Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 20:31
|
|
|
ALTJE848 schreef: | Sorry begrijp je schrijven niet op wat ik bedoel ik maak een grapje en jij beschrijft wat je en wie je bent en doet het prima wederom maar leef eens mee ,probeer eens door anderen hun bril te kijken . Het heeft niets te maken met wat je nu antwoord sorry nogmaals Denk dat we we elkaar even niet verstaan nu ik blijf niet in mijn ellende hangen dat is wat ik bedoel kijk niet naar wat achter me ligt ik kijk vooruit niets zien en blindelings vertrouwen van alle mensen houden zoals Jezus dat mij voor heeft gedaan en alle ellende mag ik achter laten bij het kruis wil niet meer praten wat ik heb gedaan gehad of terug in mijn verleden dat is geweest nu is nu en nu is heden En probeer me mooie dingen voor ogen te houden. Dat is mijn gevoel ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. 2 corrinthe 5 vers 17 zo dan wie in Christus is een nieuwe schepping: het oude is voorbij gegaan , het nieuwe is gekomen. Ik wil aan de goede dingen blijven denken die de Heer beloofd in zijn woord Mijn oog is op jou zo wie in mij , geloofd heeft eeuwig leven, Als God voor mij is wie zal dan tegen me zijn. Ik heb het goede voor jou op het oog niet je ongeluk Geef al je gevoelens die je hebt of denkt te hebben die een ander ook heeft aan de HEER natuurlijk mag je schrijven dat je fijn vind dat je niet alleen staat en anderen ook dingen mee maken als lijkt het het zelfde Maar geen ding is het zelfde staat ook ergens Jij en IK zijn individu en dat maakt dat jij ze anders meemaakt dan ik en blijf dicht bij je zelf meid deel het met de HEER geef Hem wat je mij schrijft Hij alleen kan je genezen van je angsten en manipulatie die je nog niet kan weerstaan Ik kan dat niet . En ik kwets niemand als iemand zich gekwetst voelt dan zegt dat iets over de ander niet over jou . Tenzij je een grote mond hebt vloekt en God kleineert , of iets zegt dat je niet had moeten zeggen maar er is altijd een weg van vergeving om in het reine te komen door je fouten kan je leren wees niet bang om te vallen en ga doe dat waar je bang voor bent juist eens dan zul je zien dat van de vijf keer vier keer goed gaat. Hier wil ik het maar even bij laten zegen jouw in Jezus naam dat demonen van je vlieden je rein word van alle kwaad dat in je heerst, en je rust zult vinden aan het VADERHART.
Anita |
Ik schreef 'liet' me manipuleren en de rest was ook in de verleden tijd bedoeld. en om je te bemoedigen. Heb ook geen last van demonen.
,probeer eens door anderen hun bril te kijken Ik doe niet anders...
natuurlijk mag je schrijven dat je fijn vind dat je niet alleen staat en anderen ook dingen mee maken als lijkt het het zelfde zo mag dat Maar geen ding is het zelfde staat ook ergens Jij en IK zijn individu en dat maakt dat jij ze anders meemaakt dan ik Ik bedoel niet precies hetzelfde, ik herkende zaken die ik benoemde... en blijf dicht bij je zelfDoe ik al meid deel het met de HEER geef Hem wat je mij schrijft Hij alleen kan je genezen van je angsten en manipulatie die je nog niet kan weerstaanNou doe je net alsof ik dingen niet met God deel; ik doe niet anders
Ik snap er niets van.
manipulatie die je nog niet kan weerstaan Die weersta ik altijd nu...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 20 januari 2013, 23:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 20:40
|
|
|
PETRA373 schreef: | Hier wil ik het maar even bij laten zegen jouw in Jezus naam dat demonen van je vlieden je rein word van alle kwaad dat in je heerst, en je rust zult vinden aan het VADERHART.
Anita
beetje ongelukkig geformuleerd gebed, hoe moeten we dat lezen? als of Shanita word beheerst door kwaad? demonen? Zo komt Shanita niet op mij over, je zal het wel goed bedoelen, maar lijkt mij niet leuk om te lezen voor Shanita |
Dank je Petra, en ook Willemijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 20:45
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jij blijft nu even niet in je ellende hangen maar er zijn vast wel tijden dat ook jij dat gedaan hebt. Shanita heeft dat nu blijkbaar en dat mag toch ook? Gelukkig heeft ze dan CM als uitlaatklep en het is niet aan ons om daar over te oordelen of te terechtwijzen.......En soms blijven demonen deel uit maken van je leven .......en rein worden we al helemaal niet......we geven zaken een plekje, dat is heel wat anders..... |
Komt bij, ik blijf niet in ellende hangen ga juist vooruit.....
