ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 37 38 39 40 41 42 43 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 19:38
BerichtOnderwerp: Wanneer een date?...

VISSER278 schreef:
Witte sokken , wat is er nou mis mee zolang ze niet stinken?
Zien ze gelijk dat de man een wasmachine kan bedienen.
Nee, veeeeeeel erger lijkt het me om bij iemand aan te komen , je doet netjes je schoenen uit , en je komt tot de ontdekking dat er een gat in je sok zit. Knipoog smiley

Visser, je gaat toch niet vertellen dat jij een buiktasje hebt???? Er zijn grenzen!
Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley En witte sokken doe je toch ook niet aan op een eerste date? Of heb jij van die witte sokken met Umbro erop????? ook zo erg....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 19:10
BerichtOnderwerp: "Recht op leven..Vanaf wanneer .......Tot Aan....????

LEANNE226 schreef:
Jammer dat hier de kwaliteit van leven niet ter sprake komt.......net zoals jullie heb ik ook dingen meegemaakt die wat mij betreft niet hadden moeten gebeuren maar waar wel hallelujah over geroepen werd......(sorry,ik kan er zo weer boos om worden)........kindjes die er niet om vroegen hun leven op een bed in een inrichting te slijten zonder ooit weer hun familie te zien............. ouders die verbaast waren dat niet alle kinderen met syndroom van down ontzettend happy zijn maar ook heel ziek en zelfs agressief en ze niet meer in huis wilden hebben..............mensen die willens en wetens een kind doof,blind en geestelijk gehandicapt op de wereld(nou ja,in een inrichting)zetten.......sorry,ik kan er geen respect voor opbrengen.

Je moet inderdaad niet voor God willen spelen,dat wil ook zeggen dat je de juiste keuzes voor je kinderen moet maken en ze soms moet laten gaan.........ik kan me nl. niet voorstellen dat iemand kan beweren dat het Gods wil is dat deze kinderen zo lijden.

Ik denk dat je dat nooit voor een ander in kan vullen en je weet ook nooit hoe jij gaat denken.....grenzen worden nog wel eens overschreden is mijn ervaring zeker als het over kwaliteit van leven gaat.........is ook een discussie tegenwoordig he? Zorg kost veel geld, moet je iedereen behandelen? Moet iemand van negentig nog een nieuwe heup? Nou ja, als het je moeder is en ze is nog viefjes waarom niet? Maar zo'n heup levert zijn geld waarschijnlijk niet op........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 30 augustus 2012, 19:15
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 19:09
BerichtOnderwerp: "Recht op leven..Vanaf wanneer .......Tot Aan....????

COOTJE711 schreef:
Ik denk hierbij aan een stageperiode in het grijze verleden...
Liep stage in het ziekenhuis op een afdeling met verschillende units waarbij je elkaar hielp. Die dag hielp ik ook op een andere unit.
Veel mensen werden van en na de operatiekamer gebracht.
Deze mw gaat voor een ABC-tje, loop je even mee.....?? oww.... 'wat moge dan dan wel weer zijn?'
Niet direct vragen natuurlijk...Verlegen lachende smiley
Die dag weinig tijd om er een onderzoek over in te stellen.

Aha... het blijkt de medische term voor Abortus Curettage.
Maar... zegt een collega de volgende dag.. het zijn natùùrlijk bijna allemaal medische indicaties... oftewel.. het kind is bijv. overleden of niet levensvatbaar.

Cootje zou cootje niet zijn om dit eens na te gaan kijken. Inderdaad... gedeeltelijk klopte dit wel...
Maar dan lees ik ook o.a......meisje 23 jaar....5-de ABC wegens...(doet er even niet toe maar niets medisch.) Twijfelende smiley

Ik onderschat de emotionele gevolgen bij een curettage zèker NIET maar weet wèl dat ik er maanden mee 'gelopen heb'
Ook ik heb meegeholpen....

Zoals hierboven gezegd... òòk dat is leven...

