ChristianMatch

Forum

Christendom en yoga
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ... 24 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 06:33

BERT168 schreef:
ooh je bedoelt dat zit-gymnastiek toch? Lachende smiley

Ja precies, dat bedoel ik!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 06:43

CHATULIEM619 schreef:
in elk topic is men vrij om ook eens in te gaan op de manier waarop er gediscussieerd wordt. Als er een gemene bijdrage geplaatst wordt om bewust iemand te beschadigen, mag je daar altijd iets van zeggen. Ook binnen dit topic is daar voldoende ruimte voor gegeven. Mijn bijdrage is niet off topic, omdat het gaat over de manier waarop je met elkaar om gaat.
En zo denigrerend hoef je me echt niet te behandelen dat je me een boefje noemt. Gij dwaalt zeer....

Ik noem je net zoals ik mijn zoon noem als ik hem op speelse wijze iets duidelijk wil maken. Niet denigrerend, ook niet zo bedoeld, neem het met een vleugje humor, chatuliem.
Ik dacht, en daarom heb ik me aangemeld op cm, dat dit een site is om een relatie, vriend of vriendin te zoeken. Waarbij je dan ook nog eens van gedachten kunt wisselen over allerlei onderwerpen.
Ik schrik van dat wat ik lees, hoe iemand neergesabeld wordt als hij/zij een andere mening heeft. Dit forum is toch ook ingesteld om je te helpen zoeken naar iemand waar je misschien in je persoonlijk leven verder kunt? Dan is het toch niet nodig om je mening aan anderen op te dringen? Wat overigens iets heel anders is dan je mening vertellen!
In dit topic en in een paar anderen, heb ik een sfeer van afkeer en onverdraagzaamheid gevoeld. Zo erg, dat ik er wakker van heb gelegen.
Die onverdraagzaamheid komt voor een deel van jou, chatuliem en van een dame die zichzelf filia noemt.
Hou je aan de 'regels' van het spel, blijf mensen met een andere mening respecteren. De opzet van deze site is prima om mensen beter te leren kennen. En het is mogelijk om niet te reageren als je het ergens totaal niet mee eens bent. Gun elkaar die vrijheid en leef in vrede!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 10:34

wel 1 ding weet ik zeker op dit topic zitten mensen waar ik niet mee verder wil in me persoonlijke leven. wat een triest gedoe, ik ga es genieten van een week zonder cm op het forum en houd me bij mailen en chatten met de leuke mensen de libelle is nog beter om te lezen Kotsende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 10:36

IJSJE204 schreef:
Ik noem je net zoals ik mijn zoon noem als ik hem op speelse wijze iets duidelijk wil maken. Niet denigrerend, ook niet zo bedoeld, neem het met een vleugje humor, chatuliem.
Ik dacht, en daarom heb ik me aangemeld op cm, dat dit een site is om een relatie, vriend of vriendin te zoeken. Waarbij je dan ook nog eens van gedachten kunt wisselen over allerlei onderwerpen.
Ik schrik van dat wat ik lees, hoe iemand neergesabeld wordt als hij/zij een andere mening heeft. Dit forum is toch ook ingesteld om je te helpen zoeken naar iemand waar je misschien in je persoonlijk leven verder kunt? Dan is het toch niet nodig om je mening aan anderen op te dringen? Wat overigens iets heel anders is dan je mening vertellen!
In dit topic en in een paar anderen, heb ik een sfeer van afkeer en onverdraagzaamheid gevoeld. Zo erg, dat ik er wakker van heb gelegen.
Die onverdraagzaamheid komt voor een deel van jou, chatuliem en van een dame die zichzelf filia noemt.
Hou je aan de 'regels' van het spel, blijf mensen met een andere mening respecteren. De opzet van deze site is prima om mensen beter te leren kennen. En het is mogelijk om niet te reageren als je het ergens totaal niet mee eens bent. Gun elkaar die vrijheid en leef in vrede!

Wellicht was het verstandig geweest IJsje als je je nog even ingehouden had alvorens hierover je mening te geven. Er zijn hier mensen nog veeeeeel onverdraagzamer dan wat jij hier meent te zien. En ik ga niet in de archieven graven om anderen te beschadigen: dat mag je zelf doen als je die informatie wilt.

