Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 21:18
Onderwerp: Ramp
|
|
|
MARIO216 schreef: | Aan mij |
Als je honger hebt mag je best komen eten hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 21:10
Onderwerp: Ramp
|
|
|
MARIA576 schreef: | Eerlijk gezegd was/ben ik ook behoorlijk sceptisch, vooral toen ik hoorde dat 'het de ergste hongersnood in 60 jaar is'. Ik dacht: 'hoe kán dat nou, ik ben nog geen 60 en ik weet toch zéker dat ik al vaker heb gehoord dat er vreselijke hongersnood in Afrika is? Hoe doen zij hun jaartelling dan? Eén jaar bij ons zijn er 10 bij hun? Toch blijf ik dit wel volgen en als ik geld geef, dan aan organisaties die ik (persoonlijk) ken én vertrouw. |
Ow, dat lag dus niet aan mij. Voor mijn gevoel was er mijn kinderjaren (jaren 80 dus)vreselijk veel hongersnood in afrika? Het eerste wat in mn hoofd schiet bij het woord Ethiopie is hongersnood, en beelden met uitgemergelde kindertjes met opgezwolle buikjes, vol met vliegen, dat zag je toen zo vaak op tv. Wat ik ook vaak hoor van mn leeftijdsgenoten waren de opmerkingen van moeders als je je bord niet leeg at: de kindertjes in afrika zouden dolblij zijn met zo'n bord eten (nou weet je wat mam, stuur het op!)
Ik geloof best dat er voedseltekorten zijn, die zijn daar vrijwel altijd. Ik wil ook nog wel geloven dat er meer hulp nodig is. Maar de ergste in 60 jaar wil er hier niet helemaal in. En giro 555....staat daar niet nog heel veel geld op wat mensen hebben gegeven voor de tsunami in azie en de aardbeving in Haiti? Als ik geld geef wil ik wel dat het besteeds wordt voor waar ik het aan geef. Geef ik voor Azie, wil ik ook dat het in Azie uitgegeven wordt. Als ik geef voor Haiti, wil ik dat het daar gebruikt wordt, en niet dat 3/4 van het bedrag op een rekening blijft staan. Eerlijk gezegt ben ik mn vertrouwen in die organisaties zo kwijt dat ik echt niet zou weten waar ik nog wel met een gerust hart geld aan kan geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 16:32
Onderwerp: Negatief
|
|
|
HENKWAL969 schreef: | Ik werd overmand door ernstig negatieve vibes |
ow, dus eigenlijk is het besmettelijk......zou dat de oorzaak zijn dat zoveel mensen er tegenwoordig last van hebben?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 14:50
Onderwerp: Wat is nou eigenlijk een datingsuitje?
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Diegene die het uitje organiseerd heeft een bepaald idee bij dat uitje en als die persoon vind dat het niet leuk is dat er kinderen bij zijn, dan is dat toch zijn/haar goed recht? |
En daar heb je meteen het punt waar het hier op cm vaak bij misgaat.
Als iemand zegt: op die en die datum gaan we dit of dat doen, krijg je eerst een hele rij reakties van mensen die niet kunnen, niet willen of het hele uitje aan willen passen aan hun eigen ideaalbeeld van een uitje.
Bekend voorbeeld: iemand organiseert iets en een van de aanmelders vraagt of iedereen zn zangbundel meeneemt zodat we kunnen zingen met elkaar. Waarop spontaan veel mensen afhaken die daar niet van houden., en aan de organisator wordt niet gevraagd hoe hij of zij daar over denkt.
