Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 17:08
|
|
|
Het lijkt mij leuk om hier alleen teksten te plaatsen van liedjes uit de oude doos. En wie er een leuke herinnering aan heeft mag het er natuurlijk bij zetten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 17:13
|
|
|
Een veldmuis vond in het beukenbos Een lege notendop Hij poetste hem met vochtig mos En zand een beetje op Hij maakte er twee wieltjes aan En zei: mijn fiets is klaar Nu rijd ik van de heuvel af Zonder het minst bezwaar Nu rijd ik van de heuvel af Zonder het minst bezwaar
Hij deed zoals hij had gezegd En ging bij volle maan Met fiets en al op het topje van Een hoge heuvel staan Hij trok zijn pootjes in en: hoeps Daar ging hij naar omlaag Da's voor een muis in elk geval Toch al een hele waag Da's voor een muis in elk geval Toch al een hele waag
Maar halverwege: AUW! daar kwam Zijn staartje tussen het wiel De notendop sloeg om en om Zodat de veldmuis viel Beneden sprong hij hinkend rond Maar 't allergekste was Zijn fiets zat aan zijn staart geklemd Zo kwam de muis te pas Zijn fiets zat aan zijn staart geklemd Zo kwam de muis te pas
Mijn herinnering is dat mijn 5 jaar jongere zusje dit leerde eerste klas lagere school. Ik werd er soms een beetje gestoord van... Maar ja wat wil je als je gaat puberen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 17:53
|
|
|
Neeeeeeeeeee...vond dit altijd een vreselijk leuk liedje... Eigenlijk heel zielig hoe het afliep met die muis...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 15:47
|
|
|
Songtekst: Rob de Nijs - "Het werd zomer"
't Leek al zomer, toch was het pas eind mei Zo'n dag waarvan je denkt "die gaat niet meer voorbij" M'n vrienden kwamen langs maar ik wilde alleen Aan het strand wat wandelen, zomaar nergens heen
Toen zag ik jou, je riep me met je ogen Ik keek je aan, en kreeg een vreemd gevoel Want ik begreep wat jij me wilde vragen Kom dichterbij me
Ik was zestien, en jij was achtentwintig En van de liefde wist ik nog niet veel Maar ik begreep wat jij me wilde zeggen Ik was geen kind meer En het werd zomer (zomer)
Je was zo vrij, ik vond het eerst een beetje raar Je droeg niets anders dan je lange blonde haar Ik was verlegen en wist niet wat te doen Ik stond er maar te kijken, oh wat voelde ik me groen "Ik begrijp 't", hoorde ik je zeggen Je bent zo jong nog, en weet niet wat je moet Wees maar niet bang, de nacht zal 't je leren Kom dichterbij me
We liepen samen verder langs 't strand En als een jongen pakte ik je hand Maar als een man zag ik de zon weer opgaan En 't werd zomer (zomer) 't Werd zomer (zomer)
't Werd zomer, voor 't eerst in heel m'n leven 't Werd zomer, de allereerste keer En ik was een man toen de zon weer opkwam En 't werd zomer (zomer) En 't werd zomer Toen was het zomer...
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 15:51
|
|
|
PELLE852 schreef: | Songtekst: Rob de Nijs - "Het werd zomer"
't Leek al zomer, toch was het pas eind mei Zo'n dag waarvan je denkt "die gaat niet meer voorbij" M'n vrienden kwamen langs maar ik wilde alleen Aan het strand wat wandelen, zomaar nergens heen
Toen zag ik jou, je riep me met je ogen Ik keek je aan, en kreeg een vreemd gevoel Want ik begreep wat jij me wilde vragen Kom dichterbij me
Ik was zestien, en jij was achtentwintig En van de liefde wist ik nog niet veel Maar ik begreep wat jij me wilde zeggen Ik was geen kind meer En het werd zomer (zomer)
Je was zo vrij, ik vond het eerst een beetje raar Je droeg niets anders dan je lange blonde haar Ik was verlegen en wist niet wat te doen Ik stond er maar te kijken, oh wat voelde ik me groen "Ik begrijp 't", hoorde ik je zeggen Je bent zo jong nog, en weet niet wat je moet Wees maar niet bang, de nacht zal 't je leren Kom dichterbij me
We liepen samen verder langs 't strand En als een jongen pakte ik je hand Maar als een man zag ik de zon weer opgaan En 't werd zomer (zomer) 't Werd zomer (zomer)
't Werd zomer, voor 't eerst in heel m'n leven 't Werd zomer, de allereerste keer En ik was een man toen de zon weer opkwam En 't werd zomer (zomer) En 't werd zomer Toen was het zomer...
|
Ooohhh...kippenvel... Iedere keer weer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 16:00
|
|
|
Yep Tes. het is en blijft een mooi gevoelig liedje...:)
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 16:12
|
|
|
Jah heel mooi, deze is ook zeker de moeite waard.
