Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 16:30
|
|
|
Als je een piano wilt verhuizen, grijpen veel hulpvaardige handen naar het krukje...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 16:53
|
|
|
Danklied
Voor al de mooie dingen Voor al de grootsheid hier Wil ik U danken Vader Keer op keer
Voor al de mooie kleuren Zo prachtig bij elkaar Verschillend en toch fleurig Wil ik U danken Heer
Voor zoveel lieve mensen Die U stuurde op mijn pad Die vol van U vertelde Hoe U ze tot leven bracht
Voor al de Wijsheid in Uw Woord Gepland zo vast in mijn hart Die zich opende en bloeide Voor de Liefde die U had.
Voor alle dieren groot en klein Die U creeerde, de zon en maneschijn De sterren aan de Hemel die heel de schepping op lichte hier benee
De finishtouch van man en vrouw Om U te loven bovenal De Enige God van Jeruzalem De voleinder van alle pijn is in Hem.
Dank U Vader, Papa lief Voor U zoon Jezus, die voor ons stierf Die vervulde Uw wens o Heer, Om ons te brengen tot inkeer
Dank U voor mijn kinderen Heer Die U zo teder en zo klein In mijn armen legde Niets wetend van angst en pijn
Maar de wereld is vol van pijn en leed Ook mijn kinderen ondervinden dit Papa ik leg ze terug in Uw armen U zorgt voor ze, U leid ze Heer
Veel meer dan ik kan doen Daarom verdient U een zoen Ik hou van U, mijn Papa lief U draagt hun in Uw armen
De strijd is niet mijn strijd, o Heer Maar van U en mij samen Dank U Papa dank U Heer Voor Uw Liefde voor mij telkens weer
Jill
Laatst aangepast door
|
JILL658
|
op vrijdag 11 juni 2010, 13:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 17:02
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Zonder verder inhoudelijk hierop in te gaan: Ja, weerleggen.... prima, maar dan gaat het wel om de manier waarop! Degenen die aan yoga doen kunnen dit met de beste bedoelingen doen en eventueel proberen daarbij oprecht christen te zijn. We moeten dus niet hun goede bedoelingen in twijfel gaan trekken.
Het is goed om dit voor ogen te houden als we de yoga zelf niet accepteren. Anders blijft het botsen of valt het gesprek stil. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Voor de goede orde: ik hou mij niet bezig met yoga, dus bij mij valt er niets te weerleggen! |
Nee, inderdaad je houdt je niet bezig met yoga..... dat merk ik. Lees je eens wat beter in of verdiep je eens in zaken alvorens hierover zo te praten, zoals je hier nu doet.
Hier heb ik niets aan en niemand iets.
Er is toch echt wel gepoogd om op een goede manier hierover te praten...o.a. door Chatuliem, maar dan krijgt hij ook de volle laag over zich heen....arme Chat......
Je mag tegenwoordig gewoon niets meer aan de kaak stellen...dat is er aan de hand...... alles moet je tegenwoordig maar accepteren en dat is onbijbels en m.i. uit den boze Arjan,....maar nogmaals ik lees andere dingen in de bijbel en die is voor mij nog altijd de enige leidraad voor mijn leven.
Als je Jezus volgt, dan zul je vervolgt worden en dan zul je vijanden krijgen...dat is nu eenmaal zo.
Jezus zei: Wee u, wanneer IEDEREEN wel van u spreekt.
Helaas kun je niet met iedereen goede maatjes blijven. Lees de bijbel maar eens goed hierover na.........
Er woedt een strijd in de hemelse gewesten....en ik wil graag bij de Heer blijven...heel dicht bij Hem......en zal me echt niet door een ander me mee willen laten slepen in iets, wat ik niet voor de Heer kan verantwoorden........en kan daar dan ook geen goedkeuring aan geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 17:09
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | de eerste gratis les kun je krijgen ......
Tien onveranderlijke factoren in je leven.
