Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 16:06
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Hai Jane,
Ja, mooi zeg, wat een stem!, ja een Pavarotti stem idd, ja, dát verwacht je dan niet he, als je die jongen zo ziet
Emotioneel en mooi hoor, om dat zo te zien, de blijheid van die jongen en dat meisje!
Ja, leuk programma is dat he, 'Britain's got talent'!,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 15:37
Onderwerp: De binnenkamer
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik weet niet of dominees gebrekkig Hebreeuws lezen, mijn ervaring is anders.....en gewonen mensen volgen ook wel cursussen Hebreeuws hoor...... |
Ja, dat hoor ik ook vaak.
Ja, ik heb zelf meerdere malen eraan gedacht om 'Ivriet' te leren, ja, had op de middelbare school een Joods vriendinnetje, ja, die was net enkele maande geleden toen ik haar leerde kennen en ze nieuw was in de klas, uit Israël geëmigreerd. Ze kon ook niet echt goed Nederlands. Wel Engels. Ze kreeg speciaal les in Nederlands natuurlijk.
Iig, ja, ze had, als ze het over haar taal had, wat ik kende als zijnde Hebreeuws, altijd over Ivriet.
Ja, je kan overal taal cursussen 'Ivriet' doen. Maar ja, daar moet je dan wel eventjes veel tijd voor uittrekken want ja, dat is echt wel pittig en moeilijk, en ja kost veel tijd dus.
Dus ja, ik denk zelf dat velen dat wel zouden willen maar ja daar gewoon geen tijd voor hebben, want ja, als je ook nog op andere cursussen zit en je werkt daarbij, ja, waar haal je dan de tijd vandaan, en ja, dan moet je keuzes maken, En ja, ik kan me voorstellen dat iemand die cursus zou doen, lijkt me heel gaaf om Hebreeuws te beheersen. Aan de andere kant, ja, je moet keuzes maken, met een beperkt aantal uren aan vrije tijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 15:03
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
Anna: Quote: | Je moet zo de deur uit....
Succes |
Bedankt, ja, alleen bloed afnemen, ik hoopte dat het lukte moest ik van de week ook doen, ja, in mijn rechterarm, waar nu een dikke blauwe plek opzit, ja, de verpleegkundige had net haar diploma gehaald, ze kon als het ware oefenen op mij. Volgens mij zat ze met de naald niet alleen in mijn ader, maar ook tegen een botje of tegen een spier oid, want normaal voel je niets meer als de naald er eenmaal inzit, maar de tijd dat de naald erin zat, en het ene buisje bloed na het andere buisje bloed werd afgenomen, ja, dat deed echt wel pijn...maar ja, ik dacht ze is zo klaar dus ik zei niets.
En ja mijn linkerarm daar is bijna geen ader te vinden, dus ik was wel een beetje bang, maar ja, gelukkig in een keer raak, en hier voelde ik dus niets, bij deze verpleegkundige.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 14:08
Onderwerp: Heiliging
|
|
|
Zo even in het algemeen.
Ik zelf denk dat Heiliging is het streven ernaar.
Want in deze gebroken wereld kan je niet zondeloos leven.
Ik noem even een voorbeeld van mezelf, ik was gisteren even bij iemand, proberen het een en ander uit te leggen, wb de pc.
Ja, dat gaat dan een tijdje goed en gezellig ja, totdat ik dingen ook niet meer helemaal snap, en wat ik nog wel snapte al helemaal niet over kon brengen, omdat ik het zelf bijna niet begreep.
Ja, en dan wou ik ermee stoppen ja dan moet ik ook uitkijken ja, als een ander door wil gaan dat er dus geen ruzie van komt.
Ja, en dat daar bijna een beetje ruzie was, ja lag niet aan mij, niet aan degene, maar aan dat pc's best ingewikkeld zijn, zomaar verkocht worden aan mensen die daar eigenlijk eerst een goede cursus voor zouden moeten volgen.