Dingen die ik herkende van Altje stipte ik ff aan, zo van je bent niet de enige...
En dat wordt door haar geïnterpreteerd alsof ik in mijn ellende blijf hangen, ja, tis goed zo.
Dank Willemijn dat je voor me opkwam!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 20:49
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Komt bij, ik blijf niet in ellende hangen ga juist vooruit.....
Dingen die ik herkende van Altje stipte ik ff aan, zo van je bent niet de enige...
En dat wordt door haar geïnterpreteerd alsof ik in mijn ellende blijf hangen, ja, tis goed zo.
Dank Willemijn dat je voor me opkwam! |
Die indruk heb ik ook, dat je niet in je ellende blijft hangen, er zijn inderdaad wat dingen verkeerd geïnterpreteerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 20:54
|
|
|
PETRA373 schreef: | Die indruk heb ik ook, dat je niet in je ellende blijft hangen, er zijn inderdaad wat dingen verkeerd geïnterpreteerd. | Ja, idd.
Dit bv: ANITA: Ik kwam met iemand in gesprek eerder al deze week hier en nu in de kerk . Anita wil je gek worden of ga je de lasten bij God brengen .SHANITA: Ja, dit is ook op mij (nu) van toepassing.
Daar bedoelde ik mee, tis fftjes op mij van toepassing geweest deze week door samenloop van omstandigheden, en zei ik alleen, Anita, om je het gevoel te geven van ik heb die dingen ook (weleens)....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 21 januari 2013, 12:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 20:54
|
|
|
Sorry ook ik ben mens en bedoel het goed we begrijpen elkaar nu niet en ja als nog meer mensen zich mengen word het nog lastiger. God weet wat ik wilde zeggen al kwam dat niet goed over. En ja laat het maar verder en bedankt allemaal .
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 21:00
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, idd.
Dit bv: Ik kwam met iemand in gesprek eerder al deze week hier en nu in de kerk . Anita wil je gek worden of ga je de lasten bij God brengen .Ja, dit is ook op mij (nu) van toepassing.
Daar bedoelde ik mee, tis fftjes op mij van toepassing geweest deze week door samenloop van omstandigheden, en zei ik alleen, Anita, om je het gevoel te geven van ik heb die dingen ook (weleens).... |
IK heb geen enkel woord naar jouw gericht het is mijn verhaal zo mag je het lezen en verder ben ik niet van plan alles uit te leggen want het word door meerder nu uit zijn verband getrokken En ik reageerde op je mail waar ik vrolijk was en jij antwoorde met je eigen ellende Dat vond ik niet zo leuk we hebben al langere tijd met elkaar gemaild en nu is ineens veel niet goed .
Gods zegen voor een ieder die het leest en met de ogen van Jezus naar me kijkt want ook zo wil ik graag naar andere mensen kijken het is bemoedigend bedoelt al komt het niet zo over.
nogmaals zegen en groet Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 21:02
|
|
|
ALTJE848 schreef: | Ik krijg nog teksten door terwijl ik zocht naar de tekst witter dan sneeuw zeker wast HIJ ons witter dan sneeuw en mogen we straks rein voor HEM staan maar goed
Hebreeën:3 vers 12 en 13 zie er op toe broeders (zusters) dat er nooit in iemand van u een verdorven hart zal zijn vl ongeloof om daardoor afallig te worden van de levenden God. Maar vermaan elke dag zolang men van een heden kan spreken opdat niemand van u verhard zal worden door de verleiding van de zonde.
