Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 19:17
|
|
|
Via Literatuur,en ook eens een andere kerk te bezoeken,die de schriften verder uitpluist,hoorde ik wat ik niet wist.
Want ik (Dat Zijn Gods Woorden) want ik ben een Naijverig (Jalours) God. Die de Zonden gedenkt,tot in het derde en vierde gelacht.
De zonden van voorvaderen,en ook moeders,kan bij ons ook nog toorn opwekken,daar wij die zonden na geslachten ver,ook overnemen.
Niet alleeen de sexualieteit,Hetero immoreel of Homo,maar ook het ADHD,beerven wij,wat immoreel is. Schoon voor God zijn,,is ook zonden belijden,van zonden uit voorgeslachten,uit vererlij aard,daar die schuld ook op ons lig,in Gods Naijver. Ik wilde geen preek horen,maar mijn zonden herkennen,en erfzonde. De zonde der vaderen kan twee generaties overslaan,en dan weer gruwelijk toeslaan,in imorealiteit,op nazaten.
God is Liefde,dat is waar,maar geen mens op aarde begrijpt die Liefde niet. Want God is Almacht,en voor mensenbrein onbegrijpelijk,dat Gods toorn,uitgestrooid word,op mensen van nu ,van zonden vele decenia geleden. Daarom staat er geschreven de Vergeving der Zonden,ook van voorouders,voor ons zieleheil.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 20:10
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Via Literatuur,en ook eens een andere kerk te bezoeken,die de schriften verder uitpluist,hoorde ik wat ik niet wist.
Want ik (Dat Zijn Gods Woorden) want ik ben een Naijverig (Jalours) God. Die de Zonden gedenkt,tot in het derde en vierde gelacht.
De zonden van voorvaderen,en ook moeders,kan bij ons ook nog toorn opwekken,daar wij die zonden na geslachten ver,ook overnemen.
Niet alleeen de sexualieteit,Hetero immoreel of Homo,maar ook het ADHD,beerven wij,wat immoreel is. Schoon voor God zijn,,is ook zonden belijden,van zonden uit voorgeslachten,uit vererlij aard,daar die schuld ook op ons lig,in Gods Naijver. Ik wilde geen preek horen,maar mijn zonden herkennen,en erfzonde. De zonde der vaderen kan twee generaties overslaan,en dan weer gruwelijk toeslaan,in imorealiteit,op nazaten.
God is Liefde,dat is waar,maar geen mens op aarde begrijpt die Liefde niet. Want God is Almacht,en voor mensenbrein onbegrijpelijk,dat Gods toorn,uitgestrooid word,op mensen van nu ,van zonden vele decenia geleden. Daarom staat er geschreven de Vergeving der Zonden,ook van voorouders,voor ons zieleheil. |
Eh... erg boeiend, daar niet van. Maar hoe kunnen de zonden van gestorven voorouders vergeven worden? Kan iemand dat mij uitleggen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 22:20
|
|
|
IMRE695 schreef: | Eh... erg boeiend, daar niet van. Maar hoe kunnen de zonden van gestorven voorouders vergeven worden? Kan iemand dat mij uitleggen? |
Nou, das ff toevallig dat ik lid ben van cee-em!! IK ken dat voor jou regelen en ik doet dat graag Kijk, jij stuur mij ff een mailtje met de namen van je voorouders, wat ze misdaan hebben, geboortedatum, sterfdatum, geboorteplaats, sofi-nummer etc. Ik bestudeert dat ff heel serieus en ik breng een offerte uit. Graag van te voren opgeven of je cash of over de bank betaald, want cash is voor mij zwart, dus zonder BTW Scheelt jou mooi ff 19% in deze bittere tijden nietwaar!!
Nou en als ik dat geld heb, regel ik wat met een priester en wijwater enzo, maar das verder nie belangrijk he, hoe het precies werkt.. En geloof me, voordat je het weet is alles geregeld en heb jij je nakomelingplicht gedaan. Mailen kun je mij via dit profiel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 06:32
|
|
|
PIETER649 schreef: | Nou, das ff toevallig dat ik lid ben van cee-em!! IK ken dat voor jou regelen en ik doet dat graag Kijk, jij stuur mij ff een mailtje met de namen van je voorouders, wat ze misdaan hebben, geboortedatum, sterfdatum, geboorteplaats, sofi-nummer etc. Ik bestudeert dat ff heel serieus en ik breng een offerte uit. Graag van te voren opgeven of je cash of over de bank betaald, want cash is voor mij zwart, dus zonder BTW Scheelt jou mooi ff 19% in deze bittere tijden nietwaar!!
Nou en als ik dat geld heb, regel ik wat met een priester en wijwater enzo, maar das verder nie belangrijk he, hoe het precies werkt.. En geloof me, voordat je het weet is alles geregeld en heb jij je nakomelingplicht gedaan. Mailen kun je mij via dit profiel |
Wel een dure oplossing. Vergiffenis krijgen is, volgens mij, nog altijd gratis.
Je hebt pech, Pieter. De concurrentie op deze markt is moordend. De Mormonen in Salt Lake City hebben al een register van al onze voorouders en doen dit gratis, bij mijn weten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 14:10
|
|
|
Jammer.
