ChristianMatch

Forum

Onaardig gedoe in chat (en forum)
Ga naar pagina Vorige 1 ... 242 243 244 245 246 247 248 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 11:21

RENSKE067 schreef:
mag ik mee? Clown smiley

Gezellig Renske een weekje naar Mallorca lijkt mij wel iets. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 11:30

HENK710 schreef:
Da's toch zo'n ding waar je heerlijk relaxed in kunt gaan liggen Clown smiley

Henk....je kunt er ook heerlijk in slapen als je moe bent. Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 11:49

INKA401 schreef:
hey, ga je lekker? Knipoog smiley

Wij hebben bijna altijd een vakantiegevoel in het zonnige zuiden,
het zonnetje schijnt weer heerlijk, ga zometeen mn stretcher buiten zetten . Clown smiley

In het koude noorden duurt het nog wel ff voordat de temperatuur behaaglijk is. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENDUK927

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 11:59

HENK710 schreef:
En weer ff terug naar het stapavondje

Tot zover hebben aangemeld

Henk710 & Robbedoes
Syla & Harrie
Rellok
Raps
Clowntje & Roos
Chatuliem
Bert
Sarijs
Trijnie

En met vraagteken

Leanne
Klaas
Glenn en Ariënne
Herman

hoe kon je mij nu vergeten henk zou je handje toch vasthouden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 12:27

CARIEN982 schreef:

lijkt me een goed plan
Naar boven

Auteur Bericht
SARIJS794

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 12:49

CARIEN982 schreef:
Wij hebben bijna altijd een vakantiegevoel in het zonnige zuiden,
het zonnetje schijnt weer heerlijk, ga zometeen mn stretcher buiten zetten . Clown smiley Lig je al? Want de wind waait noordwest. k Heb net een bui uitgezwaaid... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

In het koude noorden duurt het nog wel ff voordat de temperatuur behaaglijk is. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ja maar bij ons zit de warmte van binnen he. Engeltje smiley Knipoog smiley Clown smiley

Laatst aangepast door
SARIJS794
op maandag 1 maart 2010, 12:52
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 13:05

CARIEN982 schreef:
Henk....je kunt er ook heerlijk in slapen als je moe bent. Slapende smiley

Blub blub
Of toch
snurk snurk

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DENNISS669

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 13:30

HENK710 schreef:
Zit daar verschil tussen? Ik denk niet dat God toorn kent die totaal los staat van Zijn liefde voor Zijn schepping. En ja, dan is toorn denk ik een vorm van waarschuwende liefde.

Mijn stelling is deze: Het is onmogelijk dat de mens God beter voorstelt dan Hij in werkelijkheid is. M.a.w.: Het kan niet dat iemand God liefdevoller, heiliger of simpelweg beter doet voorkomen dan God is, en men vervolgens God leert kennen en dan tot de ontdekking komt, Oh, valt toch wat tegen, dat had beter gekund. ... Een vader ziet zijn kind iets stouts doen, iets wat het kind zelf of anderen schaad. De vader loopt naar het kind toe en geeft hem een flinke dreun, het kind schrikt, huild en heeft pijn. Is dit de meest liefdevolle vader die je je kunt voorstellen? Geen enkele reactie van de vader was beter geweest? Geloof ik niks van!

Laatst aangepast door
DENNISS669
op maandag 1 maart 2010, 13:31
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 13:37

HENK710 schreef:
Blub blub
Of toch
snurk snurk

Clown smiley

haha.... ja ook soms Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 13:39

PIETER649 schreef:
Dikke knuf voor Annette792... en beterschap!!!
( ben de afhaalpizza zat en wens fatsoenlijk eten ) Knipoog smiley

Volgens de dokter kon het nog wel ff gaan duren, misschien kan je een kortingskaart voor vaste klanten krijgen? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 14:06

CROSSROAD317 schreef:
Zie Joh. 15 De ware wijnstok...... snoeien en bijsnoeien Lachende smiley

Wees stil voor het aangezicht van GOD, misschien verstaan wij dan ook ZIJN stem?
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 14:07

Maandag 1 maart 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:

STORT LIEFDE UIT:

IK hoor je roepen altijd, geen geluid ontgaat Mij, velen, zeer velen in deze wereld roepen tot Mij. maar ach, weinigen wachten tot ze Mij horen spreken?

