Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:33
Onderwerp: Dieren zijn lief!
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Belt de dieranarts assistente op... mevrouw bent u uw hond kwijt? ik zeg: nee die is beneden. Ow, ga maar kijken of dat klopt zegt ze
nee dus, alweer weggelopen, gevonden....ophalen bij de dieranarts aub... waarom gebeurt dt altijd als ik het al druk hebt, en nooit als ik me verveel? |
zeker een reu jolan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 11:05
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
heerlijk uitgeslapen wat heb ik toch lieve kiddos
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 13:42
|
|
|
IMRE695 schreef: | Hoe denken de dames hier over mannen met baarden? |
ongechoren stoppelgezicht schuurt en prikt me te erg !
maar een goed verzorgde baard kan zeker wel ,maar niet iedere man staat het. het geposte lied ;jeugdsentiment,toen waren mannen met baarden stoer
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 11 mei 2010, 13:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 13:34
|
|
|
IMRE695 schreef: | Moeten we dit serieus nemen. Of valt het onder de categorie:
TOM (totaal overbodige mededelingen)
|
hahahaha TOM is toch juist ook oftopic dus past hier perfect
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 10:52
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik denk dat een mens veel gelukkiger is als hij/zij weet waar hij/zij blij van is.
Je moet voor jezelf weten of de doelen die je nastreeft wel haalbaar zijn. Begin niet meteen met iets groots. Dat kan tot teleurstellingen leiden.
Van luchtkastelen bouwen is nog nooit een mens gelukkig van geworden. |
maar dan woon je wel in een kasteel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 23:49
|
|
|
HENK710 schreef: | Dominee Gremdaat zou zeggen: "Voor het geluk geboren....kent u die uitdrukking?" Deze uitdrukking heeft het in elk geval in zich om als bewijsstuk aangeleverd te worden in deze halszaak |
tja ben wel een zondagskind teld dat ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 22:25
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wat is geluk eigenlijk?
Geluk (of gelukkig zijn) kan gedefinieerd worden als het tevreden zijn met de huidige levensomstandigheden of met het leven zoals zich dat nu presenteert. Hierbij kunnen er diverse positieve emoties aanwezig zijn, zoals vreugde, vredigheid, ontspannenheid en vrolijkheid. Gelukkig zijn is het tegengestelde van ongelukkig zijn, wat bestaat uit een gevoel van ontevredenheid, en vaak samengaat met depressie, overspannenheid, woede of verdriet. Onderzoek duidt er op dat geluk voor ongeveer de helft erfelijk bepaald is. De rest van de verschillen wordt veroorzaakt door invloeden uit de omgeving. |
geluk of ongeluk erfelijk¿¿¿¿¿¿¿¿¿
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 22:23
Onderwerp: Bijna dood ervaring
|
|
|
MAR907 schreef: | Het klopt dat ik buiten de christendom sta. Vandaar ik ook vaag ben voor velen. Het past nergens in. De Here Jezus en de Apostellen werden ook onder een "sekte" gezet in die tijd. |
ff off topic vraagje als jij jezelf buiten het christendom plaatst wat zoek je dan hier????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 19:35
Onderwerp: christen zijn en schuldgevoel
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Heel herkenbaar.Een leven van toewijding en opoffering,niet voor jezelf kunnen en mogen kiezen want de mens is in beginsel zondig,goed je best doen is nooit goed genoeg.Het is vreselijk moeilijk dat los te laten(voor mij persoonlijk) ook al weet je nu beter(hoop je),je kiest waarvoor je altijd gekozen hebt,simpelweg omdat je weet dat je dat kunt,dat stukje veiligheid,en niet omdat het goed voor je is want voor jezelf kiezen.........etc........ |
ik neem hier even het rode leanne(ovirigens niet persoonlijk bedoelt ) het goed doen en dat het nooit goed genoeg is?????
ik zelf ben opogegroeit in een kerk waar je op t einde van je leven bij God mag komen als je maar goed geleefd heb,een leven uit goede werken met daar tevens ook steeds de angst en vraag,leef en doe ik t wel allemaal goed,ik hoop het maar (hoop als onzekerheid)
nadat ik uit deze kerk gestapt ben en alles losliet en mijn eigen weg ging mocht ik na een aantal jaren opnieuw tot geloof komen en mocht ik ontdekken dat door Jezus christus aan te nemen in mijn hart dat Hij voor mijn zonden gestorven is en dat daardoor mijn zondenschuld weggedragen is aan het kruis op golgotha.er was geen angst meer dat ik t toch nooit goed genoeg kon doen want daar in de plaats komt dan de zekerheid dat God de Vader mij zal zien vrij van zondeschuld schoongewassen door t bloed van Jezus wat vloeide op t kruis. wil dat zeggen dat ik dan nooit geen fouten meer maak;zeker niet.maar wel dat wanneer ik oprecht berouw hebt van die zonden(geopenbaard door Gods Geest)die zonden weggedaan zijn. En dat heeft dus te maken met geloof,dat de ziel behoud. het geloof is nu de zekerheid der dingen,die men hoopt,en het bewijs der dingen ,die men niet ziet (hebr.11:1) vanuit dit oogpunt doe je dan geen goede werken meer om behouden te worden maar doe je goede werken uit liefde naar God omdat je weet dat je behouden bent.
