Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 19:20
|
|
|
Ja, Liefde..dus waarom die vraag nog?
Zelf loop ik best wel met een vraag.. Wij zijn zo jullie ook als mij kunnen zien mensen die geloven..oke?..
Nu stuit ik wel is op de vraag; Wat nu als je samen met een nieuw vriendje een weg zoekt..buiten de liefde die wel degelijk aanwezig kan zijn..wat betreft het geloven in God en het willen gaan op de weg,om Hem ook daarop samen telkens te willen zoeken en vinden?...
Anders nog gevraagd: Hoe kan je samen als christen..met een geheel andere achtergrond(opvoedingswijze moet je lezen) beide toch de juiste weg vinden..om met vrijmoedigheid naar elkaar te belijden hoe je zelf in het geloof staat?
Voorbeeld: Mijn vader kwam uit papua nieuw Guinea en mijn moeder is uit Scheveningen..Ja, de afstand was groot,,maar een date hadden ze er voor over:) Nu was mijn moeder geheel anders groot gebracht dan mijn vader, En daar hebben ze gek genoeg ook na hun trouwen zelfs nog veel om gelachen..
Ze hebben me nooit verteld waarover,maar vroeger vroeg je als ik niet zoveel;)..je dacht des te meer.................
Goed,na verloop van tijd,haakte mijn vader toch meer naar de kant van mijn moeder..en dat is altijd goed gegaan.. behalve dat ik van mijn vader wel met p....skoker mocht lopen, en van mijn moeder niet...tja het is ook echt een mannen ding zegmaar;)
Om even terug te gaan naar ja,liefde..dus waarom die vraag nog?
Hoe vindt je samen een weg,om toch samen God te kunnen bedoelen, Wanneer de liefde er is,maar we alle 2 het geloven in God toch anders beide anders ervaren..mede door onze opvoeding..''of eigen keuze''...
Ik weet dat bij God alles mogelijk is,maar zegt ook, Wie vraagt.krijgt antwoordt...op welke manier en...in welke weg ook..
Gr heide
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 19:31
|
|
|
HEIDE936 schreef: | Ja, Liefde..dus waarom die vraag nog?
Zelf loop ik best wel met een vraag.. Wij zijn zo jullie ook als mij kunnen zien mensen die geloven..oke?..
Nu stuit ik wel is op de vraag; Wat nu als je samen met een nieuw vriendje een weg zoekt..buiten de liefde die wel degelijk aanwezig kan zijn..wat betreft het geloven in God en het willen gaan op de weg,om Hem ook daarop samen telkens te willen zoeken en vinden?...
Anders nog gevraagd: Hoe kan je samen als christen..met een geheel andere achtergrond(opvoedingswijze moet je lezen) beide toch de juiste weg vinden..om met vrijmoedigheid naar elkaar te belijden hoe je zelf in het geloof staat?
Voorbeeld: Mijn vader kwam uit papua nieuw Guinea en mijn moeder is uit Scheveningen..Ja, de afstand was groot,,maar een date hadden ze er voor over:) Nu was mijn moeder geheel anders groot gebracht dan mijn vader, En daar hebben ze gek genoeg ook na hun trouwen zelfs nog veel om gelachen..
Ze hebben me nooit verteld waarover,maar vroeger vroeg je als ik niet zoveel;)..je dacht des te meer.................
Goed,na verloop van tijd,haakte mijn vader toch meer naar de kant van mijn moeder..en dat is altijd goed gegaan.. behalve dat ik van mijn vader wel met p....skoker mocht lopen, en van mijn moeder niet...tja het is ook echt een mannen ding zegmaar;)
Om even terug te gaan naar ja,liefde..dus waarom die vraag nog?
Hoe vindt je samen een weg,om toch samen God te kunnen bedoelen, Wanneer de liefde er is,maar we alle 2 het geloven in God toch anders beide anders ervaren..mede door onze opvoeding..''of eigen keuze''...
Ik weet dat bij God alles mogelijk is,maar zegt ook, Wie vraagt.krijgt antwoordt...op welke manier en...in welke weg ook..