Sommige mensen hier hebben tonnen boter op hun hoofd.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 10:38

PETRA944 schreef:
wel 1 ding weet ik zeker op dit topic zitten mensen waar ik niet mee verder wil in me persoonlijke leven. wat een triest gedoe, ik ga es genieten van een week zonder cm op het forum en houd me bij mailen en chatten met de leuke mensen de libelle is nog beter om te lezen Kotsende smiley

Neeeee... ik wil niet dat je weggaat! Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 11:41

IJSJE204 schreef:
Kijk, ik ben je zoon niet. Hoewel ik er ook wel om kan lachen vind ik dat je daarmee meteen mijn mening onderuit haalt.
Eigenlijk zijn we bezig met een belangrijke discussie, nl. hoe ga je met de Bijbel om. Voor mij is het de bijbel nog altijd doorslaggevend. En dat betekent ook dat ik in de meeste gevallen de Bijbel letterlijk neem.
Anderen hebben een andere manier van omgang met de Bijbel, en daar is dit meningsverschil door ontstaan. Voor jou is de islam en het boeddhisme eigenlijk hetzelfde als christendom. Op zijn minst gelijkwaardig. Ik zie het heel anders. Ik zie de islam als vijand tegenover God en boeddhisme zie ik als aards en ongeestelijk. Men bereikt de verlossing door middel van esoterie. Voor mij is duisternis en licht niet met elkaar te verzoenen. Jij denkt dat die andere godsdiensten je ook kunnen helpen in je geloof. Ik heb duidelijk weergegeven dat yoga occult is. Wat je daarmee doet, is jouw zaak.
Dat er mensen zijn die meteen hatemail gaan sturen vind ik buiten alle proporties. En ik heb dat diverse keren aangegeven dat dat niet mijn manier van aanpak is. We kennen elkaar niet, dus ik weet niet hoe jij in het leven staat. Ik mag de vrijheid hebben mijn mening te uiten net zoals jij. Maar ga een meningsverschil niet meteen uitleggen als ruzie. Het zou best wel kunnen dat als we elkaar zouden zien, we heel anders naar elkaar kijken. Ik heb niet de indruk dat we het ooit eens zouden worden op dit punt, maar dat zegt in mijn ogen heel weinig over hoe je over de persoon denkt.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 4 september 2012, 11:43
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 12:48

WILLEMIJN232 schreef:
en heel vriendelijk verzoek aan jou Willemijn! Zou je in het vervolg als je hier JOUW EIGEN MENING weergeeft dat willen doen met een wat voorzichtiger en wat meer genuanceerde formulering? Plaats er s.v.p. de woorden bij als bijv.: "zoals ik het zie", of "mijns inziens" (m.i.), of "in mijn optiek" etc...

Zoals je dat hier doet, door te stellen, "dat er wel meer zaken ZIJN, die de geest beinvloeden" dus dat je hier jouw eigen MENING weergeeft als zijnde VOLDONGEN FEITEN, waar niet aan getornd kan worden, dat schiet mij toch wel wat in het verkeerde keelgat daar je je opstelt als een AUTORITEIT, die wel eens even de OBJECTIEVE WAARHEID zit te verkondigen. Je bent Jezus Christus niet!!!

En een tip: Als je niet van gesteggel houdt, moet je er zelf ook niet aan meedoen. Misschien ben je zelf wel de veroorzaker van al dit gesteggel, zoals jij dat noemt. Gewoon: NIET OP REAGEREN LENA en dan houdt het vanzelf op!

Wie wordt hier nu persoonlijk aangevallen Chatuliem?????
Noem je dit een persoonlijke aanval? Idd het is persoonlijk aan je gericht, maar ik lees eigenlijk nergens een aanleiding om je zo op te stellen. Een beetje kunnen relativeren is ook een kunst. ik blijf me verbazen dat je dit topic zo persoonlijk opvat.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 4 september 2012, 14:30
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 13:14

CHATULIEM619 schreef:
eNoem je dit een persoonlijke aanval? Idd het is persoonlijk aan je gericht, maar ik lees eigenlijk nergens een aanleiding om je zo op te stellen. Een beetje kunnen relativeren is ook een kunst. ik blijf me verbazen dat je dit topic zo persoonlijk opvat.

