Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 18:36
Onderwerp: Christendom en yoga
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het moet niet gekker worden met die criteria hier. Iedereen die zich een beetje sociaal voordoet mag al als christen door gaan. En er zijn veel mensen geweest, die zich als beesten gedragen hebben. Het is de idioterie zelve dat ze jullie bijdragen hebben laten staan waarin je yoga verheerlijkte en andere mensen uitdaagde om mee te doen... |
Ik gaf je toch de gouden tip?????Mail de redactie en vorm een ballotagecommissie......en denk ook aan de occulte Donald Duck.....
En nee, ik ben geen beest.....zo wil ik ook niet door jou aangesproken worden........over fatsoen gesproken........ze gedragen zich als beesten...
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 6 september 2012, 18:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 18:25
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ERIKA129 schreef: | JA het is helaas zo .... Het traject Wolfheze is er ook zoeen... Of ze springen daar van de brug of voor de trein... |
ik forens ook en kom ook altijd langs een psychiatrisch centrum......ik denk dan altijd maar, ik heb vertraging maar wat zullen familieleden voor bericht thuis krijgen.....niet in verhouding tot de vertraging die je hebt en de moppers die je erover hebt.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 18:21
|
|
|
SVEN797 schreef: | ( Hebt u naaste lief, gelijk uzelfe. ) En als gij staat, ziet toe dat u niet valle. |
Zo is het Sven, goede tekst... Bert, ik ben in hoogst eigen persoon naar zo'n dienst geweest want van horen zeggen is zo betweterig....... De collectezakken waren emmers en als je genezen wilde worden moest je eerst -of je nu al christen was of niet- weer wedergeboren worden en de driedelige serie beginnend geloven van dhr kopen.......
Hoe was jouw ervaring op je yoga les om te onderzoeken wat je er nu van vond? Als je het niet meemaakt kan je er ook niet over oordelen toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 18:18
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Sorry, maar ik heb hier geen zoekende mensen gezien. Wel mensen die denken dat ze het weten (mijzelf incluis).
Wat dat uitfilteren betreft; dat is kennelijk gebeurd want ik vermoed dat Filia verbannen is. Typerend voor CM is dat het verbannen altijd in hetzelfde kamp plaatsvindt. Niet omdat dit de meest onverdraagzame types zijn.
Ik vind het uitfilteren zoals Bert het beschrijft een goed idee; CM pretendeert toch nog een christelijke site te zijn. In mijn beleving sluit dit expositie van andere godsdiensten (als waar of gelijkwaardig zijnde) uit. Als CM vindt dat andere religies een plek verdienen onder een christelijke vlag dan heeft ze in mijn ogen haar geloofwaardigheid als christelijke site verloren. En zal ik ook mijn lidmaatschap opzeggen. |
misschien kan je naar de redactie een mailtje uitdoen of je samen met Bert, Chatuliem en jezelf een ballotage commissie mag vormen om te kijken wie de ware christenen zijn volgens jullie richtlijn? Ik las gisteren in de krant dat CM 2300 leden heeft...... Ben benieuwd hoeveel er over blijven? Vandaag las ik in de krant dat een theoloog beweert dat de Donald Duck edg ook erg occult zijn.....(Trouw) moeten jullie ook even meenemen in je criteria....
Moet toch niet gekker worden op CM....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 6 september 2012, 19:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 21:21
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Aanziet.... en u laat verleiden u voor die neer te buigen en hen te dienen..."
Ik geef geen antwoord...voor of namens iemand...ik geef ZELF een antwoord....
Het gaat niet om het woordje zon.... Gaat ook niet om het woord sterren.... Als we ons immers koesteren in de zon...is daar niets mis mee... Als we bij nacht de sterrenhemel aanschouwen...is daar niets mis mee...
Maar als we die zon...maan of sterren ""gebruiken"" om bij het hogere...(???) te willen zijn...of te komen... DAAR...wordt hier voor gewaarschuwd... Dat is wat God...ons in de geboden heeft geleerd...dat eist Hij van ons!!!
