Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 19:25
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Belgisch weerstation!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op donderdag 5 augustus 2010, 19:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 14:29
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Hay Pieter en Grace, van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag, een hele gezellige dag toegewenst en hopen op nog vele gezonde jaren erbij.
Groetjes Carien. |
Gefeliciflapstaart mensjes...dat er nog maar heel wat jaartjes bij mogen komen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 22:05
Onderwerp: De hemel niet voor gescheiden mensen??
|
|
|
EVA685 schreef: | Nou, dat dacht ik dus ook. HIJ wist alles al van te voren, ook dat wij gingen scheiden? |
Ik weet het niet Eva,
Ik geloof dat we allemaal een vrije keus hebben en dat God van geen van ons gewild heeft dat we zouden gaan scheiden. Maar zoals Chatuliem in een ander topic al aangaf gaat het feit dat we niet zouden mogen scheiden soms mank tegenover een heleboel andere normen in de bijbel. Ik geloof niet dat God het heeft gewild Eva, maar ik geloof wel dat Hij ons vergeeft en het hart aan ziet. Waarom zou de zonde van echtscheiding dan niet vergeven worden, naast vele andere zonden die dat wel worden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 22:01
Onderwerp: Een nieuw huisje
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | enneh... met voor/achtertuin en zo? |
Met een achtertuin Grif, en een grote! Er moet alleen aardig wat aan gedaan worden en of dat financieel gaat lukken? Maar keb het volste vertrouwen in onze Heer, ook dat komt goed! Hij voorziet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 19:59
Onderwerp: Een nieuw huisje
|
|
|
Goed nieuws! Vorige week hebben uk en ik een huisje aangeboden gekregen hier aan de overkant...vandaag heb ik het officieel geaccepteerd. Als alles volgens plan verloopt krijgen we 3 September de sleutel
God is goed!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 19:56
Onderwerp: De hemel niet voor gescheiden mensen??
|
|
|
GEHOLI202 schreef: | Dan ben ik bang dat er boven wat ruimte over blijft......... |
Nou, dat denk ik ook wel ja
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 19:38
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
CARIN303 schreef: | Hey mensen, mijn computer doet het al een paar dagen niet daarom geen berichtjes van mij , nu even bij mn ouders maar hoop dat tie het gauw weer gaat doen! |
Balen zeg! Ik hoop met je mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 16:57
Onderwerp: I'm back (+ gebruiksaanwijzing)
|
|
|
Nou ja, welkom terug dan maar...
Val verder helemaal uit de boot, dus ook van mij zul je geen last hebben! Gelukkig maar...hou helemaal niet van bootjes
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op woensdag 4 augustus 2010, 16:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 08:33
Onderwerp: Jeugdsentiment
|
|
|
WILLEMIJN410 schreef: | Speldjes en sleutelhangers sparen! |
Knikkers! Hele bakken vol...en later natuurlijk de lading Flippo's... al was dat eigenlijk net een beetje "na mijn tijd"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 08:24
Onderwerp: Dagje "strand" ...
|
|
|
Het plan is om op 21 Augustus gezellig met zen allen een dagje strand te doen aan de Bernisse. Kids zijn ook welkom! Een leuke aflsuiter van de zomervakantie! (Al is die hier dan al een week voorbij, maar ach...)
We zullen dan om 12.00 verzamelen op de parkeerplaats van S.V. Simonshaven en van daaruit gezamenlijk naar één van de strandjes lopen. Het is de bedoeling dat iedereen een tas met eigen eten en drinken, en wat te spelen voor de kids meeneemt...toiletten zijn er wel redelijk schaars dus gooi voor de zekerheid een rol toiletpapier in je tas! In het water is een afscheiding gemaakt voor de allerkleinsten zodat deze nooit te ver weg kunnen drijven... Dus...vergeet je zwembroek niet!!
SV Simonshaven
Ik ga nog steeds mee hoor! Alleen als jullie dan wel mee een oogje in t zeil willen houden Schuddebeursedijk 2A 3212 LS Simonshaven
Mensen die meegaan zijn:
Tessybear731 met 1 kind Peacedove820 met 3 kids Marianne129 (?) met 2 kids Miekjes285 Pearl (onder voorbehoud) grace585(onder voorbehoud) Emma803
Jonathan890 (onder voorbehoud) Benny340
Behappy wil graag chauffeuren in de omgeving (vanaf Rotterdam CS)...dus iedereen die vervoer zoekt mag even een gil geven! (maar niet te hard, anders worden we niet vrolijk)...
