Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 22:28
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
We moesten naar Belgie om wat af te leveren, meteen een slof Brandaris shag meegenomen.
Kost 50 euri voor 500 gram In nederland 58 euri voor 400 gram
In Duitsland verkopen ze het helaas niet, dus ben ik genoodzaakt het in nederland te kopen, maar ik gun de belastingdienst die accijns niet.
Dus nu dubbel pret: goedkoper roken en geen centjes voor de belastingdienst!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 21:38
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik ben het bijna helemaal met u eens, ware het niet, dat zij die overtuigt zijn van dit gebeuren, ook anderen, in weer een ander topic, ook te kort doen. En hen ook niet met rust laten, en onderling respecteren in hun beleving. En ja dan werkt het een het ander, wel in de hand, maar of dat de Christelijke eensgezindheid is, volgens mij bescheiden mening niet. |
tis meer kleutergedrag. omdat zullie in dat topic ons afzeiken, doen wij het hier.
Mijn persoonlijke mening over gebedsgenezing is bekend, onnodig dat te blijven herhalen. En om nou topics te gaan plaatsen om zullie en dr kenmerkende geloofsuitingen tot op dr sokken af te fikken, lijkt mij ook niet de weg. Hoewel het verleidelijk is, zo af en toe...
er blijken gewoon grote schijnbaar onoverbrugbare verschillen te zijn tussen 2 heel verschillende christelijke stromingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 21:31
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Zo had jij dus ook het antwoord op je eigen vragen kunnen verzinnen ... toch ????
Als jouw dochter jou dus aan de kant zet is ze niet meer jouw dochter ?? Ze is jouw dochter door haar geboorte, als je een kind van God bent is dat door wedergeboorte ... Zou God zijn kind dan met lege handen laten staan als hij of zij, het geloof overboord zet ?? |
Nu haal jij weer 2 dingen door elkaar Cross. De volwassendoop of wederdoop, is geen ticket to heaven.
Heel zwartwit gesteld is de volwassendoop een uiterlijk vertoon waarbij men de toeschouwers kan laten geloven dat je het echt meent.
Je doet nu net of iedere als volwassen gedoopte ook wedergeboren is Maar jij weet, net zo goed als ieder ander, dat er ook in de kringen waar de doop aan volwassenen gemeengoed is, er een verloop is van leden. Je hebt vast wel eens gehoord van het boek "Ooit Evangelisch" waarin een studie staat naar de achterdeur van charismatische gemeenten.
Ik ben het met jou eens dat God een wedergeboren christen nooit als kind zal laten vallen. Het is echter mijn stellige overtuiging dat NIET iedere volwassengedoopte automatisch ook wedergeboren is. En aangezien ook niet ieder kind dat de Heilige Doop ( je weet wel, dat ritueel dat jullie verafschuwen) heeft ondergaan, wedergeboren is, lijkt mij de strekking van de topictitel aardig ingevuld.
Doop en uitverkiezing: het kan samen, maar het een kan ook zonder het ander.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 18:21
Onderwerp: Sauna!
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Maar Pieter, bedoel je mij met een van die dames? Ik kreeg geen uitnodiging van een ouwe vent hoor. Goed lezen. |
sstttt half cm kan niet goed lezen joh
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 18:18
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Humor is een heel persoonlijk iets Zeeland......als Chatuliem het maar leuk vond toch? |
ook ik kan geen mens zien lijden zonder een hartelijke lach
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 17:44
Onderwerp: Het hoofdpijndossie Mauro: d'r in of d'r uit?
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Erg jammer dat Mauro terug gaat naar Angola. Dat is wel pijnlijk voor pleegouders, vrienden, klasgenoten, vele Nederlanders die met hem meeleven.
Wat gaat met CDA en kabinet gebeuren? Partijen vrezen veel zetelverlies bij komende 2e kamerverkiezing |
Het cda is al jaren vleesch noch vis, dus niemand zal ze missen.
Wie we nog wel missen is Pim, Pim was ook voor n generaal pardon, maar dan niet zoals kabinet Balkenende het gedaan heeft, maar gewoon resoluut: wat nu binnen is, is binnen en de deur gaat NU op slot. Dat had veel ellende zoals nu met Mauro gescheelt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 17:30
Onderwerp: ziekenhoekje
|
|
|
niet van jou Marian... een heel bericht aan mij!!
ik ben vereerd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 17:12
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | A
Maar nu draai ik het om ... graag antwoord op deze vraag ...
wie gedoopt zal zijn, als kind, en niet gelooft ... staat met lege handen ... JA of NEE
.. |
JA maar dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen toch???
net zo goed als dat iemand die volwassen zich heeft laten dopen, geloofsdoop dus, maar naderhand het enthousiasme verliest en het geloof overboord zet OOK met lege handen staat. maar dat wist je zelf ook wel, mag ik aannemen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 17:06
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Tjonge, qua populariteit komt er niemand in de verste verte niet bij jou in de buurt. Misschien moet je mij maar wat lessen geven Pieter. |
valt tegen hoor Leo... je kon al van 2 dames lezen dat ze niet mee wilden, de andere 998 nemen geeneens de moeite om op forum te vermelden dat ze nee hebben gezegd
ik kon ooit aardig mee in de date top 100, maar op n gegeven moment heb ik dat losgelaten en nu lukt het me niet meer om n date te versieren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:02
|
|
|
[quote=MARTIN695]je moet inderdaad je naaste liefhebben, maar dat houd ook een keer op. Het mag niet ten koste van jezelf gaan...