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op maandag 10 mei 2010, 19:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 19:21
|
|
|
het keffertje is weg roepen de kinderen ; JOEPIE FEESTJE VIEREN!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 14:59
Onderwerp: liefde is
|
|
|
liefde is....... je geborgen weten.
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op maandag 10 mei 2010, 15:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 12:50
Onderwerp: sja soort traditie he...
|
|
|
renske leuk je hier te leren kennen wens je't beste en misschien nog eens totziens hier knufff gr.Grace
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 18:07
|
|
|
THOMAS968 schreef: | afwasmachiene kapot op moederdag nu moet ik ook nog zelf de afwas doen
Een relatie zonder afwasmachine is gedoemd te mislukken.
Thomas, die ook wel met iemand 'zo heerlijk kan praten' zonder af te wassen, |
hangt jou relatie af van een afwasmachiene
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 18:03
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik bedoel het niet zo ernstig, hoor. Ik was gewoon benieuwd naar jouw keukenleverancier. |
hahaha die leverancier zit wel goed , maar....... tja de tand des tijds ???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 17:43
|
|
|
IMRE695 schreef: | Die keuken van jou: een rampenplan. Eerst de boel in de hens. Nu de vaatwasser kaduuk. Wat kan er nog meer mis gaan?
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 17:41
|
|
|
nee imre eerst moet maris nog goed zoeken............... wie zoekt die vindt. het is nog niet voorbij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 17:38
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Och arme!!!!!! Mijn heteluchtoven heeft het begeven,geen verse broodjes op zondagochtend!
Als jij voor mij kookt of bakt was ik af.........deal? |
deal......... maar je kan ze ook boven je broodrooster verwarmen scheelt tijd en spaart benzine uit
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op zondag 9 mei 2010, 17:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 14:56
|
|
|
afwasmachiene kapot op moederdag
nu moet ik ook nog zelf de afwas doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 00:46
|
|
|
IMRE695 schreef: | Hier wil ik even iets meer over zeggen. De reden waarom ik bijna over m'n nek ging van dit lied, is dat er zo sentimenteel over Jerzalem wordt gedaan. Als er 1 stad in de geschiedenis is, waar stromen bloed hebben gevloeid, dan is het deze stad wel. Jebusieten, Israëlieten, Grieken, Romeinen, Babyloniërs niet te vergeten, Arabieren, kruisvaarders (christenen!), Turken, Engelsen en later weer de joden en de arabieren. Enfin, het wordt een saaie opsomming. Maar echt, dit is een stad waar al ruim 3000 jaar om gevochten wordt. En het gevecht is nog niet ten einde! Een loflied op een slagveld....
Ik weet, voor alle monotheïstische (wereld-)godsdiensten is Jerusalem een heilige stad and the place to be. Maar er is daar slechts 1 keer op positieve wijze bloed gevloeid, nl. op Golgotha.
Verder mijn excuses voor de song over Parijs. Mijn kennis van de franse taal is zéér rudimentair. Ik geloof dat het niet zo'n lief liedje is, als ik me altijd voorgesteld had. Maar goed, tot zover mijn bescheiden mening. |
eens zal er een nieuw Jeruzalem zijn Imre
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 00:36
Onderwerp: winkeldief
|
|
|
er word hier wel veel gesmufd zeg
sorry beetje of topic
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op zondag 9 mei 2010, 00:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 19:31
|
|
|
ben t met jou eens marianne
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 17:33
|
|
|
RENSKE067 schreef: | ik heb een duitse herder te logeren misschien lust die wel een keffertje? |
en dan zeker zeggen:Doet ie anders noooooiiiiiiit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 00:56
Onderwerp: Bijna dood ervaring
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik wil vandaag een klein stapje verder gaan.
Eigenlijk weten we vanuit de bijbel niet zo heel veel over het Hiernamaals. Maar een enkele keer mogen we een blik werpen. Ik denk hierbij aan de bijeenkomst in Job 1 waarbij ook Satan present is en aan de gelijkenis van de arme Lazurus, die bij Abraham op schoot zit en daar getroost wordt. Ook weten we van een aantal bijbelse personen hoe ze in de Hemel opgenomen werden, maar dat verschilt nogal (Henoch, Mozes, Elia en de Heere Jezus zelf).
Wat eigenlijk bijna niemand weet is hoe de reis (als ik het zo benoemen mag) er uit ziet nadat iemand hersendood is verklaard of toch liever: het hart is opgehouden te kloppen. Misschien is de bijna-doodervaring toch de route naar Boven geweest, maar door onze knappe medische techniek kunnen we iemand toch weer tot het aardse leven wekken. Ik vraag me ook af of er voor de 20e eeuw dit soort ervaringen bekend zijn, toen de medische wetenschap nog in de kinderschoenen stond.
