Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 21:36
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Werkt TNT daar dan ook ? |
als ze vanuit nederland verstuurt worden komen ze van de tnt naar de deutsche post he. En tnt hebben we hier ook, maar enkel pakketdienst dacht ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 21:32
|
|
|
VISSER278 schreef: | Sja , en nu is kerst voorbij .......en nu lijkt het wel of TNT begint met kerstkaartjes bezorgen. |
ow, dat komt dus niet enkel omdat ik in het buitenland woon....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 december 2010, 10:25
Onderwerp: Sfeer en onderlinge contacten.
|
|
|
Ik kan me zo voorstellen dat mensen die enkel forum lezen door jullie gehakketak hele rare ideen over die chatbox krijgen...jammer.
Wat is nou gezellig....wat de een gezellig vind zal de ander niet gezellig vinden. Dus soms zal je het gezellig vinden en soms niks aan. Maar gezien we allemaal toch telkens weer terug blijven komen in die chatroom, zal het best meevallen toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 december 2010, 20:11
Onderwerp: lid worden
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | vandaag probeerde ik mij lid te maken door het bedrag te storten, ik kreeg echter de mededeling dat het een "ongeldig rekeningnummer" was. nochtans de gegevens gebruikt die hier op deze site te vinden zijn!
hoe hebben jullie andere belgen de betaling in orde kunnen brengen?
alvast bedankt voor de hulp! marylien |
ik zou even een mailtje sturen naar de redaktie marylien, via het kopje contact boven aan de site.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 december 2010, 20:53
|
|
|
Vanavond om 17 uur was er een dienst in de kerk naast ons huis, met begeleiding door het plaatselijke muziekkorps. Heerlijk languit in bad naar de kerstliedjes liggen luisteren, perfect begin van kerstavond
(nadeel: t was zo ontspannend dat ik in slaap viel en wakker werd omdat mn badwater steenkoud geworden was )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 december 2010, 11:56
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | ik weet het wel, je had natuurlijk naar Ibiza gewild........ |
Nog steeds te koud, doe maar caraibisch gebied ofzo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 december 2010, 08:54
|
|
|
Uit bed komen en zien dat er weer 10cm sneeuw bijgevallen is Dus zo de kou maar weer in en sneeuw ruimen.
Wat nou I'm dreaming of a white christmas, ik droom van kerst op een tropisch eiland!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 15:03
Onderwerp: kerstfeesie op 18e december 2010
|
|
|
SOFIE807 schreef: | Hey Chat , kan het niet wat vroeger ,om meer kans te hebben op sneeuwvrije wegen ? |
Ja, augustus ofzo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 22:34
Onderwerp: Eenzame kerst
|
|
|
AREND003 schreef: | Haha Pieter! Kom eens onder die steen vandaan! Ibiza een nichteneiland? Ga de volgende keer mee! Oké ? |
Als het een nichteneiland was geweest had dat best gemogen van mij hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 08:11
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
INKA401 schreef: | ja hoi ...
digene die mij kennen weten wel wie ik ben ... ben intussen al zón 5 jaar lid,en heb al veel mensen bij mij thuis gehad ... ik denk zón 40 man ...
maar heb een vraagje, betreft dit topic ... op eerste kerstdag organiseer ik een kerstdiner voor 12 personen ... ik heb er natuurlijk wel over nagedacht, maar er zijn een paar dingen waar ik jullie oproep voor advies ...
het voorgerecht is een runder carpatio, en is geen probleem ... het hoofdgerecht bestaat uit 3 soorten vlees ... een varkenshaasje is geen probleem ... een herten biefstuk óók al niet ... maar weet iemand hoe herten sucade bereid moet worden? ik heb géén iddéé ...
