Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 22:34
|
|
|
Nou heb ik dus de moeder alle pech gekregen...Bij het opstarten, dat deze week al 20 minuten duurde, kon ik lezen: uw harde schijf is kapot, sluit de computer af, en vervang de harde schijf.....
Dus als ik een paar daagjes off line ben, weten jullie de reden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 22:38
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nou heb ik dus de moeder alle pech gekregen...Bij het opstarten, dat deze week al 20 minuten duurde, kon ik lezen: uw harde schijf is kapot, sluit de computer af, en vervang de harde schijf.....
Dus als ik een paar daagjes off line ben, weten jullie de reden. |
Das toch een redelijk ernstige handicap voor een pc...of niet??)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 22:41
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Das toch een redelijk ernstige handicap voor een pc...of niet??) | Idd, maar hulp is onderweg. Ik durf de pc niet af te sluiten, want ik denk dat ik hem niet meer opgestart krijg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 22:46
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nou heb ik dus de moeder alle pech gekregen...Bij het opstarten, dat deze week al 20 minuten duurde, kon ik lezen: uw harde schijf is kapot, sluit de computer af, en vervang de harde schijf.....
Dus als ik een paar daagjes off line ben, weten jullie de reden. |
Vandaar bijna geen reactie op mijn postings!
Ik dacht eerst even van je hebt je verstand terug, of alsnog gekregen
Geintje he?
Sterkte met je pc!!!!!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 21 juli 2012, 22:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FORTKNOX004
|
|
Geplaatst: zondag 22 juli 2012, 11:45
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Wat is een P2P programma nu weer??? | p2p staat voor peer to peer (engels). Dit stelt je in staat software te downloaden bij andere mensen dit dit programma ook gebruiken. Stel je wil een goed programma downloaden, dan kan dat via p2p bij anderen die aangesloten zijn op dit 'netwerk' Je kan ook even wikipedia raadplegen voor een uitgebreidere uitleg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 22 juli 2012, 14:04
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Idd, maar hulp is onderweg. Ik durf de pc niet af te sluiten, want ik denk dat ik hem niet meer opgestart krijg. |
Nieuwe HD Chat en een externe behuizing voor een HD kopen om je gegevens in te lezen.
Vraag me trouwens wel af of je HD inderdaad kapot is ...als het nu nog werkt.. blijkbaar is het niet mechanisch maar een aantal clusters die niet meer werken ...(Low Format is dan de beste optie)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 22 juli 2012, 16:49
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Nieuwe HD Chat en een externe behuizing voor een HD kopen om je gegevens in te lezen.
Vraag me trouwens wel af of je HD inderdaad kapot is ...als het nu nog werkt.. blijkbaar is het niet mechanisch maar een aantal clusters die niet meer werken ...(Low Format is dan de beste optie) |
Pfffe ben blij dat het mijn computer niet is want snap hier geen laars van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CANADIAN073
|
|
Geplaatst: zondag 22 juli 2012, 17:51
|
|
|
HANNAH810 schreef: | hmm werkt dat bij mensen ook zo? kwestie van op een paar knopjes drukken en ik ben (weer) normaal; best hoopgevend nieuws.............
. |
( sorry, ben nog al in een melige stemming)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 10:23
|
|
|
Mn laptop is gecrast is koffie overheen gekomen Gelukkig heb ik mn Iphone nog, maar weet niet Of ik daarmee kan chatten. En of ik een pop up meteen zie. Echt balen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 11:40
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Nieuwe HD Chat en een externe behuizing voor een HD kopen om je gegevens in te lezen.
Vraag me trouwens wel af of je HD inderdaad kapot is ...als het nu nog werkt.. blijkbaar is het niet mechanisch maar een aantal clusters die niet meer werken ...(Low Format is dan de beste optie) | Ach Leo, dank je voor je input. Het is idd de harde schijf, ik krijg al een melding dat ie niet meer goed is voordat Windows opgestart is. Ik zet hem gewoon niet meer uit, dit gaat nog klaarblijkelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FORTKNOX004
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 12:13
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ach Leo, dank je voor je input. Het is idd de harde schijf, ik krijg al een melding dat ie niet meer goed is voordat Windows opgestart is. Ik zet hem gewoon niet meer uit, dit gaat nog klaarblijkelijk. | Misschien is het dan makkelijk om ook even te kiijken of je de windows update op automatisch hebt staan. Mocht je dit namelijk niet op tijd zien dan zal de pc zichzelf updaten, en opnieuw opstarten. Zou beetje jammer zijn als je pc dan helemaal niet meer in windows terecht komt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 13:45
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Mn laptop is gecrast is koffie overheen gekomen Gelukkig heb ik mn Iphone nog, maar weet niet Of ik daarmee kan chatten. En of ik een pop up meteen zie. Echt balen |
Ik heb nog zo gezegd...geen koffie drinken bij de pc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 14:25
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ach Leo, dank je voor je input. Het is idd de harde schijf, ik krijg al een melding dat ie niet meer goed is voordat Windows opgestart is. Ik zet hem gewoon niet meer uit, dit gaat nog klaarblijkelijk. |
Je kunt ook een backup maken bv met een 2,5 inch externe harde schijf van het merk Toshiba. Om vervolgens eerst de Harde schijf te testen op fouten en dergelijke. Meestal werkt de oude HD weer naar behoren. Welk merk is de HD? Op de site van de fabrikant kun je de nodige software downloaden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 14:26
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik heb nog zo gezegd...geen koffie drinken bij de pc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
Ja... Zeeland, dat krijg je met koffie en theetantes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 14:49
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Ja... Zeeland, dat krijg je met koffie en theetantes |
haha deze theetante heeft hem mooi weer aan de praat!!! Eerst een nachtje in de rijst gelegd, en daarna een halve dag in de zon! Hij doet het beter dan eerst!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Mn laptop is gecrast is koffie overheen gekomen Gelukkig heb ik mn Iphone nog, maar weet niet Of ik daarmee kan chatten. En of ik een pop up meteen zie. Echt balen |
Ooooooh....
