Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 22:10
|
|
|
mijn korte (anderhalve week) vakantie is weer afgelopen
vanavond m'n wekker weer zetten
moet nu weer door tot de kerst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 23:19
|
|
|
Ik heb vanavond voor iemand uitgezocht wat de opleiding voor zoon en dochter precies zou gaan kosten.......de arme kerel kreeg nog net geen beroerte Ruim 1000 euro lesgeld,laptop,voor 450 euro boeken en de ouderbijdrage(de hoogte daarvan weet de school nog steeds niet)........gelukkig ook een studiefinanciering en een ov-kaart. Voor zijn dochter een laptop,voor 400 euro boeken en licenties,maandkaart voor de bus van 74 euro(740 euro per jaar dus)en een vage ouderbijdrage. Hij kwam op minimaal 2000 voor dochter en voor zoon op zo'n 200 euro,dat is zonder ouderbijdrage en reisjes.........
Ik ga mijn kinderen aanraden tot hun 18de op het reguliere onderwijs te blijven en pas na hun 18de(studiefinanciering!)verder te leren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 10:33
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb vanavond voor iemand uitgezocht wat de opleiding voor zoon en dochter precies zou gaan kosten.......de arme kerel kreeg nog net geen beroerte Ruim 1000 euro lesgeld,laptop,voor 450 euro boeken en de ouderbijdrage(de hoogte daarvan weet de school nog steeds niet)........gelukkig ook een studiefinanciering en een ov-kaart. Voor zijn dochter een laptop,voor 400 euro boeken en licenties,maandkaart voor de bus van 74 euro(740 euro per jaar dus)en een vage ouderbijdrage. Hij kwam op minimaal 2000 voor dochter en voor zoon op zo'n 200 euro,dat is zonder ouderbijdrage en reisjes.........
Ik ga mijn kinderen aanraden tot hun 18de op het reguliere onderwijs te blijven en pas na hun 18de(studiefinanciering!)verder te leren |
Daarom hebben tegenwoordig veel ouders een spaarsysteem voor hun kids om latere studie te kunnen financieren als ik dit zo lees snap je direct waarom pffffffffff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 11:25
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Daarom hebben tegenwoordig veel ouders een spaarsysteem voor hun kids om latere studie te kunnen financieren als ik dit zo lees snap je direct waarom pffffffffff |
Dat waren die woekerpolissen/levensverzekeringen/beleggingsrekeningen etc.De kosten daarvan zijn zo hoog dat de uitgekeerde bedragen(lager dan de inleg én lager dan beloofd was) niet opwegen tegen de kosten.......ik ben op die manier ook flnk genaaid (zo'n 15 jaar geleden dachten we nog dat banken altijd te vertrouwen waren ) Ik heb enige compensatie gehad van de verzekeraar maar van dat bedrag kun je niet studeren........
Zelf sparen is veel goedkoper......als je sparen kunt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 17:11
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb vanavond voor iemand uitgezocht wat de opleiding voor zoon en dochter precies zou gaan kosten.......de arme kerel kreeg nog net geen beroerte Ruim 1000 euro lesgeld,laptop,voor 450 euro boeken en de ouderbijdrage(de hoogte daarvan weet de school nog steeds niet)........gelukkig ook een studiefinanciering en een ov-kaart. Voor zijn dochter een laptop,voor 400 euro boeken en licenties,maandkaart voor de bus van 74 euro(740 euro per jaar dus)en een vage ouderbijdrage. Hij kwam op minimaal 2000 voor dochter en voor zoon op zo'n 200 euro,dat is zonder ouderbijdrage en reisjes.........
Ik ga mijn kinderen aanraden tot hun 18de op het reguliere onderwijs te blijven en pas na hun 18de(studiefinanciering!)verder te leren |
heb je ook aan stichting leergeld gedacht, leanne? die financieren bij een laag inkomen vaak de reisjes en schoolbijdragen
www.leergeld.nl
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 5 september 2012, 17:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 21:03
|
|
|
Het zat niet mee vandaag....
Ineens dacht ik aan...RED MIJN VERBOUWING!!! Vanmorgen in alle vroegte...(7.15u) hoorde ik...dat de pas geplaatste schuifpui op mijn balkon...de schuifpui is van de buren!
