Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 22:27
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ehhhmm.......met WIE was je precies aan het testen, gerrit, als ik zo vrij mag zijn??
p.s. als je vind dat er niet veel te vinden zijn, probeer hunkemoller dan eens............ | zag een url met jpg op het eind dus in al mijn enthousiasme gelijk geplaatst, toen die hier stond zag ik de tekst pas
heeft hunkemoller wel jpg's op het eind
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 23:00
|
|
|
GERRIT603 schreef: | zag een url met jpg op het eind dus in al mijn enthousiasme gelijk geplaatst, toen die hier stond zag ik de tekst pas
heeft hunkemoller wel jpg's op het eind |
meer dan voldoende, gerrit; in alle kleuren en maten!! alleen het "eind" is zoek.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 23:16
|
|
|
HANNAH810 schreef: | meer dan voldoende, gerrit; in alle kleuren en maten!! alleen het "eind" is zoek......... |
ik ben niet erg bekend bij hunkemoller en als ik dan ook het "eind" nog moet gaan zoeken hoeft het voor mij niet meer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 09:31
|
|
|
CARMEN073 schreef: | k Durf ut bijna niet te zeggen, maar ik ben mn trema's kwijtgeraakt...
Hoe stel ik mn mac zo in dat ik de puntjes op de i (en e) kan zetten?? |
Pleaaaase...
Voor alle duidelijkheid: ik kan geen dubbele tekens maken; geen klinkers met daarboven trema's geen accent graves of minder grave....
En ik gebruik Word op een Imac
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOPE590
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 01:17
|
|
|
LEANNE226 schreef: Is ingewikkeld het zo even te doen........waarschijnlijk iets met je mac adres(in je router moet aangegeven zijn dat het apparaat contact mag maken).......maar heb je al eens geprobeerd de router te resetten?(gewoon stekker er uit,10 seconden wachten,weer aanzetten)
HOPE590 schreef: | Hele domme vraag van deze digibeet maar waar vind ik mijn router? Dacht dat dat in je modem zat. Die heb ik al wel meerdere keren gereset. Als ik 192.168.1.1 in mijn adresbalk intyp krijg ik wel een pagina waar bovenaan staat DSL Router, kan ik daar misschien checken of dat mac adres waar jij t over hebt misschien t probleem is? |
Leanne (of iemand anders mag natuurlijk ook) zou je misschien nog een keer willen reageren?
Laatst aangepast door
|
HOPE590
|
op maandag 10 september 2012, 01:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TEAPARTY711
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 11:50
|
|
|
HOPE590 schreef: | LEANNE226 schreef: Is ingewikkeld het zo even te doen........waarschijnlijk iets met je mac adres(in je router moet aangegeven zijn dat het apparaat contact mag maken).......maar heb je al eens geprobeerd de router te resetten?(gewoon stekker er uit,10 seconden wachten,weer aanzetten)
Leanne (of iemand anders mag natuurlijk ook) zou je misschien nog een keer willen reageren? |
Dit gaat dus over Mac? hmm,jammer, ik weet wel in windows is het afhankelijk van je modem. Het ene modem heeft een ander adres die je in de browser moet typen als het andere. Google, weet heel veel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 20:18
|
|
|
Google, weet heel veel.[/quote]
Andere discussie en ander topic, maar las net een stuk in de krant dat Google dom en dement maakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 17:49
|
|
|
Beste mensen,
Wie heeft ze niet... iDevices: iPhones, iPads, iPods enz... Echte Apple apparaten: strak design en handig in gebruik. Maar is hij ook echt van jou? Nee! Want na het aansluiten van je iDevice op je PC of Mac zal iTunes automatisch opstarten. Vanaf dat moment maakt Apple uit wat jij met dat ding doet. Daarom een aantal tips om je iDevice weer helemaal de jouwe te laten zijn...