Nooit koffie of iets anders drinken tijdens dat je op de pc/laptop zit.
Of die koffie op een behoorlijk afstandje van de pc/laptop zetten...en dan even pauze nemen een kwartiertje ofzo, die koffie drinken en dan weer verder.
Dat mag ook niet op veel kantoren.
Op een iphone kan je chatten, teminste ik kon dat wel op een kennis zijn iphone. als je erop kan internetten moet je er ook op kunnen chatten, is mijn ervaring.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik heb nog zo gezegd...geen koffie drinken bij de pc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
zucht ja dat zeg ik ook altijd!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 14:51
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ooooooh....
Nooit koffie of iets anders drinken tijdens dat je op de pc/laptop zit.
Of die koffie op een behoorlijk afstandje van de pc/laptop zetten...en dan even pauze nemen een kwartiertje ofzo, die koffie drinken en dan weer verder.
Dat mag ook niet op veel kantoren.
Op een iphone kan je chatten, teminste ik kon dat wel op een kennis zijn iphone. als je erop kan internetten moet je er ook op kunnen chatten, is mijn ervaring. |
hoi Shanita, ben het helemaal met je eens
en chatten lukt inderdaad op mn IPhone
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 14:52
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | haha deze theetante heeft hem mooi weer aan de praat!!! Eerst een nachtje in de rijst gelegd, en daarna een halve dag in de zon! Hij doet het beter dan eerst!!! |
Doet ie 't weer???
Hoe is 't mogelijk...nou dan heb je volgens mij heel veel mazzel!
Het had ook anders af kunnen lopen....denk ik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 15:01
|
|
|
HANNAH810 schreef: | hmm werkt dat bij mensen ook zo? kwestie van op een paar knopjes drukken en ik ben (weer) normaal; best hoopgevend nieuws.............
|
Dat kan bij mensen werken, met dit verschil, bij mensen duurt de verandering eventjes, enkele uren of hooguit enkele dagen, en bij een pc is het langdurig, duurzaam.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 20:48
|
|
|
Even een kleine update. Mijn a.s. schoonzoon had nog een harde schijf liggen, dus als Henkeman morgen komt, kan hij gewoon die andere schijf erin zetten...
Maar er zat nog een klein addertje onder het gras. Op mijn huidige laptop gebruik ik videobewerkingsprogramma's. Zoals jullie weten is het mijn grote hobby om films te bewerken. Echter bij dit programma zat een license key. Zonder die sleutel zou ik bij elke film die ik ging bewerken iedere keer op de achtergrond het woord Trial zien...En aangezien deze sleutel zo goed verborgen is, kon ik in het programma die sleutel niet terug zien... Ik mail dus naar die verkoper, de verkoper verzendt die sleutel keurig naar mijn e-mailadres... Echter dat e=mailadres was van mn oude provider, en was opgeheven. Ik dus bellen naar de KPN, mn oude provider om te vragen of dat e-mailaccount weer open gezet kan worden. Dat kon, tegen betaling van €3,50 per maand. Nu is dat zo'n klein bedrag dat ik daar niet wakker van lig, dus mn account werd geheractiveerd. Komt de buurvrouw opeens bij me, ze was gebeld door de KPN, dat de heer T. problemen met zn internet had. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Maar mn e-mail account is gelukkig wel weer actief en ik heb de license key dus gekregen....
Leuk he, computers...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 24 juli 2012, 21:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALLGUY817
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 20:51
|
|
|
MARIO216 schreef: | Heeft er iemand een pc probleem? | Ik heb altijd een hamer en beitel naast mijn pc.. en als ik het daar niet mee kan oplossen, dan gooi ik 'm weg en koop ik een nieuwe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 09:23
|
|
|
Hoe kan ik de harde schijf van m'n oude pc zodanig onklaar maken/wissen, dat ik em veilig bij de straat kan zetten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 09:27
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Hoe kan ik de harde schijf van m'n oude pc zodanig onklaar maken/wissen, dat ik em veilig bij de straat kan zetten? |
Formatteren en dan met de slijptol er door heen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 09:32
|
|
|
ANNA415 schreef: | Formatteren en dan met de slijptol er door heen. |
LOL heb geen slijptol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 09:33
|
|
|
CARMEN073 schreef: | LOL heb geen slijptol |
Ik wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 09:37
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik wel |
Deuh...
Kan ik de harde schijf er niet uitschroeven en bewaren?
Zo ja; hoe ziet dat ding eruit en waar vind ik em?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 09:39
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Deuh...
Zo ja; hoe ziet dat ding eruit en waar vind ik em? |
Kan ook met de ijzerzaag. Mannen leg eens uit waar dat ding zit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 10:13
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Deuh...
Zo ja; hoe ziet dat ding eruit en waar vind ik em? |
Een harde schijf ziet er zo uit ongeveer
en om hem veilig aan de straat te zetten kun je ook dit schitterende hulpmiddel gebruiken....
Laatst aangepast door
|
HARALD940
|
op donderdag 2 augustus 2012, 10:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 13:19
|
|
|
HARALD940 schreef: | Een harde schijf ziet er zo uit ongeveer
en om hem veilig aan de straat te zetten kun je ook dit schitterende hulpmiddel gebruiken....
|
Carmen Mag ook een hamer van een ander merk hoor
|
|
Naar boven |
|
|