Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 8 juli 2013, 12:39
|
|
|
U was de eerste die mij droeg, onder uw hart werd ik geweven; u voelde mij het allereerst: 't bewegen van mijn prille leven...
U droeg mij toen ik nog heel klein, huilend, troost vond in uw armen; door u te worden opgetild, mijzelf in uw omhelzing warmen!
En toen ik groter werd, mama, en mijn eigen weg ging wandelen; tóen droeg u mij nog veel meer met uw woorden en uw handelen.
En nu ben ik volwassen, maar ik voel dat ik nog alle dagen in uw hart en uw gebed door uw liefde wordt gedragen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 10 juli 2013, 23:11
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | U was de eerste die mij droeg, onder uw hart werd ik geweven; u voelde mij het allereerst: 't bewegen van mijn prille leven...
U droeg mij toen ik nog heel klein, huilend, troost vond in uw armen; door u te worden opgetild, mijzelf in uw omhelzing warmen!
En toen ik groter werd, mama, en mijn eigen weg ging wandelen; tóen droeg u mij nog veel meer met uw woorden en uw handelen.
En nu ben ik volwassen, maar ik voel dat ik nog alle dagen in uw hart en uw gebed door uw liefde wordt gedragen... |
Pracht gedicht , doet me denken aan mijn moeder, een fantastisch lieve vrouw, die alles voor ons (man en 9 kinderen) over had en daarnaast ook het boerderijtje runde van 6 koeien welke ze toen we daar kwamen te wonen, 's smorgens en 's avonds met de hand moest melken,. diep respect ha dik voor haar, ze mag nu in het Grote Thuis wonen, welverdiend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 11 juli 2013, 00:02
|
|
|
Mijn moeder leeft nog...en heeft de gezegende leeftijd van 87 jaar... Maar een grotere schat kan ik me niet wensen... Niet ik alleen...ook mijn 3 broers en 3 zussen... Ook een gezin van 8 kinderen...waarvan ze er al 1 heel jong moest missen... Maar hoe ze betrokken nog is bij alle gezinnen....de zorgen...de vreugde... En ik weet ook zeker in haar gebed!!!!
Ik hoop dat we haar nog een poosje bij ons mogen hebben...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 11 juli 2013, 00:06
|
|
|
Zou ik niet mijn moeder eren, Ach, wat doet ze niet voor mij? Wat mij nut is, mag ik leren; Ben ik vrolijk, zij is blij.
Ben ik ziek, ik hoor haar klagen; En wanneer zij bij mij zit Met het oog omhoog geslagen, Dan geloof ik, dat zij bidt.
Ja, dan bidt zij, dat ik spoedig Mag bevrijd zijn van mijn smart; Word ik beter, hoe blijmoedig En hoe dankbaar is haar hart.
Ik zal altoos haar beminnen, Altoos doen wat haar behaagt. Nimmer wil ik iets beginnen, Daar mijn moeder over klaagt.
'k Zal haar naam met eerbied noemen, Als zij neerdaalt in het graf. En Gods goedheid altoos roemen, Die mij zulk een moeder gaf.
Goede God! ach laat haar leven Tot mijn voordeel, tot mijn vreugd; Welk een droefheid zou 't mij geven, Haar te missen in mijn jeugd.
(Een wat ouderwets geschreven gedicht....maar zo mooi!!!)
Misschien dat velen het gedicht wel kennen... Maar ook dit is een ode... Vooral het op 1 na laatste couplet....ZO MOOI!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 09:45
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | U was de eerste die mij droeg, onder uw hart werd ik geweven; u voelde mij het allereerst: 't bewegen van mijn prille leven...
En nu ben ik volwassen, maar ik voel dat ik nog alle dagen in uw hart en uw gebed door uw liefde wordt gedragen... |
Mooi Zeeland!
Doet me aan me eigen moeder denken, ga er bijna van huilen.
Ja, ik heb ook een hele lieve moeder!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|