ChristianMatch

Forum

Nieuwe knop: dit is niet okee
Ga naar pagina Vorige 1 ... 154 155 156 157 158 159 160 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 17:16

JILL658 schreef:
In mijn onschuld Rel heb ik al er een paar keer op geklikt.
Mijn kinderen zeggen altijd als ik iets niet begrijp op de pc, gewoon even aantippen en zien wat er dan gebeurt. Smiley die vol vragen zit
Ik zag nietssssssssssss Clown smiley

En Chris denkt nu vast 'wat een zeurpiet is Jill'. Knipoog smiley Lachende smiley Als je maar niet op een zwarte lijst komt. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Maar heel eerlijk gezegd heb ik me ook een paar keer moeten bedwingen, om de knop niet in te drukken. Maar is niet interessant dus, zo te horen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 17:19

HENKEMAN399 schreef:
't is toch wat later geworden, vanmorgen gewogen 136 kg

Ga je zomaar zelf proberen af te vallen? Heb je een diëtiste toegewezen gekregen door je huisarts? Heb je het al eens eerder geprobeerd?
Weight watchers lijkt mij wel wat als ik het nodig zou hebben. Je krijgt goede adviezen, steun in de rug en de bijeenkomsten zijn een goede controle. Je hebt natuurlijk ook lifestyle-adviezen nodig zodat je niet terugvalt. Dat lijkt me enorm ontmoedigend.
Als mijn kleding hier en daar strak gaat zitten en ik me er niet meer prettig bij voel, weet ik wat me te doen staat.
Minder snoepen, drie keer per dag een gezonde maaltijd, 's morgens, 's middags en 's avonds een verantwoord tussendoortje bij behoefte anders niet, veel bewegen en dingen doen waar ik vrolijk van wordt (behalve eten buiten de maaltijden). Jezelf belonen als je een paar keer een aanvechting goed hebt doorstaan, met een stevige wandeling of fietstour(tje), een mooi boek of blad, iets leuks doen met een leuke vriend/vriendin etc.
Zet 'm op hè! En niet vergeten: je doelen halen, niet opgeven, er volop voor gaan, is goed voor je zelfvertrouwen èn voor je gezondheid!
Naar boven

Auteur Bericht
SAMENZIJN153

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 19:12

SMILEY462 schreef:
je word geboren en ja je gaat ook weer hene, dus gebruik je tyd goed, wat goed is? ja zeg het maar.

we gaan allemaal:http://www.youtube.com/watch?v=QI8K3SlBB8I

na de dood gaan we naar de hemel ,en het zal er onbeschrijvelijk mooi zijn.het zal met niets te vergelijken zijn met wat we tot nu toe hebben gezien..Ik stel het me voor als hier op aarde maar dan mooier..
Mooiere vogels en mooiere bloemen,mooier gras en mooiere gewaden uit 1 stuk.Mooiere musiek en levend water,en alles loofd de Heer!
Want alles leefd! In volmaakte harmonie..zoiets zal het mogen zijn van mij ..maar wie ben ik. een mooie fantast dan ben ik
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 19:28

SAMENZIJN153 schreef:
na de dood gaan we naar de hemel ,en het zal er onbeschrijvelijk mooi zijn.het zal met niets te vergelijken zijn met wat we tot nu toe hebben gezien..Ik stel het me voor als hier op aarde maar dan mooier..
Mooiere vogels en mooiere bloemen,mooier gras en mooiere gewaden uit 1 stuk.Mooiere musiek en levend water,en alles loofd de Heer!
Want alles leefd! In volmaakte harmonie..zoiets zal het mogen zijn van mij ..maar wie ben ik. een mooie fantast dan ben ik

Je hoeft geen fantast te zijn om dat te geloven, Samenzijn. Het is gewoon waar! Lachende smiley En het zal nog mooier zijn, dan we denken.
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 19:47

SAMENZIJN153 schreef:

He samenzijn, het is toch heerlijk om daar over te fantaseren...........daar is ook helemaal niets mis mee. Het mooie daarvan is dat het onze fantasie ver te boven zal gaan.......dus je mag wel wat voorpret hebben hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
SAM876

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 19:47

BERG874 schreef:
Zal ik hier dan ook maar even op reageren.
Christus is niet zijn achternaam!!!
In de bijbel (in de evangelishe boeken in ieder geval) wordt Jezus niet een keer door iemand Jezus Christus genoemd. Het is een naam die iemand hem ooit heeft gegeven denk ik, maar dat is ook logisch.
Jezus refereert aan Joshua, want zoals Joshua het volk uit egypte heeft bevrijdt zo zal Jezus de mens van zijn zonden bevrijden. Dus zijn naam was Jezus, dat is duidelijk. In al die boeken wordt hij Jezus uit Nazareth en Jezus de Galileer genoemd, maar geen Jezus Christus.
Christus betekend Messias/gezalfde. Een benaming/titel dus, maar geen echt naam.

Interessant eigenlijk dat wij die naam zo vaak gebruiken als Jezus Christus dat we dat automatisch denken.

Op internet vond ik dit stukje afkomstig uit de Heidelberger catechismus. Het gaat in op de benaming Christus. Het lijkt me dat Christus inderdaad een titel is die Jezus heeft gekregen. Maar neemt niet weg dat als we over Jezus "Christus" spreken we direct weten welke Jezus we bedoelen.

Waarom is Hij Christus, dat is een Gezalfde, genaamd?

Antw. Omdat Hij van God den Vader verordineerd is, en met den Heiligen Geest gezalfd, tot onzen hoogsten Profeet en Leraar, Die ons den verborgen raad en wil Gods van onze verlossing volkomenlijk geopenbaard heeft; en tot onzen enigen Hogepriester, Die ons met de enige offerande Zijns lichaams verlost heeft, en voor ons met Zijn voorbidding steeds tussentreedt bij den Vader; en tot onzen eeuwigen Koning, Die ons met Zijn Woord en Geest regeert, en ons bij de verworven verlossing beschut en behoudt.
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 20:03

CARIEN982 schreef:
Rel..... even je hoekje aandacht geven , je zakte een beetje af naar beneden. Lachende smiley
dat moeten we niet hebben nee anders kan ik gene problemen meer oplossen he... als men niet meer weet waar me hoekie is
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 20:41

BERG874 schreef:
In de bijbel (in de evangelishe boeken in ieder geval) wordt Jezus niet een keer door iemand Jezus Christus genoemd.

Alleen even de evangeliën bekeken om toch tot een andere conclusie te komen Knipoog smiley
Mt 1:1 Geslachtsregister van Jezus Christus, de zoon van David, de zoon van Abraham.
Mt 1:18 De geboorte van Jezus Christus geschiedde aldus. Terwijl zijn moeder Maria ondertrouwd was met Jozef, bleek zij, voordat zij gingen samenwonen, zwanger te zijn uit de heilige Geest.
Mt 16:21 Van toen aan begon Jezus Christus zijn discipelen te tonen, dat Hij naar Jeruzalem moest gaan en veel lijden van de zijde der oudsten en overpriesters en schriftgeleerden en gedood worden en ten derden dage opgewekt worden.
Mr 1:1 Begin van het Evangelie van Jezus Christus.
Joh 1:17 want de wet is door Mozes gegeven, de genade en de waarheid zijn door Jezus Christus gekomen.
Joh 17:3 Dit nu is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, die Gij gezonden hebt.