1. Schakel iTunes uit (niet de-installeren!) Ga naar Bewerken/Voorkeuren/Apparaten en vink daar "Automatische synchronisatie voorkomen..." aan. 2. Jailbreak je iDevice Download de nieuwste versie van Redsnow op je Windows-PC of Mac en start 'm op. Volg nu nauwkeurig de instructies op het scherm en ontdek dat hij binnen 5 minuten weer helemaal van jou is. WAARSCHUWING: met het uitvoeren van een Jailbreak verander je de firmware, ofwel je veranderd iets in de chips in je apparaat. Je moet sowieso je iDevice op je computer aansluiten maar zorg vooral dat er ABSOLUUT GEEN STROOMONDERBREKING plaats vind. 3. Na het uitvoeren van die Jailbreak zul je ontdekken dat Redsnow Cydia op je iDevice heeft gezet. Installeer vanuit Cydia Installous en de wereld ligt aan je voeten! 4. Installeer iFunbox op je Windows-PC of Mac en je hebt een soort Verkenner voor je iDevice. Het is nu zeg maar een kwestie van slepen van bestanden naar de juiste locatie en klaar!
iFan
PS: wil je nog meer weten, voel je vrij om mij te mailen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:00
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Pleaaaase...
Voor alle duidelijkheid: ik kan geen dubbele tekens maken; geen klinkers met daarboven trema's geen accent graves of minder grave....
En ik gebruik Word op een Imac |
Moet je ff aan onze grote vriend Tim Cook vragen... Die weet daar vast wel antwoord op...
Laatst aangepast door
|
IFAN841
|
op maandag 24 september 2012, 18:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:08
|
|
|
HOPE590 schreef: | Ik heb sinds kort een ipad en een smartphone. Met beide kan ik bij mijn moeder thuis zo met wifi inloggen op haar adsl, bij mezelf thuis lukt dat echter niet. Iemand toevallig een idee hoe dat komt? Moet ik misschien iets aan mijn instellingen op mijn laptop veranderen ofzo? Ik hoor jullie tips graag. |
Nou, zo te lezen ligt het sowieso niet aan je laptop, eerder aan je smartphone en je iPad. Maar je kunt op je laptop wel de desbetreffende WPA-codes nagaan op de desbetreffende locaties. Het is ff wat heen en weer showen maar dan heb je ook wat... Suc7!
Laatst aangepast door
|
IFAN841
|
op maandag 24 september 2012, 18:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:13
|
|
|
HARALD940 schreef: | Een harde schijf ziet er zo uit ongeveer
en om hem veilig aan de straat te zetten kun je ook dit schitterende hulpmiddel gebruiken....
|
Leuk schijfie... Goed merk, Seagate. Western Digital en Samsung zijn ook goed.
Maar volgens mij is hamer+HD toch KRAK! hoor... Ik weet niet of je het weet... Uitproberen zou ik dus zo zeggen...
Laatst aangepast door
|
IFAN841
|
op maandag 24 september 2012, 18:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:17
|
|
|
CARMEN073 schreef: Pleaaaase...
Ga op je iMac in Word naar Invoegen --> Symbool --> Symboolbrowser en klik op het gewenste symbool. Het verschijnt op de plaats waar je cursor staat. Je kunt dat scherm met alle symbolen ook open laten staan. Kies desnoods voor accenten en niet voor alle symbolen want dat zijn er nogal wat. Ik werk met Word 2011, een onderdeel van Office 2011. Ik heb geen oudere versies.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 24 september 2012, 18:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:23
|
|
|
THOMAS968 schreef: | CARMEN073 schreef: Pleaaaase...
Ga op je iMac in Word naar Invoegen --> Symbool --> Symboolbrowser en klik op het gewenste symbool. Het verschijnt op de plaats waar je cursor staat.
