Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 19:12
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Maakt niet uit, ze doen allemaal hun werk als je er maar in gelooft! |
Dat vind ik zo mooi van Jezus... Hij kwam en leefde onder ons ondanks al het ongeloof... en volbracht datgene wat Hij voor ons wilde doen. Ik zou bijna zeggen "who else"...
Ik vind je goudeerlijk, dankje wel daarvoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 19:23
|
|
|
JOL252 schreef: | Dat vind ik zo mooi van Jezus... Hij kwam en leefde onder ons ondanks al het ongeloof... en volbracht datgene wat Hij voor ons wilde doen. Ik zou bijna zeggen "who else"...
Ik vind je goudeerlijk, dankje wel daarvoor. |
Nou, volgens mij hebben ze bij Hem toch ook vaak op de "Niet Oke" knop gedrukt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 19:24
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Nou, volgens mij hebben ze bij Hem toch ook vaak op de "Niet Oke" knop gedrukt... |
Ik vat 'm effe niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 19:27
|
|
|
HANNAH810 schreef: | nee, eerst ijsje.......
(en ondertussen MOET ik met mezelf aan de slag....... )
je mag niet voorpiepen, ijsje!! |
Jouw beurt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 19:38
|
|
|
je mag wel voorgaan hoor, ijsje!! jij mag dat van mij, aardug he??
(zou willemijn al in de krrrrrrrrokodilhouding liggen?)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 19:52
|
|
|
HANNAH810 schreef: | je mag wel voorgaan hoor, ijsje!! jij mag dat van mij, aardug he??
(zou willemijn al in de krrrrrrrrokodilhouding liggen?) |
Nee, ga jij maar. Ik denk dat ik het mijne al wel gezegd heb. Ik ben net zo aardug als jij!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 19:56
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Nee, ga jij maar. Ik denk dat ik het mijne al wel gezegd heb. Ik ben net zo aardug als jij! |
Pfff kijk maar uit... dat is als net met de voordeur waar je elkaar voor laat gaan en uiteindelijk kom je samen klem te zitten.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 4 september 2012, 19:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FILIA110
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 20:23
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Laat maar Filia, dat doe ik zelf wel als ik denk dat dat nodig is. Bedankt voor je mooie aanbod. |
Nou, dat maakt Filia toch echt wel zelf uit...ik heb al voor je gebeden IJsje of je dat nou wil of niet. De Heer heeft je n.l. lief en Hij heeft toch ook echt niet voor niets aan dat kruis gehangen...ook voor jou IJsje...ook voor jou...en ik weet, dat ik in de WIL van mijn Heer sta, als ik voor jou bid. En ik doe graag de wil VAN MIJN HEER JEZUS CHRISTUS.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 20:34
|
|
|
FILIA110 schreef: | Nou, dat maakt Filia toch echt wel zelf uit...ik heb al voor je gebeden IJsje of je dat nou wil of niet. De Heer heeft je n.l. lief en Hij heeft toch ook echt niet voor niets aan dat kruis gehangen...ook voor jou IJsje...ook voor jou...en ik weet, dat ik in de WIL van mijn Heer sta, als ik voor jou bid. En ik doe graag de wil VAN MIJN HEER JEZUS CHRISTUS. |
Daar ben ik van overtuigd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 20:43
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FILIA110
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 20:50
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Daar ben ik van overtuigd! |
Wow...dank je IJsje...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 21:00
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Je bent weer wakker geworden van de ontspanning? Pittig he, die zonnegroeten? Ik vind dat pure topsport! Je hart gaat er harder van kloppen, je hijgt en begint te zweten. Dat zijn goede dingen voor een mens! |
Klopt, aan het eind val je bijna in slaap bij de ontspanning, heerlijk.....mooi muziekje, dekentje om je heen.......zo vredig......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 21:07
|
|
|
Zulke dingen doe ik pakweg...over 2 uur....(uiteraard gewoon thuis) Een heerlijke warme douche....een beker warme melk... dekbedje over me heen...muziekje aan....zo heerlijk...en val ik vredig in slaap....(niet bijna hoor...gewoon...HELEMAAL) Ook een soort yoga dus???
