Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 03:29
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik werd wel vals beschuldigt en dat is iets waar ik echt niet tegen kan en daarom ga ik ook weg van deze site...
Als je vertrouwelijke zaken aan meer dan 1 persoon verteld is het op de duur niet vertrouwelijk meer en dan is het eigenlijk ook gissen, en in dit geval iemand vals beschuldigen, wanneer er wat uitlekt. Wel ik kan echt met een heel goed geweten weggaan. Ik vertelde niets en ik maakte nergens of tegen wie dan ook enige toespelingen. |
Vervelend! Tja... een ander iets in vertrouwen vertellen is een risico. Vertrouwen in elkaar moet je m.i. verdienen... Het nadeel van een site als CM is dat mensen elkaar RL tè weinig kennen en er veel 'gepraat' wordt. Verhalen kunnen dan helaas een eigen leven gaan lijden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 09:04
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik werd wel vals beschuldigt en dat is iets waar ik echt niet tegen kan en daarom ga ik ook weg van deze site...
Als je vertrouwelijke zaken aan meer dan 1 persoon verteld is het op de duur niet vertrouwelijk meer en dan is het eigenlijk ook gissen, en in dit geval iemand vals beschuldigen, wanneer er wat uitlekt. Wel ik kan echt met een heel goed geweten weggaan. Ik vertelde niets en ik maakte nergens of tegen wie dan ook enige toespelingen. |
Velen verlaten cm om o.a. die reden. Ze zijn de schijnheiligen die op cm rondhangen meer dan zat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 10:05
|
|
|
....
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 7 mei 2012, 17:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 10:54
|
|
|
Ik heb de quote van frank op zijn verzoek weggehaald.
Ach ja zolang de mensheid bestaat zal er geroddeld worden. Jammer dat je je medemens, je naaste op cm niet kan vertrouwen. Mensen kunnen soms niet goed het onderscheid maken tussen prive zaken en dit kan ik wel vertellen. Jammer dat mensen van cm vertrekken die dit allemaal beu zijn.
Het word misschien eens tijd dat deze hele site op slot gaat. Jammer voor de mensen die het goede voorhebben voor cm. Maar er zijn mensen bezig om heel cm nu kapot te maken.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 7 mei 2012, 17:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 12:40
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Vervelend! Tja... een ander iets in vertrouwen vertellen is een risico. Vertrouwen in elkaar moet je m.i. verdienen... Het nadeel van een site als CM is dat mensen elkaar RL tè weinig kennen en er veel 'gepraat' wordt. Verhalen kunnen dan helaas een eigen leven gaan lijden... |
Klopt Cootje, verstandige woorden die je spreekt. Ik kan hier ook over meepraen. Maar onze God is trouw, en in die trouw is er overwinning ook bij het lasteren door anderen. Wat mij treft is het zo dat het broeders of zusters zijn die andere treffen. Iets wat ik helemaal niet verwacht omdat ze in hun profiel zeggen dat ze christen zijn. En wie de tong beheerst, beheerst gans het lichaam!. Leer dus ook wanneer je moet zwijgen als je écht niets te vertellen hebt.
Groetjes, Herman
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op maandag 7 mei 2012, 12:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 12:40
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 7 mei 2012, 17:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 12:41
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Vervelend! Tja... een ander iets in vertrouwen vertellen is een risico. Vertrouwen in elkaar moet je m.i. verdienen... Het nadeel van een site als CM is dat mensen elkaar RL tè weinig kennen en er veel 'gepraat' wordt. Verhalen kunnen dan helaas een eigen leven gaan lijden... |
Klopt Cootje, verstandige woorden die je spreekt. Ik kan hier ook over meepraen. Maar onze God is trouw, en in die trouw is er overwinning ook bij het lasteren door anderen. Wat mij treft is het zo dat het broeders of zusters zijn die andere treffen. Iets wat ik helemaal niet verwacht omdat ze in hun profiel zeggen dat ze christen zijn. En wie de tong beheerst, beheerst gans het lichaam!. Leer dus ook wanneer je moet zwijgen als je écht niets te vertellen hebt.