Alleen Hem mogen...nee moeten we eren en aanbidden... Zeg ik dat....(wordt me nogal eens verweten) omdat ik beter ben... NEE...ik ben ook een mensenkind met fouten en gebreken...en niet beter dan wie ook!!! Het kan zelfs wezen...dat ik mijn werk...mijn auto of mijn geld...hoger in het vaandel heb dan God... Ook dan ben ik verkeerd bezig... En dan zeg ik...WE STRUIKELEN DAGELIJKS IN VELEN!!!!! |
Ik heb nooit meer gedachten gehad bij de Zonnegroet dan dat het knap moeilijk is.......dus ik gebruik het nooit om bij het Hogere te komen.......dus hoe je daar bij komt??????? Ik geloof niemand van mijn yoga maar ik zal het eens navragen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 21:19
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je beweert de hele tijd dat yoga onschuldig en niet occult is. Ik geef met mijn link aan dat de zonnegroet echt niet onschuldig is en diep verbonden is met afgoderij. Verder probeer jij iedere keer de vergelijking te trekken met JZ en daar is een heel groot verschil in. Je kunt niet beweren dat hij occult bezig is. Je kunt opmerkingen maken dat hij fouten maakt, maar tot nu toe zie ik dat hij voortdurend op Jezus wijst en zichzelf niet centraal stelt. En spreken in tongen is iets wat de gemeente deed en nog steeds voorkomt. Het is niet met elkaar te vergelijken. En dat ik gegriefd reageer heeft ook te maken met het feit dat de evangelische beweging mij dierbaar is. Als ik absoluut ben, dan ben ik absoluut omdat de Bijbel dat is. En wat betreft yoga, ja, daar denk ik heel absoluut over. Dat je me dan verwijt dat ik niet aan jouw gevoeligheid denk, klopt niet. We hebben jaren met elkaar kunnen chatten en mailen zonder dat dat een probleem was. Maar als we dan echt gaan praten over yoga, dan ben ik duidelijk en dat ben ik altijd geweest. Wat betreft Filia, idd, ze had dingen wel anders kunnen formuleren. Ze had je ook niet zo moeten confronteren, maar goed, dat overkomt iedereen wel eens. Vroeger heb ik veel aan haar gehad en als ze nog wat langer gebleven was, had je misschien ook wel respect voor haar gekregen. Het is ronduit gemeen om iemand zo neer te zetten zoals ze hier neergezet is. En misschien is dat ook de reden geweest dat ze zo gereageerd heeft. Ik zou ook zo reageren als iemand zoiets met mij doet.
We zijn geen humanisten he? We bespreken elkaars mening en geven daar antwoord op. Maar in mijn ogen overstijgt Gods Woord onze eigen mening en gedachten en daar laat ik mij door leiden. Bovendien maak je in je stukje dezelfde fout. Je stelt in feite dat iemand die zulke dingen schrijft geen christen is. Is dat niet veroordelend? |
Ik veroordeel mensen die vloeken en dat vind ik als iemand tegen mij zegt: Jij bent Jezus christus niet.... ik vind Jan Zijlstra occulter dan mijn yogales hoor.Hoe die mensen geld afhandig maakt en mensen in trance brengt vind ik gewoon schandalig.....Juist bij mensen die nog dat sprankje hoop hebben om te genezen en daar nog het nodige voor neer moeten tellen.....je kan ook nog op de foto voor en na de genezing(niet gratis uiteraard) Maar ja, als mensen daar in geloven moeten ze het om mij niet laten. Ik ben ook duidelijk in mijn visie over yoga en heb nog nooit meer gedachten over de zonnegroet gehad dan dat hij knap moeilijk is om uit te voeren , als jij daar weer van alles bij wil halen doe je dat maar.... Voor mij is deze discussie gesloten, kan mijn tijd beter en leuker besteden !
