Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 01:04
Onderwerp: Zingen in de kerk.
|
|
|
Met een bandje op een podium is in principe ook niets mis mee. Maar het moet natuurlijk wel gaan om de Eer van Zijn Naam, en daar hoort ook samenzang bij. Ik zag een tijdje terug een programma over dat ze een skatebaan in een Kerk hadden aangelegd om zo mensen te kunnen trekken, iets wat zeker niet in een Kerk thuishoort.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:26
Onderwerp: Internet Radio
|
|
|
Bedankt voor het doorgeven van de site. Het ziet er erg mooi en gelikt uit moet ik zeggen, toppie.
<<no comment>>
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 16:02
Onderwerp: als ik maar bij jouw ben
|
|
|
Ik denk dat je dat dan beter kan vertellen aan de persoon die je dan gevonden hebt i.p.v. ...
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op maandag 7 januari 2013, 16:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 01:15
Onderwerp: niet altijd een antwword op mail
|
|
|
@Jans Zie het onderwerp...! Daarbij heb ik het dus ook niet over de forums maar over het antwoorden op Profielen ! Ik weet het is een beetje laat.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op maandag 7 januari 2013, 01:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 00:53
Onderwerp: Over kerk zijn
|
|
|
Ik heb er al eens een documentaire van gezien op tv. In de eerste plaats is het ergens wel moedig (voor zover) om op zo'n manier uiting te geven aan het Geloof. Maar ik heb ook een hele andere kant gezien en dat is dat deze 'Christenen', zich heel erg fel uitlieten over bepaalde dingen. Zo ook in hun Kerk/Gemeenschap, waar je gewoon niet achter kan staan.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op maandag 7 januari 2013, 01:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 22:46
Onderwerp: contact
|
|
|
Zowel mannen als vrouwen reageren niet meer op elkaar. Of als je met iemand langere tijd contact onderhoud, laat die persoon opeens niets meer van zich horen, ook zoiets. Zorgelijke ontwikkelingen en zeker niet goed voor de verstandhouding onderling. Ik merk dit trouwens ook op andere 'Christelijke' sites.
<<no comment>>
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 22:37
Onderwerp: Geloven is de moeite waard!
|
|
|
Mooi, niets aan toe te voegen.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op zondag 6 januari 2013, 22:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 22:34
Onderwerp: Nickname of gewone naam op CM gebruiken
|
|
|
Ik vindt er niets mis mee, je mag best wel een verzonnen naam gebruiken. Er zijn ook mensen die juist daar (verzonnen naam) veel waarde aan hechten. Ook als je bijv. contact met iemand hebt en waar het goed mee klikt, kan er evt. altijd nog wel verder gekeken worden...
<<no comment>>
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 22:14
Onderwerp: niet altijd een antwword op mail
|
|
|
Heel erg herkenbaar, maak hetzelfde doorlopend mee. Het is ook de tijd waar we in leven denk ik. Je kan op z'n minst toch even laten weten van hoe of wat. Of als je met iemand al een tijdje contact hebt, en die andere persoon laat ook opeens niets meer van zich horen, ook zo vreemd. Natuurlijk moet je niet teveel van elkaar verwachten, maar toch ontbreekt het ook aan een stukje mentaliteit.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op zondag 6 januari 2013, 22:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 18:21
Onderwerp: Oude gospel hits moeten weer tot leven komen
|
|
|
Beste Laverde,
Bel, bel... Spoetnik naar aarde... Even tussen de discussies door nogmaals weet je al hoe het internet-station gaat heten ? Kunnen we die ook via het net beluisteren ?
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op zondag 6 januari 2013, 18:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 18:06
Onderwerp: Henk van Zon - Duistere ondertonen van de popmuziek
|
|
|
Omdat de inhoud van liedjes in het algemeen niet gaan waar ze over zouden moeten gaan. Precies zoals Laverde het al beschrijft.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op zondag 6 januari 2013, 18:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:05
|
|
|
Als we heel eerljk naar ons zelf toe zijn is 'popmuziek' in algemene zin niet goed. Of dat nu (zo onschuldig als dat ook mag lijken) K3 of Kabouter Plop is, het is gewoon niet goed. En ja ook ik (wij allemaal) moeten daar (eigenlijk gelijk) steeds meer afstand van leren doen.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 14:56
Onderwerp: Humor
|
|
|
Er rijdt een busschauffeur door een steil gebied heen, en de mensen die meereizen hebben het Spaans benauwd. Ze gillen en kermen er wat af. Weet je wat zegt de busschauffeur ik heb een voorstel, waarop iemand zegt en dat is ? Als jullie nu allemaal je ogen dicht doen, doe ik het ook...
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 14:47
|
|
|
Ik heb vroeger bij een Godsdienstles al wel eens een nummer (meerdere nummers ?) van de Beatles achteruit gehoord, en dat was/is vreselijk eng.(er is hier overigens ook materiaal van terug te vinden op youtube).
Ik heb het filmpje bekeken en het is idd. heel interessant.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 12:51
|
|
|
Hallo Laverde,
Heb je al enig idee hoe de zender gaat heten, zodat we hem via het net ? kunnen beluisteren...
