Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 11:29
Onderwerp: Misleiding door satan
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Voor de (nog) geïnteresseerden onder ons. Het is, zo denk ik (en ik denk eigenlijk de meesten hier) erover, niet óf de Wet óf de Genade. Het gaat om de balans hierin. Het lijkt mij geen probleem, als de Wet wekelijks gelezen wordt, als er verder ook over genade gesproken wordt. Het kan je namelijk wel een spiegel voorhouden, dat je zonder het verlossingswerk van Jezus nergens bent. Er is wel het gevaar voor sleur, als je de Wet iedere week hoort. Iedere week hoeft voor mij ook niet. Gebeurt dit lezen niet in een gemeente, dan denk ik dat de Wet - bijv. in een preek - weleens genoemd mag/moet worden. 'k Vond een stukje op internet, waarin o.a. staat....
Wet en genade horen elkaar in evenwicht te houden.
http://www.bijbelstudie.org/herschepping/04vs/wet_genade.htm
Het gaat uiteindelijk om het hart van de mens. |
Door het lezen van de wet , onstaat er een sluier op het hart. En daar gaat het hier in feite om.
2 Kor. 3:
14 Hun denken verstarde, en dezelfde sluier ligt tot op de dag van vandaag over het oude verbond wanneer het voorgelezen wordt. Hij wordt alleen in Christus weggenomen. 15 Tot op de dag van vandaag ligt er een sluier over hun hart, telkens als de wet van Mozes wordt voorgelezen.
Uit de hele discussie maak ik op dat de een vindt dat het niet mag. En de ander vindt dat het wel mag.
Dan rijst bij mij de vraag in hoeverre moeten wij de bijbelteksten letterlijk nemen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 22:42
Onderwerp: Tongentaal, een gave of niet
|
|
|
Even tussen door....
er word afgeweken van het topic...
de bijdrages die geleverd worden zijn prima...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 21:44
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | ik heb het al met ouzo geprobeerd....geen effect |
Dan is het wel heel erg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 21:33
|
|
|
PIETER649 schreef: | slechtste moment vd dag... duurde erg lang vandaag.
per 1 oktober heb ik een nieuw fabrieksgebouw gehuurd, ongeveer 5x zo groot als de huidige hal, die ik per 31 oktober leeg moet opleveren..
de status na 1 week is dat ik geen electra kan krijgen omdat de electrameter in een ander gebouw is dat mijn verhuurder 3 jaar geleden heeft verkocht. de nieuwe eigenaar van die hal, is dus eigenaar van mijn aansluiting, die hij zelf niet mag aanzetten, dat moet het rwe doen. die doen dat pas NA schriftelijk accoord van die eigenaar, die nog minimaal 3 weken in amerika zit. na dat accoord duurt het bij die bureaucraten nog minimaal 2 a 3 weken, als het meezit. dan zitten we dus al n poossie in november
daarnaast kwamen we er vandaag achter dat de vorige huurder, die om stroom te besparen 5 jaar geleden de stroom heeft laten afsluiten, met een boormachine de electrische overheaddeuren heeft bediend met als resultaat dat die motoren kompleet naar de filistijnen zijn en er geen beweging meer in te krijgen is.
eindconclusie: over 2 weken staat de produktie stil voor een maand en kan ik mn machines geeneens de nieuwe hal in krijgen zonder met n heftruck de deur eruit te rijden
dus de oplettende lezertjes zullen begrijpen waarom ik de gloeiende ty**s er in heb. |
Komt wel goed schatje.... Glas roosvicee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 20:19
Onderwerp: slapeloosheid
|
|
|
Soms is een mens zo moe. Dan denken ze: ik ben aan slapen toe. Maar vaak wil de slaap dan niet komen. Door de dingen die in hun hoofd stromen.
Ook bij pijn is slapen niet fijn. Gelukkig maar dat er pillen zijn. Een mens is best gebaat bij goede rust. Dan is het leven weer een hele lust.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 20:03
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Een dag geen pijn, is toch wel fijn. Ben nog wel moe, maar dat doet er niet toe. Slapen is geen probleem, voor ik het weet ben ik naar dromenland heen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 15:57
Onderwerp: Sekten: religie, waanzin of bedrog
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ook in de evangelische beweging ... Tuurlijk is jouw kerk schoon van enige vorm van "onze leer is de enige waarheid"
.. |
Iedere geloofsgemeenschap predikt "de waarheid" En achter de kerkdeuren gebeuren nou eenmaal dingen die het daglicht niet kunnen verdragen.