Maar je bent toch niet verplicht om mee te helpen? daar wordt toch altijd wel rekening mee gehouden als je er op tegen bent? Net als bij andere levensverkortende behandelingen? Klinkt wat makkelijk maar er zijn ervaringen die je je hele verdere leven niet vergeet en die af en toe de kop om komen steken.........en die je eigenlijk ook met niemand kan delen omdat je een beroepsgeheim hebt.....Daar leer je mee te leven he?
Leuk dat je er weer bent trouwens Cootje.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 30 augustus 2012, 19:43
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 19:04
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga

HANNAH810 schreef:
misschien omdat roddels ronduit kwetsend zijn, zeeland?
de onwaarheden waarover willemijn het heeft behoren binnen een samenleving, en zeker niet binnen een christenlijke samenleving, voor te komen.

zelf heb ik ook ervaren hoe het voelt wanneer er allerlei onwaarheden worden rondgestrooid, en hoe je gevoel van integriteit daardoor wordt aangetast.

dus ja; ik vind dat willemijn in dit geval alle reden heeft zich druk te maken!! roddelen is erger dan in de krokodil te gaan liggen!!

dus yoga of niet; waar maak je je zo druk om?

p.s. bert;
een krokodil is geen "andere God" maar gewoon je armen en benen in een andere houding...........

Dank je Hannah voor je steun in deze.......Ik ben het ook met je eens dat het niet een liefdevolle reactie is als iemand zegt waar maak je je druk om.....je persoonlijke integriteit wordt in diskrediet gebracht door mensen die allemaal beweren zo christelijk te zijn......en roddel en achterklap zijn ronduit kwetsend voor de persoon zelf en verwacht je zeker niet bij mensen die -volgens eigen zeggen- zo naar de Bijbel leven.......
Dus waarom maak ik me er druk om? Laat het duidelijk zijn waarom.......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 30 augustus 2012, 19:22
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 19:00

BERT168 schreef:
kennlijk ben ik vaak te mild in mij reactie's op anderen,want meestal reageren er niet zo heel veel,nu wel dus! Lachende smiley Lachende smiley

je reactie dat willemijn de bijbel met andere ogen ziet is wel een bijzondere omschrijving vind ik.
als de bijbel in veel dingen gewoon heel duidelijk is en dat de bijbel duidelijk zegt dat wij ons niet met andere goden moeten bezighouden-in dit geval indirect dus- dan kun je dat wel met '' andere'' ogen zien maar is het dan niet gewoon zo dat je het er simpelweg niet mee eens bent?m.a.w. niet eens met de basis die de bijbel ons aanreikt?

afijn,soms moet je iets verder gaan hier dan beschaafd,anders reageert er niemand,of ze lezen het gewoon,maar geven geen antwoord.
of misschien gewoon negeren,kan ook natuurlijk! Lachende smiley
dan wordt het weer tijd om de forem schrijvers weer uit de tent te lokken denk ik... Knipoog smiley

Ik wil toch graag even reageren.....Lees ik de Bijbel zo anders dan jij dat doet? En ben jij de enigste die dat wel doet? Waarom denk je dat er zoveel verschillende kerken zijn, kerken leegstromen en er overal huisgemeentes en Evangeliegemeentes ontstaan? Omdat we allemaal met een andere visie over de Bijbel denken.....
Denk alleen maar eens de strijd om het zingen van de psalmen of gezangen......of waar mensen hun mond stijf dicht houden als er eens een Opwekkingslied wordt gezongen omdat dat zondig is?
Noem de strijd van vrouwen in het ambt, er zijn kerken die zeer Bijbelvast blijven en waar vrouwen geen ambt mogen uitoefenen en geen stemrecht hebben........omdat het volgens hen zo geïnterrumpeerd in de Bijbel.....
Jij hebt wat tegen yoga omdat het de geest beïnvloed, wat denk je van al die medicijnen die mensen slikken om rustig te worden in hun hoofd, anti depressiva, rustgevende middelen, middelen voor hun onrust omdat ze anders niet kunnen functioneren? Maar dat kan wel???

Als je in een Antroposofisch ziekenhuis kijkt op de kanker afdeling is het grotendeel van de kuurpatienten refo mensen die toch nog een kuur van de maretak willen omdat ze eigenlijk ten dode zijn opgeschreven en dat gewoon nog niet kunnen accepteren.....en alles willen proberen......zijn zij dan ineens minder christen of gewoon radeloos......en dan kom jij en dan zal jij dat even gaan veroordelen??????

Geloven is voor mij geloven in een trouwe God die niet loslaat wat zijn hand begon (staat ook in mijn profiel) en dat is ook buiten je eigen kerkelijke grenzen kijken en daar niet gelijk waardeoordelen aanhangen.......

