Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 3 maart 2010, 23:08
|
|
|
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 5 maart 2010, 00:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: woensdag 3 maart 2010, 23:10
|
|
|
HANNAH810 schreef: | dat is dan ook precies wat ik bedoel lies; dat stukje respect voor de omstandigheden van de ander. en ik denk niet dat je daar verkeerd aan doet; integendeel. relativeren is toch juist een teken van je mededogen/tact? je geeft daarmee de ander de ruimte om een eigen mening te hebben, terwijl je je eigen (geloofs-)overtuiging toch duidelijk hebt kunnen laten zien. bovendien denk ik, dat er ook nog de mogelijkheid is, om te getuigen zonder woorden; door je manier van in het leven staan. mijn ervaring is dat mensen vaak toch wel weten hoe je over dingen denkt, juist door je levensstijl. al blijven er altijd die niet verder kijken dan hun neus natuurlijk....... |
Je hebt helemaal gelijk Hannah! Ik doe ook niets liever dan een ander ruimte geven... Maar wat ik me hier dus afvraag is, om met de woorden van Thomas te spreken, gaat wijsheid dan niet (deels) ten koste van de waarheid?
Want, we kunnen zo druk zijn met het rekening houden met elkaar (proberen in wijsheid met elkaar om te gaan) dat daarmee het christelijk geluid (De Waarheid) vervaagt, toch? Of draaf ik nu een beetje door...?
Laatst aangepast door
|
LIESBETH326
|
op woensdag 3 maart 2010, 23:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SARIJS794
|
|
Geplaatst: woensdag 3 maart 2010, 23:12
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | wil je mee? dan zet ik je ook op het lijstje laat je het even weten?? |
O, we zaten al weer op het goeie spoor...
Laatst aangepast door
|
SARIJS794
|
op woensdag 3 maart 2010, 23:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: woensdag 3 maart 2010, 23:24
|
|
|
Stil zijn zal ik want de dagen die komen heb ik nodig om te leren begrijpen waarom.
Nu zoek ik nog naar antwoorden. Wie bent U blinden zien doven horen verlamden staan op.
Geef me een paar dagen om te ontdekken wie U bent. Stil zijn wil ik maar wel voorlopig zoals een geheim dat straks onthuld wordt.
Stil staan wil ik bij het lijden het sterven.
Dan mag ik weten wie U bent, wat U deed omdat het antwoord dan gegeven is. Het mysterie openbaar is geworden de stilte wordt opgeheven straks als het zondag wordt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 3 maart 2010, 23:39
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Je hebt helemaal gelijk Hannah! Ik doe ook niets liever dan een ander ruimte geven... Maar wat ik me hier dus afvraag is, om met de woorden van Thomas te spreken, gaat wijsheid dan niet (deels) ten koste van de waarheid? |
naar mijn beleving niet; omdat je je (naar jouw idee bijbelse) visie neerzet, heb je de waarheid uitgesproken, in het besef dat iemand anders een andere mening kan hebben. dus op die manier is het denk ik én wijs, én waar. (mits je mening anders is dan de mijne natuurlijk, dan is mijn visie de juiste, dat begrijp je natuurlijk wel he?? )
maar ik ben toch wel benieuwd hoe anderen hierover denken eigenlijk........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: woensdag 3 maart 2010, 23:58
|
|
|
[quote=SOLAFIDE630]
Uit bijbelstudie ``Lijden aan belijden`` van Ab Klein-Haneveld. 1 Kollossenzen 3 : 12 lezen wij:``.......of welke variant in de loop der eeuwen ook bedacht is...
einde citaat van Klein-Haneveld
Ik laat het hier maar even bij om uit de bijbelstudie van Klein-Haneveld te citeren. [/quote]
Bedankt voor de moeite die je hebt genomen om dit uit te werken! Waardevolle bijdrage in mijn ogen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 00:06
|
|
|
Opwekking 629 als er vergeving is:
Hoe kan ik verder leven,hoe moet ik verder gaan. Kan ik ooit vergeven,wat mij is aangedaan. De woorden in mijn ziel, de haat en bitterheid, lijken niet te helen niet door woorden, niet door tijd.
refrein: Maar als er vergeving is, kan er genezing zijn van de pijn en het verdriet diep van binnen. Als er vergeving is,kan er genezing zijn en de weg van herstel kan beginnen.