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 5 september 2012, 21:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 18:28
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Lijkt me toch in tegenspraak te zijn met wat er in Deuteronomium 4 staat: "... en dat gij ook uw ogen niet opslaat naar de hemel, en de zon, de maan en de sterren, het gehele heer des hemels, aanziet en u laat verleiden u voor die neer te buigen en hen te dienen..." |
Wat heeft die tekst nu volgens jou met yoga te maken????? Het woord zon dat er in staat? Ik zie het verband niet....?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 18:20
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Wie weet, ik heb de afgelopen dagen met veel genoegen achter mijn computer gezeten. Maar het kost ook heel veel tijd. Ik denk dat ik aan mijn tijd op cm meer vriendinnen dan vrienden over kan houden als ik dat wil. Mijn zoektocht betreft een relatie en die vond ik hier niet. Wat ik wel vond, zijn heel lieve, aardige en wijze mensen bij wie ik mezelf mocht zijn en door wie ik gewaardeerd werd om wie ik ben. Dank je voor je goede wens, ik wens jou minimaal hetzelfde geluk toe. Hihihi, dat jij en ik maar net zo gelukkig mogen worden als Herman en Brigitta!!! Bij deze voor jullie hartelijke felicitaties met jullie geluk! Bij deze verdwijn ik echt van cm, voor iedereen: heel veel liefde in je leven gewenst! |
Ijsje, het ga je goed....ik wens je veel dingen toe die je gelukkig en blij maken.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 18:19
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Deze tekst heeft te maken met het toetsen van profetieën in de gemeente. Het is zeker geen vrijbrief om je maar in de meest vreemde theorieën te storten. Een wedervraag, wat is dan het goede wat je behouden hebt van het christendom? Want volgens mij heb je het goede nieuws niet echt goed begrepen. |
Ik zit dit topic en vooral jouw bijdragen met verbazing te lezen.....Jij hebt een mening maar verdraagt geen tegenspraak maar wilt met alle geweld in de naam van de Bijbel nog wel gelijk? Als hier linken en kritische kanttekeningen worden geplaatst over Jan Zijlstra en zijn gebedsdiensten en van praten in tongen en vallen in de Geest ben je diep beledigd en gaan diegene te ver... Maar wat zie ik nu: je doet hetzelfde met yoga....en ook al doet iemand twintig zonnegroeten per dag, dat jij jouw zaak niet, net zoals het niet de zaak is van iemand anders om jou steeds te confronteren met het spreken in tongen. En als jij ook nog die ruwe, onfatsoenlijke opmerkingen goedpraat en zegt dat diegene een oprecht christen is.....vraag ik mij dat in alle oprechtheid af.....want zo ga je met niemand om en zulke verwensingen van Jij bent Jezus Christus niet zeg je werkelijk tegen niemand.....dat is onchristelijk......
Een christen getuigt van respect naar elkaar..... Nu doe je weer zo ontzettend flauw met je zonnegroeten en flauwe opmerkingen naar deze en gene.....Als ik even met Ijsje over yoga converseer voel je je getart????? Waarom? Moet ik me getart voelen als het over Jan Zijlstra gaat????
Laat een ieder zijn eigen visie en geloof hebben en respecteer dat eens ook al is het niet jouw ding....... En.....laat de ander heel in je opmerkingen........