Wat is er zo moeilijk aan om niet te reageren als het een uitje is dat jou niet trekt, of als het op een datum is die jou niet uit komt? De keuze om niet te gaan is ook een keuze
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op maandag 11 juli 2011, 14:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 14:39
Onderwerp: Negatief
|
|
|
Enkel maar positief zijn lukt mij ook echt niet. Maar ik heb aan een paar uur negatief en bloed-chagarijnig zijn tegenwoordig genoeg, dan is het mn lijf uit en kan ik weer redelijk de zon zien tussen de wolkjes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 13:34
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Tja, als je een uitje uitsluitend als doel ziet om te daten, dan kom je idd bij de door CM georganiseerde uitjes terecht. De uitjes door de leden kunnen een date opleveren, maar dat hoeft niet, dus in die zin is dat geen dating uitje. |
Het heeft anderhalf jaar geduurt, maar zie hier het resulaat van veel (teveel) discussies:
de picknick is geen datingsuitje , net als alle andere door leden georganiseerde uitjes. Komt er toch een relatie voort uit een uitje, geweldig toch!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 07:37
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je zit niet op CM om met zn allen de libelle te bespreken, dus in mijn ogen moet je heel voorzichtig zijn met je kinderen. En dat kan overdreven voor de ander klinken, maar ik vraag me af hoe dat werkelijk in de harten van de kinderen zit. Vaak hebben ze al een moeilijke tijd achter de rug en zijn extra afhankelijk van de verzorgende ouder geworden. Moeten ze nu ook meegesleept worden in het dategebeuren van de ouder? En je kunt het wel geheim houden voor ze, maar onbewust weten ze toch wat er aan de hand is. Anders vertellen de andere kids ze het wel. Dus, om nog meer onzekerheid te voorkomen, vind ik dat je CM en kinderen gewoon niet samen moet brengen... |
Dat vind jij voor jou kinderen, ik voor mijn kinderen, maar dat moet een ander zelf voor zijn of haar kinderen zelf bepalen. En ook niet iedereen zit op cm om een relatie te zoeken. Ik had gisteren nog een cmer op de koffie die net als ik destijds hier enkel lid werd als tijdsverdrijf, op de lange stille avonden na mijn scheiding.
Maar dat was de vraag nu een keer niet. We weten dat de meningen daarover verschillen, en das toch ook niet erg? De vraag was nu: wat is nu eigenlijk een datingsuitje? Of misschien moet het meer zijn: wat is daten? Is dat gewoon elkaar ontmoeten, of ontmoeten met meer verwachtingen?
Het zou zomaar kunnen dat dat de mening over dat woord net zo verschillend zijn als de mening of je wel of niet je kinderen meeneemt.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op maandag 11 juli 2011, 07:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 00:02
Onderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Ook ik ben geslaagd op CM
Zelfs zonder dat ik op zoek was We zijn al 1.5 jaar harstikke gelukkig samen, dus...
ER IS HOOP |
zeker, wij vonden elkaar op cm en zijn inmiddels ruim 2 jaar getrouwd en gezegend met een dochter.
Maar de meeste mensen verdwijnen langzaamaan van cm als ze elkaar gevonden hebben, dus misschien lijkt het daardoor dat het niet zo vaak lukt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juli 2011, 09:22
|
|
|
Regelmatig vallen we hier over elkaar heen over wat de opzet van een door leden georganiseerd uitje is. Vaak breekt dan de discussie los: is het een datingsuitje?
Maar wat is nou een datingsuitje?
In mijn ogen organiseerd cm zelf uitjes die op daten gericht zijn. De leden organiseren zelf regelmatig wandelingen, picknicks , etentjes, volgens mij allemaal enkel bedoelt zijn als gezellig uitstapje, zonder dat er bijbedoeling zijn.
Wel vind ik dat als je zoiets bezoekt, je vooraf kan weten dat anderen het misschien wel gebruiken om mensen te ontmoeten die ze anders nooit in het echt te zien zouden krijgen.We zitten tenslotte wel op een datingsite.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juli 2011, 09:12
Onderwerp: ga je mee op 2 juli? picknick op de hei in ede; evt met bbq
|
|
|
Cross, of het nu 1 of meerdere malen gebeurd, of niet gebeurd is maar kan gebeuren, dat maakt niet uit Het gaat mij erom dat je dat als organisator, of overig bezoeken niet van te voren weet.
Maar dat is niet enkel met een picknick zo, dat is met elk uitje dat je organiseert via een datingsite. Zoals jij je vast nog wel kan herinneren heb ik,voordat ik hier een relatie kreeg, nooit willen daten of afspreken met mannen.(ja, ook ik heb 1 uitzondering op die regel gemaakt ) Wat dan voor die heren de enige optie bleek te zijn om me ooit in het echt te ontmoeten, was naar een uitje dat 1 van de leden via cm organiseerde. Ik heb nooit last van iemand gehad op zo'n uitje, maar heb wel eens een avond mn best gedaan om iemand te ontlopen, om vervolgens al voor ik thuis kwam een een lange mail in mn mailbox te hebben over hoe leuk je wel niet was in het echt. En dat is niet erg, t is hier een datingsite, dan kan je dat verwachten, ook als uitjes niet als datingsuitje wordt georganiseert.
