Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 15:30
Onderwerp: BIESBOSCH
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | ik hou wel van varen op de love boat, nu nog een vrouw zien mee te krijgen .....
Sorry hoor Sus, gelijk maar ff aangepast .....
.. |
ik dacht dat jij wel tegen een geintje kon...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 14:58
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Oké, bedankt! Ik ga er mee aan de slag.
GrZ! |
handig he' die mannen... Eigenlijk zou je als je een computer koopt in de winkel, er gelijk een man bij moeten krijgen... .....als de computer het dan begeeft of niet werkt zoals jij wil, heb je altijd nog die man die hem aan de praat kan krijgen of er wel iets mee kan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 13:41
Onderwerp: kun je een atheist vertrouwen?
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | Het is voor mijn gevoel geen kwestie van 'durven vertrouwen' Suus! Ik heb daar iig geen moeite mee en vind dat iedereen dezelfde kans mag krijgen... Ik vind het zelf alleen soms lastig als een 'christen' dat soort dingen wel doet terwijl zo iemand toch beter mag weten!! |
oke... mijn reactie was niet in 't bijzonder voor jou bedoeld hoor Marieke, maar mijn algemene reactie op dit topic. Snap je ? Ik heb voor mijzelf wel zoiets van dat het ergens moed vergt om te vertrouwen, vandaar die durf want het is ook mogelijk dat als je iemand vertrouwt (of diegene nu christen is of niet) dit tegen kan vallen en die persoon dus eigenlijk niet te vertrouwen bleek, maar vaak zie je zoiets pas achteraf. Als jij het niet als 'durf' ziet, mag jij dat zo vinden hoor... En idd. van een christen mag je beter verwachten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 12:27
Onderwerp: BIESBOSCH
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | ik hou wel van varen op de love boat, nu nog iemand meekrijgen ..... |
da's niet zo moeilijk Crossie, Herman zegt net dat ie wel wil...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 12:24
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Bedankt voor het plaatje Carin, ik leen die ff van je... Deze verjaardagsgroet is voor Henk350 al is hij geen lid meer van C.M.
Als je dit nog kan lezen... VAN HARTE GEFELICITEERD hENKIE !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 12:08
Onderwerp: annette
|
|
|
PIETER649 schreef: | Hierbij even een update van mijn kant...
Allereerst mn excuses dat ik in de chatroom en op forum wat stil hierover ben, ook niet alle mailtjes beantwoord ik..
Annette en ik waarderen het meeleven enorm!! Maar als je, net als gisteren bijv. 17 uur in het ziekenhuis hebt gezeten bij je vrouw die veel pijn en ongemak heeft, heb je het daar dat halve uurtje ontspanningschatten liever niet daar over. De moeizame bevalling, gecombineerd met de dagelijkse sleur op de zaak, maken dat je graag ff rust hebt.
Maar goed... De bevalling gaat zeer moeizaam. Er is besloten tot inleiden omdat het kind nu toevallig wel goed lag. Dan is een moeilijke bevalling die zomaar nog n week kan duren, te verkiezen boven een keizersnee met een veel langere herstelweg. Ik blijf echter hoopvol dat het vlot gaat en 10-10-10 zou n mooie datum zijn voor de geboorte en voor de hoofdprijs in de staatsloterij. |
haha... die Pieter... jij hebt echt wat met die data he'... misschien is de geboortedag wat voor je toekomstige nummerplaat van je auto ? In elk geval wil ik jullie veel sterkte wensen met die moeizame tijd nu... ik hoop dat humor jullie erdoor sleept... (hielp mij altijd )... nog ff volhouden Annette... sterkte !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 12:02
Onderwerp: danken en bidden
