Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 16:32
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb gisteren ook eens naar BZV gekeken...Ik vind dat Yvon te weinig in beeld komt. Ook kan ik er niet tegen dat enkele deelnemers zullen afgewezen worden. Mijn gevoelig hart kan daar niet tegen. |
het lijkt wel een wedstrijd.. wie wint de boer mag ik u er op attent maken dat ook de gasten de boer zouden kunnen afwijzen. ik heb alleen het idee dat veel gasten eerst de wedstrijd willen winnen en pas daarna de boer af gaan wijzen. hoe vaak hebben we in al die jaren een gast voortijdig zien afhaken terwijl de boer nog moest beslissen....?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 16:58
|
|
|
PIETER649 schreef: | het lijkt wel een wedstrijd.. wie wint de boer mag ik u er op attent maken dat ook de gasten de boer zouden kunnen afwijzen. ik heb alleen het idee dat veel gasten eerst de wedstrijd willen winnen en pas daarna de boer af gaan wijzen. hoe vaak hebben we in al die jaren een gast voortijdig zien afhaken terwijl de boer nog moest beslissen....? |
Kijk jij ook??? Vind ik je helemaal geen type voor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 17:03
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Kijk jij ook??? Vind ik je helemaal geen type voor... |
tja, Annette gaat over de afstandsbediening he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 17:20
|
|
|
PIETER649 schreef: | tja, Annette gaat over de afstandsbediening he |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 17:24
|
|
|
PIETER649 schreef: | tja, Annette gaat over de afstandsbediening he
|
Dat klinkt...alsof je niet veel te zeggen hebt thuis... En dat..geloof ik nou net NIET...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 17:49
|
|
|
Waarvoor moet je daar een type voor zijn Zeeland? De gemiddelde Nederlander/Duitser kijkt ernaar dus of dat nu allemaal types zijn???/ En ja, de meeste mannen kijken ook ..... Jij kijkt waarschijnlijk niet en wat voor type ben jij dan???? Ben erg benieuwd naar je antwoord......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIELIE972
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 18:05
|
|
|
Henrieke heeft haar gevoelens uitgesproken! Wat zag ze er verliefd uit. Heerlijk weggezwijmeld heb ik! De rest van de aflevering ging een beetje aan me voorbij afgezien van Martin. Wat een leuke vent is het. Ik hoop stiekem ook wel dat hij voor Wilma kiest. Mooi om te zien hoe zij met de kinderen omgaat!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 18:28
|
|
|
Ja, als de tv aanstaat kan je weleens hebben dat je meekijkt, en dat het toch wel ook boeiende kanten heeft.
Zo kijk ik 'Barbies's baby'.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 19:28
|
|
|
LIELIE972 schreef: | Henrieke heeft haar gevoelens uitgesproken! Wat zag ze er verliefd uit. Heerlijk weggezwijmeld heb ik! De rest van de aflevering ging een beetje aan me voorbij afgezien van Martin. Wat een leuke vent is het. Ik hoop stiekem ook wel dat hij voor Wilma kiest. Mooi om te zien hoe zij met de kinderen omgaat! |
Hoop ik ook Lielie! Ik ben (bija tegelijk) met Wilma bevallen, onze kids zaten in de zelfde klas, de moeders op zwangerschapsgym en nagym.....Ik ken Wilma als een hele lieve, gunnende, zichzelfwegcijverende schat..... Maar Swaentje kwam ook heel lief over, al ken ikhaar verder niet....moge de bestel winnen he!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 19:48
|
|
|
Quote: | Ik ken Wilma als een hele lieve, gunnende, zichzelfwegcijverende schat..... |
Ja, het blijft wel heel toevallig he? Dat je haar kent...
Vooral dat zichzelfwegcijferende, is héél belangrijk, wil een relatie succes hebben he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 19:54
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, het blijft wel heel toevallig he? Dat je haar kent...