1 Je ouders 2 De tijd waarin je leeft 3 Ras 4 Je nationaliteit 5 Je geslacht 6 Plaats in de kinderrij 7 Je broers en zussen 8 Onze lichamelijke kenmerken 9 Je intelligentie 10 Ouder worden en doodgaan
Tien onveranderlijke factoren in je leven. Als we dan lezen in Jeremia 1:5 "Eer ik u vormde in de moederschoot, heb ik u gekend....."(NBG51) Of in psalm 139:13 Want Gij hebt mijn nieren gevormd, mij in de schoot van mijn moeder geweven. 14 Ik loof U, omdat ik gans wonderbaar ben toebereid, wonderbaar zijn uw werken; mijn ziel weet dat zeer wel. 15 Mijn gebeente was voor U niet verholen, toen ik in het verborgene gemaakt werd, gewrocht in de diepten van het aardrijk; 16 uw ogen zagen mijn vormeloos begin; in uw boek waren zij alle opgeschreven, de dagen, die geformeerd zouden worden, toen nog geen daarvan bestond. (NBG51)
Dan mag je weten dat God je kent, en jou aanvaardt hoe je ook bent, je bent voor Hem UNIEK !!!!! Ook al ben je niet "tevreden of blij" met jezelf, het je een geestelijke of lichamelijke beperking, God kan en wil binnen jouw mogelijkheden werken.
Zoals Klei In De Hand Van De Pottenbakker Tekst & Muziek: Elly & Rikkert Zuiderveld
Zoals klei in de hand van de pottenbakker Zo ben jij in mijn hand, zegt de Heer Zoals klei in de hand van de pottenbakker Zo maak Ik jou een vat tot Mijn eer
Kneed mij, Here God Ook als het soms wel eens pijn doet Kneed mij, Here God U weet precies hoe ik zijn moet
Zoals klei in de hand van de pottenbakker Zo ben jij in mijn hand, zegt de Heer Zoals klei in de hand van de pottenbakker Zo maak Ik jou een vat tot Mjin eer
Kneed mij, Here God 'k Wil mij opnieuw aan U geven Kneed mij, Here God U maakt iets moois van mijn leven
Zoals klei in de hand van de pottenbakker Zo ben ik in Uw handen, O Heer Zoals klei in de hand van de pottenbakker Zo maakt U mij een vat tot Uw eer
http://www.youtube.com/watch?v=JFFDnFPvVGk |
Echt iets van jou om dit te schrijven, dank je. Dat is de Waarheid!
Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 17:16
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Hangt het er niet gewoon vanaf hoe je het woord yoga zelf invult? Voor de een is zijn het ontspanningsoefeningen zonder verder zweverig gedoe, en voor de ander is het aanbidden van iets blijkbaar. Als je op internet kijkt zie je ook tig vormen van yoga bestaan.
Zo'n zelfde soort discussie was er onlangs in de chatroom ook over Reiki, omdat het woord reiki viel in een gesprek over innerlijke kracht , wat heel anders bedoelt werd dan het beoefenen van Reiki, vliegen de beschuldigingen van satansaanbidding opeens door chatroom. T is net wat voor naam je het beestje geeft, volgens mij weet iedereen echt wel hoe ver je gaan kan met zoiets en past iedere christen die aan yoga doet echt wel op dat je geen afgoden aanbid. |
Ja, ja.....nou echt Annette....je kunt zo niet met occulte zaken omgaan. Want dat zgn. je weet wel tot hoever je gaan kunt, is echt onzin...dat weet je n.l. niet ALS MENS.
Het betreft zaken van de onzienlijke wereld en als je de duivel een voet geeft, nou binnen de kortste keren is hij bij je binnen....daar gaat het nou juist om.
En nogmnaals...ik heb zo mijn ervaringen met duistere geeste gehad en dat was niet leuk....dus ik hou mij verre van zaken als yoga, reiki, homeopathie e.d., want dat is allemaal zo occult als het maar even zijn kan.
Ik heb het trouwens niet nodig, want Jezus is mijn geneesheer (en dat kan ik gelukkig uit ERVARING zeggen) en de Enige Die ik nodig heb en mij kan geven wat ik nodig heb. Ik wil alleen Zijn vrijheid en geef me alleen aan Hem over, want ik weet, dat Ik bij Hem goed geborgen ben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 17:21
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Zonder verder inhoudelijk hierop in te gaan: Ja, weerleggen.... prima, maar dan gaat het wel om de manier waarop! Degenen die aan yoga doen kunnen dit met de beste bedoelingen doen en eventueel proberen daarbij oprecht christen te zijn. We moeten dus niet hun goede bedoelingen in twijfel gaan trekken.
