Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 20:14
Onderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat is een mooie vraag Zinga......welke werken...... Goede vraag om eens over na te denken.... |
Mischien helpt het om het woordje "werken" te lezen als "daden" of slaafse daden.
Werken in de zorg kan ook een "slaafse" werken zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 19:30
Onderwerp: Onbegrijpelijke - koranverbranding
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Gert, ik verdedig de Islam nergens en wijs het als je goed leest nadrukkelijk af. Ik vind alleen boekverbranden, zeker van boeken die voor meer dan een miljard mensen heilig zijn, geen goed middel.
Thomas |
Thomas die de geschiedenis kent.... Blijkbaar ben je de franse revolutie vergeten.... Daarna is de hele evangelie van God, letterlijk en figuurlijk verbrand op straat ten aanschouwen van de hele wereld en is er drie dagen lang feest geweest.
De oude en het nieuwe testament , de twee getuigen, dood op straat, waar drie dagen voor gefeest is....
Een stukje geschiedenis.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 13 september 2010, 19:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 19:09
|
|
|
PIETER649 schreef: | tja, ik mis 1 ding in deze discussie...
niet alleen GIJ moet de Sabbath houden, maar ook uw zoon en uw dochter, uw knecht en uw dienstmaagd
dat met die os en die ezel is alleen bij het gij zult niet begeren toch?
maar mogen we dan wel onze collega's ergens voor op laten draaien omdat dat toch maar blinde heidenen zijn?
er is maar 1 optie Lepeltje... emigreer naar amerika en sluit je aan bij de Amish |
Tjonge, dit slaat toch helemaal echt nergens op!!!!
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 13 september 2010, 19:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 18:58
Onderwerp: partner met beperking of toch liever niet.......
|
|
|
BLOEMPJUH877 schreef: | Een tijdje terug heb ik in mijn profiel gezet dat ik de diagnose borderline heb. Ik merk dat ik sinds dien veel minder reacties krijg. Is dat omdat mensen het niet aandurven om contact te leggen, of al eigen ideeën hebben over borderline. Maar ik kan niet echt zeggen dat ik er spijt van heb gehad. Als nu iemand reageert op mijn profiel, dan weet diegene ook van de situatie. En dat is toch anders dan dat je het later verteld. En dan heb je ook nog het probleem, wanneer je het vertelt, en hoe. Hoewel ik af en toe denk dat het een stuk makkelijker is om iemand te zoeken/vinden die in het zelfde schuitje zit (scheelt heel veel uitleggen) |
Ik vind het heel moedig wat je hier neer zet. Juist omdat ik weet wat het inhoud om 18 jaar getrouwd te zijn geweest, een partner te hebben gehad die dat heeft gehad.
Liefde overwint alles.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 18:40
Onderwerp: wie gaat er (MISSCHIEN) mee naar EVA
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ja; geef haar de link van t forum, en de tip, om een proefabonnementje te nemen, grace... dan kan ze mee-discuseren; wordt het helemaal een leuk kerst-diner-gesprek!
EVA999, getrouwd, laten we gezellig mailen, we zien wel wat er van komt.... |
eva2010!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 16:53
|
|
|
1 ding wil ik van mijzelf zeggen: ik heb "De God van Israel (YHWH)" boven alles lief, inclusief zijn inzettingen. Hij weet het van mij, doordat ik gehoorzaam ben waaraan Hij kan zien dat Hij mijn God is. Dus het 4e gebod "Heiligd de Sabbat opdat IK weet dat Ik de Here uw God ben" is een "teken" tussen Hem en mij. Meer is het niet en ook niet minder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 16:26
|
|
|
JOLAN931 schreef: | en de christelijke gehandicapteninstellingen dan lepeltje? die moeten maar mensen inhuren op de rustdag die onchristelijk zijn??? |
Als de "kerk" zondags de gehandicapten zouden verzorgen!!! was het dus ook niet nodig geweest dat de wereld hun moet helpen. Zij moeten het wel, omdat de kerkleden aan hunzelf denken als het erop aankomt. Wat doet de kerk met bijstandsmoeders met kinderen als die het niet redden ook op financieel gebied????
