Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 22:35
|
|
|
MARISKA601 schreef: | En het afval?.. dumpen in Afrika?
In dit topic gaat het over het asiel beleid en niet over kerncentrales... |
en molens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 22:36
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Dank je Chat
Dan wel een "durpie" met stadsrechten ...
.. |
Ter vergelijk: Situering Provincie Groningen Gemeente Slochteren Coördinaten 53°13'N 6°48'E Algemeen Inwoners (1 januari 2007)2.411
Mijn dorp...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 23:35
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Als je richting Duitsland kijkt zie je de kerncentrale van Lingen, denk op minder dan 50 km van je achterdeur ... |
50 Kilometer, Pfff gelukkig is mijn achtertuin niet zo groot Maybe bij helder weer iets te zien......................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 21:38
|
|
|
Mauro mag blijven!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 21:42
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Mauro mag blijven!!!!! |
In afwachting van zijn studievisum...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 21:43
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Mauro mag blijven!!!!! |
fijn voor hem.... ben nu benieuwd wie het volgende "schrijnende" geval gaat worden
Pieter, voorspeld 1 onafzienbare rij schrijnende gevallen totdat er weer een regering zit met een linkse partij er in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 21:53
|
|
|
MARISKA601 schreef: | In afwachting van zijn studievisum... |
maar die gaat tie krijgen, ook al wil hij niet studeren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 22:03
|
|
|
YELNIN491 schreef: | maar die gaat tie krijgen, ook al wil hij niet studeren |
dat heb ik begrepen.. hij wilt niet studeren...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 22:26
|
|
|
MARISKA601 schreef: | dat heb ik begrepen.. hij wilt niet studeren... |
Zeker in staking
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 22:28
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Zeker in staking |
hij zit hier verkeerd!! hij hoort eigenlijk meer in griekenland dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 22:30
|
|
|
PIETER649 schreef: | fijn voor hem.... ben nu benieuwd wie het volgende "schrijnende" geval gaat worden
Pieter, voorspeld 1 onafzienbare rij schrijnende gevallen totdat er weer een regering zit met een linkse partij er in. |
vrees ook het ergste...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 23:17
|
|
|
PIETER649 schreef: | fijn voor hem.... ben nu benieuwd wie het volgende "schrijnende" geval gaat worden
Pieter, voorspeld 1 onafzienbare rij schrijnende gevallen totdat er weer een regering zit met een linkse partij er in. |
Och, het gaat er maar om eentje, die miljoenen die de werkgevers naar binnen hebben gehaald, die mogen helaas blijven
(Ik zoek geen ruzie) geintje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 00:14
|
|
|
Er is toch niemand die kan ontkennen dat Nederland stikt van de polen? Helemaal terug naar de zeventiger jaren... Ik ben benieuwd of er nog Polen nodig zouden zijn als je alleen als verstandelijk gehandicapte een uitkering zou krijgen
Ze zijn echt hartstikke gek hier in Nederland.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 08:18
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Och, het gaat er maar om eentje, die miljoenen die de werkgevers naar binnen hebben gehaald, die mogen helaas blijven
(Ik zoek geen ruzie) geintje |
Tja Gerrit, die bedrijven hadden niet veel andere keus he... Die hollanders waren, en zijn, te lui en te belazerd om de dag in te kijken. Als de keus dan is om je bedrijf naar de kloooote te laten gaan door dat werkschuwe tuig of om werkwilligen te importeren, dan is de keus vrij simpel.
Wel jammer dat jij nu de zwarte piet bij de werkgevers legt, terwijl het feitelijk de schuld is van de hollandse uitvreters die liever hun hand ophouden dan ermee te werken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 08:57
|
|
|
Dat er zo veel Oost-Europeanen hier werk verrichten in de land/tuinbouw, heeft ook te maken met het vrije handels verkeer.
Het is voor de baas van een bedrijf veel goedkoper om 10 Polen in te huren. Zou hij 10 Nederlanders gebruiken is hij veel meer kwijt aan salaris.
