ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 35 36 37 38 39 40 41 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 11:33
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

JANE410 schreef:
@ Shanita,

Dat is een vriend met een gouden randje Kussende smiley

Ja, dát wéét ik! Dat heb je goed gezien!!! Dat is dus ook echt zo, een uitstervend mannelijk ras, wat blijkbaar nog wel bestaat, en heel zeldzaam is, ja, zo voelt het Knipoog smiley

Dat hoor ik van meerdere, en ook van dat ik wel moet zorgen dat het warm blijft, die vriendschap!

Ja, zijn vriendin, van heel ver in Nederland, komt zo langs, daarom ging ik, maar ja anders was ik ook gegaan, ja, ik kan niet te lang ergens zijn.

Gewoon in me eigen huis, Rust, daar bedoel ik mee, niemand die wat zegt, vraagt oid, waar ik dan op moet reageren, of automatisch natuurlijk reageer.

Ja, en dat is ook even belangrijk, en ik gun hem zijn vriendin, en ja, hij had mij uitgenodigd, hij vroeg woensdag al of ik kom tot zaterdagochtend, want zo zei hij, me vriendin komt zaterdagmiddag, dus als jij ervoor komt vind ik leuk zei hij.

Knipoog smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 3 augustus 2013, 11:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 10:43
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

Kijk eens wat ik gevonden heb!

Geinig he?

Maar ja, ik heb een rond balkon...

Maar evegoed wel leuk bedacht vind ik Knipoog smiley

Even iets verkleint...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 3 augustus 2013, 10:46
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 10:27
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

Ik ga nog even een heerlijk kopje koffie maken, niet te sterk, en dan zie ik wel....lekker me balkondeur open.

Ik doe de hele dag precies waar ík zin in heb Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Zo zit dat Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 10:21

Ben heerlijk bij een vriend wezen bivakkeren, op de bank.

Ja, en hij weet ik heb een hoge bloeddruk(wat dan ook weer zo zijn voordelen heeft Knipoog smiley ), ja, en zeker met dit hete weer, dus ja, ik lag lekker op een lakentje op de bank te luieren, films kijken, alles tegenovermekaar open, zodat het iig lekker tocht.

En ja, alles werd voor mij gedaan, drinken gemaakt, voor me neus gezet, wil je dit?, wil je dat? alles aangegeven wat ik wou, de crème, de afstandsbediening, dit, dat, en dan weer dat. Eten gemaakt, alles gebracht....

Heerlijk zo even 2 avondjes en een dagje, alleen maar liggen en iemand die de hele dag en avond alles voor je doet, alles aanreikt, boodschappen doet , kookt, de hele tijd alles aangeeft. Knipoog smiley

Ben net pas weer in me huis, nadat er eerst een lekker kopje koffie voor mij werd gezet! wat ook weer zijn voordelen heeft, Rust. Knipoog smiley
Ja, sommige mensen die vinden dat ik veel praat doen het juist zelf Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Maar iig, lang leve de vrienden! en de buurmannen! en andere mannen, wat moesten wij zonder de mannen? Lachende smiley Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Coole smiley met zonnebril Engeltje smiley Smiley met dichtgeplakte mond Kwijlende smiley Verlegen lachende smiley

Ben heerlijk opgeknapt! en heel lief natuurlijk, iemand die, onbaatzuchtig, echt de hele dag en 2 avonden echt alles voor je doet. Kwijlende smiley Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 09:50
BerichtOnderwerp: nadenkertje

Echt héél erg mooi!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 09:44
BerichtOnderwerp: ga je mee picknick/barbeque zaterdag 14 sep in Ede op de hei

Jaaaaah,

Gezellig :)

Ik ga ook mee!

;) :)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 15:05
BerichtOnderwerp: Het weer

Het is hier ook heerlijk, 36 graden in de schaduw Coole smiley met zonnebril

Mmmmm, en morgen weer heerlijk gewoon 23 graden Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 2 augustus 2013, 15:05
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 12:08

NATASCHA642 schreef:
vandaag wel misschien dat ik later op de dag naar me ouders ga ik zie wel Knipoog smiley heb me voorgenomen niks moet vandaag een dagje voor mezelf Knipoog smiley

O wat leuk dat jij je ouders zo dichtbij hebt Knipoog smiley Lachende smiley

Ik liep net even naar me huis, ja, toch veel koeler, je voelt het meteen bij het binnenkomen, ja zit op het noorden he.
Planten water gegeven even wat opgehaald, ja, blijf even hier vooralsnog.

