ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 97 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 13:57

ZINGA672 schreef:
Hi Eva, dat boek ken ik maar dat gaat toch niet over sex Smiley die vol vragen zit

(Is overigens wel een héél goed boek.)

GrZing!

Neeee, niet over seks, maar andere dingen en ook kun je daar seks onder noemen, daarin kun je je ook krampachtig vast houden,
maar dat komt ook door de leer van de kerken.
Neem nou de Evangelische gemeente......geen seks voor het huwelijk hoor, maar zondagsheiliging kennen ze niet, sorry Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 14:00

EVA685 schreef:
Neeee, niet over seks, maar andere dingen en ook kun je daar seks onder noemen, daarin kun je je ook krampachtig vast houden,
Neem nou de Evangelische gemeente......geen seks voor het huwelijk hoor, maar zondagsheiliging kennen ze niet, sorry Smiley die vol vragen zit

't is maar even wat je onder 'zondagsheiliging' verstaat, de een vindt dat je de hele dag niks mag, de ander vindt dat je op zondag best mag genieten van de natuur.

maar da's misschien een mooi onderwerp voor een nieuw topic: 'hoe vul ik de zondag in?'
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 14:04

GRIFFIN748 schreef:
't is maar even wat je onder 'zondagsheiliging' verstaat, de een vindt dat je de hele dag niks mag, de ander vindt dat je op zondag best mag genieten van de natuur.

maar da's misschien een mooi onderwerp voor een nieuw topic: 'hoe vul ik de zondag in?'

Mooi nieuw topic, open jij het? Knipoog smiley

Van de natuur genieten mag zeker, ZIJN Schepping, maar een terrasje
pakken, een pretpark of de was op zondag Smiley die vol vragen zit
Er is trouwens ergens een Christelijk pretpark geopent, dacht Belgiè.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 14:07

THOMAS968 schreef:
Eva,

Ik heb begrepen dat je nog iemand gevonden hebt. Denk je nou werkelijk dat God naar je kijkt als een ouderling van een bevindelijke kerk in de bijbelbelt? Welnee. God glimlacht wijs en is blij dat je iemand gevonden hebt en in liefde bemint. Daarmee doe je niemand kwaad en zeker jezelf niet. Er is niets mis mee en hou maar eens op met dat rare schuldgevoel. Lust is ingebouwd in de schepping en daar is niks mis mee, ook niet in in jouw situatie. Voel je gezegend als je op je 62e nog iemand vindt, waarbij je liefde voelt en elkaar dus wilt beminnen.

Thomas, meer van een God van liefde en een wijze, milde glimlach... en een God die graag mensen gelukkig ziet.

Dank je Thomas, inmiddels hebben we al gemaild Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 14:15

ANNETTE792 schreef:
Ben je dan jezelf niet een beetje voor de gek aan het houden en wegen zoeken om je eigen fouten goed te praten? Ik heb van christenen al de meest vreemde dingen gehoord die dan wel zouden mogen en niet onder sex zouden vallen, t kwam er op neer: zolang je geen sex hebt waarbij kinderen verwekt zouden kunnen worden kan alles.

Maar wees nu eens eerlijk.....seksueel liefkozen....als het niet met seks te maken had kwam het woord seks er niet in voor toch?
Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat hij wel en niet vind kunnen hoor, ik ben ook niet als maagd getrouwd, ik weet dat het anders in de bijbel staat en dat ik me er bewust niet aan gehouden heb.
Maar seks is seks, beken dan eerlijk naar jezelf toe dat het je niet lukt je aan dat gebod te houden, om wat voor reden dan ook, en ga geen smoesjes verzinnen waarom sommige vormen van seks wel zouden mogen.

Heb je inmiddels al gemaild Annette Knipoog smiley
Bedankt! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 07:45

Ook wel mooi ( naast het feit dat het eigenlijk geen onderwerp is voor een grote groep ) dat wij allemaal er een andere mening op na houden over dit - gevoelige- onderwerp.
En dat dit met respect behandeld wordt!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 09:12

CARIN303 schreef:
Ook wel mooi ( naast het feit dat het eigenlijk geen onderwerp is voor een grote groep ) dat wij allemaal er een andere mening op na houden over dit - gevoelige- onderwerp.
En dat dit met respect behandeld wordt!

ehm..........er is een paar dagen geleden nog de bezem doorgehaald dacht ik???
maar inderdaad kan het wel leerzaam zijn om de mening van anderen eens te lezen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 09:23