het dessert is een ruime keus uit verschillende soorten ijs ... wil het wel verklappen hoor ... een vannille ijs met knappirige chocolade ... ijs met kersen en dressing ... en een heerlijke stroopwafelijs ... écht aan te raden ... zóó lekker hé ... en vergeet de bavoirwha oeps, schrijf ik dit goed? ... nou ja 3 soorten dus ... oja ... daarna voor de liefhebbers een metaxa ... een heerlijke cognac voor bij de koffie ...
wie kan mij opweg helpen met het bereiden van hertensucade? ... |
En ook daarvoor heb je internet he
Je kan het zo klaarmaken:
http://www.mundosalentein.nl/recepten/sukade-van-veluws-hert-met-paddenstoelen/
of bijvoorbeeld zo:
http://www.honigprofessional.nl/magazine_detail.php?id=33&
en voor verdere recepten gewoon even googlen, recept hertensucade intoetsen en de recepten komen zo voorbij
Succes en eet smakelijk alvast
(wat serveer je erbij eigenlijk, aviko?? )
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op woensdag 22 december 2010, 08:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 10:36
Onderwerp: alcohol
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Doesie.....maak je maar geen zorgen hoor, ik weet wel wat ik doe ...en ik heb al diverse keren moeten blazen. Ik heb ook feestjes daar ik alleen maar water drink. |
Maar dat is juist wat Does bedoelt denk ik..je zit keurig onder het alcoholpromilage hoor..maar is een klein beetje alcohol in het verkeer wel verstandig? Ik mijn geval niet, ik heb geen last van 1 glas maar voel het wel aan mn lichaam. Dus als ik rij drink ik geen druppel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 20:40
Onderwerp: alcohol
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Als we het dan toch over alcohol hebben.... Hoe denken jullie over alcohol en het besturen van bv een auto?? Las net toevallig een stukje weet even niet meer van wie die zei, Ben meestal de BOB dus maar 2 glazen per avond... Zelf vind ik als je moet rijden helemaal geen drank, Maar ben erg nieuwsgierig naar jullie mening, |
Vanmiddag nog op een matrixbord boven de weg: 100% BOB,0% alcohol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 21:37
Onderwerp: kerstfeesie op 18e december 2010
|
|
|
IMKE917 schreef: | Idd ...wat is wijsheid....??? |
morgen vroeg het weerbericht bekijken lijkt me erg wijs Schijnt morgen wel beter weer te worden dan vandaag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 17:03
Onderwerp: Bindingsangst
|
|
|
MAR907 schreef: | Ben ik niet mee eens.....
Er zijn gevallen (meestal wanneer het om extreme gaat) die heel goed samen kunnen leven en die van elkaar houden, maar niet onder een dak kunnen leven.......
Ik ken genoeg stellen waarvan de een borderline heeft, appart bij elkaar in de buurt wonen, van tafel en bed gescheiden zijn, dat heel goed gaat. Die op zo,n wijze "samen leven".... Dat kan, als je zeker van elkaar bent en het durft aan te gaan..... |
Ik zeg ook niet dat het niet kan, ik zeg enkel dat van een borderliner houden of er mee samen leven onder 1 dak een heel verschil is. Er zullen ook mensen zijn die wel met een borderliner onder 1 dak kunnen leven.
Maar als je aan een relatie begint en je weet al dat je dan gescheiden van tafel en bed zal moeten blijven leven....wil je dat dan echt aan gaan? Ik weet dat ik er nooit voor had gekozen, ik weet dat dat een situatie is waarin ik zelf niet gelukkig zal zijn , en als ik iets van mn eerste huwelijk heb geleerd is dat je ook voor je eigen geluk moet kiezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 14:31
|
|
|
HANNAH810 schreef: | al ken ik persoonlijk borderline patienten, waar ik veel van houd. |
Maar er van houden of er mee samen kunnen leven zijn wel 2 verschillende dingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 21:02
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Ik heb dus alleen 'bindingsangst' bij manipulatieve en gewelddadige mensen.
