Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 augustus 2010, 20:35
Onderwerp: david maasbach
|
|
|
KATJA065 schreef: | Ik ken Johan Maasbach Wereld Zending heel goed. Ik ben daar tot bekering gekomen en ondergedompeld in een prachtige kerk te Gouda. Ik ben ook lid van het blad Nieuw Leven. Het kost maar 10 euro in het jaar. Tevens kun je David Maasbach op SBS6 zien op zondagmorgen om 9.00. Zeer aanbevolen.
Tevens is er een fijne dienst van Edgar Holder, een senior pastor van de Levende Steen gemeente in Hoogvliet. Hij is ook op SBS 6 op zaterdagmorgen om 9.00.
Groet van Katja065. |
Tijdje terug heb ik ook een uitzending gezien van Edgar Holder, vond het een goede dienst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 20:44
Onderwerp: benny hinn gaat vreemd
|
|
|
DAVID923 schreef: | als jullie klaar zijn met de one-liners, en drogredenen, mogen jullie even de links bekijken, want er staat veel als feiten vast, zowel de leer als de missers. graag inhoudelijk reageren, dan alles naief met de mantel der liefde te bedekken. |
Sorrie, David je toon bevalt me niet en ik heb wel wat beters te doen! Veel succes met je missie!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 18:56
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Heb je vanuit een betrouwbare bron, dus niet de media, vernomen dat het verhaal echt waar is Zo ja én zo nee, waar moet je een ander dan precies voor waarschuwen???
Let op! Deze man is zondig! Dat kan echt niet hoor als christen...das eeuwige verdoemenis |
Wie zegt dat bijvoorbeeld Shanita of David923 wel te vertrouwen zijn!! Ieder mens heeft zijn problemen of dingen. Laat wie zonder zonde is... Men gaat hier puur af op geruchten en neemt ze als waarheid aan. Dit kan naar mijn idee inderdaad niet. We hebben nu David Maasbach gehad en zijn dus begonnen met Benny Hinn, wie is de volgende????? Dit doet me denken aan iemand die hier op het forum in het verleden ook zijn lijstje met "dwaalleraren" aan het afwerken was. Gaan we nu weer die kant op??? En wat wil je hiermee eigenlijk bereiken? Laat ieder voor zichzelf dit soort mensen "beproeven" in afhankelijkheid van God. Misschien hebben Shanita en David923 het wel helemaal verkeerd. Excuses dat ik jullie namen noem maar jullie lijken beiden nogal eensgezind te zijn.
Laatst aangepast door
|
SAM876
|
op zondag 1 augustus 2010, 19:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 10:53
|
|
|
DAVID923 schreef: | uiteraard had ik al geen hoge pet op van deze charlatan, maar aan de vrucht herkent met de boom?
http://apprising.org/2010/07/25/benny-hinn-and-paula-white-respond-to-false-and-misleading-news/ |
Hijzelf en ook Paula White spreken het tegen, en er is niet meer te zien op de foto dan dat ze elkaars hand vasthouden. The Enquirer (waarin het artikel stond) schijnt ook niet zo betrouwbaar te zijn met zijn informatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 10:41
|
|
|
DAVID923 schreef: | jij reageert een beetje emotioneel zonder zelf iets inhoudelijk te weerleggen. ik prop niemand in een hoekje, dat is gewoon een theologische term in america, of prosperity-leer, komt op hetzelfde neer.
