Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 21:58
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is ook wel erg actueel he? de agressieve patiënt en zijn familie....Ik zie Pieter al met zo'n mes zwaaien daar...... |
tja, ik heb tijdens die inleidingen verplicht erbij gezeten de ganse dag... af en toe ging ik buiten ff peukie doen en de stamgasten daar vroegen zich op n gegeven moment zelfs af of mn vrouw echt zwanger was... ik heb de complete serie "de aardkinderen" van jean auel uitgelezen aan dat bed! toen de gyneodinges dus op zondagochtend vrolijk verklaarde na een dagje rust weer verder te gaan met inleiden, vreesde ik dat ik nog n week niet kon werken ik was dat ziekenhuis en dat gezijk van die bevalling spougzat!!!
dus tja, toen heb ik m ff uitgelegd dat n keizersnee de kortste pijn was... voor mij maar dat laatste heb ik wijselijk voor me gehouden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 22:00
|
|
|
PIETER649 schreef: | tja, ik heb tijdens die inleidingen verplicht erbij gezeten de ganse dag... af en toe ging ik buiten ff peukie doen en de stamgasten daar vroegen zich op n gegeven moment zelfs af of mn vrouw echt zwanger was... ik heb de complete serie "de aardkinderen" van jean auel uitgelezen aan dat bed! toen de gyneodinges dus op zondagochtend vrolijk verklaarde na een dagje rust weer verder te gaan met inleiden, vreesde ik dat ik nog n week niet kon werken ik was dat ziekenhuis en dat gezijk van die bevalling spougzat!!!
dus tja, toen heb ik m ff uitgelegd dat n keizersnee de kortste pijn was... voor mij maar dat laatste heb ik wijselijk voor me gehouden |
Ben je een snelle lezer of een langzame??? Wel een prachtige serie trouwens, ik ken ze behalve het laatste deel......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 22:05
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ben je een snelle lezer of een langzame??? Wel een prachtige serie trouwens, ik ken ze behalve het laatste deel...... |
die serie is niet snel te lezen zonder volledig te genieten.. en dat laatste deel vond ik het minste deel... C zou het misschien zelfs ocdinges noemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 22:10
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | het moment waarop ik hoorde dat de pogingen om de bevalling bij mn schoondochter op te wekken voor vandaag worden gestaakt nog steeds geen kleindochter |
Sterkte!
Ps: wat schandalig he, dat zo'n kind er dan met zo'n tang wordt uitgerukt dat je schoondochter nu ernstige last van haar bekken heeft. Ja, je hoort meer van die verhalen...
Nogmaals sterkte, spannend hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 22:17
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja de gyneodinges had bij de bevalling van mijn schoondochters 1e kindje eerst bedacht dat ie wel ff weg kon. En toen ie met spoed teruggeroepen werd besloot hij dat het kjndje er NU uit moest en rukte het met geweld met de ouderwetse tang uit haar moeder. Waardoor haar moeder nu nog steeds ernstig last heeft van haar bekken. Daarom ben ik er ook niet gerust op en zou ik ook heel graag die keizersnee willen voor haar |
Begrijp je bezorgdheid heel goed. Sterkte!!!!!!!
Gyneodinges zijn ook maar mensen. Daarom leg het maar in Zijn handen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 06:51
|
|
|
MAMY994 schreef: | Begrijp je bezorgdheid heel goed. Sterkte!!!!!!!
Gyneodinges zijn ook maar mensen. Daarom leg het maar in Zijn handen. |
Ja, da's wel zo, zijn ook mensen.
Aan de andere kant, Nederland heeft wel een naam hoor, wat betreft onzorgvuldigheid van gyniacologen en verloskundigen.
Ik kan zo linken geven, maar ja, die kan je zelf ook makkelijk opzoeken.
Deze enge bevallingsverhalen hoor ik al me hele leven, en was voor mij reden om te denken ik wil nooit een kind. toen ik tiener was.