En toch is Mijn spreken tot de ziel van zo groot belang.

Mijn Woorden zijn leven, bedenk dan:

Mij horen spreken is leven vinden en genezing en kracht, vertrouw Mij in alles.

Liefde, die over allen wordt uitgestort, wordt beslist spoedig beantwoord.

Voer allèèn maar Mijn wensen uit en laat het aan Mij over jou wensen uit te voeren.

Behandel Mij als Verlosser en Koning, maar bovendien met de innige vriendschap van Iemand, die je zeer lief is.

Houd je aan de regels, die IK voor je heb vastgesteld, voortdurend en met volharding, met liefde en geduld, vol hoop en in geloof en dan zal iedere berg van moeilijkheden vlak gemaakt worden, de ruwe plaatsen van armoede zullen geëffend worden en allen, die je kennen, zullen weten, dat IK, je Heer, De Heer ben.

Stort liefde uit!
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 14:21

MAAIKEA509 schreef:
Als ik zo rond kijk op de site, zie ik veel verschillende manieren waarop de HERE God wordt aan gesproken. Dit varieert van papa tot God tot ...
Hoe vinden jullie dat je God zou moeten/mogen aanspreken?

Zonder iemand op zijn of haar tenen te willen trappen, heb ik het zelf liever niet over papa, omdat ik dat oneerbiedig vind. God is zoveel meer dan mijn (aardse) vader. Hij is als een Vader voor mij, maar ook een Rechter, Heerser, Almachtig Wezen, God, Alles! Om Hem dan 'alleen' papa te noemen, vind ik niet passend en oneerbiedig. Ik spreek Hem ook niet aan met 'jij', maar met U. Zouden wij niet veel meer eerbiedig moeten zijn?

Hoe denken jullie hierover?

Dit lied vind ik er wel bij passen Knipoog smiley

Wie is God behalve onze Heer?

En wie is een Rots behalve onze God?
Een Schuilplaats en een Schild,
een Burcht en een Bevrijder is Hij,
voor wie vertrouwen op Hem.

En wie is een Rots behalve onze God?
Hij sterkt mij in de strijd
en doet mij overwinnen keer op keer,
ik geef voor eeuwig Hem de eer.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 14:22

DENNISS669 schreef:
Mijn stelling is deze: Het is onmogelijk dat de mens God beter voorstelt dan Hij in werkelijkheid is. M.a.w.: Het kan niet dat iemand God liefdevoller, heiliger of simpelweg beter doet voorkomen dan God is, en men vervolgens God leert kennen en dan tot de ontdekking komt, Oh, valt toch wat tegen, dat had beter gekund. ... Een vader ziet zijn kind iets stouts doen, iets wat het kind zelf of anderen schaad. De vader loopt naar het kind toe en geeft hem een flinke dreun, het kind schrikt, huild en heeft pijn. Is dit de meest liefdevolle vader die je je kunt voorstellen? Geen enkele reactie van de vader was beter geweest? Geloof ik niks van!

Je maakt meteen wel een karikatuur. Want nee een dreun is niet nodig. Maar een terechtwijzing is zeker op zijn plaats. Een liefdevolle vader zal een kind zeer zeker terechtwijzen. Het is God Zelf in Zijn Woord die hiervan zegt dat niemand zonder tuchtiging kan.

Is een natuurramp o.i.d. dan meteen een tuchtigingsmaatregel op een specifieke zonde van een (groep) mens(en)? Nee! Zoals al eerder aangegeven, zie ik natuurrampen meer als gevolg van de val van de schepping en als zodanig te combineren met Gods toorn, Zijn afkeer van de zonde. Dus niet een gevolg van een specifieke zonde, maar een gevolg van de val van de schepping.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 14:26

DENNISS669 schreef:

Iemand zei pas, het moet ook gebeuren, anders raakt de wereld overbevolkt, nu weer in Chili, harde uitspraak...... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENDUK927

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 14:32

ha ha profiel foto wil laten zien dat lang ben Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 14:39

DANIEL777 schreef:
das helemaal het domste wat je kan doen want de mensen die het harste roepen dat ze een slechte regering cq gemeenteraad hebben hebben zelf niet gestemd

Maar.........ik roep niet dat we een slechte regering hebben Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 14:45

ANNETTE792 schreef:
Volgens de dokter kon het nog wel ff gaan duren, misschien kan je een kortingskaart voor vaste klanten krijgen? Clown smiley

Pieter? Lachende smiley

Heb jij iets aan je handen soms? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Je mag ook wel eens een keertje gezond koken voor je gezinnetje.
Annet laat je eigen maares goed verwennen hoor. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 14:45

MARY052 schreef:
Alfa: God houdt wel van jou!!! JEZUS heeft jouw zonden aan het kruis betaald, GOD houdt wel van jou echt waar.!