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 12:42
Onderwerp: Het mannenhart
|
|
|
Ik denk dat vrouwen opener zijn ?, en dat het 'mannenhart' meer gesloten is en altijd een mysterie zal blijven voor de vrouwen.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 19:54
|
|
|
Lijkt me een heel goed plan. Een mix van oude en nieuwe gospelhits is volgens mij ook veel leuker.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 17:13
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Patat, mayonaise, en een kippenpoot mmmm was heerlijk.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 17:10
Onderwerp: Geen foto
|
|
|
Jaja Joannie je had me tuk. Vrouwen zijn over het algemeen slimmer dan mannen, moet ook ik eerlijk toegeven.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 17:09
Onderwerp: Geen foto
|
|
|
Jaja Joannie je had me tuk. Vrouwen zijn over het algemeen slimmer dan mannen, moet ook ik eerlijk toegeven.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 12:25
Onderwerp: Jezus volgen betekend vervolging.
|
|
|
We moeten (eigenlijk gelijk) steeds meer afstand leren doen van wat het 'wereldse' te bieden heeft, en dat is (uiteindelijk) een hele ernstige zaak. Dat zie je nu al dan wel of niet sluipenderwijs steeds meer toenemen, het was overigens al die tijd al aanwezig.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 12:09
Onderwerp: Met elkaar afvallen?
|
|
|
'Rubens-vrouwen' kunnen ook heel mooi zijn. Er zijn vele mensen die afvallen maar die het na loop van tijd er weer net zo snel bij hebben. Met alle respect voor de mensen die doorgaans wel op zijn/haar gewicht blijven letten.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 11:49
Onderwerp: Liedjes uit de oude doos.
|
|
|
Wilma : 80 rode rozen. (Wilma Landkroon, door Gert Timmerman gelanceerd kindsterretje): Single uit 1969.
Tachtig rode rozen voor oma lief O die zou ik haar graag willen geven Ik zou haar dan zeggen: omaatje lief 't Is voor uw verjaardag alstublieft Maar de centjes uit m'n spaarpot die zijn op Aan patat met mayonaise en aan drop Tachtig rode rozen voor oma lief O wat moet ik morgen toch beginnen Ik zou haar dan vragen: omaatje lief Toe vergeef me nu toch alstublieft Ik wou mijn oma zo graag rozen geven Want morgen wordt mijn oma tachtig jaar Maar 'k snap niet waar de centjes zijn gebleven Ik had toch haast een gulden bij elkaar
Tachtig rode rozen voor oma lief O die zou ik haar graag willen geven Ik zou haar dan zeggen: omaatje lief 't Is voor uw verjaardag alstublieft Maar de centjes uit mijn spaarpot die zijn op Aan patat met mayonaise en aan drop Tachtig rode rozen voor oma lief O wat moet ik morgen toch beginnen Ik zou haar dan zeggen: omaatje lief Ik wou tachtig rozen halen 'k Had geen geld om te betalen Toe vergeef me nu toch alstublieft
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 11:44
Onderwerp: Liedjes uit de oude doos.
|
|
|
Wilma Landkroon & Vader Abraham - Zou Het Erg Zijn Lieve Opa
zou het erg zijn lieve opa Zou het erg zijn lieve opa Als de wind niet meer waait Als de haan in de morgen Z’n lied niet meer kraait Zou het erg zijn lieve opa Als het gras niet meer groeit Zou het erg zijn lieve opa Als een bloem niet meer bloeit Zou het erg zijn Als de klok in de toren niet meer slaat Als een vogel, z’n nestje en z’n moeder verlaat Zou het erg zijn lieve opa Als het maantje niet meer lacht Zou het erg zijn Als niet komt wat je vandaag had verwacht Nee, m’n kleine meisje Als jij maar van me houdt Ja mijn lieve opa Als jij maar van me houdt Zou het erg zijn lieve opa Als je gauw dood zou gaan Als de sterren aan de hemel er niet zouden staan Zou het erg zijn Als de zon, in de lucht niet meer schijnt Zou het erg zijn als de zee nu voor altijd verdwijnt Zou het erg zijn lieve opa Als de wind niet meer waait Als de haan in de morgen Z’n lied niet meer kraait Zou het erg zijn lieve opa Als het gras niet meer groeit Zou het erg zijn lieve opa Als een bloem niet meer bloeit Nee, m’n kleine meisje Als jij maar van me houdt Ja mijn lieve opa Als jij maar van me houdt Nee, m’n kleine meisje Als jij maar van me houdt Ja mijn lieve opa Als jij maar van me houdt
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 11:31
Onderwerp: onzekerheid
|
|
|
Jah klopt het was laat gisteravond...
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 01:36
|
|
|
Mijn genade is u genoeg, want de kracht openbaart zich eerst ten volle in zwakheid"(2cor.12:9).
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 01:26
|
|
|
We hebben allemaal wel eens dat we ons zorgen maken of twijfel hebben. En ik denk niet dat (en met alle respect) in dit geval een waarzegster dit probleem even kan oplossen.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 01:16
Onderwerp: Zou je nog kinderen willen?
|
|
|
Hallo Anna415,
Bovenstaande onderwerp gaat toch over... 'Zou je nog kinderen willen' ?
Daarop reageer ik: Gelukkig zijn dat dingen die wij -mensen- zelf niet voor het zeggen hebben.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 01:09
Onderwerp: Afgoderij
|
|
|
Hallo Jol252,
Umm waar reageer ik op ? Op dit onderwerp 'Afgoderij'.
We moeten in dit leven steeds meer afstand leren doen van wat niet goed is, dit kan bijv. zijn materiele dingen. En dat (leerdoelen) is voor een ieder van ons persoonlijk, afstand leren doen van...
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 01:06
Onderwerp: iemand die nieuw is op CM mailen om hen welkom te heten CM
|
|
|
De meeste mensen doen (zover ik weet) dit volgens mij niet eens. Maar als een enkeling dit meedeelt, is volgens mij niets mis mee. Sterker nog waarom mag je iemand niet meedelen dat ie welkom is ? Iemand het gevoel geven dat ie b.w.v. in een warm bad terecht gekomen is, niets mis mee toch ?! 'Het is al zo koud en killetjes om ons heen geworden tegenwoordig'.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:31
|
|
Naar boven |
|
|