Ik bedoelde dit serieus,en niet schertsende reactie te lezen.
Steeds meer ga ik vermoeden dat die zogenaamde verfoeide Pinksterbeweging,verder in Gods Woord kennis heeft,als menig Refo tratitionele kerk,die net als de RKK,bewust verzwijgd,om de gemeente onderhorig te laten.
Kijk de erfzonde,is uit Adam over ons uitgestort,in doornen en distelen,en met smart kinderen baren. Maar? een zonde kan ook van vier generatie terug toeslaan,in ook ons leven,want je erft aleen geen geld,maar ook het karakter,van decenia overledenen terug,dus ook het ongehoord gedrag,en schandelijk gedrag.
Dan is er Gebed voor nodig,de zondevergeving,van voorvaderen,om zelf in reinheid te komen,om Jezus te volgen,om bij de Vader te Komen
Er is gewoon te veel Hyragie ontstaan in vele kerken,in macht,om dom te houden.
Geloof is totaal geen liturgie of religie,en theologie,in een bepaalde studie,van hoge kerkmuren,en regels. Ook Ds Hendriks die niet in God gelooft,houd zijn schapen ook binnen zijn kerkmuren,en die schapen storten zig eigen blind in de afgrond,van Gods Toorn,en erfzonde. Een dominee hoorde ik,hij had moeite om Ezechiel,te preken,maar dat is juist nu op ons van toepassing,het Volk Israël,weer een natie geworden,in Gods beloften,ondanks ook die erfzondes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 14:17
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Jammer.
Ik bedoelde dit serieus,en niet schertsende reactie te lezen.
Steeds meer ga ik vermoeden dat die zogenaamde verfoeide Pinksterbeweging,verder in Gods Woord kennis heeft,als menig Refo tratitionele kerk,die net als de RKK,bewust verzwijgd,om de gemeente onderhorig te laten.
Kijk de erfzonde,is uit Adam over ons uitgestort,in doornen en distelen,en met smart kinderen baren. Maar? een zonde kan ook van vier generatie terug toeslaan,in ook ons leven,want je erft aleen geen geld,maar ook het karakter,van decenia overledenen terug,dus ook het ongehoord gedrag,en schandelijk gedrag.
Dan is er Gebed voor nodig,de zondevergeving,van voorvaderen,om zelf in reinheid te komen,om Jezus te volgen,om bij de Vader te Komen
Er is gewoon te veel Hyragie ontstaan in vele kerken,in macht,om dom te houden.
Geloof is totaal geen liturgie of religie,en theologie,in een bepaalde studie,van hoge kerkmuren,en regels. Ook Ds Hendriks die niet in God gelooft,houd zijn schapen ook binnen zijn kerkmuren,en die schapen storten zig eigen blind in de afgrond,van Gods Toorn,en erfzonde. Een dominee hoorde ik,hij had moeite om Ezechiel,te preken,maar dat is juist nu op ons van toepassing,het Volk Israël,weer een natie geworden,in Gods beloften,ondanks ook die erfzondes. |
Dat is al een heel ander verhaal. Een soort erfelijkheid van slechte eigenschappen en neiging tot het kwaad. Maar dan nog heb ik er moeite mee. Mijn voorvaders waren geen misdadigers, maar arme mensen die vaak onderdrukt werden. Toch hebben zij zich altijd geschikt en zich thuisgevoeld in kerken waar de oude Waarheid werd verkondigd.
Ik heb mijn eigen dingen waarmee ik wel of niet voor God kan verschijnen. Dat ben ik me bewust en daarvoor kan ik vergeving ontvangen. Maar ik denk niet dat ik vergeving hoef te vragen voor de zonden van mijn voorouders. Ik vind dat niet iets dat past bij het Nieuwe Verbond dat God door Christus met ons is aangegaan. Daardoor zijn we ook vrij van de erfzonde, de erfelijke zonden en de zonden van ons voorgeslacht.
Anders praat je mensen een complex schuldgevoel aan. Onnodig lijkt mij dat.
En mijn reactie op Pieter was bedoeld met een knipoog, maar ik had ook een tekst uit Spreuken in mijn gedachten.
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op zondag 21 februari 2010, 14:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 15:11
|
|
|
IMRE695 schreef: | Dat is al een heel ander verhaal. Een soort erfelijkheid van slechte eigenschappen en neiging tot het kwaad. Maar dan nog heb ik er moeite mee. Mijn voorvaders waren geen misdadigers, maar arme mensen die vaak onderdrukt werden. Toch hebben zij zich altijd geschikt en zich thuisgevoeld in kerken waar de oude Waarheid werd verkondigd.
Ik heb mijn eigen dingen waarmee ik wel of niet voor God kan verschijnen. Dat ben ik me bewust en daarvoor kan ik vergeving ontvangen. Maar ik denk niet dat ik vergeving hoef te vragen voor de zonden van mijn voorouders. Ik vind dat niet iets dat past bij het Nieuwe Verbond dat God door Christus met ons is aangegaan. Daardoor zijn we ook vrij van de erfzonde, de erfelijke zonden en de zonden van ons voorgeslacht.
