ChristianMatch

Forum

de gratie Gods?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 18:56

CHATULIEM619 schreef:
Zou je dit niet snel ontzettend gaan vervelen? Als je geen verdriet kent, besef je de vreugde ook niet goed, en begin je alles vrij normaal te vinden. Ik denk dat ikzelf na een weekje volmaaktheid toch wel zou moeten zoeken naar uitdagingen....
Wat maakt een mens tot het unieke wat hij is? Is dat juist niet zijn onvolmaaktheden? Dat iedereen fouten heeft/maakt maakt de persoon juist uniek. Als we allemaal volmaakt zijn, betekent dat opeens dat we allemaal hetzelfde zijn?

God heeft mens volmaakt en uniek geschapen. Voor het unieke was de zondeval niet nodig. Helaas staat er niet zoveel in de bijbel hoe Adam en Eva de dag door kwamen. Het lijkt mij overigens wel tof om gewoon een leeuw te kunnen aaien, keer wat anders dan een hond Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 19:10

CHATULIEM619 schreef:
Ik hoop, dat je het met me eens bent, dat we eigenlijk helemaal niet zoveel weten van de nieuwe hemel en aarde, en hoe het daar zou zijn.

En ik hoop, dat je begrijpt, dat wat voor de een juist een bemoediging is, voor de ander als een bedreiging kan overkomen....

Zucht....

ik ben het met je eens en ik begrijp het....
vanwaar je zucht????
Naar boven

Auteur Bericht
KROX372

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 22:48

ANNA415 schreef:
God heeft mens volmaakt en uniek geschapen. Voor het unieke was de zondeval niet nodig. Helaas staat er niet zoveel in de bijbel hoe Adam en Eva de dag door kwamen. Het lijkt mij overigens wel tof om gewoon een leeuw te kunnen aaien, keer wat anders dan een hond Lachende smiley met blinkend witte tanden
..................................................

Laatst aangepast door
KROX372
op zondag 26 augustus 2012, 21:39
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 01:18

offtopic!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 11:54

CHATULIEM619 schreef:
Ik zal het je dan uitleggen. Iedereen die een beetje van de wereldgeschiedenis weet, weet ook dat de ergste vorm van regeren een theocratie is. Daarbij dwing je de anderen nl. te geloven zoals jij dat wilt. Het betekent een absolute censuur, en het betekent geen enkele persoonlijke vrijheid meer.
Als ik dus zeg, dat ik me niks kan voorstellen bij het idee, dat we al onze persoonlijke vrijheid moeten inleveren, dan bekijk ik dat met mijn huidige ogen. Er moet nl. een extra wonder gebeuren wil dat werken. Want ik geloof echt wel dat het fijn zal zijn, maar in de huidige situatie kan ik me er geen voorstelling van maken. Wordt het een christelijke variant van Iran? Of wordt het een soort communistische heilstaat?
Ik kan me met de huidige denkbeelden niet voorstellen hoe dat zou werken. Een maatschappij, waarin ik geen eigen mening mag hebben, geen eigen identiteit, vind ik persoonlijk niet aantrekkelijk. Maar daar mag een ander anders over denken.

Sorry Chat, maar wat is de Hemel zonder het leven in eindeloos zonder zonden en gevolgen van zonden leven. Dat is leven als in het paradijs, maar dan met het verschil dat er een redding aan vooraf ging. Dus meer dan het paradijs leven is de Hemelse heerlijkheid.
Jij mag verdriet en pijn verheffen tot iets wat heerlijk is, maar dat is iets wat hoord bij het aardse. Ik begrijp werkelijk niet waar je dan naar toe leeft, als je de hemelse heerlijkheid, waarin het verdriet om God verdriet te doen met je zonden en zondige aard, nooit meer een plaats zal hebben. Dan is het eeuwig opgaan in Hem, die Zijn verlossing heeft gegeven, en een mens het eeuwige geluk in Hem schenkt. Daar is geen tekort aan, daar is ook geen gemis in. Dat ik volmaakt.
En het gemis van eigen identiteit? ik geloof niet dat er in de hemel allemaal klonen lopen, maar mensen, in een verheerlijkt lichaam, waar geen dood, pijn, verdriet, tranen, enz. zullen zijn. Omdat men daar volmaakt leeft in God, ieder op zijn manier, zoals God die mens geschapen heeft, met ieder zijn identiteit.