Een Pool verdient hier veel minder dan een Nederlander. Hij wordt uitbetaald naar de maatstaven die in Polen word gehanteerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 09:25
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Dat er zo veel Oost-Europeanen hier werk verrichten in de land/tuinbouw, heeft ook te maken met het vrije handels verkeer.
Het is voor de baas van een bedrijf veel goedkoper om 10 Polen in te huren. Zou hij 10 Nederlanders gebruiken is hij veel meer kwijt aan salaris.
Een Pool verdient hier veel minder dan een Nederlander. Hij wordt uitbetaald naar de maatstaven die in Polen word gehanteerd. |
Eigenlijk zouden wij ook alleen maar oost Europese producten moeten kopen. die zijn veel beter, en goedkoper. Neem alleen al die dure Duitse en Franse rommel op vier wielen, niet te betalen, en veel te duur in onderhoud. En dan alleen al die veel te lange, levertijd van onderdelen, je kan tegenwoordig beter uit Azie importeren, dan de onderdelen uit land van herkomst. De handel uit de Europese landen gaat dan wel naar de klootten, maar wij zijn dan in ieder geval wel goedkoper uit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 19:07
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Dat er zo veel Oost-Europeanen hier werk verrichten in de land/tuinbouw, heeft ook te maken met het vrije handels verkeer.
Een Pool verdient hier veel minder dan een Nederlander. Hij wordt uitbetaald naar de maatstaven die in Polen word gehanteerd. |
Ik ben het met heel je verhaal eens Mariska , behalve met je laatste zin. De polen verdienen hier idd. veel minder dan de hollanders , bij ons op het bedrijf weet ik dat er zijn die ongeveer 900 euro per maand verdienen bij een 40 urige werkweek. Maar dat is wél ongeveer het dubbele van wat ze in Polen verdienen. Maar waar het bij die polen een hekel punt is , is het feit dat de uitzendburo's waar ze voor werken nog zoveel opstrijken. Maar wat ik dus veel zie .... ze werken hier een jaar of 5 en dan hebben ze genoeg verdiend om in polen een riant leventje te gaan leiden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:57
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik ben het met heel je verhaal eens Mariska , behalve met je laatste zin. De polen verdienen hier idd. veel minder dan de hollanders , bij ons op het bedrijf weet ik dat er zijn die ongeveer 900 euro per maand verdienen bij een 40 urige werkweek. Maar dat is wél ongeveer het dubbele van wat ze in Polen verdienen. Maar waar het bij die polen een hekel punt is , is het feit dat de uitzendburo's waar ze voor werken nog zoveel opstrijken. Maar wat ik dus veel zie .... ze werken hier een jaar of 5 en dan hebben ze genoeg verdiend om in polen een riant leventje te gaan leiden. |
Dr zitten er hier een paar die de klok horen luiden maar werkelijk geen flauw benul hebben waar de klepel hangt
Om in de fruittermen te blijven, jullie vergelijken appels met peren.
Het is best mogelijk dat polen bij jullie op de zaak 900 euro verdienen Visser, maar wat ze er niet bij vertellen: GEEN nederlandse zorgpremie, GEEN nederlandse wegenbelasting, loon INCLUSIEF huisvesting. Geloof me, dan is die 900 euro opeens een berg geld hoor als het netto is! Bekijk je eigen salarisstrook eens, haal de kosten van huur/hypotheek en je vaste lasten en premie zorgverzekering daar van af en kijk eens of je dan nog 900 euro netto overhoud Daarbij zijn er zat die hier seizoenswerk doen, dus de betaalde loonbelasting ook nog ff terugvragen bij de belastingdienst...