O God , ik heb U nodig, ik kan het zelf niet. Ik lijk haast te verstikken,in angst en in verdriet. Hoe kan ik ooit vergeven, zoals U mij vergeeft, dwars door alles heen wat mij beschadigd heeft.
(refrein)
Geef mij de kracht van Uw liefde om verder te gaan, ook al zal er een litteken blijven bestaan. Want is Uw liefde niet sterker dan de dood, en Uw vergeving niet dieper dan mijn nood?
refrein Want waar Uw vergeving is zal genezing zijn van de pijn en het verdriet diep van binnen, waar Uw vergeving is zal genezing zijn en de weg van herstel kan beginnen(2x)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 00:12
|
|
|
APPELTJE084 schreef: | En wat las ik? Eurosongfestival??? Ook zo iets.. Als je dat leuk vind.. X of Y cromosoom teveel of te weinig hoor.. Hier ga ik verder niet op in ook.. Jostiband... Wilders? Huh? |
Geweldig deze mensen....zij kunnen veel.....uit het diepst van hun hart. Kunnen wij nog wel wat van leren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 00:22
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Naar mijn mening trek je het teveel uit elkaar. Volgens mij is de basis van vergeving toch echt dat Christus ons vergeven heeft.
Dat zeg ik toch ook dacht ik? Maar dat zegt het Onze Vader niet, dat is nu juist mijn punt... In het Onze Vader speelt de vergeving op basis Jezus offer nog geen rol, omdat dit nog niet heeft plaatsgevonden.
Deze redenering is mij ook niet onbekend, maar ik deel hem ten dele. Als kinderen van God mogen we inderdaad weten dat Hij onze zonden vergeven heeft. Maar dat neemt niet weg dat we wel onze zonden 'moeten'/willen belijden, en dat we daarbij tegelijk mogen danken voor de vergeving die ons al geschonken is! |
Allereerst, ook jij bedankt Liesbeth voor je deelname in deze discussie! Mijn vraag aan jou: Hoe kom je erbij dat we onze zonden moeten belijden? Ik kom dat dus niet tegen in alle brieven die aan de christus-gelovigen geschreven zijn... Zou je voor mij één (meerdere mag ook) bijbelvers willen aangeven waarin dit naar voren komt? En om dit misverstand vast te voorkomen: Christus-gelovigen, daar bedoel ik dus mee, mensen die het offer van de Here Jezus hebben aangenomen (daarmee valt alles voor zijn dood af qua teksten) Waar worden gelovigen van het nieuwe verbond opgeroepen hun zonden te belijden? Een niet eenmalig ter bekering, zoals in 1.John1,9, maar dag in dag uit?
Laatst aangepast door
|
DENNISS669
|
op donderdag 4 maart 2010, 00:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELLY361
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 00:30
|
|
|
APPELTJE084 schreef: | En nu heb je me wel beledigd hoor.. Agnes Kant..
Nee dank u! |
ach appeltje kan erger hoor agnes kant is iemand die het tenminste eerlijk durft te zeggen,,heb dus ,,compliment moet je het zo maar beschouwen joh
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELTJE813
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 01:33
|
|
|
fluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuutttttttttttttttttttt.
Lieve schat,ik kook nu na het lezen van al deze berichten,mag ik wat zeggen?
mail me even als je wilt,want.......................................
mag het op mijn manier?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 01:36
|
|
|
MAR907 schreef: | Een pesoonlijkheid stelt dat de ene waar is, het andere DUS niet waar is.
- geloven wat de ander zegt. - afwijzen wat een ander zegt.
Iemand met veel zelfvertrouwen heeft doorgaans ook een sterke persoonlijkheid.
BE YOUR SELF. |
Ik vrees, dat ik je niet zo kan volgen Mar........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 01:38
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | idd. Solafide |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELTJE813
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 01:40
|
|
|
APPELTJE084 schreef: | Als het beestje maar een naam heeft, (koosnaampje) doe hier niet moeilijk over.. |
-------------------------------------------------------------------------------------
Als een hond kon bidden,zou het kluiven regenen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELTJE813
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 01:45
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Inderdaad, klopt......zo ben ik ook opgevoed trouwens. Ik heb altijd tegen mijn ouders of grootouders of welk familielid dan ook jij gezegd...van kleins af aan. Dat was voor mij heel normaal.