Het gebrokene is mi dat er dus pc's worden verkocht, zonder dat die mensen eerst een goede cursus hebben gevolgd, met uitzondering van degene die vanwege hun werk al cursussen krijgen bij elke nieuwe versie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 21:14
Onderwerp: Zou het haalbaar zijn ...?
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Is het geen fakebericht uit de antigristelijke hoek? Gristelijk is hun spelling. Ze steken volgens mij gewoon de draak met al te geremde christenen, al komt dat helaas wel vaak voor.
Thomas |
Hoi Thomas
GG is Juíst een christelijke site die afrekent met onchristelijke zaken, die voorkomen.
Dus bijvoorbeeld met 'angstgeloof', wat nú nog steeds gepredikt wordt, en met 'genezingen' en 'wonderen', die na nader onderzoek, ja, door een journalist, helemaal niet hadden plaatsgevonden(zie de 7 blinde jongetjes die 'genezen waren van hun blindheid' in Birma' bijvoorbeeld) en met andere onfrisse zaken die christelijk worden genoemd. en met bekende evangelisten die de zaken bedriegen zoals 'goudstof' dat in hun huis regent, wat bij nader onderzoek onedel koper bleek te zijn, en ook valse eindtijdstudie's waar werkelijk waar helemaal niets van klopte en alles bij mekaar was verzonnen. En laatst weer het bekende, nogal dure boek, 'de Getemde Tijger', waar een spectaculair bekeringsverhaal compleet verzonnen blijkt, de feiten werden door de uitgever niet gecheckt. Dat soort zaken...
Vandaar dat ze vaak 'gristelijk' zeggen ipv 'christelijk.'
Het is ook een plek voor onder andere gedesillusioneerde 'ooit evangelischen'. En andere teleurgestelde en ontgoochelde christenen, onder andere door boven genoemde zaken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 20:50
Onderwerp: Heiliging
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Waar ik ziekte noem had ik net zo goed iets anders kunnen noemen, maar dat terzijde. Ik denk dat ik er een andere blik van kijken op na hou, zonder waarde oordeel dat jouw visie fout is. Ik denk dat als je in een klooster leeft-ver van de buitenwereld - je misschien een mate van heiligheid kan ervaren omdat de hele dag in het teken van geloof staat. Dat is je leven zeg maar hoewel je daar ook hard moet werken en het leven niet meevalt. Ook in het klooster of leefgemeenschappen zijn mindere heilige zaken.
God heeft een grote rol in mijn leven, dat hoort bij mijn zijn maar dat wil niet zeggen dat ik nu zegening op zegening ervaar. dat kan ook niet. Ieder mens heeft in zijn leven dingen die hij graag anders had gezien, of je nu wel of niet dicht bij God leeft..... Als je lid bent van een geloofsgemeenschap bent wordt er vaak naar je omgezien, in materiële en in geestelijke zin. Mensen ervaren dat vaak als geschenken van God, dat kan. Ik persoonlijk geloof dat niet, net zo min als ik in de genezingswonderen geloof.....Ik geloof in het medisch circuit.....Wil dat dan zeggen dat ik niet "heilig"ben of leef? En niemand kan toch compleet gehoorzaam naar Gods woord leven? Dan zou je zo als God zijn........en niets menselijks is ons vreemd toch? Daar zijn we mensen voor..... En zo heeft iedereen daar zijn eigen kijk op, het is dan ook geen kritiek op jouw gedachtes Faith maar meer een reflectie van mijn gedachten daarover...... |
Hai Willemijn,
Ik wou nog even reageren naar aanleiding dat jij zegt, waar ik het mee eens ben, dat niemand compleet gehoorzaam naar Gods woord kan leven, ofwel zonder zonde zijn.
Neem alleen 1 Joh 1 maar: 8 Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en de waarheid is in ons niet. 9 Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid. 10 Indien wij zeggen, dat wij niet gezondigd hebben, maken wij Hem tot een leugenaar en zijn woord is in ons niet.