Thomas |
Helaas bleek die optie überhaupt niet te werken. Inmiddels is het probleem opgelost, maar desalniettemin tegenstaande wel bedankt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:31
|
|
|
Volgend onderwerp. Een slordige 90% van alle computers in de wereld draait onder Windows. Gemakkelijk te installeren en te gebruiken. Een fout stuk software waarmee onze grote vriend Willem Gaatjes de wereld probeert te vernachelen. MET OPZET!!! Het doel? Controle, pure controle over wat jij aan het doen bent. En dat doet hij o.a. via Windows Updates. Uitschakelen die handel! Zelf heeft hij in de jaren '90 bij het ontwikkelen van Windows 95 technieken van Apple gestolen. Een vorm van plagiaat dus. Verder zullen we problemen als virussen, malware, spyware en rootkits maar laten rusten... De oplossing? Heel simpel: Linux!
1. Zoek via Google naar PCLINUX. Download daar een iso-bestand en brand die via Nero op een CD. Zorg hierbij dat je de CD bootable maakt. Haal daarna de CD uit je computer omdat die later aan de beurt komt. 2. Zoek via Google EUSEUS op. Download daar de GRATIS versie van hun partition manager. Installeer deze op je computer, start 'm op en Resize de partitie van Windows. Mocht je soms een 2de partitie hebben, Resize die ook. Aan het einde van die balk zul je ontdekken dat er een stuk harde schijf Unallocated is. Klik op Apply en laat je computer de rest doen. Deze operatie zal een behoorlijke tijd in beslag nemen afhankelijk van de hoeveelheid data op je harde schijf en de grootte van je harde schijf. 3. Nadat je weer in Windows terug bent gekomen doe je de CD in je computer. Herstart je computer en ga naar je BIOS. Bij elke start van je computer staat er wel zoiets van "Press F2 to enter Setup" of "Press F11 to change bootsequence". Bij die laatste optie zorg je dat je computer vanaf CD opstart. Je computer start nu van je CD op en kom je een scherm tegen met o.a. LiveCD. Kies LiveCD en stel het juiste type toetsenbord en je land in. Daarna kom je in een mooie Windows-achtige omgeving. Daar kun je alles ontdekken zonder dat er ook maar iets aan je computer veranderd. Klik nu op Install PCLinuxOS en zal deze voorstellen om de Unallocated gedeelte van je harde schijf te gebruiken. Tijdens de installatie word je gevraagd of je een aantal instellingen wilt veranderen maar dat moet je gewoon zo houden. Verder word je gevraagd een Root-gebruiker en een gewone gebruiker aan te maken. Aan het einde van de installatie word je gevraagd de CD er weer uit te halen. 4. Na het herstarten van je computer zul je ontdekken dat Linux een keuzeprogramma heeft geïnstalleerd waarmee je alsnog Windows kunt opstarten. Maar je gaat nu naar Linux en kom je vanzelf in die Windows-achtige omgeving. Het geheel is in het Engels maar dat is te verhelpen met Localization Manager. Verder is nog een programma, Synaptics genaamd waarmee je software als Firefox, MSN, Skype en nog vele andere dingen die je onder Windows gebruikt kan installeren. 5. Mis je Windows toch nog terwijl je Linux aan het draaien bent? Geen nood. Installeer VirtualBox vanuit Synaptics en hou je Windows CD of DVD bij de hand. Start VirtualBox op en volg de instructies op het scherm op.
Succes!
PS: heb je nog vragen, laat het me weten!
Laatst aangepast door
|
IFAN841
|
op maandag 24 september 2012, 18:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:48
|
|
|
Of neem een echte computer, een Mac. Ik heb XP, Windows7, Windows8 probeerversie en Ubuntu Linux desnoods naast elkaar. Met het programma Parallels een fluitje van een cent. Ik gebruik Windowsprogramma's naast die van mijn Mac - en tegelijkertijd. Knip en plak tussen alle systemen. En ervaar elke keer dat maar een systeem in alle opzichten superieur is: MacOS X, Mountain Lion. Alles synchroon met iPad en iPhone. Het gebeurt zelden dat er vastlopers zijn maar door de gescheiden soft- en hardwarelaag is dat altijd maar één programma. Dat alles op een heerlijk groot scherm. Een Mac doet het gewoon. In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?
