Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 06:41
|
|
|
BERT168 schreef: | wat een vreemde reactie is dit weer? brengt JZ mensen in trance? welke definietie heb jij daar dan bij? en waar haal jij die informatie vandaan dat mensen een hoop geld moet neertellen als ze genezen willen worden? ik ken mensen persoonlijk die genezen zijn bij JZ en die gaven slechts een kleine bijdrage in de collectezak,dus hoezo veel geld neertellen?
de info die jij hebt is gewoon roddel info,van mensen die JZ onderuit willen halen zonder objectief te zijn. wel vreemd dat JZ dit al 50 jaar doet,en dat hij nog steeds die genezingsdiensten leidt? dan had hij allang door de mand moeten vallen zoals bv Frank Ouweneel toch? als het al 50 jaar allemaal ingehuurde acteurs zijn dan houden ze het wel lang vol he?
om even op yoga terug te komen...
ik vind het erg dat zo'n dwaalleer als yoga hier niet wordt uitgefilterd door de redactie,er lijkt hier maar één eis te zijn op cm,en dat is dat je je een beetje gedraagt,dat je lief ,leuk en aardig bent voor anderen bent en dat je elke religie accepteerd die hier opduikt op CM.
we leven in de eindtijd en dat is hieraan duidelijk zichtbaar,de bijbel noemt dit ook wel de 'geest van de antichrist'. het is een kenmerk van deze tijd dat het fundament van het christendom steeds verder ondermijnd zal worden. belangrijk is dat we de basis juist overeind houden,dat we alleen door Jezus behouden kunnen worden.
2 tim 4 zegt hier iets over:
Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, 4 dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren. 5 Blijf gij echter nuchter onder alles, aanvaard het lijden, doe het werk van een evangelist, verricht uw dienst ten volle. |
( Hebt u naaste lief, gelijk uzelfe. ) En als gij staat, ziet toe dat u niet valle.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 09:52
|
|
|
SVEN797 schreef: | ( Hebt u naaste lief, gelijk uzelfe. ) En als gij staat, ziet toe dat u niet valle. | Het is nogal moeilijk een virtuele naaste lief te hebben. Dan kom je al gauw op het gebied van alleen aardig zijn tegen elkaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 11:06
|
|
|
Ik heb met verbazing dit topic gelezen.Er kwamen zoekende mensen voorbij,mensen die antwoorden zoeken/zochten voor problemen in de wereld,hoe om te gaan met de wereld om ons heen,hoe in het geloof te staan maar blijkbaar is daar op CM geen plaats voor.........ik lees woorden als "uitfilteren",ik krijg daar de kriebels van,is dat wat een christen doet?Uitfilteren wat je niet aanstaat en zo mogelijk die persoon verwijderen naar een plek buiten CM waar je geen last meer van ze hebt? Is dat de les die in de Bijbel staat?Is dat hoe we omgaan met mensen die anders denken dan wij zelf?Dan komen die getuigenissen niet bepaald positief over......
Ik ben blij dat CM dit topic open laat,met alle tegengeluiden ook al staan die woorden niet iedereen aan.Ik had wel meer wijsheid verwacht van sommige mensen,de bok op de bekende haverkist kwam regelmatig voorbij,jammer.
Een beetje desem maakt het hele deeg zuur,ik ben bang dat de harde woorden zo over komen bij iemand die zoekende is.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 12:30
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb met verbazing dit topic gelezen.Er kwamen zoekende mensen voorbij,mensen die antwoorden zoeken/zochten voor problemen in de wereld,hoe om te gaan met de wereld om ons heen,hoe in het geloof te staan maar blijkbaar is daar op CM geen plaats voor.........ik lees woorden als "uitfilteren",ik krijg daar de kriebels van,is dat wat een christen doet?Uitfilteren wat je niet aanstaat en zo mogelijk die persoon verwijderen naar een plek buiten CM waar je geen last meer van ze hebt? Is dat de les die in de Bijbel staat?Is dat hoe we omgaan met mensen die anders denken dan wij zelf?Dan komen die getuigenissen niet bepaald positief over......
Ik ben blij dat CM dit topic open laat,met alle tegengeluiden ook al staan die woorden niet iedereen aan.Ik had wel meer wijsheid verwacht van sommige mensen,de bok op de bekende haverkist kwam regelmatig voorbij,jammer.
