Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 13:18
|
|
|
Leon de Winter - het recht op terugkeer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 13:58
|
|
|
Asterix en de intrigrant.
Asterix en Obelix zijn onoverwinnelijk dus de Romeinen proberen het met een psychologisch spel om het Gallische dorp toch in handen te krijgen...
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 17:21
|
|
|
5 olifanten in een porseleinkast, over 5 onderwerpen waarover christenen ernstig verdeeld zijn. door de hier zo verguisde en bejubelde W.J Ouweneel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 17:31
|
|
|
Op de rommelmarkt gevonden......
Een prachtig boek van Corrie ten Boom. De schuilplaats.
Hierin vertelt ze over haar jeugd, haar ouders, en over de tijd dat ze Joden een schuilpaats aanboden in hun huis, en over de verschrikkelijke tijd in het concentratiekamp Ravensbrúck. Indrukwekkend boek....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 18:18
|
|
|
Sommerfeld trilogie van Kim Vogel Sawler, Boek over het leven van de mennonieten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TEAPARTY711
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 18:10
|
|
|
JANS221 schreef: | Leon de Winter - het recht op terugkeer |
Now we are talking :) Leon de Winter, is een ijzersterke conservatieve blogger, geweldig hoe die schrijft.
Basics economics Thomas Sowell, moet bekennen dat het een tijdje geleden is, maar met dit lekkere weer ga ik dadelijk lekker lezen in een weiland.
Het is trouwens een must read, voor een ieder die basis kennis wilt hebben van de economie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 18:40
|
|
|
TEAPARTY711 schreef: | Now we are talking :) Leon de Winter, is een ijzersterke conservatieve blogger, geweldig hoe die schrijft.
Basics economics Thomas Sowell, moet bekennen dat het een tijdje geleden is, maar met dit lekkere weer ga ik dadelijk lekker lezen in een weiland.
Het is trouwens een must read, voor een ieder die basis kennis wilt hebben van de economie. |
Das toch: "de rijken worden rijker en de armen worden armer"?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 18:50
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Asterix en de intrigrant.
Asterix en Obelix zijn onoverwinnelijk dus de Romeinen proberen het met een psychologisch spel om het Gallische dorp toch in handen te krijgen...
Thomas | Met de gevleugelde zin: "Als er ooit nog een idioot een verhaal zou schrijven over ons dorp zal hij het zeker niet de avonturen van Abraracourcix de Galliër noemen."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 19:07
|
|
|
Een oudje van Cissy van Marxveldt, verrukkelijk inslaapmateriaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TEAPARTY711
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:21
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Das toch: "de rijken worden rijker en de armen worden armer"? |
En wat precies is er mis mee dat de rijken rijker worden? Als je er hard voor werkt, waarom zou je dat geld dan niet mogen hebben?
Waarom zou je dat moeten geven aan mensen die te beroerd zijn om te werken? Waarom moeten wij geld van "rijken" afpakken, die er hard voor gewerkt hebben, is dat niet begeren en als we het daadwerkelijk doen, is dat niet stelen?
Solidariteit met de minder bedeelden, is natuurlijk prima, maar dat moet vrijwillig gebeuren, afgedwongen solidariteit, door belastingen heet nog altijd roof en intimidatie. Intimidatie omdat je bezittingen kunnen worden geconfisqueerd, of omdat je de cel in kan gaan.
Daarnaast het zijn de rijken die de bedrijven draaiende houden, die zorgen voor banen. Het enigste wat de armen doen is ons uitlachen en lekker de hele dag zappen. Terwijl de bijbel zegt, wie niet werkt die zal niet eten. Nogmaals, solidariteit met de minder bedeelden is iets heel wat anders. (ik maar hier duidelijk onderscheid in!)
En dat sprookje dat de rijken alleen maar rijker zijn geworden klopt niet helemaal, ook de armen zijn rijker geworden. Dankzij de vele belastingen die de rijken betalen.
Maar genoeg voor nu beste Carmen,
Tot nu toe heb ik in het boek gelezen hoe het mechanisme vraag en aanbod werkt. Geweldig interessant. Dan worden de effecten van zeg maar subsidie en ander (overheids) ingrepen besproken. Het is niet een idee van rijke kapitalisten, het is een economische wet die je door de eeuwen heen ziet dwars door alle culturen heen.