Net een camping hier, ja nou liggen er al 2 campings hier, een kleine en een hele grote, dus je komt steeds Duitsers, Fransen en zo meer tegen in de AH. Ja dus dat sfeertje heerst hier toch al ;)

Ja, je moet idd wel positief blijven denk, zo warm Knipoog smiley , Nou ik ga eens wat doen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 11:15

NATASCHA642 schreef:
lekker he Knipoog smiley die hitte ach vanavond weer regen

doe vandaag ook niks, lekker lui zij en wat voor de tv hangen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Heerlijk kan dat zijn he, even helemaal niets moeten, alleen luieren? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 11:13
BerichtOnderwerp: mail gerust ...

NATASCHA642 schreef:
laat je ze zolang in onwetendheid misschien zijn ze wel heel leuk Knipoog smiley

Nee, zo bedoel ik het niet, het zijn ook niet zulke mails waar ik op doel.

Het zijn meer vriendschappelijke mails, die ik dan of serieus wil beantwoorden, of anders helemaal niet, snap je?

En ja, dan moet ik even hebben van ja, nú ga ik die en die beantwoorden, gewoon een soort stemming ervoor hebben, en ja ook tijd natuurlijk, dus beidde.

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 11:05
BerichtOnderwerp: Spectaculair bekeringsverhaal blijkt verzonnen

Petra: gelukkig is jezus waarheid. liefs

Idd, ja, dat is gelukkig wat ons samenbindt, en niet onze verschillende meningen. Knipoog smiley

Liefs!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 2 augustus 2013, 11:05
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 10:58
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

NATASCHA642 schreef:
er is een verschil van ongeveer 360 euro bruto tussen minimum en sociaal minimum loon

als je afgekeurd ben zoals ik IVA krijg je 75% van je opgetelde laatst verdiende loon maar ik werkte parttime dus kom ik net met aanvulling uit op sociaalminimum loon en dat is bijstandsniveau mee te vergelijken.

daarnaast kan je afgekeurd zijn en toch iets werken dan krijg je meer maar dat geld niet voor mij helaas.

Geschokte, onthutste smiley overigens zal ik mijn geld eerder in mijn huis stoppen dan in kleding want vind dat belangrijker.
verschil jij woont in een stad in een gehucht waar nooit wat te doen is. dus .... Smiley met dichtgeplakte mond

gelukkig ben ik niet materialistisch ingesteld en red ik het al jaren zal nu ook wel goed komen Knipoog smiley

Ja, net als met mij ging het dan met jou.

Ik werkte idd ook part time, en ja, daar dan 75 procent van, ja, bij mij kwam er ook een aanvulling. Want ja, ik verdiende ook niet zóveel, omdat ik nu eenmaal geen opleidingen had voor de branche waar ik werkte zeg maar.
Ja, ik dééd wel hetzelfde werk, ja dat hadden ze me daar even uitgelegd, maar ja ze konden mij op basis dat ik de administratieve opleidingen niet had, minder uitbetalen, ja ging ook via uitzendbureau, ja,....Ik was al blij dát ik werk hád toen...

Afijn, ja, toen gingen ze fuseren, overschot aan personeel daardoor en ja dan gaan eerst alle uitzendkrachten eruit. En ja, ik had daar járen gewerkt als uitzendkracht, gewoon, elke half jaar een dag ertussen uit. Op die manier.

En toen had ik nog jaren gesolliciteerd, had hele stapels, afwijzingen.

Ja, ik heb best wel veel gewerkt hoor in mijn leven bij mekaar opgeteld!

Ja, en nu niet, ja, jammer hoor, maar ja het is niet anders, en ja dan maak ik toch het beste ervan, en kijk ik wat ik dan wél kan zoals vrijwilligerswerk, en dat soort dingen Knipoog smiley Knipoog smiley

Ja, idd, en ik stop mijn geld weer eerder in kleding dan in me huis.

