ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 september 2012, 10:13
BerichtOnderwerp: Twaalf september stemmen

CARMEN073 schreef:
Daar ben ik inmiddels niet meer zo zeker van en dan betreft het niet de SGP. Tijdens de laatste verkiezingen heb ik met eigen ogen gezien hoe hele families zich tegelijk in 1 stemhokje wurmden om 'met elkaar' het kruisje te zetten. 3 generaties tegelijk; die jonge vrouw had geen schijn van kans.

Dus echt vertrouwen in elkaar hebben ze dan ook niet? Als nog gecontroleerd wordt wat je stemt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 september 2012, 09:23

JANS221 schreef:
Je doet de vrouw daar onrecht mee. Het kan toch niet zo zijn dat ze alleen om haar vrouw-zijn niet op de lijst mag en dus daarmee ook geen kans heeft om in de tweede kamer te komen?

En er geen probleem van maken of er geen last van hebben, wil niet zeggen dat het feit er ligt dat vrouwen iets onthouden wordt, alleen maar omdat ze vrouw zijn. Het gaat hier om het principe dat vrouwen en mannen dezelfde gelijke rechten hebben.

En er zijn in deze wereld heel veel meisjes en vrouwen die er wel last van hebben, omdat ze achtergesteld worden, omdat zij nog niet dezelfde rechten hebben als mannen. Veelal leven deze vrouwen in een door mannen gedomineerde samenleving.

Het zou het christelijk-sociaal standpunt ten goede komen, als de partij daar meer oog voor had, net zoals ze overigens wel oog heeft voor slachtoffers van vrouwenhandel in Nederland.

Vraag blijft waarom de SGP vast wil blijven houden aan deze bepalingen, als alle vrouwen die op de SGP stemmen er geen punt van maken en geen problemen hebben met het feit dat ze geen lid mogen worden en niet op de lijst mogen.

Misschien zijn er ook wel SGP vrouwen die een beetje recalcitrant zijn en stiekem PvdA stemmen of zo......
Ik vind als vrouw moet je eigenlijk ook op een vrouw stemmen.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 september 2012, 09:20
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

VISSER278 schreef:
Sjonge , W-tje , het is echt te merken dat je 2 dagen geen lid geweest ben van CM. Knipoog smiley
Er is zelfs een speciaal topic voor geopend . Lachende smiley

Klopt Visser, ik was even weg......al die opmerkingen en hate mailtjes aan mijn adres over dat ik geen goede christen was raakten mij erg in mijn hart.....Waar maak je je dan druk om zeggen sommigen.....
Maar ik ben in ieder geval blij dat jij zo opmerkzaam bent en dat in de gaten had dat ik twee dagen weg was.......
Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 1 september 2012, 09:24
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 september 2012, 00:31

CHATULIEM619 schreef:
Mijn economische visie vind ik belangrijker.

Ik dacht dat er voor jou niets belangrijker was dan je geloof? Maar je economische visie is dus belangrijker??? Bijzonder....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:51

THOMAS968 schreef:
Bottenbley is als de dood dat hij met voorkeursstemmen wordt gekozen. Hij staat op nummer 49 van de CU. Maar stem maar op hem Chat, beter dan de VVD in ieder geval.

Thomas, een theocratisch staatsbestel is inderdaad waanzin.

Knipoog smiley

Als hij als de dood is dat hij wordt gekozen is het intriest dat hij zich dan als lijstduwer laat gebruiken.......Je ziet dan ook regelmatig bij lijstduwers dat als ze zoveel stemmen hebben dat ze een zetel hebben dat ze dan weigeren....
Engeltje smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 1 september 2012, 12:19
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:49

CHATULIEM619 schreef:
Het is tegenwoordig heel gebruikelijk als een student een bijbaantje heeft en daar is niks op tegen. Het ging me echter ergens anders over, als iemand goed verdient heeft hij dat in de meeste gevallen ook verdiend. Ik kan er niet goed tegen als men maar loopt te klagen dat een ander zoveel verdient. Want het loon willen ze wel, de offers die ze ervoor willen brengen, die willen ze niet.

