ChristianMatch

Forum

Christendom en yoga
Ga naar pagina Vorige 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:50

CHATULIEM619 schreef:
Je moet overspel plegen om te zeggen dat dat niet goed is....

off topic....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:55

MIEKE364 schreef:
off topic....
tja, als je iets niet uitkomt, is dat altijd een gemakkelijk excuus he. Nee, het is volledig on topic, aangezien Wmijn voortdurend beweert, dat je pas een mening mag hebben over yoga als je er zelf geweest bent. Het is een dom argument, aangezien je voor voldoende dingen gewaarschuwd wordt niet te doen. Eén ervan is je niet in te laten met yoga. En die waarschuwing uit de Bijbel zegt mij veel meer, dan wat dan ook...
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 21:45

CHATULIEM619 schreef:
tja, als je iets niet uitkomt, is dat altijd een gemakkelijk excuus he. Nee, het is volledig on topic, aangezien Wmijn voortdurend beweert, dat je pas een mening mag hebben over yoga als je er zelf geweest bent. Het is een dom argument, aangezien je voor voldoende dingen gewaarschuwd wordt niet te doen. Eén ervan is je niet in te laten met yoga. En die waarschuwing uit de Bijbel zegt mij veel meer, dan wat dan ook...

Je had het over vreemd gaan, Chatuliem en dat heeft niets te maken met christen zijn en yoga.

En wat jouw overtuigingen zijn over yoga....dat weten we nou wel.

Willemijn heeft het niet op met je vooringenomenheid terwijl je er heel anders over zou denken als je eens een yogales zou meemaken en zou meedoen. Je zou ontdekken dat het helpt te doen wat Christus ons voorschrijft te doen.....afstand te nemen van jaloezie, hebzucht, begeerte en nog zo wat....het leert je namelijk om wat afstand te nemen van je eerste impulsen in de vorm van gedachten, gevoelens en emoties en daar wat genuanceerder naar te kijken voordat je je daarmee verbindt en daar is niets occults aan. Het is oefenen in zelfdiscipline en zelfinzicht en dat zou vele christenen niet slecht staan.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 22:01

CHATULIEM619 schreef:

in het algemeen kan ik verklaren dat ik niet in de stront hoef te roeren om te ontdekken dat het stinkt... Knipoog smiley

Daarmee wil ik yoga niet met stront vergelijken hoor, het was overdrachtelijk en beeldend uitgedrukt Engeltje smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 22:03

MIEKE364 schreef:
Je had het over vreemd gaan, Chatuliem en dat heeft niets te maken met christen zijn en yoga.

Willemijn heeft het niet op met je vooringenomenheid terwijl je er heel anders over zou denken als je eens een yogales zou meemaken en zou meedoen. Je zou ontdekken dat het helpt te doen wat Christus ons voorschrijft te doen.....afstand te nemen van jaloezie, hebzucht, begeerte en nog zo wat....het leert je namelijk om wat afstand te nemen van je eerste impulsen in de vorm van gedachten, gevoelens en emoties en daar wat genuanceerder naar te kijken voordat je je daarmee verbindt en daar is niets occults aan. Het is oefenen in zelfdiscipline en zelfinzicht en dat zou vele christenen niet slecht staan.
Als je naar de rosse buurt gaat is het ook lekker, maar wil dat dan zeggen dat dat goed is en naar Gods Wil...
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 22:07

CHATULIEM619 schreef:
Als je naar de rosse buurt gaat is het ook lekker, maar wil dat dan zeggen dat dat goed is en naar Gods Wil...

