ChristianMatch

Forum

Christelijke feestdagen vieren?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:05

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 22 december 2010, 14:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:43

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 22 december 2010, 14:01
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 22:12

MAR907 schreef:
Dat maak jij ervan....
ik kan het ook niet helpen dat jij Anita als een onaangenaam persoon invult.... Ik ken haar anders.....

Ik vind haar meningen onaangenaam, Anita als mens vind ik prima.......
dus ik wil je weer vragen het niet voor me in te vullen, kan ik heel goed zelf.........
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 13:06

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 14:17

ZINGA672 schreef:
Voor jou dus ook geen zondagsrust Anita; begrijp ik dat goed?

GrZing

Graag wil ik hierop, zonder een polemiek te beoogen, reageren. Het hele leven van de christen zou een onafgebroken shabath dienen te zijn, iedere dag ieder uur dient aan de dienst van de Heer gewijd te zijn. Het is een oud-apostolische mening, die geen bijzondere feesten onderscheidde, omdat het leven in Christus hun een feest was geworden. Zie voor opmerkingen aangaande bijzondere dagen Rom 14:5+6, Gal 4:10 en Col 2:16. Toen de bloeitijd van het christendom verdween ontstond de behoefte om in de stroom van alle dag lichtpunten voor te stellen; christelijke feestdagen.

Laatst aangepast door
AANGENAAM334
op dinsdag 7 december 2010, 14:18
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:05

AANGENAAM334 schreef:
Graag wil ik hierop, zonder een polemiek te beoogen, reageren. Het hele leven van de christen zou een onafgebroken shabath dienen te zijn, iedere dag ieder uur dient aan de dienst van de Heer gewijd te zijn. Het is een oud-apostolische mening, die geen bijzondere feesten onderscheidde, omdat het leven in Christus hun een feest was geworden. Zie voor opmerkingen aangaande bijzondere dagen Rom 14:5+6, Gal 4:10 en Col 2:16. Toen de bloeitijd van het christendom verdween ontstond de behoefte om in de stroom van alle dag lichtpunten voor te stellen; christelijke feestdagen.

Daar ging volgens mij de discussie niet zo over........ Verraste, verbaasde smiley
Stukje gescheidenis zal bij velen wel bekend zijn maar is en was toen niet meer te realiseren voor de meeste mensen......
Dus de vraag van Zinga was gewoon: doe jij aan zondagsrust, niets meer en niets minder.....
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:54

WILLEMIJN232 schreef:
Daar ging volgens mij de discussie niet zo over........ Verraste, verbaasde smiley
Stukje gescheidenis zal bij velen wel bekend zijn maar is en was toen niet meer te realiseren voor de meeste mensen......
Dus de vraag van Zinga was gewoon: doe jij aan zondagsrust, niets meer en niets minder.....

Feitelijk ga ik hiermee weer on topic; Christelijke feestdagen vieren? Willemijn
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:17

AANGENAAM334 schreef:

Zou moeten zijn! Maar wat is er na al die eeuwen van terechtgekomen? Frappant toch? Vooral als je naar de geschiedenis kijkt! En ieder uur van de dag, heb je dan nog tijd voor je werk in de 21e eeuw? Zomaar een paar vragen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:19

AREND003 schreef:
Zou moeten zijn! Maar wat is er na al die eeuwen van terechtgekomen? Frappant toch? Vooral als je naar de geschiedenis kijkt! En ieder uur van de dag, heb je dan nog tijd voor je werk in de 21e eeuw? Zomaar een paar vragen.

Bezig zijn met God en Zijn plan betekent niet per definitie met iets anders bezig zijn dan je werk/je hobby's etc Knipoog smiley Die dingen kunnen prima onderdeel zijn van dat bezig zijn met God en Zijn plan.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:20

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 22:33

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 22:37

HENK710 schreef:
Bezig zijn met God en Zijn plan betekent niet per definitie met iets anders bezig zijn dan je werk/je hobby's etc Knipoog smiley Die dingen kunnen prima onderdeel zijn van dat bezig zijn met God en Zijn plan.

Oké ! Je antwoord voor Aangenaam, maar hoe weet je daadwerkelijk dat dit God's plan is?
Naar boven

Auteur Bericht
ERIK701

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 18:28

De kerkerlijke feestdagen vinden zijn oorsprong in de babylonische heidense feesten die door de roomse kerk opnieuw zijn ingevoerd en die helaas door de protesterende kerken tegen de roomse kerk weer zijn meegenomen.

Het nieuwe babylon zijn de hedendaagse kerken. Lees openbaringen 17 en 18 wat met babylon zal gebeuren.