Juist, niks dus, omdat er niet geluisterd wordt naar de hulpvraag!!!!!!
De Here Jezus is niet voor niets "De Herder" welke diegenen help die verloren is gegaan. Hij zoekt niet de "ellite".
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 13 september 2010, 16:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 14:01
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik zet op mijn kalender de maandag als eerste dag neer. Dan is de zondag de 7de dag. Dan is de zondag de rustdag. Makkelijker kan ik het voor mij zelf niet maken. |
En dat is de "Geest van God" die dat zegt???????????
Even een "schop onder het water" ??????
Dank je wel!!!!!!
Ben ik blij dat ik geen "christen" ben ?????
Exo 12:14 En deze dag zal ulieden wezen ter gedachtenis, en gij zult hem den HEERE tot een feest vieren; gij zult hem vieren onder uw geslachten tot een eeuwige inzetting.
dus niet tijdelijk.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 13 september 2010, 14:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 13:27
|
|
|
Joh 7:22 Daarom heeft Mozes ulieden de besnijdenis gegeven (niet dat zij uit Mozes is, maar uit de vaderen), en gij besnijdt een mens op den sabbat.
Joh 7:23 Indien een mens de besnijdenis ontvangt op den sabbat, opdat de wet van Mozes niet gebroken worde; zijt gij toornig op Mij, dat Ik een gehelen mens gezond gemaakt heb op den sabbat? Joh 7:24
Oordeelt niet naar het aanzien, maar oordeelt een rechtvaardig oordeel.
Luk 13:14 En de overste der synagoge, kwalijk nemende, dat Jezus op den sabbat genezen had, antwoordde en zeide tot de schare:
Er zijn zes dagen, in welke men moet werken; komt dan in dezelve, en laat u genezen, en niet op den dag des sabbats.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 13 september 2010, 13:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 00:43
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Op zee zijn zeker wel kerkdiensten aan boord....... En er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar de zorg is toch wel een verhaal apart......het is een dienend beroep he...... |
Dat klopt, die gooien zondags de anker ervoor. Dat zijn alleen de christelijke kapiteins eigenaren die dan ook als een voorganger functioneren op hun schip.
De zorg ken ik ook. Mijn vrouw heeft er ook altijd gewerkt als verzorgende. Eerst in de revalidatie, verzorgings tehuizen en later in de thuiszorg.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 13 september 2010, 00:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 00:09
|
|
|
JOSINA0 schreef: | En gelukkig hebben ze in Den Haag bepaald dat iedere werknemer, in welke sector dan ook, het recht heeft om 1x naar de kerk te kunnen gaan. Elke werkgever heeft zich daaraan te houden.
Groet, José |
Hoe zit het dan met diegene die op zee varen? Ik ben nog nooit een kerk op zee tegen gekomen.
Volgens mij is dat niet in Den Haag bepaald. Wel de CAO's van diverse bedrijfstakken. Dus niet iedere iedere CAO heeft dat erin staan.
Zelf werk ik ook in volcontinu bedrijf een werk in vijf ploegen diensten dus ook zaterdags. Toch heb ik zaterdag als een rustag (appart gesteld met andere dagen).
De meesten maken de fout om de Sabbat te zien onder dezelfde "christelijkewetten" zoals die zijn voor de zondagsrust.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 13 september 2010, 00:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 22:19
|
|
|
Ik ben met je eens lepeltje.
Het is geen wonder dat Satan zo zijn best gedaan heeft om de waarheid van de geheiligde Sabbat voor ons te verbergen. Het is Gods teken! Je kunt vragen: “Is de Sabbat werkelijk Gods zegel?” Lees dan eens Ezech.20:12. “Ook gaf Ik hun Mijn Sabbatten als teken tussen Mij en hen, opdat zij zouden weten dat Ik, de Here hen heilig.” “Heiligt Mijn Sabbatten, dan zullen deze een teken zijn tussen Mij en u, opdat gij weet dat Ik, de Here uw God ben.” Ezech.20:20. (Het woord “teken” is hetzelfde als “zegel” - zie Rom. 4:11.)