Bij plaatsing van DIE schuifpui...is er een barst ingesprongen...en krijg ik die dus!!! (Duurt dat nu echt 2 tot 3 weken voor dat gemaakt kan worden???) Morgenochtend worden opnieuw de schuifpui eruit gehaald en verwisseld...
Het inmiddels gedeeltelijk afgebroken balkon zal deze verbouwing niet kunnen dragen...dus hoe dat zal gaan.... Ze lopen inmiddels zoveel achter dat er morgen 6 man extra komt...om de verloren tijd in te halen... Voor het weekeind zou alles rond zijn... Maar dat zal nu nog een weekeind kamperen worden...
Oke...red mijn verbouwing... De katten vinden het ook maar niets Een zieke kat...waar ik mee naar de dokter wilde....het beestje moest overgeven en stond buiten zielig te wezen.... Zo staan we te praten...weg kat....en nog niet terug... En ja...het spreekuur van de dierenarts is voorbij... Dochter in tranen... Allemaal net even teveel...maar hoop dat het voor vandaag het laatste slechte moment is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 23:27
|
|
|
HANNAH810 schreef: | heb je ook aan stichting leergeld gedacht, leanne? die financieren bij een laag inkomen vaak de reisjes en schoolbijdragen
www.leergeld.nl
. |
Bedankt voor de tip! Helaas doet zijn gemeente niet mee........heel weinig gemeenten hier in het noorden,jammer.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM658
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 12:11
|
|
|
Shit, veel te laat om mn werk doordat er weer eens eimand voor de trein is gesprongen... Triest om er zo een eind aan te maken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 12:22
|
|
|
WILLEM658 schreef: | Shit, veel te laat om mn werk doordat er weer eens eimand voor de trein is gesprongen... Triest om er zo een eind aan te maken! |
Heel triest. Ik heb gehoord dat er wekelijks iemand op deze manier een eind aan zijn / haar leven maakt. Of dit aantal klopt weet ik niet, maar het strookt wel met de ervaring die ik heb tijdens het forensen. Schokkend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARLEEN194
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 12:23
|
|
|
WILLEM658 schreef: | Shit, veel te laat om mn werk doordat er weer eens eimand voor de trein is gesprongen... Triest om er zo een eind aan te maken! |
absoluut! laten we hopen dat hij op de goede plek zit nu!! dat is vooral belangrijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARLEEN194
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 12:39
|
|
|
absoluut! laten we hopen dat hij op de goede plek zit nu!! dat is vooral belangrijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 13:14
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Heel triest. Ik heb gehoord dat er wekelijks iemand op deze manier een eind aan zijn / haar leven maakt. Of dit aantal klopt weet ik niet, maar het strookt wel met de ervaring die ik heb tijdens het forensen. Schokkend. |
Ik las cijfers van ongeveer 200 mensen per jaar,4 per week dus Ik werkte vroeger op Licht en kracht in Assen(psychiatrie),dat lag pal aan de spoorlijn.......ze liepen er zo op.........bizar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 13:48
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik las cijfers van ongeveer 200 mensen per jaar,4 per week dus Ik werkte vroeger op Licht en kracht in Assen(psychiatrie),dat lag pal aan de spoorlijn.......ze liepen er zo op.........bizar |
JA het is helaas zo .... Het traject Wolfheze is er ook zoeen... Of ze springen daar van de brug of voor de trein...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 18:25
|
|
|
ERIKA129 schreef: | JA het is helaas zo .... Het traject Wolfheze is er ook zoeen... Of ze springen daar van de brug of voor de trein... |
ik forens ook en kom ook altijd langs een psychiatrisch centrum......ik denk dan altijd maar, ik heb vertraging maar wat zullen familieleden voor bericht thuis krijgen.....niet in verhouding tot de vertraging die je hebt en de moppers die je erover hebt.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 18:34
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | ik forens ook en kom ook altijd langs een psychiatrisch centrum......ik denk dan altijd maar, ik heb vertraging maar wat zullen familieleden voor bericht thuis krijgen.....niet in verhouding tot de vertraging die je hebt en de moppers die je erover hebt..... |
Klopt Willemijn ik denk ook altijd hoever moet je heen zijn om tot zo'n daad te komen!!! En je zal maar het bericht thuis krijgen!!