vertel jij maar aan een moeder in het ziekenhuis dat hun kind is gestorven door gebrek aan hun geloof...pastorale ramp zeg ik je:D zeg het recht voor zn raap, maar wel netjes, Jezus, de apostelen en paulus waarom soms nog veel harder, zie bij de intro van gal 1 , of de rede tegen de farizeers. |
Allereerst hou ik ook niet van prosperity-leer. M.i. valt David Maasbach niet onder de categorie die bijbelteksten uit zijn verband trekken. Hij heeft wel een optimistische benadering, maar daar is naar mijn idee niets mis mee. Het evangelie wordt een blijde boodschap genoemd. In de bijbel lezen we ook beloften van genezing. Zie psalm 103 bijv., over dat we niet een van Zijn weldaden moeten vergeten (waaronder genezing van kwalen). Jezus ging rond en genas al de zieken. God koestert over ons goede gedachten. Om op jouw voorbeeld terug te komen over het zieke kind, ondanks de beloften in de bijbel gaan er inderdaad mensen dood aan ziekten. Hoe verklaar je zoiets aan zo'n moeder. Dat valt niet te verklaren. Is hetgeen in de bijbel staat dan niet waar? Is God zo iemand vergeten? Heeft zo iemand gebrek aan geloof? Ik weet het niet. Veel mensen lopen met deze vragen. Wat in de bijbel staat is naar mijn mening waar. Hierin staat dat God geneest. Ook al blijft het in de praktijk uit, dan nog mag je die hoop hebben. En daar is m.i. niets onbijbels aan. Je haalt Galaten aan mbt de verkondiging van een ander evangelie. David Maasbach verkondigd naar mijn idee geen ander evangelie, dan in de bijbel staat. Misschien dat de manier zoals hij het brengt niet iedereen bevalt, maar om die redenen gaan mensen ook naar verschillende kerken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 19:45
|
|
|
SHANITA130 schreef: | DAVID923 schreef: ja, dus als christen hoef je niet ziek te zijn of arm, dan leef je onder een vloek, bla bla, dan halen ze wat teksten uit contex. ben je niet rijk of gezond, dan ligt het aan je gebrek aan geloof. pastorale ramp die kerken....
Da's gewoon iemands zijn mening hoor, denk ik ;)
Dat is nu zo belangrijk aan een forum denk ik.
Want de topicstarter vroeg hier om meningen.
Snappie?
Fijne Avond!
Shanita |
Prima, ik respecteer ieders mening. Mijn mening is alleen dat de vergelijking tussen David Maasbach en een pastorale ramp erg misplaatst is. Maar als iemand graag direct iemand in een hokje wil proppen.... ga je gang!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 18:42
|
|
|
DAVID923 schreef: | ja, dus als christen hoef je niet ziek te zijn of arm, dan leef je onder een vloek, bla bla, dan halen ze wat teksten uit contex. ben je niet rijk of gezond, dan ligt het aan je gebrek aan geloof. pastorale ramp die kerken.... |
Je bent erg makkelijk met oordelen. Het zou je sieren als je je opmerkingen iets genuanceerder weet te brengen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 februari 2010, 19:47
Onderwerp: namen gegeven aan Jezus
|
|
|
BERG874 schreef: | Zal ik hier dan ook maar even op reageren. Christus is niet zijn achternaam!!! In de bijbel (in de evangelishe boeken in ieder geval) wordt Jezus niet een keer door iemand Jezus Christus genoemd. Het is een naam die iemand hem ooit heeft gegeven denk ik, maar dat is ook logisch. Jezus refereert aan Joshua, want zoals Joshua het volk uit egypte heeft bevrijdt zo zal Jezus de mens van zijn zonden bevrijden. Dus zijn naam was Jezus, dat is duidelijk. In al die boeken wordt hij Jezus uit Nazareth en Jezus de Galileer genoemd, maar geen Jezus Christus. Christus betekend Messias/gezalfde. Een benaming/titel dus, maar geen echt naam.
Interessant eigenlijk dat wij die naam zo vaak gebruiken als Jezus Christus dat we dat automatisch denken. |
Op internet vond ik dit stukje afkomstig uit de Heidelberger catechismus. Het gaat in op de benaming Christus. Het lijkt me dat Christus inderdaad een titel is die Jezus heeft gekregen. Maar neemt niet weg dat als we over Jezus "Christus" spreken we direct weten welke Jezus we bedoelen.
Waarom is Hij Christus, dat is een Gezalfde, genaamd?
Antw. Omdat Hij van God den Vader verordineerd is, en met den Heiligen Geest gezalfd, tot onzen hoogsten Profeet en Leraar, Die ons den verborgen raad en wil Gods van onze verlossing volkomenlijk geopenbaard heeft; en tot onzen enigen Hogepriester, Die ons met de enige offerande Zijns lichaams verlost heeft, en voor ons met Zijn voorbidding steeds tussentreedt bij den Vader; en tot onzen eeuwigen Koning, Die ons met Zijn Woord en Geest regeert, en ons bij de verworven verlossing beschut en behoudt.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|