Ja, hoor Alfaromeo, zelfs de erfzonden zijn betaald is mij pas verteld Twijfelende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 14:48

HENDUK927 schreef:
ha ha profiel foto wil laten zien dat lang ben Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ben je op die foto aan het boksen Henduk? Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENDUK927

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 14:58

CARIEN982 schreef:
Ben je op die foto aan het boksen Henduk? Gefrustreerde smiley
ja aan het oefenen voor zaterdag de 13 de Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 15:22

HENDUK927 schreef:
ja aan het oefenen voor zaterdag de 13 de Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

owwww......heb jij zulke wilde plannen? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CLOWNTJE718

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 15:25

PIETER649 schreef:
Er is inderdaad een "wij" Henk. Dat schrijf je heel correct....
Het onbegrip van waaruit sommige mensen hebben gehandeld, EN zelfs een ban hebben opgelopen, komt door de eenzijdige voorlichting die ze hebben gekregen.
Vanuit die valse informatie is er een demonisering in gang gezet die christenen onwaardig is.
Wel jammer dat er mensen zijn die op het forum met bijbelteksten gelardeerd "bewijzen" de juiste christelijke leer aan te hangen terwijl ze in een chatroom niet veel verder komen dan kleutergedrag.
Er heerst in de chatroom een sfeer van pestgedrag en opstookgedrag die in mijn ogen CM onwaardig is.
Als kleuterjuf Chris dan (helaas) weer moet ingrijpen en enkele kleuters verwijderd, ligt dat NIET aan het slachtoffer van pestgedrag maar aan de pestende kleuters zelf....

Jij noemt het hartverwarmend dat de achterblijvende kleuters hun sympathie uitspreken naar de weggestuurde kleuters....
Ik zou het hartverwamerder vinden als alle kleuters tot inkeer komen en begrijpen dat pestgedrag niet kan op deze site en de knuffelhoek eens zouden gebruiken om hun terechte excuses aan te bieden aan het slachtoffer

Dan bewijs je dat de kleuter op kan groeien naar een man Knipoog smiley

zou het ook zo kunnen zijn dat pest gedrag iemand een ban aan smeren en er zelf van verschoond blijven pest gedrag is
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 15:26

SARIJS794 schreef:

Hier heb ik euh niet zoveel op te zeggen... ff denken heur. Smiley die vol vragen zit

Bij ons zuiderlingen zit de warmte van binnen Knipoog smiley EN buiten, wat wil je nog meer? Clown smiley dus dubbelop! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
CARIEN982
op maandag 1 maart 2010, 15:29
Naar boven

Auteur Bericht
DENNISS669

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 15:29

WILMA729 schreef:
Even een reaktie op de bijdrage van Denniss.
Een paar vragen aan jou, Denniss.

Eerste vraag: Wat bedoel je met: De oplossing is vrij komen van de wet door Christus. Daarmee is er een nieuwe wet in ons hart geschreven. Dat is de enige geldige wet voor christenen, voor elke andere ben je dood (Rom.),die geld niet meer voor jou!

Ik lees in wat je hier schrijft, dat de 10 geboden niet meer gelden als je
Christus als je verlosser aangenomen hebt. Lees ik dat goed?

Volgende vraag:
Zondebesef zorgt voor schaamte, je verstopen voor God, een diep besef van mislukking... Gaf God de 10 G dus uit liefde?

Ik denk dat je juist door het diepe besef van mislukken en schaamte tot de conclussie mag komen dat je Christus nodig hebt, niet verstoppen, maar opzoeken dus.
Als je echt geen zondebesef hebt, betekent dat dan ook dat je nooit meer in je gebed vraagt om vergeving van je zonden???