En tja... zolang die hollanders te lui zijn om hard te werken, snap ik best dat werkgevers liever polen inzetten die nog WEL de poten uit dr lijf lopen voor de baas. Een personeelslid dat in 1 uur bijv. 40 producten maakt ter waarde van 1 euro, is nu eenmaal beter voor de baas dan zn collega die er 35 maakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 21:00
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Eigenlijk zouden wij ook alleen maar oost Europese producten moeten kopen. die zijn veel beter, en goedkoper. Neem alleen al die dure Duitse en Franse rommel op vier wielen, niet te betalen, en veel te duur in onderhoud. En dan alleen al die veel te lange, levertijd van onderdelen, je kan tegenwoordig beter uit Azie importeren, dan de onderdelen uit land van herkomst. De handel uit de Europese landen gaat dan wel naar de klootten, maar wij zijn dan in ieder geval wel goedkoper uit. |
nou, wat zullen we goedkoper uit zijn als we er nog een miljoen extra werklozen bij krijgen...
bijdehandte bijdrage Gerrit, ben je nou zo dom of kun je echt niet rekenen????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 21:04
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Een Pool verdient hier veel minder dan een Nederlander. Hij wordt uitbetaald naar de maatstaven die in Polen word gehanteerd. |
Als je dat probeerd als werkgever, bega je een economisch delict waar heel zware straffen op staan. Arbeid die in Nederland wordt gedaan MOET minimaal volgens het Nederlandse minimumloon betaald worden.
Een pool KOST veel minder omdat hij harder werkt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 22:24
|
|
|
PIETER649 schreef: | Dr zitten er hier een paar die de klok horen luiden maar werkelijk geen flauw benul hebben waar de klepel hangt
Om in de fruittermen te blijven, jullie vergelijken appels met peren.
Het is best mogelijk dat polen bij jullie op de zaak 900 euro verdienen Visser, maar wat ze er niet bij vertellen: GEEN nederlandse zorgpremie, GEEN nederlandse wegenbelasting, loon INCLUSIEF huisvesting. Geloof me, dan is die 900 euro opeens een berg geld hoor als het netto is! Bekijk je eigen salarisstrook eens, haal de kosten van huur/hypotheek en je vaste lasten en premie zorgverzekering daar van af en kijk eens of je dan nog 900 euro netto overhoud Daarbij zijn er zat die hier seizoenswerk doen, dus de betaalde loonbelasting ook nog ff terugvragen bij de belastingdienst...
En tja... zolang die hollanders te lui zijn om hard te werken, snap ik best dat werkgevers liever polen inzetten die nog WEL de poten uit dr lijf lopen voor de baas. Een personeelslid dat in 1 uur bijv. 40 producten maakt ter waarde van 1 euro, is nu eenmaal beter voor de baas dan zn collega die er 35 maakt. |
De polen die bij ons werken betalen gemiddeld 250 euro huur aan huisvesting.Dan mogen ze blij zijn als ze met 4 man in één huis zitten want er zijn gevallen dat ze met 10 - 14 man in één huis wonen. Wegenbelasting weet ik niet omdat ze allemaal met busjes van het uitzendburo komen. Zorgpremie word ook betaald of de baas moet dat doen. Maar dat betwijfel ik. Ze zijn ieder geval allemaal verzekerd voor ziektekosten. En de baas? Ja die heeft ze graag. Of ze harder werken? Sommigen. Maar ze werken méér. Aan hen wordt niet gevraagd of ze willen overwerken, nee , ze moeten . Anders 10 andere voor hun in de plaats.
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op woensdag 9 november 2011, 22:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 22:55
|
|
|
PIETER649 schreef: | nou, wat zullen we goedkoper uit zijn als we er nog een miljoen extra werklozen bij krijgen...