Ik zou shanita gunnen haar bittere hart aan Jezus te geven want ik weet wat het is om verbitterd door het leven te gaan al 45 jaar. En we mogen in de autoriteit staan om juist te doen wat ons bang maakt want dat is de boze die je weerhoud van het leven. Je mag er zijn je bent een parel in zijn hand , kom maar voor je zelf op ga uit en doe leuke dingen laat je niet alles roven . En ik kan dat zeker nu zeggen want de angsten zijn weg omdat ik kies en een keuze maak voor het leven en ja dat is eng dat is ook angst maar weet ook door te doen en de ervaring dat als het goed gaat ik geen angst hoef te hebben, en als het fout gaat ook niet belijden vergeven en God gaat altijd met je mee . Let wel dat ik denk dat je de dingen die je doet ter ere van Hem doet .
shanita nogmaals zegen meid en groet van mij Anita |
Ik zou shanita gunnen haar bittere hart aan Jezus te geven want ik weet wat het is om verbitterd door het leven te gaan al 45 jaar
Je impliceert hier zelfs dat ik niet eens gelovig ben(me hart aan de Heer hebt gegeven....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 21:07
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik zou shanita gunnen haar bittere hart aan Jezus te geven want ik weet wat het is om verbitterd door het leven te gaan al 45 jaarJe impliceert hier zelfs dat ik niet eens gelovig ben(me hart aan de Heer hebt gegeven.... |
dat maak jij ervan dat staat er niet eens als jij je kan vinden en je soms fijn vind te lezen dat je niet de enige ben zo heb ik je vaak ook gelezen en voel ik met je mee en bedoel ik het bemoedigend meer niet
Als je me nu door de mangel wilt halen prima maar dat doe ik niet met jouw ik voel me bewogen met jou en wat je hebt meegemaakt. niet meer en niet minder ja dat ik mens ben ik fouten maak Heer vergeef mij wat ik verkeerd heb geschreven of wat verkeerd is overgekomen en geef wijsheid in deze mails/
anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 21:11
|
|
|
ALTJE848 schreef: | dat maak jij ervan dat staat er niet eens als jij je kan vinden en je soms fijn vind te lezen dat je niet de enige ben zo heb ik je vaak ook gelezen en voel ik met je mee en bedoel ik het bemoedigend meer niet
Als je me nu door de mangel wilt halen prima maar dat doe ik niet met jouw ik voel me bewogen met jou en wat je hebt meegemaakt. niet meer en niet minder ja dat ik mens ben ik fouten maak Heer vergeef mij wat ik verkeerd heb geschreven of wat verkeerd is overgekomen en geef wijsheid in deze mails/
anita |
Misschien kan je je eens verantwoordelijk voelen voor de mails die je schrijft ? Je schuift het n wel makkelijk op de ander zeg.....en zet Shanita nog even in een kwaad daglicht....Dat verdient ze zeker niet! E het dan ook nog bemoedigend noemen gaat echt een brug te ver.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 21:14
|
|
|
ALTJE848 schreef: | IK heb geen enkel woord naar jouw gericht het is mijn verhaal zo mag je het lezen en verder ben ik niet van plan alles uit te leggen want het word door meerder nu uit zijn verband getrokken En ik reageerde op je mail waar ik vrolijk was en jij antwoorde met je eigen ellende Dat vond ik niet zo leuk we hebben al langere tijd met elkaar gemaild en nu is ineens veel niet goed .
Gods zegen voor een ieder die het leest en met de ogen van Jezus naar me kijkt want ook zo wil ik graag naar andere mensen kijken het is bemoedigend bedoelt al komt het niet zo over.
nogmaals zegen en groet Anita |
Dat was deze mail, met die van mij eronder, en die was ook vrolijk, bemoedigend, met wat aanwijzingen naar aanleiding van de ellende die je schreef in je mails, oa over die vriend.
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 15:30 Reageer met quote Bewerk dit bericht ALTJE848 schreef: waar ik over enige tijd ben ? ha ha grapje beetje humor komt er in mij op . samen aan de costa del sol op een heerlijke strandbed met een cocktail in de hand zon zee zwembad en een butler die mijn tasje draagt hahahah
mijn fifi uitlaat en ik op hoge hakken door de stad banjer om me zelf eens lekker te verwennen.
Nu ik dit schrijf denk waarom doe ik dit niet gewoon een keer, iets voor mezelf jippie cm is mooi heb weer iets om naar uit te kijken.