En nee, het is niet echt zijn achternaam. Maar dat is ook niet was Glenn bedoelt te zeggen als je goed kijkt naar zijn vervolgreactie Knipoog smiley Jezus is onze Messias, dé Gezalfde van God! Die titel mogen wij in Jezus met Hem meedragen: Hij Christus, wij christen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 20:47

Dat iemand moeite heeft met bepaalde keuzes van andere mensen, is oke. Alleen zal ook geaccepteerd moeten worden dat de Bijbel multi-interpretabel is en dus dat er mensen zijn die uit Dezelfde Bron putten en toch andere keuzes maken. Ook dat is onderdeel van christen zijn! En nee, dan past het niet om anderen meteen als onchristelijk of zo af te schilderen, wat helaas wel gebeurt. Respecteer elkaar als andersdenkende broer/zus als hij/zij Jezus aanneemt als Verlosser en Heer over zijn/haar leven!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 21:19

Als ik me zorgen maak over iemand op CM
  1. bespreek ik dat met de persoon in kwestie
  2. bespreek ik dat met andere CM'ers
  3. houd ik mailwisselingen voor mezelf
  4. deel ik mailwisselingen met andere CM'ers
  5. zet ik informatie op het forum
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 21:26

Ik zal zelf even aftrappen. Ik probeer dat toch echt met de persoon in kwestie te bespreken.
Als het een keer ter sprake komt in de chat, zal ik in eerste instantie mensen wel naar de persoon in kwestie verwijzen. Als ik al meega in bepaalde gesprekken, is het in elk geval niet in termen van zwart maken of veroordelend, maar puur zorg uitend. Mailwisselingen zullen nooit gebruikt worden naar anderen toe en ook het forum is voor mij niet de plek om daar iets te plaatsen.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 21:27

MARIJAN072 schreef:
En Chris denkt nu vast 'wat een zeurpiet is Jill'. Knipoog smiley Lachende smiley Als je maar niet op een zwarte lijst komt. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Maar heel eerlijk gezegd heb ik me ook een paar keer moeten bedwingen, om de knop niet in te drukken. Maar is niet interessant dus, zo te horen.

Misschien zit die knop nog in de proeffase om te zien wat het effect is?
Mocht het zo zijn dat die knop aan de bedoeling voldoet, dan volgt er misschien nader uitleg over........
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 21:29

definieer jij eerst eens waarom je je zorgen zou maken?
enneh Henk, hoe doe jij dat zelf?

stel dat een onschuldig meisje blij verteld dat ze met een oudere man een week naar turkeye gaat op vacantie.
nou weet jij dat deze man erg wisselend is in zijn contacten met dames, maar het vooral heeft voorzien op jongere vrouwen....
waarschuw jij dat meisje dan, HENK710?????
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 21:34

PIETER649 schreef:
definieer jij eerst eens waarom je je zorgen zou maken?
enneh Henk, hoe doe jij dat zelf?

stel dat een onschuldig meisje blij verteld dat ze met een oudere man een week naar turkeye gaat op vacantie.
nou weet jij dat deze man erg wisselend is in zijn contacten met dames, maar het vooral heeft voorzien op jongere vrouwen....
waarschuw jij dat meisje dan, HENK710?????

Die definitie zal per persoon anders zijn, Pieter.
Hoe ik het zelf doe, heb ik al proberen aan te geven.
En ja, in het geval van je casus kan het zeker zijn dat ik mijn zorg uit, zoals je wel bekend is! Maar dan niet enkel naar de vrouw, maar ook naar de man in kwestie (zoals dat indertijd ook gebeurd is Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 21:35

http://www.youtube.com/watch?v=NCH4z0UJbj4&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 21:36

ARJAN007 schreef:
Misschien zit die knop nog in de proeffase om te zien wat het effect is?
Mocht het zo zijn dat die knop aan de bedoeling voldoet, dan volgt er misschien nader uitleg over........

Ook dan had enige informatie vooraf wel handig geweest! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 21:38

HENK710 schreef:
Ook dan had enige informatie vooraf wel handig geweest! Knipoog smiley

Als je 'mailen' aanklikt, mail je dan met Chris of met de betreffende persoon Smiley die vol vragen zit Heeft iemand hier al ervaring mee? Knipoog smiley Geen idee eigenlijk, dus iets uitleg was inderdaad wel handig geweest.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op donderdag 4 februari 2010, 21:40
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 21:45

MARIJAN072 schreef:
Als je 'mailen' aanklikt, mail je dan met Chris of met de betreffende persoon Smiley die vol vragen zit Heeft iemand hier al ervaring mee? Knipoog smiley Geen idee eigenlijk, dus iets uitleg was inderdaad wel handig geweest.