Een beetje desem maakt het hele deeg zuur,ik ben bang dat de harde woorden zo over komen bij iemand die zoekende is....... |
Sorry, maar ik heb hier geen zoekende mensen gezien. Wel mensen die denken dat ze het weten (mijzelf incluis).
Wat dat uitfilteren betreft; dat is kennelijk gebeurd want ik vermoed dat Filia verbannen is. Typerend voor CM is dat het verbannen altijd in hetzelfde kamp plaatsvindt. Niet omdat dit de meest onverdraagzame types zijn.
Ik vind het uitfilteren zoals Bert het beschrijft een goed idee; CM pretendeert toch nog een christelijke site te zijn. In mijn beleving sluit dit expositie van andere godsdiensten (als waar of gelijkwaardig zijnde) uit. Als CM vindt dat andere religies een plek verdienen onder een christelijke vlag dan heeft ze in mijn ogen haar geloofwaardigheid als christelijke site verloren. En zal ik ook mijn lidmaatschap opzeggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 13:07
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Sorry, maar ik heb hier geen zoekende mensen gezien. Wel mensen die denken dat ze het weten (mijzelf incluis).
Wat dat uitfilteren betreft; dat is kennelijk gebeurd want ik vermoed dat Filia verbannen is. Typerend voor CM is dat het verbannen altijd in hetzelfde kamp plaatsvindt. Niet omdat dit de meest onverdraagzame types zijn.
Ik vind het uitfilteren zoals Bert het beschrijft een goed idee; CM pretendeert toch nog een christelijke site te zijn. In mijn beleving sluit dit expositie van andere godsdiensten (als waar of gelijkwaardig zijnde) uit. Als CM vindt dat andere religies een plek verdienen onder een christelijke vlag dan heeft ze in mijn ogen haar geloofwaardigheid als christelijke site verloren. En zal ik ook mijn lidmaatschap opzeggen. |
Blijkbaar kijken wij verschillend naar dit topic Natuurlijk moet CM haar christelijke karakter behouden maar daarmee houd je overlappingen en andersdenkenden niet tegen,dan creeer je een schijnwereld(wat internet op zich al is)Misschien voelen sommigen zich daar veilig bij en voor hen is dat fijn,voor mij is het niet interessant meer als er geen discussie en vergelijkingen meer mogelijk zijn(is dat niet de basis van evangeliseren?in gesprek gaan?)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 14:38
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Blijkbaar kijken wij verschillend naar dit topic Natuurlijk moet CM haar christelijke karakter behouden maar daarmee houd je overlappingen en andersdenkenden niet tegen,dan creeer je een schijnwereld(wat internet op zich al is)Misschien voelen sommigen zich daar veilig bij en voor hen is dat fijn,voor mij is het niet interessant meer als er geen discussie en vergelijkingen meer mogelijk zijn(is dat niet de basis van evangeliseren?in gesprek gaan?) | Dat is toch de functie van een forum? Als ik iets over een Dreambox wil weten ga ik naar het forum van Dreambox. Als ik daar alleen info vind over een AZbox mist het forum zijn doel. Het is heel vreemd dat mensen op deze site reclame lopen te maken voor yoga, en dat daar niet op ingegrepen is. Wat dat betreft steun ik de bijdrages van Carmen en Bert. Wat heel vervelend is, is dat de definitie van christen zijn heel vaag is. het is algemeen bekend dat bepaalde theologen niet meer geloven in Jezus. En toch moeten we ze christenen blijven noemen. Als ik kijk naar de bijdragen op dit onderwerp lees ik ook dat christelijk alleen maar een omhulsel is. Vaak is dat nog vermengd met een stevige dosis humanisme. Voor mij is een christen iemand die gelooft in Jezus kruisiging en Zijn opstanding. Verder geloof ik ook dat Hij de enige Weg is tot verzoening met God. Ook geloof ik dat Gods Woord heilig is en we die kunnen gebruiken als richtsnoer voor ons leven.Voor mij zijn dit de basisprincipes van het geloof. En voor anderen is dit al te hoog gegrepen. Hoe kan je christen zijn als je niet gelooft in Jezus???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 15:03
|
|
|