Anders praat je mensen een complex schuldgevoel aan. Onnodig lijkt mij dat.
En mijn reactie op Pieter was bedoeld met een knipoog, maar ik had ook een tekst uit Spreuken in mijn gedachten. |
Imre.
De God uit het oude testament,is ook dezelfde,in het nieuwe testament. Kijk van mijn moeders kant,kan ik eerlijk zeggen,ik vind er geen zonden in,ook mijn geaardheid heb ik daar aan te danken,ook fysiek. Ondanks ,dat mijn oude vader diep gelovig is,heb ik altijd aversie gehad,in die familiestamboom,en ook er genen van gerfd heeft,de oorssprong van moeders kant,is uit frankrijk,wat best roemruchtig was. De Knoken dus. Die mensen haddden grote handen,met knobbels,wat knoken is. Ook ik heb knoken op mijn zeer grote handen,en vele opperatief verwijderd op mijn hoofd. Kijk ik heet,Verhoeven van achternaam,maar ieder zeg,jij ben een echte Knook,van jou moeders kant,ook die emotie heb je ge-erfd. Ik bezit geen ene Emotie,van Mijn Vader,die mij verwekt heeft,zelfs aversie er tegen,om bij die Familie te horen,staat mij tegen. De knoken waren onderhoriggen,dat wel,maar de verhalen ,in fysieke kracht,en geloofsleven,is geen legende,maar waarheid. Ik was een moederskind dus. Haar kindlieve dus,die mij begreep,wat emotie is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 17:54
|
|
|
In de hoop dat deze bijdrage en verrijking mag zijn in dit vraagstuk...
Enkele punten waarop ik mijn zienswijze wil aangeven: - De God van het Oude Testament is dezelfde als die in het Nieuwe: Hier ben ik het geheel mee eens. Onze God is dezelfde, in welk van de verschillende verbonden dan ook. Het verschil tussen OT en NT verbond(en) zit hem dan ook IN die verbonden, niet in de God die ze heeft gegeven. Ze spreken elkaar ook niet tegen, omdat ze nooit tegelijk geldig waren of zijn. Zoals geschreven in de brief aan de Hebbreeën: 8,7+13: 7 Want indien dat eerste (verbond) onberispelijk geweest ware, zo zou voor het tweede geen plaats gezocht zijn geweest. 13 Als Hij zegt: En nieuw (verbond),zo heeft hij het eerste oud gemaakt. Dat nu oud gemaakt is en verouderd, is nabij de verdwijning. - Gods verschillende kijk op onze zonden onder de verschillende verbonden: Bij iedereen is Gods veroordeling van zonden goed bekend neem ik aan, dus ik geef hier geen citaten van Gods oude kijk op onze zonden. Het nieuwe verbond is echter een essentieel verschil, en aangezien we in dat nieuwe verbond leven hiervan wel citaten. Mijns inziens kennen vele gelovigen de volgende verzen vaak wel, maar komen in de knoei omdat ze ze evenveel waarde toekennen als OT-verzen, die ze dus evenzeer voor zichzelf als NT-christen toepasbaar achten. Hebreeën 8,12: Want ik zal hun ongerechtigheden genadig zijn, en hun zonden en hun overtredingen zal Ik geenzins meer gedenken. De toekomstige tijd in dit vers komt omdat het hier een citaat uit Jeremia 31 betreft, vooruitkijkend op het nieuwe verbond. Vervolgend hierop, aan de Romeinen schrijft Paulus: Romeinen 8,1: Zo is er dan nu geen veroordeling voor degenen die in Christus Jezus zijn Uit beide verzen is op te maken dat gelovigen in de offerdood van de Here Jezus dus nog wel zondigen. Anders zouden beide verzen geen doel hebben. Tegen iemand die niet zondigt hoef je dit immers niet te zeggen. Het heerlijke goede nieuws van het nieuwe verbond is daarom dat zonde op geen enkele wijze meer een negatief gevolg of emotie van God oproept. Hij denkt er niet eens meer aan! Je eigen zonden bij God beleiden is daarom naar mijn mening in tegenspraak met wat God over onze zonden zegt: "Vergeven en uit mijn gedachten." Belijden, in de kerkelijke zin is een eigen leven gaan leiden. Het griekse woord wat wij met belijden aanduiden is homologeo, vrij vertaald (het) zelfde (homo) zeggen (logeo)... En wat zegt God over onzen zonden? Als we bijbels willen belijden moeten we hetzelfde over onze zonden zeggen als God doet. Wat ons weer terugbrengt bij Hebr.8,12: Vrijvertaald, "Ik denk er nooit aan, ze zijn vergeven." Belijden komt dan neer op: Mijn zonden ZIJN vergeven. Je vraagt daar dus niet meer om! Deze wordt wellicht wat hard: Wie vanuit zondenbewustzijn blijft vragen om vergevenis "gelooft" God niet wanneer hij zegt dat ze al vergeven zijn.
Ik laat het er voor nu even hierbij, kan me voorstellen dat dit al genoeg reacties losmaakt. Dennis van Deventer
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|