[quote]Filia aan Willemijn: daar je je opstelt als een AUTORITEIT, die wel eens even de OBJECTIEVE WAARHEID zit te verkondigen. Je bent Jezus Christus niet!!![/quote]

Zoals ik het zie, ook al betreft deze aantijging niet mij, is hier wel een op de persoon aanvallende houding in te bespeuren. Filia zegt hiermee in mijn woorden dat Willemijn een hoogmoedige houding aanneemt en onbereikbaar als iemand die denkt alle bevoegdheden te hebben van alles het forum opslingert als een soort messias die de waarheid in pacht denkt te hebben. Misschien subtiel weliswaar maar de persoonlijke aanval kan ik ook herkennen en dan quote ik nog alleen dit stukje tekst.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 4 september 2012, 13:16
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 14:35

JOL252 schreef:
Zoals ik het zie, ook al betreft deze aantijging niet mij, is hier wel een op de persoon aanvallende houding in te bespeuren. Filia zegt hiermee in mijn woorden dat Willemijn een hoogmoedige houding aanneemt en onbereikbaar als iemand die denkt alle bevoegdheden te hebben van alles het forum opslingert als een soort messias die de waarheid in pacht denkt te hebben. Misschien subtiel weliswaar maar de persoonlijke aanval kan ik ook herkennen en dan quote ik nog alleen dit stukje tekst.
Ik lees dit meer als een waarschuwing, iets in de trant van: je bent zo overtuigd van je gelijk, maar stel dat je ongelijk hebt.
Wat ik een persoonlijke aanval vind is dus heel wat anders, dan wij jij vindt. In mijn ogen is het argument nog altijd belangrijker dan de persoon. Maar dat is denk ik een andere vorm van beleving.
Voorbeelden van persoonlijke aanvallen: je bent een stoker, je bent een heiden, je bent een hoer. Dat vind ik persoonlijke aanvallen...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 4 september 2012, 14:35
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 15:35

CHATULIEM619 schreef:
Noem je dit een persoonlijke aanval? Idd het is persoonlijk aan je gericht, maar ik lees eigenlijk nergens een aanleiding om je zo op te stellen. Een beetje kunnen relativeren is ook een kunst. ik blijf me verbazen dat je dit topic zo persoonlijk opvat.

HEt gaat niet over mij maar ook ik zou me wel degelijk aangevallen voelen... Het gaat ver om zo mensen te kijk te zetten op het forum!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 16:17

CHATULIEM619 schreef:
Ik lees dit meer als een waarschuwing, iets in de trant van: je bent zo overtuigd van je gelijk, maar stel dat je ongelijk hebt.
Wat ik een persoonlijke aanval vind is dus heel wat anders, dan wij jij vindt. In mijn ogen is het argument nog altijd belangrijker dan de persoon. Maar dat is denk ik een andere vorm van beleving.
Voorbeelden van persoonlijke aanvallen: je bent een stoker, je bent een heiden, je bent een hoer. Dat vind ik persoonlijke aanvallen...

Als je daar alles aan af meet ... dan valt inderdaad al het andere weg. Maar het is jouw maatstaf van wat een persoonlijke aanval is.
Waar het om communicatie gaat is het goed om te luisteren hoe je met wat je zegt bij iemand over komt. Ontkennen dat het geen persoonlijke aanval is en iemand zich zo niet kan voelen is het zelfde als bijvoorbeeld een huilend kind zeggen: "Jij bent niet verdrietig".

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 4 september 2012, 16:28
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 16:40

FILIA110 schreef:
Beste IJsje, ik weet dat je er niets aan kunt doen, want jij jouw ogen zijn nog niet geopend om te zien, waar het in het Christendom om gaat. En ik hoop, dat jou eens het evangelie op een goed wijze wordt verteld.

Jij vindt alles goed, zo heb je een keer hier op het forum verteld...maakt niet uit of het de Islam, Boeddhisme, Hindoeisme of wat dan ook is. Tja, inderdaad als nog nooit jouw ogen zijn opengegaan voor wie Jezus Christus is, n.l. Gods zoon, die gekomen is in het vlees en die voor onze zonden moest sterven aan het kruis dan zul je en kun je het niet zien. Bij jou gaat het erom, dat je alleen maar lief en aardig tegen elkaar doet en voor de rest heb je natuurlijk totaal geen oog voor de andere aspecten, die in het Christendom spelen en zeer belangrijk zijn.