Ik vergelijk het even met een kerk die pretendeert de bijbel als hoogste goed en richtsnoer te hebben. Stel er loopt iemand binnen die zondags graag de diensten bijwoont en contacten aangaat. Die persoon denkt in cruciale zaken behoorlijk anders en rammelt voor velen ook aan de kern van de zaak. Doet dit dan af aan het karakter en de stijl van de kerk of is er een plek voor een ieder? Is dit een bedreiging voor datgene waar de kerk voor staat of zien we het als een plek waar we terecht kunnen met twijfels, zoektocht . Ook als christen kun je die hebben hoor, je bent niet gelijk geland, ook al weet je de kernboodschap en ben je een nieuwe schepping. Laat er asjeblieft ook ruimte zijn voor vragen en af en toe een pittige worsteling. Er is hier veel pluimage, de één formuleert het geloof anders dan ik maar kan hetzelfde bedoelen of juist mij aanvullen en andersom. Ik zie het als een verrijking en een aanleiding om het een en ander wat de revue hier passeert onder de loep te nemen. Zoals het onderwerp van dit topic, waar ik zoals ik al eerder opgemerkt heb mijn vragen en bedenking over heb en hierin mijn weg probeer te vinden. Ook een CM-er als IJsje gaf mij hierin nieuwe gezichtspunten die ik nog niet gelijk hoef te accepteren als die van mij.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 6 september 2012, 19:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 15:12
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik vergelijk het even met een kerk die pretendeert de bijbel als hoogste goed en richtsnoer te hebben. Stel er loopt iemand binnen die zondags graag de diensten bijwoont en contacten aangaat. Die persoon denkt in cruciale zaken behoorlijk anders en rammelt voor velen ook aan de kern van de zaak. Doet dit dan af aan het karakter en de stijl van de kerk of is er een plek voor een ieder? Is dit een bedreiging voor datgene waar de kerk voor staat of zien we het als een plek waar we terecht kunnen met twijfels, zoektocht . Ook als christen kun je die hebben hoor, je bent niet gelijk geland, ook al weet je de kernboodschap en ben je een nieuwe schepping. Laat er asjeblieft ook ruimte zijn voor vragen en af en toe een pittige worsteling. Er is hier veel pluimage, de één formuleert het geloof anders dan ik maar kan hetzelfde bedoelen of juist mij aanvullen en andersom. Ik zie het als een verrijking en een aanleiding om het een en ander wat de revue hier passeert onder de loep te nemen. Zoals het onderwerp van dit topic, waar ik zoals ik al eerder opgemerkt heb mijn vragen en bedenking over heb en hierin mijn weg probeer te vinden. Ook een CM-er als IJsje gaf mij hierin nieuwe gezichtspunten die ik nog niet gelijk hoef te accepteren als die van mij. | Ik heb het niet over acceptatie van iedereen. Dat moet je als kerk altijd doen. Ik heb het over de vervaging en uitholling van het begrip christen zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 16:09
|
|
|
Ja .... De christenen , die niet in de Godheid van Jezus geloven , de dominee in Zeeland , Klaas Hendrikse genaamd , die een boek heeft geschreven wat heet ......Geloven in een God die niet bestaat. Wiersinga , Kuitert , Den Heyer .....allen theologen ( nadruk op -logen ) die Gods almacht en grootheid met voeten treden. Wat is daar mis mee zullen de vrijzinnige broeders en zusters denken , waarom zou Hij de Enige God zijn?
Als we daar over gaan twisten of God wel God is en of Jezus wel God is en Uniek is .....dan is volgens mij ons geloof geen knip voor de neus meer waard.
De basis van het christelijke geloof is toch echt het geloof in God en Zijn Zoon Jezus als Uniek.
Ook een mooi onderwerp voor het Forum. Wat te denken van niet in God en Jezus gelovende theologen? En hoe is dit zover gekomen ?
Is dat de apostasie ,die reeds is voorzegd? de grote Afval ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 16:29
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Ja .... De christenen , die niet in de Godheid van Jezus geloven , de dominee in Zeeland , Klaas Hendrikse genaamd , die een boek heeft geschreven wat heet ......Geloven in een God die niet bestaat. Wiersinga , Kuitert , Den Heyer .....allen theologen ( nadruk op -logen ) die Gods almacht en grootheid met voeten treden. Wat is daar mis mee zullen de vrijzinnige broeders en zusters denken , waarom zou Hij de Enige God zijn?
Als we daar over gaan twisten of God wel God is en of Jezus wel God is en Uniek is .....dan is volgens mij ons geloof geen knip voor de neus meer waard.
De basis van het christelijke geloof is toch echt het geloof in God en Zijn Zoon Jezus als Uniek.
Ook een mooi onderwerp voor het Forum. Wat te denken van niet in God en Jezus gelovende theologen? En hoe is dit zover gekomen ?