Groetjes, Herman
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 12:54
|
|
|
Jacobus 3: 3-9
Wij hoeven een paard slechts een bit in de mond te doen om het hele dier te besturen en in de hand te hebben. [4] Of denk aan een schip: hoe groot het ook is en al wordt het door hevige winden voortgedreven, toch wordt het door een heel klein roer gewend zoals de stuurman het wil. [5] Ook de tong is maar een klein deel van ons lichaam, toch slaat zij een hoge toon aan. Bedenk hoe weinig vuur er nodig is om een groot bos in brand te steken. [6] Ook de tong is een vuur, een wereld van ongerechtigheid; van onze lichaamsdelen kan alleen de tong het hele lichaam bezoedelen en ons levensrad* in vlam zetten, zelf in vlam gezet door de hel. [7] Wilde beesten, vogels, reptielen, vissen, elke diersoort wordt getemd of is al getemd door het menselijk geslacht. [8] Maar de tong kan geen mens temmen: dat rusteloos* kwaad vol dodelijk vergif. [9] Met haar zegenen wij onze Heer en Vader, en met haar vervloeken wij de mensen, die naar Gods gelijkenis zijn geschapen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 12:56
|
|
|
[quote=FRANKT627]
Laatst aangepast door
|
DJES101
|
op maandag 7 mei 2012, 23:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 12:56
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Jacobus 3: 3-9
Wij hoeven een paard slechts een bit in de mond te doen om het hele dier te besturen en in de hand te hebben. [4] Of denk aan een schip: hoe groot het ook is en al wordt het door hevige winden voortgedreven, toch wordt het door een heel klein roer gewend zoals de stuurman het wil. [5] Ook de tong is maar een klein deel van ons lichaam, toch slaat zij een hoge toon aan. Bedenk hoe weinig vuur er nodig is om een groot bos in brand te steken. [6] Ook de tong is een vuur, een wereld van ongerechtigheid; van onze lichaamsdelen kan alleen de tong het hele lichaam bezoedelen en ons levensrad* in vlam zetten, zelf in vlam gezet door de hel. [7] Wilde beesten, vogels, reptielen, vissen, elke diersoort wordt getemd of is al getemd door het menselijk geslacht. [8] Maar de tong kan geen mens temmen: dat rusteloos* kwaad vol dodelijk vergif. [9] Met haar zegenen wij onze Heer en Vader, en met haar vervloeken wij de mensen, die naar Gods gelijkenis zijn geschapen. |
Mooi, is dat frank. Laat U niet van cm wegjagen jo !. Doorgaan, in de waarheid blijven staan. Ik vecht met je mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 17:36
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik zou dus vertrouwelijke informatie gelekt hebben. En van die vertrouwelijke informatie waren slechts 2 mensen op de hoogte. De persoon (die me vals beschuldigd) heeft dus die info aan mij en aan iemand anders toevertrouwd. De persoon, die ons in vertrouwen nam, schreef me dat er slechts 2 mensen op de hoogte waren. Ik dus en dat andere CM-lid. Wat blijkt nu: ik hoorde zojuist dat er nog een derde persoon op de hoogte was...en die derde persoon heeft het verteld aan iemand anders...zo zie je maar dat hoe meer je je vertrouwelijke info doorspeelt hoe meer kans je creeërt om geroddel op te wekken. Laat nu die persoon (die me vals beschuldigde) een grote adoratie hebben voor dat andere CM-lid en dus zou dat CM-lid niet gaan lekken. Neen, en als zij het niet was dan zal ik het wel zijn...maar wat met die derde persoon aan wie ook vertrouwelijke info werd gegeven??? Kunnen jullie nog volgen? Helaas ben ik zo integer om geen namen te noemen. Laat de betrokken zichzelf maar bekend maken. Een adoratie kan goed zijn maar het kan ook de heldere objectieve blik op een geheel zodanige vertroebelen dat je stekeblind wordt en zomaar wat gaat aanwijzen.