De meeste sites met een dergelijk mechanisme laten je naar de redactie mailen.
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 21:49

Ik kreeg vorige week een nieuwsbrief van CM waarin de nieuwe knop aangekondigd stond... Ik neem aan dat jullie die nieuwsbrief, waarin ook o.a. info over het as. valentijnsfeest in stond, toch wel lezen? Clown smiley

Quote:
Verbeteringen aan het forum doorgevoerd

Het nieuwe forum op ChristianMatch is nu bijna 2 maanden in de lucht, en er wordt alweer flink gediscussieerd. Achter de schermen blijft het forum in ontwikkeling, en verschillende probleempjes zijn ondertussen opgelost door het ontwikkelteam. Zo is de status gelezen/ongelezen verbeterd, is er nu op jullie verzoek een link 'zet alles op gelezen', en is de knop om naar het laatste bericht van een post te klikken teruggekeerd. Volgende week introduceren we ook een 'dit is niet okee'-knop, zodat jullie de redactie kunnen waarschuwen als jullie een forumbericht tegenkomen dat niet door de beugel kan.

Ik geef toe... de uitleg is wel wat mager...

Laatst aangepast door
LIESBETH326
op donderdag 4 februari 2010, 21:49
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 22:00

HENK710 schreef:
Dat iemand moeite heeft met bepaalde keuzes van andere mensen, is oke. Alleen zal ook geaccepteerd moeten worden dat de Bijbel multi-interpretabel is en dus dat er mensen zijn die uit Dezelfde Bron putten en toch andere keuzes maken. Ook dat is onderdeel van christen zijn! En nee, dan past het niet om anderen meteen als onchristelijk of zo af te schilderen, wat helaas wel gebeurt. Respecteer elkaar als andersdenkende broer/zus als hij/zij Jezus aanneemt als Verlosser en Heer over zijn/haar leven!

Henk, op een aantal plaatsen is de bijbel multi-interpretabel. Maar op veel plaatsen ook niet. En veel mensen willen Gods Woord aanpassen aan hun eigen leven, terwijl het andersom zou moeten zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 22:10

CHATULIEM619 schreef:
Henk, op een aantal plaatsen is de bijbel multi-interpretabel. Maar op veel plaatsen ook niet. En veel mensen willen Gods Woord aanpassen aan hun eigen leven, terwijl het andersom zou moeten zijn.

Toch blijft het lastig om te bepalen wanneer iemand het Woord aanpast aan het eigen leven en wanneer het leven aangepast wordt aan het Woord...juist door dat multi-interpretabele karakter. Ik denk trouwens dat het daarbij heel gezond is om ook te accepteren dat je als mens het zelf wel eens verkeerd kunt hebben, dat de werkelijkheid wellicht toch anders is als dat die persoon altijd heeft gedacht. Openstaan voor eigen ongelijk geeft in mijn ogen veel ruimte om te groeien!
Naar boven

Auteur Bericht
MARTHA725

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 22:24

[quote=EVA685]Hallo allemaal:

Wij willen graag verder gaan met de Gebedsroom, wat voor dag en tijd
komt jullie het beste uit?

Komen er geen reacties, dan zijn we er elke donderdagavond
van 19.30 uur tot 20.30 uur.
Gewoon even naar de chat/lobby...rechts onderaan klikken en dan Knipoog smiley

Warme groeten van Martha en Eva
Gods Zegen voor iedereen!