Songtekst: Gerard Cox - "'t Is weer voorbij die mooie zomer"
Nanana naa na naa Na nana nana naa nanaa Nanananana nana na naa na Nana naa na nananananananananananaa
Je hebt 'r maandenlang naar uitgekeken De kouwe winter wou maar eerst niet om Traag en langzaam kropen langs de weken Maar eindelijk daar was 'ie toch de zon
De nachten kort de dagen lang De ochtend vol van vogelzang 't Scherpe hoge zoemen van een mug Dan denk je, ha daar is-t-ie dan Dit wordt minstens een zomer van een eeuw Maar lieve mensen, oh, wat gaat 't vlug
refr.: 't Is weer voorbij die mooie zomer Die zomer die begon zowat in mei Ah, je dacht dat er geen einde aan kon komen Maar voor je 't weet is heel die zomer alweer lang voorbij
De wereld was toen vol van licht en leven Van haringgeur vermengd met zonnebrand 'n Parasol om 't felle licht te zeven En in je kleren schuurde zacht 't zand We speelden golf en jeu de boules We zonden zalig in een stoel We dreven met een vlot op de rivier We werden wekenlang verwend Maar ach, aan alles komt 'n end Nu zit ik met m'n dia's in de regen hier
refr.
Nanana naa na naa Na nana nana naa nanaa Nanananana nana na naa na Nana naa na nananananananananananaa
Herfst verkleurt weer langzaam alle bomen 'k Heb 's nachts allang weer m'n pyjama an Dan had je es in juli moeten komen Toen sliepen we 's nachts buiten op 't strand En 's morgens vissen in de zon En zwemmen zover als je kon We voeren met 'n boot 'n end op zee 't Is jammer dat 't over ging 't Is allemaal herinnering Daar doen we 't dan de hele winter maar weer mee
refr.
Nanana naa na naa Na nana nana naa nanaa Nanananana nana na naa na Nana naa na nananananananananananaa...
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 16:24
|
|
|
Nou vooruit nog 1ntje voor deze keer...
Herman Van Veen: Hilversum 3 songtekst
vroeger werd gezongen en gefloten in de straat, had de slagersjongen nog een opera paraat, de metselaar kon zingend op de steiger staan, de melkboer lengde fluitend zijn melk een beetje aan.
Hilversum III bestond nog niet, maar ieder had zijn eigen stem. Op elke steiger klonk een lied van Paljas of Jeruzalem.
Alle venters hadden eigen aria's: voor sprot en haring, voor begonia's. Zelfs in fabrieken kwam van overal toch weer een liedje door de grote hal.
Hilversum III bestond nog niet, maar ieder had zijn eigen stem. Op elke steiger klonk een lied van Paljas of Jeruzalem.
Tussen het geratel van machines door klonk in de confectie een mooi meisjeskoor, dromend van de prins van... weet ik veel, die ze zou ontvoeren naar zijn luchtkasteel.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 17:19
|
|
|
PELLE852 schreef: | Jah heel mooi, deze is ook zeker de moeite waard.
Songtekst: Gerard Cox - "'t Is weer voorbij die mooie zomer"
Je hebt 'r maandenlang naar uitgekeken De kouwe winter wou maar eerst niet om Traag en langzaam kropen langs de weken Maar eindelijk daar was 'ie toch de zon
De nachten kort de dagen lang De ochtend vol van vogelzang 't Scherpe hoge zoemen van een mug Dan denk je, ha daar is-t-ie dan Dit wordt minstens een zomer van een eeuw Maar lieve mensen, oh, wat gaat 't vlug
refr.: 't Is weer voorbij die mooie zomer Die zomer die begon zowat in mei Ah, je dacht dat er geen einde aan kon komen Maar voor je 't weet is heel die zomer alweer lang voorbij
De wereld was toen vol van licht en leven Van haringgeur vermengd met zonnebrand 'n Parasol om 't felle licht te zeven En in je kleren schuurde zacht 't zand We speelden golf en jeu de boules We zonden zalig in een stoel We dreven met een vlot op de rivier We werden wekenlang verwend Maar ach, aan alles komt 'n end Nu zit ik met m'n dia's in de regen hier
refr.