Maar daarmee kom ik eigenlijk meteen op een andere vraag: wat is nou eigenlijk WEL een datingsuitje?
Maar om niet nog verder offtopic te gaan open ik die wel ff bij vriendschap en relaties.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 21:15
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dáár zullen we het maar niet over hebben. Je moest eens weten wat voor geweldige buren ik heb. Die komen in aanmerking voor de nominatie, buur van het jaar. |
Heerlijk is dat he, wij hebben dat ook. Dat vind ik het enige jammer van verhuizen, ik kan mn buren niet meenemen
( gelukkig verhuizen we maar 300 meter en gaat mn buurvrouw vanaf september 3 dagen in de week op Esther passen dus zien we elkaar nog bijna dagelijks)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 21:04
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
VISSER278 schreef: | De geweldige geur van een barbeque , die bij de buren aanstaat, dringt in mijn huis. |
Heb ik leukere buren, die nodigen heel de straat uit voor hun bbq
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 14:42
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
MARIA576 schreef: | ja dat kan dus ook nog! nu weet ik het zéker: 'k ga in de keuken zitten! |
Is die pan nou nog schoon geworden...of zit je nog steeds in de keuken
Ik heb zojuist een frisee gebakken.......t had en taartbodem moeten worden maar ik vergat de bakpoeder Dus ik zit nu ook in de keuken, bij bodem nummer 2, voordat ik die vergeet uit de oven te halen. Ik ben zooooooo blij als ik verhuisd ben en ik mn gedachte weer bij mn gewone bezigheden kan houden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 14:34
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik ook... te meer omdat er nu echt geen budget meer is voor pizza en dergelijk junkfood |
Joh, met zo'n keuken kom ik de keuken niet meer uit hoor (zelfs zonder ketting niet )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 10:41
|
|
|
HANNAH810 schreef: | zullen we doen wie het langst zijn/haar mond kan houden, annet? doe ik hier met de kinderen ook nog al eensll
smakelijke en gezellige barbeque gewenst voor vanavond! |
Ach, wat moet je antwoorden als iemand bevestigt dat wat jij niet wil, blijkbaar wel gebeurd, ook al wat het een uitzondering .
jij en je mede-picnickers alsvast een hele gezellige dag toegewenst op jullie volgende uitje!
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op zaterdag 9 juli 2011, 10:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 10:18
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Een pannelap Krijgt Pieter ook pannelappen te eten? Is dat een Duits gerecht? Ik leer elke dag wat anders bij. Ik ga thee drinken...hopelijk brandt het water niet aan...
Pffff, aangebakken gekookte eieren en pannelappen... Moeten wij mannen, het zwakke geslacht dan echt voor alles zorgen??? |
Met een gasfornuis hield ik onder het koken regelmatig per ongeluk mn pannelap in de vlam. Nu heb ik zo'n hopeloos ouderwetse electrisch kookplaat, dus de pannelappen erin houden gebeurt niet meer, maar hierbij vergeet ik regelmatig een pit uit te zetten als ik klaar met koken ben.
Volgende week komt mn nieuwe keuken, met keramische kookplaat die zichzelf uitschakeld als er geen pan op staat. Benieuwd wat ik daar weer verkeerd bij ga doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 21:12
|
|
|
MARIA576 schreef: | ik dacht óók dat me dát nooit zou lukken! ik voel me dan ook bijzonder....stóm! Maar als ik naar die pan kijk...? moet ik toch concluderen dit níét gedroomd te hebben! (de soda maar eens gaan zoeken...!) |
Als soda niet helpt kan je hem nog vol met water zetten en een schep waspoeder er in gooien, half uurtje zachtjes laten koken, en meestal is het dan wel schoon.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 21:07
|
|
|
MARIA576 schreef: | .....ik voor het eerst in m'n leven eieren heb laten aanbranden? nee, geen gebakken eieren, maar gekookte! 't is me wat... ben ik nou een kluns of bijzonder? |
Ik heb van alles aan laten branden, van aardappel tot pannelap, maar gekookte eieren aan laten branden is me nog nooit gelukt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 21:04
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik verkeerde inderdaad in de veronderstelling dat jij, op het tijdstip waarin je dit geplaatst hebt, in mijn 2e fabriek hard aan het rubber plakken was... zo blijkt maar weer... een personeelslid kan niet zonder toezicht |
Volgens mij ben je vergeten dat dit personeelslid momenteel nog moederschaps verlof heeft en helemaal niet op de zaak aanwezig hoort te zijn. Ik heb die 400 rubbertjes vanmorgen dus in mn eigen tijd geplakt.........wanneer worden die overuren eigenlijk uitbetaald
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 10:26
|
|
|
HANNAH810 schreef: | het getuigd denk ik van een stukje eigen identiteit, wanneer je keuzes kunt en durft maken, annette! ik denk dat je als gezinnetje ook dichter bij huis gezellig met elkaar kunt picknicken.......in de tuin van jullie nieuwe huis, bijvoorbeeld!!
