Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 17 september 2013, 09:01
|
|
|
Stilte
Zolang er nog ergens iemand bestaat met wie ik als mens kan spreken vind ik ook wel een stilte midden op straat een stilte die niet kan breken.
Een kostbare stilte van zuiver glas dat ik zelf met mijn stem heb geslepen. Als ik er niet was en die stem er niet was had niemand die stilte begrepen.
Maar als Hij er niet was en Zijn stem was er niet dan was er van stilte geen sprake. Alleen maar van zwijgen, zo hard als graniet en dat kan je doodeenzaam maken.
Maar de stilte, dat is een tweestemmig lied, waarin God en de mens elkaar raken.
Guillaume van der Graft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 17 september 2013, 12:23
|
|
|
Hoi Jol,
Prachtig, ontroerend en ook zo waar overkomend!
Dank!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 17 september 2013, 21:14
|
|
|
JOL252 schreef: | Stilte
Zolang er nog ergens iemand bestaat met wie ik als mens kan spreken vind ik ook wel een stilte midden op straat een stilte die niet kan breken.
Een kostbare stilte van zuiver glas dat ik zelf met mijn stem heb geslepen. Als ik er niet was en die stem er niet was had niemand die stilte begrepen.
Maar als Hij er niet was en Zijn stem was er niet dan was er van stilte geen sprake. Alleen maar van zwijgen, zo hard als graniet en dat kan je doodeenzaam maken.
Maar de stilte, dat is een tweestemmig lied, waarin God en de mens elkaar raken.
Guillaume van der Graft |
Ik had op 9 juni precies hetzelfde gedicht geplaatst, maar het blijft inderdaad erg mooi! Vooral het verschil tussen stilte en zwijgen wordt zo mooi weergegeven. En de laatste twee regels zijn prachtig!...
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 17 september 2013, 21:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 17 september 2013, 21:46
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik had op 9 juni precies hetzelfde gedicht geplaatst, maar het blijft inderdaad erg mooi! Vooral het verschil tussen stilte en zwijgen wordt zo mooi weergegeven. En de laatste twee regels zijn prachtig!... |
Zo zie je maar ook mijn geheugen kraakt Toch wel fijn als je elke keer "vergeet" hoe een schitterende film ook al weer ging... zo blijf je genieten.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 17 september 2013, 21:46
|
|
Naar boven |
|
|
|
|