Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 21:00
|
|
|
5 huizen verderop inbraak op klaarlichte dag... of ik iets heb gezien of gehoord... nee ik was aan het werk... Ik zal alvast een plekkie voor ze zoeken via mijn werk en een trekbom vervaardigen voor binnenkomst. Maar sllllik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 21:03
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Kom op damens gun die mannen nu niet het plezier dat wij vrouwen watjes zijn he Een spin ga ik lekker zelf te lijf al zijn ze groot en brrrrrrrr ik plet ze lekker met een schoen moet tie maar buiten blijven heel simpel |
O, ik ben soms wel een watje, Erika. Ik vang geen spinnen, ik plak geen banden etc. Laten we mannen toch het idee geven dat we ze nodig hebben! Als het echt niet anders kan, dan pak ik de stofzuiger en zuig de spin op, wel even een prop keukenpapier in de stang doen, anders wandelt hij er weer uit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 21:04
|
|
|
JOL252 schreef: | 5 huizen verderop inbraak op klaarlichte dag... of ik iets heb gezien of gehoord... nee ik was aan het werk... Ik zal alvast een plekkie voor ze zoeken via mijn werk en een trekbom vervaardigen voor binnenkomst. Maar sllllik... |
En zie daar, de tijd is rijp voor een (electrische) waakhond!! (misschien zijn ze er ook wel met spinnenverjaagfunctie )
Maar ff seri: vervelend joh! Kan me indenken dat dat geen prettig gevoel geeft.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 21:59
|
|
|
JOL252 schreef: | Wel nee, voor ik dat gevaarte met een schoen plet heeft ie me al aangevallen.. mij niet gezien. Op 5 meter afstand met stofzuigerslang beest griezelend naar binnen zuigen... ik doe het tegenwoordig al binnen 5 minuten, vroeger werd ik eerst gehypnotiseerd (ja ik ben beïnvloedbaar) door die monsters en nu heb ik geleerd ze niet in de ogen te kijken. Sorry fantasie slaat (weer) op hol. |
wha haa haa, maar onveilig gevoel zon inbraak vlak bij je. bij mij achter wa s van de zomer de diepvries boef, dat was zoiets stoms, die kwam op klaarlichte dag huizen binnengeslopen om vlees uit de diepvries te jatten, vast barbeque verslaafd of zo, dus de politie kwam bij mij om te vragen of ik wat gezien had. dacht eerst eh is dit nu serieus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 22:55
|
|
|
JANS221 schreef: | O, ik ben soms wel een watje, Erika. Ik vang geen spinnen, ik plak geen banden etc. Laten we mannen toch het idee geven dat we ze nodig hebben! Als het echt niet anders kan, dan pak ik de stofzuiger en zuig de spin op, wel even een prop keukenpapier in de stang doen, anders wandelt hij er weer uit. |
ik vang ook geen spinnen, ik laat ze vrij; ik til ze aan 1 pootje op, en zet ze buiten neer..... bij hommels, bijen en wespen gebruik ik een doekje, want die hebben wel eens de neiging om te prikken omdat ze niet snappen dat ik ze wil helpen, en da's dan net weer iets minder, he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 22:57
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik vang ook geen spinnen, ik laat ze vrij; ik til ze aan 1 pootje op, en zet ze buiten neer..... bij hommels, bijen en wespen gebruik ik een doekje, want die hebben wel eens de neiging om te prikken omdat ze niet snappen dat ik ze wil helpen, en da's dan net weer iets minder, he? |
stoer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 23:02
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | En zie daar, de tijd is rijp voor een (electrische) waakhond!! (misschien zijn ze er ook wel met spinnenverjaagfunctie )
Maar ff seri: vervelend joh! Kan me indenken dat dat geen prettig gevoel geeft..... |
Nee is geen prettig gevoel... heb voor mijn veiligheidsgevoel de achterdeur op ouderwetse manier flink onder de klink gebarricadeerd (met stoelpoten op Dietrich Bonhoeffer om erbij te kunnen) en ga denk ik de eerste tijd van de nacht met open ogen slapen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 9 oktober 2012, 23:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 23:17
|
|
|
JOL252 schreef: | Nee is geen prettig gevoel... heb voor mijn veiligheidsgevoel de achterdeur op ouderwetse manier flink onder de klink gebarricadeerd (met stoelpoten op Dietrich Bonhoeffer om erbij te kunnen) en ga denk ik de eerste tijd van de nacht met open ogen slapen. |
Je kunt ook bij een bouwmarkt raamboompjes halen, kun aan de binnenkant van de deur schroeven. Hier een vorbeeld van wat ik bedoel, wel rekening houden met links of rechts, anders moet hij op de kop vastgezet worden, werkt wel maar gewoon is beter http://www.bouwshoponline.nl/10831-artikel/hoppe-013hn-446-2-raamboompje-met-nok-2-gats-f-2-dr-2-3.html.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op dinsdag 9 oktober 2012, 23:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 23:44
|
|
|
Aan de voordeur zit al wat aan extra veiligheid.. de achterkant leent zich niet voor deze oplossing maar dankjewel voor meedenken :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 23:50
|
|
|
JOL252 schreef: | Aan de voordeur zit al wat aan extra veiligheid.. de achterkant leent zich niet voor deze oplossing maar dankjewel voor meedenken :) |
Geen dank, misschien is er wat bij of kan het je op een idee brengen als je op Googlle afbeeldingen en dan deurbeveiliging ziet.