En theocratie zoals die door mensen word voorgesteld, is geen theocratie. Als God het echt voor het zeggen heeft, dan is er geen dictatuur. Dan is het God die regeerd. En God is Liefde, zou dan de LIEFDE zelf als Hij regeerd, vergeleken kunnen worden met communisme, Iran, of wat ook?
EN dat er dan een wonder moet gebeuren, dat is zo. Geloof ook niet dat het zomaar zal gebeuren. Maar het negatieve rond een regering, waarin God het voor het zeggen heeft, is niet mijn mening. Dit doet geen recht aan Wie God is, en hoe God met een mens omgaat.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 15:40

WILLEM618 schreef:
Sorry Chat, maar wat is de Hemel zonder het leven in eindeloos zonder zonden en gevolgen van zonden leven. Dat is leven als in het paradijs, maar dan met het verschil dat er een redding aan vooraf ging. Dus meer dan het paradijs leven is de Hemelse heerlijkheid.
Jij mag verdriet en pijn verheffen tot iets wat heerlijk is, maar dat is iets wat hoord bij het aardse. Ik begrijp werkelijk niet waar je dan naar toe leeft, als je de hemelse heerlijkheid, waarin het verdriet om God verdriet te doen met je zonden en zondige aard, nooit meer een plaats zal hebben. Dan is het eeuwig opgaan in Hem, die Zijn verlossing heeft gegeven, en een mens het eeuwige geluk in Hem schenkt. Daar is geen tekort aan, daar is ook geen gemis in. Dat ik volmaakt.
En het gemis van eigen identiteit? ik geloof niet dat er in de hemel allemaal klonen lopen, maar mensen, in een verheerlijkt lichaam, waar geen dood, pijn, verdriet, tranen, enz. zullen zijn. Omdat men daar volmaakt leeft in God, ieder op zijn manier, zoals God die mens geschapen heeft, met ieder zijn identiteit.
Wat je hier schrijft, ben ik het natuurlijk mee eens. Het verschil zit hem echter in de beleving. Wat voor jou als aantrekkelijk wordt gezien, is voor de ander een minder aantrekkelijk vooruitzicht. En ik ben iemand die zich daar vragen bij durft te stellen, zonder dat dat ten koste gaat van mijn geloof. Ik kijk bv anders ten opzichte van pijn als jij. Het lijkt me heel moeilijk om daar zingevend bezig te zijn... Ik vertrouw er wel op dat de Heer daar antwoorden op heeft, maar met die algemeenheden kan ik niet zoveel eerlijk gezegd.
WILLEM618 schreef:
En theocratie zoals die door mensen word voorgesteld, is geen theocratie. Als God het echt voor het zeggen heeft, dan is er geen dictatuur. Dan is het God die regeerd. En God is Liefde, zou dan de LIEFDE zelf als Hij regeerd, vergeleken kunnen worden met communisme, Iran, of wat ook?
EN dat er dan een wonder moet gebeuren, dat is zo. Geloof ook niet dat het zomaar zal gebeuren. Maar het negatieve rond een regering, waarin God het voor het zeggen heeft, is niet mijn mening. Dit doet geen recht aan Wie God is, en hoe God met een mens omgaat.
Persoonlijk vind ik het een antireclame om Gods koninkrijk te vergelijken met een theocratie. Die term is dermate beladen en besmet, dat je dit nooit zou kunnen gebruiken voor God koninkrijk.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 17:39

CHATULIEM619 schreef:
Wat je hier schrijft, ben ik het natuurlijk mee eens. Het verschil zit hem echter in de beleving. Wat voor jou als aantrekkelijk wordt gezien, is voor de ander een minder aantrekkelijk vooruitzicht. En ik ben iemand die zich daar vragen bij durft te stellen, zonder dat dat ten koste gaat van mijn geloof. Ik kijk bv anders ten opzichte van pijn als jij. Het lijkt me heel moeilijk om daar zingevend bezig te zijn... Ik vertrouw er wel op dat de Heer daar antwoorden op heeft, maar met die algemeenheden kan ik niet zoveel eerlijk gezegd.

Persoonlijk vind ik het een antireclame om Gods koninkrijk te vergelijken met een theocratie. Die term is dermate beladen en besmet, dat je dit nooit zou kunnen gebruiken voor God koninkrijk.