|
Dat is meer gezond verstand dan bindingsangst toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 december 2010, 13:29
Onderwerp: we lopen tegen het einde....
|
|
|
Vorig jaar waren deze dagen voor kerst hier niet zo plezierig,ik lag met een dreigende miskraam op bed en net voor kerst ging het ook echt mis. De 3e keer dat jaar en op dat moment was ik de hoop dat het nog eens een keer goed kon gaan ook aardig kwijt. Maar toch mochten we op 10-10-10 een gezonde dochter in onze armen houden, na een zwangerschap die ik grotendeels op de bank en in bed uitgezeten heb. In die periode was ik heel blij dat ik mn tijd een beetje door kon komen hier op cm. Wat ook heel bijzonder was,was dat ik tegelijkertijd zwanger was met mijn cm-maatje haas141. We zijn 5 weken na elkaar getrouwd, vorig jaar bijna gelijktijdig een miskraam en nu 5 weken na elkaar een kind gekregen.
Behalve het overlijden van Arjan kregen we ook nog het bericht dat Elsje, oud cmlid van inmiddels 81 jaar, overleden was. Op 79 jarige leeftijd hier op cm nog een lieve man gevonden en daar nog 2 jaar heel gelukkig mee geweest.Een bijzonder mens waar we, net als aan Arjan, nog vaak aan terugdenken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 22:09
Onderwerp: grote positieve CM-logboek
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hoort het verhaal van Pieter hier ook niet bij.....ik weet niet meer onder welk topic het viel maar het ging over Engel.......en het was erg humoristisch.......niet voor Pieter geloof ik maar wel om te lezen.... |
Het gaat hier toch om positieve ervaringen Willemijn Die rit viel meer onder de afdeling traumatische ervaringen op cm, ik kreeg vroeger altijd een waarschuwing vooraf als ik met hem meereed: als je je gedraagt als engeltje stop ik en bind ik je vast aan de dichtsbijzijde spoorboom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:19
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Eeeennnnnn...toen sneeuwde ut weer! |
Wil je die zooi wel ff daar houden aub Tess..geen zin morgenochtend in de file te staan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:18
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Had ik een uitnodiging gehad dan .....om jou dochter te komen bewonderen?
Nee Pietju...zo brutaal ben ik niet om ongevraagd te komen.
Enne.... ik bel wel iemand anders....de wegenwacht is er ook altijd nog.
(Trouwens ...we gaan met 15 personen waarvan 9 vrienden. )
Jou hulp is niet nodig Pieterke....greag of hillemoal nie. |
Nou, bij deze dan he, we hebben nog beschuit en muisjes staan hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 13:41
Onderwerp: Halloween
|
|
|
LEANNE226 schreef: | En Sintmaarten is echt een totaal andere "feest" dan Halloween,jammer dat het hier in het topic voor komt. Met Sintmaarten gaat het om vrijgevigheid,barmhartigheid etc.,die boodschap krijgen de kinderen nog steeds mee(dus begin ook niet over geschooi,kan ik zo boos om worden ) |
Ik kom uit een regio in nederland waar st maarten niet gevierd word, ik kende het dus ook niet anders dan een schooifeest, snoep ophalen langs de deuren. Pas sinds ik hier in katholiek gebied woon ben ik erachter gekomen dat er weldegelijk een christelijke boodschap achter zit, die hier bij de st maartensviering ook voorop staat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 13:03
Onderwerp: Ruilhoekje
|
|
|
zo, die zijn weg, heb weer ruimte in mn kast
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op dinsdag 14 december 2010, 21:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 18:24
Onderwerp: Verwerken van het verleden
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]
heb ik ook, met voetbal, zware gesprekken over het geloof, het afzeiken van andere geloofsrichtingen...en weet je wat ik dan doe: dan log ik lekker uit en ga ik iets doen waar ik wel zin in heb
Dat ik ergens geen zin in heb wil namelijk niet zeggen dat een ander er niet over mag praten als hij of zij er wel zin in heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 18:19
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Herkenbaar probleem! Theoretisch kun wij, vrouwen, het prima leren. Misschien moeten we een krachttraining gaan volgen. |
Nee, wie niet sterk is moet slim zijn...of graag voor gek staan Ik heb gewoon een kwartier op die sleutel staan springen en toen had ik alle bouten los
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 18:14
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]Ik zeg absoluut niet dat ze zeuren en gewoon moeten vergeven, ik heb gezegd-en dat geldt ook voor mij- dat vergeven soms een brug te ver is..... En ik had in mijn omgeving gelukkig mensen die niet met mij 'meehuílden' maar mij duidelijk maakten dat het de realliteit was en dat je daar mee moet dealen.....Doet niets af aan het verdriet , pijn en angst...... Als mensen dat beleven als 'te direct zijn'en 'geen respect'hebben dan vind ik dat jammer maar is wel hun invulling........ Ik probeer alleen maar te zeggen: leef het leven zo dat het de moeite waard is onder alle omstandigheden en kijk naar wat je wel hebt......en dat is vaak meer dan je denkt....
