ChristianMatch

Forum

werking deze site
Ga naar pagina Vorige 1 ... 178 179 180 181 182 183 184 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SANDRA206

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 23:30

[quote=ANNETTE792]Bij mijn man en mij sprong de vonk ook pas een maand of 8 na de eerste date over.

Clown smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 23:39

CARIEN982 schreef:
Is goed....... dan hoor ik graag zijn mening. Knipoog smiley

'k Heb het hem gevraagd Carien, maar hij weet het antwoord niet. Knipoog smiley Hij moest wel lachen om de vraag, heb hem gezegd dat jij graag z'n mening wilde weten. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 23:53

Zo had ik ooit eens een date in groningen.
Afspraak gemaakt in een japans restaurant, was trouwens helemaal perfect!!
Zij zou reserveren.
Ik kwam als eerste, beweerde dat er een tafel geresveerd was...
Niet op haar naam.. Smiley die vol vragen zit
Ook niet op mijn naam.. Verraste, verbaasde smiley

Bleek naderhand dat ze nog belde als mevr. De B.
Jawel... de naam van haar ex Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE015

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 23:57

Gelukkig, ik heb steeds de gedachtenwisseling gevolgd, na deze conclusie is het voor mij eigenlijk klaar.
Ik ben het hier helemaal mee eens, zo simpel kan het dus ook zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 23:58

GRACE015 schreef:
Gelukkig, ik heb steeds de gedachtenwisseling gevolgd, na deze conclusie is het voor mij eigenlijk klaar.
Ik ben het hier helemaal mee eens, zo simpel kan het dus ook zijn.

Ook ik kan me hier helemaal in vinden. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 00:33

ROBBEDOES873 schreef:
Dat is toch het zelfde als wat Henk710 zegt???
Je draait de zaak precies om Does. Als dit de mening van je vriend is, dan had hij dat moeten opschrijven.
Naar boven

Auteur Bericht
ARIANNE566

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 00:34

MARIJAN072 schreef:
De meeste mensen op CM zijn single of weten wat het is om dat te zijn. Nu ben ik benieuwd of jullie ook wel eens mensen tegenkomen, die er - als vanzelfsprekend - vanuit gaan dat je een partner hebt. Een goede vriendin (m'n beste) van me, heeft een nieuw huis gekocht. Zij moet een nieuwe keuken uit gaan kiezen, wat best lastig is om alleen te doen. Nu ga ik vanmiddag graag met haar mee, maar de beslissing moet ze zelf nemen. Ze vertelde me dat ze iemand van het bedrijf aan de telefoon had gehad die steeds nadrukkelijk zei 'komen jullie (doelend op een partner) maar gauw kijken!' En dat voelde niet prettig voor haar. Zo ben ik een aantal jaren terug op meubeljacht geweest, m'n zus ging mee. In een (refo)meubelzaak op de Veluwe zag ik iets leuks, maar ik wilde er nog even over denken. Toen zei de verkoper 'komt u gauw eens terug met uw man (alsof je een partner hebt, kan trouwens ook nog een vrouw zijn Knipoog smiley ), dan kunt u samen beslissen'. Dat heeft mij best wel gestoord, ik heb op dat moment ook niks gezegd. Echt leuk vond ik het niet, later merkte ik dat het me meer boos maakte. Je krijgt neiging de koop af te blazen, dus het is ook niet erg commercieel van die man. Ik ben nu zover dat het mij niet (meer) kwetst. Ik denk eerder 'jammer zeg, als je zo kortzichtig denkt'. Maar stel je voor dat iemand (net) gescheiden is of (kort geleden) een partner verloren heeft of het er gewoon wel heel moeilijk mee heeft? Dan kan zo'n opmerking heel erg pijnlijk en kwetsend zijn. Je wijkt, in de ogen van zo iemand, af van de norm. Wie herkent zulke reacties? Is het een gebrek aan inlevingsvermogen? En een tweede vraag hieraan gekoppeld; hoe ga je er mee om? Kun je dit zeggen tegen zo iemand of stel je je dan te kwetsbaar op? Of moet je het gewoon zo laten. In een stad zullen ze zulke dingen toch niet (meer) zeggen?