Ik las net een mailtje wat ik kreeg en daar stond in: ik schaam me CM lid te zijn met al die farizeeër opmerkingen richting jou......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 30 augustus 2012, 19:41
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 13:19

FILIA110 schreef:
Weet je wat jij moet doen? Ik zou die hele bijbel maar weggooien als ik jou was, want die heb jij niet nodig. Schrijf je eigen bijbel en ga op zoek naar volgelingen. Dat lijkt me het allebeste voor jou

En wat betreft die ban...dat is helemaal niets nieuws. (Jammer dat je kennelijk zo goedkoop bent, dat je oude koeien uit de sloot moet halen; valt me erg van je tegen). Juist als je Jezus volgt zul je door velen niet gewenst zijn. Dat zie ik eerder als een teken, dat ik op een juiste wijze de Heer volg. Christian Match is mijn leven niet, dus daar kan ik wel zonder mee. En inderdaad...ik zal mij door niemand de mond laten snoeren... en opruiende taal???? Zoiets hebben ze ook eens van Jezus Christus gezegd....

Weet je willemijn...de Heer is niet gekomen voor hen, die zichzelf zo rechtvaardig vinden, maar Hij is gekomen voor de zondaren, de hoeren, de tollenaren, hen die ziek zijn. Laat mij maar tot de tollenaar behoren, die alleen maar kon stamelen: O Heer wees mij zondaar genadig! Want die ging gerechtvaardigd naar huis en niet tot de Farizeeër, die zich op de borst zat te kloppen wat hij niet allemaal voor goede dingen voor de Heer deed.

En als je me kwijt wil, moet je misschien heel vaak gaan klagen over me bij de redactie, en als je dat dan heel vaak doet dan kwakken ze me er misschien wel weer gewoon uit. Wie weet... Want ik ben niet zo klagerig hoor. Dat ligt me niet zo dat kinderachtige gedoe. Maar ik heb begrepen, dat men iets volwassener beleid hier heeft en dat het knuffelgehalte wat tot normalere proporties is teruggedrongen.

Ik ben een volwassen vrouw hoor dus ik klaag niet bij de redactie, ook niet over jou......kan heel goed zelf mijn zaken afhandelen.....dat je dat al suggereert????? En goedkoop? Tja, zo heeft ieder mens zijn goedkope dingen he? Zelfs jij....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 12:55

FILIA110 schreef:
Weet je wat jij moet doen? Ik zou die hele bijbel maar weggooien als ik jou was, want die heb jij niet nodig. Schrijf je eigen bijbel en ga op zoek naar volgelingen. Dat lijkt me het allebeste voor jou

En wat betreft die ban...dat is helemaal niets nieuws. (Jammer dat je kennelijk zo goedkoop bent, dat je oude koeien uit de sloot moet halen; valt me erg van je tegen). Juist als je Jezus volgt zul je door velen niet gewenst zijn. Dat zie ik eerder als een teken, dat ik op een juiste wijze de Heer volg. Christian Match is mijn leven niet, dus daar kan ik wel zonder mee. En inderdaad...ik zal mij door niemand de mond laten snoeren... en opruiende taal???? Zoiets hebben ze ook eens van Jezus Christus gezegd....

Weet je willemijn...de Heer is niet gekomen voor hen, die zichzelf zo rechtvaardig vinden, maar Hij is gekomen voor de zondaren, de hoeren, de tollenaren, hen die ziek zijn. Laat mij maar tot de tollenaar behoren, die alleen maar kon stamelen: O Heer wees mij zondaar genadig! Want die ging gerechtvaardigd naar huis en niet tot de Farizeeër, die zich op de borst zat te kloppen wat hij niet allemaal voor goede dingen voor de Heer deed.

En als je me kwijt wil, moet je misschien heel vaak gaan klagen over me bij de redactie, en als je dat dan heel vaak doet dan kwakken ze me er misschien wel weer gewoon uit. Wie weet... Want ik ben niet zo klagerig hoor. Dat ligt me niet zo dat kinderachtige gedoe. Maar ik heb begrepen, dat men iets volwassener beleid hier heeft en dat het knuffelgehalte wat tot normalere proporties is teruggedrongen.

Je hebt in ieder geval een liefdevol geloof zo te lezen......Fijn voor je....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 12:52

CHATULIEM619 schreef:
Idd dat is gemeen en vals. Maar het doet de discussie niet goed als je op de persoon gaat spelen. Ga in op de argumenten, dan ben je volwassen bezig. Je hebt zo vaak geklaagd dat mensen zich zo snel aangesproken voelen en dat de discussie zo snel verzandt in verwijten. Geef nu dan eens het voorbeeld hoe we volgens jou zouden moeten discussiëren...