Het is goed om dit voor ogen te houden als we de yoga zelf niet accepteren. Anders blijft het botsen of valt het gesprek stil. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Voor de goede orde: ik hou mij niet bezig met yoga, dus bij mij valt er niets te weerleggen! | Arjan, ik begin me mateloos te irriteren aan jouw bijdrages, je staat m.i.een goede discussie in de weg. En behoefte aan je bemiddelingspoging hebben in dit geval niks aan. Laat mensen nu ook eens keer gewoon kunnen zeggen wat ze denken, zonder dat ze meteen bang zijn van: wat zou de ander hiervan denken. De yoga beoefenaars durven hier het achterste van hun tong niet meer te laten zien, terecht bang dat ze veroordeeld worden. Licht en duisternis gaat nl. niet samen, ook al doe je er een geestelijk sausje over heen. De laatste dagen heb ik me bezig gehouden met de bijdrage van Willemijn, die aangaf, dat men in bepaalde kerken op zoek is naar een nieuw soort geloofsbeleving. Wat is dan het aantrekkelijke van deze religies. Waarom heeft dit zo'n aantrekkingskracht, terwijl de bijbel duidelijke andere adviezen geeft? Het antwoord is heel simpel. Als je God wilt dienen, gaat dat ten koste van je eigen gedachten, verlangens en ideëen. Soms is het lastig om een ander idee te hebben dan anderen. Terwijl deze religies niet ten koste van jezelf hoeven te gaan. Je kunt zoeken naar ervaringen, terwijl je jezelf niet ove hoeft te geven aan God. Voeg daarbij het idee, dat het onschuldig is, wat wil je dan nog meer. Je kunt op je eigen troon blijven zitten en van tijd tot tijd religieus doen, maar je hoeft niet bereid te zijn de onderste weg te gaan. En als mensen anders denken, hebben ze nog niet die visie die jij allang ontvangen hebt. Zijn ze bekrompen ouderwets, niet met hun tijd mee. Dit is een verderfelijke geest, die niet gegrond is in Gods Woord en alleen tot doel heeft van zelfverheerlijking.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 17:55
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Arjan, ik begin me mateloos te irriteren aan jouw bijdrages, je staat m.i.een goede discussie in de weg. En behoefte aan je bemiddelingspoging hebben in dit geval niks aan. Laat mensen nu ook eens keer gewoon kunnen zeggen wat ze denken, zonder dat ze meteen bang zijn van: wat zou de ander hiervan denken. De yoga beoefenaars durven hier het achterste van hun tong niet meer te laten zien, terecht bang dat ze veroordeeld worden. Licht en duisternis gaat nl. niet samen, ook al doe je er een geestelijk sausje over heen. De laatste dagen heb ik me bezig gehouden met de bijdrage van Willemijn, die aangaf, dat men in bepaalde kerken op zoek is naar een nieuw soort geloofsbeleving. Wat is dan het aantrekkelijke van deze religies. Waarom heeft dit zo'n aantrekkingskracht, terwijl de bijbel duidelijke andere adviezen geeft? Het antwoord is heel simpel. Als je God wilt dienen, gaat dat ten koste van je eigen gedachten, verlangens en ideëen. Soms is het lastig om een ander idee te hebben dan anderen. Terwijl deze religies niet ten koste van jezelf hoeven te gaan. Je kunt zoeken naar ervaringen, terwijl je jezelf niet ove hoeft te geven aan God. Voeg daarbij het idee, dat het onschuldig is, wat wil je dan nog meer. Je kunt op je eigen troon blijven zitten en van tijd tot tijd religieus doen, maar je hoeft niet bereid te zijn de onderste weg te gaan. En als mensen anders denken, hebben ze nog niet die visie die jij allang ontvangen hebt. Zijn ze bekrompen ouderwets, niet met hun tijd mee. Dit is een verderfelijke geest, die niet gegrond is in Gods Woord en alleen tot doel heeft van zelfverheerlijking. |
Dat heb je wat mij betreft zeer treffend getypeerd Chat........daar ben ik hewt helemaal mee eens........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 18:09
|
|
|
Crossroad,
Jammer dat als je adviezen geeft om je een mening over een onderwerp te vormen je dan alleen sites aangeeft waar ze er negatief overdoen. Als je je een gedegen mening wilt vormen moet je m.i. verder kijken dan je eigen blik van kijken......
Willemijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 18:16
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Arjan, ik begin me mateloos te irriteren aan jouw bijdrages, je staat m.i.een goede discussie in de weg. En behoefte aan je bemiddelingspoging hebben in dit geval niks aan. Laat mensen nu ook eens keer gewoon kunnen zeggen wat ze denken, zonder dat ze meteen bang zijn van: wat zou de ander hiervan denken. ... Wat is dan het aantrekkelijke van deze religies. Waarom heeft dit zo'n aantrekkingskracht, terwijl de bijbel duidelijke andere adviezen geeft? Het antwoord is heel simpel. Als je God wilt dienen, gaat dat ten koste van je eigen gedachten, verlangens en ideëen. Soms is het lastig om een ander idee te hebben dan anderen. Terwijl deze religies niet ten koste van jezelf hoeven te gaan. Je kunt zoeken naar ervaringen, terwijl je jezelf niet ove hoeft te geven aan God. Voeg daarbij het idee, dat het onschuldig is, wat wil je dan nog meer. Je kunt op je eigen troon blijven zitten en van tijd tot tijd religieus doen, maar je hoeft niet bereid te zijn de onderste weg te gaan. En als mensen anders denken, hebben ze nog niet die visie die jij allang ontvangen hebt. Zijn ze bekrompen ouderwets, niet met hun tijd mee. Dit is een verderfelijke geest, die niet gegrond is in Gods Woord en alleen tot doel heeft van zelfverheerlijking. |
Heftige bijdrage Chatuliem, maar ik ben het met je eens dat dat moet kunnen... Ik deel je mening. Ik lees regelmatig bijdragen op het forum waaruit blijkt dat mensen veel op het eigen hart en inzicht vertrouwen.
Ik geloof dat de Heilige Geest in mijn hart woont, maar daarmee ben ik er niet. In mijn hart is continu strijd om wie er op de troon zit: Hij of ik. Ik ontken of onderschat die strijd liever niet...
Jer. 17:9 Niets is zo onbetrouwbaar als het hart, onverbeterlijk is het, wie zal het kennen? (NBV) In de SV staat het zelfs zo... Arglistig is het hart, meer dan enig ding, ja, dodelijk is het, wie zal het kennen?
Alleen op God kan en wil ik mijn vertrouwen stellen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 18:22
|
|
|
solofide, ik weet dat je erg je best doet om Gods woorden te verdedigen; al denk ik niet dat God verdediging nodig heeft; je vraagt ons om de bijbel eens na te lezen;
Jezus zei: Wee u, wanneer IEDEREEN wel van u spreekt. Helaas kun je niet met iedereen goede maatjes blijven. Lees de bijbel maar eens goed hierover na.........
en sola; nu loop ik al sinds de tijd dat ik een slaapliedje voor je zong, met de gedachte te spelen om een bijbeltekst in te voegen, die misschien je stijl van spreken zou kunnen veranderen....waar je een stukje inzicht uit zou kunnen halen, misschien......
lees hem eens na, t gaat over iemand die zich met andermans doen bemoeit.....en je vind het in 1 petrus 4 vers 14 en 15
daar gaat het namelijk over wat je zegt; je bent zalig als je gesmaad wordt om Christus wil; met vers 15 als uitzondering
ik hoop dat je er iets aan zult hebben, en dat meen ik oprecht. t zou je misschien meer vreugde in je leven op kunnen leveren.. en al doe ik wel eens pittig tegen je, dat zou ik je wel gunnen!!
(en nu maar hopen dat het goed valt bij je...... )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 18:28
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Diplomatie is de kunst om de ander jouw zin te geven... |
hahaha, die kunst zou ik ook wel willen beheersen, leuk lies!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANS744
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 18:28
|
|
|
EVA685 schreef: | Bidden op biddag voor gewas en arbeidt Heer, natuurlijk wil ik danken op deze speciale dag Natuurlijk ben ik dankbaar voor alles wat ik ontvangen mag. Natuurlijk wil ik danken voor mijn dagelijks brood.
Maar weet U, ik moet steeds denken aan andermans dagelijks nood…
Ik heb zoveel in overvloed ik ben gezond ik heb het goed...
Heer, ik kan vandaag maar niet vergeten dat niet iedereen genoeg heeft te eten. Zoveel mensen hebben zorgen om het dagelijks brood voor morgen. en weten niet meer hoe het verder moet...
Ik wéét wel dat het biddag is toch wil ik vandaag maar bidden ,Heer.
Omdat ik zelf zo dankbaar ben is mijn gebed vandaag ... voor hen.
Hallo Christianmatchvrienden:
Omdat het gisteren biddagvoor gewas en arbeid was, is dat het eerste waar we vanavond voor gaan danken en bidden, wat hebben wij het eigenlijk goed in Nederland en toch....klagen we, nooit is het goed, we willen steeds meer, maar GOD zegt, ik geef wat jullie nodig hebben, daarmee moeten wij tevreden zijn.