Vooral dat zichzelfwegcijferende, is héél belangrijk, wil een relatie succes hebben he? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 20:09
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Hoop ik ook Lielie! Ik ben (bija tegelijk) met Wilma bevallen, onze kids zaten in de zelfde klas, de moeders op zwangerschapsgym en nagym.....Ik ken Wilma als een hele lieve, gunnende, zichzelfwegcijverende schat..... Maar Swaentje kwam ook heel lief over, al ken ikhaar verder niet....moge de bestel winnen he! |
Is het dan al niet duidelijk, wanneer je gisteren de uitzending zag, wie gaat winnen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 20:16
|
|
|
JOL252 schreef: | |
Om jezelf te kunnen verloochenen moet je sterk in je schoenen staan, want alleen dan kun je jezelf wegcijferen ten gunste van iets of iemand anders. Dus niet omdat je eigenlijk niet voor je eigen belang durft op te komen, maar omdat je dit bewust opzijzet. Je maakt jouw belang ondergeschikt aan dat andere belang. Zelfverloochening is niet iets wat je overkomt, maar waar je voor kiest.
Zelfopoffering heeft veel te maken met eigenwaarde. Want om jezelf te kunnen wegcijferen, is voldoende eigenwaarde nodig. Eigenwaarde geeft iemand zelfvertrouwen. Hij weet dat hij er mag zijn; dat hij voor anderen de moeite waard is. Een positief gevoel van eigenwaarde is nodig om op een ander gericht te kunnen zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 20:20
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Om jezelf te kunnen verloochenen moet je sterk in je schoenen staan, want alleen dan kun je jezelf wegcijferen ten gunste van iets of iemand anders. Dus niet omdat je eigenlijk niet voor je eigen belang durft op te komen, maar omdat je dit bewust opzijzet. Je maakt jouw belang ondergeschikt aan dat andere belang. Zelfverloochening is niet iets wat je overkomt, maar waar je voor kiest.
Zelfopoffering heeft veel te maken met eigenwaarde. Want om jezelf te kunnen wegcijferen, is voldoende eigenwaarde nodig. Eigenwaarde geeft iemand zelfvertrouwen. Hij weet dat hij er mag zijn; dat hij voor anderen de moeite waard is. Een positief gevoel van eigenwaarde is nodig om op een ander gericht te kunnen zijn. |
En dat vind jij iets positiefs????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 20:47
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Om jezelf te kunnen verloochenen moet je sterk in je schoenen staan, want alleen dan kun je jezelf wegcijferen ten gunste van iets of iemand anders. Dus niet omdat je eigenlijk niet voor je eigen belang durft op te komen, maar omdat je dit bewust opzijzet. Je maakt jouw belang ondergeschikt aan dat andere belang. Zelfverloochening is niet iets wat je overkomt, maar waar je voor kiest.
Zelfopoffering heeft veel te maken met eigenwaarde. Want om jezelf te kunnen wegcijferen, is voldoende eigenwaarde nodig. Eigenwaarde geeft iemand zelfvertrouwen. Hij weet dat hij er mag zijn; dat hij voor anderen de moeite waard is. Een positief gevoel van eigenwaarde is nodig om op een ander gericht te kunnen zijn. |
Dan blijf ik liever vrijgezellig!! Mezelf volledig wegcijferen??? no thanks!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 20:57
|
|
|
SHANITA130 schreef: Om jezelf te kunnen verloochenen moet je sterk in je schoenen staan, want alleen dan kun je jezelf wegcijferen ten gunste van iets of iemand anders. Dus niet omdat je eigenlijk niet voor je eigen belang durft op te komen, maar omdat je dit bewust opzijzet. Je maakt jouw belang ondergeschikt aan dat andere belang. Zelfverloochening is niet iets wat je overkomt, maar waar je voor kiest.
Zelfopoffering heeft veel te maken met eigenwaarde. Want om jezelf te kunnen wegcijferen, is voldoende eigenwaarde nodig. Eigenwaarde geeft iemand zelfvertrouwen. Hij weet dat hij er mag zijn; dat hij voor anderen de moeite waard is. Een positief gevoel van eigenwaarde is nodig om op een ander gericht te kunnen zijn.