Welkom terug Eva,
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERG874

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 22:46

HENK710 schreef:
Alleen even de evangeliën bekeken om toch tot een andere conclusie te komen Knipoog smiley
Mt 1:1 Geslachtsregister van Jezus Christus, de zoon van David, de zoon van Abraham.
Mt 1:18 De geboorte van Jezus Christus geschiedde aldus. Terwijl zijn moeder Maria ondertrouwd was met Jozef, bleek zij, voordat zij gingen samenwonen, zwanger te zijn uit de heilige Geest.
Mt 16:21 Van toen aan begon Jezus Christus zijn discipelen te tonen, dat Hij naar Jeruzalem moest gaan en veel lijden van de zijde der oudsten en overpriesters en schriftgeleerden en gedood worden en ten derden dage opgewekt worden.
Mr 1:1 Begin van het Evangelie van Jezus Christus.
Joh 1:17 want de wet is door Mozes gegeven, de genade en de waarheid zijn door Jezus Christus gekomen.
Joh 17:3 Dit nu is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, die Gij gezonden hebt.

En nee, het is niet echt zijn achternaam. Maar dat is ook niet was Glenn bedoelt te zeggen als je goed kijkt naar zijn vervolgreactie Knipoog smiley Jezus is onze Messias, dé Gezalfde van God! Die titel mogen wij in Jezus met Hem meedragen: Hij Christus, wij christen.

Dat wij onszelf de volgeling van de gezalfde mogen noemen snap ik en ben ik helemaal mee eens.

Om even terug te komen op mijn bewering dat jezus geen Christus wordt genoemd in de Evangelien:
Degene die Jezus bij zijn 'titel' Christus noemt is de schrijver van het boek. Maar je ziet nergens (voorzover ik heb gezien) dat er in het verhaal staat: Wat bedoelt u Jezus Christus. Zijn discipelen noemde hem rabbi, en mensen die niet dicht naast hem stonden noemde hem Jezus van Nazareth of de Galileer.
Snap je wat ik bedoel?? Dus de schrijver noemt hem in de derde persoon wel Jezus Christus, maar er staat niet dat iemand hem in de eerste persoon Jezus Christus noemt.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 23:09

[quote=MARTHA725]

Dank je Martha Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 23:50

RELLOK036 schreef:
dat moeten we niet hebben nee anders kan ik gene problemen meer oplossen he... als men niet meer weet waar me hoekie is

ow dusse.... jij lost hier problemen op?
ik heb een probleempje...misschien kande gij mij helpen?
euh... dr is hier een manneke oftewel een man.... net hoe ge hem noemen wil.
die plaagt mij een bietske, moet ik hem nou blokkeren..of wat zou jij me nu aanraden ?
ik hoor het wel van je. Lachende smiley
groetekes uut brabo. Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DUHDUDE544

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 05:02

ik ken je niet vergeven jij heb mij zo pijn gedaan, keer op keer vergaf ik jou
maar nu is het einde achter mij.
levend zonder jou nog leidend aan de vergifdige herinneringen.
zuur heb jij mij gemaakt, zout en azijn op mijn wonden gooien keer op keer,
en mij creperend achterlaten spottend waar is jou heer.

ik ken je vergeten ik zie je nog steeds zo fijn staan, onbekend met je kou
het begin licht hier voor mij.
levend met jou leid mij alleen maar naar zuivere herinneringen.
smaakvol maak jij mij, zoet en fijn jij heelt mijn wonden elke keer weer,
jij blijft bij mij en richt mij op eervol tegenover mijn heer.

nu weet ik beter ik heb je vergeven en ben je vergeten,
als iemand vraagt naar jou naam moet ik zeggen ik zou het niet weten.
herinnerd worden als iemand in mijn leven ben je niet waard,
mijn leven heb jij beinvloed daarom heb ik een andere aard.
je ben voor mij niet meer van belang dankzij wat jij mij aandeed,
heb je berijkt het geen wat maakte je zo bang dat ik jou achterliet
wetend dat het me niet speet. . .
~Max~
Naar boven

Auteur Bericht
DUHDUDE544

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 05:27

zucht en zo Verlegen lachende smiley
Naar boven