Anita
SHANITA130 SCHREEF: Haha(vrolijk en gelukkig)...ja, je kan, en dat weet ik uit ervaring had ik enkele weken geleden nog, je zo voelen, hoe je beschrijft, maar dan gewoon in je stadje, in je huisje, en op je werk, waar dan ook.(BEMOEDIGING)
Want, jij bent je eigen baas, jij hebt de sleutel van jou huis.(BEMOEDIGING)
En als jij iemand niet wil zien, dan heb jij alleen verantwoording af te leggen aan God, dan aan jezelf, verder aan niemand.(BEMOEDIGING)
Ik zelf ben een type dat anderen niet wil kwetsen, waardoor ik te ver ging, me liet, VERLEDEN TIJD, manipuleren, op me schuldgevoel liet werken. En daar kan, bewust of onbewust gebruik van worden gemaakt, zodat ik een burn-out krijg. GEVOLG. ALS WAARSCHUWING.
Want, schuld toegeven als ik verkeerd zit lucht op, maar schuld toegeven als ik juist niets deed, ja, ga ik aan onderdoor.WAARSCHUWING
Zegens!
WAAR ZIE JIJ HIER EIGEN ELLENDE? IK REAGEER OP DE ELLENDE VAN JOU.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 21:22
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Dat was deze mail, met die van mij eronder, en die was ook vrolijk, bemoedigend, met wat aanwijzingen naar aanleiding van de ellende die je schreef in je mails, oa over die vriend.
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 15:30 Reageer met quote Bewerk dit bericht ALTJE848 schreef: waar ik over enige tijd ben ? ha ha grapje beetje humor komt er in mij op . samen aan de costa del sol op een heerlijke strandbed met een cocktail in de hand zon zee zwembad en een butler die mijn tasje draagt hahahah
mijn fifi uitlaat en ik op hoge hakken door de stad banjer om me zelf eens lekker te verwennen.
Nu ik dit schrijf denk waarom doe ik dit niet gewoon een keer, iets voor mezelf jippie cm is mooi heb weer iets om naar uit te kijken.
Anita
SHANITA130 SCHREEF: Haha(vrolijk en gelukkig)...ja, je kan, en dat weet ik uit ervaring had ik enkele weken geleden nog, je zo voelen, hoe je beschrijft, maar dan gewoon in je stadje, in je huisje, en op je werk, waar dan ook.(BEMOEDIGING)
Want, jij bent je eigen baas, jij hebt de sleutel van jou huis.(BEMOEDIGING)
En als jij iemand niet wil zien, dan heb jij alleen verantwoording af te leggen aan God, dan aan jezelf, verder aan niemand.(BEMOEDIGING)
Ik zelf ben een type dat anderen niet wil kwetsen, waardoor ik te ver ging, me liet, VERLEDEN TIJD, manipuleren, op me schuldgevoel liet werken. En daar kan, bewust of onbewust gebruik van worden gemaakt, zodat ik een burn-out krijg. GEVOLG. ALS WAARSCHUWING.
Want, schuld toegeven als ik verkeerd zit lucht op, maar schuld toegeven als ik juist niets deed, ja, ga ik aan onderdoor.WAARSCHUWING
Zegens!
WAAR ZIE JIJ HIER EIGEN ELLENDE? IK REAGEER OP DE ELLENDE VAN JOU. |
Heeft helemaal niets met mijn vriend te maken ik zei naar aanleiding van jouw laatste zin waar we over een tijdje zouden zijn en ik dacht als grapje WIJ samen aan de costa del sol om eens te genieten van het leven want dat hebben vooral JIJ maar ook IK verdient zo dacht ik meer niet En dan achter ons latent in gedachten wat we gedeeld hebben en met de HEER uit te zien naar het leven dat voor ons ligt .
Groet Anita
hoop dat het begrijpt want ik stop er mee heb geen zin in discussies wil normale gesprekken met mensen en kies er dan maar voor om over te gaan één op één te gaan mailen met mensen die me wel begrijpen.
nogmaals zegen en groet anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 21:24
|
|
|
ALTJE848 schreef: | dat maak jij ervan dat staat er niet eens als jij je kan vinden en je soms fijn vind te lezen dat je niet de enige ben zo heb ik je vaak ook gelezen en voel ik met je mee en bedoel ik het bemoedigend meer niet
anita |
Het staat er wel: zondag 20 januari 2013, 18:25 Altje schreef: Ik krijg nog teksten door terwijl ik zocht naar de tekst witter dan sneeuw zeker wast HIJ ons witter dan sneeuw en mogen we straks rein voor HEM staan maar goed
Hebreeën:3 vers 12 en 13 zie er op toe broeders (zusters) dat er nooit in iemand van u een verdorven hart zal zijn vl ongeloof om daardoor afallig te worden van de levenden God. Maar vermaan elke dag zolang men van een heden kan spreken opdat niemand van u verhard zal worden door de verleiding van de zonde.