En ja iemand die werkt met een redelijk salaris, ja die stopt zijn geld gewoon in beidde, en ja wij moeten keuzes maken Knipoog smiley

Wat ik je wel zeker kan aanraden, omdat ik dat weet uit eigen ervaring, kijken of er in de dichtstbijzijnde stad bij jou, ergens een betaalbare, en anders gesubsidieerde cursus kunstschilderen, ja dat is én heel leuk, én je leert zo ook andere mensen kennen Knipoog smiley Lachende smiley

En ook al heb je geen talent oid, iedereen kan namelijk schilderen daar geldt Knipoog smiley , technieken kennen en oefening baart kunst, en ja, ook al kan je het nog niet zo goed, het is gewoon zó leuk om te doen,

Ja, ik ga het wel weer doen, ja ik ben bezig met in ciz indicatie ervoor, ja dat kan ook, wil je meer weten kan je me mailen hoor! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 10:33
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje

NATASCHA642 schreef:
ik dacht dat jij al in de stad nieuws zat te vergaren Knipoog smiley

Ik heb deze vraag even gezet, in 'Wat heb je gedaan vandaag', want ja, anders gaan we weer off topic, snappie?;)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 10:16

O,

Ja, ik dacht, ja, het Evangelie is natuurlijk ook nieuws...Goed nieuws zeg maar.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 10:09

NATASCHA642 schreef:
slechte nieuws ben volledig afgekeurd, dus niet alleen lichamelijk minder maar ook financieel stuk minder aangevuld tot sociaal minimum
dus je wordt niet alleen getroffen door een lichamelijk beperking je wordt ook nog eens sociaal gepakt, want uitjes zitten er niet meer in voor mij.

maar ik ben al gek dus ik laat me er niet klein door krijgen ga gewoon opzoek naar nieuwe uitdagingen en leg het bij de Heer neer.

Ach Natasja, ja best wel verdrietig.

Ja, ik ben ook helemaal afgekeurd, ja eerst op psychische gronden, en nu ook lichamelijk.
Ja, en omdat ik altijd part time werkte ja, heb ik ook een uitkering 90% van het minimum.

Je moet gewoon heel slim zijn.

Mijn psych vroeg een keer wat ik zou doen als ik duizend euro zou krijgen, ja, ik zei meteen kleding kopen.

Dus ja, al mijn geld gaat naar kleding, en me huis, ja 2 stoeltjes en een bed, en me pc, en een stoel en tafeltje daarvoor.

De rest berg ik op in AH kratten, ja, ik heb geen geld om nieuwe kasten te kopen Knipoog smiley

Maar ja, het is de bedoeling dat ik zeer binnenkort weer naar een soort van 2de hands winkel ga, en ja dat is geen Ikea, waar ze elke seizoen dezelfde dingen hebben, dus ja, je moet daar dan minstens weken elke dag zijn, en ja als je er gaat werken, ook al is het een uur per dag, heb je eerste keus, en 20% korting. en wordt het gratis gebracht.

Dus ja, dat is het plan Lachende smiley

En uitjes, ja, ik ga gewoon de stad in, flierefluiten en lantefanten. Knipoog smiley

En 's avonds bij buurmannen en vrienden bankhangen en mooie films bekijken Knipoog smiley Lachende smiley

Ja, en niet te vergeten, heb ik nog een lieve vriend in Friesland, ja je zou het zo niet meteen denken, maar er zijn echt wel leuke mannen daar, ja het is alleen zo ver, dat wel. Knipoog smiley Lachende smiley

Iig, wat ík wil zeggen, je kan gewoon kijken naar 'wat kan ik nog wél, ipv wat kan ik niet meer. Knipoog smiley Lachende smiley

Sterkte!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 09:50

ZEELAND736 schreef:
Om half 7 nog naar het strand geweest...
Morgen gaan we weer, maar dan maken we er een langere dag van...
Wat was het heerlijk...
(Net of je vakantie hebt!!)

O, wat heerlijk Zeeland, ja jij woont dichtbij het strand Knipoog smiley

Het is hier in deze nieuwbouwwijk een grote hitte, pffffft, ja, nu al.

Ja, zit nog steeds bij de buurman, ja die woont even 2 minuten lopen hier vandaan Maar ja, die slaapt boven en komt voorlopig niet naar beneden, dus ja, beetje of ik hier in een vakantiehuisje zit.

Wat ik gedaan heb, te lang geslapen, en koffie gedronken, een stukje geschreven, me medicijnen ingenomen, ja, nog niet allemaal, ja het zijn er echt wel veel. Maar iets meer dan de helft al.