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op dinsdag 4 september 2012, 21:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 21:11
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Zulke dingen doe ik pakweg...over 2 uur....(uiteraard gewoon thuis) Een heerlijke warme douche....een beker warme melk... dekbedje over me heen...muziekje aan....zo heerlijk...en val ik vredig in slaap....(niet bijna hoor...gewoon...HELEMAAL) Ook een soort yoga dus??? |
Whatever, in ieder geval heel erg lekker! Volgens mij is dat het mooiste moment van de dag, zo onder het dons!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 22:53
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Je bent weer wakker geworden van de ontspanning? Pittig he, die zonnegroeten? Ik vind dat pure topsport! Je hart gaat er harder van kloppen, je hijgt en begint te zweten. Dat zijn goede dingen voor een mens! | In mijn ogen zitten jullie God te bespotten met deze uitlatingen. Ik ga niet meer op dit gesar in...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 22:57
|
|
|
Beste IJsje, ik weet, dat je er niets aan kunt doen, want jij jouw ogen zijn nog niet geopend om te zien, waar het in het Christendom om gaat. En ik hoop, dat jou eens het evangelie op een goed wijze wordt verteld.
Jij vindt alles goed, zo heb je een keer hier op het forum verteld...maakt niet uit of het de Islam, Boeddhisme, Hindoeisme of wat dan ook is. Tja, inderdaad als nog nooit jouw ogen zijn opengegaan voor wie Jezus Christus is, n.l. Gods zoon, die gekomen is in het vlees en die voor onze zonden moest sterven aan het kruis dan zul je en kun je het niet zien. Bij jou gaat het erom, dat je alleen maar lief en aardig tegen elkaar doet en voor de rest heb je natuurlijk totaal geen oog voor de andere aspecten, die in het Christendom spelen en zeer belangrijk zijn.
Jij kent niet iets als en weet niet van de STRIJD DIE ER IS IN DE HEMELSE GEWESTEN, want die is er natuurlijk ook niet voor jou. Er valt voor jou helemaal niets te strijden, dat is duidelijk en dat herken ik ook, want vroeger was mij dat ook niet bekend hoor deze strijd in de hemelse gewesten. Daar hield ik me echt niet mee bezig, maar die is er echt wel. Maar daar kom je pas achter als je ogen geopend worden hiervoor, als je gaat geloven in de Zoon van God Jezus Christus.
Voor de rest kun je natuurlijk totaal niet weten wat de "regels" van het spel zijn, want het geloof is geen spel. Dat is soms bittere strijd en hiervan verhaalt o.a. Paulus in de bijbel. Misschien mag ik je uitnodigen om eens de Bijbel heel goed te gaan lezen. Begin dan met het Nieuwe Testament, met de evangeliën?
De regels van het spel staan in die bijbel n.l. en kan iemand, die niet gelooft in Jezus Christus natuurlijk voor een Christen de regels van het spel NIET uitmaken.
------------------
ik vind het best wel meevallen met die zogenaamde beledigingen van Filia. we leven in een tijd dat je je kennlijk alleen een christen mag noemen als je elke religie accepteert,en lief leuk en aardig voor elkaar bent?
ik denk zelf ook dat als je aan yoga doet,je niet goed aanvoelt dat dat niet bij een christen hoort. de basis van yoga wordt gewoon terzijde geschoven, dat het uit een hindoeïstische filosofie is doet er kennlijk ook niet toe. als het alleen rekken en strekken is noem het dan gymnastiek,de andere stadia van yoga doen jullie immers niet aan toch,waarom het dan nog yoga noemen? daar hebben jullie nog steeds geen antwoord opgegeven toch?
Jezus is heel duidelijk in de bijbel: niemand komt tot de vader dan door mij,ik ben de weg de waarheid en het leven. en zoals al eerder is gezegt..wie niet door de deur binnenkomt is een dief en een rover.
Filia zegt gewoon precies waar het om draait,de basis van het evangelie. en als mensen zich dan meteen voelen aangevallen,kunnen ze naar mijn idee niet tegen de waarheid,niet mijn waarheid maar die uit de bijbel.