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Toch denk ik dat je een denkfout maakt. Je bent niet de enige daarin. Sommige mensen gaan ervan uit dat deze site te vergelijken is met het gewone leven en denken dat de bijdragen hier op het forum hetzelfde is als in het normale leven. Dit is echter een virtuele wereld die niet te vergelijken is met de werkelijkheid. Het doet mij vreemd voor dat je aan wildvreemde mensen gebed vraagt voor je liefdesleven. En eerlijk gezegd krijg ik de kriebels daarvan. Want daarmee wordt de gebedslijst wel erg lang. Want de volgende keer moeten we bidden voor iemand anders die we totaal niet kennen. En als je gebed vraagt, is de volgende stap dat je een verslag uitbrengt over je relatie en eerlijk gezegd heb ik daar geen behoefte aan om te weten. Ik vraag me echt af waar dat gevoel van vertrouwen vandaan komt, want eerlijk gezegd vind ik dat eigenlijk nergens op gebaseerd. Omdat je toevallig goede chatcontacten hebt? Dit is een open forum, voor iedereen te lezen, dus iedereen kan met je info aan de haal gaan.... |
Wat bedoel je nou te zeggen Chatuliem ? Dat we alleen maar moeten bidden als we iemand kennen ? Ik zou bijna zeggen doen de heidenen niet hetzelfde, maar dat klopt niet want die bidden vast niet Ik snap je punt dat we voor elke single wel kunnen bidden, maar als Joshina nou die behoefte heeft om dat met C.M. forummers te delen, zou ik zeggen laat haar... It's a free C.M. forum (of 'free country') dacht ik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 11:43
Onderwerp: kun je een atheist vertrouwen?
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | Ik denk dat er geen verschil in zit, in wie (dus welke overtuiging) je kunt vertrouwen, ook "christenen" zetten je wel eens een hak of doen iets achter je rug om. |
Ik denk wel dat het met jezelf te maken heeft of je wel of iemand durft te vertrouwen... Ervaring en opvoeding wil niet altijd wat zeggen, want er zijn mensen die herhaalde malen teleurgesteld zijn en toch de moed hebben om mensen positief te bekijken. Misschien is dat ook de instelling dat je mensen niet over 1 kam scheert maar elk 'geval' weer als uniek individu behandelt. Zelfs als je dat in je vroege jaren ontbrak is het toch heel goed mogelijk dat je daar later geen last van hebt.
God kun je altijd vertrouwen !! daar ben ik van overtuigd... bij mensen heb je die zekerheid helaas niet... nee, ook niet als ze christen zijn... (al hoop je dat natuurlijk wel ).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 08:00
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Het off-topic topic, is toch geen klaag-topic geworden. |
nee hoor, ik dacht nu we toch bezig zijn... maar ik zal zwijgen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 07:55
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | In elk geval toch graag gedaan Sus, fijn voor je dat je er nu een stuk minder last van hebt. |
Heb je misschien ook tips voor blaasklachten ???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 07:49
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Heb er jarenlang geen last van gehad Sus, pas sinds begin dit jaar heb ik zo nu en dan weer een "aanval" ...deze bestaat dan in eerste instantie uit aura's en tot nog toe is het me gelukt om de ergste hoofdpijn te voorkomen door zodra de eerste aura verschijnt een flinke dosis paracetamol/codeïne in te nemen. Ik hoop dat het ook zo blijft, maar de kans bestaat natuurlijk dat de aanvallen in de loop der tijd toe zullen nemen in hevigheid...en of het dan nog helpt?? Sja, hoop er eigenlijk nooit achter te hoeven komen!
Maar er zijn ook speciale migraine-tabletten Sus, misschien is dat iets voor je? |
haha die Tess... 't is te merken dat jullie m'n verleden niet kennen... gelukkig heb ik inmiddels al wat jaren "Migrafin" poeders ontdekt... Wat een verrijking was dat... Toen ik "Migrafin" nog niet kende en mijn psychiater me "Sandomigran" voorschreef werd ik telkens doodziek en misselijk... als ik dan na een week ofzo weer opknapte, kreeg ik weer een aanval... zo ben ik maandenlang (jaren ? ) achter elkaar ziek geweest... ik was het zo zat dat ik op een gegeven moment aan het googlen ben gegaan en tot de ontdekking kwam dat er meer soorten zouden zijn... dat was het begin van een gezonder en stabieler leven... en daar ben ik nog altijd dankbaar voor !
