Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 19:23
|
|
|
verplaatst
Laatst aangepast door
|
IESJE369
|
op vrijdag 16 augustus 2013, 08:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 10:25
|
|
|
mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 12:49
|
|
|
We hebben eens een pracht dramstuk gehad over het "Onze Vader", je schrikt als God werkelijk antwoord zou geven.
In het begin zei de bidder stoor me alsjeblieft niet, want ben aan het bidden, maar God reageerde wel elke keer na een zin. We zeggen het zo gemakkelijk op als geleerd gebed, maar bidden we he twerkelijk vanuit ons hart, daar kwam het eigenlijk op neer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 15:06
|
|
|
PIETER619 schreef: | We hebben eens een pracht dramstuk gehad over het "Onze Vader", je schrikt als God werkelijk antwoord zou geven.
In het begin zei de bidder stoor me alsjeblieft niet, want ben aan het bidden, maar God reageerde wel elke keer na een zin. We zeggen het zo gemakkelijk op als geleerd gebed, maar bidden we he twerkelijk vanuit ons hart, daar kwam het eigenlijk op neer. |
Dat is waar, Pieter. We mogen ons ervan bewust zijn dat gebed een tweegesprek is tussen God en ons. Vaak zijn we teveel bezig met onze kant van het gesprek; wat wij willen zeggen. God wil graag iets terug zeggen, maar staan we daar wel voor open.
Als we daarvan schrikken, hoop ik dat je dat positief bedoelt. Dat God antwoordt dat Hij met ons samen wil werken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNIS196
|
|
Geplaatst: maandag 24 juni 2013, 14:14
|
|
|
Zojuist dit filmpje op youtube gezien. Heeft weliswaar niet met het Onze Vader direct te maken, wel met gebed in zijn algemeen. Is wel in het engels, dus hoop dat jullie het ook kunnen verstaan http://www.youtube.com/watch?v=IuVsY96vAfw
Zegen, Dennis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
|
Geplaatst: maandag 24 juni 2013, 20:24
|
|
|
DENNIS196 schreef: |
Zojuist dit filmpje op youtube gezien. Heeft weliswaar niet met het Onze Vader direct te maken, wel met gebed in zijn algemeen. Is wel in het engels, dus hoop dat jullie het ook kunnen verstaan http://www.youtube.com/watch?v=IuVsY96vAfw
Zegen, Dennis
|
Mooie toespraak. Gaat overigens wel over de inleiding van het Onze Vader: Lange gebeden zijn niet nodig. Veel voorbeelden in de Bijbel dat Jezus kort en krachtig bad. Bijvoorbeeld bij het graf van Lazarus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: maandag 24 juni 2013, 23:35
|
|
|
heeft niets met het onderwerp te maken, maar moet het toch fff kwijt: was laatst bij het Stedelijk museum Amsterdam en na afloop daar koffie gaan drinken met een gevulde koek.... mijn God, dat was even echt hemel op aarde... wat was dat lekker!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 05:51
|
|
|
BAPPI605 schreef: | heeft niets met het onderwerp te maken, maar moet het toch fff kwijt: was laatst bij het Stedelijk museum Amsterdam en na afloop daar koffie gaan drinken met een gevulde koek.... mijn God, dat was even echt hemel op aarde... wat was dat lekker! |
Jaaa, maak mij maar steeds lekker met Amsterdam
Wrijf het er maar in: jij woont daar lekker en ik in Regio Dorp Zuid Holland, ja, dat heeft ook zijn charme, maar ja er gaat natuurlijk, niets boven Amsterdam
Zucht....
- Afbeelding aangepast door redactie -
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 30 juni 2013, 09:05
|
|
Naar boven |
|
|