Natascha: ik dacht dat jij al in de stad nieuws zat te vergaren Knipoog smiley

Haha, ja, ik had me wekker om 19.00 uur gezet, ipv 7.00 uur, ja het was ook zoooo warm. Gefrustreerde smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Dus nee, veels te laat wakker, en ja zit hier beneden, met alles tegenover mekaar open, ja dan waait het lekker, het is zo heet dat ik even niet verder vooruit denk dan 10 minuten nu. Knipoog smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 2 augustus 2013, 10:31
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 09:41
BerichtOnderwerp: mail gerust ...

CHRISTIAN542 schreef:
als ik onderaan een profiel lees:Mail gerust.
Dan weet ik wel wat dat kan betekenen..
Ik lees tussen de regels iets anders namelijk..

Eigenlijk lees ik dan: mail gerust,ik bepaal zelf wel of ik terug mail.
daar komt het op neer.Lachende smiley

Nou, ik heb juist nog veel mail openstaan die ik wel wil beantwoorden, maar ja, dat doe ik dan ook wel, maar ja, dat kan soms wel enkel weken duren.

Dat kan.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 09:37

Quote Lanfy:
Verwerp je op rationele gronden alle andere religies behalve die van jezelf dan heb je duidelijk de rationaliteit nog niet toegelaten op je eigen geloof, vanwege psychische behoeften die je eraan vast laten houden, want iedere buitenstaander zal jouw geloof met dezelfde rationele argumentering afwijzen als jij alle anderen. De moeilijkheid om het toe te passen op je eigen overtuiging is het probleem van partijdigheid, je subjectieve binding en verknochtheid aan je eigen religieuze cultuur, net zoals een mens een voorliefde heeft voor zijn eigen land, en een buitenlander vaak een betere analyse kan geven van de plussen en minussen van het land waar je woont.

Hai Lanfy,

Ja, erg mooi opgeschreven, ook wel een heel klein beetje ingewikkeld,

Ik denk ook idd dat je 'ook' op subjectieve gronden kan geloven.

Maar ja er zijn wel veel mensen die wel de rationaliteit hebben toegelaten voor eigen geloof,(in dit geval van mij christelijk).
Ik kan dan ook prima uitleggen aan buitenstaanders waarom ik geloof, en dan zo, dat zij het begrijpen, en er ook niet tegenin gaan.
Velen vinden het zó logisch klinken wat ik dan vertel.

Ja en een religieuze cultuur heb ik niet, ja, die had ik misschien wel natuurlijk toen ik nog naar een kerk ging(ev), maar ja ik ben opgegroeid zonder geloof, en ja, toen iemand mij iets erover vertelde dacht ik van ja, daar zit wat en, en ik kon meteen het kwaad plaatsten.

Ja, ik héb gereformeerd vrijgemaakt staan in mijn profiel, ja, omdat dat nu eenmaal de kerk is die mij het meest aansprak, ja, samen met een PKN kerkje hier, maar ja die kunnen weer erg verschillend zijn had ik pas gelezen.

Ja, en om het christelijke geloof nu te vergelijken met een land Knipoog smiley

Ja, het christelijk geloof is voor mij én de waarheid, en ook dus 'mijn' waarheid.
Dat betekend dat ik zeker anderen geloven respecteer, altijd gedaan. En ja er zijn soms overeenkomsten, zoals dingen goed doen tegen je naaste, en het geloof in de Hemel ;)

Maar ja wat 'zij' niet hebben, of beter gezegd niet begrijpen, want dat ís ook moeilijk uit te leggen, is, dat wij een geloven dat God zijn Zoon naar de aarde heeft gestuurd zeg maar, omdat wij niet aan de wet kunnen voldoen, en dus zondig blijven.

En ja, idd, er staat ergens van dat je er dus niet zomaar op los kan zondigen, nou is het woord 'zondigen' een heel raar woord als je daar idd niet mee bent opgegroeid. Ja, je hebt dan wél woorden als 'goed' en als gemeen, slecht of vals.
Zo veel je kan, en ja wat niet kan, kan niet en ja, daarom heeft juist Iemand Anders de straf gedragen, omdat wij het niet kunnen.