Ik voel het nog steeds opkomen, met name rond menstruatie, maar langer dan een dag hoef ik gelukkig niet meer te lijden... Lief dat jullie zo meeleven... tnx !!
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 8 oktober 2010, 07:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 07:43
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
NAOMI695 schreef: | oooh das heel eenvoudig opgelost hoor ik ben de vriendin van smulpotje dus word ie een beetje boos en beroerd als iemand anders mij een plaatsje in zijn auto aanbiedt terwijl ik juist mijn horizon wil verbreden en gezellige contacten op wil doen gewoon gezellig ... |
dat dacht ik dus al... Naomi (of moet ik zeggen Momo... ) Dat groene monster had ik al eens gezien maar dan dus onder jouw profiel en naam...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 8 oktober 2010, 08:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 18:47
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ik kan dat!
Aangezien het niet pedagogisch verantwoord schijnt te zijn om een 5-jarige zijn eigen eten te laten koken zullen we het vooral moeten doen met een heeeeleboel paracetamol en rustig tijdverdrijf...dus ja, zo nu en dan kijk ik es op CM. Want of ik dat nou doe of niet, gaat toch wel door... |
Helpt dat echt bij jou Tess ?? Ik hoor dat ook wel eens van mijn zus dat ze paracetamol neemt tegen de migraine... blijkbaar een ander soort, want bij mij helpt paracetamol voor geen meter...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 18:44
Onderwerp: onze héérlijke PUBERTJES ...
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Je geeft er in ieder geval een mooie praktische aanvulling op.
Btw (off topic): ben je nog op zoek naar vrijwilligerswerk? |
tnx... 'k Ben niet op zoek momenteel, ben aan het uitzieken...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 7 oktober 2010, 18:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 18:37
Onderwerp: onze héérlijke PUBERTJES ...
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Hoi Inka,
Ik heb ze zelf niet, maar k werk er wel mee. En, hoewel ik jouw zoon natuurlijk niet ken, is het probleemgedrag in 9 van de 10x een vraag om aandacht... en aandacht.... Oh... en liefde.
GrZing! |
Alsof je mijn gedachten kon lezen Zinga... Da's nou net wat ik in gedachten had, maar je bent me voor...
Dus... 1. Aandacht 2. Blijf bij je grenzen Inka 3. Laat weten dat hij altijd bij je terecht kan. 4. Praat met elkaar over bijv. zijn belevenissen op school die dag en doe dit regelmatig.
Ik ben wel geen moeder maar kan me er iets bij indenken... 'k Hoop dat je hier wat aan zult hebben. Veel succes !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 18:32
Onderwerp: 9 Oktober Provincie Groningen Uit eten gaan !!!
|
|
|
SMULPOTJE144 schreef: | Dat heb ik niet gecontroleerd... |
Ik onthoud dat als iemand een groen monster (shrek ?) bij zijn of haar profielfoto heeft staan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 18:23
Onderwerp: 9 Oktober Provincie Groningen Uit eten gaan !!!
|
|
|
SMULPOTJE144 schreef: | Mijn tweelingbroer.... |
Jaja... g'loof er niks van... volgens mij moet dat dan een tweelingzus zijn haha... maar dat klopt ook weer niet he'... Ergens vermoed ik hier een CM-setje... en anders is 't heel toevallig (uhum) dezelfde foto ? Volgens mij zit er onder dat groene monster een vrouw...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 20:40
Onderwerp: wie kan goed raden cq.gokken?