Het doet de discussie ook niet goed als je met lappen Bijbeltekst komt en anderen van alles verwijt wat ze niet goed doen....men noemt dat dan zo netjes vermanen....
De Bijbel is een boek vol mooie woorden en waarheden om stil te worden in Gods Geest en wat ik hier zie en betreur is dat mensen dat heilige boek gebruiken om gelijk te krijgen in hun menselijke waarheden door maar met Bijbelteksten te gaan wapperen op het forum.
En als je praat in Gods geest zullen er dan ook zulke stukjes geschreven worden? Of mailtjes gestuurd over je zult branden in de hel?
Geef de ander ruimte om anders te denken, die hoeft helemaal niet minder christen te zijn dan jij dat bent en veroordeel niet gelijk andersdenkenden......je kan ook veel van elkaar leren.....dat weet jij en dat weet ik omdat we samen diverse indringende gesprekken over geloof hebben gevoerd........

Ik heb een tijdje een gedicht van Huub Oosterhuis op mijn profiel gehad
wat het heel mooi weer geeft:

Wij willen dat het zo is
Wij hopen dat het zo wordt
Wij denken dat het niet kan
Wij zingen dat het zo zal zijn
En als er liefde is
Dan zal het, al kan het niet
Dan kan het omdat het moet
Omdat het zo niet meer kan........

Ik heb dit jaren in mijn agenda gehad en heb het toch ook weer in mijn elektronische agenda staan......omdat het zo mooi weer geeft dat het om de liefde gaat, de liefde voor elkaar en voor God...

En nee, ik doe het ook niet goed, ik kwets ook mensen dus bovenstaand stukje is geen ego gekletter maar gewoon een overdenksel over hoe het zou moeten zijn.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 12:08

CHATULIEM619 schreef:
En dan verwijt je anderen dat ze op de persoon spelen? Wat is dit dan Wmijn?

Ik doe het niet achter iemand rug om Chatuliem.......Er zijn ook mensen die achter mijn rug om zeggen dat ik getrouwd ben en meerdere relaties heb......als je het over gemeen en vals hebt??????en op de persoon spelen????????
Wie de schoen past trekke hem aan zou ik zo zeggen....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 11:30

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb wat geaarzeld of ik op deze uitlating in ging. Er is niemand die durft te beweren dat roken gezond is. En het grootste bezwaar dat wij hebben is, dat mensen hier wel durven te beweren dat yoga wel gezond is. Yoga vergelijken met roken is dom. Te dom om echt op in te gaan. Niet alleen een naieve vergelijking, maar ook ver van de waarheid af....

Of je sluit je af voor de waarheid Chatuliem, ook nog een optie?

Enne yoga is gezond voor lijf en geest en roken niet.....of je het nu dom vind of niet... Engeltje smiley
En wat is dom???

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 29 augustus 2012, 11:32
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 11:28

FILIA110 schreef:
Ach weet je Willemijn, bij jou is het zo, dat je een heel grote mond hebt, maar je bent nog erger dan diegenen, waar jij kritiek op hebt.

Het gaat er niet om, dat er veel kerken zijn, die dan zgn. in jouw "verlichte straatje" passen of andersom...Je ogen zitten behoorlijk dicht. Het gaat om de Heer. Daar gaat het om.

Verandert de Heer dan? De bijbel zegt, dat God gisteren en heden nog steeds Dezelfde is en zal blijven. Hij zal noooooiiiit veranderen en dat is erg belangrijk, WANT HIJ IS DEGENE DIE ONS EENS ZAL (BE)OORDELEN.
eN hIJ HEEFT GEZEGD, DAT ER GEEN IOTA OF TITTEL ZAL VERLOREN ZAL GAAN VAN HET WOORD GODS, want Hij is niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen.

De habitus van iedere dwaalleraar is om om zich heen mensen te verzamelen, die er net zo over deneken als hij of zij. Dat deden de valse proften in het O.T. ook al...dat is dus een heel oud gegeven. Daarom is er niets maar dan ook helemaal niets nieuws onder de zon. Wel eens van Bileam gehoord..????

Laten we maar luisteren naar de woorden van Hem, die ons allen eens uiteindelijk zal gaan beoordelen...als allerlaatste....Dat lijkt me wel gezond toe en verstandig.

Doorlopend wordt er in de Bijbel gewaarschuwt om ALLEEN JEZUS TE VOLGEN en niet mensen. De kerkgenootschap waar jij bij zit, die zal niet het laatste oordeel hebben, maar DE HEER ZELF... het geslachte Lam Gods en dan zou ik maar als ik jou was...toch maar heel dicht blijven bij diegene, die jouw zal beoordelen...want Hij heeft HET ALLER LAATSTE OORDEEL ...LATEN WE DAT NIET VERGETEN..... JOUW KERKGENOOTSCHAP HEEFT NIET HET LAATSTE OORDEEL.