Ik heb dit jaar hetzelfde gehad met een makelaar toen ik het voorlopig koopcontract ging tekenen voor een appartement. Veel stelletjes kochten samen een appartement vanwege de prijzen, maar ik kocht het alleen. Het eerste wat de makelaar die ochtend vroeg was hoe lang het duurde wanneer mijn vriend kwam, omdat hij een half uur later ook een afspraak had.

Ik was wel even verbaasd, omdat ik in het voorbereidend gesprek had aangegeven dat ik het alleen zou kopen. Heb hem nog vriendelijk gevraagd of hij nog een kandidaat wist, maar daar kwam helaas geen antwoord meer op.

Het vervelende aan het hele verhaal was dat ik als single vrouw alleen een voorlopig koopcontract kon tekenen als ik bewijs had dat ik de financiering rond kon krijgen van een bank. Alsof je een voorlopig koopcontract gaat tekenen als je niet zeker weet of de financiering niet rond kan krijgen.... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 00:43

PIETERVD711 schreef:
hoe kan je een relatie vinden op deze site??
zijn daar tips voor?

Ik heb wel een tip voor je Pieter.........die lokhond van je naamgenoot, heeft gewerkt, maarja heb je dat ervoor over?? Een hond aanschaffen om een date/lieve vrouw/bruid te bemachtigen??? Denk dat je naamgenoot te verlegen was om zonder hulpmiddel(lokhond) te daten
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Mijn tip: zoek in eerste instantie gewoon kontakt, en vooral niet te wanhopig zoekend naar een relatie overkomen. Gewoon zien wat ervan komt en hoe het loopt........ennuh ondertussen vooral wel gebruik maken van valentijn hé !! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 00:48

PIETERVD711 schreef:
ik bedoel eigenlijk

er zijn hier mensen die niet serieus kunnen zijn!!!

er moet toch serieus gepraat kunnen worden hier???

Tuurlijk, en er wordt ook serieus gepraat hier, maare soms een beetje relativeren met humor mag ook wel toch??
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 01:32

Dat krijg je ervan...te veel omhaal van woorden........

Het is dan totaal niet meer te volgen m.i. en ik vraag me af of diegenen zichzelf nog wel kunnen volgen.......?????? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 05:10

een dikke knuffel voor iedereen omdat het valentijn is Kussende smiley 1 uit zonderig voor raps lief dat je er elke dag voor mij bent en klaar voor mij staat Kussende smiley Kussende smiley een super vette knuffel Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 05:17

ROOSJE226 schreef:
[i]Wat een leuk kluppie zo. Ik krijg er steeds meer zin in.
Leuk jullie ook es allemaal te ontmoeten, met sommigen heb ik gemailt en anderen ken ik van de chat.
gezelli Roos
[/i]
[/color]

ik of wij ook roosje hebben er reuze zin in Clown smiley echt super ben er ook aan toe effe lekker stappen , heerlijk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt maar clown maak je borst maar nat Lachende smiley ik ben er klaar voor Knipoog smiley word vast heel gezellig Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CLAUDIA469

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 06:48

ANNETTE792 schreef:
Als je dat niet weet is dat lastig...als je het wel weet is het ideaal, zo heb ik 2 weken nadat ik bij mn ex wegging als mn meisjesnaam weer aangenomen, ver voor dat de scheiding uitgesproken was. Dat voelde echt als een opluchting.

Hier was een golf van scheidingen op dat moment, bijna niemand wist het dat dat moest. Net 1 vrouwtje had het gehoord van dr advocaat.
Kan me voorstellen dat het voelt als een opluchting! Zo voelde het bij mij ook.

@Pieter Die date is zeker niets geworden Smiley die vol vragen zit

@Arrianne Makelaars zijn toch aparte mensen hoor. Ons huis heeft na de scheiding te koop gestaan maar na een paar maanden wilde mn ex terug. Hij had gevraagd hoe ik dat zou vinden maar verder is ie er niet meer op in gegaan. Paar dagen later ligt er een vernieuwd contract met de handtekening van mn ex (de oude met mijn handtekening erbij was zomaar ontbonden) EN een rekening voor het ontbinden van het contract.
Toen ik belde naar de makelaar dat niet zomaar een contract ontbonden kan worden zonder mijn toestemming en dat ik niet ging betalen voor een contract wat door mn ex werd ontbonden zonder dat makelaar aan mij iets heeft gevraagd was zijn antwoord: ja maar, je ex heeft gezegd dat je toestemming geeft Gefrustreerde smiley Hem gevraagd of hij nog nooit een echtscheidingszaak had meegemaakt.
Hij stuurde een deurwaarder op mn dak maar heb uiteindelijk mijn gelijk gekregen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 10:20