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Uuuh..David, Benjamin, Jonathan.... |
Ik gok op Ezra...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 19:48
Onderwerp: CM relatie
|
|
|
Gefeliciteerd Roos ! met je Wim ... Leuk voor je !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 19:06
|
|
|
CARIN303 schreef: | Je zou diegene nog een mailtje kunnen sturen hierover. |
Ja da's waar... niet bij stil gestaan eerlijk gezegd, maar ik ben bang dat het dan over en weer blijft gaan, en aangezien zijn eerdere reacties hier op het forum heb ik daar geen zin in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 18:16
|
|
|
Vreemd hoor dat ik nu niet eens meer kan reageren op 't ene topic, waarin ene man beweert dat ik zou oordelen ? Er zit nu een slotje op... ik vind nog wel dat ik iets mag zeggen van de reactie naar mij toe... ik ben me namelijk niet bewust dat ik aan 't oordelen was ... ik vond enkel dat je op zo'n manier niet met elkaar om hoort te gaan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 18:09
Onderwerp: wáárom zijn wij hier in hemels naam gezet op aarde ...
|
|
|
VLINDER311 schreef: | klopt wel wat je schrijft, maar bij de schepping van de mens waren we er alleen voor Hem gemaakt. |
Sommige reacties verbazen mij echt... !
Allereerst kreeg Adam een taak... hij mocht de dieren namen geven.
En verder: Er staat toch echt ook dat God omzag naar de mens... waarom zou Adam anders een vrouw hebben gekregen ? Zo goed is God voor ons en mogen wij daar dan ook niet van genieten ?
Jammer dat sommige reacties eenzijdig worden neergezet, dat is mijn mening.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 01:13
Onderwerp: Ik vind de ISLAM ENG ! Wat zijn jullie reacties?
|
|
|
INKA401 schreef: | ik wil reageren met de volgende woorden ...
ten eerste heb ik mij nooit verdiept in de koran ... niet dat het mij niet intereseerd .. heb aan mijn éigen geloof, méér dan zat ... als ik ál die negatieve berichten leest over de koran, dan heb ik daar mijn bedenkingen over ... het woord allah staat voor het woord God ... en is dat niet precies het woord waar wij óók in geloven? ... nee ik ben niet kort door de bocht ... ik heb in het verleden gewerkt in saudi-arabié ... de bron van het islamitisch geloof ... ik ben daar véél geweest, en wat mij daar opviel is, dat de islamieten zich daar zéér veel mee bezig houden ... uuuh .... daar kunnen wij christenen nog wel een voorbeeld aan nemen hoor ... verder zeg ik niets ... ik vind het een moeilijk onderwerp ... wil alleen maar zeggen ... laat ieder in zijn eigen waarde ... is of word er geweld mee gemoeid ... já dan ben ik zéér tegen, maar laat een ieder in zijn eigen waarden svp ....
ik respekteer ieders geloof, en denk mij het mijne over ... |
Dat hoor ik wel vaker dat "allah" dezelfde God zou zijn, maar daar ben ik het niet mee eens. Moslims geloven wel in Jezus volgens mij maar meer dan een belangrijk man zien ze Hem volgens mij niet.
Jezus Christus is echter onmisbaar voor een christen, immers Hij heeft de kloof overbrugd die er was ontstaan tussen God en mens na de zondeval... (door Jezus is er vergeving mogelijk !!). Verder vind ik ook de God van Abraham, Isaak en Jacob wezenlijk verschillen van "allah" die van een afstand aanbeden wil worden... De God van Abraham, Isaak en Jacob komt nu juist naar de mens toe, is begaan met de mens, wil voor hem zorgen !
Bovendien lees ik in de bijbel dat er maar 1 God is... de andere zijn in werkelijkheid geen goden... "allah" mist voor mij iets wezenlijks, immers zonder te geloven dat er een bemiddelaar is namelijk Jezus Christus, is er geen vergeving van zonde... tenminste zo denk ik erover.
Toch vind ik de islam niet eng... ik zou het wel moeilijk vinden als ik in een niet democratisch land zou wonen, waar ik niet openbaar uit zou mogen komen voor mijn christen zijn. Nu denk ik dat je juist een getuige kunt zijn van je christen zijn, ook voor moslims... zal niet gemakkelijk wezen, maar acceptatie en praten schept volgens mij mogelijkheden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:26
Onderwerp: annette
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Zo, en toen was ik weer thuis .