Het ergste is dat ik met die persoon (die me vals beschuldigde) best een goeie band had. Ze vond het fijn om met me te chatten, ze stelde mijn openheid op prijs, ik was een goede man, ik verdiende een goede vrouw en nog zo van die zaken meer alsof ik al heilig ben. En weerom word ik ondanks ik zo goed ben gewoon als stront behandeld en vijandig bestookt...Dit heb ik al eens een keertje meegemaakt in oktober vorig jaar. Sommige zullen het zich wel herinneren en weten over wie het gaat. Ook door haar werd ik de hemel ingeprezen en daarna als een schurftige hond behandeld...is het dan toch waar dat de geschiedenis zich herhaalt???
Het is goed geweest. Het is volbracht.
En dan is ondertussen gebleken dat niet ik de lek was maar wel iemand anders. Ik zal het zelf maar zeggen hoewel ik liever had gezien dat iemand anders het deed.
Een slapeloze nacht, verdriet, pijn...tja, je moet er wat voor over hebben als je op een datesite je geluk wilt vinden. Gelukkig heb ik iemand gevonden waarmee ik in alle rust wil ontdekken wat mogelijk is... |
Frank,
Als jij je niet aangesproken voelt en wel een lading bagger over je heen krijgt zegt dat toch wat over de persoon die dat doet? Dan was die verstandhouding toch blijkbaar niet zo goed? Ik zou zeggen: haal haar van je vriendenlijst af, en blijf lekker lid op CM
Ik heb een boek gelezen: Waar draait het om als je christen bent? Christenen zijn niet beter dan anderen maar uit hun leven moet hoop blijken, vrijheid, geluk, moed, waarheid en vertrouwen..... Als ik de laatste twee dingen eruit pik, is daar weinig van te merken in het geval van Frank. hij heeft blijkbaar een goede band met iemand maar om het minste geringste wordt hij beschuldigd en niet geloofd(waarheid) en diegene vertrouwt hem dus ook niet...... Dan kan en dat heeft een mens gekwetst, zo gekwetst dat het een reden is om CM te verlaten en dat vind ik een trieste constatering op een christelijke site..... Misschien eens wat minder vrome stukken en wat meer omzien naar elkaar in liefde? Liefde wordt hier zo vaak genoemd maar de praktijk blijkt een stuk weerbarstiger..Roddel en achterklap viert hier hoogtij en dat gaat ten koste van mensen ......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 17:45
|
|
|
Nee Frank...ik kan het niet meer volgen....ik weet ook niet waar het over gaat....WIL het denk ik ook niet weten....hoef het niet te weten....
Maar mocht het jouw aangaan...en er dus dingen zijn gebeurd die het daglicht niet kunnen verdragen...kan dat niet gemeld worden dan???
Ga dan ook in alle rust verder en laat dat CM rusten als er vervelende dingen gebeuren...
Er is toch ook nog een msn...een telefoon....een mobiel???
Sterkte!!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op maandag 7 mei 2012, 18:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 17:55
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Nee Frank...ik kan het niet meer volgen....ik weet ook niet waar het over gaat....WIL het denk ik ook niet weten....hoef het niet te weten....
Maar mocht het jouw aangaan...en er dus dingen zijn gebeurd die het daglicht niet kunnen verdragen...kan dat niet gemeld worden dan???
Ga dan ook in alle rust verder en laat dat CM rusten als er vervelende dingen gebeuren...
We hebben toch ook nog een msn...een telefoon....een mobiel???