De bijbel zegt: 1 Kor 16,22 vervloekt is ieder die niet Jezus liefheeft. En hoe hebt je Jezus lief? Door Zijn WOORD te bewaren, Zijn geboden te bewaren. Zo alleen kun je Jezus liefhebben. Zo staat het geschreven in de Bijbel Gods woord en dat Woord zal ons EENS O O R D E L E N!!! Dus laten we maar heeeeel dichtbij dat WOORD blijven.

Lees het stukje nog maar eens over de ENGE EN DE BREDE POORT, dat zijn de eigen woorden van Jezus Christus
Dat is mijn advies voor iedereen hier op Christian Match.....

Nog een citaat uit GODS WOORD dat niet zal veranderen:

Gal 1,8
Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel – vervloekt is hij!

En lees wat de Geest zegt over Laodicea in Openbaringen dat was zo'n gemeente, waar de Heer ZELFS BUITEN DE DEUR STOND Hij moest op de deur kloppen om binnen gelaten te worden. Zit je wel bij een gemeente, waar de Heer binnen is? Of moet Hij bij jullie ook op de deur kloppen om binnengelaten te worden???

Openbaring 3,14-22

14 Schrijf aan de engel van de gemeente in Laodicea:

“Dit zegt Amen, de trouwe en betrouwbare getuige, het begin van Gods schepping: 15 Ik weet wat u doet, hoe u niet koud bent en niet warm. Was u maar koud of warm! 16 Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen. 17 U zegt dat u rijk bent, dat u alles hebt wat u wilt en niets meer nodig hebt. U beseft niet hoe ongelukkig u bent, hoe armzalig, berooid, blind en naakt. 18 Daarom raad ik u aan: koop van mij goud dat in het vuur gelouterd is, en u zult rijk zijn; witte kleren om u te kleden en uw naaktheid te bedekken, zodat u zich niet meer hoeft te schamen; zalf voor uw ogen, zodat u weer kunt zien. 19 Iedereen die ik liefheb wijs ik terecht en bestraf ik. Zet u dus volledig in en breek met het leven dat u nu leidt. 20 Ik sta voor de deur en klop aan. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal ik binnenkomen, en we zullen samen eten, ik met hem en hij met mij.

21 Wie overwint zal samen met mij op mijn troon zitten, net zoals ik zelf overwonnen heb en samen met mijn Vader op zijn troon zit. 22 Wie oren heeft, moet horen wat de Geest tegen de gemeenten zegt.”’

Uit: De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap

GOD BLESS YOU

Ik sla anderen in ieder geval niet alleen met Bijbelteksten om te oren.......
Engeltje smiley En al die lange stukken Bijbeltekst van jou sla ik over......als je niets ander kunt dan Bijbelteksten neerschrijven en geen eigen mening hebt......tja...
Ik kan me herinneren-zeg maar als ik het fout heb- dat jij hier in het verleden een ban hebt gehad door jou opruiende teksten en veroordelingen over anderen die wat anders dan jou dachten?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 11:23
BerichtOnderwerp: wonder? wonder!!!

SHANITA130 schreef:
Er heerst mi nu en dan/vaak een taboe op verdriet hebben, dat hébje niet als christen, dan ben je blij, blij en blij.

Daarom, ik ben bang, als ik een topic open verdriet en wat doe je eraan, dat of bijna niemand reageert, of niet in goede aarde valt... Twijfelende smiley

Als christen ken je toch ook al die emoties van het leven?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 29 augustus 2012, 11:24
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:49

CARMEN073 schreef:

Wat zou jij er aan willen doen Carmen?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:34

SHANITA130 schreef:
tuurlijk die zijn er, voldoende referentie kaders, gelukkig maar.

Maar voordat je dat door hebt....eerst wordt je angstig als je ziet dat een kind rond een jaar of tien, meisjes heb ik 't over, met respect worden behandeld door ouders. Dat is tussen de 20 en 30, en rond je dertigste, dan is ook je intelligentie op zijn hoogst, dan pas, met wat geluk, goed psych. enzo, dan pas ga je dan krijgen met die referentiekaders inzien.

Maar...het is wel zo, ieder kind, hoe mishandeld ook, heeft ook goede tijden gekend, ook als volwassen en die momenten en tijden moet je vasthouden en gedenken.