De reden waarom ik zo diep ingegaan ben op de argumenten op dit topic heeft alles te maken met de manier waarop er met mijn bijdragen omgegaan wordt. Voortdurend, tijdens dit forum en in de chatbox wordt mij verweten, dat ik niet goed lees en verkeerd interpreteer.
Ik heb geprobeerd zo zuiver mogelijk mijn antwoorden proberen te geven op een stelling waarin ik pertinent niet eens ben met de stelling dat CM en een plaatselijke gemeente een mogelijke invulling van hetzelfde zijn.
In plaats van dat recht wordt gedaan aan mijn argumenten wordt het weer geschoven op mijn interpreteren. En eerlijk gezegd word ik daar een beetje zat van. Als iemand iets opschrijft wat niet juist is, dan moet hij dat dan ook durven te erkennen of te nuanceren en niet iedere keer de verantwoording bij de ander neerleggen.
Op dit forum hebben we slechts te maken met datgene wat men schrijft en daar moeten we elkaar proberen recht te doen. Niemand heeft altijd gelijk, maar dan zou je ook gewoon moeten kunnen erkennen, dat je het wel een mis hebt en niet voortdurend de verantwoordelijkheid daarvoor bij de ander neerleggen.
Er is een verschuiving in argumentatie geweest. Het eerste uitgangspunt was gelijkwaardigheid van CM met een plaatselijke gemeente, het is verschoven tot een zogeheten aanvullend alternatief van CM op de plaatselijke gemeente. En natuurlijk zal men beweren dat dit het uitgangspunt altijd geweest is en dat het ligt aan de interpretatie van anderen. Op deze manier is het gewoon moeilijk te discussiëren hier.
Ik begrijp dat voor sommige mensen dit muggenziften is, maar als je op de site voortdurend belasterd wordt met aantijgingen die nergens op slaan heb je ook wel eens het idee daar tegenin te moeten gaan.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 14 februari 2010, 10:48
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 10:51

MARY052 schreef:
Ik zou het niet willen, dan ben je nog steeds verbonden aan je ex, lijkt me alleen maar lastig.

Niet iedereen blijft verbitterd en boos na een echtscheiding. Elkaar blijven haten en verafschuwen de rest van je leven, lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

Vergeven en vergeten zal best moeilijk zijn. Maar sommigen kunnen ook weer verder als vrienden en als co-ouders. Ze is verder wel helemaal los van haar ex-man.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 11:05

CHATULIEM619 schreef:
De reden waarom ik zo diep ingegaan ben op de argumenten op dit topic heeft alles te maken met de manier waarop er met mijn bijdragen omgegaan wordt. Voortdurend, tijdens dit forum en in de chatbox wordt mij verweten, dat ik niet goed lees en verkeerd interpreteer.
Ik heb geprobeerd zo zuiver mogelijk mijn antwoorden proberen te geven op een stelling waarin ik pertinent niet eens ben met de stelling dat CM en een plaatselijke gemeente een mogelijke invulling van hetzelfde zijn.
In plaats van dat recht wordt gedaan aan mijn argumenten wordt het weer geschoven op mijn interpreteren. En eerlijk gezegd word ik daar een beetje zat van. Als iemand iets opschrijft wat niet juist is, dan moet hij dat dan ook durven te erkennen of te nuanceren en niet iedere keer de verantwoording bij de ander neerleggen.
Op dit forum hebben we slechts te maken met datgene wat men schrijft en daar moeten we elkaar proberen recht te doen. Niemand heeft altijd gelijk, maar dan zou je ook gewoon moeten kunnen erkennen, dat je het wel een mis hebt en niet voortdurend de verantwoordelijkheid daarvoor bij de ander neerleggen.
Er is een verschuiving in argumentatie geweest. Het eerste uitgangspunt was gelijkwaardigheid van CM met een plaatselijke gemeente, het is verschoven tot een zogeheten aanvullend alternatief van CM op de plaatselijke gemeente. En natuurlijk zal men beweren dat dit het uitgangspunt altijd geweest is en dat het ligt aan de interpretatie van anderen. Op deze manier is het gewoon moeilijk te discussiëren hier.
Ik begrijp dat voor sommige mensen dit muggenziften is, maar als je op de site voortdurend belasterd wordt met aantijgingen die nergens op slaan heb je ook wel eens het idee daar tegenin te moeten gaan.

