ChristianMatch

Forum

Waarschuwing voor lauwheid.
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
VIOOL125

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:21

JOL252 schreef:
Okay, dit staat er. Hij doet een dringend appèl en verklaart opnieuw Zijn verlangen naar deze gemeente: "Waart gij maar koud of heet..."...
Maar zou je dan denken dat Hij deze hele gemeente verloren zou laten gaan geplaatst in de samenhang met andere bijbelpassages: dat Hij afmaakt wat Zijn hand is begonnen, niet opgeeft trouw te zijn omdat Hij zichzelf niet kan verloochenen ook al zijn wij ontrouw!

Zijn genade is 100 procent.

Juist om Zijn trouw en 100% genade aan ons doet Hij een dringend beroep op deze gemeente dus ook aan ons. Hier laat Hij nogmaals zijn genade zien door de oproep tot bekering. Juist omdat Hij 100% genade en rechtvaardig is wil Hij niet dat één iemand verloren gaat. Hij zegt ook "Allen die ik lief heb die tuchtig en bestraf ik" en dit heeft als doel dat wij ons terugkeren naar Hem. Jezus zegt ook ""Wie overwint, hem zal ik geven met Mij te zitten op de troon".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:22

ROADY558 schreef:
Ik geloof zelf dat - wat deze bijbelpassage aangaat - ze hun Heer wel hebben gekend. Ze zijn "heet" geweest, maar hebben hun materiele zaken boven Hem gesteld, en zodoende lauw geworden.

Daarom zegt Jezus hier ook dat je beter koud kunt zijn dan lauw, of beter heet dan lauw. Koude mensen kan God raken, hete mensen kan God inzetten. Maar lauwe mensen smaakt Hem duidelijk niet. Daar kan Hij niks (meer...) mee...

Ik ben het hiermee eens, ik denk dat ze in het begin Jezus wel als hun heer hebben gekend maar dat ze lauw zijn geworden. Maar let op wat Jezus zegt dat hij ze uitspuwt, voor mij een duidelijk teken van verwerping als ze zo blijven.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:27

ROADY558 schreef:
Dat is helemaal waar wat je hier zegt.
Maar zoals altijd - aan God zal en kan het niet liggen.

Ik geloof niet dat God uberhaupt iemand verloren WIL laten gaan.
Of iemand wel of niet verloren gaat, dat is aan hemzelf. Aan God kan het niet liggen. Hij immers heeft er alles aan gedaan?

Maar dan nog, als je Jezus hebt binnengelaten, stopt het daar dan mee? Dan begint de relatie toch pas? En na een periode van vurigheid kun je ook als mens weer lauw worden, afvallen zelfs.... Of onverschillig worden...

Ik vind dat zo mooi, dat Jezus in de evangelieen zo dringend verzoekt, opdraagt om "in Zijn liefde" te blijven. En in openbaringen vermaant Hij dat ze "de eerste liefde" verzaakt hebben. Hij vraagt dus om bekering. Weer te zoeken, te streven naar die eerste liefde. Hoe dan? Door alles wat tussen hen en Jezus in is komen te staan, op te ruimen. Zonden te belijden en weer de eerste werken te doen.

(Wat waren mijn eerste werken ook al weer......?)

Ja, dan begint de relatie pas en ook het eeuwige leven met Hem vangt aan dat je hebt gekregen door Hem aan te nemen. Niemand rooft je uit Zijn hand want je bent in Hem geborgen met God.

Ieder kent wel in zijn leven perioden waarin je tot besef komt dat je terug moet keren naar die eerste liefde. En ik geloof: daar staat God persoonlijk garant voor. Hij is de Leeuw van Judah die opkomt voor Zijn eigendom.

En voor zover het zo is dat er lauwheid is... waar zijn de vurigen om degenen die achterop raken weer aan te vuren? Wij dragen verantwoording voor elkaar in plaats van naar elkaar te wijzen of te oordelen over iemands temperatuur.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:30

VIOOL125 schreef:
Dat snap ik. Maar het is geen antwoord op mijn vraag.
Is Jezus ooit binnen geweest of is Hij buiten de deur gezet?

Op Golgotha door ons buiten de deur gezet, toen wij gelijk Petrus zeiden we kenne Hem niet, gelukkig mogen wij gelijk Petrus dedeur voor Hem weer open zetten en Hem binnen laten, want Hij blijft vergeven

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 1 januari 2013, 21:35
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:34

MAT170 schreef:
Ik ben het hiermee eens, ik denk dat ze in het begin Jezus wel als hun heer hebben gekend maar dat ze lauw zijn geworden. Maar let op wat Jezus zegt dat hij ze uitspuwt, voor mij een duidelijk teken van verwerping als ze zo blijven.