Ja, en dát ís juist bijna niet uit te leggen, want ja, zodra je dát gaat uitleggen, impliceer je dus meteen dat de ander bewust zondigt.
Dus ja, dat moet je dan heel voorzichtig doen, en alleen als er echt een gelegenheid zich voordoet(dat staat ook ergens, maar ja, ik heb het nu te warm op dat op te zoeken).

Later verder Knipoog smiley

Ja, ik had me wekker op 19.00 uur gezet, ipv 7.00 uur, haha, ja dus ik had nu al lang en breed in de stad moeten zitten.

PS: Lanfy, kan je deze diepzinnige stukjes filosofie, in het vervolg, in een ander topic zetten, want ja het is eigenlijk geen nieuws, in de zin van nieuws wat in kranten enzo staat. Snap Je?
Je kan ook zelf en onderwerp maken, gewoon een titel verzinnen, en dan je stukje eronder zetten.

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 2 augustus 2013, 10:26
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 20:03

JANE410 schreef:
Nou, Shanita je hebt best een volle agenda de laatste tijd en leuke dingen, gaat echt een stuk beter dan een tijdje terug. Je klinkt zo positief, ja iets om dankbaar voor te zijn Knipoog smiley

Ja, het gaat beter, idd.

Ik klink positief Lachende smiley

Dank je Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 20:01
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

LANFY127 schreef:
Ik heb net "watervrees tijdens een verdrinking" uit, van Herman Brusselmans! Hilarisch! Het is het 6e boek wat ik van hem heb gelezen in 5 maanden tijd! Voor iemand die van zwarte Belgische humor houdt, absoluut een aanrader!

Hier wat meer info:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Herman_Brusselmans

Lijkt me erg leuk, ik zal eens vragen, ik ga zo toch naar de buurman, ja die is boekhandelaar Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 16:24

JANE410 schreef:
Tjonge wat een poezenbeest Boze smiley en ook de motvlinder want die lokte de poes uit.

En de vliegenpoep heb ik ook veel last van nu, maar ik wacht wel met zemen tot na de hittegolf

Nou, ik dacht ook, ik ga vandaag eens lekker in mijn huisje beginnen....pfffft, nou echt niet veels te heet. Ja, nu is het zelf hier, op het noorden heet.....

Duszzz....Morgenochtend vroeg de deur uit, moet toch om half negen in het ziekenhuis zijn, en dan ergens waar de airco aanstaat, en ik ook even kan bijpraten en gezellig thee drinken Knipoog smiley En dan lekker in de stad, totdat het te heet wordt, 2/3 uur, en dan mijn siësta, dus eigenlijk voor morgen al.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 15:51
BerichtOnderwerp: goede film over geloof

PETRA373 schreef:
hele mening shanita....
de maker is beetje met de camera op onderzoek gegaan na geloof, vandaar overal stukjes van....

jammer dat je er onrustig van word.

Nee, even tijdelijk, is nu allaaang weer over!

Ik kan gewoon niet zo tegen verschillende korte stukjes heftige zaken achtermekaar, ik kijk ook nooit het Journaal/Het Nieuws op tv.

Dus, ja, dat ligt aan mij Knipoog smiley , niet aan de maker. Lachende smiley

En ja, de vele stuken die ik wel goed vond Lachende smiley , ja, die bewaar ik in mijn hart! Knipoog smiley Lachende smiley

Ja, en ik hou ervan, om toch, als ik tijd heb en kan natuurlijk, wel serieus in te gaan op iemand, jou dus, die hier iets wat voor hem/haar belangrijk is, om daar of niet op te reageren, of als ik het wel doe, heel serieus. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 1 augustus 2013, 15:54
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 15:19
BerichtOnderwerp: Meerdere scheidingen in een mensenleven

KEITH722 schreef:
aeh, ik denk dat de zinsnede "de zwakkeren en het uitschot" hierboven net wat beter klinkt als je zegt: "zowel de zwakkeren als het uitschot" (met het accent op "zowel" dus) Uiteraard gaf Jezus beide groepen zijn bewogen aandacht maar zo dag en door zal een zwakkere zich per definitie toch niet meteen met het uitschot in één zin genoemd hoeven/willen zien

En de tekst: 'als ik zwak ben, ben ik sterk...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 15:12

PETRA373 schreef:
Eh de autobiografie van matheas van der steen niet
Die gaat niet bij het brandhout
Ken de man en ook andere mensen schrijven wel es leugens over cristenen
Zijn niet altijd cristenen die leugens schrijven.

