Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 23:34
Onderwerp: Christelijke feestdagen vieren?
|
|
|
Tjaa, ik was vroeger zelf tien jaar reformatorisch onderwezen in de drie kerkerlijke formulieren (catechismus, NGB en DLR). Vroeger was het voor mij een bijbelse samenvatting om alles te benaderen. Vooral de dwaaltheorieën over de twee of drieverbonden leer (werkverbond, genadeverbond en verbond der verlossing) hanteerde ik.
Toen ik in het voorjaar een kesher cursus gevolgd had over de Joods wortels van het christendom had ik het nog niet door maar sinds kort heb ik enkele messiaanse gemeentes bezocht en allerlei boekjes meegenomen over de christerlijke vervangingsleer. Ik heb de afgelopen weken wat afgelezen en gegoogeld en tot de ontdekking gekomen dat ik al die jaren misleid bent door de beest die in de openbaring wordt genoemd.
Ik kan het jullie wel allemaal gaan vertellen maar jullie moet het maar zelf ontdekken voordat ik iedereen tegen de haren instrijkt. Lees de bijbel maar eens en bid of Zijn geest in je mag werken om het te begrijpen wat Hij daadwerkerlijk bedoeld.
Google maar eens naar de messiaanse gemeentes en lees de studies maar eens over de christerlijke feestdagen, et ce tra.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 21:12
|
|
|
MAR907 schreef: | Hellemaal mee eens Erik....Wie is Israel nu dan??? |
Israël bestaat nu uit de afstammelingen van Juda, Benjamin en Levi. De overige tien stammen zijn nog verstrooid over de gehele wereld. Maar hierover zijn de meningen wel verdeeld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 18:28
|
|
|
De kerkerlijke feestdagen vinden zijn oorsprong in de babylonische heidense feesten die door de roomse kerk opnieuw zijn ingevoerd en die helaas door de protesterende kerken tegen de roomse kerk weer zijn meegenomen.
Het nieuwe babylon zijn de hedendaagse kerken. Lees openbaringen 17 en 18 wat met babylon zal gebeuren.
De bijbel is een Israëlisch boek waarin God aan Zijn Israëlische volk in Leviticus 23 eist om Zijn feestdagen te houden. En dit geldt ook voor ons.
|
|
Naar boven |
|
|