Ik zou shanita gunnen haar bittere hart aan Jezus te geven want ik weet wat het is om verbitterd door het leven te gaan al 45 jaar.
Ik vind het niet fijn in die zin dat ik niet de enige ben, dat ik blij ben dat een anders iets zo ook ervaart.
Het is gewoon wat ik ervaarde iets gemeenschappelijks.....wat bemoedigend had kunnen zijn, want dan weet je, ben niet de enige.
En nu hou ik er helemaal over op. Heb ook niets tegen jou, maar ja, dit gaat mij veels te gecompliceerd worden.
Zegens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 21:28
|
|
|
ALTJE848 schreef: | Heeft helemaal niets met mijn vriend te maken ik zei naar aanleiding van jouw laatste zin waar we over een tijdje zouden zijn en ik dacht als grapje WIJ samen aan de costa del sol om eens te genieten van het leven want dat hebben vooral JIJ maar ook IK verdient zo dacht ik meer niet En dan achter ons latent in gedachten wat we gedeeld hebben en met de HEER uit te zien naar het leven dat voor ons ligt .
Groet Anita |
Ja, dat snapte ik...zucht.....
Zegens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARGRIET020
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 21:29
|
|
|
ALTJE848 schreef: | Dank voor jullie schrijven ik laat het hier maar bij, Ik kom wel daar waar God me hebben wil al moet ik door het moeras
Don Moen somebody"s praying for me
Anita |
In verdere uiteenzetting lees ik dat er toch meer geschreven is nu. Daar ga ik even niet op in Anita, maar wil je laten weten dat toen ik je verhaal las, mij de woorden van Opwekking 411 te binnen schoot. DAT wil ik graag met je delen: 'Want het geknakte riet verbreekt Hij niet, al wat beschadigd is herstelt hij op den duur' Houd dat voor ogen en als je dàt ziet en God ondanks al je verdriet tòch nog durft te loven met de beginwoorden van dit lied... Lieve Anita dan wens ik je een gezegend jaar toe waarin je zorgen/problemen heus niet groter zullen worden dan JIJ aankunt. Vertrouw maar!
http://www.youtube.com/watch?v=LQ6QENGp2ho
Go and go with God! In Zijn Vaderhand is het veilig... (je profielfoto)
Lieve groet, Margriet
Laatst aangepast door
|
MARGRIET020
|
op zondag 20 januari 2013, 21:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 22:25
|
|
|
Als men elkaar dus verkeerd begrijpt of begrepen wordt en dat ook aangeeft, waarom dan altijd blijven doordrammen op wat iemand heeft geschreven en al uitlegd dat het anders was bedoeld.
Waarom wil men in Gods naam (tenminste als weo ns christen willen noemen) niet aannmen wat iemand probeert uit te leggen, dat het dus beslist niet kwaad was bedoeld maar soms juist het tegenovergestelde.
Wat heeft men er aan om toch door te drammen, is het afreagren en zo je kwaadheid of onmacht uiting te geven? Is Jezus ons voorbeeld in conlict situaties?
misschien om in het vervolg eens uit te gaan van dit https://www.youtube.com/watch?v=Hg-Xx4y04EY
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 22:34
|
|
|
SHANITA130 schreef: | @ Joannie,
Ja, soms kan je hebben dat je voelt dit of dat; ergens heengaan, iets doen...
Soms is de reden duidelijk meteen, soms pas na een hele tijd.
|
Ja Shanita, net zoals je schrijft, toen begreep ik het niet, waarom het zo moest zijn.............................nu begrijp ik het na een lange tijd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 22:36
|
|
|
geschreven woorden worden nu eenmaal wel eens misbegrepen, dan krijg je miscommunicaties, verder ontopic maar? Want iedereen heeft het goed bedoeld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 22:37
|
|
|
PIETER619 schreef: | Als men elkaar dus verkeerd begrijpt of begrepen wordt en dat ook aangeeft, waarom dan altijd blijven doordrammen op wat iemand heeft geschreven en al uitlegd dat het anders was bedoeld.