Broeder Chatuliem,

Veel mensen lezen hier dagelijks uit de roman van W.F. Hermans:
IK HEB ALTIJD GELIJK. Er zit, zoals bekend, een verschil tussen 'gelijk hebben' en 'gelijk krijgen'. En ongelijk toegeven, is voor veel mensen heel moeilijk, want dat betekent toch een soort gezichtsverlies.
En misschien zijn er ook nog wel mensen die het gewoon leuk vinden, om anderen tot het uiterste te drijven. Geschokte, onthutste smiley

Wat mij opvalt hier bij CM, is hoeveel vooroordelen er telkens gespuid worden over elkaar. De nuance is vaak kilometers ver te zoeken en het woord SORRY komt bijna niemand over de lippen. Althans niet op het forum. Verder een apert gebrek aan inlevingsvermogen èn basale kennis van elkaars kerkelijke en theologische achtergrond.

Positief is wel dat er vaak sprake is van voortschrijdend inzicht en dat de discussie soms een heel ander gezichtspunt oplevert, dan je zou verwachten. Maar verwacht niet dat jouw argumenten de ander altijd zullen overtuigen. Een mens is nu eenmaal een irrationeel wezen, die zijn of haar gevoel van gelijk met argumenten onderbouwt, maar het gevoel van IK HEB TOCH GELIJK moeilijk kan inwisselen tegen een ander gevoel of een betere mening.

Enfin, als het je echt te veel wordt, neem gerust een weekje vakantie van het forum. Wandel in de natuur, doe wat genealogisch onderzoek, bezoek gelijkgestemde vrienden en bedenk: ach, het is maar een forum, zoals er tientallen miljoenen zijn op internet. Veel succes!
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 11:28

euhm ipv een knuffel ff een flink schop voor de gene die me kentekenplaat achter van me auto heeft gejat..... Woedende smiley Woedende smiley
en hier carnaval dus winkels dicht grrrrrr
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 11:42

IMRE695 schreef:
Broeder Chatuliem,

Veel mensen lezen hier dagelijks uit de roman van W.F. Hermans:
IK HEB ALTIJD GELIJK. Er zit, zoals bekend, een verschil tussen 'gelijk hebben' en 'gelijk krijgen'. En ongelijk toegeven, is voor veel mensen heel moeilijk, want dat betekent toch een soort gezichtsverlies.
En misschien zijn er ook nog wel mensen die het gewoon leuk vinden, om anderen tot het uiterste te drijven. Geschokte, onthutste smiley

Wat mij opvalt hier bij CM, is hoeveel vooroordelen er telkens gespuid worden over elkaar. De nuance is vaak kilometers ver te zoeken en het woord SORRY komt bijna niemand over de lippen. Althans niet op het forum. Verder een apert gebrek aan inlevingsvermogen èn basale kennis van elkaars kerkelijke en theologische achtergrond.

Positief is wel dat er vaak sprake is van voortschrijdend inzicht en dat de discussie soms een heel ander gezichtspunt oplevert, dan je zou verwachten. Maar verwacht niet dat jouw argumenten de ander altijd zullen overtuigen. Een mens is nu eenmaal een irrationeel wezen, die zijn of haar gevoel van gelijk met argumenten onderbouwt, maar het gevoel van IK HEB TOCH GELIJK moeilijk kan inwisselen tegen een ander gevoel of een betere mening.

Enfin, als het je echt te veel wordt, neem gerust een weekje vakantie van het forum. Wandel in de natuur, doe wat genealogisch onderzoek, bezoek gelijkgestemde vrienden en bedenk: ach, het is maar een forum, zoals er tientallen miljoenen zijn op internet. Veel succes!

Ik ken er die dat boek veel fanatieker lezen dan chatuliem....
maar ja... wie oren heeft om te horen, doet dat meestal niet m.i. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 12:00

PIETER649 schreef:
Ik ken er die dat boek veel fanatieker lezen dan chatuliem....
maar ja... wie oren heeft om te horen, doet dat meestal niet m.i. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Gelukkig heb jij daar geen last van, hè Pieter. Clown smiley Jij bent altijd bereid om te luisteren naar redelijke argumenten en je bent je bewust van je vooroordelen naar anderen toe en over de maatschappij.