Maar dat neemt niet weg ook de trauma's die de machinisten oplopen doordat het gebeurt of de automobilisten voor wie het voor hun auto gebeurt.. Lijkt me enorm heftig..
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op donderdag 6 september 2012, 18:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 21:32
|
|
|
Wakker worden om 6.40 uur en dan weten dat je om 6.45 uur op je werk hoort te zijn. Dat ging dus nièt lukken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 11:48
|
|
|
Ik had gisteren mn kont nog niet op de fiets of de telefoon ging.........."ben je thuis?ik ga bij mijn man weg,ik kom er aan"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 12:26
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik had gisteren mn kont nog niet op de fiets of de telefoon ging.........."ben je thuis?ik ga bij mijn man weg,ik kom er aan" |
Ging jouw fietstocht niet...VOOR???
Ik kreeg een overlijdensbericht...even oud als mij... Gelukkig is haar verder lijden...bespaard gebleven.... Ze werd opgenomen...een week terug.... Toen sprak ze de woorden...""Maar ik kom terug hoor!!!""
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 12:32
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ging jouw fietstocht niet...VOOR???
Ik kreeg een overlijdensbericht...even oud als mij... Gelukkig is haar verder lijden...bespaard gebleven.... Ze werd opgenomen...een week terug.... Toen sprak ze de woorden...""Maar ik kom terug hoor!!!"" |
Zo hebben we allemaal wel wat he Zeeland? (ik citeer je even)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 12:43
|
|
|
hier lag gisteren een trouwkaart op de mat , van een nichtje . Of ik ook kom? Nou ja zeg , op een donderdagavond . Kon dat niet anders? Nog steeds niet in de gaten dat de volgende dag weer een gewone werkdag is waarbij ( als het goed is ) de wekker om 6.00 uur afgaat? Gelukkig bèn ik niet verplicht om er heen te gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 13:46
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Zo hebben we allemaal wel wat he Zeeland? (ik citeer je even) |
En laat jij dat nou mogen van mij!!!!!! Ter verduidelijking voor mensen....deze opmerking mag...want ik deed dat ook naar Willemijn!!!!
Wat gij niet wil dat u geschied...doet dat aan een ander WEL!!!!
(Dit nieuwe gezegde vandaag toegevoegd...)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 13:49
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | En laat jij dat nou mogen van mij!!!!!! Ter verduidelijking voor mensen....deze opmerking mag...want ik deed dat ook naar Willemijn!!!!
Wat gij niet wil dat u geschied...doet dat aan een ander WEL!!!!
(Dit nieuwe gezegde vandaag toegevoegd...) |
Fijn dat het mag......van jou........pfff ik ben 57 hoor.......ik bepaal zelf wel wat mag of niet........
En ik citeerde je alleen mag dat ook niet? Of mag je alleen uit de Bijbel citeren?
je hebt er zin in vandaag he?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 8 september 2012, 13:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 13:50
|
|
|
VISSER278 schreef: | hier lag gisteren een trouwkaart op de mat , van een nichtje . Of ik ook kom? Nou ja zeg , op een donderdagavond . Kon dat niet anders? Nog steeds niet in de gaten dat de volgende dag weer een gewone werkdag is waarbij ( als het goed is ) de wekker om 6.00 uur afgaat? Gelukkig bèn ik niet verplicht om er heen te gaan. |
Is wel gezellig Visser, heb jij nog geen seniorendagen?????? Anders kon je die vrijdag vrij nemen toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:26
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ging jouw fietstocht niet...VOOR???