Waarom wil men in Gods naam (tenminste als weo ns christen willen noemen) niet aannmen wat iemand probeert uit te leggen, dat het dus beslist niet kwaad was bedoeld maar soms juist het tegenovergestelde.
Wat heeft men er aan om toch door te drammen, is het afreagren en zo je kwaadheid of onmacht uiting te geven? Is Jezus ons voorbeeld in conlict situaties?
misschien om in het vervolg eens uit te gaan van dit https://www.youtube.com/watch?v=Hg-Xx4y04EY |
Jammer dat je dit zo ervaart. Er wordt helemaal niet gedramd er zijn mensen die het niet eens zijn met wat Anita schrijft. Dat heeft niets met afreageren en je kwaadheid uiten te maken. Jammer dat je dat zo ziet. Iedereen zal goede intenties hebben met zijn stukjes maar dan mag je geen kritische noot meer krijgen? Of mogen mensen niet meer laten merken dat ze zich gekwetst voelen door het geschrevene? Volgens jou moeten er dan maar lappen tekst geschreven worden waar men niet op mag reageren? Alleen omdat de schrijfster dat haar waarheid vind? Ik ben het er absoluut niet mee eens en dat mag ik dus niet meer schrijven omdat je dan dramt? Het moet niet erger worden Pieter.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 23:44
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Misschien kan je je eens verantwoordelijk voelen voor de mails die je schrijft ? Je schuift het n wel makkelijk op de ander zeg.....en zet Shanita nog even in een kwaad daglicht....Dat verdient ze zeker niet! E het dan ook nog bemoedigend noemen gaat echt een brug te ver..... |
Ja, en het dan ook nog 'bemoediging ' noemen, mij in een kwaad daglicht te zetten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 23:51
|
|
|
zondag 20 januari 2013, 22:37 Reageer met quote PIETER619 schreef: Als men elkaar dus verkeerd begrijpt of begrepen wordt en dat ook aangeeft, waarom dan altijd blijven doordrammen op wat iemand heeft geschreven en al uitlegd dat het anders was bedoeld.
misschien om in het vervolg eens uit te gaan van dit https://www.youtube.com/watch?v=Hg-Xx4y04EY
WILLEMIJN: Jammer dat je dit zo ervaart. Er wordt helemaal niet gedramd er zijn mensen die het niet eens zijn met wat Anita schrijft. Dat heeft niets met afreageren en je kwaadheid uiten te maken. Jammer dat je dat zo ziet. Iedereen zal goede intenties hebben met zijn stukjes maar dan mag je geen kritische noot meer krijgen? Of mogen mensen niet meer laten merken dat ze zich gekwetst voelen door het geschrevene? Volgens jou moeten er dan maar lappen tekst geschreven worden waar men niet op mag reageren? Alleen omdat de schrijfster dat haar waarheid vind? Ik ben het er absoluut niet mee eens en dat mag ik dus niet meer schrijven omdat je dan dramt? Het moet niet erger worden Pieter.......
Idd.
Ik reageerde om te bemoedigen...en dat wordt drammen genoemt.
WILLEMIJN: Volgens jou moeten er dan maar lappen tekst geschreven worden waar men niet op mag reageren? Alleen omdat de schrijfster dat haar waarheid vind? Ik ben het er absoluut niet mee eens en dat mag ik dus niet meer schrijven omdat je dan dramt? Het moet niet erger worden Pieter.......
Nee, het moet idd niet erger worden....En Pieter, misschien wel ff handig erbij te zetten wat je bedoeld, des noods met een quote of kopie erbij, met degene zijn naam erboven dat duidelijk te zien is wie wat schreef.
Dank Willemijn!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 03:49
|
|
|
Misschien zal ik een cursus begrijpend lezen moeten volgen, maar als iemand aangeeft dat het anders is dan dat men interpreteert, waarom kan men dat niet accepteren en moet men dan doorgaan met negatief reageren.
Ik placht alleen maar aan te geven dat men best wel pittige discussie mag voeren, niets mis mee, gaat het even verkeerd in iemands beleving en voelt men zich gekrenkt, mag men daar (eigenlijk moet) men daar melding van maken, niets mis mee. Echter is na excuses en men aangeeft het anders bedoelt te hebben, het niet genoeg , en wil men (zo ervaar ik het als ik reacties lees)de ander op de knieën hebben. Lees voor de aardigheid eens wat reacties terug.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 06:31
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik schreef 'liet' me manipuleren en de rest was ook in de verleden tijd bedoeld. en om je te bemoedigen. Heb ook geen last van demonen.