EVA685 schreef:
Ergens in de Bijbel staan wel verhalen, over die sliep met die enz.
Ik zeg het liever niet, maar 1 van m.n dochters zegt.....de Bijbel is èèn pot incest Twijfelende smiley
Ik heb eerder aangegeven dat seksualiteit buiiten het huwelijk om nooit wordt goedgekeurd, natuurlijk komt het er wel voor.....
En wat je dochter zegt, is natuurlijk grote onzin. Er komen wel verhalen van incest voor, maar niet in die mate als dat zij doet voorstellen.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 09:32

nouuuuuuuuuu, chatuliem....... Smiley die vol vragen zit
ik kan je anders genoeg plaatsen aanwijzen, waar het er wat minder keurigjes aan toegaat, en ik denk dat jij die schriftgedeelten ook zo aan kunt wijzen!!
dus in die zin heeft eva's dochter gewoon gelijk; er is geen nieuws onder de zon.
maar eva; dat die verhalen in de bijbel staan, nemen de moraal van het verhaal niet weg, he?
juist omdat het een moeilijk punt is, worden er in de bijbel zoveel duidelijke richtlijnen gegeven, denk ik.

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 30 juli 2010, 10:51
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 10:22

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb eerder aangegeven dat seksualiteit buiiten het huwelijk om nooit wordt goedgekeurd, natuurlijk komt het er wel voor.....
En wat je dochter zegt, is natuurlijk grote onzin. Er komen wel verhalen van incest voor, maar niet in die mate als dat zij doet voorstellen.

Deze laatste zin slaat alles. Werkelijk waar....

Boze smiley

Ongelofelijk.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 30 juli 2010, 10:23
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 12:28

CHATULIEM619 schreef:

Boze smiley

Ongelofelijk.

Mijne excuses, ik heb het weer eens verkeerd begrepen.
Het gaat hiero over de bijbel. Incest is natuurlijk héél iets anders als seksueel kindermishandeling hoe dat tegenwoordig voorkomt.

Ik had het even verkeerd begrepen, ik dacht dat het een reactie was op en andere posting.
Ja, dat heb je met zoveel postings he Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 17:18

SHANITA130 schreef:
CHATULIEM619 schreef:

Boze smiley

Ongelofelijk.

Mijne excuses, ik heb het weer eens verkeerd begrepen.
Het gaat hiero over de bijbel. Incest is natuurlijk héél iets anders als seksueel kindermishandeling hoe dat tegenwoordig voorkomt.

Ik had het even verkeerd begrepen, ik dacht dat het een reactie was op en andere posting.
Ja, dat heb je met zoveel postings he Verlegen lachende smiley

Vind je het niet erg lastig dat je op deze manier wel heel vaak je excuses moet aanbieden Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 18:14

CROSSROAD317 schreef:
Vind je het niet erg lastig dat je op deze manier wel heel vaak je excuses moet aanbieden Smiley die vol vragen zit

Ga eens af Drent,je gaat offtopic Boze smiley
Weten we jouw mening over seks voor het huwelijk al? Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 20:55

CROSSROAD317 schreef:

Lastig????

Waarom???

Alsik zelf nu vind dat ik even een posting helemaal verkeerd heb opgevat?
En ook zo heb gereageerd?

Ik denk dat je/ik zeker met deze gevoelige onderwerpen iemand niet vals kan beschuldigen door een posting verkeerd te lezen, en te verwarren met een reaktie op een heel ander posting.

Dusz...zo vaak vind ik dat niet hoor.

En wat ís er mis, met voor excuses als ik het meen?

Fijne Avond!
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 20:59

EVA685 schreef:

Zou je dit misschien uit kunnen leggen want ik probeer wel zeker de zondagsheiliging te doen.
Sjalom
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 22:51

MARTIN695 schreef:
Zou je dit misschien uit kunnen leggen want ik probeer wel zeker de zondagsheiliging te doen.
Sjalom
Martin

Een terrasje pakken op zondag of naar een zwembad enz. zal ik niet gauw doen Martin.
Naar boven

Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 23:06

MARIANNE378 schreef:
Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk.
En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan?
Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God?
Ik heb namelijk pas een boekje gelezen over Sex voor het huwelijk.
Waarom het eigenlijk binnen het huwelijk hoort.
Het boek is zeer aan te raden mocht je er nieuwsgierig naar zijn wat over in de bijbel staat.
Ook staat in dit boekje over zelfbevrediging. Ook wil ik weten hoe jullie daar over denken.

Waarom seks voor het huwelijk? Omdat het lekker is!
Zo moeilijk is dat niet. Toch?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 23:11

LAURENS814 schreef:
Waarom seks voor het huwelijk? Omdat het lekker is!
Zo moeilijk is dat niet. Toch?

Dus je doet het alleen voor het lekkere....in een ander topic zei jij dat sex iets hemels is, als je het alleen voor het lekkere doet en niet uit liefde kwets je de hemel.
Naar boven

Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 23:55

MARIO216 schreef:
Dus je doet het alleen voor het lekkere....in een ander topic zei jij dat sex iets hemels is, als je het alleen voor het lekkere doet en niet uit liefde kwets je de hemel.