Maar/en wat ik mij weleens afvraag er zijn zoveel mensen met zoveel verdriet...wat wordt daaraan gedaan.....vraag ik me zomaar ff af...

verdriet hoort bij het leven en vormt je ook tot wie je nu bent....Er zullen weinig mensen zijn die geen verdriet kennen in hun leven denk je niet?
De kunst is niet in het verdriet te blijven hangen (en vooral niet in degene die je het aangedaan heeft) maar het een positieve plek te geven en er niet in te blijven hangen.....maak dat het leven -op wat voor manier dan ook- voor jou de moeite waard blijft......
Realiteit is uiteraard dat dat niet altijd lukt maar dalen zijn er om er weer uit te klimmen.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:29
BerichtOnderwerp: Avondmaal/(volwassen) doop

JOL252 schreef:
Het is naar mijn idee de "gelovigen" opgedragen. Waarom zou er dan dan een etiket of functie (en zelfs sexe!) aan vast gekoppeld moeten zijn of een hiërarchie?

Als je het zonder bevoegde ambtsdragers doet kan dat wel maar dan heet het volgens mij een Agape maaltijd.....(komt op het zelfde neer)
Dit zeg ik even uit mijn hoofd hoor....... Knipoog smiley
En je kan ook niet getrouwd worden of gedoopt worden zonder bevoegde ambtsdrager toch?

Je ziet het ook veel bij kleine huis gemeentes waar geen zeg maargeen bevoegde voorganger is, ook daar houdt men de Agape maaltijden, niet minder waardevol overigens.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 29 augustus 2012, 10:47
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:26

ROELANDE345 schreef:
Hoe bedoel je dat Willemijn Zeeland schrijft over haar vader
lief streng en rechtvaardig en dat vinden haar broers en zussen ook.
Dan denk ik : goede vader dus, maar jij denkt dan iets anders????

Denk ik helemaal niet en schrijf ik ook niet.....

Wat ik bedoel is hoe je als kind naar je jeugd kijkt en dat gaat wat verder en dieper dan alleen rechtvaardig en aardig.....was het maar zo eenvoudig zou ik bijna zeggen......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 09:58

ZEELAND736 schreef:
Als ik aan mijn aardse vader denk???
Wat een lieve vader was het...streng maar rechtvaardig!!!!
En gelukkig denken mijn 3 broers en zussen...precies hetzelfde over hem....

Gaat er niet om of iemand streng of rechtvaardig was maar hoe je als kind naar je jeugd kijkt.....Wil helemaal niet zeggen dat iemand dan niet aardig of goed was........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 09:39

JANE410 schreef:
Ik vind wel dat het met trouw te maken heef Willemijn. Ik ga niet alleen maar met die teksten wapperen, ik lees ze en ik probeer ze te begrijpen en daarna probeer ik er ook naar te leven. Het is Gods woord en zijn woord is heilig. Ik begrijp niet zo goed wat je met vernieuwende theologie bedoelt? De bijbel is heel actueel ook vandaag de dag.
Staat die vernieuwde theologie dan opeens in de bijbel?

Ik denk dat je niet zo weet wat vernieuwende theologie is?????
Daar bedoel ik mee dat kerkdiensten nu ook niet meer zo zijn als 100 jaar geleden en ook met hun tijd mee gaan. Niet blijven steken in het oude maar nieuwe vormen van kerkzijn en geloven zoeken.....
Dat heeft toch niets met de Bijbel te maken????
En mensen die naar de Bijbel leven kunnen zich wel permitteren om vreselijke mailtjes te sturen als je het ergens niet mee eens bent?
Je moet als mens altijd oppassen als je van jezelf vind en zegt dat je zo naar de Bijbel leeft.......dat schijnt je het recht te geven om maar van alles op te schrijven en dan nog wel in de Naam van God......Mensen moeten volgens mij daar eens wat zorgvuldiger mee omgaan. Ik werd hier eens beticht van ego gekletter maar is dat eigenlijk niet ego gekletter? Vooral weten hoe het voor een ander moet?
Engeltje smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 29 augustus 2012, 09:45
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 09:34
BerichtOnderwerp: Twaalf september stemmen

JOL252 schreef:
Doe 'm de groeten Boze smiley en mijn leedwezen Smiley met dichtgeplakte mond
Ach nou ja, ook weer triest wat de gevolgen voor hem zijn, hij wordt nu bewaakt , valt ook niet mee...