Herfst verkleurt weer langzaam alle bomen 'k Heb 's nachts allang weer m'n pyjama an Dan had je es in juli moeten komen Toen sliepen we 's nachts buiten op 't strand En 's morgens vissen in de zon En zwemmen zover als je kon We voeren met 'n boot 'n end op zee 't Is jammer dat 't over ging 't Is allemaal herinnering Daar doen we 't dan de hele winter maar weer mee
refr.
Nanana naa na naa Na nana nana naa nanaa Nanananana nana na naa na Nana naa na nananananananananananaa... |
Hallo zeg zing effe dat de zomer voorbij is ik ben blij als tie er weer is ja
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KOEN866
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 17:30
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Hallo zeg zing effe dat de zomer voorbij is ik ben blij als tie er weer is ja |
Omdat we toe zijn aan de zomer. Hier een vrolijk liedje van Bassie en Adriaan uit mijn jeugd!!
in spanje, in spanje, in spanje, in spanje schijnt altijd de zon in spanje, in spanje, in spanje je ligt de hele dag op je balkon of in je zwembroek aan het strand tot je lekker bruin verbrandt waar je witte kleur verdwijnt omdat de zon er altijd schijnt in spanje, in spanje, in spanje in spanje aan de middelandse zee, olé!
je hebt het hele jaar hard moeten werken maar één keer in't jaar dan ben je vrij dan gaan we eens een keertje met vakantie en één land dat is ideaal voor mij je pakt je koffer en je stapt dan in het vliegtuig en die vliegt je richting middelandse zee want daar ligt een heerlijk zonnig land, 't is spanje je neemt alleen je handdoek en je zwembroek mee olé, olé, olé, olé
in spanje, in spanje, in spanje, in spanje schijnt altijd de zon in spanje, in spanje, in spanje je ligt de hele dag op je balkon of in je zwembroek aan het strand tot je lekker bruin verbrandt waar je witte kleur verdwijnt omdat de zon er altijd schijnt in spanje, in spanje, in spanje in spanje aan de middelandse zee
in spanje, in spanje, in spanje, in spanje schijnt altijd de zon in spanje, in spanje, in spanje je ligt de hele dag op je balkon of in je zwembroek aan het strand tot je lekker bruin verbrandt waar je witte kleur verdwijnt omdat de zon er altijd schijnt in spanje, in spanje, in spanje in spanje aan de middelandse zee, olé!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KOEN866
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 17:31
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Hallo zeg zing effe dat de zomer voorbij is ik ben blij als tie er weer is ja |
Omdat we toe zijn aan de zomer. Hier een vrolijk liedje van Bassie en Adriaan uit mijn jeugd!!
je hebt het hele jaar hard moeten werken maar één keer in't jaar dan ben je vrij dan gaan we eens een keertje met vakantie en één land dat is ideaal voor mij je pakt je koffer en je stapt dan in het vliegtuig en die vliegt je richting middelandse zee want daar ligt een heerlijk zonnig land, 't is spanje je neemt alleen je handdoek en je zwembroek mee olé, olé, olé, olé
in spanje, in spanje, in spanje, in spanje schijnt altijd de zon in spanje, in spanje, in spanje je ligt de hele dag op je balkon of in je zwembroek aan het strand tot je lekker bruin verbrandt waar je witte kleur verdwijnt omdat de zon er altijd schijnt in spanje, in spanje, in spanje in spanje aan de middelandse zee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 17:33
|
|
|
KOEN866 schreef: | Omdat we toe zijn aan de zomer. Hier een vrolijk liedje van Bassie en Adriaan uit mijn jeugd!!