1. hoe weet jij dat het in de rosse buurt lekker is?
2. je gebruikt hier Zijn naam ijdel en in een potsierlijk vergelijk dat kant noch wal raakt.
3. off topic.
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 22:12

WILLEMIJN232 schreef:
Onzin, jij praat van horen zeggen.....daar kan en moet je niets mee willen...
Is net als met roddel, dat neem je dan ook voor waar aan omdat iemand dat zegt tegen je?
Het is fijn voor jou dat jij zo goed weet wat goed en fout is in je leven en dat klaarblijkelijk ook nog netjes voor een ander in kan vullen.
Moest een beetje denken aan het verhaal van de overspelige vrouw.
Wat moet er met deze vrouw gebeuren? Jezus geeft als antwoord: Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. De mannen dropen af zonder iets te zeggen......Wanneer Hij samen met de vrouw achterblijft zegt Hij:Ook ik veroordeel U niet.....
Ik heb weleens gehoord dat de tekst boven dat hoofdstuk eigenlijk had moeten zijn: Jezus, en de afgang van de mannen......
Jezus heeft op momenten in de Bijbel de code, de tot dan toe geldende consensus in het religieuze-juridische systeem doorbroken........Heb je die stukken wel gelezen Bert of in ieder geval begrepen?

En als je je in de christelijke traditie verdiept ligt daar werkelijk een schat aan inzichten en praktijken waarmee je in aanraking kan komen met de Eeuwige......`

Wat jij doet is een soort macht proberen uit te stralen over wat een ander moet doen om een goed christen te zijn- volgens jouw normen dan-. En dan vind je ook nog dat dat het beleid van CM moet worden.....Arrogantie ten top als je het mij vraagt.......Wie ben jij om dat te vinden????
En als jij zegt dat de Bijbel mij niets zegt??????
De Bijbel is voor mij geen boek met oordelen, maar een boek vol woorden om stil te worden in de geest van God.....en dat neem jij mij niet af........

alles wat ik in dat gedeelte heb gezegt,kan ik terugvinden in de bijbel,jij denkt dus dat ik alles zelf zit te verzinnen?
''volgens jouw normen '' zeg je?
nee volgens de normen van de bijbel,die -zo bewijs je het alweer-dat de bijbel jou helemaal niks zegt,jij haalt er aleen uit wat jou het beste uitkomt,dat er ook gewaarschuwd wordt voor het het verdraaien van de gezonde leer,het dienen van afgoden, dat ligt jou niet zo goed he?

paulus is er duidelijk over in Galaten 1:
6 Het verbaast me dat u zich zo snel hebt afgewend van hem die u door de genade van Christus heeft geroepen en dat u zich tot een ander evangelie hebt gekeerd. 7 Er is geen ander evangelie, er zijn alleen maar mensen die u in verwarring brengen en het evangelie van Christus willen verdraaien. 8 Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel – vervloekt is hij! 9 Ik heb het al eerder gezegd en zeg het nu opnieuw: wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat u hebt ontvangen – vervloekt is hij!

maar dit doet jou verder ook niks zeker?
jij leest natuurlijk liever het verhaal over het werpen van de 1e steen?

en wat bedoel je eingelijk met de 'eeuwige' ??
het goddelijke ofzo?

ik hoor jou hier alleen maar anderen onderuit halen maar wat betekent Jezus eingelijk voor jou?
kan je zeggen dat je wederomgeboren bent of is dat voor jou niet belangrijk?daar ben ik wel benieuwd naar.

en dat ik macht uit wil stralen is wel helemaal belachelijk!
zoals ik net al zei heeft CM een christelijk identiteit,althans zo was het altijd volgens mij...
dat jij beweert dat ik vind dat CM ook macht moet uitstralen is wel weer sterk overdreven!
jij snapt kennlijk nog steeds niet dat de bijbel de basis is waar uit we leven,daar kunnen we alles vinden over hoe God graag wil dat we leven.
dus zit niet steeds mij de schuld te geven dat ik ik de normen bepaal,als je de bijbel hoog acht-en kennlijk doe jij dat niet-dan bepaalt de bijbel de norm.
je kruipt steeds weer in je slachtofferrol dat jij zo zielig bent,en dat we je niet respecteren,maar wat doe je dan op een christelijke site als je een hele andere overtuiging hebt van het christendom?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 22:13