De bijbel is een Israëlisch boek waarin God aan Zijn Israëlische volk in Leviticus 23 eist om Zijn feestdagen te houden. En dit geldt ook voor ons.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 20:15

ERIK701 schreef:
De kerkerlijke feestdagen vinden zijn oorsprong in de babylonische heidense feesten die door de roomse kerk opnieuw zijn ingevoerd en die helaas door de protesterende kerken tegen de roomse kerk weer zijn meegenomen.

Het nieuwe babylon zijn de hedendaagse kerken. Lees openbaringen 17 en 18 wat met babylon zal gebeuren.

De bijbel is een Israëlisch boek waarin God aan Zijn Israëlische volk in Leviticus 23 eist om Zijn feestdagen te houden. En dit geldt ook voor ons.

Hellemaal mee eens Erik....Wie is Israel nu dan???
Naar boven

Auteur Bericht
ERIK701

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 21:12

MAR907 schreef:
Hellemaal mee eens Erik....Wie is Israel nu dan???

Israël bestaat nu uit de afstammelingen van Juda, Benjamin en Levi. De overige tien stammen zijn nog verstrooid over de gehele wereld. Maar hierover zijn de meningen wel verdeeld.
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 22:26

ERIK701 schreef:

En waarom houden wij die Joodse feestdagen niet meer dan?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 13:30

ERIK701 schreef:

Dit gaat me veel te ver, Erik. De huidige kerk af te schilderen als Babylon. Bovendien is de combinatie heidens/babylonisch ook een vreemde. Klopt historisch gezien ook van geen kanten...
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 14:08

AREND003 schreef:
En waarom houden wij die Joodse feestdagen niet meer dan?
Waarom lijkt mij duidelijk, na de komst van de Heerre Jezus is ook de besnijdenis vervangen door de doop, en ik heb gelezen en waar precies weet ik even zo vlug niet, dat als je de Joodse feestdagen wil aan hangen je ook al de gebruiken dient te handhaven.
En gezien het feit dat je als Christen een volgeling van de Heerre Jezus bent, en niet van het Joodse volk die Christus niet erkent en zelfs ontkent dat het Gods zoon is.
Kan je dus ook geen kerst en pasen meer vieren, want dat doen de Joden ook niet.
Plus het feit dat je dan ook de Sabat, en niet de zondag moet Heiligen.. maar hang me er niet aan op vraag het na bij een theoloog groet u Gert
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 15:01

GERT856 schreef:
Waarom lijkt mij duidelijk, na de komst van de Heerre Jezus is ook de besnijdenis vervangen door de doop, en ik heb gelezen en waar precies weet ik even zo vlug niet, dat als je de Joodse feestdagen wil aan hangen je ook al de gebruiken dient te handhaven.
En gezien het feit dat je als Christen een volgeling van de Heerre Jezus bent, en niet van het Joodse volk die Christus niet erkent en zelfs ontkent dat het Gods zoon is.
Kan je dus ook geen kerst en pasen meer vieren, want dat doen de Joden ook niet.
Plus het feit dat je dan ook de Sabat, en niet de zondag moet Heiligen.. maar hang me er niet aan op vraag het na bij een theoloog groet u Gert

Geen theoloog voor nodig hoor Gert.... zitten wijsneuzen genoeg op CM Knipoog smiley
In jouw korte bijdrage heb ik weer stof genoeg gezen voor 73 pagina´s forumbijdrages verdeeld over enkele zelfstandige topics met naar schatting 3 waarschuwingen, 1 ban en 2 slotjes van de redactie... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 16:00

PIETER649 schreef:
Geen theoloog voor nodig hoor Gert.... zitten wijsneuzen genoeg op CM Knipoog smiley
In jouw korte bijdrage heb ik weer stof genoeg gezen voor 73 pagina´s forumbijdrages verdeeld over enkele zelfstandige topics met naar schatting 3 waarschuwingen, 1 ban en 2 slotjes van de redactie... Clown smiley

gna gna gna, zal ik maar beginnen dan Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 16:04

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 22 december 2010, 14:02
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 16:09

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 22 december 2010, 14:03
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 16:11

nou ja, zeg!!
en dat in vijf minuten tijd;
je hebt gelijk, pieter; eerste punt is gescoord geloof ik............... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 16:20

HANNAH810 schreef:
nou ja, zeg!!
en dat in vijf minuten tijd;
je hebt gelijk, pieter; eerste punt is gescoord geloof ik............... Knipoog smiley

Nee hoor beste mensen, ik begin nergens over, en al zeker niet over water.

Dat ik ff grijs was (wou dat ik dat van mijn haarkleur ook kon zeggen) had te maken met het doorgeven van een nw e-mail adres.