En inderdaad 1 Mauro, daar eet niemand een boterham minder om, maar wat als er een asielinstroom blijft van 15.000 man per jaar? Moet je zien hoe men nu al jankt als er wat meer eigen inbreng in bijv. ziektekosten word gevraagd. Men wil wel solidair zijn, maar t mag niks kosten...
Wat mij persoonlijk tegenstaat is het hypocriete spelletje dat over deze jongen zn rug word gevoerd door mensen die enkele jaren geleden duidelijk tegen hem gezegd hebben dat zijn toekomst NIET in nederland ligt!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 22:56
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | drie bijdrages eronder zie je mijn antwoord.. |
das geen antwoord, das een uitvlucht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 22:52
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Nou, ze weten niet wat ze dan missen. Lijkt me supergezellig met jou in de sauna. |
sorry hoor, ik ken toch niet iedereen uit nodigen? straks zit ik daar met 1000 cm-ladies... hoe kan ik iedereen dan qualitytime geven???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 22:01
|
|
|
PIETER649 schreef: | Nou doe je net of je zo consequent bent chat, dat ben je niet en dat weet je zelf ook!
Jezus geeft als antwoord op de vraag wie in de hemel komen, het antwoord: die in MIJ gelooft EN gedoopt zal zijn.
In jouw optiek is iedereen die als kind gedoopt is, helemaal niet gedoopt. Uit deze redenatie volgt dat mensen die deze doop (die geen doop is volgens jou) gehad hebben en dat niet hebben laten volgen door de geloofsdoop na hun dood naar de hel gaan omdat ze niet aan de vereiste criteria hebben voldaan. Ze hebben dan misschien wel geloofd, maar zijn niet gedoopt.
Doe mij nou es 1 lol en reageer op deze post met een duidelijk JA of NEE.
Mocht jouw antwoord NEE zijn, hetgeen ik verwacht, schei er dan es n keer over uit, deal? |
4e pagina Chatuliem, 9e reactie vanaf boven... gewoon ff consequent zijn!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 21:56
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vind dat je consequent moet zijn. Als je niet gelooft dat dat de doop is waar de bijbel ons toe oproept moet je ook niet de term ervoor gebruiken. |
ik heb jou eerder gevraagd of je dat consequent zijn van je, even wilde bevestigen, waarom doe je dat nou niet???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 21:41
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | In vorige bijdrages heb ik al aangegeven dat doop en behoudenis niet aan elkaar gekoppeld moeten worden. Daar zijn de problemen begonnen in mijn ogen. |
het grootste probleem is dat jij nog steeds geen antwoord geeft op de vraag die jou al diverse malen is gesteld, namelijk:
wie koppelt dat dan???
(ik heb trouwens wel meer vragen aan jou gesteld in dit topic waar je niet op wilt/durft antwoorden, jammer )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 21:24
|
|
|
Als je er van uitgaat dat de zonde pas werd aangerekend NA de bar mitswa, dan gooi je het hele idee erfzonde ook overboord?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 20:30
Onderwerp: Hervormingsdag
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Annets familie komt Pieters bedrijf hervormen natuurlijk. |
dat hele zwikkie uit Kneuzendorp zie ik er eerder voor aan de hele boel te Vervormen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 20:29
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dan zou CM ook op zondag op slot moeten |
nee joh, dat kun je de verslaafden niet aandoen!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 19:42
|
|
|
Het walgelijke van dit hele verhaal vind ik dat deze zaak aangegrepen word door tegenstanders van dit kabinet om het kabinet als onmenselijk af te schilderen.
Het is een feit dat 2 pvda ministers Mauro in het verleden hebben laten weten dat hij het land moest verlaten. De pvda is daar nu opeens weer tegen, niet wegens menselijkheid, maar om politiek te kunnen scoren.
Minister Leers doet niets anders dan het beleid, mede door de pvda bepaald (!) uit te voeren.
Het spijt mij voor Mauro, maar diverse rechtzaken hebben uitgewezen dat hij niet in nederland mag blijven, niemand kan dus zeggen dat hij niet eerlijk is beoordeeld. punt uit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 19:35
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ach Cross, ik wil gewoon een stukje nuchterheid naar voren brengen. Wil je evangelisch geloven, dan ga je naar een evangelische gemeente, en dan accepteer je daar de gewoontes en gebruiken. En ben je refo, dan voel je je beter thuis in een refo gemeente. Maar laten we aub niet een evangelische gemeente refo maken of een refo gemeente evangelisch. Dan ben je verkeerd bezig in mijn ogen.
|
Laat ik er dan ook maar wat nuchterheid in brengen....