Jij kent niet iets als en weet niet van de STRIJD DIE ER IS IN DE HEMELSE GEWESTEN, want die is er natuurlijk ook niet voor jou. Er valt voor jou helemaal niets te strijden, dat is duidelijk en dat herken ik ook, want vroeger was mij dat ook niet bekend hoor deze strijd in de hemelse gewesten. Daar hield ik me echt niet mee bezig, maar die is er echt wel.
Maar daar kom je pas achter als je ogen geopend worden hiervoor, als je gaat geloven in de Zoon van God Jezus Christus.

Voor de rest kun je natuurlijk totaal niet weten wat de "regels" van het spel zijn, want het geloof is geen spel. Dat is soms bittere strijd en hiervan verhaalt o.a. Paulus in de bijbel. Misschien mag ik je uitnodigen om eens de Bijbel heel goed te gaan lezen. Begin dan met het Nieuwe Testament, met de evangeliën?

De regels van het spel staan in die bijbel n.l. en kan iemand, die niet gelooft in Jezus Christus natuurlijk voor een Christen de regels van het spel NIET uitmaken.

Nee, dit is niet persoonlijk... en geen aannames... en goed onderzocht... nagevraagd bij IJsje persoonlijk...

Als het wel persoonlijk is en aannames zonder na te vragen... vind ik dit walgelijk en NIET OK. Weet je wat, ik volg mijn gevoel...Klik...

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 4 september 2012, 16:45
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 16:59

[quote=FILIA110]Beste IJsje, ik weet, dat je er niets aan kunt doen, want jij jouw ogen zijn nog niet geopend om te zien, waar het in het Christendom om gaat. En ik hoop, dat jou eens het evangelie op een goed wijze wordt verteld.
Wie ben jij om dit te zeggen en te oordelen??
Ken je ijsje ben je bevriend met haar??

Jij vindt alles goed, zo heb je een keer hier op het forum verteld...maakt niet uit of het de Islam, Boeddhisme, Hindoeisme of wat dan ook is. Tja, inderdaad als nog nooit jouw ogen zijn opengegaan voor wie Jezus Christus is, n.l. Gods zoon, Alweer veroordelend!!! die gekomen is in het vlees en die voor onze zonden moest sterven aan het kruis dan zul je en kun je het niet zien. Bij jou gaat het erom, dat je alleen maar lief en aardig tegen elkaar doet en voor de rest heb je natuurlijk totaal geen oog voor de andere aspecten, die in het Christendom spelen en zeer belangrijk zijn.

Jij kent niet iets als en weet niet van de STRIJD DIE ER IS IN DE HEMELSE GEWESTEN, want die is er natuurlijk ook niet voor jou. Er valt voor jou helemaal niets te strijden, dat is duidelijk en dat herken ik ook, want vroeger was mij dat ook niet bekend hoor deze strijd in de hemelse gewesten. Daar hield ik me echt niet mee bezig, maar die is er echt wel.
Maar daar kom je pas achter als je ogen geopend worden hiervoor, als je gaat geloven in de Zoon van God Jezus Christus.

Voor de rest kun je natuurlijk totaal niet weten wat de "regels" van het spel zijn, want het geloof is geen spel. Dat is soms bittere strijd en hiervan verhaalt o.a. Paulus in de bijbel. Misschien mag ik je uitnodigen om eens de Bijbel heel goed te gaan lezen. Begin dan met het Nieuwe Testament, met de evangeliën?

De regels van het spel staan in die bijbel n.l. en kan iemand, die niet gelooft in Jezus Christus natuurlijk voor een Christen de regels van het spel NIET uitmaken.

Kijk voor een Christen is Jezus Christus de enige deur om in het Koninkrijk van God te komen en tot de Vader van Jezus Christus te komen, de SCHEPPER VAN HEMEL EN AARDE. Als je niet door de deur binnenkomt, dus als je niet alleen door Jezus Christus binnen komt, dan ben je een dief, een wolf en een rover. Dat zegt Jezus Christus, ik zal het stukje hier onder citeren uit de bijbel en lees eens aandachtig wat er staat vanaf vers 19...het lijkt wel het Forum van CM...de tijden zijn dus echt niet veranderd...destijds was er strijd en die is er nog steeds als het gaat om wie Jezus Christus nu eigenlijk wel is. En dat kan ook niet anders. Jezus zegt, dat Hij niet gekomen is om de vrede te brengen, maar het zwaard, het vuur. Hij is juist gekomen om verdeeldheid te brengen en niet de vrede:

Matteüs 10
34 Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; 36 de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten! 37 Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij, is mij niet waard, en wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van mij, is mij niet waard. 38 Wie niet zijn kruis op zich neemt en mij volgt, is mij niet waard. 39 Wie zijn leven probeert te behouden zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, die zal het behouden.