Ja, ik had vaak gehoord dat je de bijbel Gods woord, letterlijk moet nemen, van kaft tot kaft, en dat het de bedoeling is dat je zonder zonde leeft, net als Jezus.
Dat is dus een leugen.
Ik heb dat gelooft en idd geprobeerd, om dus heel krampachtig vol met schuldgevoel te leven,
Tot ik idd bovenstaande tekst zag, toen dacht ik, ja én de Bijbel letterlijk nemen, én zonder zonde leven kan dus niet, want wij blijven idd mensen.
Als ik nu nog weleens iemand tegenkom, ik raak in gesprek, en diegene blijft beweren dat hij/zij zonder zonde leeft. Ja, dan denk, ja, en jij bent dus een leugenaar en de waarheid is in jou niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 20:26
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen
Geef me de kracht om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen
Geef me de wijsheid om hiertussen het verschil te zien
En eentje die bijna hetzelfde is, maar ietsje anders:
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen, Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen, Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien.
En deze:
„God, geef mij kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen; moed om te veranderen wat ik kan veranderen; wijsheid om tussen deze twee dingen onderscheid te maken.”
Engels, is ook mooi: „God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference.”
(Zo zijn er meerdere varianten.)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 8 augustus 2013, 20:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 20:02
Onderwerp: Eerst zien dan geloven?
|
|
|
Dat was toch 'horen zonder te luisteren', zo van je hoort hem wel praten maar je luistert helemaal niet wat hij zegt.'
Ik denk ook zelf, dat 'luisteren' een betere vertaling is.
Want 'to hear' betekend ook 'luisteren' namelijk.
En ja, naar iemand luisteren betekend over het algemeen zeggen wat diegene doet.
Bijvoorbeeld,: 'Het afdelingshoofd gaf veel opdrachten aan het personeel in deze drukke tijd en iedereen luisterde'. Maw, 'deed wat er gezegd werd.'
Itt, 'Het afdelingshoofd gaf vele opdrachten in deze drukke tijden aan het personeel en ze hoorde haar wel, maar niemand luisterde en men deed gewoon waar die zelf zin in had'.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 8 augustus 2013, 20:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 18:59
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | haha gemeentepils =water Ik drink er liters van |
lol, Ik dacht een nieuw merk oid...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 17:32
|
|
|
Apotheek(die is hier langer open ), boodschappen, naar vrienden, kijken wat 'er' wordt gekookt, happie mee-eten eventueel.
Film kijken, vroeg slapen, morgen om 8 uur de deur uit, ziekenhuis.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 8 augustus 2013, 17:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 17:29
Onderwerp: De rode balk
|
|
|
Ja, vervelend!
Ja, ik doe niet aan pv(prive chat), dus ja, kzou het niet weten nu. Gaat me veels te snel; ik wil altijd even nadenken. Even iemand erbij halen die dr verstand van heeft?
Sterkte!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 17:13
Onderwerp: Mail van de redactie
|
|
|
MARA540 schreef: | Ik ben nog maar en paar dagen lid van deze site, en ik krijg mail van de redactie om mijn profiel bij te werken.
Ik kan helaas niet terug mailen op die mails.
Mijn standpunt is:
Ik plaats geen echte foto van mij. Ik vul mijn profiel niet verder in. (Zelf bescherming)
Wie wat meer van mij wilt weten die mailt me maar. |
Wel jammer!
Toen je een keer een foto van jezelf had geplaatst, vond ik dat een leuke foto!!!
Het fenomeen 'zelfbescherming begrijp ik heel goed, ja, dat doe je gewoon, moet je doen, ja, in het dagelijks leven, ja zelfs bij je allerbeste vrienden, zelfs ook júist bij je beste vrienden, moét je gewoon je eigen grenzen bewaken. Net zo goed als ik/je de grenzen van anderen respecteer.
Maar, anyway, wat kan er hier nou gebeuren als je iets kwijt wil?