Wat kan er nog duidelijker zijn? Gods zegel is Zijn sabbat! Satan wist dat hij de Sabbat moest aanpakken. Geen wonder dat het beest deze wegrukte en er een nabootsing voor in de plaats gaf.
Let eens op de volgende verbazingwekkende uitspraak over het feit dat ze Gods Sabbat heeft weggedaan voor de zondag. “Natuurlijk maakt de Katholieke kerk aanspraak op het feit, dat zij deze verandering heeft bewerkstelligd. En deze daad (let goed op!) is een merkteken van haar kerkelijke macht en gezag in godsdienstaangelegenheden!”
Zondagviering is het merkteken van pauselijk gezag. Het merkteken. Zondagviering is het “merkteken van het beest!”
Het is duidelijk waarom het gaat. God zegt dat Hij de ware God is. Hij heeft Zijn Sabbat gegeven als een teken van Zijn gezag als Schepper van alles. Door de Sabbat te heiligen (appart zetten) erkennen wij Zijn gezag. Maar de Katholieke kerk zegt daarentegen: “Nee! Houdt de eerste dag van de week, en zie, de hele beschaafde wereld buigt zich in eerbiedige gehoorzaamheid neer voor het gebod van de Heilige Katholieke kerk.” “Het is het MERKTEKEN van ons gezag dat we boven Gods wet staan.”
Alleen zij die beter weten en beseffen dat ze Gods gebod overtreden, worden aansprakelijk gesteld. De Bijbel zegt: “Als iemand dan weet goed te doen en het niet doet, is het hem tot zonde.” Jac.4:17
Men wil toch zeker niet onze liefdevolle Heiland pijn doen door één van Zijn geboden te overtreden. Dat zou Zijn hart breken. Zonde doet Hem boven alles pijn. Hij leed zielsangst aan het kruis om onze zonden weg te nemen. Het bloed liep Hem langs het lichaam. Zijn liefde voor ons is zo groot. Zij die bewust het merkteken van het beest ontvangen, doen Gods liefdevolle hart pijn. Als wij verkiezen om al Zijn geboden te houden, maken wij Hem blij.
Als je begint om Hem op een bijzondere wijze te aanbidden op Zijn sabbat, zal Hij die de gelukkigste dag van de hele week voor je maken. Je zult jou zorgen en werk een hele dag terzijde kunnen leggen en genieten van een heerlijke rust met Jezus - niet alleen in lichamelijk opzicht, maar als een zielerust, een vreugdevolle vrede en vrijheid van schuld. Als men op Sabbat moet werken, kan Hij ons ook daarmee helpen. Ik heb nog nooit gezien dat dit mislukte. Zij die zich voornemen de Sabbat te heiligen en niet op zaterdag te werken, staan onder Gods bijzondere zorg en wonderlijke voorzienigheidwanneer men daarvoor kiest. Hij zal je helpen vrij te krijgen op Sabbat, of, als je je werk kwijtraakt, zal Hij zorgen dat je beter werk krijgt. Dat garandeer ik je! Zo is God. Zo is de liefdevolle hemelse Vader!
Geloven alleen de Heer in nabij.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 12 september 2010, 22:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 01:08
|
|
|
MIEKE364 schreef: | De smiley vind ik misplaatst aan het eind van je reactie, Mar. Vergeet je de opdracht die Christus een ieder heeft meegegeven: "heb uw vijanden lief gelijk u zelf." Hoe kom je erbij als christen zoiets te schrijven.
Israël heeft uiteraard en terecht haar bestaansrecht verdedigd en daarvoor fysiek moeten vechten. Dat doet ieder land.