in spanje, in spanje, in spanje, in spanje schijnt altijd de zon in spanje, in spanje, in spanje je ligt de hele dag op je balkon of in je zwembroek aan het strand tot je lekker bruin verbrandt waar je witte kleur verdwijnt omdat de zon er altijd schijnt in spanje, in spanje, in spanje in spanje aan de middelandse zee, olé! |
Hebben Bassie en Adriaan geen winterliedje? Erika kan namelijk niet tegen goed-weer liedjes in deze tijd van het jaar...het is altijd wat met haar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KOEN866
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 17:34
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Hebben Bassie en Adriaan geen winterliedje? Erika kan namelijk niet tegen goed-weer liedjes in deze tijd van het jaar...het is altijd wat met haar |
Vast wel. Maar die moet ik nog even opzoeken!! Komt goed!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 08:38
|
|
|
potjandorie, anna, wat heb je nu weer op het forum gesmeten...heb je geen andere oude doos???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 08:54
|
|
|
dat liedje was ook van toepassing op anna-piet...en ook een liedje over blonde haren en zwarte haren en wie weet binnenkort ook over groene haren...ze heeft al elke kleur gehad...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 7 januari 2013, 14:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 08:55
|
|
|
FRANKT627 schreef: | potjandorie, anna, wat heb je nu weer op het forum gesmeten...heb je geen andere oude doos??? |
Dit is echt oude doos ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 11:44
|
|
|
Wilma Landkroon & Vader Abraham - Zou Het Erg Zijn Lieve Opa
zou het erg zijn lieve opa Zou het erg zijn lieve opa Als de wind niet meer waait Als de haan in de morgen Z’n lied niet meer kraait Zou het erg zijn lieve opa Als het gras niet meer groeit Zou het erg zijn lieve opa Als een bloem niet meer bloeit Zou het erg zijn Als de klok in de toren niet meer slaat Als een vogel, z’n nestje en z’n moeder verlaat Zou het erg zijn lieve opa Als het maantje niet meer lacht Zou het erg zijn Als niet komt wat je vandaag had verwacht Nee, m’n kleine meisje Als jij maar van me houdt Ja mijn lieve opa Als jij maar van me houdt Zou het erg zijn lieve opa Als je gauw dood zou gaan Als de sterren aan de hemel er niet zouden staan Zou het erg zijn Als de zon, in de lucht niet meer schijnt Zou het erg zijn als de zee nu voor altijd verdwijnt Zou het erg zijn lieve opa Als de wind niet meer waait Als de haan in de morgen Z’n lied niet meer kraait Zou het erg zijn lieve opa Als het gras niet meer groeit Zou het erg zijn lieve opa Als een bloem niet meer bloeit Nee, m’n kleine meisje Als jij maar van me houdt Ja mijn lieve opa Als jij maar van me houdt Nee, m’n kleine meisje Als jij maar van me houdt Ja mijn lieve opa Als jij maar van me houdt
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 11:49
|
|
|
Wilma : 80 rode rozen. (Wilma Landkroon, door Gert Timmerman gelanceerd kindsterretje): Single uit 1969.
Tachtig rode rozen voor oma lief O die zou ik haar graag willen geven Ik zou haar dan zeggen: omaatje lief 't Is voor uw verjaardag alstublieft Maar de centjes uit m'n spaarpot die zijn op Aan patat met mayonaise en aan drop Tachtig rode rozen voor oma lief O wat moet ik morgen toch beginnen Ik zou haar dan vragen: omaatje lief Toe vergeef me nu toch alstublieft Ik wou mijn oma zo graag rozen geven Want morgen wordt mijn oma tachtig jaar Maar 'k snap niet waar de centjes zijn gebleven Ik had toch haast een gulden bij elkaar
Tachtig rode rozen voor oma lief O die zou ik haar graag willen geven Ik zou haar dan zeggen: omaatje lief 't Is voor uw verjaardag alstublieft Maar de centjes uit mijn spaarpot die zijn op Aan patat met mayonaise en aan drop Tachtig rode rozen voor oma lief O wat moet ik morgen toch beginnen Ik zou haar dan zeggen: omaatje lief Ik wou tachtig rozen halen 'k Had geen geld om te betalen Toe vergeef me nu toch alstublieft
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 13:42
|
|
|
http://youtu.be/QHa3vfURgUE
Prachtig, nog steeds, tijdloos optimisme en daar is niks mis mee, kijk het hele filmpje vooral uit....het laatste stukje is het allermooiste.....
? I have a Dream, a song to sing To help me cope with anything If you see the wonder of a fairy tale You can take the future even if you fail I believe in Angels Something good in everything I see I believe in Angels When I know the time is right for me Ill cross the stream, I have a Dream...?
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op zaterdag 5 januari 2013, 14:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 13:57
|
|
|
ik vond dat "kasje-boem" effect er achter wel leuk (valt onder percussie geloof ik)
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|