Ja, óf je wilt niets kwijt, dat kan ook, ja er zijn er geloof ik enkelen ook zonder foto van hunzelf, zelfs helemaal geen foto. en ook idd bijna of geen tekst bij profiel m.u.v. de meerkeuze vragen.
Nou ja, die hebben een reden, net als jij, ja iemand anders kan niet voor iemand anders uitmaken of die reden 'geldig' is, ja als iemand iets voelt, ja dan voelt iemand iets op een bepaalde manier.
Ja, en een vrijheid om te voelen hoe je iets voelt is heel belangrijk
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 8 augustus 2013, 17:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 16:13
|
|
|
Ja,...Om er toch even een "kreet" van te maken:
'Ik drink nooit alcohol, Ben geheelonthouder.'
Ja, het kan niet samen met medicijnen dat is dan ook echt de enige reden...:(
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 15:31
|
|
|
Zó...En nú een glaasje Christal Clear. (Glumb..Slik.. )
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 8 augustus 2013, 15:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 13:35
Onderwerp: De rode balk
|
|
|
Google Chrome?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 19:56
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Wat ik héb gegeten net:
Drie volkoren crackers met dieet halvarine en 30+ kaas en natriumarme tomatenketchup, een bakje yoghurt met gebroken lijnzaad(Zonnatura) en een scheutje vruchtensiroop. Een klein bakje blauwe bessen en een klein banaantje. En een glas groentesap
En vooral, groentesap is érg lekker
Ja, dít at ik vanavond.
Ik wíl toch afvallen?
En morgen weer gewoon warm eten 's avonds.
Ps: Ja, om 21.00 uur was ik bij mensen die nét hadden gekookt en ik had zó'n klein beetje genomen op mijn bord(3 á 4 hapjes), dat ik niet eens meer wéét wát het was, ja echt, weet het echt niet meer.
Ja, je moet het zó zien, er wordt dan gekookt, en iedereen daar eet wanneer die zin heeft, en als het al koud is, ja gewoon even 1 minuut hoogste stand magnetron.
Ja, dát is heerlijk, er wordt gekookt, best wel lekker hoor, je kan eten wanneer je wil gedurende de avond, wát je wil, en hoeveel je wil, je schept gewoon dingen op. Niemand die op je let, van zó wat eet jij weinig oid.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 8 augustus 2013, 16:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 18:36
Onderwerp: Nickname
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Verbazingwekkend hoe snel je iemand herkend aan haar schrijfstijl,welkom terug |
HAHA
Ja, idd Leanne, nu je het zegt herken ik...
Anders had ik het niet gezien...
Goed dat je dat zó snel ziet!
Welcome Back!! Mara!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 13:28
|
|
|
Quote: | Leanne,heeft nog nooit een wild voorstel gehad op een date(terwijl die site beweerd dat daten daar volledig om draait,ligt vast aan mijn bmi/uiterlijk/innerlijk/kookkunsten ) |
Ja, de liefde van de man gaat door de maag !!
(Ja, dat hoor je toch vaak he?)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 13:22
Onderwerp: Nickname
|
|
|
Wat een schattig diertje !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 12:35
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik geloof zelf...dat we heus wel weten hoe we af moeten vallen.... Maar volgens mij is dit weer geheel offtopic...
Wat we gaan doen??? Na 7 uur poetsen??? Ik niets meer... Even een uurtje liggen voor de kinderen thuis komen... |
Off topic?
Dit is gewoon wat ik doe overdag m.b.t. afvallen...
Ja, en iedereen is anders, dus ja, iedereen die moet of wil, afvallen doet dat op zijn eigen manier, heeft zijn eigen trucjes. Zoals bijvoorbeeld geen koek en snoep en chocola in huis halen voor als er bezoek komt. Want ja, dikke kans, dat je/ik dat allemaal zelf op gaat lopen eten, zo gedurende de avond.
Anderen doen weer Sonja Bakkeren. (Ik ken die vrouw nauwelijks..)