bijdehandte bijdrage Gerrit, ben je nou zo dom of kun je echt niet rekenen???? |
Laat mij maar lekker dom blijven, en dat rekenen laat ik wel over aan jou duitse vernumpftigheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 23:19
|
|
|
wat off-topic, inmiddels is Mauro een Pool geworden , gut gut, arme vent krijgt tie nog een Dublin-claim tegengeworpen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 23:35
|
|
|
YELNIN491 schreef: | wat off-topic, inmiddels is Mauro een Pool geworden , gut gut, arme vent krijgt tie nog een Dublin-claim tegengeworpen |
Een poolse mijn werker zeker, die verdwaald is zeker. En een paar reacties verder heet tie Maurits
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 10 november 2011, 13:34
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Een poolse mijn werker zeker, die verdwaald is zeker. En een paar reacties verder heet tie Maurits |
o, maar dan is hij van het koningshuis, wat moet zo iemand asiel aanvragen Nou snap ik waarom het zo lang geduurt heeft voordat ze konden beslissen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 november 2011, 20:25
|
|
|
YELNIN491 schreef: | o, maar dan is hij van het koningshuis, wat moet zo iemand asiel aanvragen Nou snap ik waarom het zo lang geduurt heeft voordat ze konden beslissen |
Ze hebben toch allemaal asiel gekregen van het koningshuis, Bernhart, Claus, Maxima, waarom dan Maurorits niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 november 2011, 22:31
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ze hebben toch allemaal asiel gekregen van het koningshuis, Bernhart, Claus, Maxima, waarom dan Maurorits niet. |
nou, hij mag w.s. nog wel studeren in ons landje..... Ome leers strijkt w.s. zijn hartje wel over zijn hand
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 15:38
|
|
|
COOTJE711 schreef: | nou, hij mag w.s. nog wel studeren in ons landje..... Ome leers strijkt w.s. zijn hartje wel over zijn hand |
Ome Leers lijkt wel knettergek! De jongeman wil geeneens studeren... waarom nu weer uitstel? hoop dat het kabinet valt ofzo?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 16:58
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Ik heb geen moeilijk met medelanders over het algemeen. Maar.... Ik werkte bij de dame, woont al 15 jaar hier, spreekt vrijwel geen nederlands en heeft al 15 jaar een hernia waardoor ik bij haar kwam te werken. Inmiddels heb ik zelf een hernia gehad en weet dus welke ondragelijke pijnen daarbij horen. Deze dame deed alles, uitgaan, hangen op de bank etc....als Dit een hernia is??? Ik geloof daar dus niets meer van, maar mevrouw krijgt intussen jaar in jaar uit van de WMO hulp bij alles waar ze zelf de hele week de tijd voor heeft. Ze kan vanwege haar Christelijke geloof niet terug naar Syrie, dus wat mij betreft mag ze blijven, maar het idee dat alles wat een kleurtje heeft minder betaald en veel meer krijgt....dat begint me af en toe enorm tegen te staan.
Hier in het dorp was er een man die al jaren om een nieuwe schutting vroeg bij de woningbouw vereniging. de schutting was volledig verrot, en meneer kreeg al jaren niets voor elkaar. Totdat hij het zat was, en de woningbouw vereniging belde met een buitenlands accent....binnen een week stond de schutting er!
Nederland stikt van dat soort voorbeelden, van mensen die nalles voor elkaar krijgen, maar zich weigeren aan te passen aan onze samenleving of de taal willen leren. Nu de horde Polen weer. men doet het zelfde als vroeger met de Turken. Waar zijn we mee bezig???? Laat een ieder die intergreert lekker binnen komen, maar alles wat na een jaar de taal niet spreekt....ga lekker terug
of discrimineer ik nu? |
Wat je zegt over voorkeusbehandeling buitenlanders klopt.
In amsterdam kregen buitenlanders mooie nieuwbouwwoningen bij het centrum. En amsterdammers werden gedropt in oude panden, in het oosten.
Ja, het verhaal is natuurlijk ingewikkelder, maar het kwam er wel op neer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 21:21
|
|
|
PIETER649 schreef: | Ome Leers lijkt wel knettergek! De jongeman wil geeneens studeren... waarom nu weer uitstel? hoop dat het kabinet valt ofzo? |
Ach er zijn nog diploma's genoeg te halen...... Veterdiploma, zwemdiploma, verkeersdiploma.....
|
|
Naar boven |
|
|