We bidden ook voor het familiedrama, waarbij een vader zijn kinderen en zichzelf doodde, laten we bidden dat instanties eens tot actie overgaan en niet blijven wachten, hun regeltjes maar volgen. GOD grijp toch in.
Ook besteden we aandacht aan de aardbevingen in Haiti en Turkije.
En voor de ouders die ziek zijn van iemand op deze site, die wachten op een ziekenhuisopname, ook voor vrouwen die zwanger zijn en vrouwen die graag kinderen willen. Herstel in ouders/kindrelaties.
Natuurlijk is er veel meer, maar hier willen we extra aandacht aan besteden.
Bid a.u.b. mee als jullie willen, als je het moeilijk vindt in de Gebedsroom, bid dan daar waar je bent, gebed geeft zo.n rust en kracht.
Waar zijn we?? In de chat...rechts onderin klikken...
Hopenlijk tot ziens, warme groeten van ons:
Martha en eva. |
Laatst aangepast door
|
HANS744
|
op donderdag 11 maart 2010, 18:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RISSA525
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 18:34
|
|
|
Bericht verwijderd door mezelf
Laatst aangepast door
|
RISSA525
|
op zondag 14 maart 2010, 19:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 18:52
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 1 november 2010, 20:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 18:57
|
|
|
Bedankt Crossroad voor deze bijdrage: Here Jezus, ik geloof met geheel mijn hart, dat U voor mij bent gestorven, en bent opgestaan. U heeft voor mij de dood overwonnen en U Leeft. Uw bloed reinigt mij van alle zonden, Heer ik wil een kind van U genoemd worden, laat mijn naam geschreven worden in het boek des Levens. Niet door eigen werk Here Jezus, maar het is alleen door Uw genade, AMEN.
Imre schreef: Welke andere religies, Dennis? Lijkt met wel goed om te weten om deze casus te kunnen behandelen. Ik denk dat ik eerst wat tegenvragen zou stellen, om er achter te komen wat diegene precies weet, wil en naar verlangt
Jill schreef: Als jij een relatie hebt met de Heilige Geest en je vraagt Hem om je te leiden, dan raak je die persoon in zijn hart. Want dan zeg je de juiste dingen. Dan vallen de vragen weg denk ik. Dan heeft hij een eigen ontmoeting met God. Daarna zou ik vragen wat je nog kan doen voor hem en wat afspreken om ergens koffie te drinken en zo praten. Misschien kan je hem dan discipelen.
De beller is erg kritisch zoals gezegd. Hoewel ik al jullie reacties waardeer en onderstreep, zijn concrete vraag is welke bijbelteksten hem vertellen wat bekering nu wel en niet inhoud. Hij is bekend met bijbelse verhalen, maar wil eigenlijk gewoon een opsomming van bijbelverzen die hem bewijzen dat het zo moet. Dat je in de ene kerk moet biechten en in de andere weer niet, terwijl ze dezelfde bijbel hebben, dat doet hem erg wantrouwend zijn tegen alle menselijke woorden. Daarom, wat zegt de bijbel en waar over dit onderwerp? Met vriendelijke groet
Dennis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 19:00
|
|
|
Alfaromeo. Is beslist niet depri.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 19:02
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Crossroad,
Jammer dat als je adviezen geeft om je een mening over een onderwerp te vormen je dan alleen sites aangeeft waar ze er negatief overdoen. Als je je een gedegen mening wilt vormen moet je m.i. verder kijken dan je eigen blik van kijken......
Willemijn |
Willemijn, met alle respect..., maar de enig juiste bron, waarin je kunt lezen, wat wel en niet goed is, is de bijbel, gelezen door de Heilige Geest....Alleen de bijbel en die bijdrage van Cross is in overeenstemming met wat de bijbel leert.....door de Heilige Geest......
Dus je moet dan verder gaan dan je eigen interpretatie, en er achter komen, wat de bijbel zelf zegt over iets en daarbij moet je dan ook JE EIGEN INTERPRETATIE ook TOETSEN of die wel strookt met datgene, wat de Heilige Geest in de bijbel zegt over bepaalde zaken..... en dat toetsen, dat blijft bij vele mensen nu eenmaal totaal achterwege.
Je kunt alleen de bijbel door de bijbel zelf verklaren.......en dat zien een heleboel mensen niet, helaas....