Ja, toen ik 25 was, en al 7 jaar gelovig en getrouwd wel, maar ja, ik was onvruchtbaar....en da's verdrietig, zie je iedereen om je heen met kleintjes... Ja, en het verlangen naar een kind was zo groot bij mij, dat al die enge bevallingsverhalen mij niets deden meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 16:48
|
|
|
Baaaaaaaaaaaaaaleeeeeeeeeeeeeee! Krijg ik van een lieve CM-er een uitnodiging om morgen naar het concert van Remco Hakkert in Woerden te gaan.....woerden....notabene vlak naast mijn deur! ....kaaaaaaannnnnniiiiiieeee ....heb al een andere afspraak Jeempie wat baal ik....wat baal ik...wat baal ik!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 16:52
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Baaaaaaaaaaaaaaleeeeeeeeeeeeeee! Krijg ik van een lieve CM-er een uitnodiging om morgen naar het concert van Remco Hakkert in Woerden te gaan.....woerden....notabene vlak naast mijn deur! ....kaaaaaaannnnnniiiiiieeee ....heb al een andere afspraak Jeempie wat baal ik....wat baal ik...wat baal ik!!!! |
Hij speelt nog in Spakenburg en Middelburg... ik ga morgen maar es Woerden bestormen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 21:01
|
|
|
JOL252 schreef: | Hij speelt nog in Spakenburg en Middelburg... ik ga morgen maar es Woerden bestormen... |
Doen Jol, het is echt de moeite waard hoor! Remco heeft meestal zijn hele familie ingeschakeld, zijn vrouw doet mee, zijn oudste zoon speelt mee en zijn jongste zoon is er ook bij...zoooo gaaf een familie zo bezig te zien met het loven van God!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:15
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Doen Jol, het is echt de moeite waard hoor! Remco heeft meestal zijn hele familie ingeschakeld, zijn vrouw doet mee, zijn oudste zoon speelt mee en zijn jongste zoon is er ook bij...zoooo gaaf een familie zo bezig te zien met het loven van God! |
nou ben benieuwd... we zullen het beleven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 23:21
|
|
|
Een slecht moment vandaag? Nee , 'k zou het niet weten . Alleen dan die hond in dat winkelkarretje , dat vind ik nog steeds niet kunnen . Bah. Kan me ook niet voorstellen dat de Keuringsdienst van Waren dat zo waardeert.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 10:29
|
|
|
VISSER278 schreef: | Een slecht moment vandaag? Nee , 'k zou het niet weten . Alleen dan die hond in dat winkelkarretje , dat vind ik nog steeds niet kunnen . Bah. Kan me ook niet voorstellen dat de Keuringsdienst van Waren dat zo waardeert. |
Wat is het probleem, moet je eens kijken hoe mensen overal overheen niezen. Net over het spul wat jij nodig bent. En mensen verliezen ook haren. Rrrrrrrrrrrr, gewoon niet over nadenken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 15:23
|
|
|
vanmorgen om half vijf toen ik me realiseerde dat ik stevig buikgriep heb. Ben te slap om op mn benen te staan zowat >Bah Dat noemen ze dan je 1e vakantie dag. Ik heb me mooi ziek gemeld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 16:45
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | vanmorgen om half vijf toen ik me realiseerde dat ik stevig buikgriep heb. Ben te slap om op mn benen te staan zowat >Bah Dat noemen ze dan je 1e vakantie dag. Ik heb me mooi ziek gemeld |
Ehh houd je het wel in je eigen regio please!! Gun het je niet maar mezelf nog minder Sterkte ermee....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 16:46
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | vanmorgen om half vijf toen ik me realiseerde dat ik stevig buikgriep heb. Ben te slap om op mn benen te staan zowat >Bah Dat noemen ze dan je 1e vakantie dag. Ik heb me mooi ziek gemeld |
heel veel sterkte roelande!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 17:50
|
|
|
Beterschap!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 18:43
|
|
|
Oh, wat naar . Beterschap ermee!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 18:56
|
|
|
ANNA415 schreef: | Wat is het probleem, moet je eens kijken hoe mensen overal overheen niezen. Net over het spul wat jij nodig bent. En mensen verliezen ook haren. Rrrrrrrrrrrr, gewoon niet over nadenken |
Zeer herkenbaar, vroeger geleerd "hand voor je mond als je hoest of niest". Kom je iemand tegen die snip en snip verkouden is , moet je een zo'n hand voor de monfiguur een hand geven, geen pretje. Als iwat voel op komen en kan niet zo vlug bij eenzakdoek of iet sdergelijks, dan gooi ik gauw mijn hand tegen mijn oor aan, beter zo dan iedereen aangespetterd Voor heen ook bij het avondmaal, kuchelend hand voor de mond tijdens het preken en daarna het brood breken. Nu hebben ze gelukkg alles al gesneden en hij breek een broodje die daarna weggelegd word.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 21:47
|
|
|
Alle bezuinigingen van "ons" nieuwe kabinet..........pfffffff........ik word er een tikkie moedeloos van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 13:27
|
|
|
Geef ik netjes voorrang aan iemand die voorrang heeft, parkeert de mevrouw achter me haar auto in mn kofferbak
En in het kader van de bezuinigingen: als je in Duitsland dus een ongeval veroorzaakt moet je ter plekke de administratiekosten van het ongeval aan de agent betalen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 13:29
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Geef ik netjes voorrang aan iemand die voorrang heeft, parkeert de mevrouw achter me haar auto in mn kofferbak
En in het kader van de bezuinigingen: als je in Duitsland dus een ongeval veroorzaakt moet je ter plekke de administratiekosten van het ongeval aan de agent betalen. |
Dan is het toch haar schuld, zij rijdt toch achter je in?