Zelf vind ik trouwens dat je ook best wel eens kunt kijken naar het niveau van jongeren dat studeert. Het mag ook wel eens zoals vroeger gaan, dat de selectie toch wat strenger wordt. Nu staat het recht van studeren centraal, dat gaat uiteindelijk ten koste van het niveau.

Brengen studerenden nu zoveel offers of bedoel je de ouders die ontzettend veel moeten betalen om hun kind te laten studeren ondanks dat hun kind een bijbaantje heeft?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:41

COOTJE711 schreef:
Ik denk dat je hier een denkfout maakt Thomas...
De SGP mannebroeders zien een vrouw wèl als volwaardig.
Ze zijn juist vrouw vriendelijk door voor ze op te komen... Dit zie je bijvoorbeeld in hun prostitutie standpunt...

Ik denk dat er in elke groep, zo ook in de SGP, verschillende groepen zijn... met verschillende meningen... niks mis mee lijkt mee. Als je maar dezelfde hoofddoel hebt.

De bijbel wordt door mensen geïnterpreteerd.... dus o zoveel meningen...
Waarom zou een partij niet zo'n standpunt mogen hebben? Er wordt toch democratisch gekozen?

Het kan mij geen lor schelen of vrouwen wèl of niet op de kieslijst komen... als ik het maar niet hoeft te zijn Knipoog smiley

Wat ik altijd zo vreemd vind is.... we leven in een land die zich uitgeeft ènorm tolerant en democratisch te zijn... maar als het erop aankomt zijn we helemaal niet zo tolerant èn democratisch..... Smiley die vol vragen zit

Wat vind jij dan volwaardig aan het vrouwenstandpunt van de SGP? Ik denk dat bij de SGP stemmers kerkelijk gezien ook geen vrouwen in het ambt mogen en zelfs binnen de kerken geen stemrecht hebben.....dus gescheiden vrouwen, alleengaanden en weduwen kunnen dus niet stemmen......
Politiek gezien spelen ze ook geen rol en dat is ook niet de bedoeling......
Prima, maar dan moet je niet zeggen dat ze de vrouw als volwaardig zien.........
Dus de SGP is ook niet zo tolerant en democratisch........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:37

CHATULIEM619 schreef:
Voor mij is mijn christelijke achtergrond niet het hoofdmotief hoe ik stem. Uiteindelijk vind ik het een verschrikking een theocratie te hebben. Daar kun je nl. niks mee. Dan leg je andere mensen jouw idealen op en dat kan gewoon niet.

Ik heb trouwens eens goed de kiezerslijst door gelezen. Dit omdat ik het altijd leuk vind op mensen te stemmen met wie ik wat heb. En tot mijn grote verbazing stond Orlando Bottenbley ook op deze lijst.

De Bijbel is wel de richtlijn waaruit je leeft zeg je altijd en dat is een levensvisie.....behalve dus als het om politiek gaat? Een theocratie zou dan toch prima bij je passen?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:00

THOMAS968 schreef:
Waarom zouden een man een vrouw hetzelfde idee moeten hebben over de politiek? Vrouwen zijn tegenwoordig zelfstandige wezens en goed opgeleid. Een opvatting dat de man de vrouw behoort te volgen, doet geen recht aan ieder mens. Evenmin als dat de vrouw de man volgt. De Bijbel preekt ook gerechtigheid en dat is dat een ieder tot zijn of haar recht komt. Als een vrouw uit overtuiging SGP stemt dan is dat ok en als ze het doet omdat ze dat moet doen van haar man dan doe je haar geen recht. Verder is er wel een verschil tussen een leider en een lijder, ik denk dat je het eerste bedoelt. Een partij die vrouwen niet als volwaardig ziet, zal mijn stem nooit krijgen en als men zich dan nog beroept op bijbelteksten dan vind ik dat beledigend voor medechristenen die een vrouw als een gelijkwaardig mens zien. Als de SGP vrouwen niet wil laten meedoen dan moeten ze ook consequent zijn en de stemmen van vrouwen niet meetellen. Ik denk als SGP-stemmers het programma zouden zien ze nog wel eens konden aarzelen of ze dat ook wel willen: nog niet al te lang geleden bestond de sociale paragraaf uit het gegeven dat 'armenzorg een zaak van particulieren' zou moeten zijn. Geen bijstand dus maar afhankelijk van de diaconie of niet-kerkelijke weldoeners. Dan ben ik toch blij dat we in een beschaving leven waar sociale zorg een zaak van de overheid is.