Men gaat op een zeer goedkope en voor de handliggende wijze om met datgene, wat men in de bijbel leest. Al gauw is men al klaar......Pas daar voor op..... Geef aandacht aan de nuances, die Jezus aangeeft en verdiep je daarin.
Lees eens de gelijkenis van het zaad ........er waren mensen, die al heel gauw blij waren, maar die hadden geen wortel...... en al gauw was het uit met het plantje......dan had je nog het zaad, dat gestrooid werd op de weg.....en had je het zaad, dat tussen de doorns en distels terecht was gekomen, dat bracht eveneens niets op......
Alleen het zaad, dat in de goede grond was terecht gekomen, bracht de goede vruchten op, want planten, waaraan die goede vruchten kwamen, hadden WORTELS.
Je kunt met de bijbel niet op een SIMPLISTISCHE WIJZE omgaan....laat je onderwijzen door Jezus zelf en neem Zijn waarschuwingen, die Hij toch veelvuldig gegeven heeft, zeer ernstig.......
Onderzoek jezelf of jij het misschien niet verkeerd en te makkelijk ziet......, want het betreft hier toch dingen, die heel erg belangrijk zijn.......
Jezus zei niet voor niets vaak: Wie oren heeft om te horen, die hore.....Tegen Zijn discipelen zei Hij zelfs: Hoe langer kan ik u nog verdragen.......Hij ervoer ze dus als een behoorlijke last (soms) m.i.....hoe vaak...dat weet alleen de Heer.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op donderdag 11 maart 2010, 19:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 19:09
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Stel: Je zit thuis en wordt opeens gebeld. Aan de telefoon is iemand die je niet kent, maar jou de volgende vraag stelt: "Hoe word ik behouden?" Diegene verteld dat hij gehoord heeft dat jij christen bent, en hoopt dat jij hem verder kunt helpen. Maar diegene is ook kritisch, alles moet vanuit de bijbel precies uit te leggen zijn. Diegene heeft namelijk ook slechte ervaringen gehad met andere religies.
Wat zouden jullie antwoorden?
groetjes, Dennis |
Dat met proberen stipt de Tiengeboden houden,nooit lukt.
Jezus Kennen en Herkennen,is de belangrijkste boodschap. Zonder mij Kom Niemand bij de Vader,is de Wet van Jezus van Jezus Christus. Ik hoop dat dit dus niet verwarrend is,om te lezen.
Want de Wet is Volmaakt,en het Is Volmaakt.,Door Jezus Christus. In onze onvolmaaktheid,is daar de Troost.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 19:24
|
|
|
niets maakt zo oud als onvergeven schuld, en niets maakt zo jong als onverdiende liefde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 19:24
|
|
|
niets maakt zo oud als onvergeven schuld, en niets maakt zo jong als onverdiende liefde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 19:35
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | dat kan ik nou wel van wonden zeggen, dat ze genezen. Littekens blijven, denk ik. Bracht vanavond mijn kids bij hun moeder. heb nog ff bakkie koffie gedronken en toen naar huis...... t blijft een rot gevoel. 3jr later nog steeds. |
Ik wil na het lezen van de reakties die hierna kwamen toch nog ff reageren. Ik weet uit eigen ervaring (ook al is niet te vergelijken met een scheiding waarin kinderen zijn betrokken) dat als jij littekens hebt overgehouden aan een gebeurtenis dat mensen geneigd zijn om je op te beuren, maar ik hoop dat mensen hoe goed ze het ook bedoelen niet onderschatten wat het met een mens doet. Ik ben van mening dat elke persoon en elke situatie uniek is, dus anderen kunnen zich wel inleven, maar wat het met jou doet kunnen ze niet voelen. Ik hoop dat ik mensen hiermee aan het nadenken zet, en dat mensen met een (geestelijk) litteken steun gaan ondervinden van de mensen om hen heen. Sterkte Jonathan !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 19:49
|
|
|
WILMA729 schreef: | Suuuus, deze knuffel is voor jou. Omdat.................nou ja, zomaar. |
Aaaah, tnx lieverd, terug ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 19:51
|
|
|
INKA401 schreef: | als jij je hierdoor aangesproken voeld pieter dan geld dit ook voor jou ... grrrrrr ... ik meen dit echt ... |
Haha ... Pieter die een knuffel wil op het knuffeltopic Inka ? Denk es ff na ... haha ... wil die egggg nie hoor ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARGREET107
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 20:16
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Hannah, begrijp me goed, ik ben wat hardop aan het denken/filosoferen... Het zou niet bij me passen om te zeggen 'abortus is fout, punt (uit)'. Dat zou idd heel bot zijn en levert alleen maar botte/vijandige tegenreacties op. Maar begrijp je ook, dat als je aan overtuiging een MAAR toevoegt dat je je eigen overtuiging ontkracht/relativeert? Ik denk dat we best duidelijk ons standpunt weer kunnen geven, maar het is van ongelooflijk groot belang op welke toon we dat doen! Uit je toon kan namelijk respect blijken voor de ander, ook al sta je qua overtuiging pal tegenover elkaar... |
misschien ff heel simpel ged8: kun je het niet omdraaien? Je start de zin met het tonen van empathie, dat je de ander respecteert, vult vervolgens de zin aan met 'MAAR ik geloof dat en dat om die en die reden.'