Reuze interessant beste Carmen,
Als afsluiter heb ik nog een video voor jou van mijn conservatie vriend Bill Whittle hij maakte deze video na aanleiding van de occupy 'gekkies' Maar het sluit goed aan. Het is in het engels, enjoy http://youtu.be/OAOrT0OcHh0?hd=1
EDIT: de link erin gezet
Laatst aangepast door
|
TEAPARTY711
|
op woensdag 29 augustus 2012, 20:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:37
|
|
|
Paul Witteman - erfstukken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:49
|
|
|
Andrew Murray: The Holiest of all.
Secondbest na de bijbel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TEAPARTY711
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:44
|
|
|
Don't let the facts get in the way of your opinion, by Laura Ingraham
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 03:26
|
|
|
Hij koos de pijn - van Max Lucado.
Bijzonder, mooi, confronterend, ...... wauw.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 00:36
|
|
|
Ik durf het bijna niet te schrijven
Maar ik ben de gelukkige klas van Theo Thijssen weer aan het (her)lezen. En er zijn altijd weer fragmenten waar ik zo vreselijk om moet lachen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 00:08
|
|
|
INGE721 schreef: | Ik durf het bijna niet te schrijven
Maar ik ben de gelukkige klas van Theo Thijssen weer aan het (her)lezen. En er zijn altijd weer fragmenten waar ik zo vreselijk om moet lachen |
Whatever?? Niks mis mee toch? Gewoon genieten!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 07:22
|
|
|
JANS221 schreef: | Leon de Winter - het recht op terugkeer |
Die heb ik ook liggen! Is het wat????
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 8 september 2012, 12:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 09:07
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Die heb ook ook liggen! Is het wat???? |
jawel, maar het haalt het niet bij een yogaboek met plaatjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 09:47
|
|
|
PIETER649 schreef: | jawel, maar het haalt het niet bij een yogaboek met plaatjes |
Gelijk heb je, Pieter!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 12:19
|
|
|
JANS221 schreef: | Gelijk heb je, Pieter! |
Nu weet ik nog niet of het wat is..... Dit is een serieus topic mensen dus geen grapjes over mijn yoga....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 12:20
|
|
|
PIETER649 schreef: | jawel, maar het haalt het niet bij een yogaboek met plaatjes |
Heb jij dat? Een boek met yoga plaatjes???????? Lig jij 's avonds ook even in de kroko??????? Pieter, Pieter, het kan verkeren.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 12:36
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Nu weet ik nog niet of het wat is..... Dit is een serieus topic mensen dus geen grapjes over mijn yoga.... |
Ik dacht uit de woorden van Pieter op te maken, dat hij het boek wel ``wat``vond, maar dat er betere boeken waren! Mee eens, dus. Maar Willemijn, lees het boek maar en herlees het in 2024!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 12:39
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik dacht uit de woorden van Pieter op te maken, dat hij het boek wel ``wat``vond, maar dat er betere boeken waren! Mee eens, dus. Maar Willemijn, lees het boek maar en herlees het in 2024! |
Sommige boeken, is mijn ervaring, moet je niet herlezen want dan ga je je afvragen wat je er nu zo goed aan vond....maar kan ook andersom werken natuurlijk.....
Weet je, als ik mijn Henning en Mankell uit heb begin ik er gewoon aan.......,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 12:42
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Sommige boeken, is mijn ervaring, moet je niet herlezen want dan ga je je afvragen wat je er nu zo goed aan vond....maar kan ook andersom werken natuurlijk.....
Weet je, als ik mijn Henning en Mankell uit heb begin ik er gewoon aan......., |
Het boek speelt zich af in 2024, Willemijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 12:50
|
|
|
John Steinbeck's: Het onrecht van de sterktste...
Jaren 1936 amerika. In dat jaar is ook het boek geschreven.
Fruitplukkers trekken van de ene oogst naar de andere, voor een te weinig loon...de paar grootgrondbezitters, kapitalisten hebben de macht.
2 mannen, Jim en Mac, ook wel rooien genoemd, forceren staking.
Spannend , goed, Ja, het gaat zowel over de algemene staking, hoe die wordt voorbereid en verloopt als over individuen. die slapen in een lekkende tent, bijna niet te eten, geen douche, en dan nog vechten en staande blijven...