,probeer eens door anderen hun bril te kijken Ik doe niet anders...
natuurlijk mag je schrijven dat je fijn vind dat je niet alleen staat en anderen ook dingen mee maken als lijkt het het zelfde zo mag dat Maar geen ding is het zelfde staat ook ergens Jij en IK zijn individu en dat maakt dat jij ze anders meemaakt dan ik Ik bedoel niet precies hetzelfde, ik herkende zaken die ik benoemde... en blijf dicht bij je zelfDoe ik al meid deel het met de HEER geef Hem wat je mij schrijft Hij alleen kan je genezen van je angsten en manipulatie die je nog niet kan weerstaanNou doe je net alsof ik dingen niet met God deel; ik doe niet anders
Ik snap er niets van.
manipulatie die je nog niet kan weerstaan Die weersta ik altijd nu... |
Go girl, als er eentje hier op het forum haar "demonen" (menselijke, angsten, herinneringen) aan het verslaan is geweest ben jij het wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 07:51
|
|
|
JOL252 schreef: | Go girl, als er eentje hier op het forum haar "demonen" (menselijke, angsten, herinneringen) aan het verslaan is geweest ben jij het wel. |
Ach, ja, het is gewoon een kwestie van zelfdiscipline een paar dagen en ik ben weer de oude, net als enkele weken geleden. Ja, en natuurlijk helpt God daarbij.
Daarom ben ik nu ook al drie kwartier wakker. Had de wekker gezet. Regelmaat is zó belangrijk.
Ach, ik dacht als iemand hier ze toch wel heftige verhalen neerzet, van kinderen bij jeugdzorg, vriend die niet helemaal spoort, zelf ook in de war, en ik herken wat dingen, schulden ja, dan reageer ik. Kijk, voorbeeld, ik zelf heb dan wel geen schulden, zelfs geen euro rood sta ik, maar ja, ik moet wel nu met ontzettend weinig geld rondkomen, en ja, dat lukt me net elke maand. Dus in die zin, zou de overeenkomst zijn, het rondkomen van een klein bedrag, en de een heeft schulden, de ander niet, maar het rondkomen met een klein bedrag blijft hetzelfde. En ja, dan word ik ff weggezet als degene die haar omlaag wilt halen, met mijn problemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 08:21
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Het zou zo fijn zijn als in dit topic getuigenissen zouden komen van christenen, die hebben ervaren dat de Heere God hen uit een valstrik, of uit een moeilijke situatie, of vul maar in, geleid heeft. Zoals in psalm 23 staat, de goede herder die het lam dat verstrikt was geraakt in een struik, terug heeft gebracht naar een grazige weide, naar de juiste kudde, beschermt door de Heere Jezus zelf. |
Getuigenis: Als ik gewoon dingen doe die ik heb afgesproken met mijn begeleider(ik weet nog steeds niet wat haar precieze functie heet), dus gewoon de deur uit, vrijwilligerswerk, dag act. centrum, dat soort dingen, ja, dan heb ik het gezellig, doe ook dingen. Ja, en als ik me dan verzorg, en me huis ook, ja, dan gaat het prima, dan merk ik ook dat God dat zegent, en ik zelf ook gelukkig wordt en ben.
Ja, en als ik me opsluit in me huis, veel slaap, ja, ik ben dan niet ongelukkig, maar ja, veel gelukkiger ben ik alS ik door de week me dingen doe, daar heb ik afspraken voor. En dan in het weekend wat leuks ga doen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 21 januari 2013, 12:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 14:37
|
|
|
PIETER619 schreef: | Misschien zal ik een cursus begrijpend lezen moeten volgen, maar als iemand aangeeft dat het anders is dan dat men interpreteert, waarom kan men dat niet accepteren en moet men dan doorgaan met negatief reageren.