Geen mens kan alleen door de 10 geboden na te leven, ( dat is onmogelijk voor ons) Gods genade verdienen.Ik geloof ook niet dat er mensen zijn hier die dat geloven.
Je zult daarvoor toch echt Jezus' bloed en Zijn offer moeten accepteren en belijden.

Bij mij blijven dus wel de bovenstaande vragen open staan.
Denniss, of elke andere lezer..............kan je mijn vragen beantwoorden?
Ik ben namelijk erg benieuwd naar de gedachten achter deze uitspraken.

Hallo Wilma, bedankt voor je vragen! Ik zal proberen ze te beantwoorden:
1.Ik lees in wat je hier schrijft, dat de 10 geboden niet meer gelden als je Christus als je verlosser aangenomen hebt. Lees ik dat goed?
Met vrij komen van de wet bedoel ik het volgende: In 1.Kor.15,56 zegt Paulus: De prikkel nu des doods is de zonde, en de kracht der zonde is de wet. Nadruk te leggen op de wet geeft de zonde zijn kracht, de wet roept het zondigen in de mens juist op! Zoals Paulus omschrijft in de brief aan de Romeinen 7,21: Zo vind ik dan deze wet in mij, als ik het goede wil doen, het kwade mij bijligt. Gelden de 10G nou wel of niet volgens mij? Nee, als je ze gebruikt (of beter nog laat gebruiken door de aanklager, zijnde de duivel) om je zondig te voelen. Dat gaat namelijk in tegen hoe God je ziet: Rechtvaardig en Heilig, op basis van geloof! Ja, als ze je leiddraad zijn vanuit je hart, en je ze dus niet "bewust" naleefd, maar gewoon leeft vanuit je hart en zonder dat je er bij stilstaat ernaar leeft. De wet brengt dan goede vruchten voort, uit een goed en rein hart. Maar, een boom "produceert" geen vruchten, die "onstaan" gewoon, omdat het nou eenmaal een goede boom is. Zijn er geen vruchten? Dan is de boom misschien vergeten dat hij een goede boom is volgens Gods oordeel? En dat goede oordeel komt ons toe op basis van geloof alleen, en staat los van welk goede of slechte werk dan ook. 2.Petrus 8+9: Want zo deze dingen bij u zijn, en in u overvloedig zijn, zij zullen u niet ledig of onvruchtbaar laten in de kennis van onze Heere Jezus Christus. Want bij welken dezen dingen niet zijn, die is blind, kortzichtig, hebbende vergeten de reiniging zijner zonden.

2. Ik denk dat je juist door het diepe besef van mislukken en schaamte tot de conclussie mag komen dat je Christus nodig hebt, niet verstoppen, maar opzoeken dus.
Als je echt geen zondebesef hebt, betekent dat dan ook dat je nooit meer in je gebed vraagt om vergeving van je zonden???

Nu wordt leuk, en ongetwijfeld schokkend voor velen, voor mij ook toen ik het voor het eerst leerde: Zoals misschien is opgevallen probeer ik zvm vanuit bijbelcitaten te argumenteren. Maar bij deze een open vraag aan allen: Zoek voor mij in het nieuwe verbond, waarin wij als christenen leven, en dus na Jezus kruisdood een vers waarin een gelovige wordt opgeroepen zijn zonden (keer op keer) te belijden. Voor de duidelijkheid: Nieuwe verbond is dus NIET hetzelfde als in het Nieuwe Testament. Belijdenis van zonden zul je nergens in alle brieven aan de gemeenten treven als belangrijk thema voor de gelovigen. Vreemd, niet? Antwoord op je vraag: Nee, ik vraag dus niet om vergeving van mijn zonden, ik beleid dat ze vergeven zijn. NB Als ik ze zou moeten belijden staan ze mij in de weg, ik heb iets fouts gedaan, of iets goeds niet gedaan, en voel me daar slecht onder. Ik veroordeel mezelf erom, en zeg daarmee automatisch dat ik me weer onder de wet plaats die mij oordeelt. Onder de wet plaats nemen is het tegenovergestelde als leven vanuit de genade.
Voor wie 1.Johannes 1,9 heeft gevonden waar staat: Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, dat Hij ons de zonde vergeve, en ons reinige van alle ongerechtigheid. God is getrouw en rechtvaarig dat Hij ons zonde vergeeft. Waarom? Omdat Hij Jezus heeft bestraft voor die zonde, en het dus onrechtvaardig zou zijn als Hij ze ons alsnog zou aanrekenen. Verder: Hij reinigt ons van alle ongerechtigheid. Hoeveel is alle? Dat hangt af van het offer. Was het offer volmaakt genoeg om alle zonden weg te nemen? Ja! Al mijn zonden zijn betaald, ook mijn toekomstige, ook daarvoor is al betaald. Dus er komen nooit "nieuwe" zonden bij, die eerst nog vergeven moeten worden. [i]Hebreeën 10,14: Want met één offer heeft Hij in eeuwigheid volmaakt degenen, die geheiligd worden.
Dat is nu leven in genade! Als ik in gebed tot God kom, kom ik er altijd alsof ik net het beste gesprek ooit met Hem heb gehad, en in de wetenschap dat God dolblij is mij te ontmoeten, want ik ben zijn geliefde kind, rechtvaardig op basis van geloof. Geloof alleen. Los van wat ik wel of niet gedaan heb. Hebreeën staat: 10,22: Zo laat ons toegaan met een waarachtig hart, in volle verzekerdheid des geloofs, onze harten gereinigd van het kwaad geweten, en het lichaam gewassen zijnde met rein water.
Hoop hiermee je vragen enigzins te hebben beantwoord Wilma, nogmaals bedankt voor je vragen!