Thomas niet.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 24 september 2012, 18:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 19:02
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Of neem een echte computer, een Mac. Ik heb XP, Windows7, Windows8 probeerversie en Ubuntu Linux desnoods naast elkaar. Met het programma Parallels een fluitje van een cent. Ik gebruik Windowsprogramma's naast die van mijn Mac - en tegelijkertijd. Knip en plak tussen alle systemen. En ervaar elke keer dat maar een systeem in alle opzichten superieur is: MacOS X, Mountain Lion. Alles synchroon met iPad en iPhone. Het gebeurt zelden dat er vastlopers zijn maar door de gescheiden soft- en hardwarelaag is dat altijd maar één programma. Dat alles op een heerlijk groot scherm. Een Mac doet het gewoon. In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?
Thomas niet. |
Wat moet jij een gelukkig man zijn.......en dan ook nog een bril
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 19:03
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Of neem een echte computer, een Mac. Ik heb XP, Windows7, Windows8 probeerversie en Ubuntu Linux desnoods naast elkaar. Met het programma Parallels een fluitje van een cent. Ik gebruik Windowsprogramma's naast die van mijn Mac - en tegelijkertijd. Knip en plak tussen alle systemen. En ervaar elke keer dat maar een systeem in alle opzichten superieur is: MacOS X, Mountain Lion. Alles synchroon met iPad en iPhone. Het gebeurt zelden dat er vastlopers zijn maar door de gescheiden soft- en hardwarelaag is dat altijd maar één programma. Dat alles op een heerlijk groot scherm. Een Mac doet het gewoon. In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?
Thomas niet. |
Nou, ik heb triple boot en zie inderdaad ook verschillen. Linux is voornamelijk veel sneller dan Windows. Maar voor alle grote OSes geld: hoe groter ze worden, hoe meer kansen op bugs. OSes van nu moeten teveel kunnen. Dat is het probleem. En dat probleem speelt OS X ook parten.
En dan jouw quote: yep, you're right...
Laatst aangepast door
|
IFAN841
|
op maandag 24 september 2012, 19:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 19:50
|
|
|
Kunnen we niet weer gewoon terug naar hiërogliefen?
Of bij een gezellig kampvuurtje rooksignalen opzenden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 21:52
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Kunnen we niet weer gewoon terug naar hiërogliefen?
Of bij een gezellig kampvuurtje rooksignalen opzenden? |
Je zet nu wel keurig de puntjes op de e
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:17
|
|
|
Voor de mensen die iOS 6 hebben geinstalleerd en hun iDevice willen jailbreaken: Redsn0w 0.9.15 komt eraan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 08:03
|
|
|
Ik dacht eerst vuurwerk, maar ja, het raam is de andere kant op...
Toen zag ik waar het vuurwerk geknetter vandaan kwam, uit mijn pc...
Welja, kan er ook nog bij...
Ik zag geen lichtjes alleen geknetter hoorde ik, misschien scheelt dat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 12:17
|
|
|
Vandaag had ik een chat met een vrouw en zij vertelde mij dat ze niet kan mailen.
In het vakje 'onderwerp' kan ze wat schrijven en dat is leesbaar door de ontvanger. Haar tekst, de mail dus, is niet leesbaar door de ontvanger. Weet iemand hoe dit verholpen kan worden?
Vier dagen geleden heeft ze de redactie haar probleem voorgelegd maar ze ontving nog geen antwoord. Ze heeft voor alle zekerheid die mail verstuurd via de hotmail. Dus niet via CM zelf.
Ze heeft Internet Explorer maar weet niet welke versie.