Neem niet alles serieus wat ik zeg. Doe ik ook niet Knipoog smiley

De hemel 'kwetsen' lijkt mij overigens onmogelijk.
De hemel is niet een ding dat op zich zelf staat. De hemel is de hemel omdat God er 'woont'.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:38

LAURENS814 schreef:
Neem niet alles serieus wat ik zeg. Doe ik ook niet Knipoog smiley

De hemel 'kwetsen' lijkt mij overigens onmogelijk.
De hemel is niet een ding dat op zich zelf staat. De hemel is de hemel omdat God er 'woont'.

Dus vloeken is niet de hemel kwetsen Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 16:31

MARIO216 schreef:
Dus vloeken is niet de hemel kwetsen Boze smiley

Nee, vloeken is jezelf kwetsen. God deert het niet, zijn heiligheid zal er immers niet minder om worden. Als je vloekt is dat een teken dat je nog niet heilig en volmaakt bent. Als je dat beseft dan kan de vloek zelfs een zegen worden, omdat het een teken is dat je nog aan jezelf moet werken.
Direct vergeving vragen aan God lijkt mij dan ook gepast. Want zoals het spreekwoord zegt: berouw komt na de zonde.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 17:07

LAURENS814 schreef:
Nee, vloeken is jezelf kwetsen. God deert het niet, zijn heiligheid zal er immers niet minder om worden. Als je vloekt is dat een teken dat je nog niet heilig en volmaakt bent. Als je dat beseft dan kan de vloek zelfs een zegen worden, omdat het een teken is dat je nog aan jezelf moet werken.
Direct vergeving vragen aan God lijkt mij dan ook gepast. Want zoals het spreekwoord zegt: berouw komt na de zonde.

*krabt zichzelf even op het hoofd*

Vloeken deert God niet Smiley die vol vragen zit
Dus dat er expliciet in de bijbel vermeld staat dat we Zijn naam niet ijdel dienen te gebruiken is gewoon pagina-vulling?

"Gij zult bij mijn naam niet vals zweren en zo de naam van uw God ontheiligen: Ik ben de HERE"
(Leviticus 19:12)

"Gij zult de naam van de HERE, uw God, niet ijdel gebruiken, want de HERE zal niet onschuldig houden wie zijn naam ijdel gebruikt"
(Exodus 20:7)

Ik geloof toch niet helemaal dat het God niet deert hoor...maar misschien sla ik de plank ff mis Twijfelende smiley

Tess, ff offtopic...dat weer wel!

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zaterdag 31 juli 2010, 17:09
Naar boven

Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 22:11

TESSYBEAR731 schreef:
*krabt zichzelf even op het hoofd*

Vloeken deert God niet Smiley die vol vragen zit
Dus dat er expliciet in de bijbel vermeld staat dat we Zijn naam niet ijdel dienen te gebruiken is gewoon pagina-vulling?

"Gij zult bij mijn naam niet vals zweren en zo de naam van uw God ontheiligen: Ik ben de HERE"
(Leviticus 19:12)

"Gij zult de naam van de HERE, uw God, niet ijdel gebruiken, want de HERE zal niet onschuldig houden wie zijn naam ijdel gebruikt"
(Exodus 20:7)

Ik geloof toch niet helemaal dat het God niet deert hoor...maar misschien sla ik de plank ff mis Twijfelende smiley

Tess, ff offtopic...dat weer wel!

Denk je dat God zich in zijn ego voelt aangetast als wij vloeken? Is hij dan zo'n egoist dat hij iedereen die niet naar zijn pijpen danst het liefste meteen in zijn persoonlijke eeuwige vuuroven wil gooien? Als dat zo zou zijn, dan verwerp ik deze 'god' meteen en wens hem alle vloeken der aarde toe.
Maar natuurlijk is God niet zo! Wie vloekt zet zich vrijwillig af tegen al wat goed en zuiver is, en trekt uiteindelijk aan het langste eind. Je graaft een kuil voor jezelf. Wie Gods naam verwenst heeft daar uiteindelijk alleen zelf het meeste last van.

Daarnaast kun je Gods naam of vele manieren ontheiligen, een vloek uitspreken is daar slechts een voorbeeld van. Je kunt bijvoorbeeld ook in naam van God kleine kinderen verkrachten of mensen in de gaskamers laten omkomen. Allemaal ellende dat de Heer van Hemel en Aarde een slechte naam bezorgt, waardoor mensen zich van God willen afkeren en zich afsluiten voor de verlossing en genade.
Ik denk dat de reden waarom we God niet mogen vervloeken (op welke manier dan ook) in eerste instantie bedoelt is om andere mensen niet voor het hoofd te stoten. God zelf zal er niet minder heilig door worden, mensen misschien wel.