Enfin zolang niemand maar Jezus weg gooit Knipoog smiley

Quote:
Enfin zolang niemand maar Jezus weg gooit Knipoog smiley

Zo is dat! Daar gaat het uiteindelijk om! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 15:10

ROELANDE345 schreef:
Tja wat zal ik zeggen de satan zit ook nooit stil he als ie iemand kan laten liegen zal ie het niet laten.
Misschien een troost Shanita er zijn werkelijk miljoenen van die boeken gratis weggegeven. Dus veel geld heeft het hem niet opgeleverd

Nou dat is mijn troost niet, ja, geld is wel even makkelijk, maar ja daar is alles mee gezegd.

Ik bedoel, ja, zit je dan allemaal spectaculaire gebeurtenissen te lezen die dan later niet waar zijn.....ja, en ook later, op kritische vragen gaf hij geen antwoord.

Dus niet van, ja dat is inderdaad niet zo, maar dat kwam daardoor en daardoor, daardoor, oid.

Gewoon geen antwoord geven. Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 13:06

KLUS667 schreef:
En wat zei ze Shanita? http://www.youtube.com/watch?v=8BFry5s0c3E

lol

Nou, ik heb nog een week de tijd om me huis op te ruimen, en anders gaat ze me helpen....Whaaaaa

Ja, dat betekend dus, dat ik overdag deze week eigenlijk niet weg kan, want mijn huis is belangrijker.

En ja, ze zei niet eens wát ik moet opruimen, want het is nu echt overal een puinhoop...

Ja, dus ik wacht even tot ik zin krijg...wat meestal wel spontaan komt hoor.

Knipoog smiley

En als ik dan alles had opgeruimd ging(verleden tijd) het zo: http://youtu.be/BvYJB8NOyBo

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 1 augustus 2013, 16:34
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 12:29

Spectaculair bekeringsverhaal blijkt verzonnen!

De spectaculaire bekeringsbiografie van Tony Anthony, beschreven in de bestseller Getemde Tijger, blijkt niet waar te zijn. Anthony schreef dat hij op jonge leeftijd door zijn opa van Engeland naar China was gebracht, waar hij later drievoudig wereldkampioen Kung Fu werd. In de gevangenis zou hij tijdens een bezoek van een evangelist tot geloof zijn gekomen. Na zijn vrijlating zette hij zich in voor evangelisatie.

Zijn boek werd in een oplaag van 1,5 miljoen exemplaren in 25 talen uitgegeven, hij won in Amerika een prestigieuze christelijke boekenprijs, en de Britse Evangelische Alliantie gaf hem een nationaal podium. In 2006 sprak hij op de pinksterconferentie van Stichting Opwekking.

Wat in deze zaak opvalt is niet dat een evangelist zijn verhaal verzint – dat gebeurt wel vaker, we hoeven maar te verwijzen naar de autobiografie van Mattheüs van der Steen en de eindtijdstudies van Frank Ouweneel – maar dat niemand de meest basale feiten in zijn verhaal heeft gecheckt.

Nu blijkt dat Anthony grote delen van zijn verhaal heeft verzonnen en geplagieerd.

Hoewel het anonimiseren van namen van betrokkenen een gangbare praktijk is (daar kunnen goede privacyredenen voor zijn), is het veranderen van gebeurtenissen dat niet.

De affaire roept de automatisch de vraag op hoe betrouwbaar gristelijke autobiografieën werkelijk zijn. Als zelfs uitgevers de feiten niet meer checken, hoe weet je als lezer dan wat klopt en wat niet? Wordt het niet tijd om steekproefsgewijs een heel aantal succesverhalen kritisch onder de loep te nemen?

Bron: Klik hier! en Hier, voor deel 2

Ja, wat vinden jullie hier nou van: ik vind het zelf een ernstig verschijnsel die zich voordoet. ja, kijk, laat je wat dingen weg, zo van nou dat hoeft er niet in, oke, maar als je echt hele verhalen erbij gaat verzinnen, zodat je boek met je getuigenis lekker verkoopt, ja, ben je dan nog wel christelijk bezig.
Ja, dus ik bedoel hier niet van één klein onbelangrijk feitje wat een klein beetje verdraaid is, opdat het wat logischer of makkelijk wordt om dingen verder te vertellen en dus veel tijd kan besparen, maar gewoon hele verhalen verzonnen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 1 augustus 2013, 12:57
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 11:16
BerichtOnderwerp: goede film over geloof

Mijn echte eerlijke mening over de algehele film, ja en, en.