En weer anderen, volgen strikte adviezen op van een diëtiste.
En zo zijn er nog veel meer manieren, en ja, je kan ook verschillende manieren met elkaar combineren.
Iig het is hier opruimdag vandaag. En dat gaat wonderbaarlijk goed, met behulp van een vriend en vanmiddag iemand die ook komt helpen.
Ja, huishouden is gewoon gezelliger als je dat met meerderen doet, vind ik.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 7 augustus 2013, 12:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 12:00
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja precies, dat is het beeld wat men blijkbaar algemeen heeft. Alsof je je gelijk op elkaar stort en daten dus verdacht moet zijn. Beetje kortzichtig beeld.
Slecht denkt de mens die er slecht van denkt, zei iemand eens. Zit wel een waarheid in. |
Ja, dat is óók zo: 'Slecht denkt de mens die er slecht van denkt, zei iemand eens. Zit wel een waarheid in.'
Maar ja, dan heb je ook mensen, die dingen denken, niet omdat ze zelf zo doen, of zijn(projectie), maar omdat ze gewoon zo zijn gaan denken door eigen ervaringen waar dingen bijna altijd er zo aan toe gingen. en dan kan er ook bijkomen dat zij het dan ook nog eens heel veel van anderen hoorden.
Dus dan juist geen kortzichtig beeld, maar ja een beeld gevormd door de waarheid, hun waarheid, omdat zij dat dus bijna altijd zo hebben meegemaakt.
Dus: 'Hoe de waard is, vertrouwd die zijn gasten, gaat natuurlijk lang niet altijd op'.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 7 augustus 2013, 12:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 09:14
|
|
|
Oke
Dat zou kunnen een platonische liefdesrelatie(?) Al kan ik mij daar weinig bij voorstellen.
En ja, hoeveel vriendschappen zijn er niet tussen man en vrouw die wel diep zijn en toch platonisch, of net op een randje. En waar wel een groot vertrouwen is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 23:20
|
|
|
Op die site staat op de homepage onder meer: omdat seks niet op nummer 1 op hun prioriteitenlijstje staat En: Zij moeten meestal niet aan daten dénken, omdat ze weten dat het daarbij vrijwel altijd in de eerste plaats om seks draait. En misschien willen zij dat uiteindelijk wel, maar dat moet niet het belangrijkste zijn!
Nou als ik naar bovenstaande redenen kijk, kan ik mij daarin wel vinden. Namelijk: Misschien zou ik dat uiteindelijk wel willen, maar het is voor mij, niet het belangrijkste. Want ik wil iemand leren kennen, ik zie zelf wel in de wereld, dat mannen en vrouwen gewoon goede vrienden zijn, eigenlijk op dezelfde manier, hoe je weleens een vrouw over haar allerbeste vriendin hoort praten. Of een man over zijn beste vriend.
En waarom zou een vriendschap, minder zijn dan een relatie? Daar kan je mi niet van spreken, van minder, maar ja, wel van anders, en dat is heel wat anders.
Ja, Daten, zonder Dat...zou eigenlijk heel normaal moeten zijn. Een goede vriendschap is heel veel waard, en daten zonder Dát, ja, dat spreekt mij heel erg aan, want je gaat mi dan daten met een hele andere invalshoek.
Ja, ik denk dat het haalbaar is, en iig haalbaar hoort te zijn.
Ps: Hoe ik het zie, is het een site voor mensen die iemand eerst goed willen leren kennen, en dan in vrijheid kunnen beslissen of ze een relatie willen, of het daarna toe groeit, ofdat het naar een vriendschap toe groeit. en die niet meteen op een eerste date seks willen hebben.
Want anders zou de site wel heten 'relatie zonder dat' oid, en zo heet de site niet.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 6 augustus 2013, 23:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 22:27
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Zelfgemaakte macaroni, rook ook heel lekker , met verse Groenten, vlees en zo meer.