Laatst aangepast door
LAURENS814
op zaterdag 31 juli 2010, 22:19
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 22:36

EVA685 schreef:
Een terrasje pakken op zondag of naar een zwembad enz. zal ik niet gauw doen Martin.

Nee dan begrijpen we elkaar .
Sjalom
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 09:00

IK HEB HIER GEEN WOORDEN VOOR
ZO GROF HEB IK HET HIER OP CM NOG NIET GELEZEN
ZE MOETEN JOU HIER DIREKT VAN CM VERWIJDEREN
JE BENT NOG ERGER DAN DE VARKENS

LAURENS814 schreef:
Denk je dat God zich in zijn ego voelt aangetast als wij vloeken? Is hij dan zo'n egoist dat hij iedereen die niet naar zijn pijpen danst het liefste meteen in zijn persoonlijke eeuwige vuuroven wil gooien? Als dat zo zou zijn, dan verwerp ik deze 'god' meteen en wens hem alle vloeken der aarde toe.
Maar natuurlijk is God niet zo! Wie vloekt zet zich vrijwillig af tegen al wat goed en zuiver is, en trekt uiteindelijk aan het langste eind. Je graaft een kuil voor jezelf. Wie Gods naam verwenst heeft daar uiteindelijk alleen zelf het meeste last van.

Daarnaast kun je Gods naam of vele manieren ontheiligen, een vloek uitspreken is daar slechts een voorbeeld van. Je kunt bijvoorbeeld ook in naam van God kleine kinderen verkrachten of mensen in de gaskamers laten omkomen. Allemaal ellende dat de Heer van Hemel en Aarde een slechte naam bezorgt, waardoor mensen zich van God willen afkeren en zich afsluiten voor de verlossing en genade.
Ik denk dat de reden waarom we God niet mogen vervloeken (op welke manier dan ook) in eerste instantie bedoelt is om andere mensen niet voor het hoofd te stoten. God zelf zal er niet minder heilig door worden, mensen misschien wel.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 09:29

LAURENS814 schreef:

Ik vind het vreselijk erg als er gevloekt wordt,
en spreek de mensen ook meestal erover op aan.

Spreekt vrijmoedig over GOD,
maar misbruik ZIJN naam nooit!

Laatst aangepast door
CARIEN982
op zondag 1 augustus 2010, 09:30
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 10:00

LAURENS814 schreef:

Ik heb in de afgelopen tijd al heel wat "vreemde" postings van je gelezen, maar deze vind ik echt ronduit naïef...

Als jij mij ergens voor uitmaakt...word ik daar dan minder van?
Nee! Je kunt me uitmaken voor wat je wilt, dat jij dat vind betekent echt niet automatisch dat ik dat ook ben. Ik ontleen mijn identiteit niet aan jouw mening over mij...Maar dat betekent niet dat het geen pijn kan doen, want dat doet het wel degelijk! En het betekent al helemaal niet dat ik je er niet op zal aanspreken.
Natuurlijk is God niet aangetast in Zijn heiligheid als we Zijn naam ijdel gebruiken, maar Hij waardeert het echt niet hoor...en zal dat zeker duidelijk maken!
En wat al die andere dingen betreft die je kunt doen om Zijn naam te ontheiligen...ik denk niet dat God zo egoïstisch is om zich dan enkel druk te maken om Zijn goede naam! En dat weet je zelf ook best wel!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 11:32

LAURENS814 schreef:

God wordt niet minder van het gedrag van mensen, dat is waar.
maar waarom staat er in de bijbel de doodstraf op de zonden die je noemt, denk je, laurens?

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 1 augustus 2010, 11:33
Naar boven

Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 12:01

BRAZEEVEL772 schreef:
IK HEB HIER GEEN WOORDEN VOOR
ZO GROF HEB IK HET HIER OP CM NOG NIET GELEZEN
ZE MOETEN JOU HIER DIREKT VAN CM VERWIJDEREN
JE BENT NOG ERGER DAN DE VARKENS

Ah, ik zie dat je me probeert te beledigen. Een test misschien?
Je 'hebt er geen woorden voor', en toch schrijf je nog vier zinnen met beledigingen. GOED BEZIG!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 12:03

LAURENS814 schreef:

Goeiedag zeg.
Ik weet niet wat voor bijbel jij er op na houd maar de mijne leert wel heel wat anders.

Leviticus 24: 16
En wie den Naam des Heeren gelasterd zal hebben zal zekerlijk gedood worden, de ganse vergadering zal hem zeker stenigen.

HC Zondag 36 vr 100 : het antwoord luidt: want er is geen groter zonde , noch die God meer vertoornt, dan de lastering Zijns Naams ; waarom Hij die ook met den dood te straffen bevolen heeft.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 97 Volgende
Pagina 17 van 97