|
Geintje zeker?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:54
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Zo hebben we allemaal wel wat he Zeeland? (ik citeer je even) | Zo, jij gaat over een grens zeg. Eerst klagen en janken dat Zeeland geen begrip voor je had in de chatbox. Zij vraagt oprecht vergeving en die weiger je te geven en nu krijg je de kans en je geeft haar een venijnige trap na. Bah, Wmijn, wat vind ik dit naar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:57
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zo, jij gaat over een grens zeg. Eerst klagen en janken dat Zeeland geen begrip voor je had in de chatbox. Zij vraagt oprecht vergeving en die weiger je te geven en nu krijg je de kans en je geeft haar een venijnige trap na. Bah, Wmijn, wat vind ik dit naar. |
Niet over zaken praten waar je niets van afweet Chatuliem of denkt af te weten..... Ligt allemaal veel genuanceerder..... Bah, Chatuliem, wat naar dat je zo oordeelt zonder de hoed en de rand te weten! Slechte bui of zo?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 9 september 2012, 00:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 01:00
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Niet over zaken praten waar je niets van afweet Chatuliem of denkt af te weten..... Ligt allemaal veel genuanceerder..... Bah, Chatuliem, wat naar dat je zo oordeelt zonder de hoed en de rand te weten! | Ik was erbij in de chatbox, Wmijn. Ik heb gelezen hoe jij denkt over vergeving. Ik heb de excuses gelezen die ze je geschreven heeft. Ik heb de hardheid gezien die jij getoond hebt tegen haar. En ik heb haar radeloosheid gezien, dat je haar maar niet wilde vergeven.....zeg mij niet, dat ik niet van deze dingen wist: je hebt je zeer asociaal tegenover haar gedragen en nu geef je haar opnieuw een sneer. Ook al denken wij misschien anders over Jezus of christen zijn, in onze beide definities is dit niet christelijk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 01:04
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik was erbij in de chatbox, Wmijn. Ik heb gelezen hoe jij denkt over vergeving. Ik heb de excuses gelezen die ze je geschreven heeft. Ik heb de hardheid gezien die jij getoond hebt tegen haar. En ik heb haar radeloosheid gezien, dat je haar maar niet wilde vergeven.....zeg mij niet, dat ik niet van deze dingen wist: je hebt je zeer asociaal tegenover haar gedragen en nu geef je haar opnieuw een sneer. Ook al denken wij misschien anders over Jezus of christen zijn, in onze beide definities is dit niet christelijk... |
Je raaskalt ....werkelijk waar....en fantaseert er ook nog bij.....ik spreek dat helemaal niet in een chatbox uit en zeker niet met anderen erbij.......dus spreek niet over zaken waar je geen weet van hebt is mijn advies..... Je wilt me gewoon naar beneden halen hier , erg eigenlijk....staat dat ook in de bijbel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 01:08
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je raaskalt ....werkelijk waar....en fantaseert er ook nog bij.....ik spreek dat helemaal niet in een chatbox uit en zeker niet met anderen erbij.......dus spreek niet over zaken waar je geen weet van hebt is mijn advies..... Je wilt me gewoon naar beneden halen hier , erg eigenlijk....staat dat ook in de bijbel? | Ik ben erbij geweest toen Zeeland die opmerking in de chatbox maakte. Ik vond het ook niet kunnen op dat moment. Ik heb ook je antwoorden gezien op het forum tegenover haar. Ik lieg niet, ik was erbij. Jij vond dat je haar niet hoefde te vergeven. Je voelde je te goed voor haar. Denk eens aan de gelijkenis van de schuldeisers. Staat ook in de Bijbel. Woorden van Jezus zelf. Is Hij niet degene die zei: dat als je een ander niet vergeeft, God jou ook niet zal vergeven? Ok het staat in de Bijbel, dus je leest het waarschijnlijk wat anders, maar het is wel bedoeld als voorbeeld voor ons leven. Ik haal je niet bewust naar beneden, ik spreek je aan op je gedrag en op de plek waar je dit gedrag tentoonspreidt.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 9 september 2012, 01:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 01:21
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je raaskalt ....werkelijk waar....en fantaseert er ook nog bij.....ik spreek dat helemaal niet in een chatbox uit en zeker niet met anderen erbij.......dus spreek niet over zaken waar je geen weet van hebt is mijn advies..... Je wilt me gewoon naar beneden halen hier , erg eigenlijk....staat dat ook in de bijbel? |
ja goeie vraag want jij kan het niet vinden he? dus moet Chatuliem het maar weer voor je doen?
|
|
Naar boven |
|
|