jullie op andere gedachten brengen gaat niet lukken ben ik intussen wel van overtuigd,de enige die kan iets kan veranderen in in het hart van mensen is de Heilige Geest. in 2 Kor 3 wordt gesproken over een bedekking van het verstand,in dit punt over de voorlezing van de wet:
17 De Heere nu is de Geest; en waar de Geest van de Heere is, daar is vrijheid. 17 De Here nu is de Geest; en waar de Geest des Heren is, is vrijheid. 18 Wij allen die met onbedekt gezicht de luister van de Heer aanschouwen, zullen meer en meer door de Geest van de Heer naar de luister van dat beeld worden veranderd. 18 Wij allen nu, die met onbedekt gezicht de heerlijkheid van de Heere als in een spiegel aanschouwen, worden van gedaante veranderd naar hetzelfde beeld, van heerlijkheid tot heerlijkheid, zoals dit door de Geest van de Heere bewerkt wordt.
dat er mensen bekeerd moeten worden,gaat het me hier niet om,wel dat de Geest van God iets wat we niet begrijpen ons helder kan maken,wat er bedoelt wordt,als we daarom vragen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 23:46
|
|
|
BERT168 schreef: | Beste IJsje, ik weet, dat je er niets aan kunt doen, want jij jouw ogen zijn nog niet geopend om te zien, waar het in het Christendom om gaat. En ik hoop, dat jou eens het evangelie op een goed wijze wordt verteld.
Jij vindt alles goed, zo heb je een keer hier op het forum verteld...maakt niet uit of het de Islam, Boeddhisme, Hindoeisme of wat dan ook is. Tja, inderdaad als nog nooit jouw ogen zijn opengegaan voor wie Jezus Christus is, n.l. Gods zoon, die gekomen is in het vlees en die voor onze zonden moest sterven aan het kruis dan zul je en kun je het niet zien. Bij jou gaat het erom, dat je alleen maar lief en aardig tegen elkaar doet en voor de rest heb je natuurlijk totaal geen oog voor de andere aspecten, die in het Christendom spelen en zeer belangrijk zijn.
Jij kent niet iets als en weet niet van de STRIJD DIE ER IS IN DE HEMELSE GEWESTEN, want die is er natuurlijk ook niet voor jou. Er valt voor jou helemaal niets te strijden, dat is duidelijk en dat herken ik ook, want vroeger was mij dat ook niet bekend hoor deze strijd in de hemelse gewesten. Daar hield ik me echt niet mee bezig, maar die is er echt wel. Maar daar kom je pas achter als je ogen geopend worden hiervoor, als je gaat geloven in de Zoon van God Jezus Christus.
Voor de rest kun je natuurlijk totaal niet weten wat de "regels" van het spel zijn, want het geloof is geen spel. Dat is soms bittere strijd en hiervan verhaalt o.a. Paulus in de bijbel. Misschien mag ik je uitnodigen om eens de Bijbel heel goed te gaan lezen. Begin dan met het Nieuwe Testament, met de evangeliën?
De regels van het spel staan in die bijbel n.l. en kan iemand, die niet gelooft in Jezus Christus natuurlijk voor een Christen de regels van het spel NIET uitmaken.
------------------
ik vind het best wel meevallen met die zogenaamde beledigingen van Filia. we leven in een tijd dat je je kennlijk alleen een christen mag noemen als je elke religie accepteert,en lief leuk en aardig voor elkaar bent?
ik denk zelf ook dat als je aan yoga doet,je niet goed aanvoelt dat dat niet bij een christen hoort. de basis van yoga wordt gewoon terzijde geschoven, dat het uit een hindoeïstische filosofie is doet er kennlijk ook niet toe. als het alleen rekken en strekken is noem het dan gymnastiek,de andere stadia van yoga doen jullie immers niet aan toch,waarom het dan nog yoga noemen? daar hebben jullie nog steeds geen antwoord opgegeven toch?
Jezus is heel duidelijk in de bijbel: niemand komt tot de vader dan door mij,ik ben de weg de waarheid en het leven. en zoals al eerder is gezegt..wie niet door de deur binnenkomt is een dief en een rover.
Filia zegt gewoon precies waar het om draait,de basis van het evangelie. en als mensen zich dan meteen voelen aangevallen,kunnen ze naar mijn idee niet tegen de waarheid,niet mijn waarheid maar die uit de bijbel.