Waar dit hele stuk overgaat is of er sekten zijn, is dat een religie of waanzin en of bedrog.
Vele geloofsgroeperingen zijn onstaan uit anderen, vaak uit onvrede hoe je moet je geloven, wat je moet geloven.
Gelukkig kent nederland amper grote sektes zoals de Davadians, Orde van de Zonnetempel, Peoples Temple. In Nederland zullen er vast wel aanhangers rondlopen. Die leiders dwongen hun geloofsgemeenschap tot de meest erge dingen. De geloofsgemeenschap vertrouwden hun leiders. Helaas waren die leiders niet te vertrouwen.
Ze hamerden er bij die mensen op in dat er buiten die groep geen redding mogelijk is. Mensen moesten bijbelteksten opdreunen. Mensen waren niet meer vrij in hun doen. Ze moesten naar de pijpen van de leider dansen. Want de leider had profetieen gekregen. Zijn woord was waarheid.
De homesites van sektes ziet er wel aan trekkelijk uit... Maar wat er achter de deuren gebeurt dat is met geen pen te beschrijven.
Daarom zeg IK: Ik geloof er niet zo in dat mensen heden ten dage nog kunnen profeteren. Ik kijk goed rond binnen de religies wat bijbels is en niet bijbels. Ik kijk goed rond of er geen valse profeten rondzwerven. Want voor ik het zou weten zou ik weleens binnen een sekte kunnen belandden.
Binnen de reformatorische kerken zie je misschien ook wel dingen die sektarisch kunnen zijn. Maar het denken laten ze aan de mensen zelf over. Men mag kritiek hebben op de liturgie van de kerk. Men mag kritiek hebben op de kerkleiders.
En binnen de sektes zie je dat niet. Kritiek op de leider hebben betekende lijfstraf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 10:21
Onderwerp: Tongentaal, een gave of niet
|
|
|
HENKWAL969 schreef: | Betekent dit, dat volgens jouw uitleg de vrouwen in de gemeente niet mogen spreken en tijdens de samenkomst een hoofddoek moeten dragen? |
Klopt als je de bijbel allemaal heel letterlijk neemt. Daarom zijn er een hoop reformatorische kerken tegen een vrouwelijke dominee. En daarom zie je ook bij enkele reformatorische kerken dat vrouwen een rok dragen( broek is mannenkleding) en een hoed op hebben.
Als je een blik werpt in vele kerken, dan zie je dat vrouwen ook broeken aan hebben en geen hoofdbedekking.
Om bij het topic te blijven, vrouwen mogen dus ook niet in tongen praten tijdens de dienst.
Als de charismatischen, de bijbel letterlijk willen volgen dan zouden ze deze regel ook moeten toepassen.
(Als ik te kerke ga, is dat in lange broek.)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:16
Onderwerp: Godsdienstwaanzin bestaat helaas ook in Nederland.
|
|
|
Ik heb hier en daar dingen gelezen over de noorse broederschap. De basis van het geloof kan wel deugen bij hun, maar de rest van hoe men met elkaar omgaat dat is niet te beschrijven.
Het zijn verhalen van ex-leden.
Iedere geloofsgemeenschap heeft zijn eigen ex-leden. Ieder lid heeft zijn eigen verhaal.
Maar het valt mij vaak wel op dat er binnen sektes seksueel misbruik plaatsvind. De leiders binnen zo'n sekte baseren alles wel op bijbelteksten waardoor het goed gepraat wordt.
Blinde wereld is een boek waarin een ex-lid haar ervaringen verteld van die broederschap.