Is dat de apostasie ,die reeds is voorzegd? de grote Afval ? |
2 Tim 3 schreef: | Weet dat de laatste dagen zwaar zullen zijn. 2 De mensen zullen egoïstisch zijn, geldzuchtig, zelfingenomen en arrogant. Ze zullen God lasteren, geen ontzag tonen voor hun ouders, ondankbaar zijn en niets heilig achten. 3 Ze zullen harteloos zijn, onverzoenlijk, lasterziek, onbeheerst en wreed. Ze zullen het goede haten 4 en onbetrouwbaar, roekeloos en verblind zijn. Het genot zullen ze meer liefhebben dan God, 5 ze zullen de schijn van vroomheid ophouden, maar de kracht ervan miskennen. | Zou dat een criterium zijn: de kracht van God erkennen? Zijn scheppingskracht, Zijn opstandingskracht, Zijn overwinning over duisternis.... Gods scheppingskracht wordt onderuit gehaald door de evolutietheorie, Zijn opstanding wordt door mensen ontkend en overwinning over duisternis wordt lacherig afgedaan met: er is geen duisternis. Maar goed, wie geen licht kent weet ook niet van de duisternis. En laten we het eens hebben hoe de wonderen weggeredeneerd worden. Een bekend voorbeeld is de jongen met vijf broden en twee visjes. De vrijzinnige versie is: die jongen gaf het voorbeeld en toen hij het brood uitdeelde, deden anderen dat ook.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 6 september 2012, 16:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 17:02
|
|
|
Ja Chat zo is het maar net. En de rede is verheven boven geloof. eigenlijk is het jammer dat vele mensen ziende blind zijn en horende doof. ik ervaar veel tegenwerking in de wereld. De mensen volgen hun gevoelens en hun eigen wijsheid. Dat is leidinggevend vandaag.
Niet de Almacht van God maar de Almacht van de rede en het gevoel..... Lijkt een tegenstelling op zich , maar toch is de hedendaagse mens gevormd door de wetenschap en laat zich leiden door gevoel.
En daarin past niet een God , die beslist , die oordeelt , die veroordeelt. Dat is niet wat men wil horen.
En idd er is altijd wel een slimmerik die weet hoe het wonder van de vissen en broden uitgelegd moet worden en dus eigenlijk geen wonder was , maar een oecumenische kerkdienst waarin alle geloven meededen en de mensen allemaal al brood en vissen bij zich hadden.
Zoals betaamt in een oecumene ..............
Enne Jezus was ook heel blij mt deze fijne gebeurtenis. Want ja , Hij was maar een mens he ? Dus ook hongerig .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 17:44
|
|
|
Mijn ouders meenden dat er in de Bijbel stond dat God de gereformeerden schiep en de rest van de duivel kwam.Hij straft onmiddelijk en ziekte/ongeluk was een direct gevolg van je zonden.
Blijkbaar haalt ieder uit de Bijbel wat in zijn voordeel is. In de Bijbel staat bijvoorbeeld dat God in alle gevallen scheiden verafschuwt en toch praten we dat goed............het is maar net welke Bijbelteksten voorrang gegeven worden,die van vergeving of die van afschuw.......
Jij mag zeggen wie je dan de ware Christen vindt,ik kan het nl. niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 18:01
|
|
|
Er waren ook mensen die zichzelf bijbelgetrouwe christenen noemden en er in lazen dat alleen vrijgemaakt-gereformeerden in de hemel zouden komen. En er zijn nog steeds leden bij de vrijgemaakten, zij het niet veel, die dat geloven. En je kunt van ze zeggen wat je wilt maar ze nemen het Woord serieus. Het staat alleen nergens, ook niet indirect.
Thomas, wel vrij gemaakt, niet vrijgemaakt.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 6 september 2012, 18:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 18:16
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Mijn ouders meenden dat er in de Bijbel stond dat God de gereformeerden schiep en de rest van de duivel kwam.Hij straft onmiddelijk en ziekte/ongeluk was een direct gevolg van je zonden.
Blijkbaar haalt ieder uit de Bijbel wat in zijn voordeel is. In de Bijbel staat bijvoorbeeld dat God in alle gevallen scheiden verafschuwt en toch praten we dat goed............het is maar net welke Bijbelteksten voorrang gegeven worden,die van vergeving of die van afschuw.......