We hebben de opdracht de vrede te bewaren, onderling en met een ieder die op ons pad komt en dat is een heel moeilijke. Waakzaamheid is geboden dat is zeker. |
Waar staat dat: heb u vijanden lief! gelijk u zelf!!!!
deze ken ik wel: Mat 5:44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;
Hoe kom je erbij om mij een christen te noemen! Ik ben niet van de "christendom". Ik leef er wel in maar ben er niet van....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 12 september 2010, 01:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 00:12
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Dat is hele duidelijke taal, Hannah! Wat een gezeur zeg. 't Verbaast mij dat er gelijk van alles achter gezocht wordt, zoals schaamte voor God enz. Dat vind ik echt vergezocht hoor. Als er een etentje georganiseerd wordt, ga je toch ook niet zingen? Laat mensen dan een evangelisatie-activiteit organiseren, waarbij naar harte lust gezongen kan worden. 'k Geloof dat ik dan niet zou kiezen voor de heide, maar voor een stad. Dus.....wie pakt dit op? |
Als het goed is, gaat men met een zingend hart naar de heide. Het liefst ook terug natuurlijk.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 12 september 2010, 00:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 21:19
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Weet je ? Volgens mij zal het CDA het niet bepaald met Thomas eens zijn als je het partijprogramma leest............ Dus hoe je hier nu weer bij komt? En ik denk dat je de laatste zin van hem eens goed moet lezen......als we niet oppassen dooft het licht overal........... |
Nou bijbels gezien had Israel de opdracht van God gehad om al hun vijanden te verdrijven. Doordat ze dat niet gedaan hebben zit de hele wereld met de gevolgen. Dus het licht was al gedoofd.
Zolang ik leef heeft CDA hun partij programma nooit waar weten te maken, elke keer worden die achteraf bij gespijkerd. En/of doen water bij de wijn.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 11 september 2010, 21:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 21:07
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Weet je nu wat het probleem hiermee is? Het is een moeten voor sommige mensen. En dan gaat het mis, vind ik. Als je spontaan bepaalde dingen doet, is het leuk, maar nu moeten we of we moeten niet.... |
Is dat zo??? Dat spontaan zijn, bij een ander als MOETEN overkomt, ligt wel aan hun zelf. Dan ligt het probleem wel bij diegene die menen " te moeten".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 20:52
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het is inderdaad erg naïef om de dreiging van de Islamisering te onderschatten. Heel veel Nederlanders hebben verondersteld dat de Marokkanen en Turken net zo zouden integreren als de Nederlanders in Canada. Hun solidariteit is echter met de Islamieten. De Nederlandse discussie tussen PVV enerzijds en CDA en VVD anderzijds of de Islam een ideologie of een religie is, is onzinnig. Het is wel een religie maar de politieke tak is een ideologie die misbruik maakt van diezelfde religie van de Islamieten. Het feit dat Christenen dat vroeger ook deden met de zogenaamde godsdienstoorlogen geeft aan dat het geen nieuw fenomeen is. Zou het tot een conflict van het Westen met de Islam als ideologie komen, en dat is gezien de ontwikkelingen in Iran niet ondenkbaar, dan zal de Islamitische bevolking in Nederland niet voor westerse waarden en democratie kiezen maar voor de Islam. Een Marokkaan die voor de Nederlandse waarden kiest, wordt door de Berbers beschouwd en benoemd als een verrader. Dat geeft wel te denken. De Islam en het Christendom zijn wel beide een religie, maar de verschillen qua houding, mensbeeld en opvattingen zijn erg groot. De wet van liefde in het Christendom geldt in de omgang met iedereen. In de Islam is er een groot verschil in de omgang tussen Islamieten onderling en en die met ongelovigen, en dat zijn wij dus. De arrogantie en minachting die we bij Marokkanen ervaren, heeft daarin zijn oorzaak.
Het neemt niet weg dat iedere boekverbranding barbaars en onverantwoord is. Dan dooft het licht, overal.
Thomas |
Dit is nou typisch CDA geklets....
Nog heet nog koud.....