Laatst aangepast door
IMRE695
op zondag 14 februari 2010, 12:01
Naar boven

Auteur Bericht
DIKKIE717

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 12:10

NELLA261 schreef:
Zaterdagavond zat ik ff in de chatbox.
Wat werd daar gemeen gedaan over de refo mensen!
echt WALGELIJK!
refo's mogen niks, geen pc, geen tv.
nog veel meer dingen.
die mensen in de chatbox moeten zich toch wel HEEL ERG SCHAMEN!
zo afgeven op mede christenen.nou jah...ik vraag me af:
WAREN HET WEL CHRISTENEN ?????????????????????

dat er zo over de refo s gedaan wordt, hebben ze aan zich zelf te danken.
de tijds geest is ook daar binnen gedrongen.
ook hier op c m is alleen maar een slaafse vrees, maar geen kinderlijke vrees.
het zijn allemaal hosanna roepers hier, maar geloof ze niet,...
een paar dagen later is het kruis hem,kruis hem,....

de pilaaren van het c m geloof moeten eens omver getrokken worden,
er is hier niets te zoeken op c m, alleen maar ellende.
Naar boven

Auteur Bericht
SARIJS794

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 12:22

EVA685 schreef:
En....ben je er slechter uitgekomen? Twijfelende smiley

Nee hoor, integendeel!
Soms zie je pas achteraf hoe iets uitwerkt en zelfs als je denkt dat er niets gebeurt, of voelt t allemaal een beetje vlak, dan is God vaak toch bezig. Dingen kwamen bij elkaar; ik had juist zo'n vertrouwenskwestie bij de hand, (niet een hele zware overigens) waardoor doordrong hoe voorzienend Jezus is en hoe essentieel het is om steeds weer tot overgave (van vertrouwen) te komen. Dat is een diep proces -voor mij althans- dat ergens toe leidt. (in dit geval was dat ook nog es direct en concreet naar een passend woord en gebaar) Maar los daarvan is er de ontmoeting in die overgave: zooooo hartverwarmend.
Jezus ís in de beproeving, wij zijn niet aan ons lot overgelaten. Godzijdank. (wil k er toch ff bij zeggen Knipoog smiley )

Groet van Sarijs
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 12:29

Ik las op het forum bij de vraag wat was de gelukkigste dag in je leven:

Maar tot aan vandaag:(...) de dag dat ik besloot te breken met de kerk (als instituut).

Ik denk dat deze dame hier een kernvraagstuk te pakken heeft: de kerk als instituut functioneert niet altijd zo goed en daarom gaan de mensen weg. Mijn generatie heeft de kerk massaal verlaten omdat die niet meer aansloot bij de opvattingen en beleving van het christen-zijn. Ook omdat men met de oude opvattingen niet meer vooruit kon. De kerk als organisatie was maar al te vaak liefdeloos, maakt niet waar wat ze anderen voorhoudt en dat is nog zo. Ik lees hier op het forum weer dat een scheiding niet wordt doorgegegeven (of geaccepteerd) en men vrouwen met de naam van de (ex) man aan blijft spreken. In Evangelische kringen is men met een moderne liturgie vaak net zo star.

Wat is er mis met de kerken dat er zoveel mensen weggaan of zoals meestal, geleidelijk wegblijven? Ervaringen?

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 14 februari 2010, 12:35
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 12:45

THOMAS968 schreef:

Wat is er mis met de kerken dat er zoveel mensen weggaan of zoals meestal, geleidelijk wegblijven? Ervaringen?

Thomas

Mag ik de vraag omdraaien Thomas?
Hoe krijgt men de kerken weer vol?
Hier lukt het met openheid/tolerantie/menselijkheid,de verschillen tussen mensen accepteren,het jasje een ander uiterlijk geven,de diensten anders vormgeven.Samenwerking is het sleutelwoord.
Vertelde ik hier een maand geleden nog van een opkomst van 1% van de leden,nu zitten de diensten nagenoeg vol.
Verbazingwekkend.......

ps.de frieze diensten blijven gewoon hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 13:12

DIKKIE717 schreef:
dat er zo over de refo s gedaan wordt, hebben ze aan zich zelf te danken.
de tijds geest is ook daar binnen gedrongen.
ook hier op c m is alleen maar een slaafse vrees, maar geen kinderlijke vrees.
het zijn allemaal hosanna roepers hier, maar geloof ze niet,...
een paar dagen later is het kruis hem,kruis hem,....

de pilaaren van het c m geloof moeten eens omver getrokken worden,
er is hier niets te zoeken op c m, alleen maar ellende.