ANNETTE792 schreef: | En dat vind jij iets positiefs???? |
Ja, en nee. zoals ik hierboven schreef, om misverstanden te voorkomen, er is een gezond je eigen wegcijferen, als je ook genoeg waarde en respect terugkrijgt. Als de ander het ook doet, je alle aandacht geeft er in principe altijd voor je is.
Dan is een of meerdere keren koken voor je gezin juist leuk, ook al heb je er even een keer geen zin in, maar ja kan even niet anders, geen oppas, ja, even een voorbeeld.
Het 'negatieve' jezelf wegcijferen is een soort van 'opoffering', zo van 'ik ben de minste', staat ook in de bijbel, maar daar wordt veel misbruik van gemaakt. En dan, omdat je lijdt, omdat je helemaal geen rekening met jezelf houdt, alleen met wat anderen denken en voelen, ja, dat wordt ook wegcijferen genoemd. Dan, dat je je dan heel wat voelt, ten onrechte en ten koste van jezelf, omdat je 'zoveel voor anderen overhebt'. Terwijl de kans groot is dat men gewoon over je heen loopt. Dan willen sommigen mensen met dat 'wegcijferen' vooral aardig gevonden worden. Ik vind het an sich helemaal niet positief; jezelf wegcijferen wordt vaak geassocieerd met 'goed'. Ten onrecht dus.
En ook, vaak zegt men in de omgeving dat je jezelf moet wegcijferen, als vrouw, en dat is dus duidelijk misbruik maken van hetgeen in de bijbel staat over 'de minste zijn'.
Vandaar ook de ' engeltje smiley', achter de posting voor deze.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 22 oktober 2012, 21:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 21:00
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Is het dan al niet duidelijk, wanneer je gisteren de uitzending zag, wie gaat winnen? |
Ik heb het niet gezien gisteren dus wie wordt het? De homo boeren gaan trouwens wel erg leuk met elkaar om, volgens mij is het daar het sfeer volst...... Wat voor type ben jij dat je naar BZV kijkt????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 21:04
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb het niet gezien gisteren dus wie wordt het? De homo boeren gaan trouwens wel erg leuk met elkaar om, volgens mij is het daar het sfeer volst...... Wat voor type ben jij dat je naar BZV kijkt???? |
AAAAA, W-tje , dan heb je toch wel wat gemist hoor . Maar je hebt het toch al wel gehoord hè van Henrieke?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 21:08
|
|
|
VISSER278 schreef: | AAAAA, W-tje , dan heb je toch wel wat gemist hoor . Maar je hebt het toch al wel gehoord hè van Henrieke? |
Was het zo spannend dat jij niet geslapen hebt Visser???? Heeft ze ze alle twee aan de kant gezet? Of spreek je het nu met Frank door nu hij weer terug is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 21:13
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Was het zo spannend dat jij niet geslapen hebt Visser???? Heeft ze ze alle twee aan de kant gezet? Of spreek je het nu met Frank door nu hij weer terug is? |
Ja, ik heb het net even met Frank er over gehad . Hij is nu op zoek naar een partner voor Floshke . En als er dan volgend jaar een heleboel mini- Floshkes zijn hoopt hij zich ook als boer op te geven voor het programma . Kattenpensionboer zoekt ...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 22:21
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Hoop ik ook Lielie! Ik ben (bija tegelijk) met Wilma bevallen, onze kids zaten in de zelfde klas, de moeders op zwangerschapsgym en nagym.....Ik ken Wilma als een hele lieve, gunnende, zichzelfwegcijverende schat..... Maar Swaentje kwam ook heel lief over, al ken ikhaar verder niet....moge de bestel winnen he! |
Wilma lijkt me een lieve vrouw maar een stuk ouder dan Martin toch?Of vergis ik me nu? Martin straalt als hij naar Swaen kijkt,met haar praat hij vertrouwelijk,tegen wilma zakelijk.......