Ja, of was het een geval, dat je de schuld kreeg, ja dat is zwaar balen.
Had ik ook een keer, ik maakte een bocht, en parkeerde achter een auto, die een tijdje erna achteruit reed en mij niet zag, was donker, had me lichten ook al uit, was achter een supermarkt, geen getuigen mijn woord tegen zijne. dus die l@# zei dat ik tegen hém reed. ja, dat is balen, ja, ik kon het een en ander toen wel betalen maar daar gaat het dan niet om Ja, want daar gaat je no claim.. Het onrecht.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 31 oktober 2012, 13:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 14:06
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Geef ik netjes voorrang aan iemand die voorrang heeft, parkeert de mevrouw achter me haar auto in mn kofferbak
En in het kader van de bezuinigingen: als je in Duitsland dus een ongeval veroorzaakt moet je ter plekke de administratiekosten van het ongeval aan de agent betalen. |
maar aangezien dat jij geen ongeval veroorzaakte, dat die vrouw achter je, hoef je die kosten al niet te betalen. De schade die je hebt zal wel veel erger zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 14:07
|
|
|
Ai, dat is naar, Annette! Hoe is het met jezelf (en evt. medepassagiers) afgelopen??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 14:27
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ai, dat is naar, Annette! Hoe is het met jezelf (en evt. medepassagiers) afgelopen?? |
Goed hoor, enkel zere spieren maar die gaan wel weer over. Wel € 2000,- euro schade aan mn auto maar die word vergoed door haar verzekering. Haar eigen auto had nog meer schade dus hoop voor haar dat ze goed verzekerd is.
Ik hoefde dus die administratiekosten ook niet te betalen maar had nog nooit zoiets gehoord. De agent had zelfs een mobiel pin apparaat bij zich.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op woensdag 31 oktober 2012, 14:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 15:15
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Goed hoor, enkel zere spieren maar die gaan wel weer over. Wel € 2000,- euro schade aan mn auto maar die word vergoed door haar verzekering. Haar eigen auto had nog meer schade dus hoop voor haar dat ze goed verzekerd is.
Ik hoefde dus die administratiekosten ook niet te betalen maar had nog nooit zoiets gehoord. De agent had zelfs een mobiel pin apparaat bij zich. |
Oke, fijn dat het goed met je afgelopen is. Wel naar, natuurlijk, die schade. Hopelijk loopt de schadeafhandeling vlot voor jullie beide. En idd, dat een agent een pinautomaat bij zich heeft voor de administratiekosten. Gaan ze daar straks ook direct bekeuringen mee innen bij een aanhouding na een verkeersovertreding ofzo?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 15:20
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | En idd, dat een agent een pinautomaat bij zich heeft voor de administratiekosten. Gaan ze daar straks ook direct bekeuringen mee innen bij een aanhouding na een verkeersovertreding ofzo? |
Zou me niet verbazen als dat inderdaad zo is, Deutsche punktlichkeit he.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 15:31
|
|
|
Het is onzettend vervelend een dikke deuk in je auto, zeker als tie nog redelijk nieuw is en je bent er zelf altijd voorzichtig mee.
