Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 19:49
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
ANITA324 schreef: | Vond dit tekening het past wel in mijn leven. Kwetsbaar en teer.
Hoe het ook is gebeurt ja Hij geneest alle harten en heb ik wie dan ook vergeven wat men mij heeft aangedaan. |
Ik dank God dat je de Here Jezus in je hart hebt, Hij geneest alle wonden en heeft ook alles voor jou en mij gedragen. Door Hem ben je een nieuwe schepping.
Je bent een...
in Gods hand.
Shalom.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 11 mei 2010, 19:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 02:09
Onderwerp: Bijna dood ervaring
|
|
|
GRACE585 schreef: | ff off topic vraagje als jij jezelf buiten het christendom plaatst wat zoek je dan hier???? |
Ik zal het iets anders zeggen voor jou.
Ik leef in deze wereld maar ben niet van deze wereld. Ik leef in de christendom maar ben er niet van.
Zoals Henk het zegt heb ik de Here Jezus als mijn Heer die ik dien en van en/of ben. En zo zijn er meer.
Shalom.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 11 mei 2010, 19:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 21:13
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik heb over dit onderwerp wel eens een schriftelijke discussie gevoerd met een jehova's getuige, mar; er zijn zeker wel bijbelgedeelten voorhanden om te bewijzen dat God een drie-eenheid is!! drie onafscheidelijke personen, en toch 1 godheid. |
Hannah ik begrijp niet helemaal waarom je "jehova`s getuige" noemt, ga ervan uit dat het door de reactie van daarboven komt.
De discussie over de Godheid van God oftewel de driereenheids persoon ga ik hiet in dit toppic niet houden. Heb er al genoeg over gediscusseerd.
Het klopt dat ik buiten de christendom sta. Vandaar ik ook vaag ben voor velen. Het past nergens in. De Here Jezus en de Apostellen werden ook onder een "sekte" gezet in die tijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 04:20
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | maar volgens mij heb ik nooit tijd genoeg om aan zingen toe te komen.... gelukkig maar voor degenen die wel gevoel voor muziek hebben!!
. |
Om op een fluit die dwars ligt te spelen en ook nog tegelijk zingen, dat lijkt mij sowieso moeilijk om daar aan toe te komen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 16:49
|
|
|
IMRE695 schreef: | Je bedoelt, neem ik aan, een concilie. Welk concilie weet ik niet. Ca. 2000 jaar geleden wandelde Christus zelf nog op aarde rond. Maar dit terzijde.
Het is ook één God, met drie Personen. Vader, Zoon en Heilige Geest. Geen drie goden. Maar goed, dat was dus een andere discussie. Een theologische. Niks voor mij. |
Inderdaad concilie,
Het Eerste Concilie van Nicea in 325 wordt het eerste oecumenisch concilie genoemd. Het werd bijeen geroepen door keizer Constantijn de Grote, tijdens het pontificaat van Paus Silvester I en was een samenkomst van 318 bisschoppen. Hier werd de officiële leer van de toenmalige Kerk en van de latere Rooms-Katholieke en Oosters-orthodoxe Kerken vastgelegd.
Onderwerp:
De definitie van de Godheid van Christus. De eenheid en gelijkheid in wezen van de Zoon met de Vader. Tegen Arius, die de Godheid van Christus verloochende.
Zij zijn ook die doden aanbidden, en er overheen lopen. Dat is ook hetgeen waar de Here Jezus tegen sprak.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 13:18
|
|
|
IMRE695 schreef: | Een beetje vaag verhaal. "Satan" tussen aanhalingstekens. Geen waarde hechten aan de Drieëenheid (welke kerken zijn dat ook al weer? ) en ik vraag me af wat de toegevoegde waarde is bij deze gedachtenwisseling. Verklaar je nader. En laat zien waar je staat! |
Ik heb het al ergens in een topic er over geschreven. Ga het niet nogmaals doen.
De drieeenheidsleer is ca. 2000 jaar geleden bepaald door een consel om deze in de kerk aan te nemen. Voor mij niks bijbels.
De Here Jezus zegt de Vader en ik zijn èèn (echad).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 13:11
Onderwerp: de keerzijde van eerlijkheid...
|
|
|
HENK710 schreef: | Neem hiervoor de tijd! Mensen hebben nog wel eens de neiging om te denken dat dingen die een bepaalde tijd geleden zijn op een gegeven moment wel verwerkt moeten zijn. Daarbij wordt eigenlijk altijd weer vergeten dat de verwerkingstijd persoonsafhankelijk is. Je kunt niet stellen dat een verlies van een ouder 6 weken in beslag neemt (om maar iets te noemen). Bij sommige mensen zal het 6 weken duren, terwijl anderen er maanden of misschien zelfs jaren over doen. Dus, ja, je hebt het nodig om de maskers los te laten, maar kijk daarbij wel goed naar wat je aan kan, waar je ruimte voor hebt bij jezelf. En laat vooral eerst die maskers maar eens langzaam aan zakken zo af en toe om te zien wat dat met je doet, voordat je ze helemaal wegdoet. Want te snel afgeworpen maskers kunnen je weer enorm terugwerpen in pijn en verdriet. Tegelijk moet je er ook voor waken dat je ze niet te lang vasthoudt, want dan raak je inderdaad vervreemd van jezelf. Het leven blijft een enorme puzzel, zo blijkt hierin maar weer. Succes met puzzelen! En schroom niet om ook hulp te vragen in die puzzel als je er even niet meer uitkomt! |
Dat heb ik niet zo ervaren Henk. Ik heb het juist bij God gebracht en tegen Hem gezegd "ik stap eruit en schut het stof van mij af".