Laatst aangepast door
DENNISS669
op maandag 1 maart 2010, 15:41
Naar boven

Auteur Bericht
CLOWNTJE718

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 15:34

SOLAFIDE630 schreef:
Verliefde smiley

Ik zou hierop wel willen reageren maar naar gelang de ernst van de situatie wil ik alleen maar zeggen verdraagt elkander en ondericht op een goede en cristelijke manier
Naar boven

Auteur Bericht
HENDUK927

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 15:35

CARIEN982 schreef:
owwww......heb jij zulke wilde plannen? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

licht er aan als carien komt zal me inhouden Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CLOWNTJE718

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 15:39

CHATULIEM619 schreef:
Laten we dan constructief praten. Allereerst wil ik dat iedereen de vrijheid krijgt om te klagen als hij/zij dit nodig acht. De termen als verrader mag dan niet meer vallen.
Ten tweede groepjesvroming heeft een heel negatieve invloed op de site. Beheers je als je de neiging hebt om als je een conflict hebt medestanders te zoeken, want anders gaat het op de persoon gespeeld worden.
De enige echte verbondenheid die we kunnen hebben is verbondenheid in Christus. Als we dat niet voor ogen houden, en op ons eigen houtje groepen gan vormen wordt het christelijke karakter ondermijnd hieer op de site.
En ten slotte: durf de waarheid onder ogente zien. Want de waarheid maakt je vrij. Leugens brengen je in slavrenij.
Dat wil ik bereiken. Dat kan alleen maar als men onderkent dat dit niet kon en dat we dit in de toekomst moeten voorkomen.
oke als we er dan toch echt mee stoppen mail cris dan dat diegene die een ban heeft weer welkom is dat is een teken van oprechte vergeving en acceptatie.dan kunnen we met een schone lei beginnen en hebben er hopelijk een les aan gehad
Naar boven

Auteur Bericht
ARIANNE566

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 15:41

ROOSJE226 schreef:
idd u is al bezet, maarre dan juist leuk, kun je vreselijke lol trappen.
Hoef je niemand meer te veroveren of indruk te maken en kun je gewoon lekker gek doen.
Snappie???

Ik verheug me onwijs op dat weekend,
en als er gegadigden zijn voor een weekend strand en zee; Bij mij is er een slaapgelegenheid, ech wel.
Mannetje of vijf zes moet lukken en anders de tuin in.
In Delft kun je ook heerlijk stappen. Een romantisch stadje zeker in de zomer met z'n terrasjes.

Ik ben voor! Ik woon ook aan zee en Groningen is me echt te ver weg! Maar Delft is een leuke optie!
Naar boven

Auteur Bericht
ELLY361

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 15:47

CARIEN982 schreef:

mag ik ook mee ik verlang naar de zon
Naar boven

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 ... 242 243 244 245 246 247 248 ... 6194 Volgende