Misschien willen jullie ook even een prikbord berichtje plaatsen? Hoe meer zielen hoe meer vreugd tenslotte...
Het word wel een heus vrouwen-dagje op deze manier... Heel leuk natuurlijk, maar er mogen nog best een paar mannen bij! Kom op mannen, waar blijven die aanmeldingen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 18:05
Onderwerp: verliefd op een niet christen.
|
|
|
Na getrouwd geweest te zijn met een niet-christen weet ik één ding zeker... niet meer! Het belangrijkste aspect van je leven niet kunnen delen met je partner is "killing" voor je relatie.. dus, hoe leuk ie ook is...there are more fish in the sea
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 11:46
Onderwerp: Nieuwsbericht: 15 x abortus en toen... zwanger!
|
|
|
BEHAPPY332 schreef: | Onder druk van een dominante partner...
... ze heeft zelf gekozen voor iemand die 34 jaar ouder was... ... en wijzer... die ze kon volgen... ze durfde misschien zelf niet te kiezen... ... je wordt als mens niet volwassen geboren... ... ze heeft opgekeken naar iemand die wel heel erg volwassen en hoog, breed maatschappelijk gewaardeerd werd ... ... maar ze ontdekte... dat schijn wel eens bedriegt en werd wakker... ... als je wel dingen doet, maar niet kiest, gebeurt er toch wat...
|
Dat ze zelf die keuze gemaakt heeft voor deze partner, betekent niet dat het dan ook zo makkelijk zal zijn om er weer weg te gaan! Veel vrouwen blijven jaren in zo'n soort relatie hangen, omdat ze simpelweg te bang zijn voor de gevolgen als ze weg zouden gaan. Als je zoiets nog nooit meegemaakt hebt, is het moeilijk om je dat voor te stellen en van een afstandje kun je dingen ook veel nuchterder bekijken. Maar wanneer je er midden in zit lijkt weg gaan vaak helemaal geen optie. Het gaat er uiteindelijk niet om waarom ze voor hem gekozen heeft, ze wist op dat moment waarschijnlijk nog helemaal niet wat voor iemand het was...het gaat erom dat ze uiteindelijk de kracht gevonden heeft om weg te gaan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 09:55
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Vroeger, als iemand een heel moeilijke beslissing nam die toch niet zo goed afliep zeiden we:
De kogel is door de kerk, en nu is de kerk ingestort...
Waar zou dat spreekwoord eigenlijk vandaan komen? "De kogel is door de kerk"...klinkt niet echt positief, zeg maar...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 3 augustus 2010, 10:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 09:39
Onderwerp: Scheiden en hertrouwen
|
|
|
IMKE917 schreef: | Ja je krijgt reactie, maar om te zeggen dat ik het met je eens ben. Deze vrouwen zijn idd verwond en hebben een vervormd beeld van een man. Maar om dan gelijk (of zo snel mogelijk) in een andere relatie te stappen.....?? Lijkt mij niet verstandig. Er is veel beschadigd en dat moet genezen worden. Daar gaat tijd overheen. Vertrouwen krijgen in mannen moet opnieuw groeien. Gewoontes die ingeslepen zijn in het vorige huwelijk (om klappen te voorkomen) moeten veranderen. Ze moet lerensterk en evenwichtig te worden. Met God kunnen deze vrouwen een nieuw leven opbouwen en genezing van beschadigde emoties ontvangen. En daar is (vaak) tijd voor nodig. |
Heel veel tijd inderdaad...maar zolang zij (en de mensen om haar heen) vertrouwt op God komt dat goed. Chat, ik ben het voor de rest met je eens...maar ik denk dat je veel vrouwen (ook hier op cm) tekort doet door te zeggen dat er een aversie is tegen mannen wanneer een huwelijk misgelopen is. Die aversie is er misschien in eerste instantie, maar die zal naarmate de tijd verstrijkt en het verwerkingsproces vordert echt wel afnemen. Ja, in bepaalde gevallen zal iemand (want bij een man kan dat net zo goed het geval zijn) bang worden om een nieuwe relatie aan te gaan, en zal dit voorzichtig aangepakt moeten worden. Maar dat heeft vooral te maken met de angst dat bepaalde patronen zich zullen herhalen, en alleen de praktijk kan uitwijzen dat dit niet het geval is. En soms, hebben ze gewoon geen behoefte meer aan een relatie...en dat hoeft echt niet altijd verkeerd te zijn. Maar zoals ik al zei, dit gebeurt net zo goed bij mannen... Schrijf niet iedere gescheiden vrouw meteen af, Chat...soms hebben ze gewoon nog een beetje tijd nodig om weer tot zichzelf te komen. Ook op deze site!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 3 augustus 2010, 09:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 09:28
|
|
|
Het plan is om op 21 Augustus gezellig met zen allen een dagje strand te doen aan de Bernisse. Kids zijn ook welkom! Een leuke aflsuiter van de zomervakantie! (Al is die hier dan al een week voorbij, maar ach...)