Hierdoor wist ik om eerlijk te zijn naar God mij een weg opende die ik vrij kon gaan. Een keuze maken naar God is voor Hem belangrijk want dan kan Hij nieuwe dingen op iemands weg brengen, zelfs wonderlijke dingen en/of ontmoetingen. Het is het eerlijk zeggen tegen God "ik heb het wel gehad". De gevolgen van dingen neemt een ieder mee, maar niet het ding opzich.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 04:07
Onderwerp: Koning Jezus, nu of toekomende tijd ??
|
|
|
JOLAN931 schreef: | anita, heb je niks beters te doen als het hele forum vol met plaatjes gooien? een reactie in woorden zou ik meer waarderen |
Anita is zoals zij is, ze bedoeld het goed, het stoort mij niet. Het is een andere vorm van uiting dan woorden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 03:55
Onderwerp: Buddha beeld
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Wie mij kent(maar ja,wie op cm kent mij?)weet dat het niet mijn bedoeling is gescheiden mensen aan te vallen(eigen boezem,wie vrij is van zonden........). Iemand die vindt dat zonden direkt vergeven worden of zijn zal eenvoudiger kunnen zeggen volgens de Bijbel te leven(even kort door de bocht ).Voor iemand voor wie dat gecompliceerder ligt,voor mij dus,komt dat krom over. Laten we het er maar op houden dat het einddoel voor beiden hetzelfde is. |
Was het maar zo dat voor God hetzelfde is. Wat krom is voor jou, kan voor God recht zijn!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 03:45
Onderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
|
|
|
ARIENNEZ498 schreef: | Je zegt dus hetzelfde als ik..dank je voor de bevestiging Jos. Ik geloof in een helende Vader en ik geloof dat een verleden...ook werkelijk een 'verleden' kan worden, geen heden, geen toekomst.... en geen kracht meer die over je leven beschikt. |
Precies de Heer is er NU in het heden. en heeft een hoopvolle toekomst in zijn gedachten voor ons.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 8 mei 2010, 03:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 03:40
Onderwerp: picknick-with-music
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Ik ben dol op zowel picknicken als muziek dus ik ben van de partij! Helemaal leuk als er nog een picknick komt want de 22e kan ik niet.
Oh ja; ik speel unplugged; neem mijn saxofoon mee. POWERRRR! Blaas zo alle luisjes uit de hei
GrZing! |
Waar gaan dan de luizen heen in ons haar?
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 8 mei 2010, 03:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 03:39
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | op cm kun je een discussie wel starten, maar niet onder controle houden. het is niet anders |
Maar je kunt het wel sturen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 03:35
|
|
|
Ooit weleens bij stil gestaan dat de "satan" beelden kan laten zien alsof de "trinity" geloof de waarheid is? Hij komt als een engel des lichts.
De Here Jezus zegt: "laat de doden hun doden begraven, volg Mij".
Mijn vrouw ligt ten ruste, totdat de Heer komt dan gaat zij voor. Het zinnebeeld van een "hiernamaals"
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 8 mei 2010, 03:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 03:26
Onderwerp: de keerzijde van eerlijkheid...
|
|
|
INKA401 schreef: | ook ik ben mijn allerliefste vrouw verloren op zeer jonge leeftijd ... achterblijvend met 4, toen nog érg jonge kids ... in een perioden van een ziekbed van 4 jaar, keek ik ook wel eens in de spiegel ... en zei dan tegen mezelf ... kom op man ... je réd het ... nou mooi niet hoor ... ik ben een stoere bouwvaker, ik ken de klappen van de zweep al 35 jaar, maar speelt op zón moment totaal geen rol ... néé dan word je stil gezet ... in je hele doen en laten ... en ging finaal door de grond ... ik vind dat je dat ook mag uitstralen ... en heb dat ook gedaan ... met alle gevolgen vandien ... de gevolgen? ... helemaal super, kreeg in ons kleine dorp zóveel medeleven, kregen 80 kaarten per week en ben er van overtuigd dat je als je je éérlijk opsteld tegenover je mede mens dat je daar mega veel voor terug krijgt ... toneel spelen? ... nuuuh ... éggg niet ...dan houd je je eigen behoorlijk voor de gek ... dat moet jij ook herkennen grace ...
groetjes inka |
Inderdaad, dat ervaar ook zo. Het leerde mij om de muren om mij heen weg te halen. Wees open en eerlijk daar kan iemand wat mee, ook om de juiste patner te ontmoeten welke God mij geeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:07
|
|
|
IMRE695 schreef: | Een serieus onderwerp wat mij betreft. Er is zelfs wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Mensen die boven de operatietafel zweefden en hun eigen lichaam als opgegeven beschouwden en daarna op reis gingen naar een hiernamaals. Vaak beschreven als 'Ik ging door een tunnel met oneindig wit licht'. Aan het eind van die tunnel wacht vaak een soort paradijs. In de meeste gevallen voelen mensen zich in die 'wereld' volmaakt gelukkig. Maar.... dan komen ze terug. In hun aardse lichaam en het leven gaat ineens weer door. Toch voelen ze zich veranderd, 'aangeraakt door het licht'.