MIEKE364 schreef:
1. hoe weet jij dat het in de rosse buurt lekker is?
2. je gebruikt hier Zijn naam ijdel en in een potsierlijk vergelijk dat kant noch wal raakt.
3. off topic.
je gaat nog steeds voorbij aan de analogie...en met alles kun je je afvragen of het naar Gods wil is. Die uitdrukking is niet blasfemisch. Wat blasfemischer is, hoe jullie met groot gemak Gods Woord aan de kant schuiven...
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 22:19

MIEKE364 schreef:

Mieke; waar schrijft Christus dit ons voor???
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 22:27

WILLEMIJN232 schreef:
ZWAAN995 schreef:
Het evangelie volgens Satan
… dringend nood aan onderscheidingsvermogen

http://verhoevenmarc.be/PDF/evangelieSatan.pdf

De Strategie van Satan

http://verhoevenmarc.be/PDF/satansstrategie.pdf

Christenen en de omringende wereld
van het occulte

http://verhoevenmarc.be/PDF/christenen_in_occulte_wereld.pdf

Geesten van de Leugen

http://verhoevenmarc.be/PDF/geestenLeugen.pdf

<><

Zwaan

Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit Engeltje smiley

je snapt zeker niet waar de links naar verwijzen willemijn?
algebra voor jou zeker?

wat dit betreft heeft zwaan juist de spijker op de kop geslagen denk ik.
het gaat o.a. over het postmodernisme,dat is precies wat er momenteel speelt,ook op CM.
het gaat om het verdraaien van Gods woord,het lijkt allemaal positief
omdat er een christlijk sausje over heen zit,maar ondertussen hebben we te maken met het paard van Troje denk ik.

dat hier mensen op de site zitten die aan Yoga doen,het postmodernisme aanhangen,vind ik ik op z'n minst opmerkelijk te noemen.
straks hebben we misschien ook wel mensen hier op de site die aan Wicca doen,of boeddisten,vrijmetselaars,wat maakt het uit?

als we elkaars mening maar accepteren dan is het allemaal goed kennlijk.
over normen gesproken,ik denk dat dat de nieuwe norm wordt in de toekomst als we niet waakzaam zijn.

Laatst aangepast door
BERT168
op zondag 9 september 2012, 00:39
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 22:32

CHATULIEM619 schreef:
je gaat nog steeds voorbij aan de analogie...en met alles kun je je afvragen of het naar Gods wil is. Die uitdrukking is niet blasfemisch. Wat blasfemischer is, hoe jullie met groot gemak Gods Woord aan de kant schuiven...

Je blijft zaniken omdat ik niet zeg wat jou zint en met mij vele anderen.

Het is niet aan ons mensen te weten wat Gods wil is dus ook niet aan jou.

De bijbel interpreteren zonder daarin de leer van Christus mee te nemen is heel gevaarlijk zoals de geschiedenis ons leert, daar hoef ik niet over uit te wijden.

Je vooronderstellingen over hoe "'jullie' met groot gemak Gods Woord aan de kant schuiven.." is bijzonder aanmatigend, suggestief en beledigend.

Bestudeer Paulus nog eens, Chatuliem, en leer hoe je omgaat met je broeders en zusters van een van Jezus' apostelen....
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 22:42

Wat we allemaal wel weten:

Quote:
Blasfemie is letterlijk het kwaadspreken van iemands god of van aan de goden gewijde zaken. Dit kan het bespotten van een god of opperwezen zijn of van godsdienstige tradities, door gesproken woord, geschrift of door andere uitingen. Ook iets zeggen of doen wat geacht wordt aan de godheid te zijn voorbehouden kan als godslastering aangemerkt worden.

Waar is kwaadgesproken van of gespot met God of Zijn woord?
Opmerkelijk die laatste regel... laten we oppassen om uitspraken te doen waar alleen God over kan en mag oordelen.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 22:46

MIEKE364 schreef:

De bijbel interpreteren zonder daarin de leer van Christus mee te nemen is heel gevaarlijk zoals de geschiedenis ons leert, daar hoef ik niet over uit te wijden.