U vond ik vreemd klinken, kwam op mij onaangenaam, kil over. |
-------------------------------------------------------------------------------------
wie bij de hond slaapt,krijgt vlooien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 01:57
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: Uit bijbelstudie ``Lijden aan belijden`` van Ab Klein-Haneveld. 1 Kollossenzen 3 : 12 lezen wij:``.......of welke variant in de loop der eeuwen ook bedacht is...
einde citaat van Klein-Haneveld
Ik laat het hier maar even bij om uit de bijbelstudie van Klein-Haneveld te citeren.
Denniss schreef:
Bedankt voor de moeite die je hebt genomen om dit uit te werken! Waardevolle bijdrage in mijn ogen!
Thnx en graag gedaan Denniss.........
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op donderdag 4 maart 2010, 02:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 02:40
|
|
|
MAR907 schreef: | Ik ben blij dat ik daar niet over hoef te oordelen, dat doet de Heer. De Heilige Geest spoort zeker niet iemand aan om uit dit leven te stappen. Wij als mensen praten makkelijk voor God, maar dat zie ik anders. Zoek eerst het Koningrijk van God. |
Nee, inderdaad, de Heilige Geest kan ueberhaupt niet mensen aansporen om wat voor een zonde dan ook te doen, maar toch zondigen mensen.......maar daarvoor heeft God Zijn Zoon geofferd aan het kruis.... en de Heilige Geest verheerlijkt Jezus Christus en neemt uit het zijne.... Hij is de trooster........ Niemand kan zeggen Jezus is Heer dan alleen door de Heilige Geest.....
Ik zoek al meer dan 30 jaar het Koninkrijk van God........
Ik vind je af en toe erg criptisch in je tekst...moeilijk te volgen voor mij.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 07:58
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 4 maart 2010, 13:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 08:00
|
|
|
ROELTJE813 schreef: | -------------------------------------------------------------------------------------
wie bij de hond slaapt,krijgt vlooien. |
dit is een kattige opmerking, roeltje.....
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 4 maart 2010, 13:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 08:45
|
|
|
HENK710 schreef: | Geweldig mooi, maar tegelijk zo triest gedicht. Triest doordat het spreekt van een kind met angst en pijn. Dat is wat je nu net een kind niet gunt. En soms is het ook moeilijk om dan de juiste keus te maken in het belang van een kind. Want waar doe je goed aan in bepaalde situaties. Soms moet je dan om erger (zeg maar het vervolg van deze eerste strofe) te voorkomen, kiezen voor een pijnlijke zet...om zo te hopen dat er rust gebracht in het kind en het kind weer meer kind mag worden! |
dat is ook zo, henk! gelukkig krijgen we daar ook de wijsheid voor, wanneer we daarom vragen. en waar ik zelf dan vaak aan denk;
Hij heelt gebrokenen van hart en verbind ze in hun smart die in hun zonde en ellende tot Hem zich ter genezing wenden die hoe het soms kan tegelopen toch steeds op Zijn goedheid hopen...... psalm 147
en des Heeren engel schaart een onverwinbare legermacht rondom hem die Zijn wil betracht hoe klein hij zij, of groot. psalm 34
ook rondom een beschadigd kinderhartje is God als een vurige muur, om het te verwarmen en beschermen, wanneer hij of zij voor de voeten van de Heere Jezus gelegt wordt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VINCENT394
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 09:15
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Vincent, mag ik je vragen...als jij een blinde op een weg tegenkomt, die eindigt in een afgrond......zeg je dan niets tegen die blinde, dat hij/zij zich bevindt op een gevaarlijke weg, omdat jij niet blind bent? Dus laat je hem-haar maar lopen en zeg je dan....God is liefde en heeft je zeer lief.....en laat je het dan verder aan God over om te voorkomen, dat die blinde in de afgrond stort??????
Je bent wel niet homosexueel, maar hetero....en voor hetero's geldt ook, net als voor homosexuelen, dat het zondig is als ze vleselijke gemeenschap hebben vóór het huwelijk en daarin zouden blijven volharden. In de zonde zijn alle mensen nu eenmaal gelijk. Zonde is voor een hetero net zo erg als voor een homo, toch....? |
Ik denk dat de vergelijking met de blinde man in deze niet opgaat. De kern van mijn verhaal is namelijk dat ik niet pretendeer het beter te weten dan de man die op de afgrond toeloop. Om in jouw analogie te blijven, ik kan deze blinde man zelf meenemen op een pad waarvan ik denk dat het juist is. Dit is niet mijn stijl. Veel liever wijs ik hem op de Gids waarvan ik zeker weet dat Hij het goede pad kan bewandelen.