Schiet me ineens nog een regel van een kinderliedje te binnen: Als je geen liefde hebt voor elkaar val je buiten Gods gloria........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 5 september 2012, 18:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 21:00
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Je bent weer wakker geworden van de ontspanning? Pittig he, die zonnegroeten? Ik vind dat pure topsport! Je hart gaat er harder van kloppen, je hijgt en begint te zweten. Dat zijn goede dingen voor een mens! |
Klopt, aan het eind val je bijna in slaap bij de ontspanning, heerlijk.....mooi muziekje, dekentje om je heen.......zo vredig......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 18:24
Onderwerp: liefde en waarheid
|
|
|
GERRIT603 schreef: | jammer dat bij jou de balans van negatieve en positieve reacties door slaat naar de negatieve kant ik lees meer dan dat ik reacties plaats en idd sommige mensen hebben hier (het hele forum) moeite om een ander in zijn waarde te laten of om de mening van een ander te respecteren toch zijn er mi genoeg mooie, positieve en opbouwende reacties/discussies te vinden op dit forum
hier zeggen we:
je wordt altijd door een strontkar overreden
je moet een gladde rug hebben |
ik vond dit juist een mooi topic? Ook leerzaam omdat ieder vanuit zijn ervaringen en meningen praat zonder betweterigheid..... misschien heb ik wat gemist? Kan maar zo....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 18:22
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Volgens mij vind je de sfeer belangrijker dan de argumenten, en je wilt daarmee een heleboel goedpraten wat gewoon niet goed is.... |
Wat jij niet goed vind Chatuliem, wel even duidelijk zijn.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 23:45
Onderwerp: Het weer
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het is gestofzuigd. Het is een onscheidbaar samengesteld werkwoord. Stof en zuig blijven samen en dat geldt in de tegenwoordige en ook in de verleden tijd. De verwarring onstaat doordat stofzuigen wordt vervoegd als een zwak werkwoord terwijl zuigen een sterk werkwoord is. Stof gezogen is om die reden fout.
Thomas |
Op de Veluwe hebben ze andere taalregels.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 23:17
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
DIANA556 schreef: | ja, dat was idd sneu voor hem, hij maar 3 brieven en zijn broer 17 brieven. Aan de andere kant werd er wel gelijk een "feestje" georganiseerd met de 20 vrouwen voor beide broers |
Ja, dat was erg leuk, al die vrouwen zaten gezellig te kwebbelen en die broers waren helemaal stil.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 23:13
Onderwerp: Het weer
|
|
|
VISSER278 schreef: | En het weer vandaag was? Lentekriebelsweer. Iedereen aan de grote schoonmaak? Vissertje wel. De badkamer blinkt weer , heel het huis weer netjes gestofzuigd. de tuin ligt er weer een beeeeetje fatsoenlijk bij. Alleen die zandbank in mn auto nog , da's een karweitje voor morgenavond. |
Is het nu gestofzuigd of stofgezogen vraag ik me af?????? Ik zeg dat laatste nl altijd......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 23:12
|
|
|
en heel vriendelijk verzoek aan jou Willemijn! Zou je in het vervolg als je hier JOUW EIGEN MENING weergeeft dat willen doen met een wat voorzichtiger en wat meer genuanceerde formulering? Plaats er s.v.p. de woorden bij als bijv.: "zoals ik het zie", of "mijns inziens" (m.i.), of "in mijn optiek" etc...
Zoals je dat hier doet, door te stellen, "dat er wel meer zaken ZIJN, die de geest beinvloeden" dus dat je hier jouw eigen MENING weergeeft als zijnde VOLDONGEN FEITEN, waar niet aan getornd kan worden, dat schiet mij toch wel wat in het verkeerde keelgat daar je je opstelt als een AUTORITEIT, die wel eens even de OBJECTIEVE WAARHEID zit te verkondigen. Je bent Jezus Christus niet!!!
En een tip: Als je niet van gesteggel houdt, moet je er zelf ook niet aan meedoen. Misschien ben je zelf wel de veroorzaker van al dit gesteggel, zoals jij dat noemt. Gewoon: NIET OP REAGEREN LENA en dan houdt het vanzelf op!