Ook al wordt het vergoed, ja, dan nog, rij je wel een tijdje met die deuk :(
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 18:18
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Zou me niet verbazen als dat inderdaad zo is, Deutsche punktlichkeit he. |
pinapparaat of niet, als je in t buitenland een bekeuring krijgt en je word staande gehouden, moet je altijd direct betalen, cash of pin. dat is in ieder land zo.
zo weet ik uit bittere ervaring dat als ik in nederland een overtreding bega en staande word gehouden, dat ik de bekeuring ter plekke moet betalen. ook al heb ik de nederlandse nationaliteit nog steeds.
ik werd rond 1 uur staande gehouden wegens overschrijding van de max snelheid. ik was op weg naar n klant. bekeuring 128 euro die agent zegt; direct betalen of auto laten staan. ik had geen cash genoeg bij me, dus ik zeg: joh stuur maar n acceptgirootje, cjib kent me, komt altijd goed. nee zegt hij, u bent buitenlander dus cash graag... NU ik kijk die koddebeier aan, ik denk dat hij uit het rifgebergte kwam oorspronkelijk, en zeg: en jij noemt mij een buitenlander??????? maar goed, ik mocht, met diverse andere criminelen, in het busje mee naar t hoofdbureau. ik zei nog: dat werkt niet in nederland met mn duitse pinpas, maar neehoor, dat ging prima... enfin, t werkte dus inderdaad niet.... onder begeleiding van 2 veldwachters kon ik bij t centraal station pinnen. maarja... briefgeld he... dus terug op t hoofdbureau geef ik 130 euro aan de tollenaar bij de kassa. uiteraard geen wisselgeld aanwezig... ik zeg: joh, koop er n ijsje voor, maar dat kon niet, ik kon het geeneens doneren aan de weduwen en wezenpensioenfonds der politie. na n half uurtje had de tollenaar eindelijk iemand gevonden die kon wisselen, toen weer ff wachten tot het busje weer vol zat met criminelen zodat we weer naar de auto terug konden. al met al was het toen half 4 dus ben ik maar weer teruggereden naar de Heimat. de klant kreeg n dag later zn spullen
dus ja, wat mij betreft rusten ze iedere veldwachter met n pinapparaat uit!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 18:23
|
|
|
PIETER649 schreef: | pinapparaat of niet, als je in t buitenland een bekeuring krijgt en je word staande gehouden, moet je altijd direct betalen, cash of pin. dat is in ieder land zo.
zo weet ik uit bittere ervaring dat als ik in nederland een overtreding bega en staande word gehouden, dat ik de bekeuring ter plekke moet betalen. ook al heb ik de nederlandse nationaliteit nog steeds.
ik werd rond 1 uur staande gehouden wegens overschrijding van de max snelheid. ik was op weg naar n klant. bekeuring 128 euro die agent zegt; direct betalen of auto laten staan. ik had geen cash genoeg bij me, dus ik zeg: joh stuur maar n acceptgirootje, cjib kent me, komt altijd goed. nee zegt hij, u bent buitenlander dus cash graag... NU ik kijk die koddebeier aan, ik denk dat hij uit het rifgebergte kwam oorspronkelijk, en zeg: en jij noemt mij een buitenlander??????? maar goed, ik mocht, met diverse andere criminelen, in het busje mee naar t hoofdbureau. ik zei nog: dat werkt niet in nederland met mn duitse pinpas, maar neehoor, dat ging prima... enfin, t werkte dus inderdaad niet.... onder begeleiding van 2 veldwachters kon ik bij t centraal station pinnen. maarja... briefgeld he... dus terug op t hoofdbureau geef ik 130 euro aan de tollenaar bij de kassa. uiteraard geen wisselgeld aanwezig... ik zeg: joh, koop er n ijsje voor, maar dat kon niet, ik kon het geeneens doneren aan de weduwen en wezenpensioenfonds der politie. na n half uurtje had de tollenaar eindelijk iemand gevonden die kon wisselen, toen weer ff wachten tot het busje weer vol zat met criminelen zodat we weer naar de auto terug konden. al met al was het toen half 4 dus ben ik maar weer teruggereden naar de Heimat. de klant kreeg n dag later zn spullen
dus ja, wat mij betreft rusten ze iedere veldwachter met n pinapparaat uit!!! |
Alle kruimels, Pietje wat een hartroerende, vernederende, ongelooflijk oenige situatie.....(eh....waarom reed je eigenlijk te hard? was die "klant" zo ongeduldig?)
|
|
Naar boven |
|
|