Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 12:08
|
|
|
LAURENS814 schreef: | Ah, ik zie dat je me probeert te beledigen. Een test misschien? Je 'hebt er geen woorden voor', en toch schrijf je nog vier zinnen met beledigingen. GOED BEZIG! |
voor jou heb ik geen goed woord over omdat jij de Almachtige Gos beledigd als ik jou was zou ik maar eens heel goed nagaan denken wat je gezegd heb en als ik je heb beledeigd kom je dr nog goed van af ik hoop voor jou dat God niet met je doet wat Hij in zn woord schrijft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURENS814
|
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 12:12
|
|
|
HANNAH810 schreef: | God wordt niet minder van het gedrag van mensen, dat is waar. maar waarom staat er in de bijbel de doodstraf op de zonden die je noemt, denk je, laurens? |
Waarom staat er volgens de Bijbel de doodstraf op homoseksueel gedrag? Of waarom staat de doodstraf op hekserij, Of waarom wordt een meisje dat geen maagd meer is ter dood gebracht al ze dat toch niet meer blijkt te zijn?
Tasten al deze zonden God aan in zijn persoon, of treffen deze zonden uiteindelijk alleen de zondaren zelf? Het kwaad uit je midden verwijderen, het kwaad uitroeien. Dat is wat denk ik de reden is. Door de kwaadaardigen van de aarde te verwijderen is er weer 'lucht' voor de rechvaardigen. Door te vloeken breng je een ander te val en door een ander ten val te brengen bezegel je je eigen ondergang.
Als ik met deze opmerkinen een 'varken' ben, zoals een enkeling hier op het forum claimt. Het zij zo.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURENS814
|
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 12:13
|
|
|
BRAZEEVEL772 schreef: | voor jou heb ik geen goed woord over omdat jij de Almachtige Gos beledigd als ik jou was zou ik maar eens heel goed nagaan denken wat je gezegd heb en als ik je heb beledeigd kom je dr nog goed van af ik hoop voor jou dat God niet met je doet wat Hij in zn woord schrijft |
En waarom heb ik God dan beledigd? Leg mij dat eens uit. Toon eens die christelijk naastenliefde, waar je zelf blijkbaar prat op gaat. Of wil jij soms geen mensen uit de 'duisternis' redden?
Laatst aangepast door
|
LAURENS814
|
op zondag 1 augustus 2010, 12:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 12:15
|
|
|
LAURENS814 schreef: | En waarom heb ik God dan beledigd. Leg mij dat eens uit. Toon eens die christelijk naastenliefde, waar je zelf blijkbaar prat op gaat. |
ik heb het niet over naaste liefde gehad en dat heb ik zeker niet voor een beest als jij bent en als je niet weet wat je fout hebt gedaan lees dan lees dan en herlees dan wat je schreef en verder acht ik jou geen woord meer waardig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURENS814
|
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 12:20
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Ik vind het vreselijk erg als er gevloekt wordt, en spreek de mensen ook meestal erover op aan.
Spreekt vrijmoedig over GOD, maar misbruik ZIJN naam nooit! |
Ja, zo iets bedoel ik ook!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 12:23
|
|
|
LAURENS814 schreef: | Ja, zo iets bedoel ik ook! |
Sorry, nu kan ik je niet meer volgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURENS814
|
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 12:24
|
|
|
VISSER278 schreef: | Goeiedag zeg. Ik weet niet wat voor bijbel jij er op na houd maar de mijne leert wel heel wat anders.
Leviticus 24: 16 En wie den Naam des Heeren gelasterd zal hebben zal zekerlijk gedood worden, de ganse vergadering zal hem zeker stenigen.