Je vooronderstellingen over hoe "'jullie' met groot gemak Gods Woord aan de kant schuiven.." is bijzonder aanmatigend, suggestief en beledigend.

Bestudeer Paulus nog eens, Chatuliem, en leer hoe je omgaat met je broeders en zusters van een van Jezus' apostelen....

Er zijn nu eenmaal mensen zoals Chatuliem en Bert die denken dat ze de Bijbel kennen en citeren gemakshalve de stukken eruit die hun wel uit komen.....selectief Bijbellezen noemen ze dat wel eens.......
Knipoog smiley Heren, misschien eens wat beter de Bijbel bestuderen???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 22:54

MIEKE364 schreef:

Ik denk dat jij en ik een heel ander beeld hebben van de leer van Christus. Ik zal hier onder een aantal uitspraken van Paulus neerzetten over zijn broeders en zusters:
1 Kor5 schreef:
Het is algemeen bekend dat er een geval van ontucht bij u is dat zelfs bij de heidenen niet voorkomt: er is iemand die met de vrouw van zijn vader leeft. 2 En u blijft maar trots op uzelf. Zou u niet eerder geschokt en bedroefd moeten zijn en degene die dit doet uit uw midden moeten verwijderen? 3-4 Wat mijzelf betreft, in persoon ben ik afwezig, maar in de geest ben ik aanwezig; en alsof ik bij u was, heb ik in de naam van onze Heer Jezus de man die dit doet al veroordeeld. Wanneer u en ik dus in de geest bij elkaar zijn, en de kracht van onze Heer Jezus bij ons is, 4 [3–4] 5 moet u die persoon aan Satan uitleveren. Dan gaat zijn huidige bestaan verloren, opdat hij zal worden gered op de dag van de Heer.
en wat vind je dan van deze?
Gal 1 schreef:
Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel – vervloekt is hij
Hij bleek er dus ook niet zo op gesteld te zijn als mensen zijn woorden gebruikten om hun zonden te bedekken.
Hij gaat nog verder zelfs,
1 Tim 1 schreef:
Je moet voorkomen dat bepaalde mensen daar een afwijkende leer onderwijzen 4 en zich verdiepen in verzinsels en eindeloze geslachtsregisters. Die leiden meer tot speculaties dan tot de vervulling van de taak die God met het geloof gegeven heeft. 5 Het doel van je opdracht is de liefde die voortkomt uit een rein hart, een zuiver geweten en een oprecht geloof. 6 Sommigen hebben zich daarvan afgewend en zijn vervallen tot zinloos gepraat. 7 Zij willen de wet van God onderwijzen, maar weten niet wat ze zeggen en begrijpen niets van wat ze zo stellig beweren.
Paulus was heel duidelijk in zijn leer en hij was heel duidelijk in het afwijzen van andere leringen. Dus die tolerantie tegen andersdenkenden is in zijn ogen dwaasheid. Als hij een abbo op CM had gehad, was hij vast gebannen omdat hij zo resoluut durfde te zijn tegenover andersdenkenden...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 22:55

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat jij en ik een heel ander beeld hebben van de leer van Christus. Ik zal hier onder een aantal uitspraken van Paulus neerzetten over zijn broeders en zusters:

en wat vind je dan van deze?

Hij bleek er dus ook niet zo op gesteld te zijn als mensen zijn woorden gebruikten om hun zonden te bedekken.
Hij gaat nog verder zelfs,
Paulus was heel duidelijk in zijn leer en hij was heel duidelijk in het afwijzen van andere leringen. Dus die tolerantie tegen andersdenkenden is in zijn ogen dwaasheid. Als hij een abbo op CM had gehad, was hij vast gebannen omdat hij zo resoluut durfde te zijn tegenover andersdenkenden...

Dit bedoel ik nu net met selectief Bijbellezen........