uiteraard had ik het erg leuk gevonden je eens te ontmoeten, maar mocht dat er van komen, dan dat zal dan niet op een picknick zijn. en een discussie op een mooie avond als deze lijkt me inderdaad geen strak plan; gelijk heb je!
ps. gaat het al beter met je rug? niet echt het ideale moment om tijdens het verhuizen op gestrekt op de bank terecht te komen, he? ik hoop voor je dat je snel weer "in de benen" bent. beterschap in elk geval! |
Voor we in die tuin gaan picknicken mag ik morgen eerst ff bij de buren aanschuiven voor een bbq. En over 3 weken bij de volgende buren...ik heb helemaal geen tijd om te picknicken joh
En een middagje rustig aan doen, een warme douche en een goede nachtrust doen wonderen voor een een zere rug. Vandaag beetje voorzichtig doen en wat vaker pauseren (lees: gewoon op cm gaan hangen onder werktijd ) en dan lukt het allemaal wel weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 juli 2011, 20:28
|
|
|
Quote Susannah:
Ik weet denk ik wat je bedoelt... maar dat wat jij omschrijft als 'vrijgezellensfeertje' was alleen maar tekst op het forum (wat later op het forum een andere strekking kreeg) en toen het eenmaal zover was was de sfeer niet daten maar gezelligheid, maar heb je het wel eens live ondervonden ? En kun je er dan wel over meepraten als je nog nooit een van de picknicks hebt meegemaakt ?
Zover is het toen nooit gekomen geloof ik, volgens mij is die picknick toen nooit doorgegaan. (ik zei vorig jaar maar dat is alweer 2 jaar terug)
Dat het enkel op forum was klopt ook, maar hoe dat dan op de hei verder gaat kan ik niet voorspellen. En dus hebben wij daar de keuze gemaakt: onze kids niet op cm-uitjes mee.
Je ziet mij dus ook nergens zeggen dat er zo'n sfeer hangt, ik ben er nooit geweest dus ga daar ook helemaal geen oordeel over geven.
En ik hoef helemaal nergens over mee te praten, want ik ga er niet heen met mn kinderen. De enige reden dat ik dit stukje plaatste is dat Crossroad er naar vroeg, niet om voor de 100ste keer de discussie over het wel of niet goed zijn van de picknick op te starten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 juli 2011, 18:02
Onderwerp: eigen bijdrage aan je eigen kerk
|
|
|
ROADY641 schreef: | De Heere God heeft de blijmoedige gever lief.
Beproeft Mij daar toch mee, zegt de Heere, dan zal ik de sluizen van de hemel voor jullie openen. |
Klopt..maar daar staat niet bij dat je het perse aan de kerk moet geven. Er zijn nog veel meer mogelijkheden om je `tienden`te geven lijkt me.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 juli 2011, 16:07
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Waarom ga ik altijd door mn rug op het moment dat dat echt ff niet uitkomt
(nu wel een goed excuus om languit op de bank de tour de france te gaan liggen kijken )
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op donderdag 7 juli 2011, 16:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 juli 2011, 16:02
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Maar wat is dan volgens jou het "hele concept van deze picknicks" ... Ben wel benieuwd naar je uitleg en of dit overeenkomt met de uitleg die Hannah, als initiatiefneemster, er aan geeft. |
Ons bezwaar tegen de picknick heeft niets te maken met de uitleg van Hannah. Wij zijn overtuigd dat Hannah oprecht gewoon een gezellig samenzijn wil organiseren, een uitje waar velen veel plezier aan beleven en wat we iedereen van harte gunnen.