Sterkte!!! |
Als jij van niets weet, zwijg er dan over. Zulke opmerkingen roepen antwoorden op die men niet wilt geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 18:33
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Als jij van niets weet, zwijg er dan over. Zulke opmerkingen roepen antwoorden op die men niet wilt geven. |
Ik merk het....zelfs een goedbedoeld woord wordt nog beantwoorde met... ZWIJG ER DAN OVER!!!! Christen en naastenliefde...volop aanwezig!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 20:38
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik merk het....zelfs een goedbedoeld woord wordt nog beantwoorde met... ZWIJG ER DAN OVER!!!! Christen en naastenliefde...volop aanwezig!!! |
Praat pas over dingen waar je weet van hebt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 23:36
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Praat pas over dingen waar je weet van hebt. |
en dan soms nog niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 12:28
|
|
|
Ik ben boos en ook verdrietig.... Wat me vanmorgen ter ore gekomen is... ik heb geen bewijzen maar het bevestigd wèl m'n gevoel... èn die bedriegt me vaak niet.... WAAROM???????
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op dinsdag 8 mei 2012, 16:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 13:08
|
|
|
Ach of het slechtste moment is van vandaag ik weet ik het niet. Ik moet een afspraak maken bij de kaakchirurg.
Ik wil dat alles gebeurt onder volledige narcose.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 13:22
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Ik ben boos en ook verdrietig.... Wat me vanmorgen ter ore gekomen is... ik heb geen bewijzen maar het bevestigd wèl m'n gevoel... èn die bedriegt me vaak niet.... WAAROM?????? |
Ohoh, Cootje. . Wat het ook is, sterkte ermee!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 13:23
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ach of het slechtste moment is van vandaag ik weet ik het niet. Ik moet een afspraak maken bij de kaakchirurg. Ik wil dat alles gebeurt onder volledige narcose. | ai, beterschap en sterkte ermee!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 16:11
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ohoh, Cootje. . Wat het ook is, sterkte ermee!!! | Dank je
spreuken 18: 18- 21 schreef: | Het lot doet de geschillen ophouden, en maakt scheiding tussen machtigen. Een broeder/zuster is wederspanniger dan een sterke stad; en de geschillen zijn als een grendel van een paleis. Van de vrucht van ieders mond zal zijn/haar buik verzadigd worden; hij/zij zal verzadigd worden van de inkomst zijn/haar lippen. Dood en/of leven zijn in het geweld van de tong; en een ieder, die ze liefheeft, zal haar vrucht eten. |
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op dinsdag 8 mei 2012, 16:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 16:29
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | en dan soms nog niet |
Klopt! Maar ik weet onderhand niet meer wie ik hier sterkte kan/mag/moet wensen.........
Leanne,ziet even geen beren maar wolven op de weg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 17:41
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Ik ben boos en ook verdrietig.... Wat me vanmorgen ter ore gekomen is... ik heb geen bewijzen maar het bevestigd wèl m'n gevoel... èn die bedriegt me vaak niet.... WAAROM??????? |
EN
spreuken 18: 18- 21 schreef: Het lot doet de geschillen ophouden, en maakt scheiding tussen machtigen. Een broeder/zuster is wederspanniger dan een sterke stad; en de geschillen zijn als een grendel van een paleis. Van de vrucht van ieders mond zal zijn/haar buik verzadigd worden; hij/zij zal verzadigd worden van de inkomst zijn/haar lippen. Dood en/of leven zijn in het geweld van de tong; en een ieder, die ze liefheeft, zal haar vrucht eten.