Dat bedoel je dan misschien niet, maar zo komt het zeker wel over deze week. Ik hoor niet anders in de chatroom en op het forum: mensen zijn teveel met hun ex bezig, kijk naar wat je wel hebt, je moet er niet mee bezig zijn. Klinkt heel leuk hoor, zou het dolgraag zo willen doen, maar dat kan niet in elke situatie en dat lijk jij niet te willen begrijpen. Dat geeft niet, je hoef geen andere mening aan te nemen, maar respecteer eens dat het niet bij iedereen kan. Ik hou ook niet van meehuilers, soms schiet je veel meer op met een schop onder je kont, maar soms heb je meer aan je verhaal delen met anderen die ook zoiets meegemaakt hebben. Het hier praten met andere die hetzelfde meegemaakt hebben als ik heeft mij juist enorm geholpen om dingen een plekje te geven, of om dingen anders te gaan zien. Daar kon geen psygoloog tegen op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 10:48
|
|
|
Kinderen uit logeren, na 3 maanden slecht slapen door mn zwangerschap en daarna 2 maanden elke nacht eruit voor een voeding heb ik vannacht aan 1 stuk doorgeslapen tot half 11 vanmorgen! Daar knapt een mens van op.
Nu lekker samen aan een bak koffie en zo ff lekker ontbijten.....en dan als een speer mn kindjes ophalen want dan heeft die logeerpartij ook wel weer lang genoeg geduurt-
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 01:37
|
|
|
VISSER278 schreef: | Natuurlijk. Waar zie je me voor aan ? Voor een échte lompe zeeuw ofzo?
Iedereen die met de auto de weg op gaat hoort een band te kunnen verwisselen (is mijn mening) |
Theoretisch kan ik dat wel hoor, krijg enkel de bouten niet los
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 december 2010, 10:56
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Vergeven is volgens mij gewoon soms een brug te ver.....Maar je kan natuurlijk wel proberen er wat minder bitter naar t ekijken. Het hoort toch de rest van je leven bij je dat verandert niet want je hebt nu éénmaal kinderen met je exman. Dus de enige die je er mee hebt ben je vaak zelf... Kijk naar het goede leven wat je nu hebt dat is toch veel waardevoller? En met zoveel goeds in je leven kan je toch de hele wereld aan? |
Ik ben een gelukkig mens, ik heb nu een goed leven en geniet daar met volle teugen van. Maar dat neemt niet weg dat er een verleden is, een verleden dat me regelmatig achtervolgd en er is niets dat ik daar tegen kan doen. En nee, er zijn echt dagen dat ik de wereld totaal NIET aankan, ik heb dit jaar heel wat dagen gehad die enkel in het teken stonden van angst, hier, 150 km bij de plaats waar de dreigementen vandaan komen, de hele dag met de deuren op slot zitten, de kinderen niet zelfstandig uit school durven laten lopen en overal waar je bent achterom kijken of je niet gevolgd word.Ook dat een een stukje van mijn leven. Dat is dus geen bitterheid maar de keiharde realiteit. Het is dus ook niet het verleden waar het omgaat, maar het heden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 december 2010, 09:40
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Daar wil ik toch nog wel enige nuance in aanbrengen. Kinderen hebben behalve liefde ook goede voorbeelden nodig. Goede voorbeelden van rolpatronen zeg maar. Soms scheelt het best als er iemand (uit bijv. familiekring) tijdelijk die vader- of moederrol waarneemt en tijd en aandacht voor het kind vrijmaakt.