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 20:18
|
|
|
JONATHAN890 schreef: weet je wat t lekkerste is van appeltaarten bakken????? ... van t deeg snoepen , stiekem een stukje pakken....
dus half gaar is heeeeeel lekker en voordat t half gaar is ....is t nog veel lekkerder, weet je niet wat je mist.
Dus kom maar op met je half gare taart en t deeg er vooraf....mmmm
SUSANNAH475 schreef: | Kun je niet beter een nieuw topic openen ? bijv. de kookkunsten van Hannah en Jonathan ? Volgens mij ging het hier over wat anders ... |
Nee joh...... Hannah en ik wisselen gewoon wat recepten en smaken uit.... is goed voor mijn gevoel..... Soms waren er tijden dat ik helemaal niets tegen een vrouw meer wilde zeggen. t komt nu gewoon langzaam weer helemaal los, dat ik weer aan een vrouw durf te denken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 20:21
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Arjan, ik begin me mateloos te irriteren aan jouw bijdrages, je staat m.i.een goede discussie in de weg. En behoefte aan je bemiddelingspoging hebben in dit geval niks aan. Laat mensen nu ook eens keer gewoon kunnen zeggen wat ze denken, zonder dat ze meteen bang zijn van: wat zou de ander hiervan denken. De yoga beoefenaars durven hier het achterste van hun tong niet meer te laten zien, terecht bang dat ze veroordeeld worden. Licht en duisternis gaat nl. niet samen, ook al doe je er een geestelijk sausje over heen. De laatste dagen heb ik me bezig gehouden met de bijdrage van Willemijn, die aangaf, dat men in bepaalde kerken op zoek is naar een nieuw soort geloofsbeleving. Wat is dan het aantrekkelijke van deze religies. Waarom heeft dit zo'n aantrekkingskracht, terwijl de bijbel duidelijke andere adviezen geeft? Het antwoord is heel simpel. Als je God wilt dienen, gaat dat ten koste van je eigen gedachten, verlangens en ideëen. Soms is het lastig om een ander idee te hebben dan anderen. Terwijl deze religies niet ten koste van jezelf hoeven te gaan. Je kunt zoeken naar ervaringen, terwijl je jezelf niet ove hoeft te geven aan God. Voeg daarbij het idee, dat het onschuldig is, wat wil je dan nog meer. Je kunt op je eigen troon blijven zitten en van tijd tot tijd religieus doen, maar je hoeft niet bereid te zijn de onderste weg te gaan. En als mensen anders denken, hebben ze nog niet die visie die jij allang ontvangen hebt. Zijn ze bekrompen ouderwets, niet met hun tijd mee. Dit is een verderfelijke geest, die niet gegrond is in Gods Woord en alleen tot doel heeft van zelfverheerlijking. |
Hallo Chat,
Het lijkt of we twee verschillend Bijbels lezen vind je niet? ben het ook niet met je eens maar dat verwacht je waarschijnlijk al. Jij leeft nog met wat ik-met alle respect overigens- de onderdrukkende invloeden van het christendom noem. De bijbel lezen naar de letter en vooral niet vanuit deze tijd. Veel mensen zijn hier nog steeds mee aan het afrekenen, ze willen van de kerk geen beeld of een zeer gedateerd beeld hebbenen dan wordt God een verre vreemde en Jezus slechts iemand van "toen en daar"jammer want christelijke geloofstraditie heeft veel meer te bieden. En daarom is vernieuwing in de kerk ook belangrijk,het is zoeken naar een nieuw evenwicht. En juist met meditatie en gebed krijg je de omgang weer met God. En de Bijbel is niet alleen een veroordelend boek, het is een boek waar veel waardevolle verhalen staan die je doen nadenken over goed en kwaad. Vanuit liefde geschreven......