Thomas, echte leiders zorgen dat zwakken minder lijden.

Je kan van de SGP vinden wat je vind maar ze blijven wel trouw aan hun principes.....Ik zal er nooit op stemmen door hun vrouwbeeld maar dat is even wat anders...
Het CDA heeft het alleen nog maar over de wortels van het christendom en verder heeft het niet zo'n plaats binnen die partij.....
En helaas moet je bijna zeggen is het nog steeds van deze tijd dat de kerk voor minder behoeftigen zorgt ondanks dat sociale zorg een taak van de overheid is.....
kijk maar eens naar het aantal voedselbanken wat door diaconieën opgericht is en het toename van de hulpverlening door kerken........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 22:52
BerichtOnderwerp: BZV Topic

MARIANNE338 schreef:
YEP!!!!......
Ik denk dat ik wel weet wie de meeste post krijgt.........
maar voor de zekerheid.....zal ik toch maar even kijken Lachende smiley

ik denk dat ik het ook wel weet maar kunnen we dan mooi even evalueren......Ik denk die hele jonge boer en de weduwnaar met die schattige kinderen...
Ben ook benieuwd of de homo boer veel brieven krijgt.

Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 22:42
BerichtOnderwerp: BZV Topic

COOTJE711 schreef:
Daar mankeerde toch wat aan ze sokken.... Verraste, verbaasde smiley
Dàt kan dus alvast niet.... Huilende smiley, smiley in tranen

Zo, ik ben er klaar voor, jullie ook?
Mijn BZV app geïnstalleerd en lekker de komende zondagavonden voor de buis........ Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 22:40

ROELANDE345 schreef:
ja als ie zo lijdt is dat ook wel nodig hihihi

Blijft nog de discussie natuurlijk of je altijd -als christen- op een christelijke partij moet stemmen..... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 21:31
BerichtOnderwerp: Gods Kracht en Trouw voor mij..

MAMALOE463 schreef:
In de bijbel word er veel geschreven over Gods kracht, Gods kracht openbaart zich in genade, alleen in genade.
Paulus zegt het zo treffend, Als ik zwak ben, ben ik machtig, Zo zal ik dan veel liever roemen in mijn zwakheden, opdat de kracht van Christus in mij wone, zie 2 kor 12 vers 9 en 10.

Over Gods trouw aan ons is meerdere malen in de bijbel geschreven, aan onze trouw jegens Hem schort nog wel dikwijls iets.

2 Tim2:13 indien wij ontrouw zijn, Hij blijft getrouw, Hij kan zichzelven niet verloochenen.
1Kor10:13 Ulieden heeft geen verzoeking bevangen dan menselijke; doch God is getrouw, Die u niet zal laten verzocht worden boven hetgeen gij vermoogt; maar Hij zal met de verzoeking ook de uitkomst geven, opdat gij ze kunt verdragen.

Gods kracht en trouw, hieruit kunnen we ook opmerken hoe klein en nietig wij mensen eigenlijk zijn, zonder Gods kracht en trouw aan ons zijn wij nergens,

Inderdaad reden tot alle dankbaarheid jegens Hem!

Het zijn mooie woorden, nu de praktijk nog....In de Bijbel staat ook vaak het woord elkaar.......als je daar mooie Bijbelteksten bij zoekt kom je vaak de onderlinge verhoudingen tegen . Verdraagt elkaar, Dient elkaar door de liefde, Houdt vrede onder elkaar, Weest in eerbetoon elkaar ten voorbeeld en ga zo maar door.....
Denk dat dat wel eens mooie CM teksten zijn.........met elkaar verbonden zijn en niet tot elkaar veroordeeld..........ipv al die Bijbelteksten waarin staat hoe goed we het doen Engeltje smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 31 augustus 2012, 21:33
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 18:32
BerichtOnderwerp: Onze identiteit in Christus

JEROMMEKE798 schreef:
Het getuigenis in deze presentatie sprak me errug aan !!