De leiding van God in ons leven is groots en ik geloof oprecht dat Hij ons leidt naar de plaats waar Hij ons wil hebben.
Dus in plaats om anderen te ' vermanen' om eens met een verschrikkelijk woord te spreken, wijs ik ze liever op Hem die het zeker weten goed heeft.
Vincent
PS: Jouw opmerking over sex voor het huwelijk ga ik hier niet op in. Ik ben het er echter hardgrondig mee oneens. Juist deze krampachtige houding, die m.i. uit een oude cultuur komt ipv Bijbelse waarheid, zorgt ervoor dat er juist binnen de traditioneel-christelijke gemeenten zoveel ongelukkige huwelijken zijn. Dit omdat ik vaak heb gezien dat mensen (te) jong trouwen en kinderen krijgen, zonder eerst elkaar goed te leren kennen.
Laatst aangepast door
|
VINCENT394
|
op donderdag 4 maart 2010, 09:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 09:22
|
|
|
MARISKA601 schreef: | in het Onze Vader...
Uw Koninkrijk kome...
Jezus is dus dan nu nog geen koning? |
Dat is maar hoe je die bede uitlegt. Als je zegt dat er "kome" staat en dat het er dus nog niet is, dan loop je hier inderdaad vast. Maar als je in de bede door hoort klinken dat de bidder vraagt om het meer doorbreken van Zijn Koninkrijk, dan kan Hij dus al wel Koning zijn, maar is Hij bezig Zijn Koninkrijk verder uit te bouwen.
Ik denk dat je het kunt vergelijken met het Koningschap van David, die eerst ook enkel koning was van Juda om het later uit te bouwen tot heel Israël. Hij was dus al wel koning, maar bouwde zijn rijk verder uit.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op donderdag 4 maart 2010, 09:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VINCENT394
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 09:27
|
|
|
ANITA324 schreef: | Alleen voeg niks toe aan de Bijbel of haal dingen erbij weg.. |
Dat is precies het punt dat ik probeerde te maken. Vaker heb ik op dit berichtenbord het volgende gezegd:
Ik ben in heel veel gemeenten geweest de afgelopen tien jaar die allemaal de bijbel 100% naleven. Zowel zeer moderne pinkstergemeenten als meest behoudende reformatorische gemeenten, doen dit. Alleen hun interpretatie van de bijbel is anders en leggen zij nadruk anders.
Zo is de nadruk binnen reformatorische kringen heel erg op regels en wetten. Binnen de modernere hoek ligt de nadruk veel meer op God's liefde. Er zijn gemeenten die hier tussenin liggen.
Echter, al deze gemeenten hebben als doel Hem te dienen. Je kunt een mening hebben wat beter bij iemand persoonlijk past, maar God's kinderen zijn we allemaal.
Zo heb ik persoonlijk minder met het thema 'gehoorzaamheid' en 'wetten' omdat ik God niet dien omdat ik moet. Ik dien God omdat ik Hem liefheb.
Ik respecteer mensen die hun geloof baseren op God's wet. Voor mij werkt deze wettische benadering echter veel minder en een nadruk op regeltjes doet mij erg onnatuurlijk aan.
Natuurlijk onderschrijf ik gehoorzaamheid aan God. Echter voor mij is dit gehoorzaamheid uit Liefde, niet uit plicht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 09:29
|
|
|
EVA685 schreef: | Datum Wereldgebedsdag: 5 maart 2010 4 maart 2011 2 maart 2012 1 maart 2013 Feestenkalender? WereldgebedsdagDatum: vrijdag 5 maart 2010 Land / gebied: Wereld Religie: Christendom Soort:
Iedere eerste vrijdag van maart gaat het gebed de wereld rond. Wereldgebedsdag wordt georganiseerd door christenvrouwen, die door gebed en actie invloed willen uitoefenen op mensen en hun omgeving.
Door Wereldgebedsdag krijgt het christelijk geloof een internationale, oecumenische dimensie. Het verenigt vrouwen over de gehele wereld. Door de Wereldgebedsdag bevestigen vrouwen, dat gebed en actie onafscheidelijk zijn en dat beide invloed hebben in de wereld.