Nee...géén toetje(s) genomen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 12:20
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Moeten we hier wel zo forum vullend over praten vraag ik me af? Is het niet belangrijker dat je gezond bent? Al dan niet wat kilo's te zwaar? Als ik het zo hier eens lees wat er allemaal over BMI index geschreven word verbaasd me dat, je moet blijkbaar toch aan een uiterlijke norm voldoen, dat is jammer vind ik zelf. Ik zit onder de BMI en zou het zo inwisselen voor een goede gezondheid. Toen ik zwaarder was was ik gezonder dan nu.Gezond kan je dus ook zijn met wat kilo's meer ook al pas je dan niet binnen de norm, die blijkbaar ook op CM actueel is......anders schreven we er toch niet zoveel over????? |
Hai Willemijn!
Ja, ik begrijp je wel.
Ik zou heel eerlijk zijn, ik doe afvallen, omdat de arts dat nu eenmaal verstandig vind, juist voor mijn gezondheid.
En ja, áls ik dan toch afval, en dat is héél erg moeilijk hoor, dan loop je door de supermarkt en ja, dan zijn het geen toetjes meer met chocoladevla en chocolade slagroom. De calorieën die dat bevat, hebben ze niet eens op het bekertje gezet van zo'n toetje, ja, dan weet ik al genoeg.(almhof) En geen heerlijke griesmeelpap(melkunie).
Nee.... ....gewoon yoghurt ....met gezonde lijnzaad van Zonnatura...
En geen lekkere chocolade en melk liga's, neehee, van die dunne, Sultana fruit reepjes, of eigen merk, kan ook.
En geen overheerlijke chocomel van Nutricia, nee, magere melk.....
Nou, wat dan wel erg meevalt is het fruit, i.p.v. het snoepen zoals chocolade repen, Bueno repen en M&M's.
Ja, lekkere kersen, blauwe bessen, en pitloze druiven Ja, dát is dan wel écht lekker!
Nou ja, en light dranken, ja.....het is niet anders, zeker met dit mooie weer, maar ook normaal, ja moet je toch wel anderhalf á twee liter drinken per dag. Ja, en als je dan twee liter sap drinkt bijvoorbeeld, ja, met 50 Kilocalorieën per 100 ml, ja, reken dan maar uit....dat is dus, ja, : 1 Liter is 1000 Milliliter, dus 1000 Milliliter is 10 keer 100 Milliliter=10 keer 50 Kilocalorieën=500 Kilocalorieën per Liter, en ja twee Liters is dus 1000 Kilocalorieën.
En ja, 1000 Kilocalorieën is al meer dan de helft wat je mag hebben als je lijnt....en dan heb je dus alleen nog maar gedronken...
Ja, dus i.p.v. lekkere sap van appelsientje moet je dan bijvoorbeeld Christal Clear gaan drinken(en dat is zeg maar wel even wennen ...), en ja, Christal Clear bevat 1 Kilocalorie per 100 ml, ja, dus dat is dan 10 Kilocalorieën per Liter i.p.v. 500 Kilocalorieën per Liter. Ja, dát scheelt wel eventjes natuurlijk. Ja, dus je zou wel Light móeten drinken....of je valt gewoon, niet af.
Nou ja, en dan kom je bij het warme eten 's avonds.
Ja, dáár heb ik geen controle over wat betreft Kilocalorieën, want ik kook zelf niet, ik bereid dat voedsel zelf niet, maar ja, ik kan niet lekker een bord vol scheppen, met bijvoorbeeld groenten, vlees aardappelen en jus en saus.