jullie op andere gedachten brengen gaat niet lukken ben ik intussen wel van overtuigd,de enige die kan iets kan veranderen in in het hart van mensen is de Heilige Geest. in 2 Kor 3 wordt gesproken over een bedekking van het verstand,in dit punt over de voorlezing van de wet:
17 De Heere nu is de Geest; en waar de Geest van de Heere is, daar is vrijheid. 17 De Here nu is de Geest; en waar de Geest des Heren is, is vrijheid. 18 Wij allen die met onbedekt gezicht de luister van de Heer aanschouwen, zullen meer en meer door de Geest van de Heer naar de luister van dat beeld worden veranderd. 18 Wij allen nu, die met onbedekt gezicht de heerlijkheid van de Heere als in een spiegel aanschouwen, worden van gedaante veranderd naar hetzelfde beeld, van heerlijkheid tot heerlijkheid, zoals dit door de Geest van de Heere bewerkt wordt.
dat er mensen bekeerd moeten worden,gaat het me hier niet om,wel dat de Geest van God iets wat we niet begrijpen ons helder kan maken,wat er bedoelt wordt,als we daarom vragen. |
Hallo Bert , in mijn ogen is het Geloof( Genade ). Niemand is goed ook niet een, wie zonder zonden is werpen de eersten steen. Ik heb ook een vraag ? Wat bedoeld Jezus met de woorden: velen eersten zullen de laatsten zijn en velen laatsten de eersten.
Laatst aangepast door
|
SVEN797
|
op woensdag 5 september 2012, 00:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 09:03
|
|
|
Wat een rust hier! Alsof iedereen gisteravond aan yoga heeft gedaan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 09:23
|
|
|
Je moet eens voor de lol naar wikipedia kijken wat de zonnegroet inhoudt. Om het jullie gemakkelijk te maken, heb ik hier die link:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zonnegroet
Hoezo niet occult, hoezo alleen gymnastiek? Of moet je dit ook niet weer zo serieus nemen net zoals de Bijbel...Aanbidding van de zon zie je alleen maar bij heidense godsdiensten.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 5 september 2012, 09:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 09:37
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je moet eens voor de lol naar wikipedia kijken wat de zonnegroet inhoudt. Om het jullie gemakkelijk te maken, heb ik hier die link:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zonnegroet
Hoezo niet occult, hoezo alleen gymnastiek? Of moet je dit ook niet weer zo serieus nemen net zoals de Bijbel...Aanbidding van de zon zie je alleen maar bij heidense godsdiensten. |
Beste Chatuliem, het kan nu nog, ik ben blijkbaar nog steeds lid. De zon is er voor iedereen, de zon is er altijd en zal er altijd zijn. Het is niet occult om de zon te 'groeten'. Kijk jij nooit even glimlachend naar boven als je op een stralende dag buiten komt? Dan krijg je toch gelijk zin om je ledematen te strekken en je langer te maken? Ben jij een blij mens? Ben je gelukkig met de mensen die om je heen staan? Ik lees zoveel agressie uit je woorden dat ik ervan schrik. Van mij mag je de Bijbel zo serieus nemen als je zelf wilt. Dat mag ik ook! Maar van God mag je ook blij en gelukkig zijn, in vrede leven met de wereld om je heen. Gewoon mens zijn en de dingen doen die je moet doen, die je mag doen en die op je pad komen. Wanneer mijn abonnement echt is afgelopen weet ik niet. Maar ik wens jou heel veel rust in jezelf, vrede met anderen en hoop dat je vandaag en morgen en alle dagen die daarna komen heel erg geniet van alles wat jou gegeven wordt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 09:50
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Beste Chatuliem, het kan nu nog, ik ben blijkbaar nog steeds lid. De zon is er voor iedereen, de zon is er altijd en zal er altijd zijn. Het is niet occult om de zon te 'groeten'. Kijk jij nooit even glimlachend naar boven als je op een stralende dag buiten komt? Dan krijg je toch gelijk zin om je ledematen te strekken en je langer te maken? Ben jij een blij mens? Ben je gelukkig met de mensen die om je heen staan? Ik lees zoveel agressie uit je woorden dat ik ervan schrik. Van mij mag je de Bijbel zo serieus nemen als je zelf wilt. Dat mag ik ook! Maar van God mag je ook blij en gelukkig zijn, in vrede leven met de wereld om je heen. Gewoon mens zijn en de dingen doen die je moet doen, die je mag doen en die op je pad komen. Wanneer mijn abonnement echt is afgelopen weet ik