Voor veel "chtistenen" die het niet weten, is Wilders een strijder voor de natie Israel. Dat kan ik van CDA niet zeggen. Een balk zonder einde...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 11 september 2010, 20:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 18:44
Onderwerp: Scheiden en hertrouwen
|
|
|
HANNAH810 schreef: | joost, ik heb diezelfde discussie over hertrouw met onze predikant en kerkeraad gevoerd; maar nu is het komende zondag voorbereiding op het heilig avondmaal, en wat doe je dan, he? tegen de visie van de kerkeraad ingaan, heb ik geen moeite mee; mijn leven behoort Hem toe; niet aan een kerkgemeenschap, maar om nu tegen de visie van de kerkeraad in, toch aan het avondmaal te gaan, dat is weer tegen mijn beloften, die ik bij mijn belijdenis heb gedaan; zo kom je gevoelsmatig toch heel gemakkelijk aan de zijlijn van een gemeente te staan, zoals imke en pieter al aangaven.
het zal vast geen gemakkelijke zondag worden, en volgende week ook niet; maar ik verwacht dat God de zegen van de tafel wel naar de bank kan brengen...........
|
Als ik dit zo lees moet ik denken aan de "ballingschap" van Gods volk in Egypte. Zij moesten zich ook houden aan de "wetticisme" van Farao. Dan komt er een verlosser (Mozes) en moesten de Joden kiezen.
Even een Parallelisme waar het antwoordt te vinden is.
De Here Jezus zegt dit:
Rev 18:4 En ik hoorde een andere stem uit den hemel, zeggende: Gaat uit van haar, Mijn volk, opdat gij aan haar zonden geen gemeenschap hebt, en opdat gij van haar plagen niet ontvangt.
Met andere woorden: ga uit de wetticisme van Babylon. Inderdaad sta je dan aan de zijlijn voor hun.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 17:30
Onderwerp: INTIMITEIT MET GOD...
|
|
|
HANNAH810 schreef: | hoe is je gedachtengang dan, wat dat betreft, mar? de joodse beginselen zijn immers voor het volk israel bedoeld? volg je alle oud testamentische wetten? |
Hannah ik geef alleen antwoordt op je laatste vraag op de forum.
Ik volg niet de ceremoniële wetten uit de oude testament omdat deze zijn vervuld door de Here Jezus. De kennis daarvan opend wel mijn ogen waarom Hij de Messias is en wat dat inhoud voor mij persoonlijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 17:18
|
|
|
ANITA324 schreef: | gelovigen schamen zich gewoon voor stel je voor wij als christen in een niet gelovige omgeving stel dat ze ons horen en het word niet gewaardeert stel je voor krijgen we de bommen op de heide stel je voor zeg neej dat ken echt niet hoor we gaan niet over Jezus zingen neej we zingen gewoon een leuk kinderlied of van rene froger of andre hazes of welk zangartiest want tja dat is niet vreemd en kijken de anderen ons niet met verkeerde ogen en opmerkingen aan. In die zin schamen we ons wel een beetje voor Jezus ook al zegt men het van niet. Stel je voor ... |
Stel je eens voor, toen de Here Jezus op een ezel door de poort ging dat zijn volk zich daarover had geschaamd!!!! Dan waren er geen palmtakken aan de zijlijn die riepen van hosanna de Koning van Israel.
Hoe zal het zijn als Hij weer komt???? Schamen????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:42
|
|
|
IMKE917 schreef: | Ff een andere vertaling.
19 Het is een blijk van genade als iemand, doordat zijn aandacht op God gericht is, in staat is onverdiend leed te verdragen. |
Haha is ook goed.... Ik zelf lees "blijk" dat is....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:33
|
|
|
Mischien zou het volgende in een nieuwe topic horen maar dit wil ik nog wel kwijt:
"1Pe 2:19 Want dat is genade, indien iemand om het geweten voor God zwarigheid verdraagt, lijdende ten onrechte".