Ten eerste snap ík niet wat 2 Nederlanders ertussen moeten, en dan ook nog met dat beroerde Engels...En wat ik al helemaal niet begrijp waarom er dan 2 korte fragmenten van het centrum in Amsterdam tussen doen.

Ten tweede, opzwepende muziek, en kijk ons eens in Thailand, met die prostituees...oa.

Tis moeilijk om een algemeen mening te geven, omdat het een docu was met heel veel kleine verschillende korte stukjes.

Goede stukjes, zoals die mevrouw in India, die voor kinderen van de laagste kaste een opvanghuis had gerealiseerd.

Minder goede, zoals ja, kijk ons eens in Thailand, met jawel, zelfs prostituees.

Ja, en natuurlijk, wat diegene op het laatst zegt van ja, je moet prostituees en drugsgebruikers en wat al niet meer, niet uit je kerk zetten, maar juist erin laten. (Wel met regels die ín die kerk gelden natuurlijk) Want ja, dat zijn juist de mensen die God op het oog heeft.

Ja, dat vond ik mooi gezegd.

En, ja, wat de fragmenten van het centrum van Amsterdam ertussen doen, is mij een raadsel(los van die en prostituee, die werkte om dingen voor haar autistische zoontje te kunnen betalen).

Maar ja, ik bedoel die twee hele korte fragmenten.
En dan ook nog vlak bij dat Pastor v/d Steen, en Pastor Pasterkamp iets zeggen in dat hele beroerde Engels.

Wat willen ze eigenlijk? De hele natie, of iig heel Amsterdam, en dan met name het centrum voor de Here winnen?
Dat wilden zendelingen 20/25 jaar geleden ook, en ja, het is alleen nog veel erger geworden, de zendelingen zijn weggetrokken, en ja, konden vroeger meisjes nog gewoon voor zichzelf werken, want ja, pooiers bestonden allang niet meer, ja, nu doet zich het verschijnsel 'loverboys' voor.... Smiley met dichtgeplakte mond

Maar ja een geheel beeld van de film te krijgen is erg moeilijk, omdat de film (documetaire) bestond uit allemaal kleine stukken, en ja een stukje vond ik weer mooi en goed, en ja bij een ander stukje dacht ik ja moet dat nou, die meisjes in Thailand filmen, met die keiharde dramatische muziek er steeds bij... Smiley die vol vragen zit

Ik had er zelf geen goed gevoel aan overgehouden, veels te druk, ook de muziek.

Ook al vond ik wel goed wat een christelijk medewerker zei, zie hier vlak boven. Ik heb het even onderstreept.

Wat ik wel had met het satirische filmpje van Lanfy, een goed gevoel, want ja dat was effe lachen, ontspannend, en klaar.

Nou goed dit was mijn mening, en ja, omdat je de film had gezet op een discussie forum, Christelijk leven, ja reageer ik, ja, als je hem had gezet bij 'opmerkelijke films' oid, ja dan had ik misschien niet gekeken, en hem zeker niet(bijna nog 3 minuten ofzo) uitgekeken.

Lachende smiley

Ps: Dus en hele goed stukjes, samen met niet zo goede stukjes, ja, ook nu ineens denk ik aan dat opvanghuis voor ex prostituees in Thailand, ja, goed bedoeld, snap ik.
Maar ja, wordt er gezegd, ja door de bezigheden die de meisjes nu doen krijgen ze hun waardigheid terug, en dan zie je kraaltjes rijgen...

Dan denk ik: 'wie zegt dat zij geen waardigheid hebben'?, en ten tweede, ja, is dat dan wel afhankelijk van bezigheden zoals kraaltjes rijgen...

Ja, en dat stukje met die Amerikaanse vrouw die in Thailand werkt was wel weer mooi, ja(48 min. en 50 sec.), ach ja teveel kleine stukjes om te kunnen zeggen wel of niet mooi.
Gewoon en mooi Lachende smiley , en ook overdreven Boze smiley , en gewoon waar Lachende smiley , en ook dingen die ik zag waarbij ik dacht nee, is niet zo Twijfelende smiley .