Ik denk dat het inderdaad helemaal niet verkeerd is als je daar vragen bij durft te stellen en die hoeven ook niet ten koste te gaan van je geloof. Ik heb ook vragen…..
Maar de antwoorden op die vragen zal je hier niet krijgen. Het antwoord op die vragen blijft dan toch (voor mij) iets moois om (in vertrouwen) naar uit te kijken….??!!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 19:39

PETRA944 schreef:
stukje geschiedenis van ons land
vroeger hielden de katholieken de bijbel voor al voor hun zelf en leerden de mensen vergeving, als je giften aan hun geeft, tot maarten luther las in de bijbel dat dat niet klopte dat er vergeving was door genade. in 15.17 schreef hij daar woorden over op een muur in duitsland, de telogie van luther was gered door geloof, door genade alleen.Er is geen offer groot genoeg wat je kan brengen , het offer is al door jezus gebracht.
Luther openbaarde de waarheid over god en werd de kerk uitgezet
er kwam een revolutie tegenover religie, de beeldenstorm.
als gevolg daarvan verklaarde de paus alle inwoners van nederland als ketters die moesten worden verbrand, daardoor kwam een 80 jarige oorlog.
hoge cristenen claimden in nederland dat ze gered werden door genade, en weetje wie er uit sprong?
prins willem van oranje.
willem de zwijger hoorde van een complot van spanje met de paus , hij bereidde mensen voor en vluchtte naar duitsland. de paus verklaarde de dood van alle cristenen in nederland. spanje kwam naar nederland en doodde mensen zonde reerlijke gerechten.
huggenoten in frankrijk werden gedood, zo,n 20.000 wegens de zelfde geloofsovertuiging(vergeving door genade)in 1 nacht.

een getuigenis van iemand uit die tijd: een vader en zoon waren aan het bidden op hun knieeen, ze werden verbrand, zijn vader zei onderhand, oh god ontvang eht offer van onze levens in de naam van jezus. de vader zei, kijk ik zie de hemel opnt zich en ik zie 100.000 engelen. laten we blij zijn dat we sterven voor de waarheid, net zoals jezus.
kunnen jullie het een beetje voorstellen, de geschiedenis van nederland, met mensen vechtend voor de waarheid van het geloof?

1572 don frederick ging naar naarden, als jullie je overgeven zal ik jullie sparen zei hij
veel mensen geloofden hem. ze gingen na de kerk en ze werden neergeschoten en verbrand met de kerk,60 mensen overleefde, 40 omdat ze ontvluchtte, ze gaven geld.
dit werd gedaan om de geest van nederland te breken. wat niet werkte want er waren nu nog meer mensen bereid om te sterven voor de waarheid.

onze voorvaderen gaven hun leven voor de waarheid, aangevoerd ook door het koninklijke huis.
we kennen allemaal william wallace door de film brave heart. wij nederlanders hebben ook een willliam wallace gehad, willem de derde,22 jaar oud, stond tegen over een aanval van 4 landen ooit door dit ehle gedoe. hij zei zoiets als, ik vecht tot ik dodd ga, ik geef niet op,onze voorvaderen stierven voor de vrijheid van deze natie, ik geef niet op. en hij overwon!
ze waren verslagen door een generaal van 22 jaar oud. voor de vrijheid van ons geloof.
dit zijn onze voorvaderen. en de voorvaderen van het koninklijke huis.
de meesten zijn ons dat niet bewust denken aan beatrix met haar hoeden ofzo. maar wisten jullie dit over het koningklijke huis. dat we zelfs een william wallace hebben gehad? vechtend voor de vrijheid van het geloof in de bijbel beschreven? vechtend voor een vrij nederland.
gewoon een stukje chaotish effe geschiedenis neergezet , met een geweldigge voorvader van ons koninklijke familie.

Dit is geen stukje geschiedenis wat je hier opschrijft, het is een stuk geschiedenisvervalsing!! Woedende smiley Gefrustreerde smiley

Prins Willem van Oranje, Willem de zwijger dus, schilder jij hier af als een vroom christen.
Gezien de manier waarop deze man in de rondte liep te ... en hoeveel buitenechtelijke kinderen hij verwekte, kan ik hem niet vroom noemen, sorry. Daarnaast was hij ook nog zo dapper om zn vrienden, de graven van Egmond en Horne, de kolen uit het vuur te laten halen.
Deze kwamen daarbij om het leven, evenals zn broertjes Lodewijk en Adolf bij de slag bij Heiligerlee waar Willem wederom uitblonk door afwezigheid.

De oorlog van 1672 waarin jij Willem de derde neerzet als een William Wallace, ging niet over geloof, maar heel ordinair over centjes. Dat Willem de derde daar zn best deed, had daarom vooral te maken met zijn financiele belangen.

Tevens is deze Willem de derde de laatste telg uit het geslacht van Willem de zwijger. Willem 3 stierf kinderloos.
Een verre neef die NIET van Willem de zwijger afstamde werd de nieuwe stadhouder die ten onrechte de titel Prins van Oranje voerde.
Deze titel verviel na de dood van Willem 3 aan een frans geslacht.