Ook door scheiding.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:19
|
|
|
IMKE917 schreef: | Dank je wel, Gods zegen, met jou en je gezin. |
Dank je wel zuster!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:16
|
|
|
IMKE917 schreef: | Welterusten Mar. |
weltrusten Imke....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:56
|
|
|
Wow wat een reactie's. De "kippen zitten op hun stok".
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 10 september 2010, 23:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:50
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik begrijp je niet Mar,zeker na wat je meegemaakt hebt zou je juist milder moeten zijn,ieder geluk moeten omarmen.Noem al die pijn en verdriet van een echtscheiding alsjeblieft geen zonde. Ik kan me geen voorstelling maken van wat een mens doormaakt tijdens een scheiding,gelukkig niet!
Ik kan me niet voorstellen dat God Zijn kinderen hun verdere leven in eenzaamheid wil zien slijten,jij wel?Vertel mij dan wat het nut daar van is......... |
Je kunt het ook andersom zien, ons geluk is niet op deze aarde (wereld) maar in de toekomst wanneer de Heer Jezus komt. Wie zegt dat mijn huwelijk afgelopen is in de Hemel??? Voor de maatschappij wel, maar in de Hemel???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:41
|
|
|
PIETER649 schreef: | Als sex voor t huwelijk inhoud dat je FEITELIJK al getrouwd bent, dan is het uitspreken van een scheidingsWENS en het ACCEPTEREN daarvan, vast al FEITELIJK echtbreuk.
Hoe zie jij dat nou? Ben jij nu door de laatste actie van je vrouw nu gered van het stempel GESCHEIDEN?? Dus omdat jouw vrouw haar eigen leven nam voordat de feitelijke SCHEIDING kon worden uitgesproken, zou jij wel opnieuw mogen trouwen en ben jij niet schuldig aan welke vorm van ECHTBREUK dan ook??
Joh, de bijbel en de wet naar je eigen voordeel uitleggen.... dat heb ik al te vaak gezien in mn leven. Ik had jou hoger ingeschat, jammer hoor. |
Joh, je hoeft mij echt niet hoog te schatten.
De Here Jezus werd ook verkettert, dus ik ook...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:11
|
|
|
IMKE917 schreef: | Nee Mar, dat klopt het zijn woorden uit de Bijbel, het Woord van God. Maar wat zou je denken.......zouden al die mensen hier die gescheiden zijn deze woorden niet kennen? Zouden ze daar niet mee hebben geworsteld toen ze in een .......nou ja.....welke situatie dan ook, zaten??? Waarom ze nog eens neerzetten?? Waarom de gescheidenen op de site nog eens een trap na geven. Is er al niet genoeg afwijzing geweest bij een scheiding??
Ik wilde in eerste instantie niet reageren omdat ik dezelfde gedachten had als dat Pieter beschreef. Alleen komen te staan doordat je partner overleden is is ook vreselijk. Maar door deze woorden hier, op deze manier, neer te zetten voelt het alsof je alle gescheiden mensen echt een trap na geeft. Jullie zijn fout jullie zijn veroordeelt tot een leven alleen zijn, jullie zijn...... En dat doet pijn Mar!!
Gelukkig weet ik dat ik een liefdevolle God/Vader heb, die net zo hard met mij mee huilt om deze gebrokenheid in de wereld. God, die mijn (ieders) situatie kent, die mij wel troost, steunt en bemoedigd. Daar houd ik me maar aan vast. |
Dacht jij werkelijk, dat ik niet zou weten wat een scheiding inhoud??? Maar al te goed!!! De dag dat mijn vrouw tegen mij zei: "ik wil van tafel en bed scheiden" heb ik na 18 jaar huwelijk toegestemd. De volgende dag heeft zij zich opgehangen....
Ik kan wel een boek schrijven wat het inhoud om te vechten voor een huwelijk...!!! Liefde hangt soms aan een zijden draadje...
Een ding is het aller belangrijkste, als je maar weet wat genade inhoud. Die ontvang je niet van de mens, maar van God.
|
|
Naar boven |
|
|