40 Wie jullie ontvangt ontvangt mij, en wie mij ontvangt ontvangt hem die mij gezonden heeft. 41 Wie een profeet ontvangt omdat het een profeet is, zal als een profeet beloond worden, en wie een rechtvaardige ontvangt omdat het een rechtvaardige is, zal als een rechtvaardige beloond worden. 42 En wie een van deze geringe mensen een beker koel water te drinken geeft alleen omdat het een leerling van mij is, ik verzeker jullie: die zal zeker beloond worden.’

Uit: De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap

Ik ga er niet eens verder op in heb er geen woorden voor dat iemand een ander zo veroordeelt op haar geloof!!
Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn maar dit......
verdient alleen maar een Niet Oke!!
Vreselijk om zo over iemand te oordelen...
Oordeel niet opdat gij niet geoordeeld worde!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 17:03

FILIA110 schreef:
Beste IJsje, ik weet, dat je er niets aan kunt doen, want jij jouw ogen zijn nog niet geopend om te zien, waar het in het Christendom om gaat. En ik hoop, dat jou eens het evangelie op een goed wijze wordt verteld.

Dat hoop ik ook! Nu alleen die goede wijze nog zien te vinden......
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 17:04

JOL252 schreef:
Nee, dit is niet persoonlijk... en geen aannames... en goed onderzocht... nagevraagd bij IJsje persoonlijk...

Als het wel persoonlijk is en aannames zonder na te vragen... vind ik dit walgelijk en NIET OK. Weet je wat, ik volg mijn gevoel...Klik...
Dus jij vindt de gemiddelde evangelisatiepreek ook een persoonlijke aanva? Beetje vreemd allemaal.l
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 17:06

CHATULIEM619 schreef:
Dus jij vindt de gemiddelde evangelisatiepreek ook een persoonlijke aanva? Beetje vreemd allemaal.l

Wat een kromme redenatie Chat!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 17:09

CHATULIEM619 schreef:

Ik verwachtte je al Chat... je hebt het vetgedrukte waarschijnlijk over het hoofd gezien...
Naar boven

Auteur Bericht
FILIA110

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 17:13

JOL252 schreef:

ik heb jou ook NOG NOOOOOOIT BIJ MIJ GEHAD OM EENS NAVRAAG TE DOEN!

iK LEES HIER, WAT MENSEN OP HET FORUM PLAATSEN...DAAR HEB IK HET VAN....EN DAT IS WEL DUIDELIJK DAN..ALS ZE DAT ZELF OPSCHRIJVEN, ANDEREN IS DAT OOK AL OPGEVALLEN.

En hou eens op hier met je eenzijdige manier van Christen zijn. Bij mij zoek je net als een Farizeeër alleen maar naar die punten, waar je mij op kunt aanvallen (deden ze bij Jezus ook, weet je wel) als een muggenzifter, omdat je mij gewoon niet moet en van daaruit ben je constant bezig om mij op een ONHEUSE MANIER aan te vallen. PATHETISCH GEWOON.

Ga eens even kijken, wat die Willemijn niet allemaal doet? Daar hoor ik je nooit over: kijk eens hoe zij bijv. Jane aanviel. Jane, die geen vlieg kwaad doet, maar wel altijd van Willemijn ZEPERT OP ZEPERT KRIJGT. Jane mag niet VERMANEN, ze mag haar getuigenis ook niet op een rustige manier hier opzetten en wat ze niet allemaal hier op het forum mensen verbiedt om te doen...ook mij...zij wil de dienst uitmaken hier. Maar zo gaat dat niet.

Datgene wat in de bijbel staat, dat maaktde dienst uit en moet ook hier de dienst uitmaken.

Kijk eens, wat Willemijn hier allemaal aan grillige reactiepatronen ten toon spreidt. Gewoon niet meer gezond!!!