Sterkte met alles
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 06:44
|
|
|
JOL252 schreef: | Nee is geen prettig gevoel... heb voor mijn veiligheidsgevoel de achterdeur op ouderwetse manier flink onder de klink gebarricadeerd (met stoelpoten op Dietrich Bonhoeffer om erbij te kunnen) en ga denk ik de eerste tijd van de nacht met open ogen slapen. |
Beetje geslapen,Jol? Dietrich Bonhoeffer kan wel wat verzet bieden........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 11:17
|
|
|
JOL252 schreef: | 5 huizen verderop inbraak op klaarlichte dag... of ik iets heb gezien of gehoord... nee ik was aan het werk... Ik zal alvast een plekkie voor ze zoeken via mijn werk en een trekbom vervaardigen voor binnenkomst. Maar sllllik... |
Ten eerste is dat een incident. Ten tweede: beroerde sloten kan niet anders, mensen willen niet eerst drie kwartier bezig zijn, die willen er meteen na enkele minuten inkunnen.
Je kan bij je verzekering vragen, die hebben vaak informatie, bij de politie, die hebben folders hoe je huis goed te beveiligen.
Ja, ik zit in een huurhuis, optimaal beveiligd, ook de ramen, met van die dingen die op Pieter619 ze link staan, maar dan nog met sloten erin...
Ja, je bent wel wat geld kwijt, maar ja, kans op inbraak is nihil.
Dus dat zou ik doen, strip bij je deur, een deur met metaal erin, hele goede sloten...
Ach ja, bij ons hier in ...zijn een tijdje terug ook ingebroken bij mensen die ik ken, die tegenover me wonen, maar dan achter, en ja, vooral die vrouw was erg van slag, maar ja, die sloten waren ook niet echt....
Nogmaals, gewoon informatie halen bij de politie....als mensen eerst drie kwartier bezig zijn met je huis open te krijgen lopen ze naar de volgende..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 11:22
|
|
|
JOL252 schreef: | Aan de voordeur zit al wat aan extra veiligheid.. de achterkant leent zich niet voor deze oplossing maar dankjewel voor meedenken :) |
Als je een proffesionele slotenmaker even laat komen kijken, die hebben overal oplossingen voor, dat is hun vak namelijk...sterkte!!! Wel even goed kijken of je een goede vakzaak hebt..
Ik zal het wel doen...
En een alarm, je hebt hele makkelijke alarmen, je hoeft alleen een pincode te onthouden, ja, het is eerst wel even wennen, maar ja na drie maanden wéét je niet beter...dan gaat dat zo automatisch, maar ja, da's vaak alleen bij die dure villa's waar je wel kan raden dat daar veel te halen is, en niet bij gewone huizen zeg maar.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 10 oktober 2012, 11:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 12:01
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Als je een proffesionele slotenmaker even laat komen kijken, die hebben overal oplossingen voor, dat is hun vak namelijk...sterkte!!! Wel even goed kijken of je een goede vakzaak hebt..
Ik zal het wel doen...
En een alarm, je hebt hele makkelijke alarmen, je hoeft alleen een pincode te onthouden, ja, het is eerst wel even wennen, maar ja na drie maanden wéét je niet beter...dan gaat dat zo automatisch, maar ja, da's vaak alleen bij die dure villa's waar je wel kan raden dat daar veel te halen is, en niet bij gewone huizen zeg maar. |
Er is 1 keer bij mij ingebroken................liefdevolle reactie van mijn moeder: kind, wat is er bij JOU nu te halen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 12:17
|
|
|
INGE721 schreef: | Er is 1 keer bij mij ingebroken................liefdevolle reactie van mijn moeder: kind, wat is er bij JOU nu te halen |
oeps... terwijl het daar nog niet eens om gaat... het gaat om iemand die ongewenst door jouw (t)huis heen banjert en je privacy schendt. Ik heb dit ook een keer meegemaakt en het heeft gewoon een tijdlang veel impact..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 19:01
|
|
|
JOL252 schreef: | oeps... terwijl het daar nog niet eens om gaat... het gaat om iemand die ongewenst door jouw (t)huis heen banjert en je privacy schendt. Ik heb dit ook een keer meegemaakt en het heeft gewoon een tijdlang veel impact.. |
Dat heeft het zeker.....maar we hebben er achteraf ook wel lol om gehad. Mijn jongste had bij ontdekking de overburen erbij gehaald( super nette mensen) en stond hoofdschuddend mee te kijken toen ze de enorme "rommel"in zijn kamer zagen. Dat die stoute dief DAT gedaan had......Achteraf was zijn kamer de enige plek waar de dief niet geweest was
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 19:11
|
|
|
INGE721 schreef: | Dat heeft het zeker.....maar we hebben er achteraf ook wel lol om gehad. Mijn jongste had bij ontdekking de overburen erbij gehaald( super nette mensen) en stond hoofdschuddend mee te kijken toen ze de enorme "rommel"in zijn kamer zagen. Dat die stoute dief DAT gedaan had......Achteraf was zijn kamer de enige plek waar de dief niet geweest was |
haha, zou zo maar hier kunnen gebeuren.. hier is ook zo'n kamer waar ik met polstok af en toe een stapeltje schone was deponeer....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 08:56
|
|
|
mijn pleegdochter is vandaag jarig, dus we hebben gister samen een mon-chou taartje gemaakt. wat was ze trots; een zelfgemaakte taart voor de juf!