Hoe mogen we dit zien vanuit een christelijk perspectief? |
Het enige wat ik ervan hoor is, dat het altijd om een licht gaat bij bijna dood ervaring. Tot nu toe nog niemand gehoord die een totale duisternis heeft ervaren. Wel vreemd vind ik in de christenwereld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:00
Onderwerp: Heiligheid in het huwelijk
|
|
|
JOLAN931 schreef: | mooi stuk anita, met veel herkenbare punten. maar.... welke man kan dit ooit waar maken?? |
Een man die een relatie met God heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:58
Onderwerp: Koning Jezus, nu of toekomende tijd ??
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Satan is ook een koning, en denk de macht op aarde te hebben, |
Daar ben ik niet mee eens.
De satan heeft de macht over deze aarde want dat was hem al gegeven. Hij is uit de Hemel weg geworpen door God. En heeft er een "puinhoop"van gemaakt.
De mens had de taak om de aarde te bewerken en te bewaren die door de Heer herschapen is.
Maar de mens heeft gefaald.
Onderschat niet de strategie van de satan, deze is gericht op de Hemel want daar is de troon van de Koning die hij wil bestijgen.
De Here Jezus is gericht op deze aarde vanuit de Hemel. Dat is de strijd, vergelijkbaar met stratego.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 6 mei 2010, 16:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:42
Onderwerp: Kinderdoop
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het lijkt er nu op dat de theologie alleen maar gebruikt is om dat standpunten van de kerk te verduidelijken en dat ze niet tot doel had God beter te leren kennen. |
Daar ben ik mee eens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:35
Onderwerp: Hokjes
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het dreigt weer een kant op te gaan die ik niet bedoel. Het gaat me niet om wederzijds respect voor elkaars geloof, het gaat me om een partner zoeken. En vaak begint dat bij het profiel. En voordat je eraan begint wil je natuurlijk wel weten waar de ander voor staat. En dan is het ook goed om te weten in welke kerk hij/zij komt. En dan geeft de term: niet in hokjes denken, in mijn ogen in veel gevallen niet de werkelijkheid weer. Want (onbewust) hebben we die hokjes, zoals ook bij de discussie van de doop naar voren komt. En waarom zou je daar niet gewoon eerlijk voor uit willen komen. |
Deels ben ik er met je eens. Weten welke kergang/achtergrond iemand heeft, zegt nog niks over de persoon zelf. Het kan ook een behoefte zijn om ergens bij te horen en daar ook deel aannemen. Dat kan plaatselijk zelfs verschillen aangaande de "naamplaatjes". Daarom denk ik zelf niet in hokjes. Dat wordt wel voor mij gedaan.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 6 mei 2010, 16:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 22:30
Onderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
|
|
|
HENK710 schreef: | Dat is ergens het geheim van relatiegroei... Want wanneer ken je nu werkelijk je partner ten volle? En hoe goed kent een mens zichzelf eigenlijk? |
Precies.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 22:18
Onderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
|
|
|
HENK710 schreef: | Niet direct alles opengooien is in mijn ogen iets anders als eerlijkheid. Als jouw uitleg inderdaad past bij de opmerking van Grace, is het bovendien nog wel de vraag of het klopt. Want het opengooien van de levensregisters is toch ook iets wat in een relatie groeit? Dus in hoeverre is openheid in profiel dan echt anders dan openheid in een relatie? |
Hoe wil je dan dat je iemand vinden die past bij hetgeen, dat niet door jezelf opengooid wordt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 21:06
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik speel dwarsfluit is dat electronisch genoeg? |
Wat mij betreft wel
Dan vul ik de "gaten" wel op.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 5 mei 2010, 21:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 20:47
|
|
|
HANNAH810 schreef: | het idee is ontstaan om een picknick te organiseren waar ook praise-liederen en gezangen bij gezongen worden. ieder kan daarbij zelf muziek instrumenten meenemen, of gewoon meezingen. is daar voldoende animo voor, dan willen we dat een andere keer regelen. vind je t een leuk plan, wil je dan even een reactie achterlaten? (ben je niet geinteresseerd in een muziekpicknick, dan hoef je dus niet te reageren ) |
Als er genoeg "elektronen" zijn ben ik ook van partij.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 5 mei 2010, 20:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 20:39
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | ik bespeur enige jalouzie?
|
Wie weet? Grijns
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 5 mei 2010, 20:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 20:27
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | ik zal wel 'moeten', anders blijft Grace+kids op het station Ede staan...en een ritje in een Saab is toch iets wat je een mens niet wil onthouden, he....
|
Of gaat de "saab" anders niet verder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |