ChristianMatch

Forum

Verlaat cm
Ga naar pagina Vorige 1 ... 287 288 289 290 291 292 293 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
VINCENT394

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 10:47

Dag hoor, en sterkte!

Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 11:56

PIETER649 schreef:
strakke bijdrage chat.. zeker die laatste zin!!!
zullen we het nog es over die hoedjes hebben, met deze bijdrage van jou in het achterhoofd?
Je bent helaas van het forum af, maar toch zal ik deze vraag beantwoorden. Vrouwen zonder hoedjes was in die tijd een teken van onzedelijkheid. De les die ik daarin zie, is dat vrouwen in hun kleding geen aantstoot mogen geven aan de man. Vooral niet in erediensten. En die toepassing is nog steeds actueel. Een vrouw met ontblote navel is in mijn ogen niet gepast in de eredienst. Hoewel het in de mode is, zou men eens goed moeten nadenken hoe men voor het aangezicht van God en Zijn gemeente verschijnt. Laat de kleding geen aanleiding zijn om mannen op andere gedachten te brengen tijdens de eredienst.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 11:59

RELLOK036 schreef:
dan zegt niemand meer wat Clown smiley Clown smiley Clown smiley

Gaan we 'stommetje' spelen, krijgen we ook geen ruzie. Knipoog smiley Clown smiley

Laten we het maar lekker bij het oude houden hoor! 't Is meestal gezellig! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 12:01

JONATHAN890 schreef:
onderzoekt alle dingen en behoudt t goede.
Dat betekent niet dat je alles maar moet gaan doen.
Sommigen hebben t voor je uitgezocht, en natuurlijk is dat een mening,
Een ieder denke er t zijne van.
Dit citaat is m.i. zeer veel misbruikt. Als Paulus het heeft over onderzoeken heeft hij het over de profetiëen die in de gemeentes werden uitgesproken. Onderzoek deze profetiëen of ze van God zijn, leg degene naast je neer die uit de mensen gesproken is en behoudt de zuivere profetieën.
Het is dus geen vrijbrief om maar alles wat paranormaal is, te onderzoeken en dat wordt wel vaak zo uitgelegd. De Bijbel waarschuwt je om je juist helemaal niet met deze dingen bezig te houden, zelfs niet in het kader van "onderzoek."
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 12:06

WILMA729 schreef:
Ik ontwricht de bijbel niet, ik geef alleen antwoord op je vraag. Wat de achterliggende gedachte is van het dragen van een hoedje.
Ik voeg er alleen een stukje achtergrond aan toe.
De reden van de brief van Paulus aan die gemeente. Ik zet gewoon een feit neer.
Is dat de Bijbel ontwrichten?? Ik denk eerder dat dat verdiepen is.
Als je dit Bijbelgedeelte dan maar gewoon wist uit je bijbel, zou het inderdaad verschrikkelijk zijn.
Maar dat doe ik niet in mijn antwoord op je vraag.
Kan zijn dat het zo overkomt, maar zo bedoel ik het dus niet.

Ik geef toe, mijn ervaring die ik eerder neer had gezet, kleurt mijn mening wel over het nut van deze manier van onderscheiden van "de wereld", maar denk dat je dat wel begrijpt.

Als ik nu in deze tijd in een hoeren-outfit, zoals je die op de wallen tegenkomt, de kerk binnen zou lopen, zou de brief van Pualus er anders uitzien. Het gaat naar mijn idee om de boodschap erachter.
Je onderscheiden als christelijke gemeente,van de andere culturen. En naar mijn mening kan dat ook zonder hoedje.

Een duidelijke uitleg, Wilma. Zo denk ik er ook over. 'k Heb heel erg slechte herinneringen (bijna een trauma) aan een bordje bij de ingang van de kerk, waarop stond dat vrouwen en meisjes een hoed moesten dragen. En als je het niet deed, dan werd je er - ook als kind - op een felle manier op aangesproken. En als je dan als kind al erg verlegen en onzeker bent, dan is dat iets wat je bij blijft. Heel erg ongastvrij en niet erg liefdevol, vind ik deze manier van doen.

Ook in de uitleg van Imre, kan ik me vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 12:17

Vrouwen zonder hoedjes was in die tijd een teken van onzedelijkheid. De les die ik daarin zie, is dat vrouwen in hun kleding geen aantstoot mogen geven aan de man. Vooral niet in erediensten. En die toepassing is nog steeds actueel. Een vrouw met ontblote navel is in mijn ogen niet gepast in de eredienst. Hoewel het in de mode is, zou men eens goed moeten nadenken hoe men voor het aangezicht van God en Zijn gemeente verschijnt. Laat de kleding geen aanleiding zijn om mannen op andere gedachten te brengen tijdens de eredienst.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 12:29

pppff moeilijk hoor
als ik denk aan sommige gruwelen die mensen doen denk ik idd wel eens ja voer de doodstraf maar in .maar idd waar ligt dan de grens.
ik ben er dus in somiggeg gevallen wel voor je ziet het ook wel in de bijbel dat het gebeurde maar ik wil liever niet voor God spelen en denk dan dat ieder toch op het einde zijn verantwoording bij Hem moeten afleggen maar het strafrecht vind ik daarentegenover ook weer erg zwak hier in nederland
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 12:34

JONATHAN890 schreef:
sommige dingen moet je meegemaakt hebben, om de diepgang van pijn te ervaren, hoe rot t ook is.
De kunst erna is er sterker uit te komen, en dat kan zeker.

Ben er heel veel door gegroeid, mijzelf ontmoet op de bodem van de put.
Terug geklommen, terug gevallen, de weg naar boven was vol verdriet.
Maar t uitzicht boven is t zelfde als jij misschien ziet, maar t ervaren van dat uitzicht kan zoveel adembenemender zijn.
Ik geniet van mijn leven zoals t nu is, en die put.....ja de littekens zitten er.

Ook littekens vervagen na verloop van tijd Knipoog smiley
En komt er een huidje tevoorschijn, als of er niets is gepasseerd Lachende smiley
Papa heelt en onder Zijn Vleugels vinden wij bescherming en in Zijn Tent mogen wij wonen.

Jill
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 12:43

Ik denk dat er een tijd zal komen dat donkaard en hoeren onze kerken binnen zullen komen. Ik zou zeggen graag zelfs, ik wacht op ze met open armen. Zodat ik Papa`s Liefde kan uitdelen over deze verwonde zielen.
Als Papa mij midden op straat zegt. Zeg tegen die persoon dat Jezus Hem lief heeft, en hij geeft na een tijdje zijn hart aan Jezus. Wie ben ik dan om te oordelen hoe hij gekleed moet gaan. Hij vroeg aan mij; kan ik zo als ik gekleed ben in de kerk komen en gelukkig kan ik JA zeggen want dat is on onze kerk geen probleem, hij zal met open armen ontvangen worden. Zonder veroordeling, maar gekoesterd in Papa`s Liefde!!

Shaloom Jill
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 12:50

GRACE585 schreef:
we hebben een groot en machtig God,dag aan dag draagt Hij ons
ik dank God voor Zijn bescherming over mijn kids en mijzelf
voor de beschermengelen die Hij met ons meezend
dat ondanks het grote auto ongeluk wij niets mankeren en dat ik enkel kneuzingen heb,
ik dank ook voor alle mensen die ons gedragen hebben en nog steeds ons dragen in gebed

Wat geweldig Grace dat je dit mag getuigen hier, het had ook anders kunnen zijn Lachende smiley
Beterschap en sterkte.
Jullie tijd was daar nog niet, God heeft nog een plan met jullie leven.........

Veel zegen Jill
Naar boven

Auteur Bericht
VINCENT394

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 12:57

Hoewel ik normaal heel erg open sta voor verschillende meningen en erg voor vrijheid ben, heb ik heel veel moeite met waarzeggers en/of occulte zaken.

Om heel eerlijk te zijn, als het bovennatuurlijk is en het is niet God, wil ik er niets mee te maken hebben. Dit heeft te maken met angst om ergens in verzijld te raken wat ik niet begrijp en waar ik mogelijk te maken krijg met entiteiten die niet God's liefde hebben.

Ook God begrijp ik niet, maar ik Vertrouw op Zijn liefde. Voor de rest heb ik graag een goeie verklaring voor wat er speelt.

Ik heb geen behoefte aan mysticisme in mijn dagelijks leven, dan kijk ik wel een film of lees ik een spannend boek, dank u wel.

Vincent
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 13:14

GRACE585 schreef:
pppff moeilijk hoor
als ik denk aan sommige gruwelen die mensen doen denk ik idd wel eens ja voer de doodstraf maar in .maar idd waar ligt dan de grens.
ik ben er dus in somiggeg gevallen wel voor je ziet het ook wel in de bijbel dat het gebeurde maar ik wil liever niet voor God spelen en denk dan dat ieder toch op het einde zijn verantwoording bij Hem moeten afleggen maar het strafrecht vind ik daarentegenover ook weer erg zwak hier in nederland

Ik ben tegen de doodstraf.

Wel vind ik dat de straffen zwaarder moeten worden.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 13:15

MARIJAN072 schreef:
Als je gaat stappen in Arnhem, kun je hem live zien Carie

n. Knipoog smiley

Misschien issie live niet zo leuk als hier Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 13:38

RELLOK036 schreef:
nah komt eropneer diesel en traktoren en pompen die het niet goed doen en broers die combi is voor carien niet goed geweest... gevolg... diesle op haar hoofie

Van broers moet je het maar hebben he, Carien Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 13:46

CARIEN982 schreef:
Oke... heb het gedaan....maar nu stink ik weer naar bier, ik lijk wel een alcoholiste Zieke smiley
Van mannen wordt ik echt niks wijzer zeg. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Hoe op te lossen, misschien een beetje laat.

Wat groene zeep, om het vet er uit te halen.
Dan champoo met lekker geurtje erin doen.
Je kan dan zelf je conditioner mengen met bijv een paar druppels rozenolie, lavendelolie of rozemarijnolie.
Zo verspreid je een heerlijke geur.............., maar pasop het trekt wel.......aan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 14:03

APPELTJE084 schreef:
Had onlangs een discussie, doodstraf, ja of nee, en indien ja, waar trek je een grens nu precies?
Hier wil ik een stuivertje over wisselen..

Gelukkig dat wij daar over niet hoeven te beslissen.
Als je hier in Nederland kijkt, wat voor een straffen ze geven voor doodslag of moord, dan vind ik dat ook te weinig. Zeker als je bekijkt dat mensen die dit overkomt; de nabestaande hun hele leven er mee moeten leven. Er is dan een stuk van hun familie weggerukt, dat eigenlijk een generatie zou moeten opbouwen.

Ook ken ik een getuigenis van een echtpaar in de ondergrondse kerk.
Ze waren God aan het loven en prijzen en daar kwam een inval. Ze zaten een paar verdiepingen hoog. En de leider zei dat ze moetsten stoppen, maar ze gingen door. Deze leider pakte een kind en smeet het kind door het raam naar beneden, dood.
Daar was een schok, maar ze gingen door met God te loven en te prijzen en al deze "antichristen" die dit wilde stoppen, hebben hun hart toen na een tijdje, uurtje ofzo, aan Jezus gegeven. Ze zagen God`s Liefde die dit echtpaar droeg door dit verlies, en hun getuigenis van God die ze hard op uitspraken.

God`s wegen zijn hoger dan onze wegen en God`s gedachten gaan dieper dan onze gedachten..........

Jill
Naar boven

Auteur Bericht
MARGREET107

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 14:10

KNUFFEL611 schreef:
Lijkt het je wat om 10 dagen (overdag) van 's ochtends tot 's avonds in een kerk te zitten met veel onderwijs, aanbidding, bidden en vooral verdiepen in het christen zijn en onze relatie met God? Kom dan een keer naar een bidden & vasten conferentie o.l.v. Herman Boon, de kosten bedragen 25 euro (dit voor o.a. de studiemap die je krijgt en het drinken) exclusief overnachtingen. Van 13 tot 22 mei 2010 is er een conferentie in Aalsmeer en speciaal voor de jeugd (ook volwassenen mogen komen) is er in Alkmaar een conferentie van 21 tot 30 oktober 2010. Kijk voor meer informatie of voor inschrijving op www.biddenenvasten.nl . Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het hele bijzondere dagen zijn en dat je vaak veel nieuwe contacten opdoet.

ja, bidden & vasten is erg gaaf, ook al vind ik persoonlijk 10 dagen erg lang, maar dat ligt aan mij, te bedenken dat Jezus zelf 40 dagen heeft gevast Verraste, verbaasde smiley
Maar goed, ik zat in het schooljaar 2004/2005 dus op de Katapult, de trainingsschool voor kinderwerkers, opgericht door Herman Boon. Wij gingen toen ook regelmatig bidden en vasten. Er werd dat jaar ook een 10-daagse georganiseerd in den Haag, ik heb toen iets van 4 of 5 dagen meegedaan.
Uit mijn ervaring weet ik dat het er heftig aan toe gaan, want er wordt veel gebeden voor bevrijding van boze geesten. Deze gebondenheden ontstaan vanuit je voorgeslacht, door dingen die je hebt meegemaakt of doordat je ergens zonde je leven hebt binnengelaten.
Tijdens bidden en vasten wordt er ook veel bijbelonderwijs gegeven en gebeden voor mensen in je naaste (thuis)omgeving/ familie/ vrienden.
Voor meer informatie kun je kijken op www.biddenenvasten.nl
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 14:14

JILL658 schreef:
Ik denk dat er een tijd zal komen dat donkaard en hoeren onze kerken binnen zullen komen. Ik zou zeggen graag zelfs, ik wacht op ze met open armen. Zodat ik Papa`s Liefde kan uitdelen over deze verwonde zielen.
Als Papa mij midden op straat zegt. Zeg tegen die persoon dat Jezus Hem lief heeft, en hij geeft na een tijdje zijn hart aan Jezus. Wie ben ik dan om te oordelen hoe hij gekleed moet gaan. Hij vroeg aan mij; kan ik zo als ik gekleed ben in de kerk komen en gelukkig kan ik JA zeggen want dat is on onze kerk geen probleem, hij zal met open armen ontvangen worden. Zonder veroordeling, maar gekoesterd in Papa`s Liefde!!

Shaloom Jill

Zeker weten Jill....Jezus was dat wel gewend m.i., want Hij ging met de hoeren en de tollenaren om......... en Hij had ze lief. Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARGREET107

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 14:17

VINCENT394 schreef:
....Schrijf genoten onrecht in het zand....
............En grif genoten weldaden in marmer......

God is perfect, Zijn volgelingen helaas niet. Houdt het oog daarom op Hem, dan zullen we ook niet teleurgesteld worden!

Vincent

Amen!

Geprezen zij de Here
Dag aan dag draagt Hij ons
die God is ons heil

Want het geknakte riet, verbreekt Hij niet
Al wat beschadigd is, herstelt Hij op den duur.
Wat walmt dat dooft Hij niet
want Hij kent ons verdriet.
Barmhartig schenkt Hij ons
Zijn warmte en Zijn vuur

Geprezen zij de Here
Dag aan dag draagt Hij ons
die God is ons heil

Want een verbroken hart veracht Hij niet.
Al wat vernedert is, verhoogt Hij op zijn tijd.
Hij troost de treurenden,
de zwakke beurt Hij op.
Barmhartig schenkt Hij ons
zijn goedertierenheid.

opw. 411 naar Psalm 68:2 en Jesaja 42:3
Naar boven

Auteur Bericht
MARGREET107

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 14:21

ALFAROMEO918 schreef:
Ook ik heb Jezus gekruisigd.

Dat belijd ik ook.

Ja, dat heb je, maar dat is de helft van het verhaal Knipoog smiley. Want in Zijn grote liefde ben je vergeven. Hij is opgestaan, ook voor jou!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARGREET107

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 14:24

CARIEN982 schreef:
Bij mij in de kerk ben je altijd welkom,
maakt niet uit in wat je aan hebt.
Het zit hem echt niet in de kleren,
dat is alleen maar de buitenkant.
Ik zorg wel dat ik er netjes uit zie,
dat doe je toch ook als je naar een feest gaat.
Maakt mij niet uit of het een rokje is of lange broek,
heb zondags best veel een rok of jurkje aan.
Vind mn oma zo mooi, dan zegt ze Carien wat ben je weer netjes, leuk toch om dat van een oma van 86 te horen.

Ja Lachende smiley mooi

Waar de Geest van God is, is vrijheid.
Ik geloof dat wanneer je vervult bent met de Geest van God en je laat leiden door Hem, je vanzelf wel weet wat je het beste kunt dragen om te laten zien dat je respect hebt voor Hem en je medemens.