afijn; vanmorgen;
kom op meid; deur open en lopen, naar school, anders kom je nog te laat!! zij de kindertractatie, ik de taart..........en o, nog even haar tasje meenemen, dus ik pak die nog even mee half achter me.......
PATS..........taart op zijn kop op de grond............
we hebben er maar smakelijk om gelachen; je zult maar jarig zijn en een sufketel-moeder hebben. ze vertelde het in geuren en kleuren aan de juf hoe dom HAAR moeder wel niet is...............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 08:59
|
|
|
HANNAH810 schreef: | mijn pleegdochter is vandaag jarig, dus we hebben gister samen een mon-chou taartje gemaakt. wat was ze trots; een zelfgemaakte taart voor de juf!
afijn; vanmorgen;
kom op meid; deur open en lopen, naar school, anders kom je nog te laat!! zij de kindertractatie, ik de taart..........en o, nog even haar tasje meenemen, dus ik pak die nog even mee half achter me.......
we hebben er maar smakelijk om gelachen; je zult maar jarig zijn en een sufketel-moeder hebben. ze vertelde het in geuren en kleuren aan de juf hoe dom HAAR moeder wel niet is............... |
een slecht moment dat goed werd of een goed moment dat slecht werd.... een rommeltaartje werd het dus wel, gewoon een nieuw soort...weer es wat anders dan een appeltaart of cup-cakes
fijne verjaardag en de felicitaties, ook namens Mars
Laatst aangepast door
|
TINK100
|
op vrijdag 12 oktober 2012, 09:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 09:00
|
|
|
HANNAH810 schreef: | mijn pleegdochter is vandaag jarig, dus we hebben gister samen een mon-chou taartje gemaakt. wat was ze trots; een zelfgemaakte taart voor de juf!
afijn; vanmorgen;
we hebben er maar smakelijk om gelachen; je zult maar jarig zijn en een sufketel-moeder hebben. ze vertelde het in geuren en kleuren aan de juf hoe dom HAAR moeder wel niet is............... |
oh dat is zeker slecht begin van de dag, maar gefeliciteerd, vraag me alleen af hoe dat klinkt als je lang zal ze leven zingt met een picknick stem
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 09:09
|
|
|
afijn; vanmorgen;
Oh no... dit moment gaat dus in het familie-archief. Gefeliciteerd en fijne dag met elkaar :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 13:36
|
|
|
Ook namens mij bedankt voor de tip Pieter! Ik ben als alleenstaande vrouw ook best angstig, ook in dit huis is al 2 maal ingebroken (bij de vorige bewoners), ik ga vanmiddag nog naar de bouwmarkt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 15:24
|
|
|
PETRA944 schreef: | oh dat is zeker slecht begin van de dag, maar gefeliciteerd, vraag me alleen af hoe dat klinkt als je lang zal ze leven zingt met een picknick stem |
lang-zal-ze-leven met picknick-stem klinkt reuze levenslustig, petra!!
bedankt voor de felicitatie's.....en we konden er goed om lachen, vanmorgen, hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 15:26
|
|
|
HANNAH810 schreef: | lang-zal-ze-leven met picknick-stem klinkt reuze levenslustig, petra!!
bedankt voor de felicitatie's.....en we konden er goed om lachen, vanmorgen, hoor! |
Ach de taart smaakt er nu vast niet minder om.... Gefeliciteerd met de kleine dame enne.... denk dat de picknickers morgen wel gebak verwachten nu
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 23:30
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Ook namens mij bedankt voor de tip Pieter! Ik ben als alleenstaande vrouw ook best angstig, ook in dit huis is al 2 maal ingebroken (bij de vorige bewoners), ik ga vanmiddag nog naar de bouwmarkt! |
hier staan ook wel nuttige tips http://www.lombox.nl/inbraakpreventie/index.html
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op vrijdag 12 oktober 2012, 23:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 23:56
|
|
|
super Pieter, dank je wel!!!! Ik lees het met aandacht en ontzag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 10:46
|
|
|
boodschappen doen en dan de helft vergeten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 11:02