Dank je wel voor jullie medeleven. Ik heb verplicht bedrust en maandag afspraak maken voor halverwege volgende week in het ziekenhuis om te kijken hoe we dan weer verder gaan. Voorlopig heb ik gelukkig een beetje slaap ingehaald, lopen lukt nog niet, maar schuifelen gelukkig wel. Pijn is weer uit te houden, dat gaat tot het geboren is nu eenmaal niet beter worden, dus we hopen dat ukkie een beetje op wil gaan schieten nu. |
Welkom thuis Annette... Ik hoop voor je dat de pijn uit te houden blijft... sterkte !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:03
Onderwerp: wie kan goed raden cq.gokken?
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | vul de lijst maar aan.
carin 303.......zoon pieter jr. mario216.......dochter annie grace585........zoon sam griffin748 .......meisje eva jonathan890......meisje helga....spreek uit als ''hèlkaa'' van Allo Allo Tess731........meisje Petra Marijan072........meisje Marijan (de wens is de vader van de gedachte Loes550............meisje Yoninah (hebreeuws: kleine duif) inka401.........tweeling meisjes anniebal en anniebol martin695.....tweelingmeisjes visser278....tweeling jan en saar jolan931 ....jongen cm eva685 ....tweeling heidi en peter Josina022..........meisje Jeanette Carien .....zoon Cornelis Marinus (CM) roepnaam Harm Leanne226 ......meisje Emma frankt627......een meisje Ruth (...het zal wel een jongen worden zeker..) Zinga672...... meisje/jongetje en heet natuurlijk Remy sofie807..... een schattig meisje :Cathleen gezegend, puur, heilige schoonheid | susannah475..... een jongen Apie hihi (A van Annette, Pie van Pieter... )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 02:38
|
|
|
LOES550 schreef: | http://www.youtube.com/watch?v=vuXgPihspYo&feature=related
Dit lied verwoord een beetje wat er oa in mn dochter (20) om gaat. Ze heeft veel angstaanvallen op t ogenblik. Ineens kwam de vraag: Als ik bid dan krijg ik weer iets anders erbij, nachtmerries of nog meer klachten. Ik durf niet meer te bidden. Mijn antw: Dat komt echt niet van God, je wordt niet gestraft door God, God is een God van liefde. Nu twijfelt ze erg. Ze denkt dat God tegen haar is. Hoe kan ik haar nu het beste helpen? Ik vind het zelf al zo moeilijk om God te begrijpen.
Ik wist niet waar ik t moest plaatsen, |
Misschien durft ze wel dingen te zeggen tegen God (met haar ogen open) ? Ik zou het niet forceren als ze het niet durft... ! Misschien kun je aan haar vragen of ze 't goed vindt als jij voor haar bidt ?
Ik heb zelf wel ervaren dat als ik bidden ff niet kan dat het beter gaat met ogen open en gewoon te praten omdat ik anders soms te emotioneel wordt... ik merkte dan zelf bijv. dat er meer meespeelde en dat dat eruit kwam bij de openheid naar God toe. God is een helpende God, ook als je dat misschien op 't moment niet zo ervaart, toch wil Hij samen met jou er doorheen gaan. Het geloof kent diepe dalen (ook wel schaduwen des doods genoemd), maar het mooie van het geloof is dat je er niet alleen doorheen hoeft te gaan. God wil met je meegaan.
Weet je Loes, die angstaanvallen komen ergens vandaan... ik heb geen idee wat er precies met je dochter aan de hand is, maar ik weet wel dat ikzelf ooit veel angstaanvallen heb gehad en nachtmerries enz. Het lijkt mij goed om er goede professionele hulp bij te halen. Ik denk dat je in het begeleidingsproces er achter komt wat er precies speelt (waar die angstaanvallen vandaan komen) en bij mij is het zo gegaan dat het bidden weer kwam op een moment dat ik eraan toe was. Ik heb me nooit geforceerd daarin gevoeld door God, soms wel door mensen...
Ik denk dat de angst idd. niet van God komt, maar te maken heeft met wat ergens iets wat ze heeft meegemaakt; misschien kan het helpen als je dit tegen haar zegt...
Ik wens je heel veel sterkte Loes !; en als je iets kwijt wilt je mag 't altijd aan me mailen, misschien kan ik ergens iets voor je betekenen.