Jij mag zeggen wie je dan de ware Christen vindt,ik kan het nl. niet. | Is dat dan een reden om dan maar geen enkel criterium meer te stellen? Wat moet ik met een dominee, die op de begrafenis zei: God zou wel verbaasd zijn toen Hij hem in de hemel tegen kwam...Het is duidelijk dat die persoon niet wist of niet wilde geloven dat God het is die bepaalt wanneer het leven van iemand achter de rug is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 18:17
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Er waren ook mensen die zichzelf bijbelgetrouwe christenen noemden en er in lazen dat alleen vrijgemaakt-gereformeerden in de hemel zouden komen. En er zijn nog steeds leden bij de vrijgemaakten, zij het niet veel, die dat geloven. En je kunt van ze zeggen wat je wilt maar ze nemen het Woord serieus. Het staat alleen nergens, ook niet indirect.
Thomas, wel vrij gemaakt, niet vrijgemaakt. | Wat is er bijbelgetrouw aan als ze kinderdoop aanhangen? Als ze predestinatie als voorwaarde tot behoud zien en de kerk gebruiken als machtsbasis om de gelovigen te onderdrukken?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 6 september 2012, 18:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 18:18
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Sorry, maar ik heb hier geen zoekende mensen gezien. Wel mensen die denken dat ze het weten (mijzelf incluis).
Ik vind het uitfilteren zoals Bert het beschrijft een goed idee; CM pretendeert toch nog een christelijke site te zijn. In mijn beleving sluit dit expositie van andere godsdiensten (als waar of gelijkwaardig zijnde) uit. Als CM vindt dat andere religies een plek verdienen onder een christelijke vlag dan heeft ze in mijn ogen haar geloofwaardigheid als christelijke site verloren. En zal ik ook mijn lidmaatschap opzeggen. |
misschien kan je naar de redactie een mailtje uitdoen of je samen met Bert, Chatuliem en jezelf een ballotage commissie mag vormen om te kijken wie de ware christenen zijn volgens jullie richtlijn? Ik las gisteren in de krant dat CM 2300 leden heeft...... Ben benieuwd hoeveel er over blijven? Vandaag las ik in de krant dat een theoloog beweert dat de Donald Duck edg ook erg occult zijn.....(Trouw) moeten jullie ook even meenemen in je criteria....
Moet toch niet gekker worden op CM....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 6 september 2012, 19:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 18:21
|
|
|
SVEN797 schreef: | ( Hebt u naaste lief, gelijk uzelfe. ) En als gij staat, ziet toe dat u niet valle. |
Zo is het Sven, goede tekst... Bert, ik ben in hoogst eigen persoon naar zo'n dienst geweest want van horen zeggen is zo betweterig....... De collectezakken waren emmers en als je genezen wilde worden moest je eerst -of je nu al christen was of niet- weer wedergeboren worden en de driedelige serie beginnend geloven van dhr kopen.......
Hoe was jouw ervaring op je yoga les om te onderzoeken wat je er nu van vond? Als je het niet meemaakt kan je er ook niet over oordelen toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 18:25
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Is dat dan een reden om dan maar geen enkel criterium meer te stellen? Wat moet ik met een dominee, die op de begrafenis zei: God zou wel verbaasd zijn toen Hij hem in de hemel tegen kwam...Het is duidelijk dat die persoon niet wist of niet wilde geloven dat God het is die bepaalt wanneer het leven van iemand achter de rug is. |
Natuurlijk moeten we criteria stellen,anders zou er niets zijn en dat is nou juist wat we niet geloven.
God bepaald over leven en dood,ik weet dat Hij daar heel genadig in is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 18:32
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | misschien kan je naar de redactie een mailtje uitdoen of je samen met Bert, Chatuliem en jezelf een ballotage commissie mag vormen om te kijken wie de ware christenen zijn volgens jullie richtlijn? Ik las gisteren in de krant dat CM 23.000 leden heeft...... Ben benieuwd hoeveel er over blijven?
Moet toch niet gekker worden op CM....
| Het moet niet gekker worden met die criteria hier. Iedereen die zich een beetje sociaal voordoet mag al als christen door gaan. En er zijn veel mensen geweest, die zich als beesten gedragen hebben. Het is de idioterie zelve dat ze jullie bijdragen hebben laten staan waarin je yoga verheerlijkte en andere mensen uitdaagde om mee te doen...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 6 september 2012, 18:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 18:36
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het moet niet gekker worden met die criteria hier. Iedereen die zich een beetje sociaal voordoet mag al als christen door gaan. En er zijn veel mensen geweest, die zich als beesten gedragen hebben. Het is de idioterie zelve dat ze jullie bijdragen hebben laten staan waarin je yoga verheerlijkte en andere mensen uitdaagde om mee te doen... |
Ik gaf je toch de gouden tip?????Mail de redactie en vorm een ballotagecommissie......en denk ook aan de occulte Donald Duck.....