Nee! Als je in Hem gelooft, ben je gered. Het offer van Christus zou anders voor niets geweest zijn. Wij kunnen wel tekort schieten tegenover God, maar ook dat wil/zal hij vergeven! Sterker nog, dat is al vergeven.

Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 1 januari 2013, 21:42
Naar boven

Auteur Bericht
MAT170

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:38

PIETER619 schreef:
op Golgotha door ons buiten de deur gezet, toen wij gelijk Petrus zeiden we kenne Hem niet, gelukkig mogen wij gelijk petrus d edeur voo rhem weer open zette en Hem binnen laten, wan tHij blijft vergeven

Het klopt niet de lastering van de heilige geest word niet vergeven Marcus3vers29 maar wie gelasterd heeft tegen de heilige Geest, heeft geen vergeving in eeuwigheid, maar staat schuldig aan eeuwige zonde.

En dit dan hebreeen6vers4 Want het is onmogelijk, degenen, die eens verlicht zijn geweest, van de hemelse gave genoten hebben en deel gekregen hebben aan de heilige Geest, 5 en het goede woord Gods en de krachten der toekomende eeuw gesmaakt hebben, 6 en daarna afgevallen zijn, weder opnieuw tot bekering te brengen, daar zij wat hen betreft de Zoon van God opnieuw kruisigen en tot een bespotting maken.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:39

MAT170 schreef:

Het staat er toch echt he?

Gelukkig gaat openbaringen 3 nog verder, zoals je al omschreef:

" U zegt dat u rijk bent, dat u alles hebt wat u wilt en niets meer nodig hebt. U beseft niet hoe ongelukkig u bent, hoe armzalig, berooid, blind en naakt. 18 Daarom raad ik u aan: koop van mij goud dat in het vuur gelouterd is, en u zult rijk zijn; witte kleren om u te kleden en uw naaktheid te bedekken, zodat u zich niet meer hoeft te schamen; zalf voor uw ogen, zodat u weer kunt zien. 19 Iedereen die ik liefheb wijs ik terecht en bestraf ik. Zet u dus volledig in en breek met het leven dat u nu leidt. "

Wij worden dus - als we lauw zijn, maar ook als we dat niet zijn - aangespoord om ons volledig in te zetten.

Ergens in de brieven staat ook dat we ons eigen heil moeten verwerven.
Nee dat is niet dat ik het zelf kan verdienen of dat ik er nog iets aan kan toevoegen - aan het werk van Jezus. Maar wel dat ik Zijn genade ga inzetten in Het Koninkrijk opdat ik zal komen tot de volheid van God.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:42

MAT170 schreef:
Het klopt niet de lastering van de heilige geest word niet vergeven [i]Marcus3vers29 maar wie gelasterd heeft tegen de heilige Geest, heeft geen vergeving in eeuwigheid, maar staat schuldig aan eeuwige zonde.

Wat is volgens jou "lasteren tegen de Heilige Geest"?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:43

ROADY558 schreef:
Het staat er toch echt he?

Gelukkig gaat openbaringen 3 nog verder, zoals je al omschreef:

" U zegt dat u rijk bent, dat u alles hebt wat u wilt en niets meer nodig hebt. U beseft niet hoe ongelukkig u bent, hoe armzalig, berooid, blind en naakt. 18 Daarom raad ik u aan: koop van mij goud dat in het vuur gelouterd is, en u zult rijk zijn; witte kleren om u te kleden en uw naaktheid te bedekken, zodat u zich niet meer hoeft te schamen; zalf voor uw ogen, zodat u weer kunt zien. 19 Iedereen die ik liefheb wijs ik terecht en bestraf ik. Zet u dus volledig in en breek met het leven dat u nu leidt. "

Wij worden dus - als we lauw zijn, maar ook als we dat niet zijn - aangespoord om ons volledig in te zetten.

Ergens in de brieven staat ook dat we ons eigen heil moeten verwerven.
Nee dat is niet dat ik het zelf kan verdienen of dat ik er nog iets aan kan toevoegen - aan het werk van Jezus. Maar wel dat ik Zijn genade ga inzetten in Het Koninkrijk opdat ik zal komen tot de volheid van God.

Mooi!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MAT170

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:48

ROADY558 schreef:
Wat is volgens jou "lasteren tegen de Heilige Geest"?