We zullen dan om 12.00 verzamelen op de parkeerplaats van S.V. Simonshaven en van daaruit gezamenlijk naar één van de strandjes lopen. Het is de bedoeling dat iedereen een tas met eigen eten en drinken, en wat te spelen voor de kids meeneemt...toiletten zijn er wel redelijk schaars dus gooi voor de zekerheid een rol toiletpapier in je tas! In het water is een afscheiding gemaakt voor de allerkleinsten zodat deze nooit te ver weg kunnen drijven... Dus...vergeet je zwembroek niet!!
SV Simonshaven Schuddebeursedijk 2A 3212 LS Simonshaven
Mensen die meegaan zijn:
Tessybear731 met 1 kind Peacedove820 met 3 kids Marianne129 (?) met 2 kids Miekjes285 Pearl (onder voorbehoud) grace585(onder voorbehoud) Emma803
Jonathan890 (onder voorbehoud)
Behappy wil graag chauffeuren in de omgeving (vanaf Rotterdam CS)...dus iedereen die vervoer zoekt mag even een gil geven! (maar niet te hard, anders worden we niet vrolijk)...
Misschien willen jullie ook even een prikbord berichtje plaatsen? Hoe meer zielen hoe meer vreugd tenslotte...
Het word wel een heus vrouwen-dagje op deze manier... Heel leuk natuurlijk, maar er mogen nog best een paar mannen bij! Kom op mannen, waar blijven die aanmeldingen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 09:26
|
|
|
BEHAPPY332 schreef: | Ik rij daar taxi... en kan jou - of anderen - zelfs ophalen van station Rotterdam en omstreken als ik die dag vrij ben... dus mail! |
Hey! das heel mooi Behappy...maar kom je er dan ook gezellig bij zitten daar aan het strand?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 22:11
Onderwerp: Geeft God naar kracht of naar behoefte?
|
|
|
Weet je...mijn bordje is al heel vaak heeeeel erg vol geweest! en er zijn tijden bij dat ik denk dat er echt meer op ligt dan ik kan handelen.... Maar toch, iedere keer weer...zie ik dat op de momenten dat het me te veel word God me dingen uit handen neemt...(nog meer dan normaal) Het therapieproces dat ik achter de rug heb is daar zo'n mooi voorbeeld van. Het is ook echt niets anders dan een proces geweest en zo nu en dan een behoorlijke kluif, maar alles is in etappes langs gekomen. Niet alles tegelijk, waar ik bang voor was...maar stukje voor stukje. Zodat het, ondanks soms loodzwaar, allemaal wel te behapstukken was. Mijn behoefte was om aan mezelf te werken, en ik ontving precies genoeg kracht om dat te dragen waar ik op dat moment mee bezig was. En had ik even geen behoefte aan kracht, maar aan rust...dan kreeg ik ook dat...(nog steeds trouwens) Ik denk dat kracht en behoefte gewoon samen gaan, we krijgen alles wat we behoeven, en wanneer nodig...de kracht om dat te dragen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 18:06
Onderwerp: Nieuwsbericht: 15 x abortus en toen... zwanger!
|
|
|
Ik heb niet alle reactie's gelezen...