Ik vind het trouwens een keigaaf nummer !! 'k Wou dat ik dit lied had gekend in die oh zo moeilijke tijd die achter me ligt. Dank je wel voor het delen ervan... !!
"Als God voor ons is, wie zal tegen ons zijn ?" (Rom. 8:31 e.v.)
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 3 oktober 2010, 02:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 oktober 2010, 17:32
Onderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
|
|
|
MAR907 schreef: | De "kerkgang" op zondag is pure traditie van de christendom.... Heb ik niet nodig want mijn " kerkgang" is alle dagen en momenten in mijn binnenkamer..... Niemand heeft "kerkgang" of "samenkomen" nodig om de Heer centraal te zetten in zijn leven... |
JOSINA022 schreef: | Ik heb echt wel de kerkdiensten nodig als onderdeel van het centraal zetten van God in mijn leven.
In deze diensten word ik onderwezen, opgebouwd, vermaand, gesteund en getroost.
In en om deze diensten heb ik veel contact met gemeenteleden. Hen heb ik nodig om niet alleen in mijn geloof te hoeven staan. Ik kan met alles bij hen terecht, wat ik ook nodig heb. Zo ook de andere kant op.
Wij zijn persoonlijk allemaal een onderdeel van het lichaam: jij bent de hand en ik de voet en wij zijn allemaal nodig. |
Ik denk zelf dat de kerkgang onderdeel is of kan zijn (ik denk ook aan mensen die bijv. vanwege ziekte of ouderdom of wat ook niet naar de kerk gaan of kunnen gaan) van die dag die je voor God apart zet... Of dat nu de zondag is of de sabbath, welke dag dat nu precies is, ik denk dat dat voor God niet uitmaakt. Volgens mij gaat het er om dat je in het gehaast en gewerk van de hele week even een rustdag in last... even op adempauze komt en realiseert wat echt belangrijk is, al is dat als het goed is ook verweven in de hele week.
God heeft die rustdag voor de mens ingesteld... niet als last, maar omdat God als geen ander weet wat de mens nodig heeft. Ik ben zelf wel erg blij daarmee... anders heb ik de neiging om op zondag dezelfde dingen te doen als andere dagen en nu hoef ik van mezelf bijv. op zondag niet te strijken... en kan ik eens lekker op me gemak een boek lezen... Bepaalde dingen kan ik immers de hele week doen, dus dat ene dagje hoeft het dan ff niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 september 2010, 17:58
Onderwerp: wáárom zijn wij hier in hemels naam gezet op aarde ...
|
|
|
VLINDER311 schreef: | Wij zijn hier geplaatst omdat God relatie wilde met de mens. Hij wandelde in de hof met Adam en Eva. Vandaag de dag wil Hij nog steeds relatie hebben met ons Hij wil onze Vader zijn. We mogen Hem ieder moment aanspreken.Hem eren en bedanken voor wie Hij is en wat Hij voor ONS heeft gedaan. |
mooi gezegd Vlinder... Ik denk zelf ook dat dat in 1ste instantie de bedoeling was... super toch dat God relatie met de mens wil ? !! En Godzijdank kent God zoveel genade dat Hij toen het mis ging Zelf voor een oplossing zorgde... Jezus die de puzzel weer compleet maakte, zo zie ik het wel eens... En wat in 1ste instantie de bedoeling was is door Jezus weer mogelijk.
Ik denk ook dat we op de aarde zijn gezet om elkaar de Liefde te laten zien, zo met elkaar te mogen leven. God is een goede God die ons terzijde wilt staan... ik verwonder me er altijd weer over...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 september 2010, 21:28
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
CARIN303 schreef: | Wauw....wat zijn jullie allemaal lief voor mij . Ik ga zeker wat tips uitproberen...nu lekker mn nestje in!! Slaap lekker! |
Beterschap ! (Ben bang dat je gewoon moet uitzieken... dus jezelf beetje verwennen, oke ? ).
|
|
Naar boven |
|
|