En nee, ik ben geen beest.....zo wil ik ook niet door jou aangesproken worden........over fatsoen gesproken........ze gedragen zich als beesten...
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 6 september 2012, 18:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 18:36
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het moet niet gekker worden met die criteria hier. Iedereen die zich een beetje sociaal voordoet mag al als christen door gaan. En er zijn veel mensen geweest, die zich als beesten gedragen hebben. Het is de idioterie zelve dat ze jullie bijdragen hebben laten staan waarin je yoga verheerlijkte en andere mensen uitdaagde om mee te doen... |
Wanneer mag je dan zeggen in jou ogen ik ben een Christen??? Even ter verduidelijking nee ik verheerlijk Yoga niet maar ik veroordeel ook de mensen niet die het doen het is hun verantwoording en niet de mijne!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 18:39
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Wanneer mag je dan zeggen in jou ogen ik ben een Christen??? Even ter verduidelijking nee ik verheerlijk Yoga niet maar ik veroordeel ook de mensen niet die het doen het is hun verantwoording en niet de mijne! |
Helemaal met je eens Erika....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 18:40
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Wanneer mag je dan zeggen in jou ogen ik ben een Christen??? Even ter verduidelijking nee ik verheerlijk Yoga niet maar ik veroordeel ook de mensen niet die het doen het is hun verantwoording en niet de mijne! | Als je gelooft in Jezus als de Opgestane Heer ben je in mijn ogen christen. Dat vind ik een vrij normaal criterium, maar op een of andere manier durven we dat niet meer te zeggen. Het gevolg is dat er een behoorlijk aantal pseudochristenen is, dat wel een christelijk omhulsel heeft, maar een humanistische visie en een New Age beleving..
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 6 september 2012, 18:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 18:42
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat is er bijbelgetrouw aan als ze kinderdoop aanhangen? Als ze predestinatie als voorwaarde tot behoud zien en de kerk gebruiken als machtsbasis om de gelovigen te onderdrukken? |
Maar jij beschouwt jezelf als bijbelgetrouw en de vrijgemaakt-gereformeerden doen dat ook. Mensen die zichzelf als bijbelgetrouw beschouwen, vinden dat vaak omdat ze de bijbel letterlijk lezen. Dat is dus ook een interpretatie, want de conclusies zijn niet hetzelfde. Aantoonbaar want jij en de vrijgemaakten hen bepaald verschillende standpunten. Bijbelgetrouw wordt op die manier een term die gebruikt wordt om het eigen standpunt kennelijk extra gezag te geven.
Thomas, is bang dat je slotzin maar al te vaak waar is.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 6 september 2012, 20:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 18:45
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Maar jij beschouwt jezelf als bijbelgetrouw en de vrijgemaakt gereformeerden doen dat ook. Mensen die zichzelf als bijbelgetrouw beschouwen vinden dat vaak omdat ze de bijbel letterlijk lezen. Dat is dus ook een interpretatie. Aantoonbaar want jij en de vrijgemaakten hebben bepaald niet dezelfde standpunten. Bijbelgetrouw wordt op die manier een term die gebruikt wordt om het eigen standpunt kennelijk extra gezag te geven.
Thomas | Ik denk dat ik voor mezelf nooit de term bijbelgetrouw heb gebruikt. Mijn bijdrage was meer om aan te geven dat in mijn ogen die term bijbelgetrouw niet op zijn plaats is. Bijbelgetrouw heeft ook iets elitairs in zich. Alsof jij de enige bent die weet hoe de bijbel uitgelegd moet worden. En zo voel ik me echt niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 18:49
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik gaf je toch de gouden tip?????Mail de redactie en vorm een ballotagecommissie......en denk ook aan de occulte Donald Duck.....