Meer informatie (externe link):
www.wereldgebedsdag.nlWanneer is Wereldgebedsdag? Datum Wereldgebedsdag 2010: vrijdag 5 maart. Datum Wereldgebedsdag 2011: vrijdag 4 maart. Datum Wereldgebedsdag 2012: vrijdag 2 maart. Datum Wereldgebedsdag 2013: vrijdag 1 maart. Wanneer valt Wereldgebedsdag? Op welke dag valt Wereldgebedsdag? Een (nationale) feestdag in:
Hallo Christianmatch vrienden:
Vanwege de Wereld Gebedsdag willen wij een uitzondering maken en verplaatsen voor 1x van donderdag 4 maart naar vrijdag 5 maart.
We beginnen om 21.00 uur tot 22.00 uur.
We hopen dat velen met ons meebidden.
Gewoon even naar de lobby/chat...onderin rechts klikken, dan zie je vanzelf de Gebedsroom
Voor allemaal Gods Zegen en een warme lieve groet van Martha en Eva. | Lekker handig om de tiojeden ondehand per minuut te wijzigen lekker overzichtelijk zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIANNE566
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 10:02
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Allereerst, ook jij bedankt Liesbeth voor je deelname in deze discussie! Mijn vraag aan jou: Hoe kom je erbij dat we onze zonden moeten belijden? Ik kom dat dus niet tegen in alle brieven die aan de christus-gelovigen geschreven zijn... Zou je voor mij één (meerdere mag ook) bijbelvers willen aangeven waarin dit naar voren komt? En om dit misverstand vast te voorkomen: Christus-gelovigen, daar bedoel ik dus mee, mensen die het offer van de Here Jezus hebben aangenomen (daarmee valt alles voor zijn dood af qua teksten) Waar worden gelovigen van het nieuwe verbond opgeroepen hun zonden te belijden? Een niet eenmalig ter bekering, zoals in 1.John1,9, maar dag in dag uit? |
Ik zondig elke dag. In die optiek vind ik het gerechtvaardigd om elke dag mijn zonden voor God te belijden. Net als dat ik belijd dat Jezus voor mijn zonden gestorven is en dat deze vergeven zijn.
Door het belijden van mijn zonden, erken ik dat Jezus voor mijn zonden gestorven is. Het maakt me bewust van mijn gebreken als mens ten opzichte van God en de noodzaak om Jezus als Verlosser te erkennen.
Ik ben lang niet zo sterk in mijn geloof als ik zou willen, maar op deze manier probeer ik mijn geloof te versterken dat het niet van mijn prestaties afhangt, maar door Jezus' dood aan het kruis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 10:04
|
|
|
VINCENT394 schreef: | Ik denk dat de vergelijking met de blinde man in deze niet opgaat. De kern van mijn verhaal is namelijk dat ik niet pretendeer het beter te weten dan de man die op de afgrond toeloop. Om in jouw analogie te blijven, ik kan deze blinde man zelf meenemen op een pad waarvan ik denk dat het juist is. Dit is niet mijn stijl. Veel liever wijs ik hem op de Gids waarvan ik zeker weet dat Hij het goede pad kan bewandelen.
De leiding van God in ons leven is groots en ik geloof oprecht dat Hij ons leidt naar de plaats waar Hij ons wil hebben.
Dus in plaats om anderen te ' vermanen' om eens met een verschrikkelijk woord te spreken, wijs ik ze liever op Hem die het zeker weten goed heeft.
Vincent
PS: Jouw opmerking over sex voor het huwelijk ga ik hier niet op in. Ik ben het er echter hardgrondig mee oneens. Juist deze krampachtige houding, die m.i. uit een oude cultuur komt ipv Bijbelse waarheid, zorgt ervoor dat er juist binnen de traditioneel-christelijke gemeenten zoveel ongelukkige huwelijken zijn. Dit omdat ik vaak heb gezien dat mensen (te) jong trouwen en kinderen krijgen, zonder eerst elkaar goed te leren kennen. | Ik vind dat je een vreemde manier van het gebruik van de Bijbel erop nahoudt. Als je zo met het huwelijk omgaat vraag ik me af hoe je met andere Bijbelse principes omgaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 10:05
|
|
|
VINCENT394 schreef: | Ik denk dat de vergelijking met de blinde man in deze niet opgaat. De kern van mijn verhaal is namelijk dat ik niet pretendeer het beter te weten dan de man die op de afgrond toeloop. Om in jouw analogie te blijven, ik kan deze blinde man zelf meenemen op een pad waarvan ik denk dat het juist is. Dit is niet mijn stijl. Veel liever wijs ik hem op de Gids waarvan ik zeker weet dat Hij het goede pad kan bewandelen.