De toespraak van Jeff de Vriese is helemaal waar zei het wat lang
( draderig ) maar ( bijbels)- correct

Henry Nouwen brengt in de volgende drie "korte" presentaties
practisch en dichterbij

http://www.youtube.com/watch?v=ED04lAnWv3o

Henri Nouwen is een zeer inspirerende en enigszins spirituele persoonlijkheid.....ook erg van nieuwe geloofsstromingen...
Zijn boeken zijn echt een aanrader!

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 31 augustus 2012, 18:35
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 18:25

JANS221 schreef:
Ja, die zijn er ook........

Zou het eigenlijk ook niet zo moeten zijn dat je als christen en als iemand leeft die de Bijbel als leidraad voor zijn leven neemt niet op een christelijke partij zou moeten stemmen? Ik doe dat ook niet maar ik vraag het me wel eens af.......
Bij alles in je leven je laten leiden door de Bijbel maar niet bij de politiek????
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 18:23
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

JOSINA022 schreef:
Ik ben me daar gek zeg, moet ik er nog geld op toeleggen ook Gefrustreerde smiley Vraag anders Boze smiley ff, die zit zich vast weer ergens in Hoeven te vervelen Lachende smiley

Wat is Boze smiley trouwens lang weg van CM? Ik had hem al wel weer terug verwacht?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 17:41

VISSER278 schreef:
Goed zo

Maar ik dacht , misschien neemt ze Petra wel mee .
Die wil altijd nog een keer gaan vissen in zeeland , is altijd benieuwd naar de zeeuwse waslijnen , dus ja.

Nou Visser, nodig haar eens uit.... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 15:23

ROELANDE345 schreef:
Toen ik net thuiskwam met de laatste boodschappen voor mn 2 zonen die thuisblijven.
Lekker VAKANTIE Lachende smiley

noujamoetnogwelffhethuisstofzuigeneninpakken

Heerlijk gevoel he? Geniet ervan en hopelijk mooi weer....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 15:21

PETRA944 schreef:
en dan jullie zeker googelen op pro,s kijken welke kerk, leeftijd ha ha.want jullie leven zo mee....
inderdaad boer zoekt vrouw en heeft er genoeg te kiezen, duh er zijn gewoon meer vrouwen hier als mannen. beter was als het andersom was,willemijn Knipoog smiley

Is dat zo? Ik heb me er nog nooit in verdiept......

En natuurlijk leven we met je date mee Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 15:19

PETRA944 schreef:
echt niet dan gaan we nog meer ruzie met elkaar hier maken als blijkt dat meerderen dezelfde mannen leuk vinden, zoveel mannen zijn hier niet rond onze leeftijd dus.... Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond petra die maar effe soort dumpmail na hem gaat sturen, want ooit wou hij met me daten, ging me te snel dus zei nee, maar hij schreef me, dat hij maar aan me bleef denken, graag met me wil chatten en mailen, maar ondertussen heeft hij wel een date binenkort met een vrouw die hem ook leuk leek Gefrustreerde smiley gewoon niet meer na zijn leuke foto kijken en dumpen, verstandig zijn, dat wou ik hem eigenlijk zeggen en voor ik het wist hadden we weer leuk gesprek Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley moeilijk zo,n datingsite, ja een date is nog geen verkering, maar Smiley die vol vragen zit voelt niet goed, ook niet tegen over die vrouw. als het nou gewoon vriendschap was, maar hij lijkt me best leuk. dus zie hem toch als mogelijk slachtoffer... ha ha

Ik zou wel in je eigen stad een kopje koffie met hem gaan drinken, vooral in de binnenstad Knipoog smiley
Loop ik toevallig langs en zie ik Visser met zijn witte sokken en wit hemd....... Verraste, verbaasde smiley (plaag je maar Visser....)
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 14:48

PETRA944 schreef:
echt niet dan gaan we nog meer ruzie met elkaar hier maken als blijkt dat meerderen dezelfde mannen leuk vinden, zoveel mannen zijn hier niet rond onze leeftijd dus.... Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond petra die maar effe soort dumpmail na hem gaat sturen, want ooit wou hij met me daten, ging me te snel dus zei nee, maar hij schreef me, dat hij maar aan me bleef denken, graag met me wil chatten en mailen, maar ondertussen heeft hij wel een date binenkort met een vrouw die hem ook leuk leek Gefrustreerde smiley gewoon niet meer na zijn leuke foto kijken en dumpen, verstandig zijn, dat wou ik hem eigenlijk zeggen en voor ik het wist hadden we weer leuk gesprek Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley moeilijk zo,n datingsite, ja een date is nog geen verkering, maar Smiley die vol vragen zit voelt niet goed, ook niet tegen over die vrouw. als het nou gewoon vriendschap was, maar hij lijkt me best leuk. dus zie hem toch als mogelijk slachtoffer... ha ha