GrZ! |
Wij hebben hier een 'normaal' gezinsleven, Pieter heeft hier in huis die rol overgenomen. Maar hoe goed en liefdevol hij dat ook doet, mijn kinderen zullen altijd hun eigen vader missen zolan dat contact er niet is. En daar moet je ze de ruimte ook voor geven vind ik. Een papa of mama is niet zomaar even in te ruilen en dat moet je ook niet willen.
Maar inderdaad, het scheeld wel. Nu ik hertrouwd ben is het Pieter die die dingen doet, daarvoor trok vooral mn zoontje enorm naar mn vader en mn zwager.(en in die periode was er nog wel contact met zn vader maar miste hij soms duidelijk een man in huis)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 20:33
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Gelukkig heb je het goed gelezen. Vergeven is een moeten, het is een opdracht. (Matt. 18: 21-22 + Rom. 12: 18-21) Als vergeven niet lukt?? Je mag bidden in Jezus naam om vergeving, daarmee leg je, dat wat jou en je kinderen is aangedaan, bij het kruis. Dan hoef je het niet langer alleen te dragen, maar gaat Hij met je mee, Hij wil ook jouw lasten dragen. Een denkfout is, denk ik, dat als je vergeeft je ook vergeet. Maar juist door vergeving zal het genezingsproces aanvangen.
Maar misschien wel het allerbelangrijkste.... Jezus is gestorven voor onze zonden, Hij schenkt aan iedereen die in Hem gelooft vergeving. Is het dan voor ons "onmogelijk" als kinderen van de Allerhoogste, diegene te vergeven die ons iets hebben/heeft aangedaan ??
Ik heb geleerd "Vergeving is, het recht om recht te halen, opgeven!!"
Een heel bekend lied, opwekking 629 spreekt hier over.
http://www.youtube.com/watch?v=Auz7dGcELEg |
Precies het antwoord dat ik verwachtte te krijgen, en ook precies het antwoord waar ik niks mee kan, maar dat komt waarschijnlijk doordat jij en ik een geheel andere geloofsbeleving hebben. Ik kan wel gaan lopen roepen dat ik iemand vergeven heb, maar in mn hart voelt het toch echt heel anders. Jezus schenkt iedereen die in hem gelooft vergeving, maar volgens mij staat daar wel bij dat we er om moeten vragen.En als je om vergeving vraagt geef je dus ook toe dat je iets verkeerd gedaan hebt.
Vergeven en vergeten zijn 2 heel verschilldende dingen dat klopt. Maar hoe vergeef je iemand die door blijft gaan? Wat er vroeger allemaal gebeurt voel ik verdriet over maar dat heeft een plekje, meestal is het niet aanwezig maar soms zijn er dingen waardoor het weer even bovenkomt, daar leer je mee leven en ik ben blij dat het verdriet is en niet langer boosheid. Waar ik wel boos om ben is wat er tot op de dag van vandaag gebeurd. Als je iemand vergeef ga ik er wel vanuit dat dingen veranderen. In mijn situatie verergerd het enkel maar. En als je dan vraagt of ik dat kan vergeven is het antwoord toch echt nee.
|
|
Naar boven |
|
|