niet. Maar ik wens jou heel veel rust in jezelf, vrede met anderen en hoop dat je vandaag en morgen en alle dagen die daarna komen heel erg geniet van alles wat jou gegeven wordt. | Natuurlijk raakt het me emotioneel als je zo spot met waarheden uit Gods Woord. Dat is geen kwestie van onvrede, maar een oprechte boosheid over hoe jij omgaat met Gods waarheden. Wat denk je als er in de Bijbel staat: Gij zult geen andere goden aanbidden? Zoals jij net zo goed weet als ik, is yoga helemaal niet zo onschuldig. Vrede met anderen is niet zo belangrijk als vrede met God hebben. En sinds ik die vrede ontvangen heb, weet ik dat er geen middenweg is. Of je kiest voor Hem of je kiest tegen Hem. Bij jou is er een tussen oplossing. Leg mij eens uit waarom je mensen zo hebt lopen te bespotten? Waarom heb je mensen belachelijk gemaakt om datgene wat ze geloven? Er zijn mensen hier die echt bewogen met je zijn en je wijzen op de Waarheid. In plaats van dat je dat respecteert, maak je ze belachelijk.... Jij bent niet de enige geweest. Vooral die mensen die vroeger voor mij een voorbeeld waren in hun geloof, zijn samen met jou afgezakt naar dit bedenkelijke niveau....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 10:01
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Natuurlijk raakt het me emotioneel als je zo spot met waarheden uit Gods Woord. Dat is geen kwestie van onvrede, maar een oprechte boosheid over hoe jij omgaat met Gods waarheden. Wat denk je als er in de Bijbel staat: Gij zult geen andere goden aanbidden? Zoals jij net zo goed weet als ik, is yoga helemaal niet zo onschuldig. Vrede met anderen is niet zo belangrijk als vrede met God hebben. En sinds ik die vrede ontvangen heb, weet ik dat er geen middenweg is. Of je kiest voor Hem of je kiest tegen Hem. Bij jou is er een tussen oplossing. Leg mij eens uit waarom je mensen zo hebt lopen te bespotten? Waarom heb je mensen belachelijk gemaakt om datgene wat ze geloven? Er zijn mensen hier die echt bewogen met je zijn en je wijzen op de Waarheid. In plaats van dat je dat respecteert, maak je ze belachelijk.... Jij bent niet de enige geweest. Vooral die mensen die vroeger voor mij een voorbeeld waren in hun geloof, zijn samen met jou afgezakt naar dit bedenkelijke niveau.... |
Blijkbaar heb je mijn woorden niet goed gelezen. Ik heb niemand belachelijk gemaakt, heb alleen mijn mening weergegeven. Als dat niet mag op dit forum, dan is het goed dat ik weg ga. Ik denk en geloof, dat er altijd tussenwegen zijn. Ik vind het heel jammer dat je denkt dat ik spot met het geloof en met de beleving ervan van anderen. Het maakt mij werkelijk niet uit hoe en wat jij of iemand anders gelooft. Ik ben bereid daar over te praten met je op een normale en respectvolle manier. Ik weet dat dat kan, er zijn genoeg mensen in mijn omgeving die anders denken dan ik en waarmee het mogelijk is om een goed gesprek te hebben. Ook al zijn we het niet eens. Ik aanbid geen (andere) goden. Ik groet de zon en doe wat oefeningen die yoga genoemd worden. Het had ook volleybal of zumba kunnen heten. Veel weet ik niet van het boeddhisme, maar wat ik ervan weet komt positief over. Ik heb niets gelezen of gemerkt van agressie, opdringen, be- of veroordelen of wat dan ook. Wel gaat het over luisteren naar wat je lichaam je vertelt, vrede met jezelf hebben, niet (te ver) voor- of achteruit kijken, bezig zijn met dat wat er nu is. Daar heb ik mijn handen al vol aan! Ikk vind het jammer dat je je blijkbaar zo aangevallen voelt door mij, dat is niet de bedoeling. Aan de andere kant ervaar ik enkele van jouw woorden als respectloos en veroordelend. Je weet blijkbaar niet goed hoe je kunt praten over meningsverschillen zonder de ander aan te vallen. Je lijkt me een eenzaam mens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 10:09