Willemijn
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 11 maart 2010, 20:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 20:47
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | de eerste gratis les kun je krijgen ......
Tien onveranderlijke factoren in je leven.
1 Je ouders 2 De tijd waarin je leeft 3 Ras 4 Je nationaliteit 5 Je geslacht 6 Plaats in de kinderrij 7 Je broers en zussen 8 Onze lichamelijke kenmerken 9 Je intelligentie 10 Ouder worden en doodgaan |
- Ouders zijn ook gewoon mensen...en dus per definitie veranderlijk
- Tijd is continu in beweging, dus verandert ook. En soms kan het ineens omslaan...
- Ras is inderdaad niet te veranderen.
- Van nationaliteit kun je wisselen onder bepaalde omstandigheden.
- Een ombouw schijnt tegenwoordig zo gedaan
- Je plaats in de kinderrij is in zekere zin wel vast, al kun je wel opschuiven agv overlijden etc als je enkel kijkt naar de nog aanwezigen op aarde.
- Net als ouders, zijn ook broers en zussen gewoon mens en dus per definitie veranderlijk. Ook kun je er broers en/of zussen bij krijgen, wat ook een verandering te noemen is.
- Naast de bij geslacht al genoemde verandering kun je lichamelijk letsel oplopen, waardoor er dus wel verandering optreedt, soms tijdelijk, soms structureel.
- Intelligentie kun je voor een deel ontwikkelen, dus is zeker veranderlijk.
- En hier hebben we volgens mij de tweede onveranderlijke, al hangt het wel weer samen met je definitie van doodgaan
CROSSROAD317 schreef: | Als we dan lezen in Jeremia 1:5 "Eer ik u vormde in de moederschoot, heb ik u gekend....."(NBG51) Of in psalm 139:13 Want Gij hebt mijn nieren gevormd, mij in de schoot van mijn moeder geweven. 14 Ik loof U, omdat ik gans wonderbaar ben toebereid, wonderbaar zijn uw werken; mijn ziel weet dat zeer wel. 15 Mijn gebeente was voor U niet verholen, toen ik in het verborgene gemaakt werd, gewrocht in de diepten van het aardrijk; 16 uw ogen zagen mijn vormeloos begin; in uw boek waren zij alle opgeschreven, de dagen, die geformeerd zouden worden, toen nog geen daarvan bestond. (NBG51)
Dan mag je weten dat God je kent, en jou aanvaardt hoe je ook bent, je bent voor Hem UNIEK !!!!! Ook al ben je niet "tevreden of blij" met jezelf, het je een geestelijke of lichamelijke beperking, God kan en wil binnen jouw mogelijkheden werken. | Wat een geweldig God hebben we toch!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARGREET107
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 20:47
|
|
|
Wijsheid: 1 kor. 1:18 t/m 2
Vermaningen: hebr 3:12-14 De Bijbel staat overigens vol vermaningen
In het NT staat ergens een tekst over hoe te vermanen, weet iemand waar dat staat, ik kan het niet vinden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 21:06
|
|
|
Mijn man, Pieter649 dus, vind dat een waarzegger die de lottogetallen van aanstaande zaterdag niet kent, een oplichter is. En aangezien nog nooit iemand de lottogetallen goed voorspeld heeft, is er ook geen 1 echt goede waarzegger.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 21:12
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Vrouwen zonder hoedjes was in die tijd een teken van onzedelijkheid. De les die ik daarin zie, is dat vrouwen in hun kleding geen aantstoot mogen geven aan de man. Vooral niet in erediensten. En die toepassing is nog steeds actueel. Een vrouw met ontblote navel is in mijn ogen niet gepast in de eredienst. Hoewel het in de mode is, zou men eens goed moeten nadenken hoe men voor het aangezicht van God en Zijn gemeente verschijnt. Laat de kleding geen aanleiding zijn om mannen op andere gedachten te brengen tijdens de eredienst. |
Ik geloof Chat dat God het hart aanziet. En God weet ook waarom je die kerk instapt en waar je je op wilt richten. Ik vind het verhaal van Samuel altijd zo mooi. God wijst hem een koning aan en laat Samuel weten dat Hij het hart aan ziet. Uiteindelijk komt hij bij David en die mag hij zalven tot koning.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|