Maar ja, ik heb even niet zoiets van nou ga ik er nog een paar kijken, ik word er niet echt rustig van zeg maar, en ja, toen ik pas geloofde werd ik ook al overspoeld met deze soort films, eigenlijk precies hetzelfde.
dus, ja, ik ben ook min of meer verzadigd.

Wat natuurlijk niet weg neemt dat deze film best wel voor anderen wel goed kan doen, of op lange termijn... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 1 augustus 2013, 12:14
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 11:02

LANFY127 schreef:
Haha! Ben je nog van plan de foto's "ergens" op te zetten? Iedereen heeft je toestemming toch? Knipoog smiley Lachende smiley

Ps, typevaut aangepast!

Haha, ja zodra ik mijn kabeltje heb gevonden, heb geen bluetooth op me foon, dus ja, kan alleen met een kabeltje. die hier zich wel ergens bevind in mijn huis, maar zou mijn God niet weten waar.

Ik kan me nog wel herinneren dat ik 'm een tijd geleden ergens netjes had opgeborgen.

Ja, dat heb ik wel met meer spullen, maak mij er ook allang niet meer druk over. Ik moet toch deze week opruimen, dus ik kom hem dan, zoals gewoonlijk, met alle spullen die ik kwijt ben, vanzelf ergens tegen. Knipoog smiley

Ik heb wel de foto's veels te groot gemaakt, ja het grootste formaat was hij ingesteld, namelijk: 1600x1200, maar ja ik heb wel vaker hele grote foto's verkleint, die ik kreeg toegestuurd, dus dat lukt wel.

En dan zet ik ze gewoon in mijn profiel, en ja, dan kan je ze gewoon "opslaan als" in een van de mappen.

Ja, het zijn leuke foto's ik zie ze elke dag, ik heb er eentje op mijn bureaublad van mijn telefoon staan, en elke keer als ik bel oid, of kijk hoe laat het is, kijk ik ook even naar de foto Knipoog smiley

Dus ja, even wachten tot ik me kabeltje vind deze week, en dan even wachten totdat ik weer weet hoe ik ze moet verkleinen, wat bij mij vaak automatisch gaat, als je het me nu vraagt hoe het moet, weet ik het niet, maar ja, zodra, ik met die foto's op me pc, voor de pc zit, ja, dan ineens weet ik het weer precies. Knipoog smiley

Dus ja, zo snel mogelijk!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 juli 2013, 19:31
BerichtOnderwerp: Meerdere scheidingen in een mensenleven

LEANNE226 schreef:
Dat kan alles zijn,van ziekte tot onmacht,van kinderloosheid tot luiheid kunnen dan redenen zijn om een huwelijk niet meer als huwelijk te zien,dat lijkt me veel te ruim.

Ik denk dat je kunt stellen dat een huwelijk over is als er geen sprake meer is van liefde voor elkaar,wat daarvan de oorzaak ook mag zijn.Uit liefde kun je veel van elkaar verdragen,is die liefde weg dan is er alleen maar ergernis en strijd.

Hai Leanne,

Mijn ervaringen zijn, van mezelf en ook wat ik van dichtbij om me heen zie en zag, dat iemand wel degelijk heel veel van iemand kan houden en toch wil scheiden en gaat scheiden.
Omdat zo iemand zo in de war is, en zijn/haar partner daar niet mee wilt opzadelen.
Zo iemand zou bijvoorbeeld, als de partner meer verdient dan hem/haar ook geen alimentatie willen.

En zo iemand zou, dus degene die de scheiding wou, die heeft daar ook nog járen heel veel verdriet van. Maar gunt/gunde, juist uit liefde voor de partner, de partner een toekomst met iemand anders.

Dat lijkt misschien heel opofferend, en altruïsme, maar ja, als zo iemand gelooft ja dan kan zo iemand dat opbrengen. Scheiden omdat hij/zij, zijn/haar partner niet wil belasten met zijn/haar 'in de war' zijn, en daar zelf uit wil komen, en niet ten koste van zijn/haar partner.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 31 juli 2013, 19:36
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 35 36 37 38 39 40 41 ... 235 Volgende
Pagina 38 van 235