Dat is een moeilijke in Marcus staat het in het verband met het uitdrijven van boze geesten en dat Jezus door de schriftgeleerden wordt beschuldigd het door de overste van de boze geesten te doen. In Marcus3vers20tot30

Laatst aangepast door
MAT170
op dinsdag 1 januari 2013, 21:49
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:50

Hm oke. Ik heb dat iemand wel 's horen zeggen:
Je lastert de Heilige Geest als je Zijn werk voor duivels houdt.

Blijft inderdaad een lastig ding om te "vatten" en te "begrijpen".
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:52

MAT170 schreef:
Het klopt niet de lastering van de heilige geest word niet vergeven Marcus3vers29 maar wie gelasterd heeft tegen de heilige Geest, heeft geen vergeving in eeuwigheid, maar staat schuldig aan eeuwige zonde.En dit dan hebreeen6vers4 Want het is onmogelijk, degenen, die eens verlicht zijn geweest, van de hemelse gave genoten hebben en deel gekregen hebben aan de heilige Geest, 5 en het goede woord Gods en de krachten der toekomende eeuw gesmaakt hebben, 6 en daarna afgevallen zijn, weder opnieuw tot bekering te brengen, daar zij wat hen betreft de Zoon van God opnieuw kruisigen en tot een bespotting maken.

Beste Mat, ik heb een broertje dood aan allen die menen te weten hoe alles is beschreven en te werk gaat. Let wel we mogen vragen stellen aan gaande Gods woord, maar het beslist niet gebruiken om anderen te veroordelen,.

Petrus had gelijk de meesten van ons, niet gezondigd tegen de Heilige Geest. Gelijk Jeus vergeeft ,moeten we zijn voorbeeld volgen.

God zal Rechter zijn, maar Jezus onze advocaat, Hij heeft ons vrij gekocht en bepaald wie wel tot Zijn volgelingen behoren en wie niet.
De Drie Eenheid (God) staat boven wat wij denken te weten, hoe Zij zullen handelen bij het eind der tijden, we kondneweleens voor hele grote verrassingen komen te staan, met onze betweterij

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 1 januari 2013, 22:58
Naar boven

Auteur Bericht
MAT170

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:52

ROADY558 schreef:
Hm oke. Ik heb dat iemand wel 's horen zeggen:
Je lastert de Heilige Geest als je Zijn werk voor duivels houdt.

Blijft inderdaad een lastig ding om te "vatten" en te "begrijpen".

Ze zagen op dat moment voor hun ogen dat Jezus een boze geest uitdreef.
Naar boven

Auteur Bericht
MAT170

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:55

PIETER619 schreef:
Beste Mat, ik heb een broertje dood aan allen die menen te weten hoe alles is beschreven en te werk gaat. Let wel we mogen vragen stellen aan gaande Gods woord, maar het beslist niet gebruiken om anderen te veroordelen,.

Petrus had gelijk de meesten van ons niet gezondigd tegen de Heilige Geest. Gelijk Jeus vergeeft ,moeten we zijn voorbeeld volgen.

God zal Rechter zijn, maar Jezus onze advocaat, Hij heeft ons vrij gekocht en bepaald wie wel tot Zijn volgelingen behoren en wie niet.
De Drie Eenheid (God) staat boven wat wij denken te weten, hoe Zij zullen handelen bij het eind der tijden, we kondneweleens voor hele grote verrassingen komen te staan, met onze betweterij

Dat zeg ik ook niet dat Petrus tegen de heilige geest heeft gezondigd maar dat God altijd vergeeft klopt niet dat heb ik net laten zien. Wat ik denk is dat je niet tegen kritiek kunt en niet openstaat voor correctie.

Laatst aangepast door
MAT170
op dinsdag 1 januari 2013, 21:59
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 22:01

MAT170 schreef:
Dat zeg ik ook niet dat Petrus tegen de heilige geest heeft gezondigd maar dat God altijd vergeeft klopt niet dat heb ik net laten zien. Wat ik denk is dat je niet tegen kritiek kunt.

Ja, het staat er. Men "valt af" en het is onmogelijk nog tot bekering te komen... oftewel: niet meer bevattelijk voor Zijn roepen, Zijn stem die je als volgeling herkent en voor Zijn Geest.

En ik denk, zolang men zich het nog afvraagt of er sprake is van "de onvergeeflijke zonde" ... is men geen afvallige maar volbloeds.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 22:17

MAT170 schreef:
Dat zeg ik ook niet dat Petrus tegen de heilige geest heeft gezondigd maar dat God altijd vergeeft klopt niet dat heb ik net laten zien. Wat ik denk is dat je niet tegen kritiek kunt en niet openstaat voor correctie.

Dus jij bepaald wat God moet (aan de hand van Zijn woord) doen als Jezus hier weer komt en God mag niet gaan vergeven wat Hij wil, maar jou wil geschiede dan?