Ik las het ja, wat een geld kost dat toch allemaal, Wilders bewaakt, nu van der Staaij weer......en maar korten op de zorg...
Als zij nu eens nadachten voordat ze wat vertelden zou ook een hoop geld schelen.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 09:31

JOL252 schreef:
Je hebt gelijk.. ik dacht twee vliegen in één klap te vangen omdat in dit stuk aangehaald wordt hoe Jezus de beker en het brood doorgaf aan zijn discipelen. In Corinthe 11 gaat het hoofdzakelijk over de misstanden en het niet naar elkaar omzien tijdens de gezamenlijke maaltijden. Maar ook het doorgeven door Jezus van beker en brood aan de discipelen was aan die avond met deze personen gebonden.
Ik zou er in ieder geval geen vaste regel aan willen verbinden in hoe en met wie en hoeveel je dit doet. "Doe dit tot mijn gedachtenis" is gericht aan een ieder persoonlijk. Maar omdat God alle belang hecht aan éénheid denk ik dat het (ook) een waardevol en diep symbolische betekenis geeft om het met elkaar te vieren.

Blijft toch staan denk ik dat je het niet in je uppie kan vieren omdat er toch altijd een ambtsdrager of voorganger of wat dan ook erbij moet zijn.....Je kan ook niet met zijn tweetjes even zelf gaan trouwen of jezelf dopen.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 09:26
BerichtOnderwerp: Twaalf september stemmen

THOMAS968 schreef:
De uitspraak is al te lezen bij Associated Press in Amerika. Todd Akin heeft zijn uitspraken inmiddels teruggenomen wat het voor van der Staaij nog pijnlijker maakt.

Dutch Candidate Echoes Akin Rape Pregnancy Comment

THE HAGUE, Netherlands August 28, 2012 (AP)

A conservative candidate for parliament in Dutch national elections has agreed with remarks by U.S. congressman Todd Akin, who claimed that women have a natural defense mechanism that usually prevents them from becoming pregnant in cases of "legitimate rape."

Kees van der Staaij, leader of the small Christian fundamentalist SGP party, said Tuesday that after a woman is raped "the chance of pregnancy is very small."

He says he opposes abortion even when a woman was raped.

Akin's remarks caused a storm of protest in the U.S. and he has since said he was wrong, though he still opposes abortion.

Van der Staaij was quickly critized by Dutch leftist parties, who called for him to retract the remarks he made on television station RTL-Z.

Dutch national elections are Sept. 12.

10:49 AM EDT
Aug 28, 2012
This man is not living in nowerdays life.He still thinks womens rights are nothing more as doing the dishes and get pregnant as much as possible. Women are not welcome in his party!Glad to know on forehand this party won't get much seats at the Sept 12th elections!!

Thomas.

Hij (van der Staaij dus) komt vrijdag in mijn stad, ik zal het hem eens vragen......
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 22:28

MARIO216 schreef:
Avondmaal kan ook thuis gevierd worden, na de kerkdienst, wanneer het avondmaal is die zondag. Aanwezig moeten zijn één diaken, één ouderling, en de predikant.

Dat bedoel ik dus met kerkordelijk......gebeurd vaak bij zieke mensen.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:56

CHATULIEM619 schreef:
Daar zat een kardinaal verschil tussen jouw denken en mijn denken. Hoewel ik zelf ook een theologische achtergrond heb, vind ik het juist uiterst belangrijk wat de Bijbel zegt. En dat zorgt ervoor dat ik me meer ga verdiepen om Gods Woord te begrijpen. Als de Bijbel ergens duidelijk in is, probeer ik dat niet weg te redeneren maar vraag ik me af waarom. In dit geval is het duidelijk, yoga hoort onder de occulte religies en dat betekent dat ik er niks mee te maken wil hebben. Ik begrijp überhaupt niet waarom we ons als christen mee moeten inlaten.

Ik denk dat yoga een stuk onschuldiger is dan die roddel en achterklap die je op CM hoort........met roddel en achterklap moet je je juist als christen niet mee inlaten......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:53

FILIA110 schreef:
Matth 7 :

Ingaan in het Koninkrijk der hemelen

13Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt , en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.
15 Wacht u voor de valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven. 16 Aan hun vruchten zult gij hen kennen: men leest toch geen druiven van dorens of vijgen van distels? 17 Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort, maar de slechte boom brengt slechte vruchten voort. 18 Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, of een slechte boom goede vruchten dragen. 19 Iedere boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen. 20 Zo zult gij hen dan aan hun vruchten kennen.