Wie weet heeft hij al tientallen mailtjes gehad van diverse cm vrouwen......Knipoog smiley
Maar als
hij aan jou denkt en ondertussen met een ander afspreekt???????
Lijkt wel zo'n Boer zoekt vrouw verhaal.......wie hem het eerst ontmoet en wie hem uit al die anderen het leukst lijkt die wordt het?????
Wel van dezelfde kerk? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 14:45
BerichtOnderwerp: Humor

ANNA415 schreef:
Mijn manier van probleemoplossing:
Als ik een probleem heb... dan ga ik zingen.
En als ik mezelf dan zo hoor zingen, dan denk ik:
Ach vergeleken hiermee, valt dat probleem eigenlijk wel mee!
Smiley met dichtgeplakte mond

Zijn er nog problemen dan???? Er wordt tegenwoordig toch gesproken over uitdagingen ipv problemen???????? brr erg eigenlijk..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 12:00

PETRA944 schreef:
spannend..... het spannende leven van vissers romance op zijn werk Lachende smiley zij piept hem op en visser vliegt na zijn werk, de bitterballen gewoon koud laten wordend. vertel ons maandag meer visser , we zijn helemaal niet nieuwsgierig Twijfelende smiley

Nieuwsgierig? Ik noem dat belangstellend....... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 11:53
BerichtOnderwerp: "Recht op leven..Vanaf wanneer .......Tot Aan....????

JOL252 schreef:
Ik heb het hier over mensen die al een poos terminaal waren (overigens is dit alweer zo'n 30 jaar geleden (Verraste, verbaasde smiley) dus in de jaren daarna zijn er ook weer ontwikkelingen.) en van wie duidelijk was dat zij niet meer zouden opknappen.

Ik begrijp het wel wat je bedoelt maar het blijft altijd een lastige materie die niet voor een ander is in te vullen......En mensen hebben altijd hoop op een wonder, je weet maar nooit....dat is dat laatste strohalmpje he? Als je dat niet meer hebt.....
Ken je het verhaal van de doos van Pandora? Het laatste wat in die doos bleef was de hoop...(geen occult verhaal hoor, gaat over de Griekse goden) en dat zie je bij zieke mensen ook weer terug vaak ook in hun radeloosheid en tegen beter weten in, de hoop dat het toch nog goed komt......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 31 augustus 2012, 15:25
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 11:50

CHATULIEM619 schreef:
Daarmee kom je meteen op het verschil van economische visie. Socialisten zijn eigenlijk alleen bezig met inkomensverdeling. Dat is het speerpunt van hun beleid. Liberalen zijn bezig met het ontwikkelen van de inkomsten. Bij de laatste zul je nooit horen dat het oneerlijk verdeeld is, want in de kern van de zaak is het wel zo,dat als iemand bovenmodaal hij er ook die moeite voor gedaan heeft. Mijn dochter zit op de universiteit. Dat betekent dus dat ze veel investeert in haar toekomst. Zij zit langer op school, mist dus nu al veel inkomsten vergeleken bij mensen van haar leeftijd, die al aan het werk zijn. En zou jij genoegen nemen met een minimum loon als je de universiteit had gedaan? Als je veel wilt verdienen, moet je er ook naar willen werken is het motto. Veel mensen willen wel het geld, maar niet het werk wat ermee gepaard gaat. En dan heb ik het nog niet eens over de verantwoordelijkheid die mensen moeten dragen. Wie er voor gestudeerd heeft, mag in mijn ogen best wel veel verdienen. Wie veel werkt mag dat ook en wie verantwoordelijk is voor duizenden mensen, mag van mij ook duizenden euro's per maand verdienen. De kansen moet je gelijk maken, de mensen niet....