In deze discussie valt mij op dat de voorstanders van de Heilige Doop van kinderen absoluut de volwassendoop niet afkraken. Daarentegen is de haat en afkeer tegen de Heilige Doop van kinderen gewoon stuitend!!
Als kind heb ik geleerd dat er vroeger veel haat was tussen RK en het protestantisme Inmiddels erkennen de traditionele kerken en RK elkaars doop en bijv. huwelijkssluiting.
Zijn we inmiddels zover dat de traditionele kerken een nieuwe vijand hebben??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 19:13
Onderwerp: Halloween
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | tja, nu is dit onderwerp toepasselijk denk ik. |
nog 11 dagen he, de 11e van de 11e gaan ze hier op dorp met de lampionnen in het rond en krijgen de kinderen een snoepzak. uiteraard word halverwege de optocht het st Maartensverhaal nagespeeld en uitgelegd. Maar goed, dat is st maarten, dat voor zover ik het kan zien, weinig met haloween te maken heeft.
net als allerheiligen waarbij morgen de bloemenwinkels het heel druk hebben met de bloemen en bloemstukken die bij de graven van de geliefde overledenen worden geplaatst.
2 serieuze dagen dus die weinig met haloween te maken hebben, wikipedia of niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 19:02
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Welja...laten we doorslaan met testamentrollen... |
het zijn geen dodezeerollen, want zout zit er niet aan, het word zelfs vrij flauw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 18:53
Onderwerp: Hervormingsdag
|
|
|
En morgen is het Allerheiligen, das hier een officiele feestdag dus ik zit weer in mn uppie op de fabriek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 21:54
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat een opluchting vanmiddag. Groningen heeft echt weer laten zien hoe goed ze zijn. Mijn keel is schor vanwege het juichen... |
Bayern München heeft ook gewonnen helaas Schalke´04 ook
en nog op zaterdag ook!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 21:50
Onderwerp: Heeft de dominee gelijk?
|
|
|
MARIO216 schreef: | Hij krijgt ook geen beroep nee, hij komt ook bij niemand thuis of zo en bemoeit zich ook met niemand. Heel lastig allemaal. En dan is het geval dat ie niet verder kijkt dan zijn neus lang is. Er is dan ook heel veel onenigheid en heeft dan de dominee gelijk????????????????? |
hij zit gewoon in zn ivoren toren dus?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 21:12
Onderwerp: Heeft de dominee gelijk?
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Vaak is dat qua prediking wel zo dat ze na vier jaar weer eens wat anders moeten doen, maar voor de organisatie is het vaak wel een gemis. Een dominee houdt vaak door zijn persoon structuren in stand die dan wat gaan wankelen. Alles heeft twee kanten want het kan ook vernieuwen als er een ander komt.
Thomas |
een vaste predikant geeft rust in de gemeente, men weet waar men aan toe is. zeker bij de adressen waar regelmatig pastoraal werk nodig is, ivm ziekte of overlijden, wordt het vaak geapprecieerd als er een vast contactpersoon is.
Aan de andere kant is het vaak verfrissend als er een nieuwe predikant komt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 21:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nou, daar noem je ook een site zeg. Bijbelgetrouw is meteen anti evangelisch.... |
anti-evangelisch of niet.... staan er leugens in of is het feitelijk correct?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 19:47
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Even heel erg off topic.....had je het leuk in mijn stad? |
het was droog, dolfinarium was leuk... maarja, t blijft buitenland he, altijd weer blij als ik thuis kom hier in mn geliefde Duitsland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 19:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zelf vind ik dat dat te snel gezegd wordt. Door mensen worden fouten enorm zwaar aangerekend, en wie maakt geen fouten? Wie is volmaakt? In mijn ogen gaat het om de integriteit van mensen en ik vind JZ wel integer en oprecht. Je kunt het niet met hem eens zijn, je kunt wijzen op zijn fouten, maar ik vind niet dat hij mensen verleidt tot een valse leer en hij oefent ook geen ongezonde macht over ze uit. Die David Koresh was een valse profeet, die noemde zich de vleselijke Jezus. Of Jim Jones, die mensen verplichtte tot zelfmoord. In deze lijn staat deze man echt niet... |
Laat ik er eens n linkje tegenaan gooien dan..:
http://www.bijbelgetrouw.nl/index.php?itemid=773
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 23:36
Onderwerp: De man vervult niet zijn rol
|
|
|
VISSER278 schreef: | Gevlucht......hoor dat nou. Je bent gewoon netjes in de voetsporen getreden van Annette. Maar om op je antwoord terug te komen .....laat Annette die auto dan maar lekker houden, altijd beter dan een hollandse volvo toch? |
ff voor de statistieken: ik zit hier al n stukkie langer dan Annette, ik heb haar geimporteerd.
ik ben gevlucht toen die zeeuw de uitkomst van het referendum als toiletpapier ging gebruiken
|
|
Naar boven |
|
|