De huidige koninklijke familie heeft dus geen sikkepit met Willem de zwijger te maken, ook niet met Willem 3.

Leve de republiek!!
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 23:50

4 Pieter

http://www.youtube.com/watch?v=uMHbAKvPJkU

Groeten van Hans
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 22:07

CARMEN073 schreef:
4 Pieter

http://www.youtube.com/watch?v=uMHbAKvPJkU

Groeten van Hans

voetballers hebben groot gelijk dat ze dat veredelde sinterklaasgedicht niet meezingen Kotsende smiley

het echte nederlandsche volkslied is " wie Neerlandsch bloed" maarja, dat word erg lastig voor de familie Van Amsberg die geen druppie nederlands bloed hebben... officieel dan he.

doe Hans de groeten maar terug, kun je meteen bewijzen dat je je als keurige dienstmaagd gedragen hebt en de boodschap hebt doorgegeven Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 1 november 2012, 20:11

PIETER619 schreef:
Beste PIETER649, een beetje heel veel kortzichtigheid als je denkt dat we beter af zijn met een replubliek.

Jij onderkent de verantwoording waar men als koninklijke familie mee van doen heeft.
Ook wat het koningshuis ons allemaal oplevert, sta je niet bij stil.
Als je d eplussen en minnen naastr elkaar neerlegt brengt het koningshuis meer op dan dta het kost, een president kost alleen maar.

In deze tijd van bezuinigingen zou het verstandiger zijn om de overbodige ambtenaren in het productieproces telaten meedoen. Ze kunnen ipv illegale kasmedewerkers vervangen zich nuttig maken door actief mee te doen aan bestrijding recessie.

Er is maar één goede ambtenaar en dat is de werkende, gelijk de vuilnis ophaaldienst of plantsoenendienst e.d. en natuurlijk zijn er ook wel goede werkers bij het administratieve gebeuren.

Je zou wat manieren en waarden aangaat wel bij hun op les kunnen, zij behandelen de burger met respect, ik denk zelfs jou als je hun tegen kwam.

Ik zag toevallig dit bericht dat je geplaatst hebt terwijl ik geen lid meer was. Het is mij eerder opgevallen dat jij graag zo aanvallend schrijft als de geadresseerde, ik dus in dit geval, geen lid van cm meer is.

Laat ik toch maar eens reageren....

Jij hoeft het niet met mij eens te zijn dat republiek een betere staatsvorm is dan een koninkrijk.
Het is mijn mening maar daarom hoef jij dat niet direct kortzichtig te noemen. Ik heb mijn mening op een aantal feiten gebaseerd die jij wellicht niet als zwaarwegend genoeg wenst te erkennen.
Dat is jouw goed recht hoor, daar ga ik niet neerbuigend over doen, zoals jij wel doet naar mij toe.

Als ik zie met welke successen presidenten naar huis komen na handelsmissies, maakt het in mijn ogen geen verschil of de handelsmissie aangevoerd word door een koning of een president.
Het resultaat van een handelsmissie word voornamelijk bepaald door de aanbiedingen en het voorwerk die het bedrijf reeds lang voor het staatsbezoek heeft gedaan en uitgevoerd.
Dat er dan een regeringsleider bij de ondertekening van het contract aanwezig is, is zowel voor klant als leverancier niets meer dan een kersje op de taart.
Wist je trouwens dat Trix dit jaar slechts 1 staatsbezoek heeft afgelegd? In maart zat ze in Luxemburg... nou als het nederlandse bedrijfsleven het daar van moet hebben.... Clown smiley
Geloof me.. een koningshuis is per definitie duurder dan een president.
Nog afgezien van het feit dat een president op eigen kracht de top heeft gehaald terwijl een kroonprins alleen maar geboren hoeft te worden.

Dan kom je daarna met een verhaal over ambtenaren die beter in kassen kunnen werken... wat heeft dat in vredesnaam met dit onderwerp te maken?????

Het schunnigste vind ik jouw laatste alinea... hoe durf jij mij te betichten van het hebben van te lage normen en waarden???
Bij mijn weten behandel ik iedereen met het verschuldigde respect.

Verschuldigde respect houd dus in dat ik ze behandel met het respect dat mensen verdiend hebben.
Zeker na jouw laatste alinea zul jij in de toekomst flink je best moeten doen om respect van mij te kunnen krijgen... dat moet je namelijk VERDIENEN Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3