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Blijkbaar heb je mijn woorden niet goed gelezen. Ik heb niemand belachelijk gemaakt, heb alleen mijn mening weergegeven. Als dat niet mag op dit forum, dan is het goed dat ik weg ga. Ik denk en geloof, dat er altijd tussenwegen zijn. Ik vind het heel jammer dat je denkt dat ik spot met het geloof en met de beleving ervan van anderen. Het maakt mij werkelijk niet uit hoe en wat jij of iemand anders gelooft. Ik ben bereid daar over te praten met je op een normale en respectvolle manier. Ik weet dat dat kan, er zijn genoeg mensen in mijn omgeving die anders denken dan ik en waarmee het mogelijk is om een goed gesprek te hebben. Ook al zijn we het niet eens. Ik aanbid geen (andere) goden. Ik groet de zon en doe wat oefeningen die yoga genoemd worden. Het had ook volleybal of zumba kunnen heten. Veel weet ik niet van het boeddhisme, maar wat ik ervan weet komt positief over. Ik heb niets gelezen of gemerkt van agressie, opdringen, be- of veroordelen of wat dan ook. Wel gaat het over luisteren naar wat je lichaam je vertelt, vrede met jezelf hebben, niet (te ver) voor- of achteruit kijken, bezig zijn met dat wat er nu is. Daar heb ik mijn handen al vol aan! Ikk vind het jammer dat je je blijkbaar zo aangevallen voelt door mij, dat is niet de bedoeling. Aan de andere kant ervaar ik enkele van jouw woorden als respectloos en veroordelend. Je weet blijkbaar niet goed hoe je kunt praten over meningsverschillen zonder de ander aan te vallen. Je lijkt me een eenzaam mens. |
Uiteindelijk moeten we allemaal smelten door de warmte van de Zon der Gerechtigheid (één van de namen van Jezus). Ik heb begrepen door jouw mails dat je begrijpt hoe die Zon in mensen werkt en wat Hij door mensen heen wil doen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 5 september 2012, 10:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 10:54
|
|
|
JOL252 schreef: | Uiteindelijk moeten we allemaal smelten door de warmte van de Zon der Gerechtigheid (één van de namen van Jezus). Ik heb begrepen door jouw mails dat je begrijpt hoe die Zon in mensen werkt en wat Hij door mensen heen wil doen. |
Er is absoluut een relatie tussen God en de zon. Voor mij althans. Lees elke tekst er maar over na, beide zijn de enigen in hun soort en geven een warmte af waar je niet omheen kunt. Alhoewel, van de ene word je bruin en van de andere niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 11:03
|
|
|
JOL252 schreef: | Uiteindelijk moeten we allemaal smelten door de warmte van de Zon der Gerechtigheid (één van de namen van Jezus). Ik heb begrepen door jouw mails dat je begrijpt hoe die Zon in mensen werkt en wat Hij door mensen heen wil doen. | Opgaan in het totale niets, bekend thema binnen het Hindoeisme. Misschien in dit leven of het volgende. Tjonge wat een dwaalleer zeg, en dat jij dat zomaar gelooft Jol...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 11:12
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Opgaan in het totale niets, bekend thema binnen het Hindoeisme. Misschien in dit leven of het volgende. Tjonge wat een dwaalleer zeg, en dat jij dat zomaar gelooft Jol... |
Nog bedankt voor je link over yoga. Er staan veel zinnige dingen in waar mijn gevoel wel bij klopt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 11:14
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Nog bedankt voor je link over yoga. Er staan veel zinnige dingen in waar mijn gevoel wel bij klopt. | Voor jou was dit wel te verwachten. Succes met het opzeggen van je mantra's.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 11:15
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Er is absoluut een relatie tussen God en de zon. Voor mij althans. Lees elke tekst er maar over na, beide zijn de enigen in hun soort en geven een warmte af waar je niet omheen kunt. Alhoewel, van de ene word je bruin en van de andere niet. | Voor jou is de zon een persoon, voor mij niet.. Of is het andersom, beiden zijn onpersoonlijk.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 5 september 2012, 11:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 11:22
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Voor jou is de zon een persoon, voor mij niet.. Of is het andersom, beiden zijn onpersoonlijk. |
Geen van beiden, ik had het over dat er voor mij een relatie is tussen beiden. Ik aanbid nog de zon, nog God. En hoe weet jij of God een persoon is? Daar ben ik heel benieuwd naar, ik vind God een tikje ongrijpbaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 11:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Voor jou was dit wel te verwachten. Succes met het opzeggen van je mantra's. |
Dit klinkt ietwat cynisch. Hoe kun je dit van mij verwachten, je kent me immers niet? Waarom denk je dat ik mantra's opzeg?
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|