Als er dus mensen zijn die een oplossingen weten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 15:02
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Vandaag had ik een chat met een vrouw en zij vertelde mij dat ze niet kan mailen.
In het vakje 'onderwerp' kan ze wat schrijven en dat is leesbaar door de ontvanger. Haar tekst, de mail dus, is niet leesbaar door de ontvanger. Weet iemand hoe dit verholpen kan worden?
Vier dagen geleden heeft ze de redactie haar probleem voorgelegd maar ze ontving nog geen antwoord. Ze heeft voor alle zekerheid die mail verstuurd via de hotmail. Dus niet via CM zelf.
Als er dus mensen zijn die een oplossingen weten... |
Ze schrijft toch niet met wit he nee flauw grapje geloof dat ik dat probleem al wel eens eerder heb gelezen maar ja of dat in dit topic of een andere was geen idee... Ik heb ook IE maar nooit last gehad welke versie ik ook had...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 15:50
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ze schrijft toch niet met wit he nee flauw grapje geloof dat ik dat probleem al wel eens eerder heb gelezen maar ja of dat in dit topic of een andere was geen idee... Ik heb ook IE maar nooit last gehad welke versie ik ook had... |
...neen ze schreef niet in het wit want indien ze dat wel zou gedaan hebben kon ik haar tekst selecteren en zelf een ander kleurtje geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 21:13
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Vandaag had ik een chat met een vrouw en zij vertelde mij dat ze niet kan mailen.
Als er dus mensen zijn die een oplossingen weten... |
Heb ze een virus scanner, zo ja welke?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 21:16
|
|
|
IFAN841 schreef: | Voor de mensen die iOS 6 hebben geinstalleerd en hun iDevice willen jailbreaken: Redsn0w 0.9.15 komt eraan! |
Jaaa, ik was net van plan me iDevice te jailbreaken....!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 21:32
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Jaaa, ik was net van plan me iDevice te jailbreaken....! |
En wat houd dat in??????????????????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 21:50
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Heb ze een virus scanner, zo ja welke? |
Dat weet ik niet, Shanita, dat zal ik eens vragen als ze nog eens komt kwebbelen. Ze heeft in het verleden wel gewoon kunnen mailen, schreef ze en plots gaat het niet meer.
Ik weet ook niet of de redactie ondertussen haar heeft kunnen helpen...
Veel geluk met het jailbreaken...wat dat ook mag zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 december 2012, 00:22
|
|
|
Dit is een leuk onderwerp zeg!
Ik doe alles met computers. Ik repareer uit hobby, ik bouw, als het mogelijk is financieel, nieuwe computers. Software matig en hardware matig repareer en installeer ik wel.
Daarnaast doe ik aan videobewerking zoals greenscreen o.a. Clips maken om te experimenten. Ik maak ook wel radio jingles en commercials, ik maak ze voornamelijk ook wel voor etherpiraten, geheime zenders dus.
Ik bouw websites/php/mysq/cms/html/flash, ik maak banners, ik maak logo's.
Ja, het is leuk, vooral als je er nooit voor geleerd hebt, maar zelf hebt uitgevogeld. Aangezien ik totaal geen studiekop ben, vind ik gewoon alles zelf uit. Ik onderzoek de dingen zelf wel zonder boeken. Ik heb een gruwelijk hekel aan verplichte cursussen, daar doe ik niet aan.
Ik ben nooit iemand geweest om op school te leren. Ik heb deze dingen allemaal in mijn vrije tijd uitgezocht, en aangeleerd op mijn eigen manier zonder boeken erbij. Ik kon mezelf pas echt goed ontwikkelen toen ik van school was, toen begon ik pas echt te leren en ontdekken. Leren onder dwang is kunstmatig aanleren, en daar hou ik niet van.
Wat dat betreft ben ik zeer eigenzinnig, hihihi.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RONNY104
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 december 2012, 17:12