Wat voor ons het punt is, is dat ook al wordt dit niet georganiseerd wordt als zijnde een datinguitje, maar dit is wel een datingsite. En ook al wordt het niet georganiseerd als datingsuitje, je hebt als organisator nooit in de hand(en die verantwoording heb je ook helemaal niet) hoe een andere bezoeker er tegenaan kijkt. Die ziet het misschien wel als een gelegenheid om potenciele dates te zoeken. Vorig jaar, bij het eerste picknickplan hebben we ons mog wel opgegeven, maar na enige tijd ontstond er op het forum al een vrijgezellensfeertje. Das niet erg, maar daar wil ik mijn kinderen niet bij hebben.
Wij hebben het principe: onze kinderen willen we niet meenemen naar uitjes die via cm georganiseert zijn. Ook naar de feesten bij Inka destijds hebben we ze bewust nooit meegenomen. Als wij zelf een bbq gaven voor cmkennissen hebben we er altijd bewust voor gekozen zelf mensen uit te nodigen en geen algemene oproep op het forum te doen. Ik wil mijn kinderen niet zomaar tussen een groep mensen zetten die ik zelf niet eens ken. Wij zijn lid van een datingsite, wij kiezen hiervoor, zij niet.
We hebben dus geen probleem met de picknick op zich, als we nog kinderloze weekendjes hadden gehad, hadden we er misschien wel 1 bezocht. En dat wij dit voor onze eigen kinderen niet willen, wil absoluut niet zeggen dat zoiets niet georganiseerd moet worden. Iedereen moet hier zn eigen afweging in maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 16:52
Onderwerp: Getrouwd zijn en op een datingsite staan .
|
|
|
[quote=ANITA695]
Jij mag je mening geven, ik ook.Je hoeft me dus ook niet te vertellen dat ik mn mond moet houden, ben ik dus ook absoluut niet van plan.
Jij opent dit topic, uit woede omdat iemand iets tegen je zegt wat je niet zint. jij mag iedereen die iets zegt wat je niet zint aanvallen. Je mag zelf mij aanvallen omdat mijn man iets tegen je zegt wat jou niet aanstaat. Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen uitspraken, NIET voor die van een ander. Heb je me ooit gevraagd wat ik van die uitspraak vond? Geloof het niet he. (en ja, die zou ik anders geformuleerd hebben, maar daar hoeft mn man dan weer geen boodschap geen te hebben)
Om ff ontopic te blijven:
Omdat jij helaas treurige dingen op relatiegebied hebt meegemaakt, mogen mensen (die vaak zelf ook genoeg ellende op dat gebied gehad hebben) die hier hun geliefde vinden blijkbaar niet op cm blijven staan. ,En geloof het of niet,ik kan me best voorstellen dat het zeer kan doen dat te zien, maar als je je aanmeld op een datingsite kan je er ook vanuit gaan dat je mensen tegenkomt waarbij dat gelukt is. De meeste mensen die hier zitten en een relatie hebben, hebben elkaar op deze site gevonden. Maar buiten dat vonden ze ook gewone vrienden, en dat is voor de meeste van ons de reden om lid te blijven, of om af en toe nog even terug te komen. Christianmatch adverteerd zelfs met het regeltje: ook voor vriendschap.
maar zoals jij je nu aangevallen voelt voor meerdere mensen, zo worden mensen met een relatie hier heel regelmatig aangevallen op het feit dat we een relatie hebben. terwijl de meeste er in hun profiel toch heel eerlijk in zijn geloof ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 16:23
Onderwerp: Getrouwd zijn en op een datingsite staan .
|
|
|
[quote=ANITA695]
het enige dat je in het woordenboek vind als uitleg van nabestaanden is toch echt famililid van een overledene.
Ik vind dit wel een erg makkelijke manier van je verwijten goed praten, het ligt altijd aan de ander die alles verkeerd opvat. Als je niet tegen kritiek kan, is het misschien handig om zelf geen kritiek uit te gaan lokken.
je vraagt hier om medeleven, maar ondertussen strooi je met verwijten. Wat men zaait zal men oogsten...weet je nog?