Sterk woord Cootje, het gaat je goed, veel sterkte. Je vindt je kracht in de Heer ! Herman
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOS423
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 18:10
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Jacobus 3: 3-9
Wij hoeven een paard slechts een bit in de mond te doen om het hele dier te besturen en in de hand te hebben. [4] Of denk aan een schip: hoe groot het ook is en al wordt het door hevige winden voortgedreven, toch wordt het door een heel klein roer gewend zoals de stuurman het wil. [5] Ook de tong is maar een klein deel van ons lichaam, toch slaat zij een hoge toon aan. Bedenk hoe weinig vuur er nodig is om een groot bos in brand te steken. [6] Ook de tong is een vuur, een wereld van ongerechtigheid; van onze lichaamsdelen kan alleen de tong het hele lichaam bezoedelen en ons levensrad* in vlam zetten, zelf in vlam gezet door de hel. [7] Wilde beesten, vogels, reptielen, vissen, elke diersoort wordt getemd of is al getemd door het menselijk geslacht. [8] Maar de tong kan geen mens temmen: dat rusteloos* kwaad vol dodelijk vergif. [9] Met haar zegenen wij onze Heer en Vader, en met haar vervloeken wij de mensen, die naar Gods gelijkenis zijn geschapen. |
Mooie tekst Frank, ik wens je zoveel zegen toe met diegene die je ontmoet hebt... dat God je wijsheid en liefde mag vermeerderen.. . tot zijn Glorie,
liefs en God bless, Roosje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 21:28
|
|
|
[quote=HERMAN968]EN
spreuken 18: 18- 21 schreef: Het lot doet de geschillen ophouden, en maakt scheiding tussen machtigen. Een broeder/zuster is wederspanniger dan een sterke stad; en de geschillen zijn als een grendel van een paleis. Van de vrucht van ieders mond zal zijn/haar buik verzadigd worden; hij/zij zal verzadigd worden van de inkomst zijn/haar lippen. Dood en/of leven zijn in het geweld van de tong; en een ieder, die ze liefheeft, zal haar vrucht eten.
Psalm 34 14-15 zegt het o zo mooi:
“Behoed dan je tong voor het kwaad,
je lippen voor woorden van bedrog.
Mijd het kwade, doe wat goed is,
streef naar vrede, jaag die na.[/color]
Dus beveilig uw tong voor wat slecht is, en uw lippen voor bedrog. Dat is een hele opgave want als we een vis vangen zeggen we al gauw “de vis was niet zo groot, maar zöoooo groot”. Het is altijd een beetje groter dan we denken. Het kwaad, dat hoef je alleen maar te mijden. Maar het goede verdient de grootst mogelijke inzet. Want het goede doen brengt vrede.[/color]
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op dinsdag 8 mei 2012, 22:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 9 mei 2012, 01:45
|
|
|
[quote=HERMAN968]
Ik zie ondertussen dat Frank vertrokken is. Jammer dat iemand zo gekwetst is dat hij CM om deze reden gaat verlaten....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 9 mei 2012, 09:01
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]
Er zijn meerderen vertrokken om die reden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 9 mei 2012, 12:47
|
|
|
okay, ik blijf vandaag verder binnen. Met een al halfvol karretje in de supermarkt beseffen dat ik geen portemonnee heb meegenomen dus karretje even laten staan en naar huis sjezen om voor de deur tot de ontdekking te komen dat mijn sleutels nog in de boodschappentas in de supermarkt zitten.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 9 mei 2012, 12:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: woensdag 9 mei 2012, 12:50
|
|
|
JOL252 schreef: | okay, ik blijf vandaag verder binnen. Met een al halfvol karretje in de supermarkt beseffen dat ik geen portemonnee heb meegenomen dus karretje even laten staan en naar huis sjezen om voor de deur tot de ontdekking te komen dat mijn sleutels nog in de boodschappentas in de supermarkt zitten. |
dacht dat ik alleen zo'n stommiteiten steeds deed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 9 mei 2012, 18:07
|
|
|
JOL252 schreef: | okay, ik blijf vandaag verder binnen. Met een al halfvol karretje in de supermarkt beseffen dat ik geen portemonnee heb meegenomen dus karretje even laten staan en naar huis sjezen om voor de deur tot de ontdekking te komen dat mijn sleutels nog in de boodschappentas in de supermarkt zitten. | Vind je het heel erg dat ik ben gaan lachen???
Wat jouw overkomt...is zo bekend...ik had het kunnen doen(zijn)
|
|
Naar boven |
|
|