Maar wie betaalt de studie van je kind? de overheid , basis beurs en aanvullende beurs? terwijl mensen die werken daar erg in gekort worden want hun kinderen krijgen alleen een basisbeurs en moeten bloeden om hun kind te laten studeren.......Ik spreek uit ervaring dus....Niets overheid die je tegemoet komt.....gewoon hard werken om je kind te laten studeren
En juist in deze economische crisis kan je niet spreken dat mensen al veel inkomen verliezen omdat ze studeren, kijk eens naar al die werkeloze jongeren.......en ook naar de gestudeerde werkeloze jongeren?
Jouw situatie is misschien wat anders omdat je niet werkt dus of je nu zo spreekt over gelijke kansen??????
Ik werk in de gezondheidszorg en ik vind ook best dat ik wat meer mag verdienen dan ik krijg ondanks dat ik niet op de universiteit heb gezeten Engeltje smiley En zo zullen er nog wel meer bedrijfstakken zijn......
Dus zoals zo vaak: de praktijk is wat weerbarstiger dan al die mooie woorden van politici.......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 31 augustus 2012, 18:37
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 08:21
BerichtOnderwerp: "Recht op leven..Vanaf wanneer .......Tot Aan....????

JOL252 schreef:
Je verhaal doet me denken aan de tijd dat ik werkte op verpleegafdelingen. Mensen die maar in leven werden gehouden, vocht toegediend kregen, infusen, sondevoeding, medicatie, etc. etc. Alles om hun leven te rekken terwijl men er soms allang klaar mee was en alleen nog maar pijn leed.
Ik heb vaak gedacht: mag er ook nog een sterven zijn.. ?

Maar daar kiezen mensen (of familie) dan ook zelf voor he?
Met alle respect maar ik vind je opmerking een beetje ongenuanceerd......
Het lijkt nu of er continu mensen liggen die maar in leven worden gehouden...dat is niet de realiteit.....En vergeet niet, je kijkt er met je eigen gezonde lijf naar en jij bent niet degene die ziek is.....
Ik heb groots respect voor mensen die zeggen voor mij hoeven die behandelingen niet, ik ben er klaar mee.....Die keus heb je.....
En regelmatig zie je toch door die infusen, sondevoedingen en medicaties heen dat mensen weer opknappen ......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 21:55
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga

ROELANDE345 schreef:
ja dat snap ik helemaal
Knipoog smiley

Ik heb het met verbazing gelezen........maar blij dat je het snapt.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 21:35

CHATULIEM619 schreef:
Hoe kun je nu voor de zwakken opkomen en ze gelijk niet uit hun situatie willen helpen? Dat is niet helpen, dat is mensen zwak houden. Mensen leren voor zichzelf te zorgen is verreweg het beste.

Je kan gewoon niet iedere zwakke voor zich zelf leren zorgen. er zijn mensen die hun hele leven lang een beroep moeten doen op de overheid.......Dus je redeneert wel erg eenvoudig........Die mensen kiezen daar ook niet voor.
Ik wordt er wel naar van als ik nog wel eens lees in de krant hoe er met PGB's ed wordt omgegaan......misschien moeten we een regering die daar eens kritisch naar kijkt......
Het gaat er dus niet om wat het beste is maar wat er nodig is en daar moet je van uitgaan..........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 20:30

JANS221 schreef:
Ik ken meer christenen die PvdA stemmen........

Er zullen vast ook wel christenen zijn die PVV stemmen Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 19:47
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga

ROELANDE345 schreef:
Ben een beetje verbaasd dat dit topic nog steeds loopt. Op een gegeven moment is alles toch wel gezegd denk ik. De ene christen is tegen roken de ander tegen yoga een ander is tegen de kerstboom en weer een ander tegen vrouw in het ambt enz. Allemaal keuzes die je zelf maakt vaak onder invloed van je kerkgenootschap en opvoeding. We kunnen het over al deze dingen met elkaar eens of oneens zijn, maar we moeten ons niet verbeelden een beter christen te zijn omdat je anders denkt dan die ander. En iets anders uit de Bijbel haalt als die ander

Nou, ik heb de hele discussie van gisteren gemist en wilde toch wel even reageren omdat het om mij ging tenslotte
Engeltje smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 ... 180 Volgende
Pagina 39 van 180