Vincent
PS: Jouw opmerking over sex voor het huwelijk ga ik hier niet op in. Ik ben het er echter hardgrondig mee oneens. Juist deze krampachtige houding, die m.i. uit een oude cultuur komt ipv Bijbelse waarheid, zorgt ervoor dat er juist binnen de traditioneel-christelijke gemeenten zoveel ongelukkige huwelijken zijn. Dit omdat ik vaak heb gezien dat mensen (te) jong trouwen en kinderen krijgen, zonder eerst elkaar goed te leren kennen. | Ik vind dat je een vreemde manier van het gebruik van de Bijbel erop nahoudt. Als je zo met het huwelijk omgaat vraag ik me af hoe je met andere Bijbelse principes omgaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 10:44
|
|
|
Voorzitter stembureau weigert echtgenote.
De regels voor de identificatieplicht bij het stemmen voor de gemeenteraadsverkiezingen woensdag werden in heel het land streng nageleefd.
Een voorzitter van een stembureau in Niedorp spande de kroon. Hij stuurde namelijk zijn eigen vrouw naar huis omdat zij zich niet kon identificeren. Dat meldt het Noordhollands Dagblad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 11:25
|
|
|
VINCENT394 schreef: | Dat is precies het punt dat ik probeerde te maken. Vaker heb ik op dit berichtenbord het volgende gezegd:
Ik ben in heel veel gemeenten geweest de afgelopen tien jaar die allemaal de bijbel 100% naleven. Zowel zeer moderne pinkstergemeenten als meest behoudende reformatorische gemeenten, doen dit. Alleen hun interpretatie van de bijbel is anders en leggen zij nadruk anders.
Zo is de nadruk binnen reformatorische kringen heel erg op regels en wetten. Binnen de modernere hoek ligt de nadruk veel meer op God's liefde. Er zijn gemeenten die hier tussenin liggen.
Echter, al deze gemeenten hebben als doel Hem te dienen. Je kunt een mening hebben wat beter bij iemand persoonlijk past, maar God's kinderen zijn we allemaal.
Zo heb ik persoonlijk minder met het thema 'gehoorzaamheid' en 'wetten' omdat ik God niet dien omdat ik moet. Ik dien God omdat ik Hem liefheb.
Ik respecteer mensen die hun geloof baseren op God's wet. Voor mij werkt deze wettische benadering echter veel minder en een nadruk op regeltjes doet mij erg onnatuurlijk aan.
Natuurlijk onderschrijf ik gehoorzaamheid aan God. Echter voor mij is dit gehoorzaamheid uit Liefde, niet uit plicht. |
Niet omdat het moet maar omdat het mag in geloof. Juist omdat je des te meer van Hem houdt wil je des te meer Hem volgen. Dat Hij dan onze Leidsman mag zijn op heel ons levensweg. Want dat is wat veel mensen liever niet willen omdat ze hun eigen draai hun touwtjes in handen willen houden. Het is niet 50% of minder aan God geven neej het is 100% aan onze Vader te geven. Zodat Hij ons helemaal mag kneden, vormen en vullen naar Zijn Beeld.
Want ja ook ik heb 7 jaren in diverse kerken en gemeentes binnen geweest en nergens kon ik mijn thuisfront in vinden. Ene keer bleef je 1 tot 2 jaar bij een gemeente of kerk. Maar zit er bij een gemeente wat ik denk dat er water bij de wijn word gedaan dan schud je het stof van je voeten en ga je opzoek naar een andere gemeente die dan wel Bijbelgetrouw is. Ik weet dat nergens een volmaakte gemeente is alleen je zoekt wel het dichtbijzijnde gemeente die zo nog dicht mogelijk naar de Schrift leven zoals God Woord daar ook over spreekt.
Want ZUIVERHEID is wel van belang DURF GIJ GEHEEL ANDERS TE ZIJN! Dan dat je meeloopt met deze maatschappij. Laat Gods WOORD door de BIJBEL spreken dat is enige echte WAARHEID!
Shalom,
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 11:46
|
|
|
ROELTJE813 schreef: | fluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuutttttttttttttttttttt.
Lieve schat,ik kook nu na het lezen van al deze berichten,mag ik wat zeggen?
mail me even als je wilt,want.......................................
mag het op mijn manier? |
wie is een lieve schat? je bent echt niet te volgen af en toe
|
|
Naar boven |
|
|