Voor mij staat vast dat God bepaald en wie wat en hoe Hij dat doet (vergeven dus), is niet van toepassing als jevrijgekocht bent door de Here Jezus, dan ben je vrijgekocht

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 1 januari 2013, 22:21
Naar boven

Auteur Bericht
VIOOL125

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 22:27

PIETER619 schreef:
Dus jij bepaald wat God moet (aan de hand van Zijn woord) doen als Jezus hier weer komt en God mag niet gaan vergeven wat Hij wil, maar jou wil geschiede dan?

Voor mij staat vast dat God bepaald en wie wat en hoe Hij dat doet (vergeven dus), is niet van toepassing als jevrijgekocht bent door de Here Jezus, dan ben je vrijgekocht

Dan is het ook niet nodig om vermaand te worden. Of zoals in openbaringen staat "tuchtig en bestraft te worden". Want God bepaald zelf wat en wie Hij vergeeft. Of zie ik het nu helemaal verkeerd Pieter? Waarom geeft Hij anders zijn Woord, als we ons daar niet aan mogen spiegelen?
Naar boven

Auteur Bericht
MAT170

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 22:37

VIOOL125 schreef:
Dan is het ook niet nodig om vermaand te worden. Of zoals in openbaringen staat "tuchtig en bestraft te worden". Want God bepaald zelf wat en wie Hij vergeeft. Of zie ik het nu helemaal verkeerd Pieter? Waarom geeft Hij anders zijn Woord, als we ons daar niet aan mogen spiegelen?

Mee eens maar sommige mensen vinden bijbelteksten aanhalen betweterij en veroordelend.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 22:41

VIOOL125 schreef:

We hebben Gods woord (de Bijbel) gekeregen als leerboek, niet om elkaar er alvast mee te veroordelen, want jij bent fout omdat ik de Bijbel ander lees dan jij.

Lees de Bijbel eens goed en zie wat God soms doet, als Hij bijv Jona op pad stuurt. Hij doet soms toch even anders dan wij verwachten. Ook staat Zijn wet er in, waar we ons aan moeten houden, dat lukt niet, maar God regelde vergiffenis door Zijn Zoon.

Bedenk dat je als de tijd daar is, dat wij aan God verantwoording schuldig zijn en Hij niet aan ons. Voor mij staat vast dat Jezus overwinning vele malen groter is dan wij maar kunnen beseffen.
Naar boven

Auteur Bericht
MAT170

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 22:44

PIETER619 schreef:
,,

Niet mijn wil geschieden, het zijn Jezus eigen woorden die ik vanuit de bijbel aanhaalde ervan uitgaande dat het goed uit de grondtext is vertaald. Ik geloof dat wat Jezus in zijn woord zegt hij zich eraan houdt.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 22:44

MAT170 schreef:
Mee eens maar sommige mensen vinden bijbelteksten aanhalen betweterij en veroordelend.

Volstrekt niet maar wel in goed perspectief, denk ik
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 22:47

VIOOL125 schreef:

Even kijken of ik het goed begrijp wat je zegt. Zoals ik het hoor in jouw woorden zeg je eigenlijk: bestraffen en tuchtigen staat tegenover vergeving (? schiet maar als ik je niet goed begrijp).

Ik geloof dat als we van Hem zijn en met het ouderwetse woord : Hij tuchtigt ons (is o.a. disciplineren, onderwijzen) dan zijn wij nog steeds van Hem. In Spreuken lezen we nog veel meer over tuchtigen: om iemand iets te leren, te onderwijzen hoe te wandelen. Wanneer leren mensen het beste: binnen een veilige sfeer/kader waarin ze weten dat vertrouwen en verzoening aan de basis liggen.

Oftewel: ik begrijp (ja sorry Maritime, ik weet het is interpretatie maar je mag toch ook uitgaan van de Leraar der Gerechtigheid die je het uitlegd) het tuchtigen en in dit kader het bestraffen niet als uit woede/toorn maar in liefde en om je dichter naar God(s hart) te trekken.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 1 januari 2013, 22:50
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 22:55

MAT170 schreef:
Niet mijn wil geschieden, het zijn Jezus eigen woorden die ik vanuit de bijbel aanhaalde ervan uitgaande dat het goed uit de grondtext is vertaald. Ik geloof dat wat Jezus in zijn woord zegt hij zich eraan houdt.

Heb jij er wel het flauwste benul van waarom Jezus hier op aarde kwam , dat het niet alleen om ons ging, maar dat er zich meer afspeelde?

