ChristianMatch
 


Forum

Mijn geloof?...
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 16:01
 
Hoe groot is de kans, wanneer je op een Christelijke dating site stapt,
Om toch met andere christenen in verwarring te komen over bepaalde onderwerpen..wat we als topic's tegen komen.
Iedereen mag iets of meer zeggen wat persoonlijk een vraag of antwoordt voor zichzelf inhoudt,
Maar wanneer moet ik op komen voor mij zelf,wanneer we uiteindelijk toch de zelfde bijbel lezen?

Een korte vraag, die wel een discussie zou kunnen uitdagen,
Hopelijk kunnen we samen in dit topic ook meer duidelijkheid krijgen,
waarom we als christen ook heel persoonlijk op ''onze manier'' een band met God hebben..en het leven er ook naar..en de gevolgen daaruit?...


Aangepast..


Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 28 juni 2012, 17:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 16:30
 
HEIDE115 schreef:
Ja..
Hoe groot is de kans, wanneer je op een Christelijke dating site stapt,
Om toch met andere christenen in verwarring te komen over bepaalde onderwerpen..wat we als topic's tegen komen.
Iedereen mag zeggen wat persoonlijk wat een vraag of antwoordt voor zichzelf inhoudt
Maar wanneer moet ik op komen voor mij zelf,wanneer we uiteindelijk toch de zelfde bijbel lezen?

Een lange vraag die een grote discussie zou kunnen uitdagen
Hopelijk kunnen we samen in dit topic ook meer duidelijkheid krijgen,
waarom we als christen ook heel persoonlijk op ''onze manier'' een band met God hebben..en het leven er ook naar..en de gevolgen daaruit?...

weet niet zeker of ik helemaal snap waar jij naar toe wilt met dit topic.
Waarom we als christen zo verschillend over dingen kunnen denken en allemaal zo heel persoonlijk op onze eigen manier mat God een band hebben.
Tja we hebben allemaal onze eigen unieke achtergrond en levenservaring, die ons gevormd heeft. Waardoor we allemaal met onze eigen bril op die Bijbel lezen. Want die Bijbel blijft natuurlijk hetzelfde en onze God blijft Dezelfde tot in eeuwigheid. Ik heb 8 kinderen die zijn allemaal door dezelfde moeder opgevoed, daarom zijn er flink wat overeenkomsten. Sommige mensen herkennen ons aan onze specifieke gevoel voor droge humor bijv. Maar er zijn nog veel meer verschillen daar kan ik me ook wel eens over verbazen. En dat binnen zo'n close groepje mensen. Dus laat staan als je het dan over christenen hebt van allerlei denominatie. Aan de ene kant is dit juist heel mooi God is ook een veelkleurige God. Maar aan de andere kant ook wel lastig omdat veel van die christenen datgene wat ze doen uit overtuiging doen en ook anderen hierin proberen over de streep te krijgen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 16:37
 
ROELANDE345 schreef:
weet niet zeker of ik helemaal snap waar jij naar toe wilt met dit topic.
Waarom we als christen zo verschillend over dingen kunnen denken en allemaal zo heel persoonlijk op onze eigen manier mat God een band hebben.
Tja we hebben allemaal onze eigen unieke achtergrond en levenservaring, die ons gevormd heeft. Waardoor we allemaal met onze eigen bril op die Bijbel lezen. Want die Bijbel blijft natuurlijk hetzelfde en onze God blijft Dezelfde tot in eeuwigheid. Ik heb 8 kinderen die zijn allemaal door dezelfde moeder opgevoed, daarom zijn er flink wat overeenkomsten. Sommige mensen herkennen ons aan onze specifieke gevoel voor droge humor bijv. Maar er zijn nog veel meer verschillen daar kan ik me ook wel eens over verbazen. En dat binnen zo'n close groepje mensen. Dus laat staan als je het dan over christenen hebt van allerlei denominatie. Aan de ene kant is dit juist heel mooi God is ook een veelkleurige God. Maar aan de andere kant ook wel lastig omdat veel van die christenen datgene wat ze doen uit overtuiging doen en ook anderen hierin proberen over de streep te krijgen

verwijderd.


Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 28 juni 2012, 12:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 10:24
 
ROELANDE345 schreef:
weet niet zeker of ik helemaal snap waar jij naar toe wilt met dit topic.
Waarom we als christen zo verschillend over dingen kunnen denken en allemaal zo heel persoonlijk op onze eigen manier mat God een band hebben.
Tja we hebben allemaal onze eigen unieke achtergrond en levenservaring, die ons gevormd heeft. Waardoor we allemaal met onze eigen bril op die Bijbel lezen. Want die Bijbel blijft natuurlijk hetzelfde en onze God blijft Dezelfde tot in eeuwigheid. Ik heb 8 kinderen die zijn allemaal door dezelfde moeder opgevoed, daarom zijn er flink wat overeenkomsten. Sommige mensen herkennen ons aan onze specifieke gevoel voor droge humor bijv. Maar er zijn nog veel meer verschillen daar kan ik me ook wel eens over verbazen. En dat binnen zo'n close groepje mensen. Dus laat staan als je het dan over christenen hebt van allerlei denominatie. Aan de ene kant is dit juist heel mooi God is ook een veelkleurige God. Maar aan de andere kant ook wel lastig omdat veel van die christenen datgene wat ze doen uit overtuiging doen en ook anderen hierin proberen over de streep te krijgen

Wat lijkt me dat onzettend leuk 8 kinderen!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1