U en jullie kunnen gewoon blijven genieten van mijn bijdrages hier op het forum en in de chatbox...... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 16:29

CROSSROAD317 schreef:
Nee hoor beste mensen, ik begin nergens over, en al zeker niet over water.

Dat ik ff grijs was (wou dat ik dat van mijn haarkleur ook kon zeggen) had te maken met het doorgeven van een nw e-mail adres.

U en jullie kunnen gewoon blijven genieten van mijn bijdrages hier op het forum en in de chatbox...... Lachende smiley

Pffff gelukkig maar Cross...was best ff schrikken joh! Geschokte, onthutste smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 16:43

GERT856 schreef:
Waarom lijkt mij duidelijk, na de komst van de Heerre Jezus is ook de besnijdenis vervangen door de doop
Mits deze doop op bijbelse manier is uitgevoerd, door onderdompeling en op basis van geloof van de dopeling zelf, kun je stellen dat het de NT manier van besnijdenis is.
GERT856 schreef:
en ik heb gelezen en waar precies weet ik even zo vlug niet, dat als je de Joodse feestdagen wil aan hangen je ook al de gebruiken dient te handhaven.
die zijn nog steeds bestemd voor de joden, die nog steeds het volk van God zijn.
GERT856 schreef:

Wij vieren onze feestdagen, omdat die de belangrijkste gebeurtenissen in het leven van Jezus centraal stellen. We zijn volgelingen van Christus, we zijn geen joden.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 16:50

CHATULIEM619 schreef:
Dit gaat me veel te ver, Erik. De huidige kerk af te schilderen als Babylon. Bovendien is de combinatie heidens/babylonisch ook een vreemde. Klopt historisch gezien ook van geen kanten...

Toch klopt het wat Erik zegt: zelf ga ik er niet verder op in want dan heb ik het weer gedaan!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 19:51

CHATULIEM619 schreef:
Mits deze doop op bijbelse manier is uitgevoerd, door onderdompeling en op basis van geloof van de dopeling zelf, kun je stellen dat het de NT manier van besnijdenis is.

die zijn nog steeds bestemd voor de joden, die nog steeds het volk van God zijn.

Wij vieren onze feestdagen, omdat die de belangrijkste gebeurtenissen in het leven van Jezus centraal stellen. We zijn volgelingen van Christus, we zijn geen joden.

Weet je wat ik zo mooi vind van de Here Jezus???? Dat Hij mijn Koning en hogepriester is, waardoor ik bij Israel hoor en een Israeliet ben geworden. HET VOLK VAN GOD uit alle volkeren en natie's en talen......

Hoezo ken jij het verscil tussen Jood en Israeliet niet Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Wie is Jood?? Joden die zeggen dat ze Jood zijn???
Er is maar 1 Volk van God en ook maar 1 Vrouw waar de bijbel, vanaf het begin tot aan het eind,over spreekt.
Joden of volk van God(zoals dat nu vertaald wordt met Gemeente)?? sinds wanneer heeft de Here Jezus twee vrouwen???

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 13 december 2010, 20:32
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 21:25

CHATULIEM619 schreef:
Dit gaat me veel te ver, Erik. De huidige kerk af te schilderen als Babylon.

Mee eens, Chatuliem. Al probeer ik het dan maar weer wat met een korrel te nemen en denk ik eraan dat Gods Volk eerder ook al in Babylon verbleef, zonder er een mee te worden. En dan denk ik dat er wel een overeenkomst is met 'de kerk', wat er ook maar onder verstaan mag worden...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIK701

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 23:34

Tjaa, ik was vroeger zelf tien jaar reformatorisch onderwezen in de drie kerkerlijke formulieren (catechismus, NGB en DLR). Vroeger was het voor mij een bijbelse samenvatting om alles te benaderen. Vooral de dwaaltheorieën over de twee of drieverbonden leer (werkverbond, genadeverbond en verbond der verlossing) hanteerde ik.

Toen ik in het voorjaar een kesher cursus gevolgd had over de Joods wortels van het christendom had ik het nog niet door maar sinds kort heb ik enkele messiaanse gemeentes bezocht en allerlei boekjes meegenomen over de christerlijke vervangingsleer. Ik heb de afgelopen weken wat afgelezen en gegoogeld en tot de ontdekking gekomen dat ik al die jaren misleid bent door de beest die in de openbaring wordt genoemd.

Ik kan het jullie wel allemaal gaan vertellen maar jullie moet het maar zelf ontdekken voordat ik iedereen tegen de haren instrijkt. Lees de bijbel maar eens en bid of Zijn geest in je mag werken om het te begrijpen wat Hij daadwerkerlijk bedoeld.

Google maar eens naar de messiaanse gemeentes en lees de studies maar eens over de christerlijke feestdagen, et ce tra.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 3 van 4