HC Zondag 36 vr 100 : het antwoord luidt: want er is geen groter zonde , noch die God meer vertoornt, dan de lastering Zijns Naams ; waarom Hij die ook met den dood te straffen bevolen heeft. |
Ik ontken ook niet dat er een doodstraf stond op het lasteren van Gods naam. Dat is overduidelijk. Waar ik wel moeite mee heb is dat sommige mensen van mening zijn dat God in zijn persoon/ego gekwetst kan worden als anderen zijn naam lasteren. Dat de doodstraf wordt gegeven is denk ik omdat mensen door de laster van een ander op het verkeerde pad gezet worden. Hierdoor kan die ander ook gaan zondigen en zich afkeren van God. En, daar is God het meest boos over, denk ik. Een ander ten val brengen is een ernstige zonde, maar alleen als dit bewust gebeurt en met vol verstand.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURENS814
|
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 12:28
|
|
|
BRAZEEVEL772 schreef: | ik heb het niet over naaste liefde gehad en dat heb ik zeker niet voor een beest als jij bent en als je niet weet wat je fout hebt gedaan lees dan lees dan en herlees dan wat je schreef en verder acht ik jou geen woord meer waardig |
Dus volgens jou ben ik een beest. Een beetje de anti-christ ofzo? Wat ben ik trouwens blij dat jij mij geen woord meer waardig acht! Veel plezier nog hier op christianmatch.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURENS814
|
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 12:38
|
|
|
VISSER278 schreef: | Sorry, nu kan ik je niet meer volgen. |
Tja, daar heb ik wel vaker last van.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 12:57
|
|
|
LAURENS814 schreef: | Tja, daar heb ik wel vaker last van. |
ontopic dan maar weer??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 13:55
|
|
|
Ging dit topic niet over sex voor het huwelijk?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIK390
|
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 20:11
|
|
|
ZIVAATJE309 schreef: | Ging dit topic niet over sex voor het huwelijk? |
dat was wel de in zet volgens mij maar zie ook nog geen mening van jou er tussen laat het horen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIK546
|
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 21:44
|
|
|
Er staat in de Bijbel: gij zult niet oordelen.
Er staat ook wie zonder zonde is werpen de 1e.steen
En heb naaste lief als jezelf. Kan je dat niet heb je jezelf ook niet lief.
misschien een paar punten om goed over na.te denken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 21:50
|
|
|
ERIK546 schreef: | Er staat in de Bijbel: gij zult niet oordelen.
misschien een paar punten om goed over na.te denken. |
Eh......hoe bedoel je dit tov, het topic sex voor het huwelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIK546
|
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 06:41
|
|
|
Lees ff reacties hierboven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 08:32
|
|
|
LAURENS814 schreef: | Waarom staat er volgens de Bijbel de doodstraf op homoseksueel gedrag? Of waarom staat de doodstraf op hekserij, Of waarom wordt een meisje dat geen maagd meer is ter dood gebracht al ze dat toch niet meer blijkt te zijn?
Tasten al deze zonden God aan in zijn persoon, of treffen deze zonden uiteindelijk alleen de zondaren zelf? Het kwaad uit je midden verwijderen, het kwaad uitroeien. Dat is wat denk ik de reden is. Door de kwaadaardigen van de aarde te verwijderen is er weer 'lucht' voor de rechvaardigen. Door te vloeken breng je een ander te val en door een ander ten val te brengen bezegel je je eigen ondergang.
Als ik met deze opmerkinen een 'varken' ben, zoals een enkeling hier op het forum claimt. Het zij zo. |
je bent geen varken laurens, en niemand heeft het recht je te beledigen. maar het is wel zo, dat God Heer van hemel en aarde is, en ook wel de Heilige wordt genoemd. persoonlijk komt je stijl van schrijven op me over alsof je God ziet als een "ding" in plaats van de grote Heilige Almachtige Alwetende God. waarom God de doodstraf heeft ingesteld? ik weet het niet; wat ik me voor zou kunnen stellen, is dat Hij als grote God, Heer van de hemelse engelenmachten, Schepper van de hemel en de aarde, zich misschien niet laat beledigen door kleine mensjes die van Hem afhankelijk zijn? er staat ergens in Jesaja, dat wij minder zijn dan een stofje aan een weegschaal en een druppeltje aan de emmer; en toch ziet God ons als zo enorm waardevol, dat Hij Zijn eigen Zoon voor ons overgegeven heeft, om ons van onze zelfverdiende straf te verlossen. God vraagt van ons, om naar Zijn maatstaven te leven, en dat recht heeft Hij. en Hij heeft ook het recht, mochten we dat niet doen, om daar concequenties aan te verbinden; maar liever heeft Hij, dat we naar Hem toekomen, in onze gebeden, en ons leven aan Hem toewijden. ik hoop dat ik een beetje duidelijk neer heb kunnen zetten hoe ik je mening ervaar, en misschien begrijp je nu beter de emotionele reacties van de brazeevel?
en is het je zowiezo als eens opgevallen dat God zich laat kennen als een God met emoties?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 2 augustus 2010, 08:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:08
|
|
|
ERIK546 schreef: | Er staat in de Bijbel: gij zult niet oordelen.