Gr heide |
Als je allebei gelooft in dezelfde God en met de beste bedoelingen dan kan het toch niet zo moeilijk zijn of je vind beiden een weg hierin binnen een relatie?
Ik begrijp je vraagstelling niet zo goed eerlijk gezegd.
Of bedoel je als 1 van beiden niet gelooft?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 16 mei 2013, 08:00
|
|
|
[quote=HEIDE936]Ja, Liefde..dus waarom die vraag nog?
Ja?
Zelf loop ik best wel met een vraag. Aha ;) Wij zijn zo jullie ook als mij kunnen zien mensen die geloven..oke?..Oké Nu stuit ik wel is op de vraag; Wat nu als je samen met een nieuw vriendje een weg zoekt..buiten de liefde die wel degelijk aanwezig kan zijn..wat betreft het geloven Buiten de liefde die je al sowieso al christenen voor mekaar hebt? in God en het willen gaan op de weg, De weg van de liefde, buiten de liefde die je al hebt als christenen voor elkaar om Hem ook daarop samen telkens te willen zoeken en vinden?...Om God daar samen telkens te willen zoeken en vinden, in de liefde, buiten de liefde die we al hebben voor elkaar omdat we christenen zijn?
TS begint met: Liefde dus waarom die vraag nog.
Ik denk zelf dat er eerst spraken moet zijn van vrienden alvorens...want dat is de basis, en vriendschap is ook een vorm van liefde. Anders nog gevraagd: Hoe kan je samen als christen..met een geheel andere achtergrond(opvoedingswijze moet je lezen) beide toch de juiste weg vinden..om met vrijmoedigheid naar elkaar te belijden hoe je zelf in het geloof staat?
Ja, door begrip, zelfs het willen begrijpen ook al begrijp je iets niet(helemaal), kan de ander al veel goed doen ;) En ja, het geloof is belangrijk, natuurlijk...hoe kan je samen de juiste weg vinden, ja zou het niet weten, bidden, heilig leven? Respect, Begrip, of iig de intentie iets te willen begrijpen, ook al begrijp je het niet. Overleggen. Elkaar vrij laten als je bevriend bent, ook later, voor mij héél belangrijk, en dat heeft weer met vertrouwen te maken.Voorbeeld: Mijn vader kwam uit papua nieuw Guinea en mijn moeder is uit Scheveningen..Ja, de afstand was groot,,maar een date hadden ze er voor over:) Ja, hoe hebben ze elkaar onmoet, werkte je moeder daar?Het is bij mij geen kwestie iets er niet voor over willen hebben maar gewoon niet durven.Nu was mijn moeder geheel anders groot gebracht dan mijn vader, En daar hebben ze gek genoeg ook na hun trouwen zelfs nog veel om gelachen..Dat is leuk...ja, inderdaad humor...
Goed,na verloop van tijd,haakte mijn vader toch meer naar de kant van mijn moeder..en dat is altijd goed gegaan.. behalve dat ik van mijn vader wel met p....skoker mocht lopen, en van mijn moeder niet...tja het is ook echt een mannen ding zegmaar;) In Nieuw Guinea, neem ik aan, niet in Scheveningen, ja, als iedereen zo loopt... Om even terug te gaan naar ja,liefde..dus waarom die vraag nog? Goede vraag
Hoe vindt je samen een weg,om toch samen God te kunnen bedoelen, Wanneer de liefde er is,maar we alle 2 het geloven in God toch anders beide anders ervaren..mede door onze opvoeding..Mede door opvoeding, of ervaringen of iid eigenkeuze wat je zelf denkt.''of eigen keuze''...
Ik weet dat bij God alles mogelijk is,maar zegt ook, Wie vraagt.krijgt antwoordt...op welke manier en...in welke weg ook.. Vandaar mijn antwoord.(voorlopig)
Gr heide
S.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: donderdag 16 mei 2013, 08:38
|
|
|
Voor nu,bedankt voor het reageren op dit onderwerp.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 16 mei 2013, 08:50