De site van de noorse broederschap ziet er wel positief uit... Maar achter de schermen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 20:40
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Ik moest uit pure armoede stampot zuurkool eten. Heel Ede zat vanaaf aan de boerenkool.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 20:36
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Aha...zijn we weer bijgeschaafd met een stukje geschiedenis vandaag(of was het aardrijkskunde?) |
beiden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 20:28
Onderwerp: Wonderen bestaan!
|
|
|
Naar mijn idee kijkt iedereen weer anders tegen wonderen aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 19:49
Onderwerp: Het weer
|
|
|
VISSER278 schreef: | Het is beter te wonen op een hoek van het dak dan met een kijfachtige man ( of was het nou vrouw) |
Met dit weer op het dak zitten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 17:53
Onderwerp: Godsdienstwaanzin bestaat helaas ook in Nederland.
|
|
|
Als ik al kijk naar de theologie van de noorse broeders dan zitten zij in mijn ogen op een dwaalspoor....
Theologie
De kern van de verkondiging van de geloofsgemeenschap is de overwinning over alle bewuste zonde. De algemene christelijke leer dat Jezus "volkomen God en volkomen mens is" accepteert zij niet. Jezus wordt als mens gezien, met de natuur die de mensen na de zondeval kregen. Er wordt echter gezegd dat Jezus, door de lusten en zonden die hij in zijn aardse leven tegen kwam te bestrijden en te overwinnen, zijn goddelijkheid terugwon.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 15:09
|
|
|
Terwijl ik aan de warme choco zit met stroopwafel, zit ik te bedenken wat er vanavond op tafel komt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 11:29
|
|
|
YELNIN491 schreef: | vanmiddag toen we onze ieniemienie poes op haalden |
waar is foto van ienieminie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 11:06
|
|
|
Ik vind het wel weer voor een stampot.. Of jachtschotel...
Maar om dat te realiseren moet ik er voor naar buiten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 10:32
Onderwerp: Het weer
|
|
|
De wolken zijn lek. Mijn ramen huilen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 21:52
|
|
|
TINK100 schreef: | elke keer weer ervaren dat je pijn hebt wat maar niet over gaat..... |
24/7 pijjn hebben is geen pret daarom slik ik maar een pretpakket.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 21:51
|
|
|
PIETER649 schreef: | maar dit topic heet: wat eten we vandaag voor lekker$... ik was er aan toe om die laatste 2 woordjes als eerste te laten vallen... want tja, honger maakt rauwe bonen zoet..
Maar wonderen bestaan... het heeft mijn vrouw in haar goedheid behaagd haar wettige echtgenoot van een euh... ( hoe noem je zoiets en blijf je aardig EN eerlijk...) ... maaltijd te voorzien.
Pieter, beter laat dan nooit |
Je kan oo reageren in topic niet het perfecte plaatje...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 20:37
|
|
|
PIETER649 schreef: | update... 20.32 uur.. ik zit hier ondertussen te klappertanden van de honger nog en jij zal wel weer in de chatbox actief zijn...
en ik maar hopen op de degelijke huisvrouw zoals in prediker beschreven |
je kan klagen op je eigen topic: slechtste moment van vandaag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 10:11
|
|
|
spruitjesweer
of hoort dit bij topic het weer?
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 5 oktober 2011, 10:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 oktober 2011, 21:51
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Kon is bij de eerste, tweede en derde persoon enkelvoud de verleden tijd van kunnen, niet van kennen. Het moet dus zijn: deze vrouw kende ik persoonlijk. Deze vrouw kon ik persoonlijk is Rotterdams en dat is dialect. Rotterdammers hebben veel problemen met kennen en kunnen en ook met liggen en leggen. Gewoon fout Nederlands.
Thomas. |
kennen= weten
kunnen= doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 oktober 2011, 20:34
|
|
|
Het mooiste moment voor mij was van de week dat het ergste onkruid uit de tuin is....
Moet dat nu wel bekopen met pijn... en ja dat kon ik weten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 oktober 2011, 20:25
Onderwerp: slapeloosheid
|
|
|
PIETER649 schreef: | .... en allimentatie... |
krijg je daar nu al slapeloze nachten van?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 oktober 2011, 20:24
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Dank u beleefd |
Kreeg u felicitaties van E ivm dierendag? Een schand is het.. u is geen dier toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 oktober 2011, 20:22
|
|
|
PIETER649 schreef: | tis te hopen dat er op de grens van utrecht en gelderland ook nog ergens 1 helder licht is
(zal niet meevallen in 0318 ) |
Ik geloof dat er op een stuk a12 tussen 0318 en die andere 0318 geen verlichting is... Dit is ivm de bermbeesjes dat ze het verschil weten tussen dag en nacht...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|