Laatst aangepast door
MARGREET107
op woensdag 10 maart 2010, 14:27
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 14:44

JILL658 schreef:
Hoe op te lossen, misschien een beetje laat.

Wat groene zeep, om het vet er uit te halen.
Dan champoo met lekker geurtje erin doen.
Je kan dan zelf je conditioner mengen met bijv een paar druppels rozenolie, lavendelolie of rozemarijnolie.
Zo verspreid je een heerlijke geur.............., maar pasop het trekt wel.......aan Knipoog smiley

oeps......wat trekt het aan Jill? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 14:57

CARIEN982 schreef:
oeps......wat trekt het aan Jill? Clown smiley

Dat is voor jou een vraag en voor mij een weet......... Knipoog smiley Clown smiley Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 15:05

Een hele dikke knuffel voor Raps ook namens Remco Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARGREET107

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 15:08

LIESBETH326 schreef:
En vaak waren daders zelf ook slachtoffers...

ja precies, zondige opvoedingspatronen gaan helaas vaak van generatie op generatie. Daarom is het zo belangrijk dat mensen zich bewustworden van deze patronen, want bewustwording is de eerste stap om iets wat van generatie op generatie is gegaan te doorbreken.
Ik geloof dat dit het beste gaat wanneer mensen zich openstellen voor genezing en herstel en om goede patronen aan te leren, God kan dat ten diepste uitwerken.
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 15:09

KNUFFEL611 schreef:
Lijkt het je wat om 10 dagen (overdag) van 's ochtends tot 's avonds in een kerk te zitten met veel onderwijs, aanbidding, bidden en vooral verdiepen in het christen zijn en onze relatie met God? Kom dan een keer naar een bidden & vasten conferentie o.l.v. Herman Boon, de kosten bedragen 25 euro (dit voor o.a. de studiemap die je krijgt en het drinken) exclusief overnachtingen. Van 13 tot 22 mei 2010 is er een conferentie in Aalsmeer en speciaal voor de jeugd (ook volwassenen mogen komen) is er in Alkmaar een conferentie van 21 tot 30 oktober 2010. Kijk voor meer informatie of voor inschrijving op www.biddenenvasten.nl . Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het hele bijzondere dagen zijn en dat je vaak veel nieuwe contacten opdoet.

Ik ben het met je eens Knuffel, het is zeer goed om dat te doen.
Ik heb het zelf ook al een keer gedaan.
Ja en Herman Boon is gaaf, geweldige komiek met een serieuse boodschap. Iemand die de bijbel zo door en door kent.
Zeker een aanrader als je dat nog nooit ervaren hebt.

Jill
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 15:11

INKA401 schreef:
oeps ... moet overdags werken ...

Jaja..........................
Maakt niet uit Inka ...............kan je s`avonds ook gewoon gaan hoor Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBERTJAN655

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 15:16

ARIENNEZ498 schreef:
Leuk dat je dit zegt! idd: wanneer we op bezoek gaan bij de Koningin dan besteden we óók aandacht aan ons uiterlijk en zeg nu zelf...De Here God is toch héél wat meer dan de Koningin!
Nette kleding dus áls ik naar de kerk ga maar of het nu zondag of maandag is....ik draag altijd een rok dus daar maak ik geen onderscheid in.

Daar staat tegenover dat ik dat dan weer niet doe als ik naar mijn vader ga... Ook niet als hij de koning van dit land was...
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 15:24

LIESBETH326 schreef:
En vaak waren daders zelf ook slachtoffers...

En slachtoffers worden soms ook dader ;
Dus zeggen we het zelfde toch........... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 15:36

SUSANNAH475 schreef:
Wedden dat ik beter kan zingen dan die apen .... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond
Je zou nog verbaasd staan kijken Pieter... Coole smiley met zonnebril
Knipoog smiley

Dan maken wij................ er een samenzang van Susannah Knipoog smiley
En Duckie de drum.........dat kan die wel, per slot van rekening is hij stratenmaker Lachende smiley

Jill
Naar boven

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 ... 287 288 289 290 291 292 293 ... 6194 Volgende
Pagina 290 van 6194