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 22:59

WILLEMIJN232 schreef:

Knipoog smiley

niets aan toe te voegen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:09

De Leer van Christus

Quote:
Wat de kerken prediken (de christelijke leer) heeft weinig van doen met de Leer van Christus (Zie ook: Theologie en Maatschappij). Wat is de Leer van Christus dan eigenlijk? De kernleer van Christus valt op te splitsen in een theologisch gedeelte, een sociaal gedeelte en een psychologisch gedeelte.
Theologische boodschap

De theologische leer van Christus is de volgende: Op de allereerste plaats God liefhebben met geheel je hart, geheel je ziel, geheel je verstand en geheel je kracht. Op de tweede plaats Hem (Christus) navolgen, zowel in woord als in daad. Op de derde plaats komen jezelf en de mensen waar je direct verantwoordelijk voor bent, meteen gevolgd door je naaste. In het liefhebben van God en het liefhebben van je naaste gelijk jezelf (Marc.12:28-31) zitten de Tien Geboden en zaken als rechtvaardigheid etc. (Zie: Normen en Waarden) vanzelf al besloten. Meer is er niet en alles wat daaraan toegevoegd wordt, brengt je verder af van je basis, het fundament en het contact met God, Christus en jezelf (zie ook: FACT-grafiek, blauwdruk van de menselijke geest).
Door Zijn komst heeft Christus de weg naar God vrijgemaakt voor iedereen, het is niet langer exclusief voorbehouden aan het Joodse volk. Door zijn Leer en Zijn lijden heeft Hij de mensen de mogelijkheid gegeven zich met een schone lei op deze weg naar het contact met God te begeven. Een duivel die er vrijwel in elke kerk meer of minder aan te pas komt, heeft ten eerste in het oude Testament al nooit veel status gehad en is ten tweede door Christus voorgoed van het toneel verdwenen.

Waarom staat wat u hier leest op een aantal punten zo haaks op wat u geleerd wordt in de kerken? Het antwoord is simpel: zij verkondigen niet het Woord van Christus, maar het woord van Paulus en de overige apostelen. (Zie: Theologie en Maatschappij).
Christus heeft echter opgeroepen om zelf te onderzoeken wat recht is. Zelf zoeken, niet blindelings voorgangers navolgen. Integendeel.
Sociale boodschap

De sociale leer van Christus is door de verschillende kerken nog wel aardig opgepikt. Zaken als barmhartigheid, rechtvaardigheid, zachtmoedigheid, het opkomen voor de zwakkeren en de armen en begrippen als vergeving etc., worden meestal wel breed uitgemeten in de kerken. Christus oordeelde niet en ging met iedereen om, Hij nam het op voor de zwakkeren, Hij genas lichamelijk en psychisch zieken.
Het aankaarten van misstanden is helaas wat minder goed begrepen. Christus vocht misstanden aan en streed op onomwonden wijze tegen onrechtvaardigheid; Hij ging dwars in tegen de gevestigde orde. Hij was geen vaag, gedwee figuur, integendeel, Hij was in zijn optreden zeer direct en confronterend. Hij riep op om Hem na te volgen. Dit klokkenluiderschap is helaas een aspect wat we nog maar weinig terugzien in het christendom, men heeft het daarentegen ingeruild voor de functie van doofpotbewaker.
Psychologische boodschap

Hebben de kerken de theologische en sociale relevantie van Zijn Woorden nog wel enigszins opgepikt, de psychologische relevantie hebben zij niet of vrijwel niet herkend. En eigenlijk konden zij dit - zeker in die tijd - nog niet. Pas met de bloei van de dieptepsychologie en de humanistische psychologie zo halverwege de 20e eeuw, zou de psychologische relevantie van de Woorden en gelijkenissen van Christus inzichtelijk kunnen worden. De psychologische leer van Christus is daarom nooit goed begrepen. Christus kan echter ondanks het feit dat hij bijna 2000 jaar eerder leefde, tevens als grondlegger van de moderne psychotherapie worden gezien. Als je de drie psychotherapeutische hoofdstromingen van Sigmund Freud, Albert Ellis en Carl Rogers neemt, dan pakt Christus de meest waardevolle elementen uit deze stromingen en voegt ze samen, reeds lang voordat deze stromingen ook maar bestonden.
....
Een heel vreemde kijk op Christus. Wat heeft dit nog met de Bijbel te maken dan of met verlossing van zonden en verzoening met God???