En nee, ik ben geen beest.....zo wil ik ook niet door jou aangesproken worden........over fatsoen gesproken........ze gedragen zich als beesten... | Wmijn, ik heb het zeker niet over jou. Jij hebt je nooit als een beest gedragen. Ik heb je zelfs nog nooit horen zingen. Ik heb het over die mensen waarbij de moraal erg laag is. Het gaat me er om dat de criteria eens duidelijker moeten worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 19:31
|
|
|
Ik denk dat CM eerder op de stijl van communiceren en reageren op standpunten van anderen is gericht dan op de standpunten zelf. CM grijpt nooit in vanwege de standpunten en altijd vanwege de manier waarop het gebracht wordt en wat het effect is of kan zijn bij degenen die aangevallen worden. Sola en jij vormen nu eenmaal een eenheid dus het raakt je persoonlijk. Het gaat ook niet om haar standputen maar om haar stijl. Een jaar of wat geleden is ze weggegaan omdat ze van alle kanten werd aangevallen op haar persoonlijke omgangsstijl. Na twee weken bemoeienis met het forum nu was de sfeer onhoudbaar en werden mensen ernstig beschadigd. Omdat CM de discussie op het Internet voor iedereen leesbaar laat staan, doen ze zichzelf ook geen goed. Ik denk echt Chat, dat je niet goed aanvoelt wat het negatieve effect van Sola is. Er zijn mensen op CM die vandaag nog het bloed voor de ogen krijgen en zich gekwetst en vernederd voelen door haar. Het gaat niet om haar standpunten, er komt hier zoveel voorbij.
Een commissie die moet toezien op de inhoud van de geloofsleer en het in overeenstemming moet brengen met wat mensen mogelijk als de christelijke boodschap zien, zal nooit werken. Dat is ook niet de taak van CM, noch het nut van dit forum. Iedereen kan zeggen wat hij vindt en wie in de communicatie ernstig tekort schiet of mensen bewust kwetst, dan wel de sfeer anderszins verziekt, daar is geen plaats voor. Dat vind ik een goed beleid.
Vanuit mijn achtergrond ben ik ook niet zo voor de herinvoering van de Inquisitie met types die een oordeel geven maar onvoldoende kennis of inzicht hebben, ook in mensen. Herman zou zichzelf mogelijk wel een goede kandidaat vinden, of Gibby en wie weet Sola ook wel, gezien de opstelling van deze mensen op het forum.
Nou, dat lijkt mij geen goed idee. Wie bepaalt wat christelijk is of niet? Daar komen we als christenen al tweeduizend jaar niet uit. Als iedereen volwassen en respectvol schrijft, is een discussie best te voeren. In een discussie ben je het nu eenmaal vaak of zelfs per definitie oneens. En dat kan best zonder een opmerking tegen Willemijn dat ze haar eigen Bijbel maar moet schrijven omdat ze er andere opvattingen op na houdt dan Sola. Ik vind dat van een stuitende arrogantie. Dan wordt er een grens overschreden, zeker als je dat zegt tegen iemand met een behoorlijke theologische opleiding, die nog een warm mens en overtuigd christen is ook.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 6 september 2012, 20:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 19:44
|
|
|
Eigenlijk is dit in mijn ogen een non-topic.
Waar hebben we het nou helemaal over?
Er zijn op cm schijnbaar leden die in hun eigen vrije tijd graag wat gymnastiekoefeningen doen die oorspronkelijk uit het oosten komen. Er zijn hier vast ook leden die vroeger of nog steeds een oosterse vechtsport beoefenen, judo bijv.
Uiteraard weten we allemaal dat er mensen zijn die judo of yoga dermate intens beoefenen dat er een hele cult omheen hangt die inderdaad naar een occulte sfeer leidt.
Nou en?
Het gaat over het niveau waarop je er aan meedoet en ik heb het vage idee dat de mensen die hier op cm er voor uit durven te komen (sic) dat ze een uurtje yoga per week doen, dit puur en alleen voor de ontspanning doen. Dus heel heel ver van dat occulte puntje afzitten!