Jezus zegt Vader Uw wil geschiede, doordat te doen wat was voor Hem zijn beloning? Hijkreeg daarmee alle macht over Hemel en aarde, wat houdt dat in, denk daar eens over na.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 22:57

MAT170 schreef:

Bijbelteksten aanhalen is niet erg als je maar donders goed weet waar je het over hebt en je je goed in exegese hebt verdiept voor je er een duiding aan geeft. De weerzin ontstaat als mensen een standpunt hebben dat kennelijk met er bij gesleepte bijbelteksten onderstreept moet worden. Het wordt pas betweterij als bijbelteksten worden misbruikt. Zo kun je met bijbelteksten slavernij goedkeuren, wat in de Gouden Eeuw op grote schaal gebeurde. Een van de meest vreselijke topics hier ging over de positie and de vrouw en waar ze als oorzaak van het kwaad werd neergezet - en dat is daar een goed voorbeeld van. Als mensen standpunten innemen en zichzelf gezag aan proberen te meten met bijbelteksten dan is dat eigenlijk blasfemie. Heel veel mensen voelen dat feilloos aan. Het kan dus wel degelijk betweterij en veroordelend zijn als je suggereert het beter te weten aan de hand van bijbelteksten. Het probleem zit hem niet in de bijbelteksten zelf maar het ijdel en verkeerd gebruik ervan en vooral het gebrek aan de juiste interpretatie. Zeker als het de persoonlijke vroomheid kennelijk moet onderstrepen - en dat is maar al te vaak het geval. Mijn standpunt is dat je boijbelsteksten niet mag gebruiken om je eigen ego direct of indirect op te hemelen. De ervaringen met dit soort types zijn bij veel mensen die op CM zitten erg slecht. Persoonlijk ben ik van mening dat veel van dit soort types zich zo hebben gedragen dat we dankbaar mogen zijn dat veel mensen zich niet daardoor van het christendom hebben afgewend.

Mensen die de moeite nemen de Bijbel goed te bestuderen en ook kijken naar de context en de bedoeling, moeten een flinke inspanning leveren en komen niet met makkelijke uitspraken. Dan ben je echt niet lauw, bepaald niet zelfs.

Thomas, nog aan tafel gebeden voor varkensvlees? Dan heb je bijbels gezien volgens de letterlijke interpretatie echt geen recht van spreken.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 1 januari 2013, 23:32
Naar boven

Auteur Bericht
MAT170

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 22:59

JANS221 schreef:
religie is voor jou naamchristendom? leg eens uit?

Mensen die in naam christen zijn maar niett tot bekering en geloof in Jezus.
Naar boven

Auteur Bericht
MAT170

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 23:05

@thomas968 Ik denk dat mensen vaak niet willen horen wat Gods woord te zeggen heeft, behalve zoals het hun uitkomt.
Naar boven

Auteur Bericht
VIOOL125

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 23:18

Bestraffen en tuchtigen staan niet tegenover vergeving. Zoals je het omschreven zou ik niet beter kunnen doen Jol.

Mijn opmerking betreft Pieter "Voor mij staat vast dat God bepaald en wie wat en hoe Hij dat doet (vergeven dus), is niet van toepassing als je vrijgekocht bent door de Here Jezus, dan ben je vrijgekocht "

Vrijgekocht zijn is geen vrijbrief om alles te doen waar we zelf zin in hebben. Als wij door genade behouden zijn. Dan moeten wij daarin wandelen. Waarom vermaand Jezus anders deze gemeente, als hetgeen ze mee bezig zijn goed is. Ik denk dat de leden van deze gemeente in Laodicea dachten dat ze goed bezig waren. Maar Gods Woord laat toch iets anders zien. En dat heeft niets met veroordelen te maken. Als wij onze fouten inzien en teruggaan naar Hem die ons heeft vrijgekocht en om vergeven vragen dan worden we vergeven.

Hoe zullen we vergeving vragen als we niet weten wat we fout doen? Hoe zullen we vergeving ontvangen als we niet weten dat die mogelijkheid er is? Maar de bereidheid om te willen leren en te accepteren is eerst nodig dan pas kun je van die vergeving gebruik maken. Niet eerder.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 23:30

Dit is wat ik bedoel met religie!

Een ieder heeft zijn eigen opvattingen en meent iets te gelezen hebben in openbaringen.

Noch heet of koud zijn wil niet zeggen dat iemand verloren is.
Dat staat er niet.

Het religieus denken maakt het lauw.
Maar wil niet zeggen dat iemand verloren is.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 1 januari 2013, 23:33
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 23:33

God heeft niets met religie.
Dat komt ook niet van Hem.
Naar boven