21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

Tweeërlei fundament

24 Een ieder nu, die deze mijn woorden hoort en ze doet, zal gelijken op een verstandig man, die zijn huis bouwde op de rots. 25 En de regen viel neer en de stromen kwamen en de winden waaiden en stortten zich op dat huis, en het viel niet in, want het was op de rots gegrondvest. 26 En een ieder, die deze mijn woorden hoort en ze niet doet, zal gelijken op een dwaas man, die zijn huis bouwde op het zand. 27 En de regen viel neer en de stromen kwamen en de winden waaiden en sloegen tegen dat huis, en het viel in, en zijn val was groot.

En wat vind je nu zelf?????
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:28
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

TEAPARTY711 schreef:
oh ja natuurlijk we zijn in deze thread bezig.

Was ik onbedoeld meer on topic dan ik dacht, want ik vroeg me dus af wat jij bedoelde. lol

thread???? Waarom zijn jouw woorden zo doorspekt met Engelse woorden?
Je kan toch ook zeggen we zijn in dit draadje bezig?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:27

CARMEN073 schreef:
Kun je ook alleen het avondmaal vieren? Ik lees in de bijbel niet dat hiervoor een minimaal aantal gelovigen bij elkaar moet zijn. En Jezus is natuurlijk ook als wij alleen zijn bij ons.

Volgens mij niet, er moeten toch altijd ambtsdragers bij aanwezig zijn die het Avondmaal mogen bedienen? Kerkordelijk gezien dan.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:12

JANE410 schreef:
Misschien heb je wel gelijk Willemijn, maar ik blijf toch maar trouw aan mijn Bijbel Knipoog smiley

Dat heeft toch niets met trouw aan de Bijbel te maken????? De Bijbel is ook de leidraad in mijn leven ....maar daarom hoef ik niet om de klip klap met Bijbelteksten te wapperen Verraste, verbaasde smiley
En vergeet ook niet: ook de Bijbel gaat met zijn tijd mee, vernieuwende theologie heet dat en daar kan je niet omheen of je nu wilt of niet.......dus star vasthouden aan die citaten terwijl er al weer andere ontwikkelingen zijn over die teksten heeft niet zoveel zin...
Kijk alleen maar wat ik hier las: Sommige Evangelie gemeenten mediteren ook....Ja, ook die gaan met hun tijd mee.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 28 augustus 2012, 17:25
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:05

JANE410 schreef:
Dank je voor deze aanvulling Filia, ik weet niet zo goed waar al die teksten terug te vinden zijn. Jij hebt misschien wel theologie gestudeerd en zo zijn er nog meer mensen die de juiste teksten erbij zetten.

Zo vullen we elkaar mooi aan op dit forum. Het gaat er trouwens niet om dat ik of anderen ons gelijk willen halen, het is alleen maar waarschuwen. dit uit liefde.

De Here Jezus is zelf ook heel radicaal in zijn uitspraken. Je kunt geen twee Heren dienen.

We zijn allemaal geliefde zussen/broeders van elkaar en mogen elkaar ook vermanen.

Allen Gods rijke zegen toegewenst

Ik denk dat je hier met volwassen mensen zit die je verder niet kent dus laat dat vermanen maar zitten......Ik zit daar echt niet op te wachten, heb gelukkig de leeftijd dat ik zelf heel goed keuzes kan maken in wat goed en kwaad is.....Ik heb ook theologie gestudeerd en mijn ervaring is wel dat je niet altijd maar moet wapperen met Bijbelteksten maar ook zelf wat moet en kan vinden........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:00
BerichtOnderwerp: Wanneer een date?...

PETRA944 schreef:
hmmmm over 8 jaar ben jij 66 thomas, das ook best interessant, dus zat meer aan jou te denken Knipoog smiley over 8 jaar ben ik al 15 jaar alleenstaand dan stap ik in die bejaarde bus en stort me op die man van 66 ha ha

kijk, zo beginnen nu de dates...., maar 8 jaar wachten????? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:57
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

JANS221 schreef:
Kees van der Staay (SGP) vandaag: Kans op zwangerschap na verkrachting is heel klein....ik vraag me af of ik dat niet eerder gehoord heb???

Klopt Jans, was dat niet een senator (of iemand die dat wilde worden) in Amerika die dat beweerde? Een storm van protest kwam over hem heen en toen heeft hij het wat genuanceerd.
Ook al is die kans klein het gebeurd en dat is toch vreselijk?????? Wat denk je van al die oorlogs verkrachtingen en kinderen die daar uit voortgekomen zijn? Ik heb daar weleens een boek over gelezen en dat was erg indrukwekkend.......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 28 augustus 2012, 17:02
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 37 38 39 40 41 42 43 ... 180 Volgende
Pagina 40 van 180