Gun een ander zijn of haar hobby zonder daar spastisch over te doen, get a life!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 21:40
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik denk dat CM eerder op de stijl van communiceren en reageren op standpunten van anderen is gericht dan op de standpunten zelf. CM grijpt nooit in vanwege de standpunten en altijd vanwege de manier waarop het gebracht wordt en wat het effect is of kan zijn bij degenen die aangevallen worden. Sola en jij vormen nu eenmaal een eenheid dus het raakt je persoonlijk. Het gaat ook niet om haar standputen maar om haar stijl. Een jaar of wat geleden is ze weggegaan omdat ze van alle kanten werd aangevallen op haar persoonlijke omgangsstijl. Na twee weken bemoeienis met het forum nu was de sfeer onhoudbaar en werden mensen ernstig beschadigd. Omdat CM de discussie op het Internet voor iedereen leesbaar laat staan, doen ze zichzelf ook geen goed. Ik denk echt Chat, dat je niet goed aanvoelt wat het negatieve effect van Sola is. Er zijn mensen op CM die vandaag nog het bloed voor de ogen krijgen en zich gekwetst en vernederd voelen door haar. Het gaat niet om haar standpunten, er komt hier zoveel voorbij. | Je moet niet zeggen dat ik Filia zo hoog heb zitten, want dat valt ook wel mee. Maar ik heb wat met mensen die een stevige mening hebben en zich gewoon niks aantrekken van hoe het bij de ander overkomt. En meestal trekken ze ook wel bij. Helaas is het zielenpieten niveau wel erg hoor hier. Ze pamperen elkaar liever dan dat ze een mening durven te hebben. Er is hier geen plaats meer voor polemiek en dat vind ik jammer.
THOMAS968 schreef: | Een commissie die moet toezien op de inhoud van de geloofsleer en het in overeenstemming moet brengen met wat mensen mogelijk als de christelijke boodschap zien, zal nooit werken. Dat is ook niet de taak van CM, noch het nut van dit forum. Iedereen kan zeggen wat hij vindt en wie in de communicatie ernstig tekort schiet of mensen bewust kwetst, dan wel de sfeer anderszins verziekt, daar is geen plaats voor. Dat vind ik een goed beleid.
Vanuit mijn achtergrond ben ik ook niet zo voor de herinvoering van de Inquisitie met types die een oordeel geven maar onvoldoende kennis of inzicht hebben, ook in mensen. Herman zou zichzelf mogelijk wel een goede kandidaat vinden, of Gibby en wie weet Sola ook wel, gezien de opstelling van deze mensen op het forum.
Nou, dat lijkt mij geen goed idee. Wie bepaalt wat christelijk is of niet? Daar komen we als christenen al tweeduizend jaar niet uit. Als iedereen volwassen en respectvol schrijft, is een discussie best te voeren. In een discussie ben je het nu eenmaal vaak of zelfs per definitie oneens. En dat kan best zonder een opmerking tegen Willemijn dat ze haar eigen Bijbel maar moet schrijven omdat ze er andere opvattingen op na houdt dan Sola. Ik vind dat van een stuitende arrogantie. Dan wordt er een grens overschreden, zeker als je dat zegt tegen iemand met een behoorlijke theologische opleiding, die nog een warm mens en overtuigd christen is ook.
Thomas. | Inderdaad Thomas, het was meer een hartekreet dan wat anders. Iedereen noemt zich maar christen en daar is echt geen touw meer aan vast te knopen. Je kunt christen zijn zonder te geloven in een persoonlijk God, zonder te geloven in de Opgestane Heer. Wat blijft er dan over? Een vermenging van humanisme met christendom. Twee visies die elkaar zouden moeten bijten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 21:57
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je moet niet zeggen dat ik Filia zo hoog heb zitten, want dat valt ook wel mee. Maar ik heb wat met mensen die een stevige mening hebben en zich gewoon niks aantrekken van hoe het bij de ander overkomt. En een ander die een stevige eigen mening heeft val ja af das dan wel vreemd!
En meestal trekken ze ook wel bij. Helaas is het zielenpieten niveau wel erg hoor hier. Ze pamperen elkaar liever dan dat ze een mening durven te hebben. Er is hier geen plaats meer voor polemiek en dat vind ik jammer. Dus een ieder die het niet met jou eens is is van het zielepieten niveau?? of met filia?? Waarom mag de een wel haar/zijn mening verkondigen maar een ander niet?
Inderdaad Thomas, het was meer een hartekreet dan wat anders. Iedereen noemt zich maar christen en daar is echt geen touw meer aan vast te knopen. Je kunt christen zijn zonder te geloven in een persoonlijk God, zonder te geloven in de Opgestane Heer. Wat blijft er dan over? Een vermenging van humanisme met christendom. Twee visies die elkaar zouden moeten bijten. |
Wilde dat jij persoonlijk contact had gehad met Ijsje dan had je waaschijnlijk een andere mening gehad!! Niet iedereen is open over alles op het forum jammer, Chat!!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|