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 8 september 2012, 23:39
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:12

WILLEMIJN232 schreef:

Knipoog smiley
het is in elk geval wel bijbellezen...
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:14

CARMEN073 schreef:
Mieke; waar schrijft Christus dit ons voor???

De tien geboden, Carmen, die Christus ons voorleefde....
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:16

PIETER649 schreef:
in het algemeen kan ik verklaren dat ik niet in de stront hoef te roeren om te ontdekken dat het stinkt... Knipoog smiley

Daarmee wil ik yoga niet met stront vergelijken hoor, het was overdrachtelijk en beeldend uitgedrukt Engeltje smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

lekker fris..... en off topic
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:18

CHATULIEM619 schreef:

Bijbellezen en teksten citeren om je eigen gelijk te krijgen is niet oprecht he?
Dat neigt naar schijnheiligheid......
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:27

CHATULIEM619 schreef:

grappenmaker.....bijbelteksten misbruiken om een ander te veroordelen is blasfemisch he....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:28

WILLEMIJN232 schreef:
Bijbellezen en teksten citeren om je eigen gelijk te krijgen is niet oprecht he?
Ik kan je met nog meer stelligheid zeggen, dat Paulus absoluut niet tolerant was tegenover andersdenkenden. Je kunt uit het patroon het teruglezen. Dat is geen selectief bijbellezen, dat is de bijbel lezen. En als er een thema opduikt in de geschriften van Paulus, is het heel normaal dat je ze onder elkaar zet om een duidelijk beeld van die persoon te krijgen. Maar goed, jij hebt je keuze gemaakt
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:30

WILLEMIJN232 schreef:

chatuliem kent de bijbel in ieder geval beter dan dat jij em kent,jij bent vooral geen haar beter dan chatuliem,want jij gaat niet eens inhoudelijk in op zaken zoals het verdraaien van het evangelie.

ik heb je een aantal vragen gesteld,maar antwoorden doe je er niet op,zeker omdat het jou slecht uitkomt?
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:32

CHATULIEM619 schreef:
Ik kan je met nog meer stelligheid zeggen, dat Paulus absoluut niet tolerant was tegenover andersdenkenden. Je kunt uit het patroon het teruglezen. Dat is geen selectief bijbellezen, dat is de bijbel lezen. En als er een thema opduikt in de geschriften van Paulus, is het heel normaal dat je ze onder elkaar zet om een duidelijk beeld van die persoon te krijgen. Maar goed, jij hebt je keuze gemaakt

Waar heb je het toch over, Chatuliem....Willemijn is praktiserend christen, welke andere leer, hoezo andersdenkend..
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:34

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
BERT168
op zaterdag 8 september 2012, 23:56
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:35

BERT168 schreef:
chatuliem kent de bijbel in ieder geval beter dan dat jij em kent,jij bent vooral geen haar beter dan chatuliem,want jij gaat niet eens inhoudelijk in op zaken zoals het verdraaien van het evangelie.

ik heb je een aantal vragen gesteld,maar antwoorden doe je er niet op,zeker omdat het jou slecht uitkomt?

Nee hoor, sterker nog, ik heb je stukje nog niet eens gelezen....
Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:47

Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:52

ZWAAN995 schreef:

Off topic Zwaan, het gaat over yoga en christendom......
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 00:01

WILLEMIJN232 schreef:
Off topic Zwaan, het gaat over yoga en christendom......

jij bent van begin af aan al off topic Willemijn...

waarom ga je trouwens niet in op mijn vragen,te lastig om een goed antwoord te kunnen geven?
want volgens mij heb je ze allang gelezen...

Laatst aangepast door
BERT168
op zondag 9 september 2012, 00:03
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 Volgende
Pagina 20 van 24