misschien een paar punten om goed over na.te denken. |
lekker makkelijk... haal je dan ook even de teksten aan waar er staat dat we elkaar (in liefde) moeten vermanen? en hoe paulus in 1 cor 5 en ook in titus zegt dat mensen die blijven zondigen na vermaningen uit de gemeente dienen worden te gezet? en dat JEZUS vlak na jou quote zei; ga heen, en ZONDIG NIET MEER?
petrus zegt dat we vrij zijn, maar die vrijheid niet mogen misbruiken. zo waren er christenen in paulus gemeente die zeiden we zijn vrij van de zonde we kunnen doen wat we willen, alles is genade!
waarom paulus schreef:
rom 6:
1 Wat zullen wij dan zeggen? Mogen wij bij de zonde blijven, opdat de genade toeneme? 2 Volstrekt niet! Immers, hoe zullen wij, die der zonde gestorven zijn, daarin nog leven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 12:45
|
|
|
ERIK390 schreef: | dat was wel de in zet volgens mij maar zie ook nog geen mening van jou er tussen laat het horen | He Eric welkom op het forum
En je hebt gelijk, ik heb mijn mening nog niet gegeven. Imke heeft eerder op dit topic dit al heel goed verwoord. Ik denk dat het in een huwelijk thuis hoort. God heeft deze regels gegeven. Dit deed Hij niet zomaar. Hij gaf dit o.a. om ons te beschermen. Als moeder van een heel stel kinderen kan ik dit goed begrijpen en heb geprobeerd hen ook op deze manier op te voeden. En ja dan moet je zelf ook het goede voorbeeld geven. Maar ik kan me ook best voorstellen dat het toch en heel ander verhaal is als je na een scheiding nogmaals een relatie krijgt. Lijkt me wel moeilijker om je er aan te houden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 13:15
|
|
|
Quote Zivaatje: Maar ik kan me ook best voorstellen dat het toch en heel ander verhaal is als je na een scheiding nogmaals een relatie krijgt. Lijkt me wel moeilijker om je er aan te houden
Zeker als een nieuwe partner niet mag trouwen van de kerk, omdat zijn ex, van 20 jaar geleden op dit moment geen partner heeft....
Dát is dan de reden...(zucht........)
Dan maar latten he ;)
Groetjes,
Shanita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 13:42
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Quote Zivaatje: Maar ik kan me ook best voorstellen dat het toch en heel ander verhaal is als je na een scheiding nogmaals een relatie krijgt. Lijkt me wel moeilijker om je er aan te houden
Zeker als een nieuwe partner niet mag trouwen van de kerk, omdat zijn ex, van 20 jaar geleden op dit moment geen partner heeft....
Dan maar latten he ;)
Groetjes,
Shanita |
Ja maar voor de burgelijke stand mag hij gewoon wel trouwen toch? Maar is ind. wel moeilijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 13:50
|
|
|
ZIVAATJE309 schreef: | Ja maar voor de burgelijke stand mag hij gewoon wel trouwen toch? Maar is ind. wel moeilijk |
Is moeilijk.
Maar ja, ik heb ff besloten me daar niet teveel van aan te trekken. Omdat ik ook nog veel andere belangrijke zaken heb, waar ik aan denk enzo.
En God ziet het hart aan, duszzzz.....!
En wat ook moeilijk is, dat is als je 350 km van elkaar verwijderd woont. Ja, ieder heeft dan ze eigen leven en je kan niet ff komen buurten en dan na een tijdje weer weggaan.
Duszzz..dan is de optie gewoon latten.
Snappie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 18:29
|
|
|
[ quote = SHANITA130 ] Is moeilijk .
MAAR JA, IK Heb ff Besloten me daar niet teveel van te trekken Aan . Omdat IK OOK Nog Veel Andere belangrijke Zaken Hebreeën , waar IK Aan Denk enzo .
En rechts ziet God Aan Het Hart , duszzzz .....!
En OOK Wat is moeilijk , DAT ALS JE is 350 km verwijderd van Elkaar woont . Ja , ieder heeft Dan Ze Eigen Leven en JE Kan niet ff buurten en Komen Dan NA EEN tijdje Weer weggaan .
Duszzz .. Dan is de Optie Gewoon Latten .