Ik heb de chat gisteravond niet zo gevolgd maar mocht ik er aan meegedaan hebben dan bij deze mijn excuses.

Het is zo vreselijk jammer,we zouden van elkaar kunnen leren(zolang we er voor open staan).Geen refo's,geen grefo's,geen bonders,geen hallelujah-roepers meer maar samen christen zijn met respect voor elkaar........
Ik weet het,naief,maar ik blijf hopen(en steek mijn hand in eigen boezem,ik ben er ook schuldig aan)

ps.achter elke naam in de chatbox zit een verhaal,dat verhaal leer je alleen kennen door(prive) met elkaar te praten.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 13:20

CHATULIEM619 schreef:
Je draait de zaak precies om Does. Als dit de mening van je vriend is, dan had hij dat moeten opschrijven.

Toch apart dat er genoeg andere mensen zijn die het er wel uit halen, Chatuliem. Knipoog smiley

CROSSROAD317 schreef:
Maar goed laten we eerlijk zijn, het is geen wet van Meden en Perzen om in een kerk te moeten samenkomen, maar ...... voor de geestelijke voeding is het wel goed om samen met andere/meerdere christenen te delen in de naam van Jezus.

THOMAS968 schreef:
Als we nu concluderen dat we een gemeente nodig hebben voor het samen ervaren van het christen-zijn en wat daar verder voor ons bijhoort en dat we door teksten en gesprekken op CM soms bemoedigd en geinspireerd worden, zijn we er dan uit?

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 14 februari 2010, 13:23
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 13:37

THOMAS968 schreef:

Thomas

Geregeld heeft de leegloop met bepaalde teleurstellingen te maken, veelal teleurstelling in mensen. En ja, dat is pijnlijk. Want je hoopt toch dat je een thuisplek vindt en ervaart, een plek waar je je geborgen weet, waar je ruimte hebt voor jouw vragen. Mensen laten hier nog wel eens steken vallen (wie niet...), waardoor er een zekere afstand groeit, wat tot afscheid kan leiden.

Een ander aspect dat nogal eens meespeelt, is het gemis van bepaalde elementen in de erediensten danwel het verdere kerk-zijn. Wel is binnen veel kerken merkbaar dat hier wel van elkaar geleerd wordt, want er zijn wel verschuivingen zichtbaar en merkbaar her en der (en dat geldt, zo heb ik ontdekt, zowel binnen protestantse als evangelische kring).

Tot slot denk ik dat ook de geschiedenis van de kerken een rol speelt. Allerlei scheuringen en ook dingen als de inquisitie geven het instituut niet bepaald een mooi beeld (alhoewel het juist ook weer kan laten zien dat ook christenen gewoon mensen zijn).
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 13:37

IMRE695 schreef:
Nou, mijn zolder kraakt van de hoeveelheid boeken.
Dus, ruilobjecten genoeg.

Maar het is vast mijn maat niet.
Een typisch geval van jammer. Gefrustreerde smiley Clown smiley

Ik denk dat hoge hakken je ook niet staan....... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 13:39

Een toepasselijk liedje op Valentijdsdag Knipoog smiley

De liefde gaat nooit voorbij
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 13:45

Uit onbegrip voor bepaalde zaken bij andersdenkenden wordt er nogal eens wat opgemerkt over die andersdenkende wat wel negatief kan overkomen. En ja, dat is jammer! Bevraag elkaar als je dingen van een ander niet begrijpt, zonder direct zo negatief te doen... Misschien niet altijd makkelijk vanuit bepaalde eigen teleurstellingen, maar het houdt de verhoudingen wel zuiverder (zo sprak hij ook tegen zichzelf Knipoog smiley )!

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 14 februari 2010, 13:45
Naar boven

Auteur Bericht
FIREMAN753

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 13:51

Hoi,

Wie is er op de conferentie geweest van 12 en 13 februari?
Ik vond het zeer verrijkend. Ben benieuwd naar ervaringen van anderen hier die er ook zijn geweest. Om te delen en na te kletsen

Groet
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 178 179 180 181 182 183 184 ... 6194 Volgende
Pagina 181 van 6194