Ja, ff iets te weinig tijd, en ben alweer in me volgende boek, dus even deze beschrijving gekopieerd:
Boek gevonden op : antiqbook.com Brussel, Reinaert, 1976. Gebonden, met stofwikkel, 283 pp. Een hard boek (ook ongekuiste taal) over onrecht tijdens de crisisjaren in de USA. Wat gebeurt er tijdens een staking, hoe bespelen vakbondsleiders het ongenoegen en wat doet het groepsgevoel (massificatie) met het individu? Dat zijn de centrale thema's van het boek. De originele uitgave verscheen in 1936. John Steinbeck (Salinas (Californië), 27 februari 1902 � New York, 20 december 1968) was een Amerikaans auteur en winnaar van de Nobelprijs voor de Literatuur in 1962. Very good
En ik wil nu 'East of Eden' van hem lezen.....'De parel' heb ik al gelezen, ook wat films van hem gezien....
Waarom kunnen sommigen zo goed schrijven? Zelfs als ze niet meer leven, leven ze voort in hun boeken, en kijken neer vanuit de hemel, hoe men met veel enthousiasme hun boeken leest... , of films bekijkt....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 8 september 2012, 12:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 12:53
|
|
|
INGE721 schreef: | Ik durf het bijna niet te schrijven
Maar ik ben de gelukkige klas van Theo Thijssen weer aan het (her)lezen. En er zijn altijd weer fragmenten waar ik zo vreselijk om moet lachen |
OOOh, die heb ik ook gelezen, steengoed boek!!!!
Ja, wel wat jaartjes terug, was toen jaar of 14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 12:55
|
|
|
SHANITA130 schreef: | OOOh, die heb ik ook gelezen, steengoed boek!!!!
Ja, wel wat jaartjes terug, was toen jaar of 14 |
Is dat niet de schrijver van Kees de jongen, de jongen die met zo'n malle pas liep?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 12:56
|
|
|
SHANITA130 schreef: | John Steinbeck's: Het onrecht van de sterktste...
Jaren 1936 amerika. In dat jaar is ook het boek geschreven.
Fruitplukkers trekken van de ene oogst naar de andere, voor een te weinig loon...de paar grootgrondbezitters, kapitalisten hebben de macht.
2 mannen, Jim en Mac, ook wel rooien genoemd, forceren staking.
Spannend , goed, Ja, het gaat zowel over de algemene staking, hoe die wordt voorbereid en verloopt als over individuen. die slapen in een lekkende tent, bijna niet te eten, geen douche, en dan nog vechten en staande blijven...
Ja, ff iets te weinig tijd, en ben alweer in me volgende boek, dus even deze beschrijving gekopieerd:
Boek gevonden op : antiqbook.com Brussel, Reinaert, 1976. Gebonden, met stofwikkel, 283 pp. Een hard boek (ook ongekuiste taal) over onrecht tijdens de crisisjaren in de USA. Wat gebeurt er tijdens een staking, hoe bespelen vakbondsleiders het ongenoegen en wat doet het groepsgevoel (massificatie) met het individu? Dat zijn de centrale thema's van het boek. De originele uitgave verscheen in 1936. John Steinbeck (Salinas (Californië), 27 februari 1902 � New York, 20 december 1968) was een Amerikaans auteur en winnaar van de Nobelprijs voor de Literatuur in 1962. Very good
En ik wil nu 'East of Eden' van hem lezen.....'De parel' heb ik al gelezen, ook wat films van hem gezien....
Waarom kunnen sommigen zo goed schrijven? Zelfs als ze niet meer leven, leven ze voort in hun boeken, en kijken neer vanuit de hemel, hoe men met veel enthousiasme hun boeken leest... , of films bekijkt.... |
Het nieuwe boek van Geert Mak gaat over John Steinbeck......ik heb het gekocht maar krijg het nog niet op mijn ereader.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 12:58
|
|
|
JANS221 schreef: | Het boek speelt zich af in 2024, Willemijn! |
kijk, zover was ik nog niet eens...... Ben ik bijna zeventig.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 13:08
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het nieuwe boek van Geert Mak gaat over John Steinbeck......ik heb het gekocht maar krijg het nog niet op mijn ereader..... |
Ja, da's vervelend....Ja, ik lees ouderwets, zonder e-reader, gewoon stapel kussens onder me, goede postitie en ...lezen....
Maar ik kan me voorstellen, zoiets hoort 't gewoon te doen, en als het het niet doet is dat irritant. Is ook zo als je op de pc ff iets hebt wat niet loopt hoe het hoort...
Sterkte... !!!!!!
Ps: een buurman, of pc-nerd neefje, of een familielid/vriend die daar verstand van heeft is dan soms een optie, of ff terug naar de zaak...
Ja, hij heeft een boeiende verleden, zoals de meeste goede schrijvers, ook Alfred Hitchcock...
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|