Zo beklaagd ze zich, dat ze van iemand een keer een mail heeft gehad, die haar het hellevuur heeft toegewenst...tja..absoluut natuurlijk verwerpelijk om te doen voor een christen..., maar wat doet Willemijn. Omdat zij die mails krijgt, gaat ze dat afreageren op een ander en geeft dat als motivatie dat ze tegen een ander net zo gemeen kan doen, want iemand heeft haar een keer een dergelijk gemeen mailtje gestuurd. Ze reageert datgene, wat een ander doet op bijv. mij af. Wat heb ik te maken met het feit, dat iemand anders haar een gemeen mailtje stuurt. Kan ik daar wat aan doen? En is dat voor haar een rechtvaardiging dan om dan maar tegen anderen ook maar gemeen te doen? Dat lijkt me toch niet.

Kijk...en het lijkt wel of je daar helemaal blind voor bent. Dat wil je niet zien...en dat bespeur ik aan alle kanten. Ik vind jouw manier van doen alleen maar erg triest, omdat ik bespeur, dat je er alleen maar gericht op bent om mij MET ALLE GEWELD in het verdomhoekje te drukken en te houden. Ga je haat ergens anders op afreageren maar niet op mij!

Volg jij je GEVOEL maar, IK NEEM JEZUS WEL, DAT LIJKT ME VEEL GEZONDER EN WIJZER...
Naar boven

Auteur Bericht
FILIA110

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 17:17

JANS221 schreef:
Dat hoop ik ook! Nu alleen die goede wijze nog zien te vinden......

Ga je gang Jans...ik heb mijn best gedaan, maar we hebben in het Koninkrijk van God niet allemaal dezelfde gaven...dus...ik kijk verwachtingsvol naar je.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 17:21

JOL252 schreef:
Ik verwachtte je al Chat... je hebt het vetgedrukte waarschijnlijk over het hoofd gezien...
ik zie daar geen veroordeel in en het is toch zo dat als je in de islam, boedisme en allah gelooft dat je jezus dan nog niet echt kent, zo lezen we elkaars woorden allemaal verschillend denk ik. Maar is dit dan ook niet allemaal offtopic net zo als linken over iemands verleden plaatsen? vind het een triest topic, een ander mag iets niet schrijven omdat het offtopic is, een ander weer wel, het is alleen trappen naar elkaar, niet proberen elkaar te begrijpen, vergeven, en het hele onderwerp yogha we weten toch iedereens mening? Niks bemoedigende, of opbouwends of liefdevols na elkaar toe kan ik hier nog ontdekken Huilende smiley, smiley in tranen en het negatieve overheerst op het forum
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 17:23

ERIKA129 schreef:
Wat een kromme redenatie Chat!!
Nee, ik vind dat je altijd elkaar op je standpunt mag aanspreken. En dat doet Filia, en terecht vind ik. Als je alle religies maar goed vindt, vind ik dat je ook mag verwachten dat er een ander geluid tegenover gezet moet worden. En als je de inhoud eens een keer leest, vind ik het zo gek nog niet wat er staat.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 17:24

FILIA110 schreef:

iK LEES HIER, WAT MENSEN OP HET FORUM PLAATSEN...DAAR HEB IK HET VAN....EN DAT IS WEL DUIDELIJK DAN..ALS ZE DAT ZELF OPSCHRIJVEN, ANDEREN IS DAT OOK AL OPGEVALLEN.

En hou eens op hier met je eenzijdige manier van Christen zijn. Bij mij zoek je net als een Farizeeër alleen maar naar die punten, waar je mij op kunt aanvallen (deden ze bij Jezus ook, weet je wel) als een muggenzifter, omdat je mij gewoon niet moet en van daaruit ben je constant bezig om mij op een ONHEUSE MANIER aan te vallen. PATHETISCH GEWOON.

Ga eens even kijken, wat die Willemijn niet allemaal doet? Daar hoor ik je nooit over: kijk eens hoe zij bijv. Jane aanviel. Jane, die geen vlieg kwaad doet, maar wel altijd van Willemijn ZEPERT OP ZEPERT KRIJGT. Jane mag niet VERMANEN, ze mag haar getuigenis ook niet op een rustige manier hier opzetten en wat ze niet allemaal hier op het forum mensen verbiedt om te doen...ook mij...zij wil de dienst uitmaken hier. Maar zo gaat dat niet.

Datgene wat in de bijbel staat, dat maaktde dienst uit en moet ook hier de dienst uitmaken.

Kijk eens, wat Willemijn hier allemaal aan grillige reactiepatronen ten toon spreidt. Gewoon niet meer gezond!!!