Wie wordt hier nu persoonlijk aangevallen Chatuliem?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 23:09
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Foei boefje! Graag binnen de lijntjes blijven. Het gaat hier over yoga en christendom! Wat doe jij om te ontspannen? |
Ik lees hem nooit maar aangezien Chatuliem het er regelmatig over heeft zal hij wel een abbo op de libelle hebben.......voor zijn ontspanning.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 23:05
|
|
|
DIANA556 schreef: | je kan het ook terugkijken via Uitzending Gemist hoor, op internet. Heb ik ook gedaan. |
Vond je het ook zo zielig voor die boer die maar drie brieven kreeg?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 22:01
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Misschien niet leuk, wel verstandig! |
Ben wel benieuwd of Chatuliem nu ook zo'n reprimande krijgt voor zijn off topic gaan......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 21:41
Onderwerp: etentje Duitsland
|
|
|
ERIKA129 schreef: | echt wel!!! |
Echt niet! Ik ben er dat weekend niet......(Dublin)......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 21:40
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Gebruik dan eens de definities die daar bij horen. Want je verwart zelf de discussie door dingen te schrijven die nergens op slaan. Laag bij de gronds betekent gemeen of achterbaks. Dat kan ik niet terug vinden in de bijdrages van Filia. Ze is fel en radicaal, maar ze is altijd eerlijk tegenover een ander. |
Het gaat hier nog steeds over yoga dacht ik???? Open even een nieuw topic als je wilt over je grieven.......?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 21:39
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | en dan kan ik weer tegen een week CM......(???????????????) ________________________________________
Weer tegen een week CM kunnen???
Moet een mens daar iets voor doen om tegen CM te kunnen???
Blij dat ik het zonder IETS hoef te doen... |
Dan (ik citeer je even) hoef jij je toch nergens druk om te maken?????? En het was een grapje Zeeland, dit even voor alle duidelijkheid..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 21:38
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je kunt ook de moeite nemen ergens op in te gaan? Zelf klaag je steen en been dat er zo over je geroddeld wordt, met deze bijdrage doe je dat precies bij een ander... |
off topic Chatuliem, het gaat hier over Yoga en Christendom..... Hou jij je dan ook bij het onderwerp......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 21:36
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd heb ik niks laag bij de gronds vernomen in de bijdrages van Filia. Nu krijg je weer een stevige roddel over wie Solafide wel niet was en voor je het weet is zij de boosdoener. Je kunt mensen nog zo waarschuwen maar dit geroddel vind ik beneden alle peil.... |
Fatsoen is een deugd........en sommige mensen kunnen de vreselijkste dingen zeggen en vinden dat niet laag bij de grond....... Het zal Chatuliem, ik maak me er niet meer druk om......ook niet om jouw bijdrages....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 21:13
|
|
|
ANNA415 schreef: | Echt niet gekeken |
Niet te geloven!!......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 21:12
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Foei Willemijn, je moet wel bij de les blijven! Wanneer starten jouw yogalessen weer? Bij mij volgende week, ik kijk ernaar uit. Lekker weer rekken en strekken! |
Ja, erg he? Dat ik zo maar off topic ging.....(was een uitschieter... ) Mijn yoga les was verleden week alweer begonnen.....en ik kijk er ook altijd naar uit......lekker een uurtje bezig zijn met die ingewikkelde oefeningen maar wel lekker rust in je hoofd.....daarna een gezellig kopje koffie drinken en dan kan ik weer tegen een week CM......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 20:48
Onderwerp: liefde en waarheid
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja, dit had ze zeker kunnen doen... maar hoe vrij is ze verder in dat klooster? |
, zij is voorwaardelijk vrij he? Dus zij zal nog niet alle bewegingsvrijheid hebben neem ik aan.... En verder waren het maar wat gedachten die me bezig hielden, ik ben er helemaal niet in thuis.....dus geen meningen of visies.....(meer bedenksels )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 20:46
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hannah eigenlijk vind ik dit heel laag bij de gronds wat je nu doet... |
Het was misschien ook wel fijn geweest als je had gezegd dat wat Solafide doet net zo laag bij de grond is???????????
Oeps, off topic , het ging over yoga en christendom.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 3 september 2012, 20:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 20:44
|
|
|
HANNAH810 schreef: | een goede week gewenst, jol!!
(are you still in??) |
Ik ga ook nog steeds voor een mooie week...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 20:27
|
|
|
ERIKA129 schreef: | en dat gaat gewoon weer vrolijk verder pfff ik ga maar tv kijken!! |
Naar het familiediner??????
|
|
Naar boven |
|
|