Snappie ? [/ quote]
7500 kilometr is ook ver he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 18:51
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Quote Zivaatje: Maar ik kan me ook best voorstellen dat het toch en heel ander verhaal is als je na een scheiding nogmaals een relatie krijgt. Lijkt me wel moeilijker om je er aan te houden
Dan maar latten he ;)
Groetjes,
Shanita | of bij een andere kerk trouwen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 18:53
|
|
|
Eigenlijk is het diep treurig. Wat is er met ons aan de hand, dat dit topic zoveel verschillende meningen geeft. En eigenlijk maakt het helemaal niet uit wat de ander denkt, want iedereen doet toch wat ie wil........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURENS814
|
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 18:57
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eigenlijk is het diep treurig. Wat is er met ons aan de hand, dat dit topic zoveel verschillende meningen geeft. En eigenlijk maakt het helemaal niet uit wat de ander denkt, want iedereen doet toch wat ie wil........ |
Dat komt misschien omdat Nederland geen echte Godsvruchtige koning meer heeft? Tja, dan weet je wat er gaat gebeuren: Iedereen doet wat in zjn eigen ogen goed is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 19:17
|
|
|
LAURENS814 schreef: | Dat komt misschien omdat Nederland geen echte Godsvruchtige koning meer heeft? Tja, dan weet je wat er gaat gebeuren: Iedereen doet wat in zjn eigen ogen goed is. | Dat is wel erg vergezocht hoor. het is omdat de Kerk verward geraakt is in haar boodschap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:34
|
|
|
BRAZEEVEL772 schreef: | [ quote = SHANITA130 ] Is moeilijk .
MAAR JA, IK Heb ff Besloten me daar niet teveel van te trekken Aan . Omdat IK OOK Nog Veel Andere belangrijke Zaken Hebreeën , waar IK Aan Denk enzo .
En rechts ziet God Aan Het Hart , duszzzz .....!
En OOK Wat is moeilijk , DAT ALS JE is 350 km verwijderd van Elkaar woont . Ja , ieder heeft Dan Ze Eigen Leven en JE Kan niet ff buurten en Komen Dan NA EEN tijdje Weer weggaan .
Duszzz .. Dan is de Optie Gewoon Latten .
Snappie ? [/ quote]
7500 kilometr is ook ver he |
Hai!
Quote: 7500 kilometr is ook ver he
Zeker, net weer terug van heen
;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:37
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dat is wel erg vergezocht hoor. het is omdat de Kerk verward geraakt is in haar boodschap |
de kerk blijft bij haar principes, maar de tijden zijn veranderd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 21:05
|
|
|
MARISKA601 schreef: | de kerk blijft bij haar principes, maar de tijden zijn veranderd. |
het gaat niet om de kerk en hun interpretatie, maar de Schrift zelf!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 21:07
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | of bij een andere kerk trouwen |
Hai,
Kijk het probleem is deze: waar ik woon, daar ga ik naar de Gereformeerd Vrijgemaakte.
Daar doe ik niet mee aan het avondmaal, want ik heb daar geen belijdenis gedaan.
En dat komt weer zo: Ik ben als baby gedoopt in de Katholieke kerk, nou geld die doop wél bij de Vrijgemaakten.
Alleen, voordat ik naar de vrijgemaakten ging, ging ik naar de Evangelische kerk.
En daar heb ik mij over laten dopen....
En..ik blijf niet aan de gang, want die volwassendoop geld weer níet bij de Vrijgemaakten.
Duszz...ik voel mij wel heel erg thuis hoor, bij de Vrijgemaakten, komt daar al 10 jaar.
En iedereen daaro weet van waarom ik niet aan dat avondmaal meedoe, gewoon omdat ik geen belijdenis wil doen.....en waarom niet.
Duszzz...niemand kijkt daar vreemd op als ik niet aan het avondmaal ga, snappie? en ik heb d'r zelf ook geen moeite mee. Omdat ik zelf dus ook de reden weet, en dan ben ik wel gewoon in die kerk, en hoef ik niet op te staan, kan ik lekker blijven zitten;)
Alleen, da's wel weer een voorwaarde om te kunnen trouwen in die kerk. En mijn 'relatie' is ook als volwassen gedoopt, duszz, dat geld weer niet bij de Vrijgemaakten, dusz....dan maar niet voorlopig.
En..bij de Vrijgemaakten hebben ze er weer geen probleem mee, dat ik samenwoon.....
Groet,
Shanita
|
|
Naar boven |
|
|