Verder geloof ik persoonlijk niet dat het illusies zijn of stofjes in de hersenen. Dit overstijgt van wat wij denken te kunnen verklaren. In die zin wil ik het ook niet wetenschappelijk verklaren. Maar als dit de reis er naar toe mag zijn (de positieve ervaringen althans), dan kan ik me voorstellen dat mensen soms terug willen en niet meer zo bang zijn voor het aardse einde.
Het klinkt ook bijna als een geboorte: door een tunnel naar het Licht, naar een eeuwig leven, zonder pijn, angst, ziekte en zonde. |
ik heb 1 maal de ervaring gehad dat ik een stukje van het paradijs mocht zien ,dit was in een visioen (in gebed)een prachtig stukje tuin mocht ik zien en een parfum(bloemengeur)die ik niet kan beschrijven dat was Gods aanwezigheid die geur heb ik later nog meerdere malen mogen ruiken.
ook ben ik zelf een keer door een tunnel gegaan ,ik vertel t even beknopt hier anders wordt het een te lang verhaal;nadat mijn vader overleden was had ik er moeite mee dat ik geen zekerheid had of hij wel bij God zou zijn,oa mede doordat mijn vader vaak zijn geloofstwijfels uitsprak. ik heb het toen naar God uitgeschreeuwt;waar is mijn vader. God liet mij toen zien (terwijl ik in een soort sluimertoestand was)hoe Hij mijn vader thuisgehaald heeft. ik mocht door een tunnel gaan (noem t maar ff zweven) en dat ging zo snel en ik zag prachtige lichtende sterren en kleuren ik noem het een soort galaxy het is niet duidelijk uit te leggen, en toen hoorde ik de stem ;tot hier want verder mag je nog niet want jou tijd is nog niet gekomen om Mij te zien,jou vader is hier bij Mij en nu mag je terug met deze zekerheid en jou taken zijn nog niet volbracht. ik heb dit als zeer bijzonder ervaren en zal t ook nooit vergeten.
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op zaterdag 8 mei 2010, 00:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 22:12
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | toch maar in het aanghangertje , Grace? |
ik wil gewoon dat z'n baasje hem op komt halen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 18:43
|
|
|
is dat keffertje nog steeds hier,baasje zitop schiphol en kan niet weg ivm verloren tas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 00:45
Onderwerp: rells hoekie
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Grace.... we gaan hem gewoon hier naartoe lokken, weet jij een goed werkend lokmiddel? |
tja misschien hem overladen met allerlei vragen maar dan denkt ie blij dat ik wegben zijn er hier geen nieuwe jongedamens meer die interesant voor em zijn ???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 00:29
Onderwerp: Waarom een kruisje dragen?
|
|
|
heb eens het volgende kaartje met gedicht gekregen en een klein houten kruisje erop;
HET POCKETKRUISJE het kruisje dat ik bij mij draag herinnert mij er telkens aan dat ik als christen leven wil en op Gods weg wil gaan
het is geen magisch stukje hout geen toverbrenger van geluk en het beschermd mij evenmin voor pijn of ongeluk
ik draag het ook niet als een soort identiteitsbewijs bij mij het is een teken van contact tussen mijn Heer en mij
als ik mijn hand steek in mijn zak omdat ik geld of sleutel zocht, voel ik dat kruisje dat mij zegt; "Hij heeft je vrijgekocht!"
het zegt mij dat ik danken mag voor zegeningen groot en klein en dat ik steeds,in woord en daad, Zijn volgeling moet zijn
't herinnert mij ook aan het feit dat Christus troost en vrede geeft aan ieder die zich aan Zijn zorg en liefde overgeeft
zo draag ik 't kruisje steeds bij mij als teken van geloof en hoop dat Christus ook mijn Heer wil zijn als'k Hem maar niet ontloop.
ik vind het nog altijd een bijzonder treffend gedichtje
verder heb ik zelf een kruisje gezet met bloedkoraal en voor mij is dit erfstukje bijzonder omdat het een geschenk van mijn vader aan mijn moeder was en het symboliseerd voor mij dat het bloed van Jezus voor mij gevloeit mij rein wast van m'n zonden.en dat door Zijn striemen ons genezing gegeven is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:56
Onderwerp: Gezocht...
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Kun je mij ook helpen?Ik wil niets ruilen en ik zoek niets,ik wil wat weggeven,waar kan dat? |
je kunt het denk ik gewoon aanbieden onder t ruilhoekje en dan bv ipv ruil het zelf ophalen of zo of brengen tegen benzinekosten het is maar een ideetje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 15:51
Onderwerp: rells hoekie
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Ik de waakster...is dat wel een goed idee? Ben niet zo wakerig hoor. Misschien dat ik de vragen door kan spelen naar Rel, goed ideetje? |
lijkt me een goed plan carien en dan gaat ie ons zo missen dat ie er ook weer snel is hahaha
|
|
Naar boven |
|
|