Zo beklaagd ze zich, dat ze van iemand een keer een mail heeft gehad, die haar het hellevuur heeft toegewenst...tja..absoluut natuurlijk verwerpelijk om te doen voor een christen..., maar wat doet Willemijn. Omdat zij die mails krijgt, gaat ze dat afreageren op een ander en geeft dat als motivatie dat ze tegen een ander net zo gemeen kan doen, want iemand heeft haar een keer een dergelijk gemeen mailtje gestuurd. Ze reageert datgene, wat een ander doet op bijv. mij af. Wat heb ik te maken met het feit, dat iemand anders haar een gemeen mailtje stuurt. Kan ik daar wat aan doen? En is dat voor haar een rechtvaardiging dan om dan maar tegen anderen ook maar gemeen te doen? Dat lijkt me toch niet.

Kijk...en het lijkt wel of je daar helemaal blind voor bent. Dat wil je niet zien...en dat bespeur ik aan alle kanten. Ik vind jouw manier van doen alleen maar erg triest, omdat ik bespeur, dat je er alleen maar gericht op bent om mij MET ALLE GEWELD in het verdomhoekje te drukken en te houden. Ga je haat ergens anders op afreageren maar niet op mij!

Volg jij je GEVOEL maar, IK NEEM JEZUS WEL, DAT LIJKT ME VEEL GEZONDER EN WIJZER...

tja zit een stuk kern van waarheid in.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 17:26

JOL252 schreef:
Volgens mij vind je de sfeer belangrijker dan de argumenten, en je wilt daarmee een heleboel goedpraten wat gewoon niet goed is....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 17:27

en daarom vind ik dat iedereen es moet kappen, wie zonder zonde is gooit de eerste steen verder en iedereen elkaar es moet vergeven, want aan meerdere kanten zijn er verkeerde dingen geschreven
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 17:29

en dat was effe relaxed achter pc met theetje Twijfelende smiley ha ha succes verder hier, ik houd me liever met positieve dingen bezig dan te lezen hoe iedereen elkaar zit te kwetsen en triest met elkaar omgaat
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 17:32

PETRA944 schreef:
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 01:09

't Is goed om in je eigen hart te kijken
Nog even voor het slapen gaan
Of je van de ochtend tot de avond
Geen enkel hart hebt zeer gedaan.
Of je aan liefdeloze mensen
Eén woordje van liefde hebt gegeven
Of je tegen verdrietige harten
gezegt hebt het goede na te streven
Dat je je handen hebt gewonden
Rondom een hart, dat eenzaam was
...Dan voel je als het goed is
wat mooi en fout was deze dag

't Is goed in eigen hart te kijken...
dan blijft het oordelen uit
En mag je rust ervaren ,
voordat je je ogen sluit

gecopieerd uit kreet van de week,van djes, vond hem zo mooi, datikhem hier wou plaatsen, zet tot nadenken voor ons allen. net de hoop dat we allemaal wat liever met elkaar leren omgaan en ja bedoel ik ook mezelf mee hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 17:55

FILIA110 schreef:

jullie mogen zelf even turven dames, het aantal beledigingen en aanname's is me te veel. Ik raak de tel steeds kwijt........

(zelfs solafide heeft het in het grijze verleden zo bont niet gemaakt, volgens mij.)

je voornemen dat rood gedrukt staat lijkt me een goede start, sola filia,
ik denk dat je er inderdaad gezonder en wijzer van zou worden; ik ben het in deze met je eens!!

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 4 september 2012, 17:58
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 17:56

CHATULIEM619 schreef:
Volgens mij vind je de sfeer belangrijker dan de argumenten, en je wilt daarmee een heleboel goedpraten wat gewoon niet goed is....

.... oh ...
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 18:05

FILIA110 schreef:
Een heel vriendelijk verzoek aan jou Willemijn! Zou je in het vervolg als je hier JOUW EIGEN MENING weergeeft dat willen doen met een wat voorzichtiger en wat meer genuanceerde formulering? Plaats er s.v.p. de woorden bij als bijv.: "zoals ik het zie", of "mijns inziens" (m.i.), of "in mijn optiek" etc...

28 beledigingen en aanname's of tel ik nog niet goed???

toch knap, als je zo kunt communiceren!!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 18:22

CHATULIEM619 schreef:

Wat jij niet goed vind Chatuliem, wel even duidelijk zijn.....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ... 24 Volgende
Pagina 14 van 24