Maar.......Aad heeft zn eerste echte zoen gehad,daar neem ik straks een wijntje op
Henrieke.......kweenie,als dat verliefdheid is???"ik vind je leuk" ........hm,weinig passie hoor........
Leanne,uitgekat voor deze week
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 22:26
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Wilma lijkt me een lieve vrouw maar een stuk ouder dan Martin toch?Of vergis ik me nu? Martin straalt als hij naar Swaen kijkt,met haar praat hij vertrouwelijk,tegen wilma zakelijk.......
Maar.......Aad heeft zn eerste echte zoen gehad,daar neem ik straks een wijntje op
Henrieke.......kweenie,als dat verliefdheid is???"ik vind je leuk" ........hm,weinig passie hoor........
Leanne,uitgekat voor deze week |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 23:03
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb het niet gezien gisteren dus wie wordt het? De homo boeren gaan trouwens wel erg leuk met elkaar om, volgens mij is het daar het sfeer volst...... Wat voor type ben jij dat je naar BZV kijkt???? |
Het zou me niet verwonderen moesten die 2 mannen allebei bij die boer blijven...
Tja, welk type ben ik. Misschien moet ik me maar eens onderwerpen aan een diepgaand psychologisch onderzoek wat dat betreft. Ik betrapte me er al zelfs op dat ik vol spanning uitkijk naar de volgende uitzending. Ben ik nu abnormaal?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 23:24
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Het zou me niet verwonderen moesten die 2 mannen allebei bij die boer blijven...
Tja, welk type ben ik. Misschien moet ik me maar eens onderwerpen aan een diepgaand psychologisch onderzoek wat dat betreft. Ik betrapte me er al zelfs op dat ik vol spanning uitkijk naar de volgende uitzending. Ben ik nu abnormaal? |
Tja, ik zeg niets.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 09:17
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Tja, ik zeg niets....... |
...je zou beter wel wat zeggen zodat ik tijdig kan ingrijpen wanneer het erg fout met me gaat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 09:49
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Het zou me niet verwonderen moesten die 2 mannen allebei bij die boer blijven...
Tja, welk type ben ik. Misschien moet ik me maar eens onderwerpen aan een diepgaand psychologisch onderzoek wat dat betreft. Ik betrapte me er al zelfs op dat ik vol spanning uitkijk naar de volgende uitzending. Ben ik nu abnormaal? |
Ik heb een keer een vorig seizoen gekeken. Ja, het was best wel spannend zeg maar. En leuk. En ja, ook wat leedvermaak, als er iemand weg moest
Iig, kan me best voorstellen dat er zoveel mensen naar kijken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DIANA556
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 12:36
|
|
|
tja.....dan zouden met jou de miljoenen kijkers abnormaal zijn
Laatst aangepast door
|
DIANA556
|
op dinsdag 23 oktober 2012, 12:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DIANA556
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 12:44
|
|
|
dubbel
Laatst aangepast door
|
DIANA556
|
op dinsdag 23 oktober 2012, 12:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 12:53
|
|
|
DIANA556 schreef: | tja.....dan zouden met jou de miljoenen kijkers abnormaal zijn |
gelukkig maar, zo val ik niet op...
Diana (wrom staat klokje op je profiel?) kan de mensen wel een riem in de broek steken...of hoe luidt dat gezegde...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op dinsdag 23 oktober 2012, 12:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DIANA556
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 17:11
|
|
|
FRANKT627 schreef: | gelukkig maar, zo val ik niet op...
Diana (wrom staat klokje op je profiel?) kan de mensen wel een riem in de broek steken...of hoe luidt dat gezegde... |
aha...je bedoelt waarschijnlijk een hart onder de riem steken.
Laatst aangepast door
|
DIANA556
|
op dinsdag 23 oktober 2012, 17:30
|
|
Naar boven |
|
|