Ik placht alleen maar aan te geven dat men best wel pittige discussie mag voeren, niets mis mee, gaat het even verkeerd in iemands beleving en voelt men zich gekrenkt, mag men daar (eigenlijk moet) men daar melding van maken, niets mis mee. Echter is na excuses en men aangeeft het anders bedoelt te hebben, het niet genoeg , en wil men (zo ervaar ik het als ik reacties lees)de ander op de knieën hebben. Lees voor de aardigheid eens wat reacties terug. |
Pieter,
Er schrijven hier mensen hele lappen tekst, prima maar dan moet je ook een bepaald tegengas kunnen accepteren. Als wij weten dat wij voor God mogen bestaan en voor God goed genoeg zijn, dan kan geen mens ons verhinderen te leven, zelf te leven en niet te leven zoals sommige mensen dat bijna van een ander eisen..... Snap je wat ik bedoel? Jij denkt in termen als agressie uiten en een ander op de knieën krijgen? Daar gaat het toch helemaal niet om? Je kan ook openstaan voor de kritische kanttekeningen die bij je geschreven stukje staan zonder in de hoogste boom te vliegen......en met kreten wapperen als je agressie botvieren, de ander niet accepteren enz. Ik had van jou-gezien je eerdere schrijfsels- dit niet verwacht.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 15:06
|
|
|
PIETER619 schreef: | Misschien zal ik een cursus begrijpend lezen moeten volgen, maar als iemand aangeeft dat het anders is dan dat men interpreteert, waarom kan men dat niet accepteren en moet men dan doorgaan met negatief reageren.
Ik placht alleen maar aan te geven dat men best wel pittige discussie mag voeren, niets mis mee, gaat het even verkeerd in iemands beleving en voelt men zich gekrenkt, mag men daar (eigenlijk moet) men daar melding van maken, niets mis mee. Echter is na excuses en men aangeeft het anders bedoelt te hebben, het niet genoeg , en wil men (zo ervaar ik het als ik reacties lees)de ander op de knieën hebben. Lees voor de aardigheid eens wat reacties terug. |
Helemaal met je eens....daar hoef je helemaal geen cursus begrijpend lezen voor te volgen!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 15:22
|
|
|
Ik ervaar God wel want hij zegt tegen mij dat ik het ene niet moest schrijven, want dat was kwaad met kwaad vergelden, maar wel dit dat ik een geliefde dochter ben een kind van de allerhoogste en wat Hij zegt is waarheid vertrouw niet op mensen. En ik ga zeker niet op mijn knieën voor mensen maar alleen voor HEM. En och ja als ze denken dat ik nu het zwarte schaap ben haha mooi want de HEER droeg het schaapje dat buiten de kudde viel . En ik ben dankbaar aan de HEER want dit is wat hij me nu geeft. En och ooit ben ik de mooie vlinder vol stralende twinkelende glitters op mijn vleugels en vlieg ik rond alsof ik nooit ellende heb gekend Ik zie uit naar die dag want die gaat komen. En daar blijf ik van dromen en God alleen weet wat ik bedoel in mijn schrijven want een misverstand is snel neergezet zonder dat je bent gegaan in gebed. En ik laat me niet beletten wat ik hier wil neer zetten. Ik weet het komt uit mijn hart dat anderen anders denken is toch wel apart. IK wil een ieder vergeven die me heeft gekwetst maar wil ook vragen te stoppen met dingen uit mijn schrijven te halen en door te gaan. Open dan maar een nieuw topic waar ik niet in heb geschreven want die zal ik dan ook niet meer lezen.
JA ZOEKER IK ERVAAR ALTIJD DE HEER IN MIJN LEVEN , MAAR NIEMAND KAN MIJ VERTELLEN WAT IK NU MOET DOEN, HET ZIJN ZEKER MIJN KEUZES VAN NU EN TOEN, JA EEN RODE DRAAD GAAT DOOR MIJN LEVEN , MAAR WEET ZEKER DAT IK GOEDE KEUZES HEB GEMAAKT EN DAT HET DAAR NIET VANAF HANGT HOE HET NU GAAT.
ANITA
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 16:19
|
|
|
ALTJE848 schreef: | MAAR NIEMAND KAN MIJ VERTELLEN WAT IK NU MOET DOEN |
Je klinkt boos Anita. En gekwetst.
Wat nu als je vandaag gewoon die vlinder bent? Volgens mij heb je alles wat nodig is om vlinder te zijn. Wat ga je dan doen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 18:04
|
|
|
ZOEKER064 schreef: | Je klinkt boos Anita. En gekwetst.
Wat nu als je vandaag gewoon die vlinder bent? Volgens mij heb je alles wat nodig is om vlinder te zijn. Wat ga je dan doen? |
Ik heb je gelezen
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|