?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 15:58
Onderwerp: Nieuwste opwekkingsliederen
|
|
|
HENKWAL969 schreef: | Persoonlijk denk ik dat de smaak vaak ook leeftijd afhankelijk is. Zelf houd ik meer van de oudere Opwekkingsliederen, terwijl ik veel van de hogere nummers vind dat ze onrustig en schreeuwerig zijn en voor ongeoefende mensen moeilijker te zingen. Veel van de nieuwere liederen vind ik ook minder geschikt voor samenzang, meer bedoeld voor een band of gospel group. |
Dat weet ik niet, bij tieners zal dat vast zo zijn, maar ik als 31 jarige val dan toch ook nog in de categorie opwekkingsliederen denk ik.
Wat denk ik wel meespeelt is waarmee je opgegroeid bent. Ik kan me zo voorstellen dat iemand met een niet-kerkelijke achtergrond de psalmen en gezangen er saai vind (met name doordat er in de kerken meestal met orgel gezongen word, zet een piano, gitaar en dwarsfluit neer en ook een psalm of gezang klinkt heel anders).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 15:28
Onderwerp: zou jij baalen als je geen eigen kinderen zou hebben ?
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Dat is geen goeie vraag. Niemand zullen antwoord geven.
Liever direct verwijderen |
Waarom geen goeie vraag,als de vraag jou niet aanstaat, hoef je niet perse te reageren. Je lijkt een beetje de regels op het forum te willen bepalen herman, zullen we dat aan Judith overlaten?
Ik wilde heel graag kinderen, het krijgen ervan ging niet bepaald makkelijk maar dat heb ik er allemaal graag voor over gehad.
Toch denk ik, als ik geen kinderen gekregen had, dat ik toch ook een heel gelukkig mens had kunnen worden. Ik denk dat ik in dat geval heel anders had geleeft als nu. Waarmee ik absoluut niet bedoel dat ik niet tevreden ben met hoe ik nu leef, maar er zijn dingen die je met kinderen niet doet, of niet kan doen.
maarja...das allemaal erg makkelijk praten voor iemand met 3 gezonde kinderen he....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op woensdag 6 juli 2011, 15:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 14:34
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik denk dat je daarmee precies de reden aangeeft waarom ik dat een zorgelijke ontwikkeling vind. De belangrijkste reden dat mensen naar de evangelische wereld gaan, is vanwege de geloofsbeleving tijdens de dienst. Jij geeft aan dat jij je daar niet in thuis kon voelen. Het was je smaak niet en je vond psalmen en gezangen veel mooier. Wat zou jij er nu van vinden als de dominee nu opeens evangelischer gaat worden? Zo geldt het ook voor "ons". Ik vind het heel fijn als mensen vanuit de traditionele kerk bij ons komen, maar dat betekent niet dat ik de dienst erop ga aanpassen. Ik wou het eens doen, tijdens een doopdienst. Maar ik merkte, dat juist de mensen uit de traditionele kerk enthousiaster waren als de evangelischen op dat moment en ze ervan genoten om eens een keer te klappen tijdens een lied en hun handen omhoog te steken... |
ik denk inderdaad dat het vooral een kwestie van smaak is. Vandaar dat ik het goed vind dat er verschillende gemeentes zijn zodat iedereen dat kan vinden wat bij hem /haar past.
Wat ik wel jammer vind is dat men dan meteen de bundel van de ander maar bestempeld als `fout`. Er staat volgens mij nergens in de bijbel uit welke bundel je moet zingen. En dat ik ergens niet van hou, wil niet zeggen dat het ook meteen fout is.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op woensdag 6 juli 2011, 14:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 13:28
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mensen uit de traditionele kerken hinken m.i. op twee gedachten. Aan de ene kant willen ze de evangelische wereld omarmen en aan de andere kant willen ze de traditionele achtergrond opdringen aan de evangelischen.. |
Dat is jou mening.....als iemand uit de pinksterkringen. Mijn menig, als traditioneel ingesteld persoon, is dat ik geen moeite heb met Opwekkingsliederen (over het algemeen is het mn smaak niet maar er zitten absoluut een paar hele mooie tussen) maar een hele dienst met enkel opwekkingsliederen vind ik persoonlijk erg `leeg`. Wat voor een ander als aanbidding ervaart met opwekkingsliederen, heb ik juist met psalmen en gezangen.
Maar waarom zou je een hele dienst invullen met enkel de opwekkingsbundel of enkel het liedboek? We hebben zoveel bundels, allemaal met mooie liederen en mindere liederen, neem gewoon de mooiste uit de verschillende bundels die we tot onze beschikking hebben!
|
|
Naar boven |
|
|