Het eerste dat in mij opkomt is dat ze "fout" geweest is. Maar onder druk van een dominante partner kan een mens "rare" dingen doen...ze heeft toen wellicht geen andere weg gezien anders had ze die vast genomen.
Let's not judge! Het is niet goed te praten dat ze 15 keer abortus heeft laten plegen, maar denk eens na over het feit dat ze zich na al die jaren los heeft weten te rukken van deze man en het daarna toch nog aangedurfd heeft een nieuwe relatie aan te gaan en een gezinnetje te stichten.
Ondanks de fouten in het verleden heb ik bewondering voor haar...ze heeft dat verleden het hoofd geboden en is er niet in blijven steken. Niet alle vrouwen zouden haar dat na doen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 16:58
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zou ik zo snel mogelijk mee stoppen. Twee katten heb ik moeten laten afmaken omdat ze de pil gebruikt hebben. Het zorgt nl. voor borstkanker. |
Of het de kans op borstkanker vergroot weet ik niet...maar wellicht is het uitieindelijk toch voordeliger om haar te laten steriliseren...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 16:57
Onderwerp: Het beste van YouTube
|
|
|
DAVID923 schreef: | vrouwen en inparkeren! hahaha!
http://www.dumpert.nl/mediabase/1059881/2679574b/parkeerwonder.html |
Wat een ramp! Dat kan ik beter...en keb niet eens een rijbewijs
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 09:45
Onderwerp: Polymagie huwelijken
|
|
|
HANNAH810 schreef: | polymagie is een andere vorm van leven dan monogamie denk ik tessy! overigens kan ik zo snel niet bedenken, waar God iemand een tweede vrouw geeft richard. |
Ik probeerde er (niet zo) subtiel op te wijzen dat er een schrijffoutje ingeslopen is Han...
het is namelijk polyGamie, en niet polyMagie
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 2 augustus 2010, 09:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 08:18
Onderwerp: Polymagie huwelijken
|
|
|
RICHARDRI464 schreef: | In het oude testament had koning David meerdere vrouwen en God gaf hij ze. En ook Salomo om maar wat te noemen. Men zegt dat Jezus niet de wet heeft gewijzigd maar vervuld. Maar hoe zit het dan met een man die meerdere vrouwen had? Mocht het in het beginsel wel en later niet meer? Weet iemand hier een antwoord op? |
Ken wel polygamie, maar wist niet dat het ook magisch was
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 22:35
Onderwerp: What 'rocks' and what 'sucks'?
|
|
|
LAURENS814 schreef: | Geloof het of geloof het niet maar dit was een van de eerste mobiele telefoons, uit 1992 (!):
|
We hebben anders al wat "opkomsten" meegemaakt in ons leventje... zouden we de "wederkomst" dan ook nog mee gaan maken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 22:26
|
|
|
Er zijn nog steeds niet zo veel aanmeldingen... wil iedereen die op de lijst staat ook nog steeds mee?
Ben bang dat het anders toch een dagje bankhangen word
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 22:24
Onderwerp: What 'rocks' and what 'sucks'?
|
|
|
Wat dacht je van de opkomst van de mobiele telefoon?
Menn...ik ga me met de dag ouder voelen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 22:22
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De intentie van de picknick is duidelijk, en ik denk dat de intentie van de site anders is. |
Ik bemoei me der ook maar weer es tegen an...
Wat heeft de intentie van de site met de intentie van de picknicks te maken? Ja, het eerste contact word gelegd via de site...maar zelfs de site zelf geeft al aan dat dit ook een plek is om gewoon andere christenen te "ontmoeten"... Niet iedereen op deze site is (actief) op zoek naar een partner, Chat! Respecteer dat nou ook es en ga niet iedere keer zitten mekkeren omdat de dingen niet gaan zoals jij ze wilt hebben. Als jij wilt daten, dan kijk je gewoon of er een vrouw is die daar hetzelfde over denkt als jij, en dan geef je expliciet aan dat je der zonder kinderen verwacht...en laat al die andere mensen die liever op een ongedwongen manier elkaar ontmoeten dat gewoon lekker doen. Maak je niet zo druk, denk om je hart joh!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 2 augustus 2010, 09:43
|
|
Naar boven |
|
|