Dus ja, ik kan wel een beetje schatten, dus ja, ik neem een half bordje, en echt niet meer, dus lekker een vol bord en nog eventjes opscheppen is er dus niet bij
Ja, en zó val ik dus af...En ja, de eerste 3 á 4 kilo's gaan best wel snel hoor, maar ja, dán gaat het tergend langzaam. Ja, dan zit je dus twee dagen te lijnen, en dan kijk je op de weegschaal, en ja, dan ben je niets afgevallen. Dan mag je dus blij zijn dat je na de derde dag lijnen een halve kilo bent afgevallen. Ja, en als je dan, zoals ik bijvoorbeeld, 11 kilo af moet vallen, ja, dan heb je het toch even moeilijk hoor...zo, al die verleidingen in de supermarkt, waar je toch heen moet. Dat is dan een soort van Tantaluskwelling.
En ja, als je dan eenmaal op je streefgewicht zit, ja, dan kan je niet ineens alles weer eten en drinken wat je lekker vind hoor.
Nee, ik ben eerder een keer veel afgevallen door lijnen, en ik weet uit die ervaring, dat je dan elke dag zult moeten blijven opletten dat je niet eet wat je maar wil. Opletten..., elke keer, ja, je kan dan wel alles eten en drinken, maar in proporties. Kleine hoeveelheden, en ja, als je wel een dag teveel hebt gegeten, ja, dán moet je een of meerdere dagen daarna inbinden.
Dus ja, als je moet afvallen voor je gezondheid, is dat erg moeilijk, zwaar zelfs!!! En ja, de leuke bijkomstigheden zijn dan dat je weer in je leuke kleding past, en dat, in mijn geval dan, mijn dikke buik weg is. En ja, ik voel me dan ook beter, ja, mijn conditie is dan ook meteen beter, ja, ga maar eens met elf kilo aan boodschappen lopen, ja dán merk je wat je bent afgevallen, bijvoorbeeld.
Dus ja, bij mij is het afvallen primair voor mijn gezondheid, en dan komt erbij dat ik me beter voel, meer conditie heb, weer lekker in mijn kleding pas die ik aanwil, en mijn dikke buik weg is.
Zo zit dat.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 7 augustus 2013, 12:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 10:19
|
|
|
ROLF230 schreef: | Thomas schreef:
Loopt daar een lange-afstands-wandelpad? Nog een boek gekocht in Deventer?
Thomas
Nee, ik heb gewoon de fietsroute gevolgd. Was mooi, eerste stuk wel langs de weg maar het grootste deel door de weilanden tussen het spoor en de dijk. Ik heb de boekenmarkt gezien, maar had geen geld bij me. Misschien maar beter ook, anders wordt de stapel boeken die nog ongelezen zijn hier wel erg groot. |
Wandelen is heerlijk, deed ik ook een tijd met een collega, elk weekend een tocht uitzoeken van Natuurmonumenten....en dan heerlijk zo'n 8 uur wandelen op een dag, goede schoenen, ja, ik liep gewoon op mijn bergschoenen, die zijn eigenlijk om een beetje te stijgen, maar ja die voldoen/voldeden.
Ik deed ook vaak meedoen met een groepje mensen oefenen voor de Nijmeegse vierdaagse, ja dan liepen we elke zaterdag 15 kilometer in 3 á 4 uur, was echt wel gaaf, en ja ik kón dat, dus ja, met mijn conditie zit het wel goed, ja, niet van een 'duursporter', dat is maar aan sommigen weggelegd
Maar ja, ík was/ben er blij mee.
S. Wandelen is gewoon héérlijk, zeker in de natuur!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 6 augustus 2013, 10:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 10:01
|
|
|
Om 2 uur in het ziekenhuis zijn voor fietstest.
Daarna de stad in
Voor die tijd gewoon lekker me eigen gangetje gaan hier in mijn huis.
En vanavond film kijken bij buurman
Het is heerlijk weer, nu 18 graden, en het wordt 22 graden vanmiddag. en hele stukken blauw hier, ja best groot.
Dusz...voor als ik vanmiddag die fietstest moet doen in het ziekenhuis.....
Nou goed dát ga ik dus allemaal doen!
Ja, en ook wat administratieve zaken afhandelen, en wat huishoudelijke dingen. Maar ja, dát hoort er gewoon bíj.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 6 augustus 2013, 12:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |