ChristianMatch

Forum

angst en paniek aanvallen
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
AKKARI165

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 april 2014, 16:57

Hallo lieve mensen

Zijn er mensen die ook te kampen hebben gehad met angst en paniek aanvallen
Heb er zelf namelijk hele nare ervaringen mee gehad. Voor een buitenstaander is het moeilijk te snappen. Goed te begrijpen omdat ik het zelf namelijk niet kan analyseren.

Nu ben ik er geen last meer van Maar dat was vroeger wel anders.
Het gevoel zelf is om het zo even uit te drukken want heb er ook geen andere woorden voor walgelijk tot de eerste graad. Ik vind het dan ook moeilijk te begrijpen waarom God het toelaat want ik gun het echt niemand. Nu heb ik wel het gevoel dat God zegt er iets mee te doen. Weet alleen niet wat en hoe. Zijn spreken is wel helder en duidelijk. In the bijbel heb en ook naar antwoorden gezocht maar worstel ermee. Vind het Bijbel zo ie zo een moeilijk boek om te lezen cq te begrijpen. Daarbij de romantisering eromheen maakt het Allemaal zo abstract. Ben zelf namelijk en heel critisch realistisch denkend persoon Groetjes david
Groetjes david
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 23 april 2014, 09:05

Ik zou het gevoel van angst/paniek gewoon willen omschrijven als, gewoon, angst en paniek, irreële angst en paniek. Maw, je weet niet waar het vandaan komt, en het kan je hele dag verpesten.

Ik hoorde een keer van een verpleegkundige van dat 99!!!% komt door trauma kindertijd.

Een buitenstaander snapt het ook niet, want ja, vaak hoorde ik van dat er toch niet iets is om angstig voor te zijn nu.....daarom heet het ook irreële angst.
Maar ja degene die het ervaart voelt het wel degelijk...en dat is naar, heel naar.

Uit de bijbel kan je er wat uit halen, in die zin, wat ik er uit kon halen, was het gedeelte waarin Jezus zeide van : 'en veel grotere dingen als deze zult gij doen, toen hij zieken genas en boze geesten uitdreef'.

En onder die 'veel grotere dingen' versta ik dus, dat demonen en ziektes, dat daar nu artsen voor zijn en psychiaters en psychologen.

En ja, dan wordt nog steeds niet iedereen genezen, en ja, toen Jezus op aarde liep, daarover kan je lezen dat 'iedereen werd genezen', maar ja, Jezus loopt nú niet op aarde, wel hebben wij als christenen de geest van God(heilige Geest) die ons troost en te hulp komt.

En ja, de mensen die andere dingen lezen, waaruit zou blijken dat Jezus nu nog, door mensen heen, zou genezen, ja, ik geloof daar niet in, want dan waren er niet zoveel zieken.

Ook word er gezegd van ja, dat stond toen in de bijbel dus moeten we dat ook nu doen etc, en ja, dan denk ik, in bijvoorbeeld handelingen staat, dat iedereen alles verkocht en alles werd over de gemeente verdeeld, opdat niemand gebrek leed.

Nou is de versie van traditionelen dat er uitkeringen zijn, ok kan ik mee door:)

Maar ja, als iemand/een groep zegt dat alles zoals het toen was nu nog zo is, en ze nemen niet 'het alles verkopen en over iedereen in de gemeente verdelen' mee, ja, dan denk ik waarom dat niet?

Ik denk gewoon bij paniek/angst stoornissen zoals dat wordt genoemd, omdat er op dat moment niets is om angstig oid van te worden. dat daar dus juist de psychologen (psychiaters, uitkomst kunnen bieden.

Nou, zo denk ik er oa over,

Met God hulp, bidden is gewoon denken maar dan naar God toe, op die manier dat ik God zie als 'Iemand' die echt alles begrijpt en met mij is.
Naar boven

Auteur Bericht
AKKARI165

BerichtGeplaatst: woensdag 23 april 2014, 18:59

Zo Denk Ik er in grote lijnen ook over na.
Vind het ook jammer dat mensen zich te veel doorschieten in de bijbelse leer
En zo komt het op mij over dat je je dat verschuild achter bepaalde dogma's
Kende iemand die alleen maar met bijbel teksten smeet. Zijn woorden waren metaal er staat geschreven dus is het zo. Heeft zo'n persoon dan nog wel een eigen mening denk . Dan. Maar om even terug te komen op de angst en paniek aanvallen. Ja die is irreëel. En goed dat je er bij benoemd Dat je de angst wel degelijk voelt en Dus als echt ervaart
Nu kun je zeggen God geneest maar precies zoals je zegt waarom lopen er zijn veel zieken rond. Een fundamentalistische zou zeggen dat komt omdat mensen met bepaalde zonde zich niet verbroken hebben. Daarom zijn ze ziek. Vind ik Nog al wat om dat te verkondigen
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 23 april 2014, 19:10

AKKARI165 schreef:
Zo Denk Ik er in grote lijnen ook over na.
Vind het ook jammer dat mensen zich te veel doorschieten in de bijbelse leer
En zo komt het op mij over dat je je dat verschuild achter bepaalde dogma's
Kende iemand die alleen maar met bijbel teksten smeet. Zijn woorden waren metaal er staat geschreven dus is het zo. Heeft zo'n persoon dan nog wel een eigen mening denk . Dan. Maar om even terug te komen op de angst en paniek aanvallen. Ja die is irreëel. En goed dat je er bij benoemd Dat je de angst wel degelijk voelt en Dus als echt ervaart
Nu kun je zeggen God geneest maar precies zoals je zegt waarom lopen er zijn veel zieken rond. Een fundamentalistische zou zeggen dat komt omdat mensen met bepaalde zonde zich niet verbroken hebben. Daarom zijn ze ziek. Vind ik Nog al wat om dat te verkondigen

Afschuwelijk en wat een veroordeling. Daar word je niet echt beter van, van zo'n visie. Er mist zoveel kennis op dit gebied en zo'n "diagnose" komt vanuit onkunde en ogen sluiten voor de werkelijkheid. Ik vind mezelf meer in de geruststelling die keer op keer wordt gegeven, en waar zo veel begrip vanuit God klinkt: "vreest niet"... Hij weet dat we dat nodig hebben.

Er is angst en er is angst, reële en irreële... in de tijd waarin wij leven is er zo'n leven naast jezelf door alle drukte en stress.. we nemen soms de tijd niet meer om echt te voelen wat we voelen, waardoor dat komt, wat we misschien wel overslaan, wat er aan ten grondslag kan liggen.

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 23 april 2014, 19:11
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1